قديمي هاي باشگاه كجاييد؟ دقيقا كجاييد :))

*M.A*

کاربر بیش فعال
من صحبتاتون رو خوندم و چون دیدم افرادی هستین که جویای آگاهی و کشف درست و آنچه که باید و نبایدهای جامعه هستید..
گفتم شاید حرفام کمی به درد شما بخوره..

اینکه چرا زن به اذن پدر نیاز داره..
چون ما چه بخواهیم و چه نخواهیم جنس زن بسته به آفرینش و خلقتی که خدا براش در نظر گرفته شکننده است و تا درصد زیادی احساسات محور و از اونجایی که معقوله ای به اسم عاشق شدن و کلا تابع احساسات شدن بخصوص در مورد خانم ها وجود داره ، اگر واقع بینانه بخوایم نگاه کنیم خیلی هم دور از منطق و انصاف نیست... نه به طور تام اینکه کلا اختیار از زن گرفته بشه ولی به عنوان حامی و یک مشاور و و راهنما میشه گفت لازم هم هست...
بهتره از دیدگاه ها و افکار کلیشه ای و شعار گونه دست برداریم ما زمانی که واقع بینانه در مورد همه چیز تصمیم گرفتیم و نظر دادیم اون موقع هست که می تونیم راه موثر و درست رو پیدا کنیم وگرنه شعار که واسمون کاری نداره داریم میگیم و میریم... کی به کیه... ولی وقت عمل واقع بین بودنه که ما رو به نتیجه درست و واقعی می‌رسونه..

و دوم در رابطه با حرفای یکی از دوستان در رابطه با نیازه یک زن به وجود مرد در زندگیش هست، و نظر شما در مورد زن به عنوان فردی که کامل و مستقل باید بتونه خودش و زندگیش رو اداره کنه ..
و این هم دقیقا برمیگرده به واقع نگری و در نظر گرفتن شرایط افراد در زمان های مختلف زندگی..


یه سوال از شما آقایون میپرسم..
بنظرتون یک زن نصف شب تنها بدون هیچ صلاحی بدون هیچ آموزش رزمی چه تو کشور ما چه بقیه کشورهای دنیا می‌تونه بره خارج از خونه بدون اینکه هیچ اتفاقی واسش بیوفته یا خیر؟
بنظرتون توان و قدرت جسمی و روحی یک زن باتوجه به همه ظرافتهایی که در خلقتش بکار برده شده قابل قیاس با بیرون رفتن یک مرد تحت همین شرایط هست یا نه؟؟

این سوال فقط یک نمونه ایه برای در نظر گرفتن و فکر کردن به شرایط یک زن هنگامی که میخواد تنها زندگی کنه و هیچ پشتوانه ی خاصی هم پشتش نباشه..

بله همین الان وجود دارند خانم هایی که دارند تنها زندگی میکنند ولی مسئله ای که وجود داره اینه که اون خانم راحت به اون نقطه نرسیده و مطمئنا اون امنیتی که مرد تنها داره رو هم همچنان نداره و بی شک بسیار محتاط تر و سخت تر داره زندگیش رو اداره میکنه...

زن ها در مواقعی از زندگی بسسسیار شکننده و بی دفاعند و نیازمند یک حامی و تکیه گاه کسی که حداقل تو اون دوره بتونه کمکشون کنه که بلند بشند و این اصلا چیزی نیست که یک مرد بتونه به راحتی درکش کنه چون چنین خلقتی نداره ..
یک خانم وقتی شرایط زندگیش خوب باشه تو سرررتاسر دنیا شک نکنید ظرافتش و زنانگیش میطلبه که یک حامی و تکیه گاه داشته باشه..

و تنها و تنها هنگامی یک زن مثل یک مرد رفتار و زندگی می‌کنه که اصصصلا تو زندگیش هیچ شرایط خوبی یا تکیه گاه قابل اطمینانی نداشته باشه..
اینو به عنوان کسی میگم که همین الان با خانم هایی در بهترین کشورهای دنیا آشنا هستم از وضعیتشون از شرایط روحیشون و غیره و غیره مطلعم ، در کشور خودمونم که فبها هر روز دارم میبینم...
پس به عنوان یک مرد وقتی برای جایگاه زن وضعیت زندگی و حق و حقوقشون می‌خواین صحبت کنید یک طرفه به قاضی نرید.. اذن پدر شاید در خانواده هایی که از لحاظ فرهنگی دچار ضعف هستند بطور منفی تاثیر بگذاره..
ولی در اصل نه تنها قانون بدی نیست که گاهی پشتوانه ی یک زن هست که موقعی که درگیر و دچار احساسات شده توسط هر آدم نادرستی(البته دور از جون شما)به بند و اسارت برده نشه..
و تنها مورد اینه که نه این قانون که تمامی قوانین دنیا هم باید به درستی، نه با تند روی اجرا بشند ..
 
آخرین ویرایش:

ΜΟΗΑΜΜΑD

کاربر بیش فعال
تا چند قرن قبل، اینکه زنان از نظر ذهنی و فکری از مردان پایین‌ترند، به عنوان حقیقت پذیرفته بود. علم هم مدت‌ها دنبال پیدا کردن تفاوت‌هایی در زنان و مردان بود که این پیش‌داوری‌ها را تقویت کنند. آرام آرام مطالعات متعدد کذب بودن این تفاوت‌های ادعایی را فاش کردند، با این حال دنیای ما سرسختانه جنسیتی باقی مانده است.
با توجه به اینکه با نوزادان چگونه رفتار می‌شود، این خیلی هم عجیب نیست. برخی مادر و پدرها یا کسانی که از کودکان مراقبت می‌کنند قصد ندارند با دختربچه‌ها و پسربچه‌ها رفتار متفاوتی داشته باشند، ولی شواهد نشان می‌دهند که این تفاوت را می‌گذارند، حتی قبل از تولد. در مطالعه‌ای، مادرانی که می‌دانستند جنین پسر است حرکاتش را در شکم خود معمولا "قوی" و "محکم" توصیف می‌کردند. در مادرانی که جنسیت جنین را نمی‌دانستند اینطور نبود. از زمانی که تشخیص جنسیت بیولوژیک جنین با تصویربرداری‌های پزشکی رایج شده، اولین سوال از پدر و مادرهایی که منتظر تولد فرزندشان هستند این است که جنسیت بچه چیست. پیش از این فناوری‌ها، سعی می‌کردند جنسیت را از شکل و اندازه شکم یا معیارهای دیگر مثلا نوع ویار حدس بزنند ولی شواهدی در تایید هیچ‌یک پیدا نشده است.
 

ΜΟΗΑΜΜΑD

کاربر بیش فعال
جینا ریپون عصب‌شناس دانشگاه آستون می‌گوید همین واقعیت که ما در یک دنیای جنسیتی زندگی می‌کنیم، می‌تواند مغز را جنسیتی کند. این یک فرهنگ پسرانه را شکل می‌دهد که در پسربچه‌ها نهادینه می‌کند به یک شکل خاصِ مردانه رفتار کنند و اگر چنین نکنند ممکن است همسن و سال‌هایشان طردشان کنند. جینا ریپون عقیده دارد که اگر بر تفاوت‌ها تمرکز کنیم یعنی داریم باورهای غلط را می‌پذیریم، مثلا اینکه پسرها در علوم بهترند و دخترها در مراقبت کردن. این باورها در بزرگسالی هم ادامه پیدا می‌کنند. وقتی درباره نمره امتحان ریاضی سوال می‌شود، زن‌ها خود را دستِ کم می‌گیرند و مردان در نمراتشان غلو می‌کنند. زنان همچنین، در آزمون‌ها خوب عمل نمی‌کنند وقتی پیش از امتحان به آنها گفته شود زنان معمولا در این آزمون نمره خوبی نمی‌گیرند. این می‌تواند در مدرسه، دانشگاه و کار تاثیر بگذارد که می‌گذارد.
کریستیا براون و همکارانش در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۰ استدلال کردند خشونت جنسی مردان با زنان دقیقا به دلیل همین ارزش‌های رایجی هستند که ما برای کودکان تعریف و در آنها نهادینه می‌کنیم. این از تعامل‌های اجتماعی با والدین، مدرسه، رسانه و همسالان ناشی می‌شود. به گفته کریستیا براون، "خودشی‌انگاری جنسی در دختران بسیار زود شروع می‌شود".
یکی از دلایلی که این دیدگاه‌های جنسیتی و خوددرست‌بینی همچنان وجود دارند تا حدی این است که دائم درباره تفاوت‌های ذاتی مغز زن با مرد گزارش منتشر می‌شود در حالیکه به بیشتر مطالعات تصویربرداری مغز که هیچ تفاوت جنسیتی پیدا نکرده‌اند، یا اصلا اشاره‌ای نمی‌شود یا بعضی منتشر نشده‌اند، پدیده‌ای که به آن "مسئله کشوی بایگانی" یا "سوگیری انتشار" می‌گویند، یعنی تحقیقاتی که تفاوت معنی‌دار آماری پیدا نمی‌کنند کنار گذاشته می‌شوند، منتشر نمی‌شوند و به آنها اشاره نمی‌شود و زیر ذره‌بین قرار نمی‌گیرند. در مطالعاتی هم که تفاوت‌های جزئی پیدا می‌کنند، واقعا سخت می‌شود ثابت کرد فرهنگ یا پیش‌فرض‌های کلیشه‌ای نقش بازی نکرده باشند
 

ΜΟΗΑΜΜΑD

کاربر بیش فعال
مسئله دیگر اینکه مغز را نمی‌توان به مغز زن و مغز مرد تقسیم‌بندی کرد.
دکتر دفنا جوئل، عصب‌پژوه، و همکارانش در یک مطالعه ۱۴۰۰ اسکن مغز را تجزیه و تحلیل کردند. آنها متوجه شدند مغز زنان و مردان از نظر "توزیع کل ماده خاکستری، کل ماده سفید و ارتباط‌های عصبی‌ای که بررسی کردیم، همپوشانی وسیع دارند." یعنی ما بیشتر از اینکه باهم تفاوت داشته باشیم، به یکدیگر شبیه هستیم.
یک مطالعه دیگر نشان داد وقتی به شرکت کنندگان گفته می‌شود جنسیت آنها فاش نمی‌شود، زنان در بازی‌های ویدئویی به اندازه مردان خشن رفتار می‌کنند. ولی وقتی گفته می‌شود آزمایش‌گر جنسیت آنها را می‌داند، کمتر خشونت می‌کنند؛ مطابق همان کلیشه که زنها کمتر خشن هستند و عاطفی‌ترند.
اگر واکنش‌های فیزیولوژیک را در نظر بگیریم، پاسخ زنان و مردان به موقعیت‌هایی که همدردی را برمی‌انگیزند یکسان است، فقط زنان از همان سنین پایین بار آمده‌اند که در قبال این حس بظاهر زنانه بیشتر عمل کنند. این یعنی برای تغییر قابل توجه، هرکس باید از سوگیری‌ها و تعصبات خود آگاه شود و به آنچه با پیش‌داوری‌هایش جور درنمی‌آید بدقت نگاه کند. قائل شدن حتی تفاوتی کوچک بین زن و مرد، می‌تواند در مرور زمان ابعاد بزرگی پیدا کند.
بد نیست یادآوری کنیم نهادینه شدن باورهای نادرستی مثل اینکه پسرها پرسروصداترند بحدی است که وقتی عکس آن جلوی چشم اتفاق می‌افتد، توجهی جلب نمی‌کند.
دختر من به اندازه برادرش، حتی بیشتر، پرسروصداست. پسرم هم عاشق این است که ادای آشپزی کردن را درآورد. با اینکه این مثال شخصی را نمی‌توان نمونه کل گرفت اما با باورهای رایج درباره دخترها و پسرها هم منطبق نیست؛ وگرنه برای من آسان‌تر بود بر علاقه پسرم به بالا رفتن از در و دیوار و کشش دخترم به رنگ صورتی و اشیا براق تاکید کنم و نادیده بگیرم که بارها بارها دخترم با ماشین و پسرم با عروسک بازی کرده‌اند.
وقتی لاجرم فرزندانمان شروع می‌کنند به توجه به تفاوت‌های جنسیتی، می‌توانیم با آوردن مثال‌های متفاوت، کلیشه‌ها و قالب‌های از پیش تعیین‌شده را بشکنیم و مثلا توضیح دهیم که دخترها هم فوتبال بازی می‌کنند و پسرها هم می‌توانند موی بلند داشته باشند.
می‌توانیم اسباب‌بازی‌های متنوع‌تر و متفاوت‌تری را بدون توجه به جنسیت در اختیار آنها قرار دهیم. مگان ماس می‌گوید باید تا حد امکان فرصت‌هایی را به وجود آوریم که تجربیات آنها "برخلاف سیل این بازی‌های جنسیتی باشد".
اگر درنیابیم که در بدو تولد، همه بیشتر شبیه هم هستیم تا متفاوت و بر این اساس با فرزندانمان رفتار نکنیم، دنیای ما جنسیتی خواهد ماند. کنارگذاشتن این پیش‌داوری‌های بی‌پایه کار آسانی نیست، ولی شاید همه بتوانیم قبل از اینکه به پسربچه‌ای بگوییم چقدر شجاع است و به دختربچه ای بگوییم چقدر مهربان است، یک بار دیگر فکر کنیم.
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب میبینم که کسی فعلا حاضر نشده ازدواج کنه😁😁😁
خیلیا از مشکلات مالی میگن
ولی نمیدونن پیدا کردن یه شریک درست تویه زندگی خیلی سخت تره...

اینو موافقم
ی انتخاب نادرست مخصوصا در زمان نادرست میتونه کلا آدم رو از ازدواج منصرف کنه...

اینکه ما چقدر تلاش کنیم خودمون رو به تکامل برسونیم برای زندگی مشترک لازمه ولی کفایت نمیکنه
50 درصد کار هم برمیگرده به انتخاب درست

من از ریاضی این قسمتش رو تو محاسبه زندگی قبول دارم
منفی در مثبت: منفی
مثبت در منفی: منفی
مثبت در مثبت: مثبت

منفی در منفی: مثبت!

هرکسی باید اونجور که باور داره و زندگی میکنه شریک زندگیش رو انتخاب کنه، اون اقایی که در ارتباط با نامحرم حد و حدود نداره زندگی موفقی هم نخواهد داشت اگر زن پاک دامنی انتخاب کنه و برعکس

صریح قرآن میگه زنان پاکدامن برای مردان پاکدامن و برعکس....
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من بازم بشدت خوابم میاد
یکی شبکاره همش خوابه
یکی نصفش خوابه
من ۸ساعت بیدار
ی لحظه چشامو گذاشتم رو هم خوابم برد...
یکیتون نیست بیاد جای من بمونه منم برم چرتی بزنم؟؟؟😁😅😊

۲۰۲۱۰۸۰۶_۰۴۲۷۵۲.jpg
 

Mohsen 89

مدیر تالار فیزیک
مدیر تالار
کاربر ممتاز
من بازم بشدت خوابم میاد
یکی شبکاره همش خوابه
یکی نصفش خوابه
من ۸ساعت بیدار
ی لحظه چشامو گذاشتم رو هم خوابم برد...
یکیتون نیست بیاد جای من بمونه منم برم چرتی بزنم؟؟؟😁😅😊

مشاهده پیوست 24070547
احمد جان بخدا من از پنج صبح که از خواب بیدار شدم و هشت صبح که رسیدم سر کار تا همین الان سر کار بودم نا ی شبکاری ندارم
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میگم شما هم مثل من هستید یا من فقط اینجوری ام؟
هر وقت میام باشگاه یاد عزیزانی ک اینجا حضور داشتن زنده میشه و دلت ناخودآگاه تنگ و لب ب دعا باز میشه و برای سلامتی و داشتن ی زندگی خوبشون دعا میکنی
 

naghmeirani

مدیر ارشد
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد
منم کلی خاطرات خوب برام زنده میشه

اینه که نمی تونم از اینجا دل بکنم، انگار جزئی از زندگیمه باشگاه

البته خاطرات بد هم داشتم، اونا هم گریز ناپذیرن

توی زندگیمون هم فراز و نشیب داریم تا نشیب نباشه فراز قشنگیش نمایان نمیشه

خلاصه کلام بد جور وابسته شدیم به باشگاه و دوستان مجازیمون
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میگم ی چالش
چطور شد ک اینجا عضو شدید خخ

من دنبال ی مطلب بودم اینجا با ی تایپیک رو ب رو شدم ک برای ادامه مطالبش باید عضو میشدم 😄
 

naghmeirani

مدیر ارشد
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد

emperatoretanhai

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام :D


بعد از مدتي اومدم اينجا ولي دلم گرفت :d
يادش بخير جوون كه بوديم اين سايت چقد شلوغ بود .. ميومديم نگاه ميكرديم رو تعداد كاربراي آنلاين .. انقد زياد بودن مگه ميشد اسم همه رو خوند؟ :d مثل الان نبود كه هر دفعه فقط ٧،٨ نفر آنلاين باشن و همشونم ناآشنا


يادش بخير چقد معتاد بوديم :d اون موقع معتاد شدن حرمت داشت :biggrin: همينكه روزي ٥،٦ ساعت آنلاين ميشديم از خودمون خجالت ميكشيديم :دي يه وقتايي هم دوستامون بهمون كمك ميكردن مصرفمونو كم كنيم :w15: ولي الان چي؟ ملت ٢٤ ساعت سرشون تو گوشيه ولي اسم كسي معتاد نيست :|


هيييي روزگار
من موقعي كه اينجا عضو شدم ١٩ سالم بود .. الان ٢٥ سال ..... عمري گذشت هاااااا
فك كن :d دنيايي بود برا خودش :دي
هر روز ميومدي يه داستان جديدي بود .. يه تاپيك جديد .. يه بحث جديد .. دوستاي جديد .. يادش بخير اسپم پارتي :biggrin: با بچه ها قرار ميزاشتيم حمله كنيم پروفايل فلاني : )) تو نيم ساعت شايد ٢٠٠ تا پيام جديد تو پروفايلش مينوشتيم :w15: همش هم شكلك و اسمايلي و اين چيزا


كجايين رفيقانم :d
هر وقت اومدين حتي اگه ٦ ماه ديگه، يه پستي اينجا بفرستيد و يه خاطره ي قشنگي رو زنده كنيد :)
عاشقتونم به خدا :d :gol:
اخ گفتییییییی
یادش بخیررررررررررر
راستی سلووووووم
 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
میگم ی چالش
چطور شد ک اینجا عضو شدید خخ

من دنبال ی مطلب بودم اینجا با ی تایپیک رو ب رو شدم ک برای ادامه مطالبش باید عضو میشدم 😄
فک کنم نود درصد همینطوری تو دام باشگاه افتادن :D
 

Similar threads

بالا