درخواست ، سوالات و رفع مشکلات علمی مهندسان معدن

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی از میر حسین عزیز
شاید به طوری کلی در برتری نسبی یک گرایش به گرایش دیگه این موارد رو ردیف کرد:
1- امنیت شغلی
2- محیط کار
3- نسبت درآمد به مدت زمان کاری
4- آینده شغلی

این موضوع که کدوم گرایش مرجح هست بهتر بود در زمینه های بالا در موردش حرف زده بشه.

دقیقا اینجوریه
چیزایی که گفتی کامله، در مورد چی حرف بزنیم؟
 

hirt

عضو جدید
دقیقا اینجوریه
چیزایی که گفتی کامله، در مورد چی حرف بزنیم؟

همین موراد رو که نوشتم بین دو گرایش مقایسه بکنیم
بر فرض ( تا اونجایی که من می دونم ) در مورد محیط کار:
مهندس ناظر باید در معدن هم اکتشافی باشه و هم استخراجی، از اون گذشته محیط کار استخراج ممکنه مقداری راحت تر باشه.
مثلا من از کسایی که کارآموزی رفتن پرسیدم، اونا گفتن که اکثر معدن ها استخراجی ها سر کار هستن تا اکتشافی ها.
( من تا این قدر اطلاعات دارم . . . )
 

alipiroozz

عضو جدید
سلام به همه بچه هاي معدن .

من يه سوال تو تاپيك عمران پرسيدم گويا كسي نميدونست گفتم شايد تو تخصص شما بيشتر باشه .

كسي لتيس و پاترول ميدونه چيه ؟تو حفاري تونل مترو از اين تكنيك استفاده ميكردن .ممنون ميشم يكي ياري برسونه .
 

alipiroozz

عضو جدید
سلام به همه بچه هاي معدن .

من يه سوال تو تاپيك عمران پرسيدم گويا كسي نميدونست گفتم شايد تو تخصص شما بيشتر باشه .

كسي لتيس و پاترول ميدونه چيه ؟تو حفاري تونل مترو از اين تكنيك استفاده ميكردن .ممنون ميشم يكي ياري برسونه .


كسي نبود به ما كمك كنه ؟اين تاپيك معدن هم خبري نيستاااااااااااا ..........
 

مهرناز*

عضو جدید
كسي نبود به ما كمك كنه ؟اين تاپيك معدن هم خبري نيستاااااااااااا ..........
چرا هست
با سلام

لتیث ها یه نوع قاب فولادی نگهداری هستند که برای تونل هایی که شرایط ریزشی دارند همراه با مش و شاتکریت استفاده میشه.
اگه بگردم ممکنه بتونم یه عکس از لتیث هایی که در تونل خط 7 مترو (تونل پاترو ایستگاه) استفاده می شده رو پیدا کنمhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/ws3.gif
تونل های پاترول هم تونل هایی هستند که در امتداد تونل اصلی اما اما با مقطع کوچکتر و برای راهگشایی و باز کردن دسترسی استفاده میشن.
البته این سوالو از یکی از دوستان پرسیدم که دستش (اقا محمد رضا)درد نکنه.
 

alipiroozz

عضو جدید
چرا هست
با سلام

لتیث ها یه نوع قاب فولادی نگهداری هستند که برای تونل هایی که شرایط ریزشی دارند همراه با مش و شاتکریت استفاده میشه.
اگه بگردم ممکنه بتونم یه عکس از لتیث هایی که در تونل خط 7 مترو (تونل پاترو ایستگاه) استفاده می شده رو پیدا کنمhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/ws3.gif
تونل های پاترول هم تونل هایی هستند که در امتداد تونل اصلی اما اما با مقطع کوچکتر و برای راهگشایی و باز کردن دسترسی استفاده میشن.
البته این سوالو از یکی از دوستان پرسیدم که دستش (اقا محمد رضا)درد نکنه.

تشكر خيلييييييييييييييي فراوان .

لتيس ها كجا اجرا ميشه ؟روي مش يا زيرش ؟
 

مهرناز*

عضو جدید
تشكر خيلييييييييييييييي فراوان .

لتيس ها كجا اجرا ميشه ؟روي مش يا زيرش.
شمامیتونید سوالات معدنی تون رو تو تالار نو اندیشان ://www.noandishaan.com
بذارید کاربران خیلی باسوادی داره خیلی هم تالاره خوبیه من که خیلی راضیم
 

مهرناز*

عضو جدید
تشكر خيلييييييييييييييي فراوان .

لتيس ها كجا اجرا ميشه ؟روي مش يا زيرش ؟

روی مش یا شاتکریت اجرا میشن
البته بازم یادور میشم که از دوستمون اقا محمد رضا پرسیدم تو تالار نو اندیشان که دستش درد نکنه.
 
آخرین ویرایش:

mak3798

عضو جدید
سلام هم رشته ای های عزیز!
دوستان کسی می دونه پدیده کافتی شدن چیه؟
لطف می کنین برام توضیح بدین
درضمن اگه کسی درباره سری افیولیتی عکس یا فیلمی داره برام بزاره ممنون میشم
 

s_jalini

عضو جدید
پارامترهای لامه

پارامترهای لامه

سلام
اینجا کسی هست که در مورد پارامترهای لامه و روش های تخمین اون ها اطلاعاتی داشته باشه؟​
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
به نظر شما اسان ترین رشته فنی مهندسی در کنکور دکتری تخصصی دانشگاه ازاد کدام است؟ نام رشته--- دلایل--- مدارک اثباتی مانند کارنامه و

به نظر شما اسان ترین رشته فنی مهندسی در کنکور دکتری تخصصی دانشگاه ازاد کدام است؟ نام رشته--- دلایل--- مدارک اثباتی مانند کارنامه و

به نظر شما اسان ترین رشته فنی مهندسی در کنکور دکتری تخصصی دانشگاه ازاد کدام است؟ نام رشته--- دلایل--- مدارک اثباتی مانند کارنامه و نمرات علمی سالهای گذشته
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
مرسی که یک تاپیک رو همه جا گل افشانی کرده اید!
شما که قدم رنجه نمیفرمایید برید در مثلا تالار رباتیک جواب این سوال کلی رو بدید در تالار خودتون جواب میدید حالا دلیل این همه حسادت و امتیاز منفی به این حقیر چیه؟
 

popgame

عضو جدید
کسی میتونه در موردقیمت سنگ مس به من کمک کنه؟؟؟

کسی میتونه در موردقیمت سنگ مس به من کمک کنه؟؟؟

دوستان معدنی سلام
من میخواستم قیمت سنگ مس سر معدن رو به طور تقریبی بدونم،با یه عیار میانگین!!!
همینطور میخواستم بدونم که قیمت اون به صورت عیار به روی تن ،چه طور تعیین میکنن و موقع فروش،سنگ مس چه نوع هایی هست!!!
ممنون میشم اگه کمکم کنید!!!
 
آخرین ویرایش:

popgame

عضو جدید
دوستانی که با ماشینهای حفاری آشنایی دارین لطفا راهنمایی کنید!!!

دوستانی که با ماشینهای حفاری آشنایی دارین لطفا راهنمایی کنید!!!

سلام
من مشخصات و نوع کار و به خصوص قیمت یک سری ماشین حفاری و چالزن برای حفاری چالهای آتشباری در معدن روباز میخوام!!!
ممنون میشم راهنمایی کنید
 

hirt

عضو جدید
دوستان معدنی سلام
من میخواستم قیمت سنگ مس سر معدن رو به طور تقریبی بدونم،با یه عیار میانگین!!!
همینطور میخواستم بدونم که قیمت اون به صورت عیار به روی تن ،چه طور تعیین میکنن و موقع فروش،سنگ مس چه نوع هایی هست!!!
ممنون میشم اگه کمکم کنید!!!
مهم : درخواست ، سوالات و رفع مشکلات علمی اعضای تالار

عزیزم سوالاتو اینجا بپرس، تالار رو شلوغ تر و بی نظم تر از اینی که هست نکن . . .
از مدیران کسی این پست رو می بینه واقعا وضع تالار معدن خرابه، اینو می تونم بگم، هر کسی میاد اینجا رو بی نظم تر و شلوغ تر میکنه و میره...
 
راهنمايي

راهنمايي

سلام.براي كارم نياز به اطلاعاتي در مورد لقمه هاي ساب كه در سنگبريها استفاده ميشود دارم . لطفا دوستان هر منبعي كه در اين مورد دارند راهنمايي كنند .باتشكر
mortezajazi@yahoo.com
 

hirt

عضو جدید
سلام.براي كارم نياز به اطلاعاتي در مورد لقمه هاي ساب كه در سنگبريها استفاده ميشود دارم . لطفا دوستان هر منبعي كه در اين مورد دارند راهنمايي كنند .باتشكر
mortezajazi@yahoo.com

مهم : درخواست ، سوالات و رفع مشکلات علمی اعضای تالار
این بخش معدن رو بهم ریخته تر نکن!
 

pym2542

عضو
سلام دوست عزیز من مدلسازی در فلک رو در حد مبتدی یاد گرفته ام، ولی مثالی برای قراردادن رکورد زلزله برای مدل پیدا نکردم، ممنون میشم اگر شما با مثال من رو راهنمایی کنید. مدل من یک گروه شمع 2در2 می باشد که باید تحت زلزله قرار گیرد.
ممنون
 

tt_sajjjad

عضو جدید
باسلام. نمیدونم کنکور کدام سال رو میگین
اما با 250 هم میتونین ارشد قبول بشین البته اکتشاف یا استخراج
اما برا مکانیک سنگ و فرآوری نباید از 100 بیشتر بشین.
 

padratoos

عضو جدید
درخواست راهنمایی در مورد استرانسیوم و باریم

درخواست راهنمایی در مورد استرانسیوم و باریم

سلام خدمت تمام مهندسان عزیز. لطفا در مورد ارزش اقتصادی استرانسیوم و باریم توضیح بدین. آیا استخراج این دو ماده مقرون به صرفه است؟ ذخایر موجود در ایران کجاست؟ کلا اگر جزوه، کتاب و یا هر اطلاعاتی در مورد این دو عنصر بدین ممنون میشم البته اطلاعات کلی رو خودم از نت درآوردم بیشتر روی دو سوال اول تأکید دارم.
 

M1282

عضو جدید
تونل توحید_رسالت

تونل توحید_رسالت

سلام
اطلاعات فوری درباره روش و نحوه ی ساخت این تونل ها میخوام :confused:
کسی میتونه کمکم کنه:question::question:
 

عسل یکتا

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

سلام بچه ها کسی میتونه کمکم کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میخواستم بدونم واسه ارشد،چه کتابی برای نگهداری بخونم:question:
 

حورای

عضو جدید
سلام خسته نباشید.مهندس زمین شناسی هستم حدود 2 روزه با 1 از معدنا قرار داد بستم اما بلد نیست فرما پر کنم میشه فرم تکمیل شده رو تو سایتتون بذارین ممنون میشم؟؟؟؟؟
 

hadimanavi

عضو جدید
متاسفانه در موارد فنی و روش های حفاری اطلاعات کمی وجود دارد :
همه چیز درباره تونل توحيد

بزرگ‌ترين تونل شهري ايران در شرايطي گشايش مي‌يابد كه با توجه به ترافيك سنگين و نياز شديد بخشي از شهر به اتصال 2بزرگراه چمران و نواب صفوي، پروژه تونل توحيد داراي 2رشته تونل مجاور هم ( دو قلو ) و هر رشته داراي 3باند رفت و برگشت به طول 2136 متر است.
اين در حالي است كه اتصال اين دو بزرگراه (از ميدان توحيد تا ميدان جمهوري) تا سال 1377 بلاتكليف بود، اما با توجه به حساسيت، ترافيك سنگين و نياز شديد شهر به اتصال اين دو بزرگراه، شهرداري تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور براي مطالعه و بررسي اتصال اين دو بزرگراه كرد، در همين راستا در اواخر سال 1385 پيمانكار انتخاب و در 29/3/86 رسما عمليات اجرايي پروژه تونل توحيد شروع شد.
اين در حالي است كه با احتساب و برنامه زمان‌بندي شده، پروژه بايد در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تكميل و بهره‌برداري شود كه همين مدت زمان تعيين شده براي انجام اين پروژه بزرگ با اين موقعيت مكاني و ويژگي‌هاي استثنايي، يك ركورد كم نظير در جهان براي كشور است. از ويژگي‌هاي خاص، مهم و منحصر به فرد اين پروژه، بايد به تلاقي تونل با خط 2و4 مترو اشاره كرد.
اين در شرايطي است كه در روند حفاري، تونل توحيد گاهي با ناپايداري خاك به‌ويژه در شمال شفت ميدان توحيد مواجه شده است كه اين امر كندي عمليات اجرا را در برداشته و همچنين در طول مسير حفاري به معارضاني از جمله لوله‌هاي آب شرب، تاسيسات شهري، رشته‌هاي متعدد قنات، كانال‌هاي فاضلاب و غيره برخورد كرده كه با تمهيدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پيشروي است.
براي اجراي اين پروژه 6 كارگاه اصلي در نقاط مختلف: 1- رمپ شمالي، ابتداي خيابان باقر خان 2- ميدان توحيد 3- نيايش، بين توحيد و آزادي 4- تقاطع خيابان آزادي و توحيد 5- ميدان جمهوري 6- تقاطع خيابان آذربايجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه كاري در محل مستقر و فعال هستند.
از نكات بارز و قابل اهميت ديگر، توانمندي فني و تجربي 3هزار و 400 نفر پرسنل اجرايي در تونل توحيد و استفاده از 708 دستگاه تجهيزات سبك و سنگين مدرن درروند اجراي پروژه است.
در احداث و تجهيزات مورد استفاده در تونل توحيد از تكنولوژي و دانش فني و مهندسي روز بهره گرفته شده كه از جمله شامل 70 عدد جت‌فن، 11 اگزوز فن براي تهويه وخروج هواي آلوده و ورود هواي تازه به تونل، ژنراتورهاي اختصاصي و اضطراري برق كه درصورت قطع برق تهران و شبكه سراسري به‌صورت خودكار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق كند و تأمين روشنايي استاندارد و پيش‌بيني تنظيم نور طبيعي بيرون و نور مصنوعي داخل تونل (عدم‌خيرگي )، تعبيه شبكه‌هاي فاضلاب و همچنين نصب بيش از 3هزار شمع و بيش از 25هزار قطعه بتني و نصب سيستم هوشمند و محاسبه دقيق و مقاوم‌سازي‌ تونل در مواجهه با زلزله و تكان‌هاي تخريبي ناشي از گسل‌هاست.


تونل توحيد نخستين بزرگراه شمال به جنوب تهران است كه 2 بزرگراه شهيد چمران و شهيد نواب صفوي را به يكديگر متصل خواهد كرد.
با بهره‌برداري از تونل توحيد، مشكل ترافيك در حدفاصل تقاطع خيابان باقرخان و بزرگراه شهيد چمران و خيابان آذربايجان و بزرگراه شهيد نواب صفوي رفع مي‌شود كه صرفه‌جويي در مصرف بنزين و كاهش آلودگي‌‌هاي هوا، صوتي و بصري را نيز به دنبال خواهد داشت.
مشخصات تونل توحيد

نوع: دوقلو
طول: 2136متر
شيب متوسط طولي تونل: 4 درصد
تعداد خطوط عبوري از هر باند: 3
عرض خارجي: 30 متر
حداكثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
شرایط کلی قرارداد

كارفرما: سازمان مهندسي و عمران شهر تهران
مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام )
پیمانکار: شرکت ساختمانی پرلیت


اطلاعات قراردادي پروژه

مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام (
پیمانکار : شرکت ساختمانی پرلیت
تاریخ انعقاد قرارداد ( ابلاغ ):21/3/86
تاریخ تحویل زمین: 28/3/86
تاریخ شروع واقعی: 29/3/86


شرح كلي پروژه

اجرای 2 رشته تونل مجاور یکدیگر ( دوقلو ) جهت اتصال بزرگراه چمران به بزرگراه نواب شامل 3 باند رفت و 3 باند برگشت و احداث مسیر دسترسی و پیاده‌روی اضطراری در طرفین تونل با گاباری عبوری هر تونل به ابعاد 5 در11متر با رمپ و لوپ‌ها و دسترسی‌های مورد نیاز در ابتدا و انتهای تونل با تمام امکانات و تأسیسات مکانیکی و برقی مورد نیاز بر اساس شرح خدمات و در قالب قرارداد EPC .

بخش‌هاي مختلف پروژه

-1 کارگاه رمپ شمالی از پايین پل گیشا تا ابتدای خیابان باقرخان
-2 کارگاه میدان توحید
-3 کارگاه نیایش مابین میدان توحید و تقاطع آزادی
-4 کارگاه تقاطع خیابان آزادی
-5 کارگاه میدان جمهوری
-6 کارگاه تقاطع خیابان آذربایجان با نواب


مشخصات فني پروژه

این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث می‌شود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخش‌های مختلف پروژه است. عملیات بازگشايی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالايی برخوردار است به طوری که تأثیر عمده‌ای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت. تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد. از کارگاه‌هايی که در اولویت تجهیز و شروع فعالیت بودند می‌توان به کارگاه‌های رمپ شمالی و میدان توحید و میدان جمهوری و تقاطع آزادی اشاره كرد. مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژه‌ای جهت عملیاتی شدن فعالیت‌های اصلی برخوردار است.
مزایای احداث تونل توحید

كاهش نياز به رفع معارض ملكي و تاسيسات شهري، ارتقاي عملكرد كريدور شهيد چمران _ شهيد نواب در شبكه معابر شهر تهران از جاده دسترسي به بزرگراه، افزايش سرعت اجراي پروژه و در نتيجه تسريع در بهره‌برداري از آن، كاهش زمان سفرهاي درون شهري، ترافيك عبوري به علت افزايش متوسط سرعت حركت وسايل نقليه و تسهيل در دسترسي‌هاي محلي، كاهش مصرف سوخت وسايل نقليه و جلوگيري از هدر رفتن سوخت، افزايش ايمني عبور و مرور و در نتيجه كاهش حوادث، تصادفات و جرايم ترافيكي، كاهش آلودگي محيط زيست اعم از صوتي و هوايي، كاهش استهلاك وسايل نقليه و هزينه‌هاي نگهداري و تامين قطعات يدكي، بالا رفتن امنيت فكري و كاهش اضطراب شهروندان مزایای احداث تونل توحید.این تونل از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه شهيدنواب‌صفوي احداث می‌شود تا شمال به جنوب تهران را متصل کند. شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی (مرام) مجری پروژه تونل توحید است.
شرکت ساختمانی پرلیت پیمانکار این پروژه است و رتبه‌های زیر را دارد:

رتبه 1 آب
رتبه 1 راه‌وترابری
رتبه 1 ابنیه
رتبه 1 تأسیسات
رتبه 2 صنعت
رتبه 5 اکتشافات زیرزمینی
 

Similar threads

بالا