حجاب و عفاف در کلام ائمه اطهار

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان گرامی ..مسئله ای ذهنم را مشغول کرده خوب به هر حال ما ادما با اطرافیان خود در ارتباطیم بنده تقریبا زیاد میرم بیرون از خیابانها بازارها رد میشم وتعداد زیادی از مردم را هم میبینم ..متاسفانه مسئله بی حجاب بد جور دارد گسترش میابد .متاسفانه افراد کثیری هستند نمیگم همه اما متاسفانه افراد زیادی هستند که به این مسئله توجه ندارند .بی خیال شدند وهر روز بد وبدتر میشود .. من میخواستم هم فکری کنیم وچاره ای پیدا کنیم .حقیقتا خودم خیلی اذیتم میخواستم با هم فکری شما به نتیجه ای برسم..اصلا بگید کسی با مسئله حجاب مشکلی داره؟؟وبگید حجاب در نظر آنها چگونه است آیا نطر اسلام هم ارزش دارد وکدام را ترجیح میدهند؟؟چرا بعضیها انگار نه انگار وحاظرند هر لباسی بپوشند؟؟هدف انها چیست؟؟چرا ما نمیتوانیم به بعضی از این افراد تذکربدیم .حقیقتا خودم نمیتونم ..نمیدونم چرا؟؟چرا بعضیا ارشاد رو قبول ندارن ومیگن گوشمون از این حرفا پره آیا دلیل منطقی برای بد حجابی نیست؟؟لطفا همفکری کنیم ..وبه هم دیگه احترام بذاریم..هدف پیدا کردن راه حل است...
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا در كشور ما حفظ حجاب اجباري است در حاليكه در كشورهاي مسلمان ديگر اينطور نيست؟


بسم الله الرحمن الرحیم


چرا در كشور ما حفظ حجاب اجباري است در حاليكه در كشورهاي مسلمان ديگر اينطور نيست؟


در اينجا دو مسئله اول اين است که آيا حجاب همانطور که در ايران از دستورات اسلام شناخته ميشود در کشورهاي مسلمان ديگر هم از دستورات اسلام شناخته ميشود يا خير؟ در جواب اين سؤال بايد گفت بله. عموم دانشمندان مسلمان در همه ي فرقه هاي شيعه و سني حجاب را از دستورات اسلام مي دانند. از اينرو در همه کشورهاي اسلامي مي بينند که زنان محجّبه وجود دارند.

اما مسئله دوم اين است که دولت هاي کشورهاي اسلامي آيا همه بخشهاي احکام اسلامي را در دستور کار اجرايي خود قرار داده اند؟ پاسخ اين سؤال آن است که دولت ها در اين زمينه تحت تأثير عوامل مختلف اند. نظرات فقهي مذهب حاکم در آن کشور و مسائل سياسي دو عامل مهمند. نتيجه اين عوامل مي شود که دولتي مسلمان مثل ايران نظارت بر رعايت حجاب در جامعه را از وظايف خود مي داند و دولتي ديگر مثل سوريه آنرا از وظايف خود نمي داند و دولتي مثل عربستان در برخي شهرهاي مقدس مثل مکه و مدينه بر رعايت آن نظارت مي کند اما در شهرهاي ديگر آن را آزاد مي گذارد.

پس آزاد گذاشتن حجاب در برخي کشورهاي اسلامي به اين معنا نيست که آنها اين حکم را از دستورات اسلام نمي دانند بلکه به معناي آن است که در آن کشورها رسيدگي اجتماعي به اين حکم را از وظايف دولت نمي دانند

 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا حجاب اجباری توسط حکومت حرام نیست؟


پرسش:
آیا پوشش برای زنان فقط در نماز واجب است یا در هر زمان و در معرض دید نامحرم ؟ در صورت امکان مستنداتی را نیز عنوان نمائید ؟
منبع پاسخ: پایگاه حوزه6424، 6424
پاسخ:
حجاب برای زنان مسلمان مطلقا امری است واجب و بر فرد، فرد زنان مسلمان لازم است که خود را از نامحرمان بپوشانند و به زمان خاصی اختصاص ندارد، لذا وجوب حجاب در نماز یکی از مصادیق است.

"قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خیر بما یصنعون-30- و قل للمؤمنان یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لا یبدین زینتهن -31-."
"به مومنان بگو چشم های خود را "از نگاه به نامحرمان" فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه تر است؛ خداوند از آنچه انجام می دهید آگاه است!
و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را "از نگاه های هوس آلود" فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را –جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایانند و "اطراف" روسری های خود را بر سینه خود افکنند "تا گردن و سینه با آن پوشانده شود" و زینت خود را آشکار نسازند.)[1]
آثار بی عفتی و بی حجابی:
از آنجهت که امر و نهی اسلامی در جای خود.[2] ثابت شده است که بر مبنای مصلحت و مفسده تشریع شده است، و رعایت حجاب و عفاف هم یکی از دستورات مسلم قرآنی است لذا ترک آن موجب مفسده و رعایت آن موجب پاکدامنی)[3] جامعه می گردد و ترک آن موجب مفسده است. زیرا اگر مثلا یک خانم زیبائی هایی را که باید بپوشاند از نامحرمان نپوشاند، مردان هوسباز را تحریک نموده و باعث ایجاد فساد می گردد. لذا در احادیث از نگاه های هوس آلود به تیر مسموم تعبیر شده است:
"قال النبی (ص) النظر سهم مسموم من سهام ابلیس فمن ترکها خوفا من الله اعطاه ایمانا یجد حلاوته فی قلبه."
"رسولخدا (ص) فرموده است: نگاه به نامحرمان تیری از تیرهای مسموم شیطان است، هر کس آنرا به خاطر خدا ترک کند خدا ایمانی عطا نماید که شیرینی آنرا در جان خود احساس نماید.)[4]
تذکر:
بی حجابی از جهت آنکه عامل تحریک افراد هوسباز می گردد، و هوسبازی موجب اخلال در سلامت اخلاقی جامعه است، بر حکومت است که جهت حفظ نظام اجتماعی از بی حجابی یا بد حجابی جلوگیری نماید زیرا حفظ سلامت اخلاقی اجتماع بر عهده دولت است که برخاسته از آیات و روایات منجمله آیات امر به معروف و نهی از منکر.[5] در نتیجه دستورات همان دستور اسلام است


 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک استاد حوزه و دانشگاه: بدحجابی ویروسی است که به سرعت سرایت می‌کند:

یک استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با برنامه "زن امروز، جامعه فردا" در رادیو گفتگو اظهار داشت: بدحجابی ویروسی است که به سرعت سرایت می کند.


رادیو گفتگو موضوع بدحجابی در جامعه و علل بروز و راهکارهای مقابله با آن را مورد واکاوی قرار داد.

طهورا نوروزی (رئیس اداره عفاف و حجاب مرکز اجتماعی وزارت کشور) در آغاز گفت: «حجاب و عفاف در دنیا دارای منشا سیاسی، هدفی اقتصادی و شیوه ای اجتماعی است و تحت عنوان فرایند جدایی زنان از حجاب برنامه ریزی می شود و اگر بخواهیم این اصل را در جامعه ترویج دهیم، نیازمند تعریفی اجتماعی از حجاب و عفاف هستیم.»

وی ادامه داد: «تا زمانیکه در مخاطب احساس نیاز نشود، بایدها و نبایدهای دینی در حوزه حجاب منتقل نمی گردد؛ این گفتمان باید در سطح جامعه ابجاد شود که افراد بر اساس احساس نیاز خود در اجتماع به حجاب پناه آورند.»

نوروزی خاطرنشان ساخت: «نمی توان در حوزه حجاب و عفاف برنامه ریزی کرد، اما تاثیرات خانواده را نادیده گرفت. در صورتیکه طرح های بسیاری در حوزه حجاب در کشور اجرایی می شود که باید با رویکرد خانواده به آن ها نگریست. متاسفانه رسانه نیز با رویکرد غیرمستقیم مسائلی را ترویج می دهد که آسیب مستقیم آن را در جامعه می بینیم.»

وی ضمن تاکید بر مشکلات حوزه مد و لباس در کشور، اظهار داشت: «طراحان مد با شاخص های لباس ایرانی آشنا هستند و ممکن است از شاخصه های پوشش اسلامی بی اطلاع باشند، در این بین وزارت ارشاد تنها ناظر بر اجرای بندهای قانون ساماندهی مد و لباس است و نمی توان این وزارت خانه را تنها مقصر در کوتاهی وظایف این حوزه دانست.»

نوروزی تاکید کرد: «عفاف و حجاب نیازمند عزم و نگاهی ملی است و اگر عملکرد نهادهایی چون صداوسیما، وزارت ارشاد و... نسبت به یکدیگر منفعلانه است، بدلیل عدم رسیدن به یک فهم مشترک در حوزه عفاف و حجاب است.»

وی این گفته مسئولان که کار فرهنگی نیازمند عملکردی طولانی مدت است را بدلیل شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت دانست و گفت: «جنگ نرم نشان داد که کار فرهنگی مبتنی بر اقداماتی کوتاه مدت است؛ در حوزه حجاب و عفاف دستگاه های اقتصادی، فرهنگی، نظارتی و... نقش دارند ولی مبنای برنامه ریزی مدیران سلیقه ای است به همین دلیل اثر بخشی برنامه های آنان کاهش می یابد.»

وی خاطرنشان کرد: «در بحث ترویج فرهنگ حجاب باید بر خاصیت های دینی تمرکز کرد، اما ما به ناقل های معضلات فرهنگی در کشور اهمیت نمی دهیم؛ مثلا در فضای بومی شهرهای کوچک، سیستم گسترده دانشگاه آزاد را وارد کرده ایم که تاثیرات غیر مستقیم و آسیب زایی در ترویج بدحجابی خواهد داشت.»

حجت الاسلام مهدی جمالی (مشاور معاون هنری وزارت ارشاد) در بخشی دیگر، حجاب را مفهومی وابسته به فرهنگ دانست و گفت: «اگر حجاب را مساوی با چادر بدانیم به مسئله حجاب ظلم کرده ایم، درحالیکه در ترویج حجاب باید به مفاهیم علمی و دینی تاکید کنیم.»

وی با بیان اینکه تنها فرهنگی که از سیطره استکبار جهانی مصون مانده، تشیع اسلامی است، اظهار کرد: «تصور می شود پدیده شبیخون یا ناتوی فرهنگی مختص قرن اخیر است؛ اما این مسئله بعنوان یک سنت در قرآن کریم مطرح شده است.»

حجت الاسلام جمالی در ادامه افزود: «آمار نشان می دهد که بالغ بر 70 درصد خانم ها دارای پوشش چادر هستند، اما آیا 30 درصد باقی مانده افرادی بدحجاب اند... چرا فکر می کنیم این فاجعه آنقدر بزرگ است که با بدحجابی این عده تمام دین از دست می رود.»

مشاور معاون هنری وزارت ارشاد اضافه کرد: «از طرفی مدیران نیز چندان حساس نیستند و انفعالی عمل می کنند؛ به گونه ای که شاهد روی کار آمدن مدیران پایبند به اصول دینی هستیم اما مدیریت اسلامی در لایه های زیرین سازمانی کمتر دیده می شود.»

تاثیر نامناسب رسانه های غربی در افزایش فرهنگ بی حجابی در جامعه و عدم توجه کافی و نتیجه بخش نهادهایی همچون وزارت ارشاد بر تبلیغات مکتوب و دیداری در این حوزه دیگر موضوعی بود که در برنامه "زن امروز، جامعه فردا" بدان اشاره شد.

فاطمه دریانی (استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی پژوهشکده حجاب و عفاف) در این خصوص اظهار کرد: «پژوهشگران همت مضاعفی برای تحلیل آثار نمایشی و تبلیغاتی در رسانه می نمایند ولی متاسفانه مسئولان اجرایی آنقدر سرگرم موازی کاری یا خنثی سازی اقدامات هستند که در حوزه مقابله با ترویج بی حجابی کاری از پیش نمی رود.»

وی اذعان داشت: «متاسفانه شاهد هستیم که در آن واحد شبکه ای که فیلمی را با مضامین اخلاقی نمایش می دهد، با پخش آگهی های بازرگانی نامناسب سیاست های مثبت آن فیلم را خنثی می کند.»

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: «تظاهر به بی حجابی مختص عده ای خاص است، اما چون این افراد در همه جا حضور دارند، تصور می شود که بدحجابی گسترش یافته؛ از دیگر سو جلوه گری های زنانه که مختص محیط های خصوصی است، در محیط های عمومی دیده می شود و این ویروسی است که به سرعت سرایت می کند.»

 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهنگ حجاب و عفاف اسلامي چگونه غرب را احاطه كرده است


از روند گسترش حجاب در غرب به چه اندازه اطلاع داريد؟ آيا اسلام هراسي و قوانين محدود كننده حجاب در غرب، مانع از گسترش اين فرهنگ اسلامي در غرب شده است؟ در حجاب اسلامی چه چیزی نهفته است که دشمنان اسلام، آن را به عنوان دشمن درجه یک دمکراسی و مدرنیته در غرب مطرح می‌کنند؟ دلايل زنان تازه مسلمان شده در دفاع از حجاب چيست؟ براي روشن شدن سؤالات فوق با گزارش ويژه مشرق همراه شويد.


به گزارش مشرق، شکوفایی اسلام در غرب نمادهای مختلفی دارد که ازجمله آنها - گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند، آنها به حجاب به عنوان یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی می‌نگرند، امنیتی که با پدیده برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است.

از سوي ديگر، جريان رو به جلوي بيداري اسلامي نه تنها در كشورهاي اسلامي و عرب منطقه و آفريقا همچون تونس، ليبي، آذربايجان و ... در احياي سنت‌هاي اسلامي همچون عفاف و حجاب تأثيرات قابل توجهي داشته است، بلكه سبب توجه ديگر كشورها از جمله كشورهاي غربي به خصوص نخبگان علمي اين كشورها به سمت فرهنگ اسلامي از جمله حجاب و عفاف شده است.اگر چه ماجراي روند گسترش حجاب از سال‌ها قبل در غرب اتفاق افتاده است، لكن با توجه به بيداري اسلامي، افزايش پيشرفت كشورهاي اسلامي در مسائل مختلف علمي اجتماعي و ...، پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، افزايش اسلام هراسي، قوانين ضد اسلامي و ... گسترش فرهنگ عفاف حجاب از روند قابل توجهي برخوردار شده است كه در اين نوشتار به قسمتي از آن اشاره مي‌شود

 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز

زن محجبه در غرب
اريخچه اجمالي حجاب در غربشايد معناي حجاب اينگونه كه در حال حاضر در عرف اطلاق مي‌شود، در قرون گذشته تمدن غرب جايي نداشته باشد، لكن پوشاندن بدن و به خصوص موي سر از بديهيات تاريخي غرب است[1]؛ بسياري از زنان مسيحي در قرون گذشته، نه تنها در مراسم مذهبي اعم از دعا و يا رفتن به كليسا بلكه به غير از آن در طول زندگي معمول خود نيز از نقاب، پوشيه و يا به لفظ امروزي روسري (VEIL) براي پوشاندن موي سر خود استفاده مي‌كردند.[2]

اين روند، اگر چه تا قرن هيجدهم، نوزدهم و بيست ميلادي ادامه پيدا كرده است، لكن در طول اين دوره دستخوش حوادثي نيز شده است؛ بنبار اسناد تاريخي و تصاوير موجود از شكل لباس زنان غربي در اين چند قرن، شكل حجاب چندين بار تغيير كرده است به خصوص بعد از دوره رنسانس.
حجاب زن مسيحي در قرن 17 ميلادي
به عنوان مثال، پوشيه يا همان روسري در قرن هجدهم تبديل به كلاه شده است و ميان زنان اختلاف بوجود آمده است كه آيا بايد حجاب موي سر فقط در مواقع دعا و ورود به كليسا باشد، يا فرقي نمي‌كند در چه وضعيتي باشي و بايد در همه حال موي سرت پوشيده باشد.
حجاب زن مسيحي در قرن 19
بعد از آن، در اوايل قرن 20، پوشش زنان تبديل به كلاهي آويزان شده است كه بيشتر در زنان روستايي و زناني كه در كليسا خدمت مي‌كرده‌اند، ديده شده است؛ در قرن نوزدهم ميلادي تا اواسط اين قرن، كلاه به عنوان يكي از وسايل تجملي در اروپا مورد استفاده زنان قرار مي‌گرفته است لكن زنان اروپايي همواره در اماكن عمومي موي سر خود را با كلاه مي‌پوشاندند.

آنچه از نظر جامعه شناسان غربي مورد نظر قرار گرفته است، فراموش شدن دليل اصلي پوشش زنان در مواقع دعا و غير از آن است، بنبا ر نظر اين افراد، دلايل معنوي پشت سر آن وجود داشته است كه در حال حاضر فراموش شده است[3].به هر حال آنچه در دنياي امروز غرب وجود دارد، از آنچه كه در تاريخ گذشته تمدن غرب وجود داشته است، فاصله پيدا كرده است.

زنان مسيحي محجبه در حال عبادت
افزايش گرايش زنان به اسلام و حجاب در غرباگر چه با توجه با تبيلغات منفي و همه جانبه غرب عليه اسلام و فرهنگ اسلامي، بسياري از مردان و زنان غربي در ذهن خود، تصوير ترسناك و خطرناكي در ذهن خود ايجاد كرده‌اند، لكن در كنار تمام تبيلغات منفي غرب، روند گرايش و تمايل مردان به خصوص زنان غربي به اسلام و علي الخصوص به مسئله حجاب غير قابل انكار است[4] به شكلي كه بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به ديگر اديان در غرب رو به گسترش است و بيش از 150 درصد، افزايش يافته است[5].
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
گسترش حجاب در دانشگاه‌هاي غربي

گزارش مختصري از مبارزه غرب براي گسترش حجاب در جامعه


پس از حوادث یازده سپتامبر، صدور و تصویب قوانین ضد اسلامی در غرب و گسترش پدیده اسلام فوبیا وارد فاز جدیدی شده است و به دنبال آن حجاب که از ارکان اساسی ایمان زن مسلمان و سمبل عفاف وی محسوب می‌شود، در بعضی از کشورهای غربی با تهدیدها و مشكلات فراواني روبرو است.

ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه
اولین بار تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه سر و صدای زیادی ایجاد کرد[7]؛ مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین جامعه مسلمان اروپا، از سال 2004 به موجب تصویب قانونی از داشتن حجاب در مدارس دولتی منع شدند. به موجب این قانون تحت عنوان طرح"ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدرسه‌های فرانسه"، استفاده از حجاب اسلامی در مدارس فرانسه رسماً غیرقانونی شد. پیش از آن نیز اغلب مدارس فرانسه به سختی به دانش آموزان خود اجازه می‌دادند با پوشش اسلامی در کلاس‌های خود حاضر شوند.[8]
دختر مسلمان فرانسوي
در شرایطی که تبعیت مسلمانان فرانسه از این قانون نشانه موجه بودن آن در نظر مسلمانان نیست، بسیاری از دختران مسلمان به واسطه این ممنوعیت برای تحصیل به کشورهای همسایه فرانسه سفر کرده یا در مدارس خصوصی حاضر می‌شوند تا بتوانند حجاب و هویت دینی خود را حفظ کنند.[9]
تظاهرات عليه ممنوعيت حجاب در فرانسه
طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکاطرح ممنوعیت حجاب که برای اولین بار در اروپا و كشور فرانسه اجرا گردید، به سرعت در سطح جهان مثل آمریکا و حتی در کشورهایی مانند ترکیه که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، رواج یافت.
پیش‌نویس قانون ممنوعیت نمادهای دینی برای معلمان مدارس از جمله داشتن حجاب در ایالت اورگان آمریکا مطرح شده است.[10]
دستگيري مخالفين ممنوعيت حجاب در آمريكا
مجازات زندان برای زنان محجبه در بلژیکبراساس طرح پیشنهادی برخی نمایندگان پارلمان بلژیک، زنان محجبه‌ای که از پوشیه یا نقاب در اماکن عمومی استفاده می‌کنند، مجرم شناخته شده و جریمه نقدی شده یا زندانی می‌شوند.
"کریستین دوفرانیه " عضو مجلس سنای بلژیک و رئیس فراکسیون جنبش اصلاح از ارائه طرحی قانونی به مجلس خبر داد که طبق آن، استفاده از حجاب پوشیه یا نقاب در این کشور جرم محسوب شود.
این نماینده پارلمان بلژیک با اشاره به اینکه پیشنهاد طرح این قانون در چارچوب سلامت عمومی و احترام به ارزش‌های جامعه است، ادعا کرد: باید قانونی وجود داشته باشد که براساس آن هرکس از لباسی که موجب عدم شناخت و تشخیص هویتش در اماکن عمومی شود، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.[11]
تظاهرات زنان محجبه در بلژيك
براساس این قانون قرار است جریمه کسانی که پوشیه استفاده می کنند از 15 تا 25 یورو یا یک تا هفت روز زندان باشد.[12]
ممنوعيت حجاب در سوئيس، چهارمين كشور اروپايي در فرايند مقابله با حجاب
در كنار كشورهايي همچوم فرانسه، بلژيك و هلند در راستاي ممنوعيت حجاب، کشور سوئیس نيز قرار مي‌گيرد كه عنوان چهارمین کشور اروپایی ممنوعیت نقاب و حجاب را به تصویب رساند. پارلمان سوئیس با 101 رای موافق در برابر 77 رای مخالف، نسبت به نداشتن تقاب در اماکن عمومی سوئیس رای داد که این امر باعث آزرده خاطر شدن مسلمانان شد.این اقدام در زمانی اتخاذ شد که "اسکار فریسینگر" از قانونگذاران حزب راست گرای مردم در سوئیس ممنوعیت نقاب را به پارلمان ارائه داد و مدعی شد: در زمانی که عدم امنیت در خیابانهای ما رشد می کند مردم بیشتری چهره خود را پشت روبنده یا برقع پنهان می کنند باید جلوی نقاب را بگیریم.

اسلام هراسي و مقابله با حجاب، وسيله غرب براي زنده نگه داشتن ليبرال دموكراسيیکی از علل برخورد غرب با مسلمانان و ایجاد محدودیت برای آنها در این جوامع، تبلیغ خطر مسلمانان و بزرگنمایی آن است؛ بر کسی پوشیده نیست که پس از حوادث خود ساخته یازده سپتامبر و متهم نمودن مسلمانان، محدودیت حقوق اقلیت‌های اسلامی در کشورهای غربی رو به فزونی گذاشت. بخشی از منشأ اسلام هراسی به این دلیل است که وقتی مارکسیسم فرو می‌پاشد غرب باید برای حفظ یکپارچگی خود دشمن فرضی ترسیم کند، این نظریه هانتینگتون که برتری آمریکا در بحران و چالش معنا پیدا می‌کند، به منزله دکترین استمرار قدرت ایالات متحده آمریکا تلقی می‌شود. بنابر این باید پس از خلا رقیب شرقی آن جایگزینی معرفی شود که در این راستا پس از فروپاشی کمونیسم، اسلام را به عنوان دشمن فرضی جایگزین نمودند.
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقايسه ميان محدوديت زنان مسلمان و زنان غربي
آنچه زمینه کشته شدن "مروه الشربینی " را در دادگاه درسدن آلمان به وجود آورد، نژادپرستی است که سراسر اروپا و آمریکا را فرا گرفته و در حقیقت علت اصلی اسلام ستیزی در غرب به شمار می‌رود.
شهيد مروه الشربيني
گوشه‌اي از سخنان بازيگر و مدل آمريكايي مسلمان شده"سارا بوکر" هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی در گفتگویی خود را و علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می‌کند: من يك دختر آمريكايي هستم كه در مركز اين كشور به دينا آمده‌ام و در آنجا زندگي كرده‌ام، من نيز به مانند تمام دختران ديگر، بزرگ شده و رشد كرده‌ام و به مانند آنها، علاقه بسياري به ماديات و زرق و برق زندگي در شهرهاي گران داشتم.در نهایت من به فلوریدا و از آنجا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پرشور برای آنهائی که در جستجوی "زندگی پر زرق و برق" هستند. طبیعتا، من آنچه که یک دختر معمولی غربی انجام می‌دهد را انجام می‌دادم؛ براساس ارزیابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرائی خودم توجه داشتم. من مرتبا ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم و توانستم یک سبک زندگی "با کلاس" برای خود فراهم کنم.سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در "جذابیت زنانگی‌ام" پیشرفت می‌کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی‌ام افت می‌کند؛ من برده مد بودم، من گروگان ظاهرم بودم.
سارا بوكر:من برده مد بودم، من گروگان ظاهرم بودم
به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی‌ام، من در فرار از الکل و مهمانی‌ها (پارتی ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می‌بردم. اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل گشت. و در نهایت متوجه شدم که تمامی آنها فقط یک مسکن هستند و نه یک درمان موثر.[13]یازده سپتامبر ۲۰۰۱، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و اعلام شرم آور "جنگ صلیبی جدید" بودم، توجه‌ام به چیزی بنام اسلام، جلب شد؛ تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می‌گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در "چادر"، کتک زنندگان زنان (همسران) و یک دنیا ترور و وحشت.
قبل و بعد از مسلمان شدن
یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه‌ای معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد، و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه‌ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسر) و کشیشی یافتم.من یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان‌ها و محله‌هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم. اگر چه مردم، چهره‌ها، و مغازه‌ها همه همان‌ها بودند، اما یک چیز به طرز چشمگیر و استثنائی متفاوت بود، من همان نبودم و نه آرامشی که من برای اولین بار در زن بودن تجربه کردم.
خانم سارا بوكر با پوشيه
به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه‌ای علیه حجاب فروتنانه اسلامی را می‌پذیرید، می‌گویم که: شما نمی‌دانید که چه چیزی را دارید از دست می‌دهید.[14]
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرمن که مختصرنظر میدم حجاب نشان دهنده شخصیت هر فرده نه زیادش خوبه نه کمش..متعادل بهتره..هرکی هم باید به فکر خود اون دنیاش باشه این دنیا هیچ ارزشی نداره..ممنون از استارتر....
 

نادین

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من حجاب بزرگترین نعمتیه که خدا به انسان ومخصوصا زن عطا کرده......من خودم با مسأله حجاب کاملا موافقم واینکه باعث سلب آزادی زن باشه واقعا فکرمضحکیه وکسی که چنین فکری رو داره واقعا انسانیه که حجاب اطرافیانش جلوی هوسرانیش رو گرفته وبا مطرح کردن این موضوع میخواد افکار عموم رو خصوصا زنان درباره حجاب تغییر بده وبه فساد بکشونه.......به نظر من چون در خانواده ها از همون ابتدا به فرزندان درباره حجاب درست پرداخته نمیشه وتقریبا حجاب رو میذارن برای موقعی که دیگه فکر بچه شکل گرفته وبا توجه به این روند بدحجابی در کشورمون تفکر شکل گرفته فرزند فقط در جهت بی حجابی میرود.......باید از ابتدا در خانواده ها این موضوع خیلی جدی گرفته بشه.........البته من این تفکر رو که چادر پوشیدن فقط حجاب باشه رو قبول ندارم؛چون حدود حجاب تعریف شده در دین اسلام،چادر نیست وهرکسی میتونه بدون اینکه خودش رو محدود به چادر پوشیدن کنه با پوششی مناسب وارد جامعه بشه.....چادر فقط حجاب برتره......

ممنون داداش تاپیک خیلی مفیدی راه انداختی.....خدا خیرت بده......سعی میکنم دوباره بیام ونظر بدم......برای چند تا از دوستانمم میفرستمش....;)
 

نادین

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجب روزگاریه.....!@!

خانوووووووم....شــماره بدم؟؟؟؟؟؟
خانوم خوشگِله برسونمت؟؟؟؟؟؟؟
خوشگله چن لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟
اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!
بیچــاره اصـلا" اهل این حرفـــــها نبود...
این قضیه به شدت آزارش می دادتا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و به محـــل زندگیش بازگردد.
روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت...
شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی....!
دخترک وارد حیاط امامزاده شد...خسته... انگار فقط آمده بود گریه کند... دردش گفتنی نبود....!!!!
رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد...وارد حرم شدو کنار ضریح نشست.
زیر لب چیزی می گفت انگار!!! خدایا کمکم کن...
چند ساعت بعد،دختر که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدار شد...
خانوم!خانوم! پاشو سر راه نشستی! مردم می خوان زیارت کنن!!!
دخترک سراسیمه بلند شد و یادش افتاد که باید قبل از ساعت ۸ خود را به خوابگاه برساند...به سرعت از آنجا خارج شد...
وارد شــــهر شد... امــــا...اما انگار چیزی شده بود...
دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد..! انگار محترم شده بود...
نگاه هوس آلودی تعـقــیبش نمی کرد! احساس امنیت کرد...

با خود گفت:مگه میشه انقد زود دعام مستجاب شده باشه!!!!
فکر کرد شاید اشتباه می کند!!! اما اینطور نبود!
یک لحظه به خود آمد...
دید چـــادر امامــزاده را سر جایش نگذاشته.........;)
 

نادین

عضو جدید
کاربر ممتاز
داداش ببخش که توی تاپیکت دست بردم واین متن رو گذاشتم.........داشتم دنبال یه متن میگشتم که اینو دیدم .........خیلی ازش خوشم اومد یهو یادم به داداش خوبم افتاد که یه تاپیک راجع به حجاب زده،گفتم شاید حالا که من از این متن خوشم اومده بقیه هم بدشون نیاد.....:redface:
 

~Alchemist~

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوست عزیز
ممنون از تاپیک زیباتون
ولی متاسفانه خیلی از دخترها و خانم ها بیشتر از اینکه باور کنن، میخندن:surprised:

من از یه دید دیگه هم به این قضیه نگاه کردم

نمیدونم شاید بعضیا بخندن، ولی با تمام وجود معتقدم خدا حیوانات را بیخود خلق نکرده که روی زمین برای خودشون بچرخن و چرخه زیست را زنده نگه دارن. خدا اگه میخواست میتونست آدم را خلق کنه چهارتا گاو و گوسفند و اسب و مرغ هم کنارش خلق کنه، روزگار ما بگذره

چرا این همه حیوان آفریده؟ دقت که میکنم رفتار آدما خیلی به حیوانات شباهت داره
دوستان، اگر حیواناتی که به زمین چسبیدن مثل چهارپایان و ........... جزو حیوانات پست حساب کنیم و حیواناتی قدرت پرواز دارن را جزو حیوانات عالی و برتر به حساب بیاریم
دقت کنید کدوم پرنده است که بدنش برهنه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جز شتر مرغ که ران پاش پر نداره ولی اونم پرواز نمیکنه، کرکس هم که گردنش پر نداره جزو لاشخورها که پست هستند
پرنده ها باهوشن، تیز پرواز، به جاهایی پرواز میکنن که ما آدم ها نمیتونیم!!!!!!!!

دوستان عزیزم، پوشیده بودن شما در کنار علمی که دارین کسب میکنین نشانه ی امل بودن و قدیمی بودن شما نیست، پوششی که شیک باشه، مرتب باشه و مناسب و در کنارش علم و سواد باشه شما را به جاهایی میرسونه که پرنده ها بهش رسیدن.

حالا اگه برهنه باشین، یا نیمه پوشیده چی؟
مثلا همین گربه ها، برای اینکه خودشون را لوس کنن یه غذایی بهشون بدن، ببخشید شرمنده دمشون را بالا میگیرن و همه جاشون را نمایش میدن.
یه سگ هایی هم هستن که پشم روی بدنشان تیکه تیکه است، مثل این زنا که لباس هاشون پارچه کم آورده:surprised:، خوک را که نگووووو کلا برهنه است:eek:
خودتون را تا حد سگ و گربه و خوک پایین نیارین، مرد و زن هم نداره

شاید به حرفهای من بخندین، ولی فلسفه ای که پشت حرف های من هست جای بحث و تفکر زیادی داره!
 

ruhina

عضو جدید
دوست عزیز
ممنون از تاپیک زیباتون
ولی متاسفانه خیلی از دخترها و خانم ها بیشتر از اینکه باور کنن، میخندن:surprised:

من از یه دید دیگه هم به این قضیه نگاه کردم

نمیدونم شاید بعضیا بخندن، ولی با تمام وجود معتقدم خدا حیوانات را بیخود خلق نکرده که روی زمین برای خودشون بچرخن و چرخه زیست را زنده نگه دارن. خدا اگه میخواست میتونست آدم را خلق کنه چهارتا گاو و گوسفند و اسب و مرغ هم کنارش خلق کنه، روزگار ما بگذره

چرا این همه حیوان آفریده؟ دقت که میکنم رفتار آدما خیلی به حیوانات شباهت داره
دوستان، اگر حیواناتی که به زمین چسبیدن مثل چهارپایان و ........... جزو حیوانات پست حساب کنیم و حیواناتی قدرت پرواز دارن را جزو حیوانات عالی و برتر به حساب بیاریم
دقت کنید کدوم پرنده است که بدنش برهنه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جز شتر مرغ که ران پاش پر نداره ولی اونم پرواز نمیکنه، کرکس هم که گردنش پر نداره جزو لاشخورها که پست هستند
پرنده ها باهوشن، تیز پرواز، به جاهایی پرواز میکنن که ما آدم ها نمیتونیم!!!!!!!!

دوستان عزیزم، پوشیده بودن شما در کنار علمی که دارین کسب میکنین نشانه ی امل بودن و قدیمی بودن شما نیست، پوششی که شیک باشه، مرتب باشه و مناسب و در کنارش علم و سواد باشه شما را به جاهایی میرسونه که پرنده ها بهش رسیدن.

حالا اگه برهنه باشین، یا نیمه پوشیده چی؟
مثلا همین گربه ها، برای اینکه خودشون را لوس کنن یه غذایی بهشون بدن، ببخشید شرمنده دمشون را بالا میگیرن و همه جاشون را نمایش میدن.
یه سگ هایی هم هستن که پشم روی بدنشان تیکه تیکه است، مثل این زنا که لباس هاشون پارچه کم آورده:surprised:، خوک را که نگووووو کلا برهنه است:eek:
خودتون را تا حد سگ و گربه و خوک پایین نیارین، مرد و زن هم نداره

شاید به حرفهای من بخندین، ولی فلسفه ای که پشت حرف های من هست جای بحث و تفکر زیادی داره!

با اینکه با حجاب نیستم ولی حرفاتون عالی بود مرسی
 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ممنون شاکر جان! خدا کمک کنه حجابمون رو بتونیم حفظ کنیم...
 

نادین

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز
ممنون از تاپیک زیباتون
ولی متاسفانه خیلی از دخترها و خانم ها بیشتر از اینکه باور کنن، میخندن:surprised:

من از یه دید دیگه هم به این قضیه نگاه کردم

نمیدونم شاید بعضیا بخندن، ولی با تمام وجود معتقدم خدا حیوانات را بیخود خلق نکرده که روی زمین برای خودشون بچرخن و چرخه زیست را زنده نگه دارن. خدا اگه میخواست میتونست آدم را خلق کنه چهارتا گاو و گوسفند و اسب و مرغ هم کنارش خلق کنه، روزگار ما بگذره

چرا این همه حیوان آفریده؟ دقت که میکنم رفتار آدما خیلی به حیوانات شباهت داره
دوستان، اگر حیواناتی که به زمین چسبیدن مثل چهارپایان و ........... جزو حیوانات پست حساب کنیم و حیواناتی قدرت پرواز دارن را جزو حیوانات عالی و برتر به حساب بیاریم
دقت کنید کدوم پرنده است که بدنش برهنه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جز شتر مرغ که ران پاش پر نداره ولی اونم پرواز نمیکنه، کرکس هم که گردنش پر نداره جزو لاشخورها که پست هستند
پرنده ها باهوشن، تیز پرواز، به جاهایی پرواز میکنن که ما آدم ها نمیتونیم!!!!!!!!

دوستان عزیزم، پوشیده بودن شما در کنار علمی که دارین کسب میکنین نشانه ی امل بودن و قدیمی بودن شما نیست، پوششی که شیک باشه، مرتب باشه و مناسب و در کنارش علم و سواد باشه شما را به جاهایی میرسونه که پرنده ها بهش رسیدن.

حالا اگه برهنه باشین، یا نیمه پوشیده چی؟
مثلا همین گربه ها، برای اینکه خودشون را لوس کنن یه غذایی بهشون بدن، ببخشید شرمنده دمشون را بالا میگیرن و همه جاشون را نمایش میدن.
یه سگ هایی هم هستن که پشم روی بدنشان تیکه تیکه است، مثل این زنا که لباس هاشون پارچه کم آورده:surprised:، خوک را که نگووووو کلا برهنه است:eek:
خودتون را تا حد سگ و گربه و خوک پایین نیارین، مرد و زن هم نداره

شاید به حرفهای من بخندین، ولی فلسفه ای که پشت حرف های من هست جای بحث و تفکر زیادی داره!


ممنون آقاعلیرضا.....حرفاتون خوب بود وجای تأمل داشت.....موافقم;)
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
فارسی English
-ابوبصیر رحمة الله می گوید: به یکی از بانوان درس قرائت قرآن می آموختم. روزی در یک موردی با او شوخی کردم! مدت ها گذشت تا اینکه در مدینه به حضور امام باقر علیه السلام رسیدم. آن حضرت مرا مورد سرزنش قرار داد و فرمود: - کسی که در حال خلوت گناه کند، خداوند نظر لطفش را از او برمی گرداند، این چه سخنی بود که به آن زن گفتی؟ از شدت شرم، سرم را پایین انداخته و توبه نمودم. امام باقر علیه السلام فرمود: - مراقب باش که تکرار نکنی.
بحار الانوار، ج 46، ص 247، حدیث 35.
Abu Baseer (RA) saysI used to teach recitation of the Holy Quran to one of the ladies. One day I joked with her about something. After a long time I had a chance to visit Imam Baqir (PBUH) in Medina. Imam (PBUH) rebuked me and said: One who commits a sin in loneliness, God takes away his favor from him, how could you say such a word to that lady? Ashamedly, I lowered my head and repented. Imam Baqir (PBUH) said: Be careful not to repeat it.
Behar alanwar vol:46 pp:247 hadith:35




 

Diamond.B

عضو جدید
دوست عزیز متاسفانه در کشور ما جوونا میگردن که کدوم در خونه ای باز باشه تا داخلشو ببینن که خانم خونه رو بی حجاب ببینن که اینکار فقط به خاطر اینکه محدودشون می کنند-شما وقتی وارد یک کشوری مثل امارات میشی(دبی) فقط ایرانی ها هستن که سرشون داره میچرخه و نگاه به نامحرم می کنند و بقیه خیلی عادی برخورد می کنند.متاسفانه توی کشور ما چون فقط صورت دیده میشه دخترهای ما خودشونو به تیغ میسپارن برید ببینید که ایران بیشترین آمار جراحی های زیبایی رو داره-این کجاش خوبه؟ولی ......
 

gole ziba

عضو جدید
حجاب اجباری همینی میشه که توایران میبینیم.... هر چیزی اجبارش چیز جالبی از اب در نمیاد..
 
بالا