شهرسازی باید براساس معماری ایرانی اسلامی باشد

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شناسه خبر: 5962 ، یکشنبه، 7 مهر 1392 - 13:07
عضو شورای اسلامی شهر تهران: شهرسازی باید براساس معماری ایرانی اسلامی باشد
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرسازی در مناطق مختلف کشور باید با در نظر گرفتن معماری ایرانی و اسلامی صورت گیرد.

«اقبال شاکری» در خصوص نوع معماری و شهرسازی در کشور اظهار داشت: معماری مدرن از چند دهه قبل وارد معماری و شهرسازی کشور شده است و چهره شهرهای ما تغییر کرده است اما این تغییرات نباید باعث فراموشی معماری ایرانی و اسلامی شود.

وی بر لزوم نوعی توازن میان معماری ایرانی اسلامی با معماری مدرن تاکید کرد و گفت: معماری ایرانی اسلامی و معماری مدرن قابلیت کنار یکدیگر قرار گرفتن را دارند و باید نکات منفی معماری مدرن در شهرها را به مرور زمان از بین برد و رگه‌هایی از معماری ایرانی و اسلامی را وارد شهرهای کشور کرد.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضرورت حمایت از شهرسازی بر طبق معماری ایرانی اسلامی در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: معماری و شهرسازی برگرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی نیاز به حمایت همه جانبه ارگان‌های مختلف و دستگاه های تصمیم‌گیر دارد که البته پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این زمینه بسیار راهگشاست و قدم‌های خوبی در آن برداشته شده است.

بنابراعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاکری معماری ایرانی و اسلامی را سرآمد در میان انواع معماری و شهرسازی در جهان توصیف کرد و گفت: باید با معرفی الگوی مناسبی از معماری ایرانی اسلامی در کشورمان بتوانیم در دنیا خود را به عنوان یک الگو معرفی کنیم.


 
بالا