طراحی داخلی و دکوراسیون فضای مسکونی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
طراحی هارمونیک در فضای 80 متری

طراحی هارمونیک در فضای 80 متری

طراحی هارمونیک در فضای 80 متری


در اين مطلب با معرفی يك آپارتمان 80 متری، به شما نشان می‌دهيم كه چگونه می‌توان در متراژی حداقل، حداكثر استفاده از فضا را داشت....

ما در اینجا یك آپارتمان 80 متری، به شما نشان می‌دهیم كه چگونه می‌توان در متراژی حداقل، حداكثر استفاده از فضا را داشت و از شلوغی و آشفتگی محیط نیز خسته نشد
استفاده از الگوهای طراحی نظم در طراحی فضاهای داخلی، راهكار مناسبی برای جاسازی اجزاء و عناصر معماری در چهارچوب یك ساختمان است. هارمونی اجسام در كنار یكدیگر در چنین فضایی، همانند سبك‌های جدید موسیقی معاصر، حالت آلترناتیو دارد. به این معنی كه بر اساس الگوهای طبیعی ساخته شده ولی در عین ‌حال، پایه‌گذاری آن بر اساس احساسات و برداشت‌های غیرمتعارف انسان امروزی است. در واقع نیازی نیست تا همه چیز بر اساس قواعد از پیش تعیین شده باشد، كافی است كمی به احساس‌تان رجوع كنید تا بتوانید چیدمان دلخواه خود را اجرا كنید.

هیچ‌گاه نباید طراحی یك خانه را صرفا بر اساس كاربرد اتاق‌ها و اماكن آن انجام داد.
استفاده از طرح‌های مدور و دایره‌ای باعث می‌شود استرس و خستگی ساكنان خانه تا حدود زیادی كاهش یابد و فرد در چنین محیطی با اجسام درگیری پیدا نخواهد كرد. البته فقط دیوارها و سقف نیستند كه برای انسان استرس ایجاد می‌كنند بلكه باید درباره قرارگیری سایر اجسام در اتاق نیز دقت لازم را مبذول داشت. به عنوان مثال، قرارگیری تلویزیون و سایر وسایل زندگی از اهمیت بالایی برخوردارند. ستون مخروطی استفاده شده در پشت فضایی كه تلویزیون در آنجا قرار دارد بر همین اساس طراحی شده است تا امواج تلویزیون را از پشت به سمت بالا هدایت كند.




فضای داخلی آرام و راحت این آپارتمان بر اساس هارمونی طبیعت طراحی شده است.
نشیمن
:نشیمن و پذیرایی دارای متراژ 25 متر مربع است. در طراحی و دكوراسیون این فضا فقط از مواد دوست‌دار طبیعت استفاده شده است.درقسمت مركزی آپارتمان دستگاه تلویزیون قرار گرفته و در پشت آن ستون‌های مخروطی قرار دارند.

آشپزخانه:فضای آشپزخانه 6/10 متر مربع است و تمامی وسایل پخت و پز ساخت كشور ایتالیا هستند. در طراحی محیط این آشپزخانه اصول ارگونومی (همساز بودن با ویژگی‌های بدن انسان) رعایت شده است.


اتاق خواب:این اتاق خواب دارای 9/19 متر مربع فضا است. كاغذهای دیواری آن از نوع مرغوب و از پایه چوب‌های بامبو تهیه شده است. هارمونی در یك فضا تنها وابسته به اجسام نیست. بلكه نحوه نورپردازی و لطافت ایجاد شده در اثر استفاده از رنگها و همچنین استفاده از مواد سازگار با طبیعت در ایجاد هارمونی موثر هستند.

برای مثال استفاده از سنگ مرمر و كوارتز تاثیری بسیار متفاوت‌تر از مواد نرم و لطیف بر روی یك دیوار ایجاد خواهند كرد.
در طراحی این ساختمان نیز، قرارگیری پاركت‌هایی از جنس بلوط، در كنار سنگ‌های برهنه در كف فضا، محیطی جذاب و طبیعی ایجاد كرده است. نشیمن كوچك و صمیمی این ساختمان، به وسیله نورپردازی لامپ‌های بزرگ سقفی، بسیار بزرگتر از آنچه هست به نظر می‌رسد و فضای صیقلی نیم‌دایره نیز فضایی پویا و جذاب ایجاد كرده است. نورهای نقطه ای به كار برده شده در پلیت بالایی سقف نیز سایه روشن‌های جالب و جذابی ایجاد كرده‌اند.


آرامش و نقش آب:
برای استفاده بهینه از فضای لابی، از فواره كوچكی در تورفتگی صخره‌ای گوشه اتاق استفاده شده و برای جلوگیری از دیده شدن تجهیزات به كار رفته در سقف و نیز ایجاد نشدن یك سقف صاف و گذر از احساس رهایی در فضا، در طراحی سقف از سطوح صاف استفاده نشده است.
در آشپزخانه برای جلوگیری از اشغال بیش از حد فضا توسط میز، از الگوی میز متصل به دیوار با یك پایه اضافی استفاده شده است كه هم می‌تواند به عنوان میز غذاخوری و هم میز كار برای خانم خانه موثر باشد.


در اتاق خواب‌ها، كاغذ دیواری‌هایی كه از جنس بامبو تهیه شده‌اند، همراه با خطوط مدور و رنگ های ملایم، تا كفِ پوشیده از كفپوش‌های بلوط امتداد یافته‌اند و این تركیب، احساس سكوتی لذت بخش را تداعی می‌كند. استفاده از خطوط منحنی تصور زندگی در فضاهای چهارگوش را به طور كلی از ذهن‌تان دور می‌كند و به شما اجازه می‌دهد تا با تمام وجود، تاثیر طبیعت را در طراحی داخلی احساس كنید.

همچنین چینش با دقت و دوستانه اسباب و اثاثیه منزل به وسیع جلوه دادن خانه، كمك شایانی كرده است.
استفاده از تركیب رنگ‌های روشن در اتاق خواب، آن را بسیار پرجلوه كرده است. در ساخت تختخواب و سایر وسایل داخل اتاق خواب از چوب طبیعی استفاده شده است تا لمس آن به انسان آرامش دهد. به طور كلی در این آپارتمان، بر روی نور تاكید زیادی شده است و در هر جایی كه بر روی دید ناظر تاثیر گذار بوده است، سعی شده از نورهای مناسب مخفی در اجسام بهره‌گیری شود.


در فضای مطالعه و كار و محیطی كه كتابخانه در آن قرار گرفته است، از كاغذ دیواری‌هایی با بافت پارچه‌ای استفاده شده است تا از بازتابش نور جلوگیری
شود.
در مجموع این آپارتمان دارای طرحی جذاب و دلچسب با ضرباهنگ متناسب با طبیعت است كه فضایی عاشقانه و مناسب برای زندگی را فراهم می‌آورد.

كاشی‌های به كار برده شده در سقف حمام، دارای الگو‌ی آرمش‌بخش و پوشیده از ستاره است
. برای قراردادن لوازم نیز طبقات شیشه‌ای زیبا در تورفتگی‌های دیوار تمهید شده است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
فضای آرامش بخش یک خانه سنتی

فضای آرامش بخش یک خانه سنتی

فضای آرامش بخش یک خانه سنتی
اتاق خواب و حمام نزدیک آن که دکوراسیون آن توسط مجله خانه سنتی طراحی شده است و فضایی آرامش‌بخش و سنتی و تجمل گرا می‌باشد، در این مطلب آورده شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید. مجله خانه سنتی یک منزل را با فضایی آرامش بخش برای راحتی و تجمل در تمام روز ارائه می دهد.

1. آرامش و راحتی و جوانی دوباره:


به گفته Robert young ،سردبیر و طراح داخلی مجله خانه سنتی، مردم امروزه بیشتر روی مراقبت از خودشان تمرکز کرده‌اند، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی و معنوی. آنها به دور دنیا سفر می‌کنند برای شناخت فرهنگ‌های بومی مناطق دیگر، به آب معدنی‌ها و به جاهای دیگر که از هر نظر آرامش بگیرند. به این منظور ما می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که آنها روزانه در منزلشان به رهایی، آرامش و تازگی دست یابند.

2. تیم پروژه:



تیم پروژه کانون اصلی از این فضای آرامش بخش را در حمام اصلی، منطقه پوشیدن لباس و اتاق خواب قرار داده‌اند.

3. پلان اصلی:


اساس کار در این فضا بر پایه توازن و تقارن می‌باشد، زیرا تقارن خود باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شود. این تقارن و توازن در دیوارها و عناصر موجود در فضا مشخص می‌باشد.

4. حمام:


با ورود از بیرون که بالکن می باشد و یک وان و جکوزی بزرگ در آن قرار گرفته برای استراحت در هوای باز و آبکه در تصویر اول هم دیده می شود، به حمام اصلی خواهید رسید. حمام شامل یک وان بزرگ که در قسمت راست تصویر خارج از دید می‌باشد، و دستشویی و فضایی برای قراردادن وسایل می‌باشد، همین موارد در قسمت مقابل به صورت قرینه دیده می‌شود.

5. دارای سطوح هموار و زیبا:


پوشش صفحه زیر سینک سخت و بتنی می‌باشد که دیوار پشت آن هم برای هماهنگی با صفحه به همان جنس می‌باشد.

6. سینکی چشم گیر:


دستشویی و شیرآلات متصل به دیوار از یک مجموعه به نام Ann Sacks می‌باشد که در نوع خود منحصر به فرد و زیبا می باشد.

7. یک آشپزخانه کوچک:


یخچالهای کشویی از اسنکها و آشامیدنی ها محافظت می‌کنند. بر روی صفح کابینت دستگاه اسپرسو و دیگر مایحتاج یک اتاق خواب قرار گرفته است.

8. سینک شکلاتی:


در قسمت دیگر این آشپزخانه کوچک سینکی به رنگ شکلاتی قرار گرفته است که به حالت آهن زنگ زده می باشد اما در نوع خود منحصر به فرد و جالب است. کاشی کاری از نوع چرمی می‌باشد که این هم یک بافت استثنایی ایجاد کرده است و رنگ آن با قسمت‌های دیگر این فضا بسیار هماهنگ و شیک می‌باشد.

9. درهای کابینت:


درهای کابینت این آشپزخانه کوچک به جنس حصیری می باشد که با قاب فلفلی رنگ زیبای خود بسیار زیباست و دستگیره‌های برنزی آن را بیشتر زیبا و شکیل کرده است.

10. یخچالهای کشویی:


نیازی به رفتن به قسمت‌های دیگر منزل برای برداشتن یک آبمیوه خنک و یا یک خامه با طعم قهوه نیست. این یخچال‌های کوچک با پوشش چوبی خود هنگام بسته بودن در آشپزخانه چوبی کوچک و زیبای این اتاق خواب ناپدید می‌شود.

11. وانی در نقطه کانونی:


این وان مسی چکش خورده به فضای حمام عظمت و شکوه شاهانه داده است و با قرار گرفتن در نقطه کانونی و زیر یک پنجره شیشه ای مات به زیبایی فضا افزوده است. دو تلویزیون که در مقابل هم قرار دارند این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از وان یا اتاق که باشید می‌توانید از آن استفاده کنید.


اتاق خواب و حمام نزدیک آن که دکوراسیون آن توسط مجله خانه سنتی طراحی شده است و فضایی آرامش‌بخش و سنتی و تجمل گرا می‌باشد،به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

12. فضایی برای آماده شدن:

با پا گذاشتن به قسمت رختکن یک میز توالت زیبا و یک قفسه لباس را می‌بینیم. میز توالت مانند یک جزیره، در اتاق خودنمایی می‌کند که راه را به سمت اتاق خواب نشان می‌دهد.


13. میز آرایش خانم خانه:


یک سینک کوچک یک ویژگی عالی برای یک میز توالت برای خانمها می‌باشد. صندلی زیبا و منحصر به فرد هم از کلکسیون زیبای Ann Sacks می‌باشد.


14. مکانی برای رسیدن به آرامش:


اتاق خواب با یک تخت خواب ویژه، قسمتی برای نشستن بسیار شیک و جالب، یک پنجره که در سمت چپ دیده می‌شود و یک میز تحریر، پر شده است.


15. جایی برای گفتگو:

پوشش پارچه ای و بافت دار جلوه ای از جزایر استوایی به اتاق داده است. میزهای تو در تو اختیارات زیادی از قبیل کار، خوردن و پذایرایی‌های خودمانی ارایه می‌دهد.


16. اسباب و اثاثیه ویژه و منحصر بفرد:

یک میز یا صندلی درخشان و با ظاهری چشمگیر و با طرحی غیر عادی و جالب در جلوی میز قرار گرفته که فضا را جالب و دیدنی ساخته است.


17.یک میز برای دو نفر:



یک میز که دو صندلی ویژه و زیبا از مجموعه Barbara Barry گرفته شده است، در این گوشه قرار گرفته که کار کردن را برای دو نفر آسان ساخته است.


18. هنر نور:


آباژور روی میز با پایه ای به شکل مکعب یخی بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد و فضا را زیبا و منحصر به فرد ساخته است، این آباژور هم از کلکسیون طراح گرفته شده است.


19. اجازه دهید شما را دعوت کنم:


درنزدیکی تخت یک قفسه که شامل یک تلویزیون و یک دستگاه دی وی دی می‌باشد قرار گرفته است. در دو طرف آن صندلی‌های زیر پنجره می‌باشد که فضا را برای یک گفتگوی خودمانی مهیا می‌کند.


20. راحت و زیبا:



صندلی‌های زیر پنجره بهترین راه حل برای استفاده از فضای بدون استفاده زیر پنجره‌ها می‌باشد که هم می‌توان از آن به عنوان جایی راحت برای نشستن استفاده کرد و هم احساس راحتی را با قرار دادن آنها به فضا داد. با قرار دادن چندین بالشتک این راحتی را بیشتر نشان داده شده است.


21. میز کنار تخت:



یک آباژور با پایه برنزی در کنار تخت قرار داده شده است که هم نور را تامین می‌کند و هم به زیبایی فضا کمک کرده. کفپوش از نوع چوب سخت می‌باشد که بسیار شکیل و زیباست.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دکوراسیون یکی از خانه‌های آمریکایی

دکوراسیون یکی از خانه‌های آمریکایی

دکوراسیون یکی از خانه‌های آمریکایی


این مجموعه به یک کلکسیون از هنرهای آمریکایی قدیمی تبدیل شد و تمام قطعات آن دست ساز بود. هر تکه منحصر به فرد و ساده و قابل توجه می‌باشد،

دکوراسیون یکی از خانه‌های آمریکایی:


سوزان و جری لارن در یک خانه روستایی در آمریکا به مدت 25 سال زندگی می‌کردند که به خاطر کارشان در جزیره منهتن از آنجا رفتند.
جری می‌گوید: ما از نحوه زندگی روستایی و اصالت آن بسیار راضی بودیم، زیرا به علت جدایی از شهر و شلوغی آن در آرامش بودیم و با سنت‌های روستایی آشنا شده بودیم.
در روستا هنگامی که اهالی لوازم خود را در حراج لوازم دست دوم قرار می‌دادند، و هنرهای دستی مردمی و محلی خود را به حراج می‌گذاشتند، جری و سوزان به این فروشها علاقمند شدند.
جری می‌گوید: در تمام این سالها ما به جمع آوری لوازم و هنرهای دستی که علاقمند بودیم، پرداختیم و جمع آوری این وسایل جالب و یافتن هنرهای زیبا و جذاب برای ما بسیار هیجان انگیز بود. به طوریکه توانستیم یک مجموعه زیبا و جذاب از هنرهای دستی محلی و آمریکایی تهیه کنیم، در این مدت این کار به یک تفریح و عشق برای ما تبدیل شده بود.
این مجموعه به یک کلکسیون از هنرهای آمریکایی قدیمی تبدیل شد و تمام قطعات آن دست ساز بود. هر تکه منحصر به فرد و ساده و قابل توجه می‌باشد، این مجموعه زیبا در مقابل دیوارهای سفید آجری و چوبی خودنمایی می‌کنند و هر تکه زیبایی خاص خود را دارد.
این مجموعه امروز شامل حدود 600 قطعه جمع آوری شده می‌باشد که مشهورترین و زیباترین آنها رنگ شده با رنگ تیره‌ی آبی نیلی می‌باشد.
این مجموعه زیبا در چندین اتاق گرد آوری شده است که ترکیبی از آسیاب‌های بادی سنگین، تخته‌های بازی،‌ باد نماها و ساطورها می‌باشد که کاربرد آنها در پخت غذاهای قدیمی بود و به دیوار آشپزخانه متصل شده است و خیلی هنرها و وسایل دیگر که به هر اتاق زیبایی خاصی داده است.
جری می‌گوید: هیچ گاه برایم مهم نبوده است که چه می‌خریم و چه اهمیتی دارد، آن چیزی که برای ما اهمیت داشته، دوست داشتن و علاقه ما به آنها بوده است. تمام این وسایل حالتی عمومی دارد و از طراحی خاصی برخوردار می‌باشد، به عبارت دیگر هر چیزی که ساده و زیبا و منحصر به فرد بوده است، ما را به خود جذب می‌کرد.
همان طور که در مجموعه دیده می‌شود ما بیشتر به وسایل تیره رنگ و با طرحهای آمریکایی جذب شده ایم و کمتر پیش آمده است که وسایل کوچک و روشن ما را به خود جذب کرده است.

به خانه خوش آمدید:

در قسمت ورودی خانه یک جا لباسی برای آویزان کردن لباسهای جری و سوزان و بچه‌ها و نوه‌ها قرار داده شده است. در انتهای راهرو اتاقی قرار دارد که یک اسب چوبی قدیمی برای بازی بچه‌ها گذاشته شده که نوه‌ها از آن لذت خواهند برد.


باد نمایی به شکل خروس:

در اتاق ناهار خوری یک بادنمای زیبا به شکل خروس و به جنس آهنی روی یک صندوقی از جنس نارون قرمز انگلیسی قرار داده شده است که تاریخ آن به قرن نونزدهم میلادی بر می‌گردد.

اتاقی پر از تصویر :

قفسه‌های آویخته شده در اتاق نشیمن مملو است از ظروف سفالی به رنگ آبی و سفید که قدمتی نزدیک به قرن نوزدهم یا زودتر دارد. تعدادی از ظروف سفالی روی یک میز قدیمی قرار گرفته است که به زیبایی اتاق افزوده است.


اتاق خواب مهمان:

یک جفت تخت خواب در اتاق خواب مهمان در خانه لارن قرار گرفته که با پارچه‌های کتانی زیبا و با طرحی جدید پوشانده شده اند. تخت خوابها دارای شکلی زیبا و چهار ستون خراطی شده می‌باشند که ترکیبی زیبا در کنار آباژوری روی یک میز قدیمی ایجاد کرده است.


طرحی جدید با تکه‌های قدیمی:

یک تخت خواب با روکشی سفید با چهار چوب‌های بلند قرار گرفته است و با اینکه تختی قدیمی می‌باشد اما با قرار گرفتن در کنار یک سورتمه زیبا، طرحی مدرن به اتاق داده است. این سورتمه در گوشه اتاق به دیوار تکیه داده شده است که یکی از نکات جالب و جذاب این اتاق به شمار می‌رود.


کانون دیدی به رنگ سیاه:

یک میز ملکه وار به رنگ سیاه در تالار، در روبروی پلکان قرار دارد که ابتکاری جالب در این خانه می‌باشد. جوری و سوزان اخیرا در روبرو را به رنگ سیاه نقاشی کرده اند که به یک کانون دید در اتاق تبدیل شده است و هماهنگی خاصی با میز و مرغابی روی آن ایجاد کرده است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ایده هایی بزرگ برای فضاهای كوچک !!

ایده هایی بزرگ برای فضاهای كوچک !!

ایده هایی بزرگ برای فضاهای كوچک !!

این طراح استفاده بهینه از فضا را در آپارتمان 183متر مربعی خود به كاربرده است. او برای نگهداری از مجموعه هایی كه به سختی به دست آورده است طرح فشرده سازی را اجرا كرده است.

1: قفسه هایی تا سقف

قفسه های اداری از جنس استیل برای قرار دادن كتاب ها، مجله ها، سی دی ها، ضبط صوت،به صورت مناسب دردو طرف شومینه قرار گرفته است.
صاحبخانه قفسه هایی به عمق 35 سانتی متر انتخاب كرده است كه رنگ آن مشابه رنگ سفید دیوار است.


2: میزی برای دو استفاده


ابن میز استیل( تهیه شده از فروشگاههای تجهیزات رستوران) در روز به عنوان میز تحریر استفاده می شود. اما در شب با اضافه كردن یك آباژور برای نور پردازی ملایم و یك رومیزی، جان تازه ای برای صرف یك شام دنج و راحت پیدا می كند..

3: جعبه هایی برای ذخیره سازی



قفسه های رو باز می تواند باعث به هم ریختگی در فضاهای كوچك شود.
در این عكس صاحبخانه كاتالوگ ها و نمونه های پارچه و كاغذ های خود و هر چیزی را كه احتیاج دارد هنگام كار كردن نزدیك دستش باشد در محفظه های فایل مات و جعبه های ساخته شده قرار داده است.


4: كاناپه ای ملحفه شده



مبل راحتی در این اتاق نشیمن در حقیقت 2 عدد تشك است كه با بارچه از جنس كرباس روكش شده است كه می تواند فوراً به رختخواب برای مهمان تغییر یابد.
بالش های بزرگ برای تكیه دادن روی آن قرار داده شده است.


5: روشن تر كردن اتاق



شیشه های مستطیل شكل در دو طرف قسمت درونی و بیرونی درها مقدار زیادی نور به داخل اتاق ها می آورد.
طراح و صاحبخانه می گوید:آنها به شما اجازه میدهد كه آنسوی دراتاق را نگاه كنید و باعث میشود كه اتاق مقداری بزرگتر به نظر برسد


6: پرده پوشاننده


یك تكه پارچه كتان پهن به بلندی حدود 250 سانتی متر به جای در، پوشاننده كمد شخصی است.
این كار باعث می شود اتاق كوچك جذاب تر از زمانی باشد كه كمد دارای دو لنگه در بود.
پرده ای به رنگ خاكستر خاكی تقریباً با رنگ خنثی دیوارها مچ شده است و یك نگاه ممتد ایجاد میكند.


7:استفاده از فضای بیرون



صاحبخانه و طراح فضای زندگی اش را گسترش داده است و با تغییر دادن فضای خارجی اتاق خوابش اتاق نشیمنی در فضای آزاد ایجاد كرده است.
سكویی با تشك و بالش هایی با پارچه ای كه عایق و مقاوم در برابر هوا است، روكش شده است. و در بالای آن حفاظ و سایه بانی با قابلیت باز و بسته شدن تعبیه شده است


8: منظر ساده


طراح و صاحب خانه می گوید این خیلی مهم است كه در اتاق كوچك از لابه لای وسایل و اثاثیه منزل كف اتاق دیده شود. او برای میز كنار تختخواب خود یك چهارپایه فلزی باز كه یك تخته چندلا روی آن قرار دارد را انتخاب كرده است. این طرح اتاق خواب را روشن و با روح نگه می‌دارد.
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیستگاه ال کیو 20 در مکزیک

زیستگاه ال کیو 20 در مکزیک





این خانه در کوئرناواکا با ترکیبی از دو حجم اصلی در مواجه با یک حیاط در مقابل خود واقع شده است. یکی از این احجام رو به شرق است، که کاملاً گشوده شده، از طبقه ی همکف و دیگری رو به شرق می باشد، که تماماً در مواجهه با آفتاب مسدود شده است. سیرکولاسیون بین این دو حجم به واسطه ی یک پل سرپوشیده تعبیه شده است.



قطعه ای سبک وزن یک فضای بزرگ و گشوده اما پوشیده را شکل داده است. نمای این خانه تقریباً رو به فضای خارجی بسته است، به استثنای بازشوها اتاق خواب اصلی که رو به یک ردیف از درختان اکالیپتوس و غار در فاصله گشوده شده است. آفتاب صبحگاهی از طریق پنجرها برای چندین ساعت به فضای داخل رخنه کرده، و لذت بردن از درختان در دیگر ساعات روز را ممکن می سازد.




...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

منبع:اتود



 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی داخلی و دکوراسیون فضای مسکونی


طراحی داخلی خانه "ای.ای" توسط معماران ام.وی.ان
محل قرار گیری این خانه در موجاکار،آلمریاست.زمین این خانه سطحی ناهموار است که خط افقی باز رو به دریا دارد.تنها سطح صاف موجود در زمین برای ساخت این بنا استفاده شده است.
کارفرمای این منزل دو مورد را مد نظر داشته است:اول کشیدن افق به داخل خانه،گویی که جزیی از خانه است.دوم خانه برای استفاده در آینده به هنگام ازدواج و داشتن دو فرزند هم آماده باشد و فضاهایی مثل گاراژ،آشپزخانه سالن خانوادگی،ناهارخوری،اتاق کار و ... در آن القا شود.
موقعیت خانه شرقی و رو به دریای مدیترانه است.در این پروژه سعی شده که خانه ویژگی های خود را به طبیعت تحمیل نکند و از زمین طبیعی استفاده شود.به خاطر خاک زمین در طبقات پایین تر امکان ساخت باغچه و رویاندن درختچه وجود دارد.
ساختمان دو طبقه اصلی ارتباطی بسیار قوی با دریا داشته و نشیمن و ناهار خوری از منظره زیبای افق حداکثر بهره را دارند.بازشوی بزرگ اصلی خانه آغاز یک مصاحبت دلنشین با طبیعت است.

بخش انتهایی خانه علاوه بر اتاق خواب بچه ها و اتاق مهمان،سونا و فضایی برای نقاشی و مجسمه سازی با یک حیاط دنج دور از باد دارد.فضایی تراس مانند بعد از ظهرها فضایی دلچسب برای استفاده است.
کل ساختار خانه از بتن مسلح ساخته شده است.ورودی چوبی خانه از ام.دی.اف با روکش سفید است.
نازک کاری های بیرون خانه از روکش سه لایه آلومینیومی ست:لایه خارجی از تخته قابل تنظیم ،لایه داخلی شبیه حصاری شیشه ای و لایه میانی یک شبکه بندی ضد حشره است. محوطه خارجی که به افق باز نمی شود،با سنگ هایی از دل طبیعت فضاسازی شده است.
زمین بیرون حالت سنگریزه های خود را حفظ کرده و با سنگ هایی که از محوطه جمع آوری شده دیوار سازی همگام با محیط انجام شده است.












plan

section 1

section 2

section 3


منبع:اتود
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
طراحی ویلای کوهستانی به سبک ارگانیک

طراحی ویلای کوهستانی به سبک ارگانیک

طراحی ویلای کوهستانی به سبک ارگانیک





موقعیت ممتازی منطقه کوهستانی Leukerbad سوئیس در سطح جهانی دارد آن را مکانی فریبنده برای لذت بردن از تعطیلات کرده است. این خانه کوهستانی توسط معماران شرکت مارک مایکلز طراحی شده است. طراحی آنها به سبک ارگانیک، ترکیبی از مدرنیته با طبیعت به شیوه ای دوستانه را خلق کرده اند.



طیف گسترده ای از فرصت های اسکی همراه با تجربه های آبگرم حرارتی را در این مکان جذب می کند،طراحی ویلا با مواد طبیعی و بافت (چوب و سنگ به طور گسترده ) به منظور ایجاد یک فضای واقعی و ترکیب آن با محیط طبیعی است.


















منبع: http://freshome.com
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی داخلی خانه های سبز

طراحی داخلی خانه های سبز

[h=1]The Organic House Abounding With Personality in Mumbai, India[/h]
























 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
طراحی داخلی آپارتمان های کوچک

طراحی داخلی آپارتمان های کوچک

بعضی ها می گن که این دنیا ، دنیای کوچکیه ، مثل آپارتمان هامون !

ما در این مقاله دو آپارتمان با پلن های شیک زیر 600 فیت را بررسی کرده ایم که ایده های خیلی خوبی به کسایی که در پی بازسازی منازل مسکونی دارند ارائه می کند .

ر

آپارتمان اولی که بررسی کردیم یک واحد 48 متر مربعی در لندن است . دو پنجره عریض کمک کرده تا فضای فشرده ما با نور طبیعی پر شود . ولی ترکیب دکور ظاهری روح نواز با پالت رنگ های روشن به بیننده نشان می دهد .

اشیاء تیره ای که در اطراف پراکنده شده کمک می کند که نگاه کلی ما به فضا دارای وزن شود و از خالی نشان دادن آن جلوگیری می کند .

دو مبل رنگی متفاوت ، جذابیت را اضافه تر کرده و سبب شده که فضا بزرگتر از آنی که هست دیده شود .

میز قهوه خوری کوتاه ، به صاحبخانه کمک کرده تا جایی برای نگاه داری کتاب ها و لوازم دکوراتیوش داشته باشد بدون آنکه فضای کلی خانه را شلوغ نشان دهد .


میز ناهار خوری به پشت مبل سوفا برده شده تا حتی هنگام نشستن روی مبل بتوانیم از آن استفاده کنیم .

آشپزخانه سفید هم در دل دیوار محو شده ولی Backsplash (فاصله کابینت هوایی تا زمینی م.) با چوب تیره از آن جدا شده است . نورپردازی آن هم ساده و کوچک حفظ شده .

اتاق خواب با حضور کابل های ضخیم و حباب های چراغ شکل صنعتی به خود گرفته است .دیوارها هم ساده نگه داشته شده اند .



آپارتمان دومی که بررسی می کنیم در سوئد قرار دارد و 35 متر مربع مساحت آن است . این فضای کوچک مسیر متفاوتی را طی کرده است . ترکیب کاملی از آیتم های مختلف برای رسیدن به فضای آرامش بخش یک خانه .

مجموعه ای از عناصر مدرن و سنتی با هم ترکیب شده اند تا شمای جالب توجهی به خانه بدهند و چشم را برای جستجو به چهار گوش خانه هدایت کنند . میز قهوه خوری مدور در وسط سالن سبب حرکت انرژی می شود بدون اینکه به خطوط شکسته برخورد کنیم .

مجموعه کفش ها یکی از جاذبه های این قسمت است که کنار دیوار کار شده است .

یک اختلاف سطح از پایین تا زیر محل خواب حرکت کرده تا فضای بیشتری به سالن بدهد .


و آشپزخانه در انتها به یک بالکن رومانتیک منتهی می شود .
 

designer.Ali

عضو جدید
تصاویری از طراحی داخلی برج اپوس در دوبی از زاها حدید

تصاویری از طراحی داخلی برج اپوس در دوبی از زاها حدید


مـنـــــــبـع : www.designboom.com


در حالی که ساخت و ساز برج اداری اپوس از زاها حدید در دوبی ادامه دارد، تصاویری از طراحی داخلی این ساختمان منتشر شده است. این پروژه ی تاریخی، شامل مجموعه ای از واحدهای آپارتمانی و هتل نیز می شود که در بالاترین سطح این سازه قرار گرفته اند.
از تصاویر طرح، کاملا مشهود است که فضاهای عمومی به روشنی جهت تشویق افراد با سوابق و فرهنگ های مختلف، به تعامل با یکدیگر، ساخته و طراحی شده اند.

.



.



.



.



.



.



.



.



.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
معماری داخلی خانه Yoro توسط معماران Airhouse

معماری داخلی خانه Yoro توسط معماران Airhouse



گروه معماری: دفتر طراحی Airhouse
موقعیت: گیفو، ژاپن
مساحت سایت: 1027 متر مربع
مساحت : 131 متر مربع
سال: 2012

یکی از نیازهای اساسی که در طراحی داخلی خانه Yoro معماران Airhouse در نظر گرفته اند ، حضور خانواده همیشه در خانه احساس شود و پاسخ آنها خانه ای با یک اتاق خواب و بی ستون بوده است. آشپز خانه بزرگ نقطه مرکز طراحی خانه است و دیگر فضاها بر اساس ترکیب با فضای آشپزخانه وعملکرد آن طراحی شده اند. در بالای اتاق خواب فضای با ساختار جعبه برای اتاق خواب کودکان ، حمام و فضای خصوصی در نظر گرفته شده است.

برای پایین آوردن مصرف انرژی در زمان گرم کردن خانه ، لایه ای از پلی اورتان به ضخامت 100میلی متر در میان دیوارها ، کف و سقف قرار داده شده است و دستگاهی ترکیبی برای حرارت و برق در اتاق نشیمن برای گرم کردن آب و گرمایش از کف در نظر گرفته شده است.

نمای بیرونی ساختمان در تلاش برای مخلوط خانه با معماری منظقه با توجه به ملاحظات هزینه طراحی و ساخته شده است در نتیجه معماران یک خانه لوکس با ویژگی های منحصر به فرد را به کارفرما ارائه داده اند.



































منابع : آرک دیلی - گروه معماران آرل
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا