مباحث مرتبط با آزمون طراحی معماری

kaveh5

عضو جدید
درسته آخه مسئله اینجاس خیابون با همکف 1.20 متر اختلاف دارن چجوری معلول بره همکف و از ونجا بره تو حیاط و رمپو طی کنه ؟
خب زمین جنوبی بود دیگه، از خیابون میای تو همکف بعد میای حیاط تو حیاطم که رمپو در بیاری قشنگ جواب میده (فک کنم باید با چرخش باشه رمپش فقط) وقتی رمپ تو حیاط باشه دیگه فضای زیر زمین اشغال نمیشه راحت میشه 4 تا پارکینگو در آورد، بعضی بچه ها گفته بودن نمیشه تو حیاط رمپ درآورد اما با توجه به اینکه تو سایت طول 34 مترو علاوه بر 24.4 داده بود پس میشد رمپو برد تو حیاط
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
من انقد حالم بد بود بعد از امتحان درست ازشون نپرسیدم ولی یادمه میگفتن اون تیکه همکفو که قراره ماشین از توش رد شه بره تو حیاط رو صفر صفر در نظر گرفتن، ولی اینجوری که طول رمپ میشه 18.66!! بذارین الان ازش میپرسم
 

kaveh5

عضو جدید
احتمالا از رو خیابون واسش حیاط تعریف کرده به دو دلیل هم سر گیری پارکینگ حل میشه و هم ورودی رمپ معلول در میا د من که اینکارو کردم پلانمم حل شد ولی اگه تجربه الانو داشتم شاید جک میزدم . بی خیال نپرس زحمته واستون
من انقد حالم بد بود بعد از امتحان درست ازشون نپرسیدم ولی یادمه میگفتن اون تیکه همکفو که قراره ماشین از توش رد شه بره تو حیاط رو صفر صفر در نظر گرفتن، ولی اینجوری که طول رمپ میشه 18.66!! بذارین الان ازش میپرسم
 

rahbar49

عضو جدید
واقعا واستون متاسفم ك چون شما رمپ طراحي كردي مي خواي ب هر قيمتي بگي رمپ درسته در حاليكه در اينجا قصد و نيت افراد رسيدن به بهترين و منطقي ترين پاسخه
و اينكه من نوعي رمپ گذاشتم يا نزاشتم مطرح نيست

من نمي دونم شما از كجا تشريف اورديد تهران ولي ما خيلي وقته تهران زندگي كرديم و درس خونديم ك شما پز 500 تومن كلاستون رو مي ديد

ب جاي اين حرفا اسم استادتون رو بگيد
ممنونم دوست عزیزم و داناتر از خودم
بنده نگفتم فقط من قبولم و هر کسی جک داده رده و نگفتم کار همه غلط اما منطق میگه که درست و بدون تعصب حرف بزنین در مورد استفاده از رمپ در دفاع میگم یه ایراد ساده جک اینه که در مواقعی که برق قطعه چی باید معلول منتظر باشه!!!!! اصلا منظور از معلول مگه فقط معلولی جسمی از ناحیه حرکته !!! ممکنه نابینا باشه :biggrin:
:biggrin:
بعدشم به خدمتتون عرض کنم لوازم پیشرفته تر از جک هم هست مسل جک روی خود ویلچر که برقشم نمی ره و مزایای دیگه هم داره و چیزای دیگه
عزیز دلم منظور از امتحان طراحی اینه که در آن شرایط بتونی طرحتو دربیاری والا یه بنا هم بیاری میتونی طرحشو مینجور رو زمین پیاده کنه
منظور از امتحان طراحی سنجش تمام توانایی های طراحه حتی ترسیم
شما که از تکنولوژی روز حرف می زنین لطفا آقایون طراحو توجیح کنین که یه برنامه ای اومده به اسم اتوکد که بقالی سر کوچه ماهم که خونمون تو یه کوره ده پشته کوه ( اهل تهران نیستم استادم یه تهرانی شاید مثل شما بوده نه بقیه دوستان ) که ترسیم باهاش خیلی راحته پس چرا ما رو 8 ساعت سر میز غذاخوری با خط کش تی و گونیا اسیر میکنین بیان با کد طرحو از ما بخیان و به 3d هم نمره بدین !!!!!!!!!!
پس انشالله سال بعد خاستین شرکت کنین حتما یادتون باشه تکنولوژی عام
در ضمن مابقی شیت ها هم نمره دارن آزمون با سه رنگ خودکار مشکی قرمز و سبز اصلاح میشه هر کدوم برای یه نوع غلط
ترسیمی - اشکال معماری و اشکال سازه ای
شما کلا بیخیال رمپ میشدی لااقل پارکینگ.و بقیه رو 100% میکردی امکان قبولی بود.
اما همون همشهری شما به ما گفت بیشترین نمره آرایش پارکینگه و در مواقعی هم که ضوابط معلول هست بر آرایش پارکینگ پیشی میگیری.

ارادتمند همه دوستان و شما سرور گرامی
 

rahbar49

عضو جدید
مطمئن باشین این کار رو اصلا نمیکنن تغییر حدنصاب نمره ها غیر ممکنه دوره های پیش که سوالات مشکل داشت ما پوستمون کنده شدو قبول نکردن......فکر میکنم امتحان آذر بعد از مدتها ،منطقی ترین سوالی بود که تا حالا طرح شده البته باید دید چه جوری تصحیح میکنن;)

اینجور نیست دوست عزیز تو سوالات پارسال چون تعداد پارکینگ خاسته شده درست نبود نمره آرایش پارکینگو پخش کردن و خیلیا قبول شدن کساییو میشناسم صلاحیت کشیدن یه کروکی رو ندارن اما قبول شدن
پس اعتراض خودتونو بدین نشدم نشد
 

rahbar49

عضو جدید
سلام دوستان ببخشید بنده اولین دوره است که در آزمون طراحی شزکت کردم . البته پایه نظارتم را دوره قبل برای اولین بار شرکت کردم و نمره 71% قبول شدم . بنده کارشناس ارشد معماری و دانشجوی دکترای معماری هستم و این مطالب را الکی نمی گم شاید باور نکنید تا حالا بالای 500 آپارتمان در سطح شهر و شهرستان طراحی کرده ام .( با تمامی رعایت مباحث و اصول ین معنی شهرداری) فقط اینو میگم واسه اینه که این چند سال بیشتر بچه های معماری قبول نمیشند که اعتراض آنها داری سند و دلیل قانع کننده نبوده حالا بنده دلیل اشتباه سوال را مینوسیم در ضمن من تمامی سوالات سالهای پیش را کلاً طراحی کردم شاید باورتون نشه که سوال سالهای قبل اصلاً ایراد نداشت و کاملا طراحی میشود . مثلاً اسفند سال گذشته خیلی راحت بود فقط بایستی رمپ معلولین رو از حیاط میدادی و کد همکف را0.85+ در نظر میگرفتی ، حالا بگذریم دوستان این دلیل بنده برای ایراد به سوال همچنین بنده توی اعتراضم گفتم که اگر طراح سوال توانست طبق خصوصیات طرح و موارد درخواستی ،آپارتمان مورد نظر را طراحی کند بنده تمامی مدارک تحصیلی خود را پاره میکنم . حالا شما دوستان خوب توجه کنید اگر ایرادات بنده منطقی نبود اعتراض ندید. تازه کیه میگه اعتراض را در نظر نمیگرین اینطوری نیست چون این موارد باید به گوش طراح برسد و بداند اونه که هیچی از معماری بلد نیست فقط اسمشو یدک میکشه.

· طراح سوال الزاماً کد معماری طبقه همکف را 1/20+ از ما خواسته بود اولاً با توجه به اینکه ارتفاع پله ( با توجه به در نظر گرفتن دسترسی معلولین و همچنین بندهای مبحث 21 پدافند غیر عامل ) نمیتواند از 17 سانتیمتر بیشتر باشد پس کد 1/20+ چون عدد زوجی است نمیتواند بر ارتفاع 17 سانتیمتر پله که عدد فردی میباشد تقسیم نمود بنابراین باید 7 پله 17 سانتیمتری را در نظر می گرفیتم که کد معماری طبقه همکف 1/19+ بدست می آمد . که این امر موجب میشود که خیلی از زمان آزمون برای حل این مسئله را از دست بدیم . تا به جواب مسئله برسیم. (آیا طراح اصلاً تا حالا مبحث 21 را دیده است که کد 1/20+ را داده است. آیا نمی داند که ارتفاع پله برای ورود معلول به ساختمان با حداکثر 17 سانتیمتر باشد.)
· طراح سوال طراحی 4 پارکینگ را در زیرزمین خواسته بود. (یعنی چیزی حدود 100 متر مربع با در نظر گرفتن دور چرخش ماشین )
اولاً طبق مبحث 4 ارتفاع مفید پارکینگ ( پارکینگ متوسط) میبایستی 2/40+ باشد بنابراین با در نظر گرفتن 40 سانتیمتر ضخامت سقف لازم بود که کد معماری زیر زمین 1/60- در نظر گرفته شود. بنابراین با توجه به حداکثر شیب رمپ زیرزمین (10درصد یک متر اول و آخر رمپ و 15درصد میان رمپ ) نیاز به طولی برابر با 11/40رمپ داشیم . این توضیحات را دادم که به این نتیجه برسیم که چون با این طول به زیر تراز 1/20+ طبقه همکف میرسیم به هیچ طریقی نمی توان با این طول( 11/40 ) به همین منظور است که طراح سوال طول زمین را 20/40 در نظر گرفته تا 10 متر باقیمانده در زیر زمین و عرض 11 متر زیر زمین عدد 100 متر برای طراحی 4 پارکینگ بدست آید حالا طراح این را در نظر نگرفته که با ین طول مشکل پارکینگ حل میشود غافل از اینکه رمپ معلول بالای پارکینگ در لابی که کد 1/20+ را ندارد چون حتی با شیب 8 درصد (جهت دسترسی معلولین به طبقه همکف) نمی توان به کد 1/20+ طبقه همکف رسید بنابراین میبایستی یک بخشی از لابی را به رمپ معلولین اختصاص داد. که در این صورت ارتفاع مجاز پارکینگ در بعضی از قسمتهای که زیر رمپ مورد نظر قرار میگرفت بدست نمی آمد( کمتر از 2/40+ و سرگیر بودن ) و همچنین با مشکل سازه ای نیز مواجه می شدیم. لذا مجبور شدیم با بررسی انواع راه حل های قسمتی از این سوال را بصورت درست و نادرست حل کنیم (حداقل 6 ساعت) همچنین با توجه به اینکه 20 نمره از 50 نمره به طراحی زیر زمین و طبقه همکف اختصاص داشت و با توجه به اینکه تا مسئله زیر زمین حل نمی شود نمی توانستیم محوربندی سازه ای انجام دهیم و حتی در طراحی های طبقات دیگر نیر تاثیر منفی گذاشته بود چرا که ساختمانی که از زیرزمین مشکل داشته باشد چه انتظاری باید از طراحی طبقات دیگر داشت بنابراین کل زمان اصلی برای طراحی کل طبقات، فقط به طراحی زیرزمین و طبقه همکف و اول اختصاص یافت و زمان کافی برای ترسیم و طراحی طبقه دوم و برش و بام مقدرور نبود (البته این موضوع مربوط به موارد درخواستی طراح سوال بود، با در نظر گرفتن کد اجباری 1/20+ در طبقه همکف و تعداد پارکینگ با توجه به طول احداثی بنا)


بنده با دوست عزیزمون کاملا موافقم
یه سری ایراد ریز دیگه هم داشت در کل 80% وقت طراحی صرف رعایت همین ضوابط میشد و هیچکدوم بی نقص از آب در نمیاومد بر خلاف نظر بعضی از دوستان می تونم بگم سختترین آزمونو پر ایرادترینش بود بخاطر اجبار در کد +120 و کد فروشگاه +20
فقط میتونم بگم سوال کاملا موزیانه طراحی شده بود من فقط تونستم رمپ معلولو پارکینگو حل کنم اما می دونم قبول نمی شم
چون اونام یه سری ایراد دارن ایرادات بخاطر سعی در رعایت همه ضوابط بود که مقدور نبود درضمن اینم بگم طراحی واحد های مسکونی برای من کلا 5 دقیقه نکشید و ترسیمشم نیم ساعت نکشید اما کامل نرسیدم به جزئیات شیب بند و برش و نما را اضافتا اسکیس ضدم با واحد طبقه آخر اعصابم بخاطر موزیانه بودن سوال خورد بود

بعضی از دوستا که اطلاع اطلاعی از ضوابط و یک سری از روند طراحی نداشتم وقت اضافی هم آوردن و همه رو ترسیم کردن مثلا دیم چند نفر اطرافم راه پله رو از بر خیابون دادن یه طول رمپ معلولشون 2 الی 3 متری میشد!!!!!
یا واحد دوقلوی بغل هم طراحی کردن
خلاصه فقط بگم اااااااااااااااااااااااااااااای
 

ukabeh

عضو جدید
ممنونم دوست عزیزم و داناتر از خودم
بنده نگفتم فقط من قبولم و هر کسی جک داده رده و نگفتم کار همه غلط اما منطق میگه که درست و بدون تعصب حرف بزنین در مورد استفاده از رمپ در دفاع میگم یه ایراد ساده جک اینه که در مواقعی که برق قطعه چی باید معلول منتظر باشه!!!!! اصلا منظور از معلول مگه فقط معلولی جسمی از ناحیه حرکته !!! ممکنه نابینا باشه :biggrin:
:biggrin:
بعدشم به خدمتتون عرض کنم لوازم پیشرفته تر از جک هم هست مسل جک روی خود ویلچر که برقشم نمی ره و مزایای دیگه هم داره و چیزای دیگه
عزیز دلم منظور از امتحان طراحی اینه که در آن شرایط بتونی طرحتو دربیاری والا یه بنا هم بیاری میتونی طرحشو مینجور رو زمین پیاده کنه
منظور از امتحان طراحی سنجش تمام توانایی های طراحه حتی ترسیم
شما که از تکنولوژی روز حرف می زنین لطفا آقایون طراحو توجیح کنین که یه برنامه ای اومده به اسم اتوکد که بقالی سر کوچه ماهم که خونمون تو یه کوره ده پشته کوه ( اهل تهران نیستم استادم یه تهرانی شاید مثل شما بوده نه بقیه دوستان ) که ترسیم باهاش خیلی راحته پس چرا ما رو 8 ساعت سر میز غذاخوری با خط کش تی و گونیا اسیر میکنین بیان با کد طرحو از ما بخیان و به 3d هم نمره بدین !!!!!!!!!!
پس انشالله سال بعد خاستین شرکت کنین حتما یادتون باشه تکنولوژی عام
در ضمن مابقی شیت ها هم نمره دارن آزمون با سه رنگ خودکار مشکی قرمز و سبز اصلاح میشه هر کدوم برای یه نوع غلط
ترسیمی - اشکال معماری و اشکال سازه ای
شما کلا بیخیال رمپ میشدی لااقل پارکینگ.و بقیه رو 100% میکردی امکان قبولی بود.
اما همون همشهری شما به ما گفت بیشترین نمره آرایش پارکینگه و در مواقعی هم که ضوابط معلول هست بر آرایش پارکینگ پیشی میگیری.

ارادتمند همه دوستان و شما سرور گرامی

آره با نظرتون موافقم...اگه قرار بود با جك حل بشه كه همه بهترين پلانها و آرايش پاركيگ ها رو در مياوردن هيچ مشكلي هم نداشتن...درسته كه بعضي ها در سالهاي گذشته با گذاشتن جك معلول قبول شدن..ولي مطمئن باشيد نمره اين بخش كار رو نگرفتن و قسمتهاي ديگه كارشون قوي بوده كه قبول شدن.....خدايي كسي كه حداقل چهارسال معماري خونده باشه نميتونه يك ساختمان اينطوري رو طراحي كنه؟؟؟!!!!...ولي وقتي همچين چالشهايي رو ميذارن توانايي ها و تجربه ها نشون داده ميشه...:)
 

kaveh5

عضو جدید
منکر نیستیم واقعا سوال طراحی این دوره بسیار سخت تر و پر دردسر تر از دوره های قبل بود حالا باید ببینیم به تناسب سختی سوال آیا دوستان تصیح کننده نمره دادنشون هم خوبه؟
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دوستان گرامی خواهشا قبل از اینکه در مقابل همدیگه جبهه گیری کنید و راجع به اختلاف 1 سانتی کد 120 و 119 و یا شرایط استفاده از جک در زمان قطع برق ( این یکی دیگه واقعا ایراد گرفتن بهش نوبره ) یا اندازه پارکینگ ها و ... پست های قبلی را مطالعه کنید
جواب اکثر این بخث ها رو قبلا دوستان دادند
ولی با این حرفتون که باید آزمون با کد باشه کاملا موافقم
معلوم نیست آزمون برای سنجش توانایی طراحی و قدرت تحلیل سایت یا سنجش دستی کشیدن طرخ های ناقص
 
  • Like
واکنش ها: agin

art-s

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خانم های مهندس و آقایون مهندس. همه ما که تو آزمون شرکت هرکردیم حداقل 3 سال از لیسانس مون گذشته.
ما فقط می تونیم اعتراض بدیم. آدم هایی وارد تر از ما این اعتراض ها رو بررسی میکنن و به درباره غلط یا درست بودن اعتراض های ما صحبت میکنن.
فکر نمی کنم هیچ کدوم از ما مهندسان باشگاه عضو شورای تصمیم گیری نهایی ش باشیم.
 

shabashab1392

عضو جدید
باعرض سلام. تو این صفحه اطلاعات ناقص زیادی وجود داره و آدم رو گمراه میکنه!
چیزی که مهمه و باحضور شخصی در نظام استان کرمانشاه مورد سئوال قراردادم و پاسخ گرفتم:
1- یکی بودن عنوان های کاردانی و کارشناسی (به طور مثال اگر کاردانی نقشه کشی معماری از آموزشکده ها و یا دانشگاه های آزاد داشته باشید و کارشناسی مهندسی تکنولوژی معماری عنوان ها یکی محسوب میشود و هیچگونه محدودیتی وجودندارد)
2- در مواردی که یا دوره کاردانی و یا کارشناسی در علمی کاربردی گذرانده شده بباشد و یکی معماری و دیگری امور ساختمان ها و.. باشد با یستی به کمیسیون هم ارزی رفت.
 

rahbar49

عضو جدید
به نظر من امسال دیگه گذشت یه پیشنهاد دارم

همه بیان هر طرحی رو که کشیدن و الان هم هر نظر دیگه دارن با ترسیم بذارن تا هم بفهمیم کی با چه طرحی قبول میشه و هم اینکه طرح میبایست چظور میشد
این بهترین راهه
قبولی در آزمون انتهای راه نیست خیلی چیزا برا یادگیری مونده
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من امسال دیگه گذشت یه پیشنهاد دارم

همه بیان هر طرحی رو که کشیدن و الان هم هر نظر دیگه دارن با ترسیم بذارن تا هم بفهمیم کی با چه طرحی قبول میشه و هم اینکه طرح میبایست چظور میشد
این بهترین راهه
قبولی در آزمون انتهای راه نیست خیلی چیزا برا یادگیری مونده
سلام دوست عزیز

پیشنهادی که شما دادین قبلا انجام شده صفحات قبلی رو بخونین حتما ، خیلی از بچه ها طرحشون رو گذاشتن.
 

rahbar49

عضو جدید
سلام دوست عزیز

پیشنهادی که شما دادین قبلا انجام شده صفحات قبلی رو بخونین حتما ، خیلی از بچه ها طرحشون رو گذاشتن.

با سلام ممنونم متوجه شدم
اما منظور بنده بعد از بحثهای اخیر و جمع بندی بود
طوری باشه که ایرادات کار دقیق بررسی شه نه اینکه جبهه گیری بشه
 

ج.ع

عضو جدید
به نظر من امسال دیگه گذشت یه پیشنهاد دارم

همه بیان هر طرحی رو که کشیدن و الان هم هر نظر دیگه دارن با ترسیم بذارن تا هم بفهمیم کی با چه طرحی قبول میشه و هم اینکه طرح میبایست چظور میشد
این بهترین راهه
قبولی در آزمون انتهای راه نیست خیلی چیزا برا یادگیری مونده

سلام دوست خوبم

ممنون از پیشنهاد خیلی خوبتون. بسیار موافقم.
این طوری می تونیم خیلی از اشتباهاتمون رو متوجه بشیم.

یکی از دوستان در یکی از پست های قبل گفته بودند که بعضی ها در طراحی شون برای این آزمون رمپ اتومبیل رو از حیاط دادن. به این صورت که یک ورودی از همکف برای ماشین در نظر گرفتن و مسیر ماشین رو به سمت حیاط بردن و رمپشون رو در حیاط طراحی کردن. می خواستم خواهش کنم اگر هم دوستی به این شکل طراحی کرده لطف کنه و کارشو بذاره که ببینیم چه طور بوده.

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلام دوست خوبم

ممنون از پیشنهاد خیلی خوبتون. بسیار موافقم.
این طوری می تونیم خیلی از اشتباهاتمون رو متوجه بشیم.

یکی از دوستان در یکی از پست های قبل گفته بودند که بعضی ها در طراحی شون برای این آزمون رمپ اتومبیل رو از حیاط دادن. به این صورت که یک ورودی از همکف برای ماشین در نظر گرفتن و مسیر ماشین رو به سمت حیاط بردن و رمپشون رو در حیاط طراحی کردن. می خواستم خواهش کنم اگر هم دوستی به این شکل طراحی کرده لطف کنه و کارشو بذاره که ببینیم چه طور بوده.

با تشکر

سلام.
تو این حالت شما دوراه دارید:
1-یکی اینکه شما با یه رمپ تو همکفتون به کد +1.20 برید و داخل حیاط اگه امکانش هست با رمپ داخل حیاط به کد زیر زمین برید.
2-اگه حالت بالا نتونه اتفاق بیفته میشه با یک رمپ از گذر به کد همکف(+1.20)برید و دوباره داخل همکف با یه رمپ به کد جیاط(0.00)برسید.و اونجا با یک رمپ دیگه برید به کد زیرزمین اونم داخل حیاط.
.
.
اگه ابعاد زمینی که تو آزمون دادن رو بگید من براتون ترسیم میکنم.
اون حالتی که از گذر مستقیم برید به زیر زمین از نظر علم سازه ای امکان پذیر نیست.(البته در زمین های جنوبی)چون دیافراگم همکف(سقف زیرزمین(ناقص میشه و چندین تیر اصلی باید حذف بشه که امکان پذیر نیست.حساب کنید یه گشودگی 3.4 متر در 8 متر رو اندی دا خل دیافراگم یا سقف زیرزمین.

بحث سرگیری رو میتونید با بیشتر گرفتن ارتفاع زیرزمین حل کنید.
 
آخرین ویرایش:

mdt001

عضو جدید
سلام.
تو این حالت شما دوراه دارید:
1-یکی اینکه شما با یه رمپ تو همکفتون به کد +1.20 برید و داخل حیاط اگه امکانش هست با رمپ داخل حیاط به کد زیر زمین برید.
2-اگه حالت بالا نتونه اتفاق بیفته میشه با یک رمپ از گذر به کد همکف(+1.20)برید و دوباره داخل همکف با یه رمپ به کد جیاط(0.00)برسید.و اونجا با یک رمپ دیگه برید به کد زیرزمین اونم داخل حیاط.
.
.
اگه ابعاد زمینی که تو آزمون دادن رو بگید من براتون ترسیم میکنم.
اون حالتی که از گذر مستقیم برید به زیر زمین از نظر علم سازه ای امکان پذیر نیست.چون دیافراگم همکف(سقف زیرزمین(ناقص میشه و چندین تیر اصلی باید حذف بشه که امکان پذیر نیست.حساب کنید یه گشودگی 3.4 متر در 8 متر رو اندی دا خل دیافراگم یا سقف زیرزمین.

بحث سرگیری رو میتونید با بیشتر گرفتن ارتفاع زیرزمین حل کنید.

سلام دوست خوبم آقا فرزاد.
به نظر من حالت دومی که گفتی غیر منطقی باشه .. چه دلیلی هست که یکبار از گذز به تراز +120 بریم و دوباره یکبار دیگه بیام 0.00 بعد دوباره با یک رمپ بریم زیرزمین؟! جور در میاد آخه. :redface:
ابعاد زمین 11*34 بود اگه اشتباه نکرده باشم. طول اشغال هم 20.4 بود

 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام.
تو این حالت شما دوراه دارید:
1-یکی اینکه شما با یه رمپ تو همکفتون به کد +1.20 برید و داخل حیاط اگه امکانش هست با رمپ داخل حیاط به کد زیر زمین برید.
2-اگه حالت بالا نتونه اتفاق بیفته میشه با یک رمپ از گذر به کد همکف(+1.20)برید و دوباره داخل همکف با یه رمپ به کد جیاط(0.00)برسید.و اونجا با یک رمپ دیگه برید به کد زیرزمین اونم داخل حیاط.
.
.
اگه ابعاد زمینی که تو آزمون دادن رو بگید من براتون ترسیم میکنم.
اون حالتی که از گذر مستقیم برید به زیر زمین از نظر علم سازه ای امکان پذیر نیست.چون دیافراگم همکف(سقف زیرزمین(ناقص میشه و چندین تیر اصلی باید حذف بشه که امکان پذیر نیست.حساب کنید یه گشودگی 3.4 متر در 8 متر رو اندی دا خل دیافراگم یا سقف زیرزمین.

بحث سرگیری رو میتونید با بیشتر گرفتن ارتفاع زیرزمین حل کنید.

اولا خوشحالم بعد از مدت کوتاهی دوباره تو باشگاه اومدی
دوما چرا از لحاظ علم سازه ای نمیشه دو کد ارتفاعی رو تو یک سقف اجرا کرد
این کار خیلی راحت اتفاق میوفته و داره اجرا میشه ( حداقل من خودم توی چند تا از طراحی هام و اجراهایی که داشتم بوده حالا سازه شاید سنگین تر باشه )
ولی اینکه رمپ و ورود زیرزمین بخواد اینقدر پیچ بخوره اصلا از لحاظ طراحی ایده مناسب و موفقی نیست
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلام دوست خوبم آقا فرزاد.
به نظر من حالت دومی که گفتی غیر منطقی باشه .. چه دلیلی هست که یکبار از گذز به تراز +120 بریم و دوباره یکبار دیگه بیام 0.00 بعد دوباره با یک رمپ بریم زیرزمین؟! جور در میاد آخه. :redface:
ابعاد زمین 11*34 بود اگه اشتباه نکرده باشم. طول اشغال هم 20.4 بود


سلام آقا داریوش :gol:
حالت دوم هم یه جورایی مثل اوله.اگه تو حیاط جواب بده که هیچ ولی اگه جواب نده میشه از این روش هم استفاده کرد.
در واقع طول رمپتون فرقی نداره تو دو حالت.
اینو واسه مشکل پارکینگ گفتم.و اینکه اون حالیتی که شما مستقیم به زیر زمین میرید باید ستون گذاریتون تطبیق پیدا کنه با این گشودگی تو سقف زیرزمین.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اولا خوشحالم بعد از مدت کوتاهی دوباره تو باشگاه اومدی
دوما چرا از لحاظ علم سازه ای نمیشه دو کد ارتفاعی رو تو یک سقف اجرا کرد
این کار خیلی راحت اتفاق میوفته و داره اجرا میشه ( حداقل من خودم توی چند تا از طراحی هام و اجراهایی که داشتم بوده حالا سازه شاید سنگین تر باشه )
ولی اینکه رمپ و ورود زیرزمین بخواد اینقدر پیچ بخوره اصلا از لحاظ طراحی ایده مناسب و موفقی نیست

سلام.
ما بودیم :)خیلی ممنون.
نه من نگفتم دو تا کد تو یه سقف اجرا نمیشه..گفتم این گشودگی تو سقف زیرزمین نیاز به ملاحظات خاص سازه ای داره بخصوص تو ستون گذاری و تیر ریزی.
این چیزی که گفتم یه پیشنهاد بود واسه دوستایی که احتمالا پارکینگ رو نتونستن تامین کنن.و اینکه اون راه تنها راه نیست.
خیلی اوقات شما نیاز دارید همچین کاری کنید و اتفاقا خیلی از مشکلاتتون رو حل میکنه.بخصوص اگه همکفتون هم پارکینگ باشه که دیگه مجبورید این کار رو بکنید.تو واقعیت هم اینطوره چون ظوابط شهرداری همکف رو پیلوت میخواد.
الان یه سوال:
اگه تو همین آزمون ازتون میخواستن که مثلا 8 تا پارکینگ تامین کنید با فرض اینکه همکفتون هم پارکینگ باشه شما چیکار میکردید؟
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام.
ما بودیم :)خیلی ممنون.
نه من نگفتم دو تا کد تو یه سقف اجرا نمیشه..گفتم این گشودگی تو سقف زیرزمین نیاز به ملاحظات خاص سازه ای داره بخصوص تو ستون گذاری و تیر ریزی.
این چیزی که گفتم یه پیشنهاد بود واسه دوستایی که احتمالا پارکینگ رو نتونستن تامین کنن.و اینکه اون راه تنها راه نیست.
خیلی اوقات شما نیاز دارید همچین کاری کنید و اتفاقا خیلی از مشکلاتتون رو حل میکنه.بخصوص اگه همکفتون هم پارکینگ باشه که دیگه مجبورید این کار رو بکنید.تو واقعیت هم اینطوره چون ظوابط شهرداری همکف رو پیلوت میخواد.
الان یه سوال:
اگه تو همین آزمون ازتون میخواستن که مثلا 8 تا پارکینگ تامین کنید با فرض اینکه همکفتون هم پارکینگ باشه شما چیکار میکردید؟

اونوقت برای پارکینگ همکف کد رو 0.00 میگرفتم بعد هم با تامین کردن تعداد پارکینگ تو پلان معماری خیلی ساده شروع رمپ زیرزمین رو از انتهای فضای پیلوت میدادم یعنی شروع رمپ از حیاط
در این حالت کد کل فضای همکف من 0.00 بود اونوقت یک سقف یکپارچه داشتم
فقط کد زیرزمین میشد حداقل 2.8- و طول رمپ زیاد میشد که با توجه به طول حیاط میشد اونرو حل کرد
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اونوقت برای پارکینگ همکف کد رو 0.00 میگرفتم بعد هم با تامین کردن تعداد پارکینگ تو پلان معماری خیلی ساده شروع رمپ زیرزمین رو از انتهای فضای پیلوت میدادم یعنی شروع رمپ از حیاط
در این حالت کد کل فضای همکف من 0.00 بود اونوقت یک سقف یکپارچه داشتم
فقط کد زیرزمین میشد حداقل 2.8- و طول رمپ زیاد میشد که با توجه به طول حیاط میشد اونرو حل کرد

خب شما فرض آزمون که همکف +1.20 باشه رو تغییر دادید.
من اگه تو آزمون بودم اینکارو میکردم و خیلی راحت پارکینگها و انباری ها و موتورخونه رو تو زیرزمین جا میدادم.فکر کنم فضا هم زیاد بود کلا.

از اون قسمتی که با فلش قرمز نشون دادم هم دسترسی از زیرزمین به حیاط رو تامین میکردم.


Ashampoo_Snap_2014.01.14_14h32m39s_001_.jpg
 

ج.ع

عضو جدید
سلام.
تو این حالت شما دوراه دارید:
1-یکی اینکه شما با یه رمپ تو همکفتون به کد +1.20 برید و داخل حیاط اگه امکانش هست با رمپ داخل حیاط به کد زیر زمین برید.
2-اگه حالت بالا نتونه اتفاق بیفته میشه با یک رمپ از گذر به کد همکف(+1.20)برید و دوباره داخل همکف با یه رمپ به کد جیاط(0.00)برسید.و اونجا با یک رمپ دیگه برید به کد زیرزمین اونم داخل حیاط.
.
.
اگه ابعاد زمینی که تو آزمون دادن رو بگید من براتون ترسیم میکنم.
اون حالتی که از گذر مستقیم برید به زیر زمین از نظر علم سازه ای امکان پذیر نیست.(البته در زمین های جنوبی)چون دیافراگم همکف(سقف زیرزمین(ناقص میشه و چندین تیر اصلی باید حذف بشه که امکان پذیر نیست.حساب کنید یه گشودگی 3.4 متر در 8 متر رو اندی دا خل دیافراگم یا سقف زیرزمین.

بحث سرگیری رو میتونید با بیشتر گرفتن ارتفاع زیرزمین حل کنید.

سلام خیلی ممنونم از توضیحات خوبتون . ولی من نتونستم درست متوجه بشم. اگر لطف کنید و یک بار با ابعاد ترسیم کنید خیلی ممنون می شم. همین طور ستون گذاریش رو اگه ممکنه. من بازم اشکال سازه ایش رو خوب متوجه نشدم . یعنی با این روش دیگه مشکل سازه نخواهیم داشت نه؟
من در امتحان نتونستم تعداد پارکینگ رو تامین کنم . به خاطر طول زیاد رمپ که داخل زیر زمین اومد. اگر سازه هم مشکل داشته باشه که دیگه هیچی. کلا پارکینگ رو اصلا نمره نمی گیرم.

فکر می کنم راه حل اصلی همین باشه که می گید. وگرنه در صورت سوال دادن ابعاد کلی زمین اصلا لزومی نداشت.

اگر ممکن است لطفا ترسیمش رو بگذارید. واقعا ممنون می شم.
ابعاد زمین همان طور که یکی از دوستان گفت 11 در 34 متر بود که سطح اشغال 11 در 20.40 در قسمت شمالی زمین در نظر گرفته شده بود. عکسش رو هم گذاشتم.


بازم متشکرمsite-azare-92.jpg
 

ج.ع

عضو جدید
خب شما فرض آزمون که همکف +1.20 باشه رو تغییر دادید.
من اگه تو آزمون بودم اینکارو میکردم و خیلی راحت پارکینگها و انباری ها و موتورخونه رو تو زیرزمین جا میدادم.فکر کنم فضا هم زیاد بود کلا.

از اون قسمتی که با فلش قرمز نشون دادم هم دسترسی از زیرزمین به حیاط رو تامین میکردم.


مشاهده پیوست 189782
ممنون به خاطر ترسیم. متوجه شدم.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلام خیلی ممنونم از توضیحات خوبتون . ولی من نتونستم درست متوجه بشم. اگر لطف کنید و یک بار با ابعاد ترسیم کنید خیلی ممنون می شم. همین طور ستون گذاریش رو اگه ممکنه. من بازم اشکال سازه ایش رو خوب متوجه نشدم . یعنی با این روش دیگه مشکل سازه نخواهیم داشت نه؟
من در امتحان نتونستم تعداد پارکینگ رو تامین کنم . به خاطر طول زیاد رمپ که داخل زیر زمین اومد. اگر سازه هم مشکل داشته باشه که دیگه هیچی. کلا پارکینگ رو اصلا نمره نمی گیرم.

فکر می کنم راه حل اصلی همین باشه که می گید. وگرنه در صورت سوال دادن ابعاد کلی زمین اصلا لزومی نداشت.

اگر ممکن است لطفا ترسیمش رو بگذارید. واقعا ممنون می شم.
ابعاد زمین همان طور که یکی از دوستان گفت 11 در 34 متر بود که سطح اشغال 11 در 20.40 در قسمت شمالی زمین در نظر گرفته شده بود. عکسش رو هم گذاشتم.


بازم متشکرممشاهده پیوست 189783

سلاممم.
ببخشید منظورم از مشکل سازه ای ملاحظات خاص سازه ای بود.بخصوص تو ستون گذاری.نه اینکه اصلا امکان نداشته باشه.
تو پشت پایین نشون دادم.بنظرتون این روش بهتر نیست؟:gol:
 

ج.ع

عضو جدید
سلاممم.
ببخشید منظورم از مشکل سازه ای ملاحظات خاص سازه ای بود.بخصوص تو ستون گذاری.نه اینکه اصلا امکان نداشته باشه.
تو پشت پایین نشون دادم.بنظرتون این روش بهتر نیست؟:gol:

بله ممنون . این روش خیلی بهتره.

فقط یک سوال دیگه. این قسمت که با قرمز دورش رو خط کشیدم شیب نداره و مثلا با یک دیوار از لابی جدا می شه؟
Ashampoo_Snap_2014.01.14_14h32m39s_001_.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز

صالحیان

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز
البته ببخشید یه چیزی بگم که اصلاً توی پاسخ نامه محدوده ترسیم فقط ابعاد 11*20.40 پیش بینی شده بود و اصلاً توحیاط نمیشد کار طراحی انجام داد چون ابعاد پاسخنامه فقط 11*20.40 بود حتی برای برش طولی به زور جا میشد. اصلاً بیخال این راه حل بشید
 

ج.ع

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز
البته ببخشید یه چیزی بگم که اصلاً توی پاسخ نامه محدوده ترسیم فقط ابعاد 11*20.40 پیش بینی شده بود و اصلاً توحیاط نمیشد کار طراحی انجام داد چون ابعاد پاسخنامه فقط 11*20.40 بود حتی برای برش طولی به زور جا میشد. اصلاً بیخال این راه حل بشید

بله درست می گید. این موضوع هم هست. چون در صورت سوال، سایت پلان هم نخواسته بودند که بتونیم رمپ داخل حیاط رو اونجا نشون بدیم. پس متاسفانه این راه حل هم منتفیه.
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیز
البته ببخشید یه چیزی بگم که اصلاً توی پاسخ نامه محدوده ترسیم فقط ابعاد 11*20.40 پیش بینی شده بود و اصلاً توحیاط نمیشد کار طراحی انجام داد چون ابعاد پاسخنامه فقط 11*20.40 بود حتی برای برش طولی به زور جا میشد. اصلاً بیخال این راه حل بشید
من خودم تو حیاط در نیاوردم رمپو ، اما به نظر من مشکلی نداشت تو حیاط در بیاریم طرحو چون توی سایت پلان طول 34 مترو با خط اندازه نشون داده بود پس مشکلی نبوده، و تو همه ی ساختمونا تو اجرای واقعی خب حیاط دارن همشون
خب شما فرض آزمون که همکف +1.20 باشه رو تغییر دادید.
من اگه تو آزمون بودم اینکارو میکردم و خیلی راحت پارکینگها و انباری ها و موتورخونه رو تو زیرزمین جا میدادم.فکر کنم فضا هم زیاد بود کلا.

از اون قسمتی که با فلش قرمز نشون دادم هم دسترسی از زیرزمین به حیاط رو تامین میکردم.


مشاهده پیوست 189782



آقا فرزاد طول رمپتون شده 16.4؟! ارتفاع زیر زمینو با سقفش چند در نظر گرفتین؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
بالا