جایگاه مهندسان شهرساز و چالش های موجود در شهرسازی

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]تشریح جایگاه مهندسان شهرساز و چالش های موجود در شهرسازی[/h] ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۸







به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور
، مهندس شیرزاد ی عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، به جایگاه شهرسازی در نظام مهندسی ساختمان استان ها اشاره نمود و اظهار داشت:



بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شهرسازی یکی از رشته های 7گانه ساختمان می باشد که با توجه به ماهیت میان رشته ای و کل نگر بودن این رشته و اهداف پیش بینی شده در قانون ، اهمیت و جایگاه این رشته در سازمان های دخیل در امر ساخت و ساز مشخص نیست.


وی افزود: با توجه به حدود صلاحیت های مهندسان شهرساز در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و همچنین باتوجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی به ادارات کل راه و شهرسازی وسازمان های نظام مهندسی ساختمان در خصوص بکارگیری مهندسان شهرساز در ساخت و سازها ولی متاسفانه اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.


مهندس یزدانی بکارگیری افراد غیرمتخصص در امور شهری و شهرسازی را عامل اصلی در آسیب معماری و شهرسازی شهرها عنوان نمود و اظهار داشت: شهرسازی بستر اولیه ساخت و سازها می باشد و با توجه به پتانسیل و توان علمی و فنی مهندسان شهرساز ،بکارگیری این مهندسان در فرایند صدور پروانه ساختمانی و شهرسازی و فرایند نظارت و کنترل ساختمان ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران افزود: باتوجه به جمعیت مهندسان شهرساز استان مازندران و قابلیت های علمی آنان زمینه های بکارگیری این قشر فرهیخته در ساخت و سازها باید مهیا شود و از متخصصین این امر در پست های مدیریت شهری استفاده شود تا با ایفای نقش موثر مهندسان این رشته آسیب هایی موجود در بخش معماری و شهرسازی به حداقل برسد.


مهندس یزدانی به حقوق شهروندی در نظام شهرسازی اشاره نمود و گفت : با واگذاری امور شهرسازی به متخصصین این امر ضمن رعایت حقوق شهروندی در ساخت و سازهای شهری و روستایی ،رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی به سازماندهی آگاهانه به فضاهای سکونتی منجر خواهد شد.
 

am4818

عضو جدید
کسی که جغرافیای برنامه ریزی شهرسازی خوانده باشه میتونه تو ازمون نظام مهندسی شرکت کنه بازار کار این رشنه کجاست ؟؟؟:cry:
 

mersad23

عضو جدید
باید کارشناسی مهندسی شهرسازی خونده باشید

باید کارشناسی مهندسی شهرسازی خونده باشید

کسی که جغرافیای برنامه ریزی شهرسازی خوانده باشه میتونه تو ازمون نظام مهندسی شرکت کنه بازار کار این رشنه کجاست ؟؟؟:cry:
باید کارشناسی مهندسی شهرسازی خونده باشید که در امتحان نظام مهندسی شرکت کنید(رشته دیرستان ریاضی باید باشه نه علوم انسانی)
 

Similar threads

بالا