رفع اشکال مربوط به:3DMAX

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
ببينين من با تاريكيش كاري ندارم
اما اين عكسي كه شما گذاشتين داخل باكس هم آبيه يني مشخصه
اما واسه من سياهه
اينو ميگم واسه من مثل اينه كه filip خاموش باشه

بعدش من خودم قبلا از اديت پالي استفاده ميكردم اما يه فيلم اموزشي دارم همش تبديل ميكنه به اديت مش
فرقشون تو چيه؟


ببین دوست من--این ورژن تردی مکس 2014 دیزاینه!!! وسیاهی رو نشون نمیده
فرقشوون اینه که مش صفحه رو نمشناسه! یعنی به صورت دوتا سه گوش میشناسه!
در کل مش قدیمی تره و پالی جدیدتر!
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
ببین دوست من--این ورژن تردی مکس 2014 دیزاینه!!! وسیاهی رو نشون نمیده
فرقشوون اینه که مش صفحه رو نمشناسه! یعنی به صورت دوتا سه گوش میشناسه!
در کل مش قدیمی تره و پالی جدیدتر!

اخه اون فيلمم كه من ميبينم ورژنش 2009 هست اما مث ماله شما توش سياه نميشه!
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
اخه اون فيلمم كه من ميبينم ورژنش 2009 هست اما مث ماله شما توش سياه نميشه!

یه سری تنظیمات داره--که حضور ذهن ندارم--خوب ورژن دیزاین به صورت دیفالت تنظیم شده

شما نباید اینقدر ریز بشید!!
بهتره فعلا به صورت کلی یاد بگیرید --بعد جزئی
به صورت تخصصی بخوام بگم -الگوریتم مش رو روی صفحه های 3 ضلعی بنا کرده بودن و نمیشد زیاد روشون مانور داد و اشکال پیچیده رو مدل کرد
بعد از مدتی Edit poly با قابلیت پشتیبانی 4 ضلع تونست با ابزار های جدید و بیشتری که نسبت به Mesh‌داشت خودشو بهتر از مش نشون بهده
Edit mesh نسبت به editpoly رم کمتری رو اشغال میکنه
در کل با ادیت پالی بهتر میشه مدل کرد انعطاف بیشتری نسبت به مش داره
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
یه سری تنظیمات داره--که حضور ذهن ندارم--خوب ورژن دیزاین به صورت دیفالت تنظیم شده

شما نباید اینقدر ریز بشید!!
بهتره فعلا به صورت کلی یاد بگیرید --بعد جزئی
به صورت تخصصی بخوام بگم -الگوریتم مش رو روی صفحه های 3 ضلعی بنا کرده بودن و نمیشد زیاد روشون مانور داد و اشکال پیچیده رو مدل کرد
بعد از مدتی Edit poly با قابلیت پشتیبانی 4 ضلع تونست با ابزار های جدید و بیشتری که نسبت به Mesh‌داشت خودشو بهتر از مش نشون بهده
Edit mesh نسبت به editpoly رم کمتری رو اشغال میکنه
در کل با ادیت پالی بهتر میشه مدل کرد انعطاف بیشتری نسبت به مش داره

ممنون مدير خوشگل و ناز
بقيه ي اموزشه رو دارم ميبينم ديگه رفته تو كار اديت پالي;)
 

eldar

عضو جدید
حل مشکل multti attach در 3dmax

حل مشکل multti attach در 3dmax

سلام دوستان لطفا کمک کنید.

من نرم افزار 3dmax را چند بار پاک و نصب کردم اما بازم فرمان multti attach نیست که نیست ، خود attach هست اما multti attach نیست. ممنون میشم کمکم کنید
 

eldar

عضو جدید
سلام دوستان لطفا کمک کنید.

من نرم افزار 3dmax را چند بار پاک و نصب کردم اما بازم فرمان multti attach نیست که نیست ، خود attach هست اما multti attach نیست. ممنون میشم کمکم کنید
 

shezeh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
----من یه راه حل کلی میدم وراحت!
-البته قبل ایمپورت نقشه به مکس لازمه که نقشتون خلوت بشه فقط به خطوط نیازه!
وقتی نقشه رو ایمپورت کردی --لاین هایی که میخوای به یه ارتفاع بالا بیان رو به هم اتچ کن! بعد مودیفایر Extrude رو بهش اعمال کن-که خطوط ارتفاع بگیرن-برای ضخامت هم کافیه به همون اشکال مودیفایر Shell رو اعمال کنی-
اگه توی اتوکد دیوارهارو با polysolid رسم کنی بهتره!

حالا که لاین های جدا از هم نیست و گروپ هستن چی؟

من نمی تونم دیوار بسازم :cry::cry::cry::cry: کمک لازم دارمممم چرا هیچ راهی جواب نمیدهههههههههههه .
 
آخرین ویرایش:

Masoumi_Manu

کاربر فعال مهندسی مکانیک , مشاور تحصیلات تکمیلی
کاربر ممتاز
حالا که لاین های جدا از هم نیست و گروپ هستن چی؟

من نمی تونم دیوار بسازم :cry::cry::cry::cry: کمک لازم دارمممم چرا هیچ راهی جواب نمیدهههههههههههه .
مراحل ساخت دیوار ساده:
1-رسم یه مستطیل با دستور rectangle
2-کلیک راست روی مستطیلو convert to editalbe spiline
3-از سربرگ editalbe spiline قسمت spiline دستور outline اجرا کنید و مقدار ضخامت دیوار رو وارد کنید
4-مستطیل دوم رو انتخاب کرده کلیک راست روش کنید و گزینه Attach و سپس انتخاب مستطیل اول
5-انتخاب کل مستطیل ها و سپس از سربرگ editalbe spiline انتخاب vertex و سپس با دستور weld همه ورتکس ها به هم ولد بشن
6-از سربرگ modify انتخاب دستور extruod وارد کردن ارتفاع دیوار
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
سلام دوستان لطفا کمک کنید.

من نرم افزار 3dmax را چند بار پاک و نصب کردم اما بازم فرمان multti attach نیست که نیست ، خود attach هست اما multti attach نیست. ممنون میشم کمکم کنید

این دوتا هم همین کار مولتی رو انجام میدن-مولتی اتچ گفته شده تو لاین وجود داره

Capture.JPG Capture1.JPG
 
آخرین ویرایش:

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
miz.jpg

این میزیه که من طراحیش کردم
برای جوبشم 2تا متریال دادم
قبلش که اف 9 میزدم رنگ متریالی بود که داده بودم
اما رفتم تو اون تب چراغ قوه یکم دستکاری کردم
از اون موفق یه هاله سفید رو عکسم میفته؟
علتش چیه؟
 

niegrau

عضو جدید
بچه ها من یک پلاگین دارم که دانلود کردم
یک فایل هست با پسوند dlt.*
توی فوادر پلاگین ریختمش ، اما برنامه رو که لود می کنم، نمیاد ! چطور باید نصبش کنم؟

نکنه جایی دیگه باید بریزمش؟
این پلاگین مربوط به حالت های مختلف Material هست، مثل ، Standard , Architectural, اینا

قراره بیاد توی لیست استاندارد اینجا
View Screen Capture
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
بچه ها من یک پلاگین دارم که دانلود کردم
یک فایل هست با پسوند dlt.*
توی فوادر پلاگین ریختمش ، اما برنامه رو که لود می کنم، نمیاد ! چطور باید نصبش کنم؟

نکنه جایی دیگه باید بریزمش؟
این پلاگین مربوط به حالت های مختلف Material هست، مثل ، Standard , Architectural, اینا

اگه منظورتو درست دونسته باشم
اگه متريالات لود نميشن بريزشون تو desktop و دوباره امتحان كن
با تشكر از مدير
 

ganji new

عضو جدید
با سلام بچه ها من وقتی ابجکت ماشین به کارم اضافه میکنم نمیدونم چرا یه دفعه مکس موقع رندر خطا میده و کل مکس بسته میشه؟؟؟؟مال چیه؟؟؟مکس ورژن 2009 و 32 بیتی هست با vray رندر میگیرم
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 165793

این میزیه که من طراحیش کردم
برای جوبشم 2تا متریال دادم
قبلش که اف 9 میزدم رنگ متریالی بود که داده بودم
اما رفتم تو اون تب چراغ قوه یکم دستکاری کردم
از اون موفق یه هاله سفید رو عکسم میفته؟
علتش چیه؟

منظورتون تنظیمات نور هستش؟ تنظیماتشو بذاریدبعلاوه تنظیمات موتور رندر-موتور رندرتون؟
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
با سلام بچه ها من وقتی ابجکت ماشین به کارم اضافه میکنم نمیدونم چرا یه دفعه مکس موقع رندر خطا میده و کل مکس بسته میشه؟؟؟؟مال چیه؟؟؟مکس ورژن 2009 و 32 بیتی هست با vray رندر میگیرم

سنگین هستش احتمالا -که کرش میکنه-بهتره از روش پروکسی استفاده کنید لینک
 

shahab_24

عضو جدید
اره
چیجوری؟
منظورتون رو متوجه نمیشم:w20:
به احتمال زیاد شما توی تنظیمات فیلتر نور دستکاری کردین برای همین بهتره تنظیمات نورتون رو باز کنید بعد از صفحه نمایش با زدن دکمه PrintScr از کیبورد یک عکس بگیرید و بعد توی نرم افزار Paint اون رو Paste کرده و به صورت یک فایل عکس ذخیره کن و برای ما بذار تا بهتر بتونیم نظر بدیم.

میتونی هم اون نور رو پاک کنی و یه نور جایگزین بذاری و ببینی درست میشه یا نه
 

shahab_24

عضو جدید
SAP چی هست؟
بعدش اگر برای 2014 رو دانلود کنم می تونم از اون برای 3d max 2013 استفاده کنم؟ ورژنی که روی سیستم من نصب هست، 2013 هست آخه !
سلام
شاید دیر دارم جواب میدم اما الآن دیدم سوالتون رو....SAP نرم افزار رشته عمرانه و برای تحلیل سازه های پیچیده استفاده میشه...یعنی سازه هایی مثل پل یا ساختمان هایی که متقارن نیستند و خاص هستند.نرم افزار رشته ماست :) هنوز دارم روش کار میکنم....خیلی کار میبره ;)

به تری دی مکس هم اصلا مربوط نمیشه

در مورد Help که شما میپرسید میشه help 2014 رو برای 2013 استفاده کرد! خب شاید اکثرش رو بشه اما معلوم و واضح هست ورژن جدید خیلی خصوصیات جدید داره و توی Help جدید بیشتر از این خصوصیات استفاده میشه
 

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
به احتمال زیاد شما توی تنظیمات فیلتر نور دستکاری کردین برای همین بهتره تنظیمات نورتون رو باز کنید بعد از صفحه نمایش با زدن دکمه PrintScr از کیبورد یک عکس بگیرید و بعد توی نرم افزار Paint اون رو Paste کرده و به صورت یک فایل عکس ذخیره کن و برای ما بذار تا بهتر بتونیم نظر بدیم.

میتونی هم اون نور رو پاک کنی و یه نور جایگزین بذاری و ببینی درست میشه یا نه


ممنون از شما
چطور تنظیمات نور رو بیارم؟
الان این صندلی من رنگش سورمه ای تیره هستش اما وقتی اف 9 میزنم رنگشو ابی نشون میده
1111.jpg 11.jpg
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
ممنون از شما
چطور تنظیمات نور رو بیارم؟
الان این صندلی من رنگش سورمه ای تیره هستش اما وقتی اف 9 میزنم رنگشو ابی نشون میده
مشاهده پیوست 165979 مشاهده پیوست 165980

شما متریال بهش دادید؟
از چه متریالی استفاده میکنید--mtl هستش؟ یا از تکسچر استفاده میکنید؟ روش متریال دهی رو که انجام میدید بگید
 

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اجازتون اره:smile:
من از بیت مپ بهش عکس میدم بعد نور و زبری بهش میدم
اول تقریبا طبیعی بود اما نمیدونم از وقتی نورشو دستکاری کردم چرا اینجوری شده
الان همش انگار دون دون و یه هاله سفید روشو گرفته
این عکس تو یه فایل مکس دیگس با همون متریال
11.jpg
 

ameen joon

عضو جدید
تو ساختن گنبد راه زیاده، من یکیشو میگم!! ازگنبد عکس بگیرید، عکس رو بیارید تو مکس!! وبا لاین اطراف گنبد رو بکشید البته نصف گنبد ، که بشه با فرمان lathe اونو چرخوند
واسه متریال هم باید اول با unwrap UVW کار رو برای متریال دهی آماده کنید. بعد uv کامل ،، تکسپر رو تو فتوشاپ با uv مچ میکنید، بعد به جسم متریال رو اعمال میکنید این لینک ها کمک میکنه

https://www.google.com/search?q=unwrap+

http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html

http://world-editor-tutorials.thehelper.net/unwrap.php

http://www.cgrats.com/uvw-unwrap-tutorial-for-hard-edged-objects.html

http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/texture_stealth/

http://www.polygonblog.com/unwrapping/

و ... که تو نت سرچ کنید موارد بهتری هم پیدا میشه


مرسی. یه چیزی زدم مورد قبول کارفرما واقع شد ولی خودم خیلی راضی نبودم
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    53.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
با اجازتون اره:smile:
من از بیت مپ بهش عکس میدم بعد نور و زبری بهش میدم
اول تقریبا طبیعی بود اما نمیدونم از وقتی نورشو دستکاری کردم چرا اینجوری شده
الان همش انگار دون دون و یه هاله سفید روشو گرفته
این عکس تو یه فایل مکس دیگس با همون متریال
مشاهده پیوست 166104

خوب قبلا گفته بودم تنظیمات رو بذارید!!
 

zeinab62

عضو جدید
نحوه واردکردن پلان سه بعدی از اتوکد به مکس

نحوه واردکردن پلان سه بعدی از اتوکد به مکس

در موقع واردکردن پلان سه بعدی از اتوکد چرا سیاه می آید؟
 

Similar threads

بالا