Ra na Architect
عضو جدید
عوضش یه پلانم بیشتر خواسته بود هیچ فرقی نمیکرد
واسه من نما بیشتر زمان می برد
عوضش یه پلانم بیشتر خواسته بود هیچ فرقی نمیکرد
با 4 متر رفع سرگیری نمیشد- 4 تا 15 تا 60 سانت با 120 میشه 180! 30 تا هم سقف! میشه150 . - حداقا واسه اتفاع سرگیری 2.05 7 متر می خواسته
ممنون......من فکر میکردم حداقل سرگیری 1.80 است.....وقتی کد همکف رو 1.20 گرفته باشید با در نظر گرفتن 0.30 ضخامت کف از کد 0.00 فقط 0.90 فاصله دارید که تا 2.05 (حداقل سرگیری) 1.15 اختلاف دارید. شیب رمپ رو 15 % گرفتیم با ی جدول تناسب ساده این 1.15 سانت اختلاف رو با 7.66 سانت خالی کردن از همکف میشه جواب داد و سرگیری رمپ و حل کرد.
ممنون......من فکر میکردم حداقل سرگیری 1.80 است.....
راستش منم فکر میکنم جک معلول درست بوده
اگر دقت کرده باشین صورت سوال و اندازه زمین جوری بود که انگار دقیقا برای یه مقصد خاص طرح شده همه چیزش طراحی شده بود مثلا اگر میخواستی پله رو یه جور دیگه بذاری یا .... اصلا در نمیومد خیلی با سیاست طرح شده بود و من فکر میکنم و سر امتحان هم به همین نتیجه رسیدم که رمپ معلول تو این زمین فقط چرخوندن لقمه دور سره مثل طرح های بچه ها تا حالا که گذاشتن و دیدیم ، برای همین جک گذاشتم .
فکر میکنم طراح هدف دیگه ای داشته انگار باید دستشو میخوندیم که منظورش چی بوده .....
سوال فکر شده ای بود مخصوصا اندازه زمین و خواسته ها
شما اینجوری فکر نمیکنین ؟
ممنون......من فکر میکردم حداقل سرگیری 1.80 است.....
1.80 کافی بود ....طبق بند 4-2-8-14ممنون......من فکر میکردم حداقل سرگیری 1.80 است.....
بند 4-2-8-14 گفته در توقفگاه خصوصی 1.80 کافیه چون ورودی رمپ مخصوص سواره بود180 برای توقفگاههای کوچکه ، 4 ماشین تا 25 ماشین توقفگاه متوسطه
سلام دوستان عزیز..خسته آزمون نباشید..میخواستم بپرسم منی که سال بعد اسفند میتونم شرکت کنم البته اگه برگزار بشه از چه زمانی شروع کنم و چی چیزهایی بخونم مخصوصا واسه طراحی و ممنون میشم اگه تجربیات خودتون و اون نکاتی که باعث موفقیتتون شده را هم به اشتراک بگذارید..
شمایی که فکر میکنید سوال رو سخت کردن و شما دست اونا رو خوندین فکر اشتباهی هست
اونا عمدا سخت میدن که توان طراحی ما رو بسنجند
من و دوستم رو 2 حالت متفاوت با گذاشتن رمپ معلول و .... راحت طراحی کردیم.
انشاا... به زودی ترسیمیس میزارم.
قرار نبود جک استفاده بشه.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/wink.gifhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/graduated.gif
من نگفتم سوال سخت بود سوال خیلی هم خوب بود من گفتم هوشمندانه طراحی شده بود !!!
به نظرم اصلا سخت نبود
کی گفته قرار نبود جک بذاریم ؟؟؟؟ کجا این قرار گذاشته شده ؟ توی مباحث هم هیچ صحبتی نشده ! صورت سوال گفته بود دسترسی معلول به ساختمان تامین بشه روی نکته ای تاکید نکرده بود که با گذاشتن جک ، ما قرار رو برهم زده باشیم !!!
و مسئله دیگه اینکه نظرات مصحح ها متفاوته شاید یکی جک بذاره قبول بکنن یکی نه ، چون مصححش اینجوری تشخیص داده
فکر میکنم تمام این پستای اخیری که گذاشتین کاملا توی چند تاپیک بررسی شده و نیازی به بررسی مجدد نباشه شما که تازه وارد هستین یه سری به پستها و تاپیکهای قبلی بزنین بد نیست !
ممنون
یه سوال؟
اگه یک شبانه روز برق بره. معلول چطور دسترسی پیدا کنه؟ در این حالت رمپ مناسب تره.
خوب تو اون شبانه روزی که برق رفته فوقش معلول، با رمپ شما بتونه بیاد تو لابی و با جک ما نتونه بیاد. بعد اون وقت تمام اون شبانه روز و باید تو لابی بشینه؟ چون برق نیست و آسانسور هم از کار افتاده. نکنه باید دسترسی تمام طبقات با رمپ تامین می شد؟؟؟!!!
این حرف ایشون رو باید نامزد خنده دار ترین جک سال 2013 کننقابل توجه اونایی که نمیدونن جوابا کی میاد:طبق گفته آقاي دكتر هوائي مدير كل مقررات ملّي ساختمان حدود دو ماه کاری پس از برگزاری آزمون
یه سوال؟
اگه یک شبانه روز برق بره. معلول چطور دسترسی پیدا کنه؟ در این حالت رمپ مناسب تره.
به نظر من تو سوال اصلا بحث مزیت و معایب جک و رمپ نسبت به هم نبوده، سوال میخاسته طراح رو بسنجه ببینه میتونه با اون وضعیت زمین و خواسته ها و وقت، رمپ معلول رو طراحی کنه یا نه جک میزنه به جاش..بالاخره بعد ها قراره اون فردی که قبول میشه ساختمونهای اجرایی رو طراحی کنه..دوست عزیز میشه با یه منبع تغذیه یا ژنراتور مشکل برق رو حل کرد!
ضمنا دیگه گذشت اون زمانی که برق روزانه میرفت!
بعدشم بالابر همیشه یه آپشن داره که میشه تو این مواقع بصورت دستی و بدون برق ازش استفاده کرد و . . .
به نظر من تو سوال اصلا بحث مزیت و معایب جک و رمپ نسبت به هم نبوده، سوال میخاسته طراح رو بسنجه ببینه میتونه با اون وضعیت زمین و خواسته ها و وقت، رمپ معلول رو طراحی کنه یا نه جک میزنه به جاش..بالاخره بعد ها قراره اون فردی که قبول میشه ساختمونهای اجرایی رو طراحی کنه..
کاش منظور طراح های سوال نظام مهندسی انقدر منطقی و با دلیل و کاربردی بود که شما میگین ، در صورتیکه اصلا اینجوری نیست !!!!
مگه کساییکه شهریور یا اسفند پارسال قبول شدن انقدر توانایی طراحی درست دارن ؟؟؟؟ دو تاشون رو خودم میشناسم !
نه دوست من ، پشت این امتحانهای مسخره نظام مهندسی هیچ چیزی وجود نداره
نمیدونم طراح سوال این سری کی بوده اما خیلی با سریهای قبل فرق میکرد....
یکی از دوستام سال گذشته برای معلول نه رمپ گذاشته بوده و نه جک.(یادش رفته بوده) ولی قبول شد .خوش به حالش .چقدر خوش شانس بوده که برگش دست مصحح خوبی افتاده بوده....تازه میگفت نما و مقطعش رو هم کامل نکشیده بوده....
به نظر من تو سوال اصلا بحث مزیت و معایب جک و رمپ نسبت به هم نبوده، سوال میخاسته طراح رو بسنجه ببینه میتونه با اون وضعیت زمین و خواسته ها و وقت، رمپ معلول رو طراحی کنه یا نه جک میزنه به جاش..بالاخره بعد ها قراره اون فردی که قبول میشه ساختمونهای اجرایی رو طراحی کنه..
اتفاقا به نطر من می خواسته بفهمه طراخ چقد قدرت تحلیل داره - بررسی کنه ببینه تو چه طرحی باید رمپ زد تو چه طرحی جک- ایا درسته همه چیز و فداکنه واسه 15 متر رمپ معلولبه نظر من تو سوال اصلا بحث مزیت و معایب جک و رمپ نسبت به هم نبوده، سوال میخاسته طراح رو بسنجه ببینه میتونه با اون وضعیت زمین و خواسته ها و وقت، رمپ معلول رو طراحی کنه یا نه جک میزنه به جاش..بالاخره بعد ها قراره اون فردی که قبول میشه ساختمونهای اجرایی رو طراحی کنه..
اتفاقا به نطر من می خواسته بفهمه طراخ چقد قدرت تحلیل داره - بررسی کنه ببینه تو چه طرحی باید رمپ زد تو چه طرحی جک- ایا درسته همه چیز و فداکنه واسه 15 متر رمپ معلول