حجاب در حقیقت محدودیت برای مردان است نه زنان...

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز






منطق عفاف

1) زنی که تن و اندام خود را در معرض دید قرار میدهد به جای انسانیت با زنانگی خود جایی برای خود در دلها یا شخصیتها بیابد.در این زمان کار به جایی کشیده میشود که دیگر از زن نه به عنوان یک موجود دارای شخصیت و هویت بلکه از اجزای بدن او صحبت می آید.


2) بی بندوباری در پوشش بی بندوباری در تحریک است.و بی بندوباری در تحریک بنیاد خانواده را متلاشی میکند.غریزه جنسی یکی از دلایل مهم ازدواج و به وجود آمدن خانواده است.اما پس از ازدواج هر چه زمانی میگذرد نقش غریزه جنسی در حفظ دوام خانواده کمتر میشود و به جای آن نقش عشق تفاهم و وفاداری در بقای خانواده بیشتر میشود


در اینجا باید گفت:


بی حجابی ریشه رخت خانواده را میخشکاند...

و اینک تمدن غرب چنین وانمود میکند که میخواهد برای انسان لباس بدوزد.اما در حقیقت به جای آنکه لباس بر تن او کند اورا برهنه ساخته است. آیا در این جهان که همه شیفته و اسیر تبلیغات غرب شده اند مردمی پیدا میشوند که دلی به پاکی آن کودک داشته باشند و فریاد برآورند که:


آنچه به عنوان لباس در غرب به تن انسان میپوشانند لباس نیست بلکه برهنگی است.



 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

زن در شرافت و حقوق و شخصیتِ انسانی با مردان برابر است. پس نباید به او همانند یک کالای تبلیغاتی برای جلب مشتری نگاه کرد. حجاب عاملی است که جلوی این نگاهها را می گیرد؛ نیز مانع از هم پاشیدگی خانواده ها می شود. اگر به دستاوردهای درخشان قوانین اسلام توجه نمی کنیم، لااقل از ضرر و زیان خانمان سوز بی بند و باری عبرت بگیریم. حجاب موجب جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات در جامعه می شود. امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: «در آخرالزمان که بدترین زمان هاست، زنان بی حجاب و برهنه آشکار می شوند که با زینت و آرایش بیرون می آیند. آنان از مرز دین خارج شده اند و در فتنه ها وارد گشته اند و به سوی شهوت ها تمایل و شتاب دارند. حرام ها را حلال می کنند و سرانجام در دوزخ گرفتار عذاب ابدی خواهند شد.»
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

زن مسلمان تجسم حرمت و عفت در جامعه است. حفظ پوشش، احترام نهادن به زن و محفوظ نگه داشتن وی از نگاههای ناپاک است. چنانچه زن حدود را رعایت نکند، هر بیماردلی در او طمع نموده و با نگاه آلوده اش حریم زن را می شکند. شخصیتی که باید سالم بوده و نسل سالم را تربیت نماید، تحت تأثیر دیده های آلوده به گناه، به طرف شهوت سوق داده شده، هویت خود را فراموش می کند و در چنگال بیماردلان و هوسبازان گرفتار می شود، چنان که از منش انسانیت سقوط کرده و به گرداب حیوانیت فرو می رود.




 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

عدم رعايت حجاب


ناخشنودي پروردگا ر

مورد توجه افراد غافل و خطاکار واقع شدن

امیدوار نمودن شیطان

تضعیف اراده در اثر اطاعت از هوای نفس

به خطر انداختن خود و دیگران

از بین بردن سلامت معنوی جامعه

سرد شدن روابط و به خطر افتادن نظام خانواده

-افزایش تنش و نگرانی

تضعیف قوه ی فرهنگی و اقتصادی جامعه

-کم کردن ارزش و حرمت زن

قرار گرفتن مجری نقشه های بداندیشان و شیادان

-مشارکت در جرم و خطای دیگران

-دور کردن دیگران از ارزش ها

-محرومیت از دعای خیر خوبان
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

رعايت حجاب


-رضای خدا

-مورد توجه اولیای خدا واقع شدن

ناامید شدن شیطان

تقویت اراده و تسلط بر نفس

امنیت فردی و اجتماعی

کمک به حفظ سلامت جامعه

کمک به حفظ سلامت خانواده و گرمی آن

آرامش روحی در اثر اطاعت از پروردگار

کمک به رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه

تثبیت ارزش و حرمت واقعی در جامعه

مجری حکم قرآن شدن

شریک جرم دیگران نبودن

تشویق دیگران در رسیدن به ارزش ها

دعای خیر خوبان را پشت سر داشتن
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متاسفانه و متاسفانه میبینم عده ای از مذهبیون هم در این دام افتادند که حجاب باید اختیاری باشه و در اسلام حجاب اجباری نداریم. من نمیگم که در اسلام حجاب اجباریه یا اختیاری و کاری به این ندارم. اما تاسف برای مذهبیونی هست که این حرف رو میزنند. یه بار با یکیشون که اتفاقا خیلی هم از این بسیجیا بود بحث کردم در مورد حجاب و دیدم واقعا منطقی پشت این نگاه نیست که حجاب باید اختیاری باشه از نظر دین. حالا با یک دید سکولار و یا لیبرال در این مورد کاری ندارم. چون از اون نظر و یا بهتره بگم از نظر اونا درسته. چون اونا دین رو برای خودشون تفسیر کردند دیگه. اما از نظر مذهبی به نظر من حجاب اختیاری هیچ جایگاهی نداره.
البته منم با اقدامات قهری در این مورد مخالفم و همچنین با روسری و چادر سر کردن توریستها به اجبار هم مخالفم.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

ارسال خارج از موضوع تاپیک نداشته باشید لطفا

متشکرم




پ.ن. خیلی سرم شلوغه فرصت ندارم اسپم پاک کنم :w00:
 
بالا