رفع اشکال مربوط به:3DMAX

memari1900

عضو جدید
مرسی بچه ها مشکلم حل شد تحویل داشتم .هیچکس کارم قبول نکرد چون خیلی طرحم سخت و قوس دار بود .خودم دستی کشیدم.باید مکس یاد بگیرم اینطوری نمیشه.اماتور بلدم ...اما حرفه ای نه متاسفانه. بازم ممنون از همه تون;)
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
12345678.jpgدوستان این عکس کارمه.
1-متریال قسمت منحنی و دیوار همکف که صافه یکی هستند ولی تو رندر فرق می کنند.باید چیکار کنم؟
2-تنظیمات تایلینگ دیفیوز و بامپ متریال قسمت منحنی متفاوته.مشکلی داره؟باید یکی باشند؟این سیاهی ها به خاطر متفاوت بودن تایلینگ دیفیوز و بامپ قسمت مپ (map) هست؟

اینجا کسی نیست جواب بده؟؟؟؟؟
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
مشاهده پیوست 214173دوستان این عکس کارمه.
1-متریال قسمت منحنی و دیوار همکف که صافه یکی هستند ولی تو رندر فرق می کنند.باید چیکار کنم؟
2-تنظیمات تایلینگ دیفیوز و بامپ متریال قسمت منحنی متفاوته.مشکلی داره؟باید یکی باشند؟این سیاهی ها به خاطر متفاوت بودن تایلینگ دیفیوز و بامپ قسمت مپ (map) هست؟

اینجا کسی نیست جواب بده؟؟؟؟؟

ببنید دوست عزیز بهتره برای تغییر اندازه متریال اصلا از تایلینگ توی متریال استفاده نکنین
حتما از uvwmap استفاده کنین
برای دسترسی به این گزینه میباسیت برید به modify و اونجا حرف u رو بزنین uvw map رو پیدا کنین
نسبت به حجمتون گزینه رو انتخاب گنید (box - plan ) سعی کنید باکس رو انتخاب کنید حتی توی احجام قوس دار
بعد از انتخاب پایینش نوشته طول و عرض و... با اونا میتونید اندازه متریال رو تغییر بدین با تایلینگ کاری نداشته باشید
درضمن اگه با uvwmap کار کنین میتونین با یه متریال که به چندین حجم متریال اعمال کردین هم متریال بدین و برای هر کدوم اندازه خاصی بدین

دلیل این که دیواره صاف پایینی با قوص ها متفاوته اینه که متریالی که حجم پایینی میگیره با نحوه متریال گیری حجم بالا متفاوته (تصور کنین که شما سفره ای رو که روی میز 12 نفره مستطیل پهن میکنید با میز 6 نفره گرد متفاوته) اما مشکل با uvw map حل میشه
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببنید دوست عزیز بهتره برای تغییر اندازه متریال اصلا از تایلینگ توی متریال استفاده نکنین
حتما از uvwmap استفاده کنین
برای دسترسی به این گزینه میباسیت برید به modify و اونجا حرف u رو بزنین uvw map رو پیدا کنین
نسبت به حجمتون گزینه رو انتخاب گنید (box - plan ) سعی کنید باکس رو انتخاب کنید حتی توی احجام قوس دار
بعد از انتخاب پایینش نوشته طول و عرض و... با اونا میتونید اندازه متریال رو تغییر بدین با تایلینگ کاری نداشته باشید
درضمن اگه با uvwmap کار کنین میتونین با یه متریال که به چندین حجم متریال اعمال کردین هم متریال بدین و برای هر کدوم اندازه خاصی بدین

دلیل این که دیواره صاف پایینی با قوص ها متفاوته اینه که متریالی که حجم پایینی میگیره با نحوه متریال گیری حجم بالا متفاوته (تصور کنین که شما سفره ای رو که روی میز 12 نفره مستطیل پهن میکنید با میز 6 نفره گرد متفاوته) اما مشکل با uvw map حل میشه
خیلی ممنون که جواب دادید ولی مشکل همین تنظیم کردن هاست.
اینکه با توجه به چه معیاری به uvw map عدد بدم؟
باید با توجه به ابعاد سنگ و اینکه مثلا این دیوار و چند تا سنگ تراورتن به عرض 40 در ... می پوشونه و بعد اندازه رو تغییر بدم؟
کلا معیار شما برای اندازه دادن به uvw map چیه؟چجوری باید اندازه های سنگ رو نما با واقعیت یکی دربیاد؟
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
خیلی ممنون که جواب دادید ولی مشکل همین تنظیم کردن هاست.
اینکه با توجه به چه معیاری به uvw map عدد بدم؟
باید با توجه به ابعاد سنگ و اینکه مثلا این دیوار و چند تا سنگ تراورتن به عرض 40 در ... می پوشونه و بعد اندازه رو تغییر بدم؟
کلا معیار شما برای اندازه دادن به uvw map چیه؟چجوری باید اندازه های سنگ رو نما با واقعیت یکی دربیاد؟

ببینید اون uvw map نمیفهمه که مپ کار شما چیه و چی کار میکنین.اون دروافع مپ شما که یک عکس هستش رو بزرگ یا کوچیک میکنه
معیاری نمیشه براش در نظر گرفت
اگه بخواید متریالاتون با کارتون یکی باشه و با مقیاس باشه بهتره unit رو روی متر تنظیم کنین و اگه با vray کار مکنید با متریال های archshaders کار کنین که متریالاش با مقیاس درست و رو متره که باعث میشه متریالاتون اندازش درست باشه
من اونجور که دیدم کارتون رو البته جسارت نشه کاتون با مقیاس درستی نیست
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان، من میخوام نور و رندرمو تو منتال ری تقویت کنم، یعنی کارام خیلی طبیعی در نمیاد!!!! کسی میتونه راهنماییم کنه؟

:surprised: لللللللللطفا....
وقتی یه پست میذارم هیچ کس جواب نمیده، دوباره تکرارش میکنم، حس آدمای سیریش بهم دست میده :eek: :(
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 214173دوستان این عکس کارمه.
1-متریال قسمت منحنی و دیوار همکف که صافه یکی هستند ولی تو رندر فرق می کنند.باید چیکار کنم؟
2-تنظیمات تایلینگ دیفیوز و بامپ متریال قسمت منحنی متفاوته.مشکلی داره؟باید یکی باشند؟این سیاهی ها به خاطر متفاوت بودن تایلینگ دیفیوز و بامپ قسمت مپ (map) هست؟

اینجا کسی نیست جواب بده؟؟؟؟؟

شاید قسمت پایین ، ناخودآگاه کپی شده!
من پیشنهاد می کنم یک بار دیگه قسمت همکف رو بکشید یا یک بار متریالشو عض کنید ببینید متریال جدید و بدون دادن هیچ uvw map رویت میشه؟
 

aytakin69

عضو جدید
سلام دوستان من یه مشکل پیدا کردم تو مکس....وقتی تو ویوپرت قسمت پرسپکتیو میخوام زوم کنم یا مثلا یه باکس یا هر چیز دیگه بکشم خود به خود یه دوربین میاد هر چیم پاک میکنم دوباره همون اتفاق میفته ...:(
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید اون uvw map نمیفهمه که مپ کار شما چیه و چی کار میکنین.اون دروافع مپ شما که یک عکس هستش رو بزرگ یا کوچیک میکنه
معیاری نمیشه براش در نظر گرفت
اگه بخواید متریالاتون با کارتون یکی باشه و با مقیاس باشه بهتره unit رو روی متر تنظیم کنین و اگه با vray کار مکنید با متریال های archshaders کار کنین که متریالاش با مقیاس درست و رو متره که باعث میشه متریالاتون اندازش درست باشه
من اونجور که دیدم کارتون رو البته جسارت نشه کاتون با مقیاس درستی نیست
مرسی دوست عزیز از اینکه وقت میذارید و جواب میدید
من با تری دی مکس کار میکنم و رندرم هم همون دیفالت تری دی مکس ه.
خوب عکس کوچیک و بزرگ بشه باید با ابعاد سنگ در واقعیت بخونه دیگه.یعنی شما چشمی تنظیم می کنید؟یعنی بعد از تنظیم uvw map نگاه میکنید که مثلا چند تا تایل در عرض دیوار به ارتفاع مثلا 3 متر قرار گرفته؟
من میگم که ارتفاع 3 متر دیوار و بر سنگ 40 سانتی تقسیم میکنم میشه 7.5 پس میشه گفت مثلا 7 تا تایل بعد از تنظیم uvw map نشون داده بشه.درسته؟
مقیاس کارم هم متریک هست.یعنی تو unit setup متریک و انتخاب کردم.تو اتوکد هم متریک بوده یعنی 1 متر و 1 متر دادم.منظور شما از اینکه مقیاس درست نیست مقیاس کجاست؟حجم کار یا تکسچری که به حجم دادم؟
راستش این اولین کارمه:redface:
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
مرسی دوست عزیز از اینکه وقت میذارید و جواب میدید
من با تری دی مکس کار میکنم و رندرم هم همون دیفالت تری دی مکس ه.
خوب عکس کوچیک و بزرگ بشه باید با ابعاد سنگ در واقعیت بخونه دیگه.یعنی شما چشمی تنظیم می کنید؟یعنی بعد از تنظیم uvw map نگاه میکنید که مثلا چند تا تایل در عرض دیوار به ارتفاع مثلا 3 متر قرار گرفته؟
من میگم که ارتفاع 3 متر دیوار و بر سنگ 40 سانتی تقسیم میکنم میشه 7.5 پس میشه گفت مثلا 7 تا تایل بعد از تنظیم uvw map نشون داده بشه.درسته؟
مقیاس کارم هم متریک هست.یعنی تو unit setup متریک و انتخاب کردم.تو اتوکد هم متریک بوده یعنی 1 متر و 1 متر دادم.منظور شما از اینکه مقیاس درست نیست مقیاس کجاست؟حجم کار یا تکسچری که به حجم دادم؟
راستش این اولین کارمه:redface:

سلام خواهش میکنم
مقیاس متریالاتون با کارتون نمیکخونه که البته اگه اونجوری بخواید حساب کنید (ارتفاع 3 متر واینا)بله اونموقع درسته اما اگه از متریالای archshaders استفاده کنید نیاز به این محاسبات نیست
من یه آدرس بهتون میفرستم یه سر اونجا بزنین
 

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
من قبلا تری دی مکس کار کردم
اما الان یادم نیست

وقتی یه پلان از اتو کد میاریم تو تری دی مکس چه جوری باید به خطوطم بعد بدم؟
این خط های دیوارمو چه جوری تبدیل به صفحه کنم؟
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
QUOTE=*Lady Eng*;7705434]با سلام
من قبلا تری دی مکس کار کردم
اما الان یادم نیست

وقتی یه پلان از اتو کد میاریم تو تری دی مکس چه جوری باید به خطوطم بعد بدم؟
این خط های دیوارمو چه جوری تبدیل به صفحه کنم؟[/QUOTE]

واسه تو پر کردن و ارتفاع دادن باید توی
Command panel همون نوار سمت راست
سر برگ modify رو بزنین بعد نوار modifier list رو باز کنین
اونجا دوتا ایتم هست یکی shell و یکی extrude از هر دوتا میتونید استفاده کنید
دقت کنید خطوط دورش حتما بسته باشه اگه قسمتی از خطوط اطرف کارتون باز باشه ممکنه دستور کار نکنه
اگه میخواید کارتون مطمن انجام شه بهتره با line اطرافش رو یه بار دیگه ترسیم کنین
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
QUOTE=*Lady Eng*;7705434]با سلام
من قبلا تری دی مکس کار کردم
اما الان یادم نیست

وقتی یه پلان از اتو کد میاریم تو تری دی مکس چه جوری باید به خطوطم بعد بدم؟
این خط های دیوارمو چه جوری تبدیل به صفحه کنم؟

واسه تو پر کردن و ارتفاع دادن باید توی
Command panel همون نوار سمت راست
سر برگ modify رو بزنین بعد نوار modifier list رو باز کنین
اونجا دوتا ایتم هست یکی shell و یکی extrude از هر دوتا میتونید استفاده کنید
دقت کنید خطوط دورش حتما بسته باشه اگه قسمتی از خطوط اطرف کارتون باز باشه ممکنه دستور کار نکنه
اگه میخواید کارتون مطمن انجام شه بهتره با line اطرافش رو یه بار دیگه ترسیم کنین[/QUOTE]

که در 100درصد اوقات اول با لاین خط میکیشیم بعد اکسترود می کنیم
چون اگه یه سطح بسته نباشه اینقد ادمو اذیت یکنه که بهتره از اول محکم کاری کنیم
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه تو پر کردن و ارتفاع دادن باید توی
Command panel همون نوار سمت راست
سر برگ modify رو بزنین بعد نوار modifier list رو باز کنین
اونجا دوتا ایتم هست یکی shell و یکی extrude از هر دوتا میتونید استفاده کنید
دقت کنید خطوط دورش حتما بسته باشه اگه قسمتی از خطوط اطرف کارتون باز باشه ممکنه دستور کار نکنه
اگه میخواید کارتون مطمن انجام شه بهتره با line اطرافش رو یه بار دیگه ترسیم کنین

که در 100درصد اوقات اول با لاین خط میکیشیم بعد اکسترود می کنیم
چون اگه یه سطح بسته نباشه اینقد ادمو اذیت یکنه که بهتره از اول محکم کاری کنیم[/QUOTE]
شما که تو مکس 3 بعدی میکنید راحتید؟
من تو کد 3 بعدی می کنم چون اندازه های دقیق میشه بهش داد.
 

shahab_24

عضو جدید
که در 100درصد اوقات اول با لاین خط میکیشیم بعد اکسترود می کنیم
چون اگه یه سطح بسته نباشه اینقد ادمو اذیت یکنه که بهتره از اول محکم کاری کنیم
شما که تو مکس 3 بعدی میکنید راحتید؟
من تو کد 3 بعدی می کنم چون اندازه های دقیق میشه بهش داد.[/QUOTE]
هرکسی با هر نرم افزاری که زیادتر کار کرده باشه 100% راحت تره...اتفاقا امروز دو تا خانوم مهندس داشتن یه نما رو با کد سه بعدی میکردن و من هم همزمان همون نما رو با 3dsmax سه بعدی کردم...من سریعتر این کار رو کردم....دلیلش هم اینه که بیشتر با تری دی کار کردم!

مهم راحتی شما و خروجی که میخوایده...100% اگه خروجی با کیفیت بالا میخواید تری دی بهتره/
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان، من میخوام نور و رندرمو تو منتال ری تقویت کنم، یعنی کارام خیلی طبیعی در نمیاد!!!! کسی میتونه راهنماییم کنه؟
شما اگه لامبورگینی داشته باشی پراید سوار میشی؟؟؟؟؟ منتال هم موتور خوبیه اما به نظرم وقتتو بزار رو ویری
بچه ها یه سوال : من احجام پیچیده ای داشته باشم مث معماری پارامتریک یا مثلا مقرنس ها و تزیینات معماری سنتی خودمون برای اعمال متریال با UVMAP نمیشه کاریش کرد ...پس کارای حرفه ای رو چه جوری انجام میدن؟؟؟پلاگین یا اموزش خاصی سراغ ندارین؟
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
شما اگه لامبورگینی داشته باشی پراید سوار میشی؟؟؟؟؟ منتال هم موتور خوبیه اما به نظرم وقتتو بزار رو ویری
بچه ها یه سوال : من احجام پیچیده ای داشته باشم مث معماری پارامتریک یا مثلا مقرنس ها و تزیینات معماری سنتی خودمون برای اعمال متریال با UVMAP نمیشه کاریش کرد ...پس کارای حرفه ای رو چه جوری انجام میدن؟؟؟پلاگین یا اموزش خاصی سراغ ندارین؟

والا میگن منتال با وی ری برابر میکنه که!!! ما نفهمیدیم بالاخره؟!!!
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
والا میگن منتال با وی ری برابر میکنه که!!! ما نفهمیدیم بالاخره؟!!!

منتال ری هم موتور خیلی قوی ای هست اما تعداد کمی هستند که درسطح جهانی کار میکنند باهاش تا بگن از قابلیت های وی ری چیزی کم نداره
وی ری سریعترین و بهترین نتیجه رو میده انشالله حرفه ای که شدید میرین سمت منتال ری :)
 

fereshte1111

عضو جدید
سلام دوستای گلم
چندتا سوال دارم . اگه ممکنه کمکم کنین

http://8pic.ir/images/ff0vsxd3c5gl42oy85ed.png

به این عکس نگا کنین لطفا میشه بگید چطوراینو دراورده؟ اینو از فیلم نگا کردم که گویا از fdd استفاده هم شده ولی در کل توضیح بدین ممنون میشم

سوا دوم من این که وقتی ازspline استفاده میکنم وب extrude میکنم سطح بالا segment نداره. برای لاین های محنی چطور در سقف سگمنت ایجاد کنم؟؟؟

مرسییی
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستای گلم
چندتا سوال دارم . اگه ممکنه کمکم کنین

http://8pic.ir/images/ff0vsxd3c5gl42oy85ed.png

به این عکس نگا کنین لطفا میشه بگید چطوراینو دراورده؟ اینو از فیلم نگا کردم که گویا از fdd استفاده هم شده ولی در کل توضیح بدین ممنون میشم

سوا دوم من این که وقتی ازspline استفاده میکنم وب extrude میکنم سطح بالا segment نداره. برای لاین های محنی چطور در سقف سگمنت ایجاد کنم؟؟؟

مرسییی

سلام خودتون گفتین دیگه اف اف دی یه
اما اگه نمیتونید کار کنید باهاش ویو جلوش رو بکشید و اکسترود کنید
برای اینجاد سگمن یا بهتر بگم ورتکس حجمتون رو ادیت پلی کنید و اسلایس بزنید تا ورتکس های جدید بده بهتون
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستای گلم
چندتا سوال دارم . اگه ممکنه کمکم کنین

http://8pic.ir/images/ff0vsxd3c5gl42oy85ed.png

به این عکس نگا کنین لطفا میشه بگید چطوراینو دراورده؟ اینو از فیلم نگا کردم که گویا از fdd استفاده هم شده ولی در کل توضیح بدین ممنون میشم

سوا دوم من این که وقتی ازspline استفاده میکنم وب extrude میکنم سطح بالا segment نداره. برای لاین های محنی چطور در سقف سگمنت ایجاد کنم؟؟؟

مرسییی

فیلتر FFD 4 در 4 باید بهش بدی، control point رو آزاد کنی(زرد بشه رنگش) تا بتونی ترنسفورمشون کنی ، برای اینکه منحنیتم نرم باشه باید سگمنتای باکستو تو ارتفاع بیشتر کنی...
FFD.jpg
 

smojtaba2004

عضو جدید
سلام من دایره تو اتوکد کشیده وبه تریدی اوردم ولی در تریدی گوشه داره مانند عکس چکار کنم که دایره کامل باشه
ئئئتذ.jpg
 

fereshte1111

عضو جدید

ardent_sadaf

عضو جدید
سلام دوستان . یه سوال : تری دی مکس هم گزینه ای مثل Boundry (BO) اتوکد داره؟ میخوام چند تا از خطوط رو پیوسته کنم
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان . یه سوال : تری دی مکس هم گزینه ای مثل Boundry (BO) اتوکد داره؟ میخوام چند تا از خطوط رو پیوسته کنم
باید attach کنین، و ورتکساشو weld کنین، تا اونجا که من میدونم نداره!!! فکرم نمیکنم داشته باشه :redface:
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان . یه سوال : تری دی مکس هم گزینه ای مثل Boundry (BO) اتوکد داره؟ میخوام چند تا از خطوط رو پیوسته کنم

باید attach کنین، و ورتکساشو weld کنین، تا اونجا که من میدونم نداره!!! فکرم نمیکنم داشته باشه :redface:
در ادامه جواب دوست خوبم holooooooo اگه میخوای شکل دو بعدیت تمام قابلیت های اspline رو داشته باشه باید حتما attach کنی و رئوس یا همون vertex هاشو با شعاعی که تنظیم میکنی تو مدیفایر spline جوش بزنی یا همون weld کنی
بچه ها من نیازم مبرم به یه اموزش درباره پلاگین para 3d دارم....
 

Similar threads

بالا