جمله منتخب
از جمله کفاره های گناهان بزرگ به فرياد مصيبت زدگان رسيدن و تسلي دادن به رنجديدگان است
از جمله کفاره های گناهان بزرگ به فرياد مصيبت زدگان رسيدن و تسلي دادن به رنجديدگان است
خوب کارای خاصی نیست که کسی ندونه
به نظرم همین که واجبات و محرمات رو به خوبی رعایت کنیم کافی باشه و خدا هم ازمون راضی میشه
مگه ابن ملجم هم اينكارا رو نميكرد
اون ملعون نماز شبشم فراموش نمي كرد و هميشه ميخوند
مطمئنين كه انجام به واجبات و ترك محرمات كافيه؟
خوب کارای خاصی نیست که کسی ندونه
به نظرم همین که واجبات و محرمات رو به خوبی رعایت کنیم کافی باشه و خدا هم ازمون راضی میشه
دوست عزيز در مثل مناقشه نيستنه مطمئن نیستم
ولی برای خودم میگم من این کارا رو بکنم باید خدا رو شاکر باشم چون انجام واجبات مهمترینه، حداقل راه رو برام هموار میکنه
قتل جزء واجبات نبود که اون ملعون انجام داد، اون اصن آدم نبود که بخواین مقایسش کنین
سلام دوست عزيزاصلا بیاین سزاوار تحقق وعده صادقانه رو تعریف کنید چی هست دقیقا ؟ بعد در مورد اینکه چه جوری بهش برسیم بحث بشه
دوست عزيز در مثل مناقشه نيست
خيلي ادم هاي ديگه هم بودن كه همين شكل بودن، يعني واجباتشون رو انجام ميدادن ولي زمان آزمون خراب كاري كردن
بنده خيلي كوتاه عرض ميكنم: تا از طرف معشوق كششي نباشه تقلاي عاشق بيچاره هيچ اثري نداره
انجام واجبات جزء اصول اساسي تدين هستش ولي به نظر بنده كافي نيست
يه مثال كوچيك: پيامبر فرمودند: يه دقيقه تفكر و كسب علم و معارف از هفتاد سال عبادت بهتره(نقل به مضمون بود)
اميدوارم منظورمو رسونده باشم
يا علي
حكمت 25 (زبان، آينه دل)
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ
چون انسان مطلب مهمی از قبیل دشمنی،کینه ویا دوستی ونظایراینها را در دل پنهان می دارد وپدیده های زبانی عبارت از نوعی وجود نفسانی و وسیله ی اظهار آن است،برای شخص ممکن نیست بطور کامل آنچه در دل دارد مخفی نگه دارد،زیرا رعایت این پنهانکاری تنها برای عقل میسر است تا بر طبق مصلحتی که می بیند ان را پنهان می دارد،اما عقل گاهی به یک کار مهم دیگری سرگرم واز مراقبت بر پنهان داشتن غفلت می ورزد،در نتیجه خیال،آن را از دست عقل می رباید ودر ضمن سخنان بی اندیشه بر زبان می آورد،و همینطور،چون تصورات وامور نفسانی ریشه ی آثار ظاهری انسان مانند زردی ترس وسرخی شرم می باشند،بعضی از امور پنهانی را نمی شود از آثار ظاهری در رنگ چشم وصورت جدا کرد،گواه براین مطلب تجربه است.
شرح نهج البلاغه: کمال الدین میثم بن علی بن میثم بحرانی
درود بر امیر مومنان چقدر فصیح ومختصر؛ به نظر من هیچ کدووم از ترجمه های فارسی نمیتونند معنای واقعی کلمات ایشون رو به حق بجا بیارند
من خیلی خوشم اومد
تنها چیزی که میشه اضافه کرد این: رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون
با توجه به شرح ابن میثم يعنى تا وقتى كه بيمارى تو را از پا در نياورده و ناتوان نساخته ، تحت تأثير بيمارى قرار نگير و از دست او ناتوان مشو ، بلكه به صورت افراد تندرست باش .با درد خود بساز، چندان كه با تو سازگار است.
من خوب متوجه نشدم..منظور اینه که:
تا جایی که میتونی با مشکلات سازگاری نشون بده و کنار بیا..
یا اینکه خداوند به هرکسی به اندازه تواناییاش سختی میده و امتحانش به اندازه ظرفیتشه؟
یا هیچ کدام؟
لطفا یکی از دوستان گلم توضیح بدن..ممنون میشم..
برترين زهد، پنهان داشتن زهد است.
این همون ریا نکردنه دیگه؟ درسته؟
مخفیانه و در خفا ثواب کردنه دیگه؟
برترين زهد، پنهان داشتن زهد است.
این همون ریا نکردنه دیگه؟ درسته؟
مخفیانه و در خفا ثواب کردنه دیگه؟