سوالات و درخواست های فلسفی

عسل۱۳۷۰

عضو جدید
سلام دوست عزیز
اول خوش اومد میگم بهتون
خب اگه زحمت نیست بفرمایید که در مورد فلسفه غرب موضوع میخواید یا اسلامی و دیگه اینکه تا چه میزان آشنایی به هر کدوم از مباحث دارین تا اگه تونستیم راهنمایی کنیم و از داشته های شما هم استفاده کنیم


وعلیکم
فرقی نمیکنه میخوام یه موضوعی باشه که خیلی روش کارنشده باشه مثل آموزش فلسفه به کودکان - تآثیر اخلاقی مرگ از نگاه فلسفه
درهردو دستی داریم
دیگه تقریبآدارم کارشناسی مو میگیرم.به لطف خدا
 

آیپارا

عضو جدید
سلام.من دنبال موضوع پایانامه که درحوزه کلامی باشه. وساده به روزباشه داخل زندگی امروزی تاثیر داشته باشه..بنظرشماازکجاشروع کنم که چنین موضوعی برسم
 

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
چند تا کتاب می خواستم برلم معرفی کنین درباره بحث و گفتگو در مورد خدا...اثبات خدا و سایر مواردش
صرفا هم علمای اسلامی نباشن.حتی کتابایی رو که خدا رو هم رد کردن می خوام
ممنون
 

jamnaj

عضو
نیاز مبرم به یک فیلسوف

سلام.رشته ی من معماریه و قراره برای یک فیلسوف مسکن طراحی کنم. اگر کسی یه فیلسوف واقعی در دسترس ترجیحا تو اصفهان میشناسه به من معرفی کنه که باهاش مصاحبه کنم.

شما قراره برای اون یک نفر خانه و مسکن طراحی کنید، نه یک فیلسوف یا فرد دیگر ...و البته خانواده هم‌منزل او ،در ضمن توجه به اصول و قوانین لازم .
.
اگه منظور از فیلسوف کسی است که فلسفه خوانده و یا مدارکی مثلا از دانشگاه دارد سخت در اشتباهید ، چه بسا چنین افرادی پوسته‌ای توخالی و بی‌مغز از مطالب فلسفی را جهت کسب مدرک و امرار معاش در مدارس یا دانشگاه ها خوانده باشند و دیگر هیچ ! یا تقریبا هیچ !!
.
اگر منظور از فیلسوف فرد یا افرادی هستند که در حقایق و وقایع خود و عالَم وجود تعمق و تأمل دارند شرایطی لازم دارند تا با شرایط روحی و آرامش فکری آنها تطابق داشته باشد ؛ اصول زندگی آنها را حفظ کند ........ مثلا ممکن است دوری از صداهای مزاحم بیرون یا دلباز بودن خانه یا در معرض دید نبودن داخل و حریم خانه و خانواده از مهمترین آنها باشد .
.
*** یک فیلسوف الهی واقعی در عین اهمیت دادن به آرامش و زیبایی نسبی و منطقی محیط زندگی خود از تجمل گرایی و خودنمایی احمقانه به‌دور است ...
.
اما اگر منظور کسی است که مثلا استاد رسمی فلسفه است و احیانا فقط پز روشنفکری و به رخ کشیدن داشته‌ها و نداشته‌های خود را در ضمن تأکید بر به اصطلاح "فیلسوف بودن یا استاد بودنش ! " دارد ......... بروید نان خود را از جای دیگری در آورید :biggrin:
/////////////
شما همان بهتر که با همان فرد اصلی مذاکره کنید البته با سوالاتی از پیش آماده شده و نیز با اساتید خوشنام و مورد علاقه دانشجویان فلسفه و البته همفکر آن فرد مورد نظر و البته اطلاع از نظرات خانواده و همراهان زندگی دنیوی او ؛ که خانه و مسکن و منزل و ساختمان و حیاط و (متاسفانه آپارتمانها !! ) مختص یکنفر _فقط_ نیست !!:warn:
 

Similar threads

بالا