طراحی داخلی و دکوراسیون فضای مسکونی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW

چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW

چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW چیدمان مدرن آپارتمان در اسپانیا توسط گروه طراحی MO..OW
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکوراسیون منزلی مدرن در کوهستان آفریقا

دکوراسیون منزلی مدرن در کوهستان آفریقا










 

BLOOD STONE

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدل های متنـوع دکوراسیـون داخـلی منـزل

مدل های متنـوع دکوراسیـون داخـلی منـزل

مدل های متنـوع دکوراسیـون داخـلی منـزل و محیـط کار



























بچه ها عکسا خیلی زیاد بودن من فقط همین چند تا رو گذاشتم... (خسته شدم...)
 

kakimar

عضو جدید
خانه ای به سبک مینیمالیستی(ساده گرایی)

خانه ای به سبک مینیمالیستی(ساده گرایی)




در این مطلب سعی در ارائه طرح هایی به سبک مینیمالیستی داریم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.
پس اجازه دهید خیلی کوتاه در مورد این سبک توضیحاتی دهیم…..



ساده‌گرایی، ساده‌پسندی یا مینیمالیسم (به انگلیسی: Minimalism) یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفیو یا شبه فلسفی بنیان گذاشته‌است.





در این طرح ها فضای مدرن ،بدون دخالت هیچ رنگی و در عین سادگی و فقط با تکیه بر رنگ های سیاه و سفید طراحی شده است.قضاوت در مورد زیبا بودن یا نبودن این ساختمان بر عهده شماست.





طراح از تمامی امکانات و وسایل سیاه رنگ برای بوجود آردن تمایز استفاده کرده است که از آن جمله میتوان به مبلمان ،میز غذا خوری، وسایل آشپزخانه و… اشاره کرد.





حتی در ساختمان هایی به سبک مینیمالیستی هم می توانید شاهد تناسب و تقارن بین اجزا شوید.




















در حمام و سرویس بهداشتی کاشی های بسیار زیبا و خیره کننده ای به کار رفته است.









تلویزیون و سیستم صوتی هم به خودی خود جزئی از این طراحی شده است.









صندلی های ناهار خوری با سیم های ظریفی طراحی شده اند تا سیاهی مطلق حکم فرما نباشد و نور به آسانی از آن عبور نماید.





اتاق خواب بیتر شبیه به صحنه ی تئاتر است لامپ های سقفی اتاق خواب هم در شما حس حضور در تئاتر دراماتیک را بوجود می آورد.
این ساختمان شامل ۲ اتاق خواب است که دیواری شیشه ای فضای این دو اتاق را از هم جدا میکند و برای ایجاد حریم خصوصی می توانید از پرده های بلند سیاه رنگ استفاده کنید.





منبع: ichoob.ir
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
هماهنگی سقف و كف پوش در پروژه مسكونی هنگ كنگ

هماهنگی سقف و كف پوش در پروژه مسكونی هنگ كنگ

یک گروه معماری درهنگ كنگ با طراحی داخلی برج مسكونی The peak در مركز هنگ كنگ توانستهاست نام خود را به عنوان یكی از برترین طراحان داخلی ساختمان در این منطقه و كشور چین به ثبت رسانده و با استفاده از طراحی های مفهومی در سقف و كف این ساختمان، معماری داخلی متفاوتی را به معرض نمایش گذارد. در واقع این گروه معماری بیشترین مانور خود را در بخش طراحی سقف و كف پوش داخی ساختمان مورد نظر انجام داده به طوری كه با طراحی های شیب دار، مورب، برجسته و حتی پنل های كششی و عمودی خود بیشترین بهره وری را در كمترین فضا به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر فضای داخلی ساختمان The peak با نوع طراحی خود بزرگتر از مساحت واقعی خود به نظر می رسد كه این مزیت را مدیون پنل های سقفی قوس دار، كششی و مورب خود است.




نوع دیوارهای داخلی این ساختمان نیز به صورت شیب دار طراحی شده كه زاویه شیب هر یك از آنها با توجه به نوع فضای داخلی مكان مورد نظر و اندازه و زاویه آن محل تعیین و اندازه گیری شده اند. همین امر به نمایش بزرگی مكان بیش از حد تصور كمك چشمگیری كرده است. همچنین تقابل و تركیب نوع چوب و گچ به كار رفته در سقف و كف پوش ساختمان به قابلیت های فضای داخلی ساختمان مربوطه افزوده است.

 

kakimar

عضو جدید
دکوراسیون آپارتمان فوق مدرن

دکوراسیون آپارتمان فوق مدرن




جدیدترین سبک در طراحی دکوراسیون،استفاده از المان های مدرن در دکوراسیون،ایده های خلاقانه در معماری





برای مشاهده تصاویر در اندازه برگتر بر روی عکس ها کلیک کنید.
.

دکوراسیون مدرن






دکوراسیون داخلی





ایده های جدید





طراحی دکوراسیون









در این طراحی تاکید زیادی به استفاده از گل های طبیعی شده است.


















دکوراسیون مدرن






درب ورودی مدرن


















در این اتاق خواب از دیوارپوش های سه بعدی در طراحی دیوار استفاده شده است






3d panel






در سرویس بهداشتی از سنگ های بسیار شیک و زیبایی استفاده گردید.





این نوع سنگ ها فضا را تقریبا یکپارچه نشان می دهد







المان شیشه ای در سرویس بهداشتی



منبع: www.ichoob.ir
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی داخلی منزل مسکونی معماران الفاویل

طراحی داخلی منزل مسکونی معماران الفاویل


به دلیل تابعیت چشم انداز و زمینه ی فیزیکی همسایگان معماران از خصلت موجود در ترکیب خانه های منطقه در طراحی استفاده کردند

پارتیشن ها نقش منعکس کننده ی نور طبیعی را به عهده دارند که با ملایمت خاص نور وارده به ساختمان از شمال و جنوب را به تمام نقاط داخلی و تاریک خانه منعکس میکنند.

پارتیشن ها نقش منعکس کننده ی نور طبیعی را به عهده دارند که با ملایمت خاص نور وارده به ساختمان از شمال و جنوب را به تمام نقاط داخلی و تاریک خانه منعکس میکنند.

پارتیشن ها(دیوارهای جدا کننده) در قسمت های خانه به صورت افقی و عمودی قرار دارند که با ابعاد مختلف و به صورت بی قاعده اتاق های خانه را در تمام 3 طبقه به هم متصل کرده است

پارتیشن ها(دیوارهای جدا کننده) در قسمت های خانه به صورت افقی و عمودی قرار دارند که با ابعاد مختلف و به صورت بی قاعده اتاق های خانه را در تمام 3 طبقه به هم متصل کرده است

ساختار فضای شهری موجود امکان استفاده از بازشوهای بزرگ بر روی گوشه های کوچک خانه را نمیدهد همینطور بر روی طبقات که باعث نبود نور طبیعی در فضای داخل ساختمان میشود. به همین دلیل ارتباط مردم بر روی سطوح افقی محدود شده است.در این پروژه از فریم های استیل و سخت و پارتیشن های چند وجهی استفاده شده است که مشکلات خانه های منطقه را بر طرف کرده است.بازشوهای بزرگ و کشیده استیل بر روی دیوار خارجی و طبقات در راستای پارتیشن ها اجازه ورود نور طبیعی به ساختمان را میدهد به جنبه های 3 بعدی و ارتباطی ساختمان می افزاید.

در قدم اول پارتیشن ها(دیوارهای جدا کننده) در قسمت های خانه به صورت افقی و عمودی قرار دارند که با ابعاد مختلف و به صورت بی قاعده اتاق های خانه را در تمام 3 طبقه به هم متصل کرده است . به وجود آمدن این فضا بر اساس اتاق های متوالی با اختلافات جزئی اما پویا به صورت جادار و غیر یکنواخت است . در قدم دوم پارتیشن ها نقش منعکس کننده ی نور طبیعی را به عهده دارند که با ملایمت خاص نور وارده به ساختمان از شمال و جنوب را به تمام نقاط داخلی و تاریک خانه منعکس میکنند. و در نهایت پارتیشن های به کار رفته فاصله و خط بین هنر معماری و مبلمان خانگی را محو میکنند و بدبن گونه به ادراک سلوک و حرکت هیجان میبخشند

خانه ی مسکونی Kyoto در منطقه ای باریک و کم عرض از مرکز شهر Kyoto که بزرگترین شهر ژاپن از سال 794 تا 1868 بوده واقع شده است.بافت شهری این منطقه از خانه های چوبی صف کشیده به نام machiya تشکیل شده مادامیکه به ارث بردن این خصلت (خانه های چوبی) در این منطقه باعث شده تا معماران بتوانند بر بی فایده و بی مصرف بودن آن فایق آیند و مکانی راحت و دلپذیر را طراحی کنند.

مـنـــــــبـع : www.designboom.com
[TR]
[TD]

معماران ژاپنی کنتارو تاکه گچی Kentaro Takeguchi و اساکو یاماموتو Asako Yamamoto از گروه معماری الفاویل alphaville اخیرا طراحی خانه جدید کی یو توKyoto را در ژاپن به اتمام رساندند خانه ی مسکونی Kyoto درمنطقه ای باریک و کم عرض از مرکز شهر Kyoto که بزرگترین شهر ژاپن از سال 794 تا 1868 بوده واقع شده است. بافت شهری این منطقه از خانه های چوبی صف کشیده به نام ماچی یا Machiya تشکیل شده علی رغم ان که این ابنیه مزیت خانه شهری بودن را به ارث برده اند قصد معماران ان بوده که بر موانعشان فایق آیند و مکانی راحت و دلپذیر را طراحی کنند. از بارزترین ویژگی های متمایزساز این خانه طراحی پارتیشن های چند وجهی است پارتیشن هایی که طراحی شان بر اساس کشف و شهود و تصادف و انیت ذهنی به وجود نیامده بلکه طراحی آنها بر اساس ایده و کانسپت های متعدد بوده است. در قدم اول پارتیشن ها در قسمت های خانه به صورت افقی و عمودی قرار دارند که با ابعاد مختلف و به صورت بی قاعده اتاق های خانه را در تمام 3 طبقه به هم متصل کرده است. به وجود آمدن این فضا بر اساس اتاق های متوالی با اختلافات جزئی اما پویا به صورت جادار و غیر یکنواخت است . در قدم دوم پارتیشن ها نقش منعکس کننده ی نور طبیعی را به عهده دارند که با ملایمت خاص نور وارده به ساختمان از شمال و جنوب را به تمام نقاط داخلی و تاریک خانه منعکس میکنند. و در نهایت پارتیشن های به کار رفته فاصله و خط بین هنر معماری و مبلمان خانگی را محو میکنند و بدبن گونه به ادراک سلوک و حرکت هیجان میبخشند به دلیل تابعیت چشم انداز و زمینه ی فیزیکی همسایگان معماران از خصلت موجود در ترکیب خانه های منطقه در طراحی استفاده کرده اند ساختار فضای شهری موجود امکان استفاده از بازشوهای بزرگ بر روی گوشه های کوچک خانه را نمیدهد همینطور بر روی طبقات که باعث نبود نور طبیعی در فضای داخل ساختمان میشود. به همین دلیل ارتباط مردم بر روی سطوح افقی محدود شده است.در این پروژه از فریم های استیل و سخت و پارتیشن های چند وجهی استفاده شده است که مشکلات خانه های منطقه را بر طرف کرده است.بازشوهای بزرگ و کشیده استیل بر روی دیوار خارجی و طبقات در راستای پارتیشن ها اجازه ورود نور طبیعی به ساختمان را میدهد به جنبه های 3 بعدی و ارتباطی ساختمان می افزاید.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

با ارزش ترین عنصر خلیج ویکتوریا – هنگ کنگ – در مقابل آپارتمان ها ، نمای زیبای آن است جایی که اقیانوس و آسمان تا بینهایت به هم می پیوندند . این اقیانوس است که الهام می بخشد به گفتگوی انتزاعی طراح با چشم انداز ، رنگهای نقره ، براش هایbrushes سفید و خاکستریِ روی سطوح داخلی برای نشان دادن درخشش امواج اقیانوس و تغییرات متعدد منظره آسمان . آب موضوع طراحی می باشد و در این فضای داخلی هم آرام است و هم پویا . میز در فضای نهارخوری یک تأثیر بصری مستقیم فراهم می کند مانند اینکه از گلدان روی میز آب به بیرون پاشیده شده و همچنین بر بالای میز یک چراغ ثابت و مارپیچی آویزان است که الگوی ناهموار بر روی سطح را نمایش می دهد . الگوی چوب خاکستری کف در اتاق نشیمن همانند الگوی طراحی چشم انداز خشک ژاپنی هاست . چشمگیرترین جزء در ساختمان ، پانل شیشه ای و در هم آمیخته شده با آینه و مواد مات است . در مقابل نمای پرانرژی اتاق نشیمن ، فضای خواندن در پشت شیشه شفاف قرار گرفته .
ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com

 

kakimar

عضو جدید
دکوراسیون داخلی شیک و سلطنتی

دکوراسیون داخلی شیک و سلطنتی





اخیرا به دنبال مطلبی در مورد سقف کاذب بودم که به صورت اتفاقی با این عکس ها و سبک دکوراسیون مواجه شدم.واقعا طراحی زیبا و فوق العاده ای داره و با دیدن این عکس ها حس آرامش خاصی منتقل میشه…چه برسه به اینکه بخوایم در همچین مکانی زندگی کنید….




برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به یاست آی چوب مراجعه کنید

www.ichoob.ir

.
.

به خاطر استفاده از رنگ های مرتبط به هم و تم مشترک میان رنگها به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد.





سطحی کاملا مسطح و براق و نداشتن اختلاف سطح یک نوع حاشیه امنی را برای شما به وجود می آورد.





پنجره بزرگ و پرده ی شفاف نور را به خوبی وارد ساختمان کرده و به سادگی از نور طبیعی برخوردار خواهید شد.از نکات مثبت این ساختمان، رو به آفتاب بودن آن است




با توجه بزرگ بودن ساختمان از مبل های بزرگ و کلاسیک با رنگ سفید استفاده شده که باز هم به بزرگتر جلوه دادن محیط کمکی شایان میکند.




ستون های دوطرف هم حس استحکام و بزرگی را تداعی می کند که در عین سادگی بسیار زیبا هستند




شومینه در دل دیوار جای گرفته و با سنگ های گرانیتی کرم تزئین شده است.شاید یکی از نقاط قوت طراحی این ساختمان ، تم مشترک میان لوازم و اجرا است.که به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد








سقف کاذب هم با ارتفاعی استاندارد از سقف قرار گرفته و با ایجاد نور مخفی یخچالی در پس زمینه آن ، به نوعی سایه های ایجاد شده را از بین می برد و استفاده از لامپ های متعدد برای نورپردازی را کمتر می کند و می توان بهلوستر وسطی این کاخ بسنده کرد














اتاق خواب های این ساختمان زیبا در راهروی قوس دار واقع شده است.





در این فضا با میز چهار نفره موجود می توان غروبی دلنشین را گذراند





اتاق های خواب هم از پنجره های بزرگ بهره برده است.





نمایی از سرویس بهداشتی که سنگ های کمربند آن با دستگاه سی ان سی حکاکی شده اند.



گرداوری و تنظیم: www.ichoob.ir


.
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدل های زیبا و بی نظیر دکوراسیون داخلی منزل

مدل های زیبا و بی نظیر دکوراسیون داخلی منزل











































 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دکوراسیونی زیبا برای اتاق غذاخوری با نکات زیر

دکوراسیونی زیبا برای اتاق غذاخوری با نکات زیر

[h=2] دکوراسیونی زیبا برای اتاق غذاخوری با نکات زیر[/h]

اتاق غذاخوری، نه تنها مکانی است که اعضای خانواده در آن به صرف غذا می‌پردازند، بلکه ساعاتی از اوقات مفیدشان را در آنجا سپری می‌کنند، از میهمانان پذیرائی می‌کنند و روزهای به یاد ماندنی و خاطره انگیزشان را جشن می‌گیرند؛ بنابراین طراحی آن باید تا حدودی مبتکرانه، گرمابخش، ویژه اما کاربردی باشد.

برای تزئین و دکور اتاق غذاخوری این توصیه‌ها به کارتان می‌آید :
_ می‌توانید اتاق غذاخوری را با هر طرح و مدلی که دوست دارید دکور کنید، اما به یاد داشته باشید که اصلی‌ترین وسیله‌ی موجود در یک اتاق غذاخوری، میزغذاخوری است.

_ اگر غالباً میهمان دارید تعداد صندلی‌ها باید به اندازه‌ی تمام افراد حاضر باشد. میزهای غذاخوری که قابلیت باز شدن و گسترش پیدا کردن دارند هم برای این منظور مناسبند.

_ هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق غذاخوری، شاد بودن و اشتهابرانگیز بودن آن را فراموش نکنید.
مثلا دکوراسیونی با رنگ سفید - مشکی سبب ایجاد تضاد رنگی و باعث مدرن شدن دکوراسیون می‌شود.

_ با تغییراتی در منبع تابش و حتی رنگ نور می‌توانید جو اتاق غذاخوری را تغییر دهید.

_ متناسب با نوع دکوراسیون اتاق غذاخوری می‌توانید قالیچه‌ی آن را نیز انتخاب کنید، به عنوان مثال در یک دکوراسیون مدرن، قالیچه‌ای با طرح کوبیسم انتخاب شایسته‌ای خواهد بود.

_ در جشن‌ها و یا برای صرف یک غذای رمانتیک و صمیمی، پرده‌ها را بکشید و اتاق را با نور شمع روشن کنید.

_ اگر خانه‌ کوچکی دارید یا اعضای خانوادتان کم هستند و یا حتی تنها زندگی می‌کنید می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یک میزغذاخوری کوچک و جمع و جور بگذارید. چنانچه فضای منزلتان این امکان را به شما می‌دهد که از دو میزغذاخوری استفاده کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها را جلوی پنجره بگذارید و در طول صرف غذا چشم انداز بیرون را تماشا کنید.

_ لوستر نقش بسزایی در دکور همه‌ اتاق‌ها و از جمله اتاق غذاخوری دارد، استفاده از رنگ‌های تند و شاد، اتاق را از سادگی و یکنواختی نجات می‌دهد.

_ استفاده از وسایل تزئینی جالب روش مناسبی برای طراحی مبتکرانه اتاق غذاخوری است. مثلاً نصب تابلویی با تصویر سوسمار بر دیوار، اگرچه ممکن است کمی ترسناک به نظر بیاید اما در کنار صندلی‌هایی با روکش طرح سوسماری نظر افراد را کاملاً جلب می‌کند.

_ برای ایجاد تم سنتی و قدیمی همه چیز را از میز، مبل و صندلی گرفته تا لوستر، کوسن‌ها و ظروف تزئینی روی میز و دیوار... با طرحی سنتی و قدیمی انتخاب کنید.

_ یکی دیگر از روش‌های دکوراسیون اتاق غذاخوری نقاشی دیوارهای آن است؛ مدل نقاشی باید کاملاً مرتبط با نظر و سلیقه‌ شخصی شما باشد.

منبع : jamejamonline.ir
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قوانین جنگل در دکوراسیون منزل!

قوانین جنگل در دکوراسیون منزل!

سبک جنگلی را با افزودن رنگ ها، طرح ها و تصاویر جنگل های گرمسیری وارد منزلتان کنید.


منظورمان از سبک جنگلی مبلمان مدرن مناطق استوایی نیست. منظورمان سبک پر رنگ و لعاب و سبز و خرم جنگل است. همه جای خانه پر از رنگ های سبز و شاخ و برگ و گل های درشت می شود. بدین ترتیب حال و هوایی شاد و باطراوت به ساکنین خانه داده می شود.

رنگ و طرح


گل های زیبا و شاداب استوایی شاید جلوه زیادی داشته باشند، ولی اگر در اتاقی مدرن و خنثی بکار روند، به نشاط و طراوت جنگلی فضا می افزایند.


این دیوارنقش جنگلی کاملاً با عناصر این اتاق هماهنگی دارد. صندلی ظریف طرح برگی به جنگلی بودن سبک اتاق می افزاید. ولی سبک کلی اتاق شما را خسته نمی کند.


سبز


جنگل همیشه سبز است. لایه های متعددی از رنگ های سبز در آن وجود دارد. حتی اگر نخواستید به اتاق سبک جنگلی یا گرمسیری بدهید، از رنگ سبز بجای آن استفاده کنید که بسیار نشاط آور و آرامش بخش است.


در اینجا رنگ سبز نعنایی مناسب اتاق است و با عناصر استوایی اتاق مانند قالی طرح گورخری، کفپوش قرمز و چند نخل هماهنگ شده است.


طراوت کولونیال


نما و جلوه گل و گیاه کولونیال برای خودش سبکی است. فکر کنید سبک انگلیسی قرن نوزدهمی با سبک گرمسیری و استوایی ترکیب شود. این اتاق با نخل های زیبا و قفسه های پرندگان، نمونه ای عالی از این ترکیب است.


میز بیلیارد یک عنصر مدرن در سبک جنگلی این اتاق است.


طرح برگ های نخل


رنگ شگفت انگیز زمردی با موتیف برگ نخل روی پارچه رومبلی و جایگیری مناسب رنگ ها این اتاق را متمایز کرده است. سبک این اتاق ساده است، ولی در عین حال ما را یاد جنگل می اندازد.


این اتاق خواب نمونه دیگری از سبک جنگلی مدرن است. کاملاً زنانه و سفید که با آن برگ های نخل روی کاغذ دیواری هماهنگی دارد.


کاغذ دیواری زیبایی این اتاق توجه هر کسی را فوراً جلب می کند. ولی سعی کنید به میزان کمی و فقط روی یک دیوار از آن استفاده کنید.



منبع : bartarinha.ir



 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانه تان را به سبک دکوراسیون هلندی بچینید

خانه تان را به سبک دکوراسیون هلندی بچینید

این دکوراسیون مدرن به سبک هلندی توسط باربارا گریون طراحی شده است. استفاده از رنگ های متنوع برای صندلی ها و مبلمان یکی از زیبایی کار او محسوب می شود. او بسیاری از وسایل قدیمی خود را در آشپزخانه و اتاق های دیگر در معرض دید قرار داده است، این کار باعث شده تا علاوه بر شلوغی زیبایی کار دو چندان شود.



























منبع : apam.ir

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی و دکوراسیون داخلی فضای مسکونی

طراحی و دکوراسیون داخلی فضای مسکونی

طراحی داخلی مجتمع مسکونی در تهران - فرمانیه

طراح :
بیتا فضیلت معدلی
سال طراحی :
1391
مــکان :
قدوسی غربی
کارفرما : گروه معماری مدیران-معماری باتیک و…
مساحت :
1000
نــــوع کاربری :
مسكوني
همکاران طرح : گروه معماری مدیران و معماری باتیک
ایده های طراحی : ایجاد فضایی دلنشین برای زندگی




پذیرایی



نشیمن



نشیمن

.

غذاخوری

.

آشپزخانه



نشیمن


آشپزخانه


سالن پذیرایی و نشیمن



نشیمن و غذاخوری

منبع:
farsicad.com
 
آخرین ویرایش:

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تبدیل دکوراسیون خانه به فضایی شاد و جذاب

تبدیل دکوراسیون خانه به فضایی شاد و جذاب





اگر از طراحان داخلی بپرسید که چگونه می توان با تغییر دکوراسیون خانه فضایی شاد و جذاب به وجود آورد، پاسخ های مختلفی خواهید شنید، از استفاده از رنگ سفید گرفته تا استفاده از مبلمان راحت و متناسب. در اینجا به بعضی از این نکات اشاره می کنیم:


1 - ترکیب کنید


یک طراح داخلی می گوید "جذاب ترین اتاق ها اتاق هایی هستند که فرهنگ ها و زمان های مختلف را با هم ترکیب می کنند. " اگر وسائل کوتاه و بلند ، یا وسائلی با سن متفاوت را در کنار هم قرار دهید خانه تان صمیمی تر و راحت تر به نظر خواهد رسید.


2 - رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده امتیازات شما باشند


طراحان داخلی توصیه می کنند دکوراسیونی را انتخاب کنید که به گونه ای یکی از ویژگی ها یا امتیازاتتان را برجسته کنند، با این کار همیشه آن دکور را دوست خواهید داشت و از دیدنش لذت خواهید برد. به عنوان مثال، خانمی که چشم های سبز رنگ دارد می تواند پرده ها و مبلمان خانه اش را به رنگ سبز انتخاب کند.


3 - از چیزهایی استفاده کنید که دوستشان دارید


سعی کنید چیزهایی را بخرید که کاملا مورد پسند شما قرار گرفته باشند، چون تجربه نشان می دهد که وقتی چیزی را دوست داشته باشیم، بالاخره جایی برای آن پیدا می کنیم، ضمن اینکه هرگز از آن خسته نخواهیم شد.


4 - قدرت رنگ سفید را فراموش نکنید


رنگ سفید نور را منعکس و بنابراین نوعی انرژی فوق العاده را ساطع می کند، منشوری از رنگ که لزوماً متوجه آن نیستیم. استفاده از رنگ سفید اتاق های تاریک را به فضایی روشن و شاد تبدیل خواهد کرد.



5 - از مبلمان و وسائلی پیچ و خم دار استفاده کنید


اشکال خمیده باعث می شوند که فضا راحت تر و گرم تر به نظر برسد. جالب است بدانید که انسان با اشیای خمیده احساس راحتی بیشتری می کند تا اشیای زاویه دار.


6 - رنگ مبل و صندلی ها را خنثی انتخاب کنید


بهتر است رومبلی ها و روکش های صندلی رنگ های تند یا طرح های شلوغ نداشته باشد چون استفاده از چنین پارچه هایی اتاق را تنگ تر و سنگین تر نشان خواهد داد. وقتی مبلی سفید باشد، سبک تر و روشن تر و برای نشستن و گفتگو مناسب تر به نظر می رسد.


7 - به رنگ های به کار رفته در قسمت ورودی خانه دقت کنید


یادتان باشد اولین تاثیر، ماندگارترین تاثیر است. قسمت ورودی خانه نمونه ای از دکوراسیون داخل آن خواهد بود پس در انتخاب ترکیب رنگ آن دقت کنید. استفاده از رنگ ها احساس شادی و نشاط را به وجود می آورد.


8 - گاهی بیننده را سوپرایز کنید


اگر دکور خانه قابل پیش بینی باشد و همه چیز در جای خود قرار بگیرد خانه حالتی جدی و یکنواخت به خود خواهد گرفت. بهتر است در بعضی قسمت ها خلاقیت به خرج دهیم و بیننده ها را غافلگیر کنیم. مثلا بعضی اشیا را در جاهایی قرار دهیم که دیگران انتظارش را ندارند، به عنوان مثال یک کلکسیون مجسمه را عروسک را روبروی راه پله ها قرار دهیم و ... .


9 - در چیدمان اتاق های کوچک از رنگ های تندتر و پررنگ تر استفاده کنید


هرچه اتاقی کوچکتر باشد طراحی داخلی آن سخت تر خواهد بود. اگر در چیدمان چنین اتاق هایی از رنگ های تندتر و عمیق تر استفاده شود دنیایی کوچک در داخل آن اتاق خلق خواهد شد.


10 - با ایجاد تضاد زیبایی ایجاد کنید


وقتی رنگ های متضاد را در کنار هم قرار می دهیم، همین طور وقتی اجسام معمولی را در کنار اجسام قیمتی قرار می دهیم اتاقمان جذابیت و زیبایی بیشتری خواهد یافت.



منبع : ghatreh.com

 

mahsa arch

عضو جدید
اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی

اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی

تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مرعوب کننده ترین و مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن
وسایل بیش از پیش ظرافت به خرج دهیم.
سه موقعیت زیر از جمله حالتهای معمول در منازل هستند که میتوان تعدادی از اصول اولیه دکوراسیون را بر اساس آنها شرح داد.

اتاق نشیمین :

هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.

۱-نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.
۲-صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.
۳-محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.
۴-بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید. کافی است که این دو بین ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند
۵-ارتفاع میزهای عسلی باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد.
۶-محلی برای رفت و آمد آسان و به عرض چند دسیمتر در اطراف وسایل درنظر بگیرید.

اتاقهای چند منظوره:
چیدن وسایل در اتاقهای بزرگ یا ناهارخوری و نشیمنهای یکسره در آپارتمانهای امروزی کار نسبتا مشکلی است. زیرا نه تنها باید بدانیم از کجا شروع کنیم، بلکه باید کاربردهای مختلفی را در یک چهارچوب واحد بگنجانیم.

۱-شما در یک اتاق چند منظوره باید برای هر بخش از فضا، یک ویژگی غالب در نظر بگیرید. برای مثال بخش غذاخوری را بر روی یک ویترین یا قفسه ظروف زیبا و بخش نشیمن را بر روی میز تلویزیون متمرکز کنید. در صورت امکان این دو بخش را در نقطه مقابل هم قرار دهید تا وزن ترکیب بندی اتاق متعادل بماند.
۲-ا قرار دادن ماهرانه مبلمان، دیواری طبیعی میان دو بخش اتاق ایجاد کنید. با قرار دادن کاناپه یا یک جفت صندلی به طوری که پشت به محل غذا خوری باشد یا قرار دادن یک پاراوان میتوانید دو بخش اتاق را از یکدیگر جدا کنید.
۳-هماهنگی و توازن را فراموش نکنید. با قرار دادن دو یا چند شیء کوچک در مقابل اشیاء بزرگ و کنار هم قرار دادن صندلیها و ساختن مجموعه هایی از لوازم تزئینی میتوانید به نتیجه دلخواه برسید.
۴-برای مشخص و جدا کردن هر قسمت از قالیچه های کوچک مناسب با فضا استفاده کنید.
۵-توجه کنید که دور میز غذا خوری فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن داشته باشد. این فضا از هر طرف باید حداقل ۹۰ سانتی متر باشد.
۶-مبلها باید طوری قرار بگیرند که رسیدن و نشستن بر روی آنها به سادگی امکان پذیر باشد و محل عبور و مرور برای مهمانان و میزبان موجود باشد.

اتاق خواب :
اگر از شکل قرینه ای که در اکثر اتاقهای خواب با یک تخت و دومیز عسلی ایجاد میشود، خسته شده اید، کمی از ابتکار خود بهره گرفته و این فضا را به محلی آرام بخش و شادی آور تبدیل کنید.

۱-تخت را طوری قرار دهید که در اطراف آن فضای کافی برای عبور وجود داشته باشد. تخت، نقطه تمرکز چیدمان اتاق خواب است. اگر تخت تا حد امکان از کمد فاصله داشته باشد، استفاده از این دو فضا ساده تر خواهد بود.
۲-برای گرم و راحت کردن فضا از قالیچه های نرم و کوچک در کنار تخت استفاده کنید.
۳-انتخاب و چیدمان لوازم تزئینی شخصی، گلدان کوچک با گلهای طبیعی و چراغ خواب میتواند دو عسلی را به دو فضای متفاوت تبدیل کند.
۴-یک تابلو آرامش بخش که عرض آن لااقل یک سوم عرض تخت باشد، در بالای تخت نصب کنید. به طوری که بیشتر به تخت نزدیک باشد تا سقف.
۵-اگر در پایین تخت فضای کافی وجود دارد، یک نیمکت یا صندوق زیبا در این قسمت قرار دهید یا یک میز کوچک و مبل راحتی در گوشه مقابل تخت قرار دهید.
۶-نور موضعی در اتاق خواب بهتر از نور یک چراغ سقفی است. در صورت تمایل میتوانید از هردو استفاده کنید. چراغهای پایه دار یا آباژورهای آویز با سیم بلند که در گوشه اتاق نصب میشوند نیز به ایجاد فضایی مناسب برای استراحت کمک میکنند
منبع :بیتوته
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

TaRaNoOm22

عضو جدید
پذيرايي با دكوراسيون مشكي

پذيرايي با دكوراسيون مشكي

برترین ها: وقتی رنگ مشکی به درستی برای تزئین اتاق پذیرایی بکار رود، دیگر رنگی معمولی و پیش پا افتاده نخواهد بود، بلکه شیک ترین فضا را ایجاد می کند.

رنگ سفید در دکوراسیون بیش از پیش محبوب شده است، ولی این بار می خواهیم رنگ مشکی را برای اتاق پذیرایی تان پیشنهاد کنیم. هرچه بیشتر مشکی بکار ببرید، محیط بیشتر شیک و مجلسی می شود. ولی قبل از آنکه کل اتاق را مشکی کنید به راهنمایی های زیر دقت کنید تا بتوانید از آنها الهام بگیرید.

تحمل دیوار تمام مشکی کمی سخت است. بنابراین باید نور زیادی فراهم کنید تا از حالت خسته کننده و طاقت فرسای آن بکاهید. ولی اگر فقط بخشی از دیوار را مشکی کنید و این کار را هوشمندانه انجام دهید، دیگر احساس در غار بودن به شما دست نمی دهد.



کفپوش مشکی برای محیط منزل مناسب است و خانه را شیک نشان می دهد. بهتر است از وسایل دیگری که کمی رنگ مشکی در آنها بکار رفته هم استفاده کنید و در کنارش وسایل دیگری با رنگ های سفید بکار ببرید تا نمای کلی را روشن تر کند. مثلاً از آثار هنری یا تابلوهای زرد مانند تصویر استفاده کنید.



در این تصویر هم می بینید که کفپوش مشکی و دیوارها سفید هستند و این ترکیب نه تنها سنگین نیست بلکه دلپذیر است و آنهایی که به رنگ سفید برای دکوراسیون علاقه دارند بهتر است به رنگی مشکی هم فکر کنید و در خانه ترکیبی از این دو ایجاد کنند.



در این اتاق پذیرایی هم یک دیوار کاملاً مشکی شده است. این فضا نور زیادی دارد که با رنگ فراوان سفید فضای باز و دلپذیری در تضاد با رنگ مشکی دیوار ایجاد کرده است. رنگ مشکی نور را جذب می کند، پس با ترکیب آن با رنگ های درخشان، می توانید جلا و زیبایی دلخواه را بدست آورید.



اگر در خانه خود جزئیات معمارانه جالبی دارید که بتوانید بر آنها تأکید کنید، از رنگ های سیاه و سفید استفاده کنید تا این جزئیات را از هم متمایز کنید. در این تصویر می توانید زیبایی سقف تاقی و رنگ های متضاد را در نگاه اول تشخیص دهید.



معمولاً شما دوست دارید که فضای اتاق پذیرایی تان صمیمی و راحت باشد. اگر سقف اتاق بلند است، می توانید از لحاظ بصری آن را پایین بیاورید و با رنگ مشکی صمیمیت بیشتری ایجاد کنید. باید نور مناسبی نیز فراهم کنید تا فضا زیادی تاریک نباشد.



کمی هم از اشیای قدیمی استفاده کنید. به دنبال فضاهایی باشید که بتوانید رنگ مشکی را به آنها تزریق کنید، مثلا در را مشکی کنید یا چوبکاری ها یا لوستر را مشکی انتخاب کنید. درهای مشکی، آینه های قاب مشکی و آویزهای بزرگ مشکی، نقاط مرکزی توجه در این اتاق پذیرایی هستند.



همه شرکت های رنگ سازی، انواع مختلف رنگ های مشکی را دارند و می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. بعضی از آنها سایه های آبی یا سبز دارند و بعضی دیگر حالت قهوه ای دارند و رنگ های گرمتری هستند. با مقایسه آنها می توانید انتخاب صحیحی انجام دهید.

 

TaRaNoOm22

عضو جدید
ايده هاي هوشمندانه براي دكوراسيون هال

ايده هاي هوشمندانه براي دكوراسيون هال

برترین ها: با ایده های که در ادامه مطلب خواهید خواند و عکس های آنها می توانید به سادگی اتاق نشیمن خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دکوراسیون بدهید.


تشکیل جزیره

فضاهای عریض و پهن خانه که خالی دیده می شوند را با کمک مبلمان و کاناپه پر کنید. برای این منظور، بهتر است مبل و صندلی ها را در کنار هم در وسط اتاق قرار دهید تا فضای وسط را پر کنند و حالت دوستانه تری هم داشته باشند. زیر مبلمان حتما یک قالیچه پهن و فرمی شبیه جزیره زیبا ایجاد کنید.



بیان زیبایی

اتاق های نشیمن بسیار ساده که رنگ های خنثی هم دارند را می توان با چند ترفند ساده، جذاب و چشمنواز جلوه داد. به طور مثال، با نصب یک آینه به شکل خورشید می توانید گرمای تیغ آفتاب را به فضا منتقل کنید. یا وقتی مبلمان رنگ خنثی دارند و بی طرح هستند، با یک قالیچه بولد و طرحدار این سادگی بی روح را از بین ببرید. یا حتی یک رومیزی یا پتوی کنار مبل ساده و مثلا صورتی رنگ هم می تواند هویت تازه ای به اتاق ببخشد.



تنوع طلبی

اگر جزو افرادی هستند که دوست دارند هر چند وقت یکبار دکور اتاق را تغییر دهند، باید رنگ دیوار، مبل و قالیچه را خنثی انتخاب کنید تا با ایده های مختلف شما جور در بیایند. به طور مثال، در عکسی که می بینید، رنگ های فیروزه ای و نارنجی رنگ های بولد این اتاق خنثی هستند که با گذشت زمان و تغییر سلیقه صاحبخانه می توان به راحتی آنها را تغییر داد. این رنگ ها در کوسن و میز و گلدان استفاده شده اند که به راحتی قابل عوض کردن هستند.



رنگ های لطیف

رنگ های آبی و صورتی فقط برای اتاق خواب کودکان نیست. این رنگ ها را می توانید با ترکیب قهوه ای پررنگ یا قهوه ای سوخته در اتاق نشیمن هم استفاده کنید. به طور مثال، این کوسن های خالدار صورتی نمای جالب و ساده ای به اتاق بخشیده اند.



الهام از حیوانات

می توانید از طرح پوست حیواناتی همچون ببر، پلنگ یا حتی گورخر برای طراحی اتاق نشیمن الهام بگیرید. به طور مثال، در این اتاق کوسن ها و حتی میز پیش دستی وسط با الهام از گورخر با رنگ آبی و سفید انتخاب شده اند. این تفاوت رنگ – با اینکه خیلی هم پررنگ نیست – اما باعث ایجاد تضاد شده است.



اطراف شومینه

شومینه بهترین مکان برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده است. در اتاق های نشیمنی که همه وسایل با رنگ های خنثی همچون سفید، بژ یا ... تزئین شده است باید یک کنتراست اساسی ایجاد کنید تا فضا سرد و بی رنگ و رو نباشد. در این اتاق شومینه و گرمای طبیعی آتش، حس گرما و میز پیش دستی عثمانی وسط و عسلی های تیره، تضاد لازمه را ایجاد کرده و اتاق را از بی حالی نجات داده اند.



استفاده از رنگ

اتاق های کوچک خانه را می توانید با کمک رنگ های گرم و گیرا با هم جفت کنید. به زبان ساده تر، با توجه به عکس می بینید که مثلا رنگ نارنجی رنگ اصلی اتاق نشیمن پشتی است اما در اتاق جلویی به عنوان رنگ تاکیدی استفاده شده است. یا اگر توجه کنید روی همه صندلی ها و مبلمان این دو اتاق انواع بالشتک و کوسن های رنگی استفاده شده است که دو اتاق را به هم ربط می دهند.



کنتراست رنگی

اگر به هر دلیلی تمایل به رنگ کردن دیوار ندارید یا مستاجر هستید و اجازه این کار را ندارید، با کمک رنگی متضاد خانه را از رنگ پریدگی نجات دهید. رنگ دیوار بیشتر خانه های ما ایرانی ها سفید است. برای فرار از این رنگ دایمی و تکراری می توانید کوسن، پرده، قالیچه و حتی وسایل دکوری را از رنگ دیگری انتخاب کنید. همچنین می توانید میز پیش دستی، عسلی یا وسایل چوبی دیگر را تیره انتخاب کنید تا کنتراست زیادی با رنگ های روشن داشته باشند.



سفیدی محض

همه اتاق های سفید به نوعی تاکید یا شخصیت پردازی نیاز دارند. مثلا استفاده از رنگ های قرمز یا آبی روی کوسن ها می تواند تا حدی به این سپیدگرفتگی تعادل ببخشد. همان طور که در بالا هم ذکر کردیم، انتخاب رنگ تیره برای وسایل چوبی بهترین ترفند برای روح بخشیدن به خانه است.



نزدیک و دوستانه

زیرزمین های کوچک با سقف های کوتاه را می توان به یک سوئیت راحت و صمیمی تبدیل کرد. دیوارها را با رنگ روشن همچون کرم نقاشی کنید تا مثل غار تیره و دلگیر به نظر نرسد. کوسن ها را به رنگ های روشن و گرم و کاناپه را بزرگ و نرم انتخاب کنید تا صمیمانه باشد.



چیدمان هوشمندانه

چیدمان اتاق های نشیمن باریک از اتاق ها بزرگ و مربعی دشوار تر است. اما دکور این اتاق ها هم قلق دارد. باید سعی کنید مبل بزرگ را پشت به دیوار بگذارید و صندلی ها یا مبل های تک نفره را در دو طرف آن بچینید. البته در دو انتهای مبل بزرگ، عسلی ها را بگذارید و تا حد امکان وسایل تزئینی ساده و خلوت انتخاب کنید تا فضا به هم ریخته و شلوغ دیده نشود. در این نوع اتاق ها باید قرینه سازی را اولویت چیدمان خود قرار دهید. وقتی همه وسایل متقارن چیده می شوند، فضا، منظم تر و زیباتر دیده می شود.



ساده و ابتدایی

اتاق های نشیمن کوچک را فقط با وسایل اصلی همچون مبلمان، میز پیش دستی، عسلی ها و ... پر کنید. تا حد امکان از وسایل اضافه که باعث خفه شدن اتاق می شوند، پرهیز کنید. در این اتاق در کنار مبلمان ساده و سفید که خنثی هستند، یک فرش ایرانی انتخاب شده است تا کنتراست لازمه را ایجاد کند. حتی رنگ آبی به کار رفته برای رومیزی یا کوسن ها هم اتاق را از خنثی بودن بیرون آورده اند.



توهم بینایی

با انتخاب مبلمان و وسایل مناسب، اتاق های نشیمن کوچک را از شلوغی و به هم ریختگی دور کنید. به طور مثال، صندلی های استیل یا میز پیش دستی که زیر آن باز است باعث می شوند تا اتاق بزرگ تر دیده شود. هر چه وسایل تزئینی ساده تر باشند، اتاق نیز بزرگ تر و دلبازتر به نظر می رسد.



بهشت کودکان

اگر فرزند دارید باید در دکور خانه به آنها نیز توجه داشته باشید. بچه ها هم در اتاق نشیمن استراحت و بازی می کنند. پس می توانید رنگ سرد دیوار را با انواع وسایل رنگارنگ و کودکانه خنثی کنید و زیبایی کودکانه ای به فضا ببخشید. برای تاکید بیشتر بر نیاز کودکان، سبد کتاب و اسباب بازی های آنها را نیز جزو دکور خانه به حساب بیاورید و در گوشه اتاق بگذارید.



گیرا و جذاب

دیوارهای تیره با گچ بری های سفید به فضای اتاق جذابیت خیره کننده ای می بخشند. در این اتاق نشیمن، دیوارها به رنگ قهوه ای سوخته انتخاب شده اند که در تضاد با گچ بری های سفید سقف و شومینه، بسیار خودنمایی می کنند. مبلمان کلاسیک هم به این جذابیت افزوده اند.


 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه باغی در یزد ؛ تلاشی برای بازروایی مفاهیم خانه ایرانی

خانه باغی در یزد ؛ تلاشی برای بازروایی مفاهیم خانه ایرانی

مـنـــــــبـع : فصلنامه همشهری معماری- شماره21- مهدی گرامی



این خانه به مساحت تقریبی 950 متر مربع در بخشی از یک خانه باغ خانوادگی قدیمی بنا شده است. خانه باغی در منطقه باغ های شهر یزد قرار دارد اگرچه در گذشته در حاشیه شهر قرار داشته اما هم اکنون داخل شهر واقع شده است.
برای طراحی خانه, گفتگوهای بسیاری با کارفرما داشتیم و در مجموع سه رویکرد اصلی برای طراحی خانه در نظر گرفته شد:
بازگشت خانه به سمت بنای سنتی و باغ قدیمی این مجموعه بود که می توانست احساسی خاطره انگیز برای صاحب خانه فراهم آورد, ضمن آنکه پیوستگی روابط درون باغ را حفظ کند.
جریان آب پیرامون خانه بود که برای حفظ رطوبت فضا در تقابل با خشکی شدید هوا باید استفاده می کردیم. برای این کار با حفر چاهی عمیق و مخزنی بزرگ در باغ این امکان را ایجاد کردیم که آب را در پیرامون خانه به گردش در آوریم و در نهایت این آب به استخر شنا ریخته شود.
موضوع دیگر روابط فضاها بود.با کارفرما به این جمع بندی رسیدیم که بخش خصوصی و عمومی خانه را از یکدیگر تفکیک کنیم و آشپزخانه به عنوان قلب فضاهای خانه در ارتباطی صحیح با هردو بخش قرار دهیم. خانه یزد در نخستین نگاه خانه ای است با ترکیبی ساده از سنگ که با حداقل جزئیات ساخته شده است. فرم L شکل خانه, امکان تفکیک بخش های خصوص و عمومی را فراهم آورده است و استخر شنا در قلب این فضا رابطه راحت خانه و حیاط را اجرا می کند. سایه بان چوبی روی مسیر آب نیز ورودی خانه را تعریف می کند و پلکان سازه فلزی کمک کرده است تا قدری به سادگی و یکپارچگی مصالح آن لطافت ببخشیم.
با توجه به الگوی معماری سنتی, شش بخشی اصلی خانه اینگونه تعریف شده اند: مهمان خانه, بخش خصوصی, آشپزخانه, واحدهای مستقل که تداعی کننده بالاخانه است, حیاط نارنجستان و حیاط اصلی است.

بازی نور و سایه

فضای داخلی

گردش هوای برخواسته از آب نما تجربه ای دلپذیر به وجود می آورد

پلان همکف

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه اس.اچ – هیروشی ناکامورا و معماران ان.پی.ای

خانه اس.اچ – هیروشی ناکامورا و معماران ان.پی.ای




منزل مسکونی فوق در یکی از محله میناتو، یکی از پر جمعیت ترین مناطق شهر توکیو در ژاپن؛ با تراکمی برابر 8627 نفر در کیلومتر مربع در سال 2005، قرار دارد. این شرایط زمینه ساز احداث ساختمانی هایی با مساحت بسیار محدود و با کاربری عمدتا مسکونی شده که در آن ها، نهایت استفاده از فضا شده است. با توجه به شرایط دشوار پروژه از جمله محدودیت زیربنای چهل متر مربعی و نور محدود به دلیل قرار گیری در ضلع شمالی کوچه و ایجاد سایه توسط بناهای جنوبی کوچه؛ معماران با ارائه راه حلی مناسب به این خانه برای یک خانواده جوان، به مقابله با آن ها برخواستند. خواسته های کارفرما که یک زوج جوان با دو فرزند هستند، عبارت بود از یک خانه پر نور و مناسب و منطبق با فضای محدود و همچنین به اندازه کافی امن برای کودکان، هنگامی که والدین در خانه نیستند.
برای دستیابی به یک فضای پر نور و نیز متناسب کردن ابعاد داخلی، معماران محور مطالعاتی خود را روی چهار دیوار اصلی بنا، با توجهی خاص به نمای ساختمان، متمرکز کردند. قسمت مرکزی نمای اصلی که به نوعی گسترش خود دیوار است، از کیسه زیر شکم کانگوروها که فضایی اضافه و قابل گسترش و موثر برای تغذیه بچه هایش در اختیار حیوان قرار می دهد، الهام گرفته شده است. به این ترتیب فضای زندگی اصلی، فضای مکملی در اختیار دارد که نوعی ناشی از رشد فضای داخلی است و می تواند به عملکردهای متعددی، خصوصا به نیاز کودکان پاسخ دهد.
امروز خانه اس.اچ به دلیل تعدد و تکثر عملکرد معمارانه آن که در تضاد با سادگی منطقی و شکلی آن است، به عنوان نمونه ای از غنا و ارزش تلقی می گردد. کانسپت طرح با انگیزه ایجاد حجمی آغاز می گردد که حداکثر سطح زمین را در بر گیرد؛ با پیش بینی سه طبقه و یک زیرزمین که به پارکینگ اختصاص یافته است. مرحله بعد، ایجاد یک قوس در مرکز نما است که تا سطح طبقه اول ادامه دارد. در داخل، این فضای قوس دار به طاقچه شگرفی با گوشه های گرد تبدیل می شود که ضمن انطباق خود با نیاز ساکنین، به عنوان یک نیمکت یا کاناپه به بزرگ تر شدن نشیمن نیز کمک می کند. مساله نور و روشنایی، با قزاز دادن بازشویی بزرگ در قسمت فوقانی این قوس جیب مانند، حل شده است که امکان استفاده از نور طبیعی را به وجود آورده و فضای الحاقی را به چاله نوری که تا طبقه خمکف ادامه دارد، تبدیل کرده است.
دیوار قوسی سفید رنگ، تمام نور طبیعی گرفته از سقف را در فضای خانه منعکس می کند و علاوه بر روشن کردن تمام طبقات، زمینه ساز وحدت فضای داخلی می گردد. خانه از بتن مسلح ساخته شده و برای آن که از حداکثر نور منعکس گردد، تمام خانه به رنگ سفید رنگ آمیزی شده است. هر طبقه به فضای خاصی از خانه اختصاص داده شده است، به طریقی که آشپزخانه، نشیمن، حمام و خواب ها در طبقات تقسیم شده اند و توسط پلکانی از طبقه همکف آغاز شده و به طبقه سوم ختم می گردد. دیوار کیسه ای شکل که المان وحدت بخش خانه است به کل خانه حسی خاص می بخشد و نه تنها امکان ارتباط ساکنین با یکدیگر را فراهم می کند، بلکه به هر یک امکان استفاده از این فضا به هر طریقی که مایل باشد را می دهد.
کارفرما: خصوصی
کاربری: خانه شخصی
زیربنا: 40 مترمربع
تاریخ ساخت: 2005

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

نورگیر کیسه ای شکل شاخصه و عامل وحدت طرح را شکل می دهد؛ در صورتی که پلکان محور عملکردی و تندیس گونه طرح را می سازد.

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ

خانه اس . اچ
 

mars

کاربر بیش فعال
پنت هاوس - نمونه ای از کارهای مهندس فرزاد دلیری

پنت هاوس - نمونه ای از کارهای مهندس فرزاد دلیری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دکوراسیون شرقی

دکوراسیون شرقی

دکوراسیون شرقی در منزل شما


چگونه می‌توان دکوراسیونی بر طبق اصول خانه‌های آسیایی داشت؟
ایده بسیار خوب برای ایجاد یک اتاق خواب با احساس آرامش موجود در خانه‌های آسیایی بخصوص چین و ژاپن این است که تصاویر بزرگ و زیبایی که به آرامش فضا کمک می‌کند در فضا استفاده کنید. در این فضا بیشتر از روتختی های براق و ساتن و ساده استفاده می شود. سادگی مهمترین عنصر در فضاهای شرقی می باشد.




در دکوراسیون‌های شرقی استفاده از رنگهای قوی و جسورانه امری است ضروری گرچه استفاده از این رنگها نباید روی تمام دیوارها به کار برده شود و فقط می‌توان از یک تابلو به عنوان این مشخصه استفاده کرد.

بکار بردن رنگ طلایی در کنار رنگ قرمز قوی و عمیق و سیاه یکی دیگر از خصیصه‌های دکوراسیون شرقی می‌باشد، که به عناصر موجود در دکوراسیون ژاپنی مربوط می‌باشد.
شما می‌توانید با اضافه کردن عناصری که به آنها علاقه دارید این فضای شرقی را مطابق با سلیقه خود دگرگون کنید و به زیبایی آن کمک کنید، اما چیزی که باید مد نظر شما قرار گیرد این است که در این نوع سبک دکوراسیون خلوت بودن و آرام بودن فضا مهم ترین خصیصه آن می‌باشد.


استفاده از مبلمانی که از چوب درخت راتان است و یا هر چوب دیگر کمک می‌کند به این که احساسی از طبیعت در فضا وجود داشته باشد.


در فضای خانه‌های ژاپنی از چراغهایی با طرح بامبو زیاد استفاده می‌شود با بکار گرفتن یکی از آنها به احساس آرامش فضا کمک کنید.
از دیگر عناصر مهم دکوراسیونهای شرقی وجود شمع در فضا می‌باشد که استفاده از آنها فضا را زیباتر می‌سازد این در حالی است که قیمت گرانی ندارند.
سعی کنید از مبلمانی در فضا استفاده کنید که ارتفاع آنها کم باشد صندلیهای کوتاه قد فضایی بسیار عالی برای یک گفتگوی خودمانی ایجاد می‌کنند.


اگر بودجه شما اجازه می‌دهد برای ایجاد فضای شرقی از یک مجسمه کنده کاری شده شرقی به شما در ایجاد یک دکوراسیون کاملا شرقی و زیبا کمک بسیاری خواهد کرد. برای اینکه بودجه زیادی صرف تغییر دکوراسیون منزلتان نکنید از فروشگاه‌های لوازم دست دوم اجناس مطلوب خودتان را خریداری کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز

چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز

چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز

یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است. ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم فضای مرده را زنده‌تر و آپارتمان خود را دلباز‌تر نماییم.
امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه‌تر شده است . بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است . ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم این فضای مرده را زنده‌تر و آپارتمان خود را دلباز‌تر نماییم .

1. انتخاب رنگ دیوارها
انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.اصولا" رنگهای روشن باعث می‌شوند که فضا بزرگتر بنظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده‌تر بنظر می‌آید. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می‌نماید. جهت ایجاد تنوع در رنگ میتوانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده نمایید.

2. انتخاب کفپوش
جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی میتوان بهره گرفت .( از جمله سرامیک‌ها، پارکتهای طرح چوب، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می‌بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف، فضا را فشرده‌تر نشان میدهد . معمولا استفاده از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می‌توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک‌ها طرح‌هایی با رنگهای متفاوت را بکار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز میبایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

3. انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری
انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده‌تر کردن فضا کمک بیشتری می‌نماید و فضا بزرگتر به نظر می‌آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل‌هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبلها را تقریبا" چسبیده به دیوار‌ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف‌ترکیب مناسبتری را ایجاد نمایند. حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره‌ها از پرده‌های پارچه ای استفاده می‌کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

4. نورپردازی
نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می‌برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است . در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده‌های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می‌نمایند. پرده‌های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره‌های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می‌دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب‌ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.

5. استفاده از طبیعت
در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره‌های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه‌های فضا قرار می‌گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره‌ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید، زیرا معمولا" گوشه دیوار‌ها بدون استفاده می‌مانند.
در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی‌کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب‌تر نمایید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دکوراسیون ساحلی برای ویلای شما

دکوراسیون ساحلی برای ویلای شما

دکوراسیون ساحلی برای ویلای شما

با قلم موهای تمیز، یک جعبه رنگ نقاشی زیبا، و چند روز تعطیلی، این خانه ساحلی را به یک خانه مدرن و شیک تبدیل کنید.
1. خانه جدید، ظاهری قدیمی


تنها در 45 دقیقه ای بوستون، این خانه نوساز قرار دارد که ظاهری مانند خانه‌های روستایی متعلق به سال 1929 دارد. صاحبان این خانه بیش از هشت سال است که در این خانه زندگی می‌کنند اما به یکباره تصمیم گرفتند که خانه دنج و روستاییشان را به یک خانه مدرن و امروزی تبدیل کنند.


2. اتاق خانوادگی شیک


سه اتاق نشیمن این خانه در قسمت عقبی آن قرار گرفته اند؛ یک اتاق آفتاب گیر، اتاق خانوادگی، و اتاق پذیرایی. اتاق‌ها به رنگ آبی ملایم هستند و هر کدام از اتاق‌ها با وسایل سفید تزیین شده‌اند. یک طاقچه و یک آینه با قاب چوبی زینت بخش اتاق خانوادگی این خانه است.


3. به نمایش گذاشتن کلکسیون‌های تزیینی


در این قفسه کتاب صیقلی زیبا می‌توانید مجموعه کتاب‌های سفید رنگتان را بگذارید. می‌توانید مجموعه و کلکسیون‌های خانوادگیتان را هم در این قسمت بگنجانید.


4. چیدن وسایل تزیینی کوچک


برای زیباتر کردن این خانه ، افراد خانواده می‌توانند صدف‌های حلزونی کوچک خود را در یک سبد جمع کرده و گوشه یک میز بگذارند.
نگاهی به این قسمت بیندازید: اشیا ساده را می‌توان به گونه‌ای شکل داد و تزیین کرد که مانند یک کوزه سفالین زیبا به نظر برسند.


5. زمینه طاقچه بالای شومینه و بخاری


یک ستاره دریایی لذیذ و مطبوع و جلبک دریایی، تزیین جالب و هوس‌انگیزی برای طاقچه بالای شومینه یا بخاری شما هستند.


6. صنایع دستی ساده


می توانید در اتاقی که متعلق به تمام افراد خانواده است، عکس دسته جمعیتان را روی یک پرده نقاشی کنید و از یک صدف دریایی آویزان کنید.


7. ظاهری کلاسیک


پیشنهاد می‌کنم برای گلدانی که به تازگی از حراجی خریده‌اید ظاهری متفاوت انتخاب کنید؛ می‌توانید یک نقشه قدیمی منطقه را بالای یک رادیو قدیمی آویزان کرده و گلدانتان را کنار آن قرار دهید.


8. اتاقی آفتاب گیر



این اتاق آفتاب گیر دنج و راحت یک طرح متفاوت دارد. برگ‌های درخت نخل و دیگر طرح‌های نواحی گرمسیری، وسایلی از چوب خیزران و مبلمان مدرن تضادی چشم گیر به اتاق آفتاب گیر شما خواهد داد.


9. یادگاری‌های خود را در دکور بگذارید


یادگاری‌هایی که از سفرهای مختلف جمع کرده‌اید را می‌توانید روی میز چای‌خوری‌تان قرار دهید. این سه پایه‌های سفالی زیبایی خانه ساحلی شما را دوچندان می‌کنند.


10. میز تحریر


یک میز و صندلی از چوب خیزران را به اتاق آفتاب گیر خود اضافه کنید. ترکیب صنایع دستی از نوای گرمسیری، یک چوب منبت کاری شده کلاسیک، و یک چراغ مدرن و امروزی به میز چوبی شما ظاهری اشرافی می‌بخشد.


11. طرح دیگری از نواحی گرمسیری


دختران رقصان‌هاوایی. می‌توانید این طرح را در جعبه‌های نقاشی شده قرار دهید و بالای کتابخانه چوبیتان بگذارید.


12. محوطه بیرونی اتاق غذاخوری


می توانید در اتاق غذاخوری خود را رو به تراس زیبای خانه باز کنید. این کار باعث می‌شود هوای آزاد بیرون، به داخل خانه انرژی بیشتری بدهد.


13. وسایل خانگی


این وسایل تزیینی از چوب و صدف حلزون ساخته شده‌اند و می‌توانند در اتاق غذاخوری به عنوان صنایع دستی در دکور گذاشته شوند.


14. آشپزخانه ای وسیع و جادار


این آشپزخانه بزرگ و جادار ساحلی فضای بسیاری در اختیار خانم خانه قرار می‌دهد تا غذایش را آماده کند و بچه‌ها بتوانند در کنار مادرشان بازی کنند. طرح آبی، سفید و صیقلی آن احسای آرامش به افراد خانواده القا می‌کند.


15. اتاق غذاخوری رسمی، به سبک ساحلی


صاحبان این خانه یک میز غذاخوری قدیمی از چوب خیزران در این مکان قرار داده بودند. این میز کلاسیک و قدیمی با شومینه رسمی آن یک اتاق غذاخوری فلسفی در این خانه ساحلی ایجاد می‌کنند.


16. ترکیبی از قدیم و جدید



تابلوهای نقاشی که به تازگی از حراجی‌ها خریده‌اید، همان‌هایی که چشم‌اندازی از اقیانوس را به تماشا می‌گذارند، می‌توانند به زیبایی هر چه تمام تر اتاق خواب شما راتزیین کرده و محیطی رویایی برای شما ایجاد کنند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نظرات كارشناسان متفاوت برای ایجاد یك خانه ی راحت

نظرات كارشناسان متفاوت برای ایجاد یك خانه ی راحت

نظرات كارشناسان متفاوت برای ایجاد یك خانه ی راحت

در اینجا ما نظرات طراحان مطرح و موفق برای ایجاد یك فضای ساده برای زندگی آورده ایم.


روكش‌ها

كورتنی سینگلتون طراحی است كه روی روكش بالش‌ها برای تعمیر یك اتاق خفه تاكید زیادی دارد و معتقد است كه با این روش می‌شود به خوبی یك اتاق را تعمیر كرد.


اهمیت به قسمت‌های شخصی

طراحی به نام استفان استین می‌گوید لوازمی مانند كتاب و صدف حلزون‌ها كه روی میز پیشدستی قرار دارند در ساخت یك احساس واقعی برای انسان بسیار مؤثر است.



اهمیت به چرخش

تیم كلارك، طراح كالیفرنیایی توصیه می‌كند كه لوازم را باید با تغییر فصل تغییر داد تا اتاق تازه به نظر برسد. چرخش فصلی بعضی از قسمت‌های خانه بسیار مطلوب است و باعث می‌شود كه شما همیشه به خریدن وسایل جدید برای هر فصل اهمیت دهید.


ایجاد یك ساختار

تركیب مبل‌های تركی و قالیچه‌ها شاید آسان به نظر برسد اما در واقعیت بسیار سخت است. شما به یك تعادل خوب نیاز دارید. این موضوع را آندرا كوچر طراح اهل كارولینا جنوبی گفت. همه چیز شما نباید سبدی یا چوبی باشد. شما می‌توانید آن‌ها را با مبل‌های پارچه ای تركیب كنید.


مهارت در روكش كردن

استفان ساینت طراحی است كه عاشق پارچه‌های كتان قابل شستشو سات. او می‌گوید شما می‌توانید با اضافه كردن بالش‌ها یك نواختی رنگ روكش‌ها را از بین ببرید. و این به شما اجازه می‌دهد تا هر زمان بخواهید آن‌ها را تغییر دهید.


اضافه كردن رنگ

ترتیب وسایل با نوع رنگ آن‌ها ارتباط مستقیم دارند. رنگ آبی میز باعث ایجاد فضایی مطبوع و این اتاق نشیمن را به سبك كلبه‌های روستایی كرده است. آندرا كوچر می‌گوید رنگ قسمت سبدی مبل‌ها باید روشن باشد.


فكر كردن درباره ی دسته گل‌ها

هر چیزی به واسطه ی طبیعی بودنش می‌تواند جذاب باشد. ربكا كول طراح نیویوركی از دسته‌های سبزی، شاخه‌ها و دسته گل‌ها در طراحی داخلی استفاده می‌كند. كول می‌گوید آن‌ها به اندازه ی كافی به محیط زیبایی می‌دهند. فقط یك كاسه ی ساده و چوب‌هایی كه آن‌ها را پر كرده است می‌تواند زیبایی خاصی به محیط بدهد.


هنر آسان

جانا لافكین می‌گوید من عاشق این هستم به جای آن كه قاب عكس‌ها را به دیوار آویزان كنم آن‌ها را در جایی تكیه دهم. قاب عكس‌ها را می‌توان روی طاقچه بالای شومینه یا پنجره طوری كه در مقابل مبل كاملا مشخص باشد قرار داد.


بی رنگ

الیزابت گیبسون، طراح فلوریدایی نگاه كردن به عكس‌های سیاه و سفید را دوست دارد. او می‌گوید بهترین عكس‌ها معمولا دارای سفیدی كم و مات و اطراف آن‌ها سیاه است. آن‌ها معمولا قابل وصف نیستند چون بی رنگ اند.


اهمیت به كاربرد وسایل دسته دوم

یك جعبه ابزار كه به این گونه به عنوان میز پیش دستی استفاده می‌شود اتاق نشیمن زیبایی را ایجاد می‌كند. كلید این بخش این است كه شما به یك هدف خاص نیاز دارید. كتی ابل می‌گوید زمانی شما از یك چیز قدیمی سود می‌برید كه وسایل در تعادل كامل باشند.


تغییر در روشنایی

لامپ‌ها برنجی و بالش‌های ابریشمی در ایجاد براقی محیط مهم اند. كتی ابل می‌گوید لوستر‌هایی كه برنجی هستند هم روشنایی زیادی دارند وبعد از مدتی هم می‌توانید رنگ آن‌ها را عوض كنید.


تقویت چوب با رنگ

درخشان بودن در وسایل چوبی یك امر مهم است. سانتا مونیكا طراحی است كه همیشه از وسایل چوبی استفاده می‌كند و این وسایل باید رنگی مات و قابل شستشو داشته باشند.


توجه به مسائل بی اهمیت

وجود صندلی‌های قدیمی در آشپزخانه و تركیب آن‌ها با وسایل جدید باعث حفظ آداب و رسوم می‌شود.


راحتی در بالای آشپزخانه

در یك آشپزخانه كابینت‌ها وسایل را پوشش می‌دهند، باز بود قفسه‌ها یكی از راه‌های آسان برای برداشتن وسایل است. نبودن در، در قسمت‌های بالایی كابینت‌ها بسیاری از مشكلات را حل كرده است. تینك تریكس می‌گوید كابینت‌ها باید دارای رنگ براق باشند اگرچه این موضوع بی اهمیتی است اما به مطبوع شدن محیط و درخشان شدن ظروف كمك زیادی می‌كند.


حركت به سمت بیرون

یك حیات خلوت یا ایوان یكی از اتفاقات غیر مهم در زندگی است. ربكا كول طراح نیویوركی، می‌گوید به خود در محیط بیرون استراحت دهید. اگر ایوان شما سرپوشیده است صبحانه را در آن جا بخورید. اگر یك حیات خلوت دارید در آن یك میز برای جمع كردن اعضای خانواده قرار دهید و لوازمی را كه می‌تواند شما را بیشتر به هم نزدیك كند در آن جا قرار دهید.


لوازم ساده

اگر شما 10 بالش روی مبل داشته باشید مطمئنا 3 تای آن‌ها برای شما برگزیده است. الیزابت گیبسون طراحی است كه به روشنایی در محیط استراحت اهمیت زیادی می‌دهد.


تغییر محیط به صورت ماهرانه

بالش‌هایی كه در بالای تخت به دیوار تكیه داده می‌شود فضا را سنتی می‌كند. با تغییر فصل می‌توانید رنگ آن‌ها را تغییر دهید.


ایجاد سازمان دهی

جفری بیلهابر طراح نیویوركی است كه بر سازماندهی تاكید زیادی دارد. او می‌گوید شما می‌دانید وسایل چه هدف و معنی دارند. هر چیز باید یك جا داشته باشد و در آنجا قرار گیرد. در این صورت شما احساس راحتی می‌كنید. در این اتاق نشیمن كمدی در قسمت بالایی و گوشه ی اتاق قرار دارد و محل مناسبی برای انبار كردن وسایل زیادی است.


استفاده از رنگ‌های سرد

یك رنگ آبی برای وان و تخته‌های آبی رنگ این اتاق محیطی غیر رسمی را برای این اتاق فراهم می‌كند.


روشنایی زیاد به وسیله ی پنجره

آندرا كوچر می‌گوید روی پنجره‌ها لازم نیست كه حتما پوشش‌ها و پرده‌های ضخیم قرار گیرد تا جلوی روشنایی را بگیرد. این نور به شما این احساس را می‌دهد كه گویی در كنار ساحل هستید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(2)

منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(2)

منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(2)

رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی، اثاثیه‌های جدید و مرغوب می‌توانند منزل را به خانه ای به سبك اروپایی و دنج تبدیل كنند.
* در اماتیك

بوفه به سبك سوئدی لامپ‌های اكریلیك و صندلی‌های راه راه سیاه رنگ را بهتر نمایش می‌دهد. داربست روی دیوارهای اتاق ناهارخوری دارای معماری خاصی است كه سرتاسر خانه یافت می‌شود.


* ظرافت آشپزی

در آشپزخانه، كابینت‌های سفید رنگ، رنگ شكلاتی دیوارها را پر جلوه تر ساخته اند. ستون‌های دومی سیمی، لامپ گلدانی و رنگ آمیزی مناسب چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌سازند. اشیاء داخل كابینت‌های شیشه ای بالای پیشخوان بهتر دیده می‌شوند.

* نمای کلی

رنگ دیوار و اثاثیه سفید رنگ، آشپزخانه را به اتاقی خودمانی و آرام بخش برای اعضای خانواده تبدیل ساخته اند. به وسیله مجموعه ای از نیمكت‌ها در اطراف این قسمت، فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.


* روكش دار

در اتاقی كه بیشتر استفاده می‌شود می‌توان كاناپه‌ها را با كتان روكش كرد، چرا كه نه تنها روكش‌ها نرم هستند بلكه قابل شستشو می‌باشند.


* نقطه ای جذاب

در یك گوشه از اتاق نیمكتی مناسب و موقتی برای صبحانه خوردن وجود دارد كه دارای صندلی‌هایی شكوهمند است و میزی قرار گرفته كه با بازسازی، آن را محبل ساخته اند. قفسه‌های بالا مكانی برای نگهداشتن تابلوهایی زیبا هستند. همچنین اعضای این خانواده تخته و گچی قرار داده اند تا بتوانند پیام‌های محبت آمیز خود را روی آن برای یكدیگر بنویسند.
نكته بودجه ای: بدون صرف هزینه ای اضافی، از وسایل دست دوم استفاده كنید و به كمك روكش، رنگ و پارچه‌های زیبا، نیمكت و كاناپه‌هایی به وسیله خود تهیه نمایید.

* آفتابگیر

تم آرامش و تضاد در خارج از خانه نیز به كار گرفته شده است. نیمكت یا كاناپه ای با كوسن و بالش‌های جدید، مكانی برای نشستن در خارج از خانه ایجاد نموده اند. داربست به وسایل سفید عمق می‌بخشد و قسمتی از حیاط یا گاراژ را به یك تابلو عقبی شیك تبدیل می‌سازند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(1)

منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(1)

منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی(1)

رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی، اثاثیه‌های جدید و مرغوب می‌توانند منزل را به خانه ای به سبك اروپایی و دنج تبدیل كنند.

منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی
رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی، اثاثیه‌های جدید و مرغوب می‌توانند منزل را به خانه ای به سبك اروپایی و دنج تبدیل كنند.


* رنگ‌های خنثی و جدید


اهالی این خانه از سوغات نیمه فرنگی بهره گرفته اند. تركیب چوب‌ها، پارچه‌های طبیعی، سبك‌های پر جلوه، قطعات جدید برای یك خانواده و فرزندش مناسب هستند. اولین مرحله انتخاب یك پالت اروپایی متشكل از رنگ‌های خاكستری، قهوه ای بود، نه رنگ سفید سنتی.



* جادوی تاقچه


فضای اطراف شومینه باعث ایجاد كنتراست شدید به سبك بلژیكی شده است. یك نیمكت دو نفره فرانسوی و كاناپه ای خوش تركیب نمایی اروپایی به اطراف شومینه می‌بخشند. جا شمعی‌های چوبی و میزها محیط را خودمانی و جالب می‌سازند.



* اقدامات مربوط به پنجره


در این اتاق، صاحب خانه برای ایجاد سبك دلخواهش از پارچه‌هایی كمك گرفته است. پارچه‌های طبیعی از قبیل كرباس، كنف، مخمل و كتان- ویژگی بلژیكی- در سرتاسر خانه به كار رفته اند. توبره‌های مخملی آنتیك كه با اسم و سر بر صاحبخانه چاپ شده است. برای صندلی‌های كشیشی استفاده شده اند.
پرده‌ها نیز دست دوز هستند. صاحب خانه پرده‌ها را با آویزه‌های مخملی مشكی، شتری و راه راه، كه پشت پارچه كرباس قرار دارند، آماده كرده و بین آنها سحافی ضخیم قرار داده است. آویزه‌ها و پشت دری‌ها را از پارچه مورد نظر خود تهیه نمایید. توجه به ریزكاری‌هایی از قبیل شرابه، زهوا و نوارهای زیبا نیز حائز اهمیت است.



ریزه كاری‌های رنگی


برای رنگ آمیزی (به سبكی كه در سوئیس به كار می‌رود) این اتاق خواب از رنگ‌های آبی و سبز استفاده شده است.
نكته دكوراسیونی:
برای اتاق خود از كارهای هنری یا پارچه‌های مورد علاقه خود استفاده نمایید. گاهی اوقات هم می‌توان بدون داشتن كار هنری، با رنگ آویزی دیوارها به سبك‌های جذاب فضا خانه را دلنشین ساخت.



* ذخیره بیشتر


مكانی وسیع برای انبار كردن و نور فراوان در هر اتاقی ضروری هستند. در این اتاق، جا كتابی و قفسه‌های گرد هم آورده شده كنار پنجره برای نمایش كاسه و دیس‌های خوش طرح و سبدهای بافته شده، انتخابی مناسب است. لامپ‌های آباژور روی این میز نه تنها یك گوشه اتاق را روشن می‌سازند، بلكه خود میز برای نمایش اشیاء دیگر نیز مناسب است.



* سبد جدید


این كابینت بزرگ به دو منظور در اتاق قرار داده شده است. نخست جایی اضافی برای انبار ذخیره كردن است. دوما بین آن و دیگر اشیاء اتاق همخوانی و رابطه برقرار شده است. برای مدرن ساختن اتاق، صاحب خانه روی متكاها از پارچه‌های راه راه مشكی و جالب، و عناصر دكوری گرافیكی استفاده نموده است.



* كاسه پر از تزتینات


در این تابلوی پرندگان كه با قیمتی مناسب خریداری شده است و این كاسه بزرگ كه با صدف‌ها و اشیاء دیگر پر شده است، به چشم می‌خورند.
به یك قطعه چند منظوره به وسیله كاسه ای بزرگ یا گلدان پر شده از عناصر طبیعی ایجاد نمایید، عناصری از قبیل صدف‌های تابستانی، مخروط كاج پاییزی، پوسته آجیل‌های زمستانی.



* ناهار خوری مخروطی


میز ساده ای كه در كنارش نیمكت‌های روكش شده قرار دارند، كنتراستی در اتاق ایجاد نموده است. به جای استفاده از صندلی‌های سنتی با استفاده از این نیمكت‌ها نه تنها اتاق ناهار خوری خود را جذاب و گیرا می‌نمایید، بلكه نیمكت‌ها مثل صندلی‌ها دست و پا گیر نیستند و زیر آنها می‌توانید وسایلی را پنهان سازید.



* سبك‌های افسونگر


سبك‌های مرغوب، فضای بالای قفسه را جذاب ساخته اند. آینه تمام سفید شكل دار، به طرز طرب انگیزی با رنگ خاكستری مایل به قهوه ای دیوارها كنتراست ایجاد نموده است. لوستر صورتی و كریستالی هم نور و گرمایی خاص بوجود می‌آورد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا