تاپیک اختصاصی طرفداران CHELSEA

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
 
آخرین ویرایش:

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
چلسی و لوئیز با پی اس جی به توافق رسیدند

چلسی و لوئیز با پی اس جی به توافق رسیدند

خبرگزاری معتبر اسکای اسپورتس، تایید کرد که چی اس جی و چلسی در مذاکرات پیشرفته خود برای انتقال لوئیز با مبلغ 50 میلیون پوند قرار دارند.


به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، کمتر از 5 دقیقه پیش دیلی میل اعلام کرد که لوئیز تست های پزشکی پی اس جی را پشت سر گذاشته، با مسائل شخصی قرارداد خود موافقت کرده و به زودی این انتقال نهایی خواهد شد.


از سوی دیگر اسکای اسپورتس که معتبر ترین خبرگزاری ورزشی جهان است، تایید کرد که پاریسی ها آماده اند مبلغ 50 میلیون پوند را برای لوئیز پرداخت کنند.


با تمدید جان تری و همچنین فرم فوق العاده گری کیهیل، جدایی لوئیز چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.


لوئیز سال 2011 با 23 میلیون پوند به چلسی پیوست و احتمالا طی روزهای آینده انتقال این مدافع برزیلی به پی اس جی با مبلغ سرسام آور 50 میلیون پوند رسما اعلام خواهد شد. اگر همه چیز درست پیش برود، لوئیز گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال خواهد بود.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
رافائل واران، اصلی‌ترین گزینه جانشینی لوئیز

رافائل واران، اصلی‌ترین گزینه جانشینی لوئیز

با قطعی شدن انتقال داوید لوئیز از چلسی به پاریسن ژرمن، سران آبی ها قصد دارند خیلی سریع جایگزین او را به خدمت گیرند.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، داوید لوئیز با شرکت در تست پزشکی باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه اکنون رسما بازیکن این تیم پاریسی شناخته می شود، انتقال 50 میلیون پوندی این مدافع برزیلی، گران ترین انتقال یک مدافع در تاریخ به شمار می رود.

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی قصد دارد برای جایزگینی لوئیز سریعا به سراغ باشگاه رئال مادرید و رافائل واران 21 ساله برود. به گفته منابع معتبر انگلستانی مانند دیلی اکسپرس، سران چلسی قصد دارند با مبلغ 20 میلیون پوند واران فرانسوی را به خدمت گیرند.

این در حالیست که پیش از بازگشت دوباره مورینیو به چلسی، رافائل واران تحت نظر همین مربی دوران بسیار خوبی را سپری کرد و توانست به تیم اصلی رئال مادرید راه یابد و ارتباط خوبی نیز با خوزه دارد؛ همین موضوع می تواند انجام این انتقال را بسیار آسان تر کند.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
پاسخ هازارد به شایعات: توجهی نمی‌کنم

پاسخ هازارد به شایعات: توجهی نمی‌کنم

ستاره بلژیکی آبی ها می گوید نسبت به شایعات مختلف پیرامونش کاملا بی تفاوت است.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، ادن هازارد، ستاره بلژیکی چلسی می گوید هیچ توجهی به شایعات پیرامون انتقالش به پاریسن ژرمن ندارد و ترجیح می دهد بدون توجه به آن ها به کارش ادامه دهد.

پس از این که داوید لوئیز با انتقال 50 میلیون پوندی اش به پاریسن ژرمن تبدیل به گران قیمت ترین مدافع تاریخ شد، اخباری مبنی بر انتقال یکی دیگر از ستاره های چلسی به تیم پاریسی، یعنی ادن هازارد، منتشر شد.

هازارد اما می گوید که به این شایعات بی اساس درباره نقل و انتقالات عادت کرده است و نمی خواهد ذهنش را مشغول کند:"اگر شما مرا می شناختید می دانستید که این شایعات روی من اثری ندارند و در کارم اختلال ایجاد نمی کنند."

"هر روز می گویند که در تیم های مختلفی هستم. این بخشی از کار رسانه هاست. روی جام جهانی تمرکز کرده ام، چیزی که خیلی مهم تر از شایعات بی اساس روزنامه هاست."

این در حالیست که آندره شورله، هافبک آلمانی آبی ها چندی پیش درباره هازارد گفته بود:"مربی و باشگاه می دانند که ادن بازیکن بسیار با استعدادیست. فکر می کنم نباید این مسائل را بیش از حد بزرگ کنیم."

"قطعا اخباری منتشر می شوند، اما فکر می کنم ادن از بودن در چلسی خوشحال است و مورینیو نیز از داشتن او بابت داشتن او همین حس را دارد."

"فصل بعد دوباره همه چیز درست می شود."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
کیهیل: امیدوارم در جام جهانی بدرخشم

کیهیل: امیدوارم در جام جهانی بدرخشم

مدافع انگلستانی آبی ها می گوید اگر روزی شانس کاپیتانی در تیم ملی را داشته باشد قطعا از آن استقبال می کند.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، گری کیهیل امیدوار است که بتواند در جام جهانی پیش رو درخشش خوبی داشته باشد و می گوید دوست دارد راه بزرگان تیم ملی انگلستان در تاریخ را ادامه دهد.

انگلستان همواره بازیکنان بزرگ زیادی را داشته است و کیهیل نیز می خواهد عملکردی مشابه با بزرگانی مانند بیل رایت، بابی مور، سول کمپل، تونی آدامز، ریو فردیناند و جان تری داشته باشد.

گری کیهیل طی مصاحبه ای به دیلی میرور گفت:"می توانم ببینم که در آینده توانایی کاپیتانی تیم ملی را دارم، از آن استقبال خواهم کرد."

"همیشه این بازیکنان بزرگ را می دیدم و می خواهم به آن ها مارتین کئون را هم اضافه کنم، کسی که خیلی دوستش دارم. مارتین، سول، ریو و جی تی، همگی، بازیکنانی هستند که به عنوان یک مدافع مرکزی احترام زیادی برایشان قائلم."

"برایم ادامه دادن راه آن ها بسیار فوق العاده است. به عنوان یک کودک همیشه دوست دارید حضور در جام جهانی را تجربه کنید اما هرگز فکر نمی کنید که واقعا این اتفاق رخ دهد."

"گاهی اوقات برای آماده سازی جهت حضور در جام جهانی باید شرایط سخت را تحمل و چیزهای دیگر را فراموش کنید. هیچ حسی بهتر از حضور در جام جهانی نیست."

"اولین خاطره ای که از جام جهانی به یاد دارم بر می گردد به سال 1998، گل مایکل اوون به آرژانتین در سنت اتین. اولین خاطره ایست که از جام جهانی به یاد می آورم و حالا نوبت خودم رسیده است."

کیهیل معقتد است که در تابستان پیش رو می تواند به همراه تیم ملی انگلستان یک چالش واقعی و بسیار بزرگ را تجربه کند:"در بازی های بزرگ زیادی حضور داشته ام، مانند فینال لیگ قهرمانان، اما جام جهانی متفاوت است. همه مردم انگلستان انتظار نمایش درخشانی را از ما دارند. گاهی اوقات فشار ها باعث می شود که بهترین نمایش ممکن را داشته باشید."

"شما برای خود، تصویر ها و تفکراتی را در نظر می گیرید که ممکن است جام جهانی به آن نزدیک باشد، اما هیچ گاه از شرایط واقعی مسابقات خبر ندارید."

"زمانی که از میامی به ریو سفر کنیم آن موقع حس واقعی مسابقات، جو موجود در آنجا، حس و حال هواداران و هر چیز دیگری را تجربه خواهیم کرد."

"اما این به خودمان بستگی دارد که کاری کنیم که هواداران استعداد موجود در تیم را تشخیص دهند. بستگی دارد که خودمان چه احساسی داریم."

"رقابت بسیار سخت و وسیع است، تیم های بسیار خوب زیادی در اینجا حضور دارند. مانند مراحل پایانی لیگ قهرمانان اکنون تیم های سطح بالای زیادی در جام جهانی هستند. اگر ما به مراحل بالاتر برویم شگفت انگیز و عجیب است؟ نه! اگر برزیل برود چطور؟ نه!"

"تیم های زیادی هستند که می توانند تا مراحل پایانی پیش بروند و باعث شگفتی شما نیز نمی شوند، و ما قطعا یکی از آن تیم ها هستیم."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
چلسی با جراحی توسط مورینیو، اوج می گیرد

چلسی با جراحی توسط مورینیو، اوج می گیرد

مورینیو و هیئت مدیره آبی ها آماده اند که در تابستان، کارهای آخر جراحی را که از تابستان گذشته آغاز کرده اند به پایان برسانند تا چلسی بار دیگر به یک قدرت مطلق در انگلستان تبدیل شود و لیگ برتر را بالای سر ببرد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، شاید این فصل نقل و انتقالات، برای هواداران چلسی تلخ و شیرین باشد.


شایعاتی فراوانی در مورد جدایی فرانک لمپارد و اشلی کول شنیده می شود. دو بازیکنی که بسیاری از هواداران جوان چلسی با خاطرات آن ها بزرگ شده اند و جدایی از آن ها قطعا به طرزی باور نکردنی سخت خواهد بود، از دو سال پیش هنوز مزه تلخ جدایی دیدیر دروگبا زیر زبان هواداران وجود دارد، جدایی اشلی کول و لمپارد اگر به همان اندازه تلخ نباشد، کمتر هم دردناک هیست.


هرچند هنوز هم شانس بسیار بالایی برای تمدید قرارداد لمپارد وجود دارد، ولی چیزی که مشخص است این است که لمپارد دیگر مرد شماره 1 خط میانی چلسی نخواهد بود. مورینیو در همین فصل هم با ورود ماتیچ، بازی های بسیار کمی به لمپارد می داد و اگر چلسی در این فصل یک هافبک میانی دیگر به خدمت بگیرد، می توان به طور قطعی گفت که شاید مجموع بازی های فرانک لمپارد که در آن زمان 36 سال سن خواهد داشت، به 15 یا 20 به سختی خواهد رسید.


اشلی کول نیز نتوانست مربی را راضی کند و این سزار آزپیلیکوئتا بود که با وجود راست پا بودن، درخششی خیره کننده در ترکیب چلسی داشت و به دفاع چپ شماره 1 چلسی تبدیل شد


با این حال چیزی که مشخص است این است که مورینیو هم کول و هم لمپارد را می خواهد نگه دارد، این چیزیست که آن را صراحتا یک ماه پیش در کنفرانس خبری خود تایید کرد و در این یک ماه طبیعتا چیز زیادی تغییر نکرده. با این حال این باشگاه است که باید قرارداد را به بازیکن پیشنهاد دهد، مربی تصمیم خود را با باشگاه در میان می گذارد، قرار نیست حتما با آن موافقت شود، باشگاه به دلایلی از جمله پایین آوردن مجموع حقوق پرداختی به بازیکنانش ممکن است حاضر به تمدید با کول و لمپارد نشود، علاوه بر این یک مسئله بسیار مهم وجود دارد.


تا وقتی که بازیکنی با تجربه همچون فرانک لمپارد و اشلی کول در تیم وجود دارد، قطعا مربی آن ها را به بازیکنان جوانی همچون برتراند، ون خینکل، ون انهولت، لویس بیکر و ... ترجیح می دهد و این چیزی طبیعیست. باشگاه شاید قصدش این باشد که به عدم تمدید قرارداد این بازیکنان، میانگین سنی تیم را پایین بیاورد و بیشتر نگاهش به آینده باشد و به استفاده از سرمایه ای که باشگاه بر سر این بازیکنان کرده است. به نوعی مربی مجبور به استفاده از جوانان خواهد شد و راه دیگری نخواهد داشت.


بار دیگر هم تاکید می کنیم، هیچ چیز مشخص نیست، شاید در حالی که شما در حال خواندن این مطلب هستید، باشگاه در حال مذاکره با لمپارد یا اشلی کول برای تمدید قرارداد باشد، هیچ چیز مشخص نیست، تنها چیزی که مشخص است این است که این دو بازیکن بزرگ که خدماتی غیر قابل شمارش برای چلسی داشته اند، اگر بمانند، بازی های محدودی خواهند داشت. شاید باشگاه بخواهد همین تعداد بازی های محدود به بازیکنان جوان تری برسد، شاید هم ترجیح دهد که این اساطیر بمانند و ادامه دهند. در این مورد باید صبر کرد.

ماتا با 37 میلیون پوند چند ماه پیش به منچستر یونایتد فروخته شد. انتقال داوید لوئیز به پی اس جی با رقم 50 میلیون پوند قطعی است، کوین دی بروین ژانویه با 18 میلیون پوند راهی ولفسبورگ شد. این یعنی 105 میلیون پوند سود خالص از فروش بازیکنان در 6 ماه گذشته نصیب باشگاه شده، این به چلسی کمک می کند دستش در بازار نقل و انتقالات به طرزی باور نکردنی بازتر از همیشه باشد حتی با وجود قوانین فرپلی مالی. به گفته یکی از اقتصاد دان فوتبالی، جیک کوهن، چلسی با رعایت تمامی قوانین فرپلی مالی یوفا، در این تابستان می تواند حدود 150 میلیون پوند خرج کند.


نکته کلیدی این است که نه ماتا، نه دی بروین و نه حتی داوید لوئیز هرگز انتخاب های شماره 1 خوزه مورینیو در پست های خود نبودند.

داوید لوئیز در لیگ برتر به طرزی باور نکردنی کم بازی کرد و شاید بسیاری از ما متوجه این نشدیم. از 38 بازی لیگ برتر، تنها در 15 تای آن ها شاهد حضور داوید لوئیز در ترکیب اصلی چلسی بودیم. در بیشتر از نصف بازی های چلسی، لوئیز بازی نکرده است. این در حالیست که کیهیل و جان تری به ترتیب 29 و 34 بازی برای چلسی کرده اند که هم پست داوید لوئیز می باشند. هر کدام از آن ها تقریبا دو برابر لوئیز در لیگ بازی کرده اند.


چلسی در این فصل بهترین خط دفاع لیگ برتر را از آن خود کرد، بی شک تصمیم بازی دادن به زوج کیهیل و تری در قلب خط دفاع اصلی ترین عامل این حقیقت است.


در خط هافبک هم تنها وقتی لوئیز بازی می کرد که رامیرس محروم بود یا چلسی در آن بازی مجبور بود بیشتر دفاع کند تا حمله. در این صورت لوئیز به لمپارد یا رامیرس ترجیح داده می شد. با ورود ماتیچ، شانس لوئیز برای بازی کردن در خط هافبک نصف شد.


با همه این اوضاع، چلسی توانست بازیکن نیمکت نشین خود را با رقم 50 میلیون پوند به باشگاهی فرانسوی بفروشد، این یعنی موفقیت از نظر اقتصادی که به دنبالش، امیدوارانه موفقیت از نظر فوتبالی نیز خواهد آمد.


چلسی قطعا از نبود لوئیز ضربه نمی خورد. چلسی همین حالا کیهیل، تری و ایوانویچ را دارد که می توانند در خط دفاع بازی کنند. کالاس و زوما نیز دو جوان آتیه دار هستند که با رفتن لوئیز شانس خوبی برای درخشش در ترکیب چلسی خواهند داشت. مورینیو حالا تقریبا به طور کامل ساختار خط دفاعی چلسی را از بی نظمی که طی 3-4 سال اخیر داشت نجات داد و نتیجه اش این بود که بهترین خط دفاع لیگ برتر نصیبش شد.


1 ژوئن، یعنی یک شنبه، پنجره نقل و انتقالات تابستانی انگلستان رسما باز می شود. شایعات زیادی مثل هر سال به گوش می رسد. اولویت چلسی، ترمیم خط حمله است. خط حمله ای که شاید اگر در فصل گذشته جمعا 5 گل در بازی هایی مثل استون ویلا، کریستال پالاس و ساندرلند میزد، چلسی قهرمان لیگ برتر می شد.


دیگو کوستا هدف شماره 1 چلسیست و به نظر می رسد توافقاتی به دست آمده. انتقال این بازیکن به چلسی تقریبا قطعیست. به نظر می رسد که دیگو کوستا برای ترمیم خط حمله کافی باشد، ولی اگر هم کافی نباشد، مورینیو لوکاکو را دارد، در صورت عدم اعتقاد به این بازیکن، می تواند یک مهاجم دیگر را به دلخواه به خدمت بگیرد و حالا می گویند که این مهاجم، خوزه کایخون از ناپولیست. بازیکنی سریع که کاملا با شیوه بازی چلسی تطبیق دارد و در صورت حضورش در استمفوردبریج، می توان موفقیتش را پیش بینی کرد.


هنوز انتقال کوستا به چلسی رسمی نشده، ولی اگر باشگاه این انتقال را در هفته آینده نهایی کند، استرس و فشار بسیار بسیار کمتری بر روی باشگاه و هوادارانش وجود داشته باشد. در این صورت باشگاه تمرکزش را روی خرید بعدی خواهد گذاشت. احتمالا یک مدافع چپ و یک هافبک مرکزی. این پیش بینی است که می توان در مورد مسیر حرکت چلسی در نقل و انتقالات داشت.


چلسی همچنین به دنبال پیدا کردن زوج نمانیا ماتیچ در خط میانی است. از بازیکنانی همچون کوکه، کروس، پائولینهو و پل پوگبا به عنوان گزینه های چلسی یاد می شود. کمربند میانی یک تیم برای قهرمانی در لیگ برتر بسیار بسیار مهم است و چلسی اگر بتواند یک هافبک قدرتمند و توپ گیر در عین حال خلاق به خدمت بگیرد، پیشرفتی باور نکردنی خواهد داشت.


برای قهرمانی در لیگ برتر، تیم فصل گذشته چلسی به طرز واضحی شانس زیادی نداشت. ولی تا هفته های آخر جنگید و این امیدوار کننده است. نقاط ضعف به طور کامل برای مورینیو رو شده اند، حالا باشگاه باید با توجه به گزارشات مورینیو، حرکت کند. اگر به ترکیب سیتی نگاه کنید، بازیکنان آن ها همگی در اوج فوتبال خود هستند، اکثر آن ها بین 25-30 سال سن دارند که بهترین لحظات فوتبالی یک بازیکن است. در صورتی که در چلسی، تری، لمپارد، چک، اتوئو و اشلی کول بالای 30 سال سن دارند. بازیکنان اصلی تیم هازارد، اسکار، شورله، آزپیلیکوئتا زیر 25 سال سن دارند و هنوز بسیار جوانند. چند بازیکن 25-30 ساله نیز در تیم حضور دارد، ولی آیا آن ها به اندازه بازیکنان سیتی با کیفیت هستند؟ دوست داشتیم جواب مثبت باشد، ولی متاسفانه نیست. حقیقت این است که با وجود درایت فوق العاده باشگاه در کار بر روی سیستم جوانان و آکادمی، ترکیب تیم اصلی بالانس و تعادل لازم را ندارد. جدا از نظر مسئله سنی، از نظر شرایط فیزیکی نیز چلسی آنطور که باید برای قهرمانی در لیگ برتر آماده نبود.


با همه این اوضاع و احوال، چلسی فقط 4 امتیاز از سیتی کمتر امیتاز گرفت و این تیم را رفت و برگشت شکست داد.


شاید بسیاری بپرسند که چرا فیلیپه لوئیس؟ چرا لوکاکو نه، دیگو کوستا؟ دلیل این است که این دو بازیکن در اوج فوتبال خود هستند، فیلیپه 28 سال سن دارد، درست است که شاید در صورت انتقال به چلسی، 3-4 سال هم نتواند در ترکیب اصلی باشد، شاید جذبه ای نداشته باشد، ولی در اوج فوتبالش است. هم جوان است، هم با تجربه. اگر چلسی می خواهد بازیکنی بگیرد که تاثیری فوری روی تیم بگذارد، باید سراغ چنین بازیکنانی برود، نه بازیکنان 18 ساله که شاید 5 سال دیگر از نظر تاکتیکی به چنین بازیکنانی نزدیک شوند. بازیکنی مثل لوک شاو به وضوح استعدادی خارق العاده است، در این هیچ شکی نیست، ولی اگر تیمی قهرمانی لیگ را برای فصل بعد می خواهد، قطعا حضور فیلیپه لوئیس این شانس را بیشتر می کند تا لوک شاو. ولی طبیعتا قهرمانی در آینده دور با لوک شاو بسیار نزدیک تر از قهرمانی با لوئیس است.


چلسی الان بیشتر به دنبال تاثیر فوریست، آینده با حضور آکادمی خارق العاده که این فصل لیگ برتر و اف ای کاپ را بالای سر برد و با حضور حدود 30 بازیکن قرضی در سراسر اروپا، تضمین شده است، نیاز آن چنانی به خرید دوباره یک بازیکن 18 ساله با قیمتی بالا برای تضمین آینده، حداقل فعلا دیده نمی شود.


البته اگر یک بازیکن جوان خیلی خاص باشد، مثل ادن هازارد، پوگبا، کوکه، واران، مانگالا، تا حدودی لوک شاو. خرید آن ها می تواند بسیار مثبت باشد. به اصطلاح این بازیکنان بسیار بزرگ تر از سن خود نشان می دهند. دیدیم که هازارد با 23 سال سن چگونه بهترین بازیکن سال چلسی شد. از اینطور بازیکنان بسیار کم پیدا می شود و قیمت های عجیب و غریبی هم دارند، ولی به هر صورت خرید آن ها خیلی اتفاق مثبتی خواهد بود.

با همه این حرف ها، انتظار می رود که چلسی در این فصل بیشتر به سراغ بازیکنانی که در اوج فوتبال خود هستند بروند که تاثیر فوری بر روی تیم بگذارند، نه این که زمان زیادی را بخواهند که به استاندارد های تیم چلسی و تیمی که می خواهد قهرمان شود نزدیک شوند.


چلسی الان بازیکنان زیاد زیر 25 سالی دارد، اسطوره های بزرگی دارد، ولی بین این دو دسته، بازیکنان چندان با کیفیتی در تیم ندارد. متاسفانه باید این مسئله را پذیرفت و قبول کرد. از پسفردا تا حدود 3 ماه دیگر، چلسی این فرصت را دارد که چنین بازیکنانی به خدمت بگیرد.

مورینیو هنگام ورودش به چلسی در سال 2004 تصمیماتی که در آن موقع عجیب نامیده می شدند گرفت، از جمله جایگزین کردن پتر چک 22 ساله با کودیچینی که فصل پیش دستکش طلایی لیگ برتر را برده بود و به خدمت گرفتن مهاجم 26 ساله مارسی، دیدیر دروگبا که شاید استعدادش به اندازه گودیانسن هم نبود، کاپیتان کردن جان تری، بازی ندادن به گلن جانسون جوان و آتیه دار، خرید ماکه له له پا به سن گذاشته و ...
ولی در پایان، تیمش موفق شد دو فصل پشت سر هم چند هفته مانده به پایان لیگ جام را بالای سر ببرد. پس باید به مورینیو اعتماد کرد، باید به خرید ها و فروش های او اعتماد کرد. قهرمانی در لیگ برتر، انتظاریست که همه ما، اعضای باشگاه چلسی، شخص مورینیو و ... در صورت موفقیت چلسی در فصل نقل و انتقالات خواهیم داشت.


جراحی چلسی ممکن است برای هوادارانش دردناک باشد، قطعا هیچکس با جدایی لوئیز، ماتا، رفتن اسطوره هایی بزرگ و ... جشن نمی گیرد و ناراحت می شود، ولی امیدوارانه چلسی با این جراحی های حیاتی که مورینیو در متن انجام آن ها قرار دارد، سلامت کامل خود را باز میابد و در پایان فصل آینده، با قدرت جام قهرمانی انگلستان را بالای سر می برد.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
فرانک لمپارد 2001 - 2014

فرانک لمپارد 2001 - 2014

باشگاه فوتبال چلسی و شخص فرانک لمپارد تایید کردند که این تابستان سرانجام باعث جدایی این دو از یکدیگر خواهد شد، در این مطلب به مروری کوتاه از 13 سال حضور لمپارد در چلسی می پردازیم.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، لمپارد جدایی خود را تایید کرد و باشگاه فوتبال چلسی در بیانیه ای ضمن تقدیر از او، برایش آرزوی موفقیت کرد.


فرانک می رود، ولی با کوله باری از خاطره خوش، با کوله بازی از رکورد هایی که به جا گذاشت...


در تاریخ باشگاه، فقط پتر بونتی و رون هریس توانسته اند بیش از 648 بازی برای چلسی انجام دهند. لمپارد با 211 گل زده برترین گلزن تاریخ چلسی و البته گلزن ترین هافبک تاریخ لیگ برتر است.


توانایی های او در گلزنی و دوندگی بی امان او در روزهای جوانی، باعث شد که نظرات اهالی فوتبال در مورد مفهوم یک هافبک مرکزی مدرن تغییر پیدا کند.


فرانک بازیکنی برای لحظات سخت و بزرگ بود، نه فقط با گل هایش، بلکه با پاس گل های خود و بازی هوشمندانه اش بارها عامل برد چلسی شده.


چیزی که لمپارد دارد و کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال داشت، ثبات بی مانند اوست. او اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در 10 فصل پیاپی موفق به زدن بیش از 10 گل شده است.


فرانک لمپارد بین سال های 2001 تا 2005، در 164 بازی متوالی لیگ برتر بازی کرد که همچنان بهترین رکورد بازی های پیاپی در تاریخ این رقابت هاست.


از نظر آمار پاس گل، فرانک دومین در تاریخ لیگ برتر است.


فرانک در 5 فصل پیاپی موفق شده بیش از 20 بار گلزنی کند، آمار های فرانک برای یک مهاجم هم رویاییست، ولی او تنها یک هافبک بود و چنین رکوردهایی به جا گذاشت.


فرانک در سال 2005 و 4 سال بعد از این که از وستهم به چلسی پیوست، توانست دومین بازیکن برتر جهان از نگاه فیفا شود،افتخاری که تا کنون هیچ بازیکنی از چلسی چه بعد و چه قبل از آن نصیبش نشده است.




با جدایی دنیس وایز و گوستاوو پویت، سال 2001 کلودیو رانیری فرانک لمپارد را به خدمت گرفت، هر دو بازیکن بسیار نزد هواداران محبوب بودند. آغاز کار فرانک در چلسی فوق العاده نبود، بلکه منظم بود، هرچند همان موقع هم با 22 سال سن گل های فوق العاده ای به ثمر می رساند و عملکرد های خیره کننده ای نیز داشت، از جمله بازی که سال 2002 در فینال اف ای کاپ مقابل پاتریک ویرای آرسنال از خود به نمایش گذاشت و همین بازی باعث شد که نام فرانک لمپارد بر سر زبان ها بیفتد.


فصل بعدی برای لمپارد از نظر فردی و البته گروهی بهتر بود، لمپس 38 بار در لیگ برتر به میدان رفت و در گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان نقش بزرگی داشت.


تابستان همان فصل بود که رومن آبراموویچ باشگاه را خرید. بازیکنان فوق العاده زیادی توسط چلسی جذب شدند که اتفاقا اکثر آن ها هافبک بودند، رقابت بر سر جایگاهی اصلی در تیم اوج گرفته بود، ولی لمپارد موفق شد همه نام های بزرگ را کنار بزند و خود را به عنوان یکی از بازیکنانی که همیشه مطمئن بودیم که در تیم بازی می کند معرفی کند.


گل های فرانک لمپارد ادامه داشت، از جمله ضربه غیر قابل مهارش در لیگ قهرمانان مقابل لاتزیو، این گل فوق العاده بود. گل های مهم دیگری هم وجود داشت، از جمله پنالتی پیروزی بخش مقابل منچستر یوناتد که چلسی را صدر نشین کرد و در مراحل پایانی لیگ قهرمانان نیز توانست به آرسنال و موناکو گلزنی کند.


چلسی فصلی را که برای آخرین بار کلودیو رانیری، مربی که فرانک را با خود به چلسی آورده بود بر روی نیمکتش می دید، با رتبه دوم در لیگ برتر و راهیابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان به پایان رساند. فرانک در آن فصل جایزه بهترین بازیکن سال از نگاه هواداران را از آن خود کرد، این اولین بار بود که جایزه به لمپارد می رسید، بعد ها دو بار دیگر نیز این عنوان نصیبش شد و از این حیث در چلسی رکورد دار است.




با ورود خوزه مورینیو، اهمیت فرانک لمپارد بیش از پیش شد. فرانک بهترین روزهای فوتبالی خود را با خوزه مورینیو گذراند. در فصل اول حضور خوزه در چلسی، فرانک کاپیتان دوم تیم شد و در پایان لیگ برتر را بالای سر برد و قهرمان لیگ کاپ نیز شد. لمپارد خاطراتی بی نظیر از آن فصل دارد که شاید بی نظیر ترین آن ها دو گلش مقابل بولتون باشد که باعث شد چلسی بعد از 50 سال قهرمان لیگ برتر شود. او در آن فصل از نظر تحلیل گران فوتبالی، بهترین بازیکن فصل انگلیس شد.


لمپارد در آن سال دومین بازیکن برتر جهان و دومین بازیکن برتر اروپا شد. در فصل 06-2005 با این که رکورد 164 بازی پیاپی در لیگ شکسته شد، برای اولین بار توانست 20 گل در یک فصل بزند و چلسی هم یک بار دیگر مقتدرانه جام را بالای سر برد.


چلسی تنها بهترین تیم انگلیس نبود، چلسی بهترین بازیکن را داشت. گل ها و پاس گل ها از روی ضربات آزاد و در جریان بازی، عملکرد های بی نظیر در مرکز میدان و همکاری در کار های تدافعی، یک بازیکن چه مشخصه دیگری باید داشته باشد؟


در فصل 07-2006 گل زنی ها ادامه پیدا کرد، فرانک در آن فصل 62 بازی برای چلسی کرد که بیشترین تعداد بازی های یک بازیکن در تاریخ چلسی محسوب می شد. در پایان آن فصل آبی ها لیگ کاپ و جام حذفی را بالای سر بردند. به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیدند.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در سال 2006، لمپارد گلی را زد که شاید از نظر ریاضی هم ممکن نبود. او از زاویه ای کاملا بسته از روی خط اوت دروازه با ضربه ای چیپ دروازه بارسلونا را باز کرد، این گل شاید تکرار نشدنی باشد. دو سال قبل نیز در لیگ قهرمانان مقابل بایرن مونیخ گلی خارق العاده به الیور کان زده بود، ولی گلش به بارسلونا قابل درک نبود.




در فصل بعد، جدایی خوزه مورینیو و دو مصدومیتی که برای فرانک پیش آمد، فصلش را تحت تاثیر قرار داد. آپریل سال 2008 تلخ ترین روز زندگی فرانک رقم خورد و مادرش فوت کرد، ولی چند روز بعد از این اتفاق در نیمه نهایی مقابل لیورپول گلزنی کرد، بلافاصله بعد از این که مراسم ختم مادرش را برگزار کرده بود...این روحیه و ذهنیت فرانک لمپارد چیزی نیست که بتوان با خواندن یک متن درکش کرد. شاید عکس های اشک های فرانک لمپارد بعد از گل کردن پنالتی مقابل لیورپول و تقدیم گلش به مادرش، یکی از احساسی ترین لحظاتی باشد که فوتبال به خود دیده است.


چلسی با گل لمپارد به فینال مسکو رسید ولی موفق نشد منچستر را شکست دهد و فصل بدون جام تمام شد. در آن فصل لمپارد توانست به رکورد 100 گل با چلسی برسد.


با وجود علاقه فراوان اینتر که در آن زمان مورینیو را روی نیمکت خود می دید، فرانک با چلسی 5 ساله تمدید کرد و در فصل بعد با گل دیدنی خود مقابل اورتون در فینال جام حذفی برای آبی ها خاطره ساز شد. فرانک مقابل لیورپول با پای چپ گلی دیدنی به اورتون زد تا قهرمان اف ای کاپ شویم، 29 سال پیش پدرش که او هم نامش فرانک است، در نیمه نهایی اف ای کاپ گلزنی کرد و برای شادی پس از گل سمت پرچم کرنر رفت، فرانک نیز دقیقا همین کار را کرد، لحظات دراماتیکی بود.



در فصل 10-2009 لمپارد 31 سال سن داشت. برخی فکر می کنند رسیدن به این سن به معنای تمام شدن فوتبال است، ولی فرانک ثابت کرد اشتباه می کنند. دبل با شکوه چلسی در آن فصل که با قهرمانی در لیگ برتر و اف ای کاپ بدست آمد، عامل اصلیش شاید فرانک بود. او در آن فصل 27 گل به ثمر رساند که 14 تای آن ها در 15 بازی آخر فصل بود. مشخصا گل های آخر فصل بسیار حیاتی می باشند.




چیزی که در کارنامه فرانک کم بود، قهرمانی در اروپا بود. بارها در نیمه نهایی بازی کرده بود، حتی به فینال هم رسیده بود، ولی باز هم نتوانست جام را بالای سر ببرد، تا این که سال عجیب و غریب 2012 فرا رسید.


در شکست 3-1 مقابل ناپولی با مربی گری آندره ویلاس بواس در بازی رفت یک هشتم نهایی سال 2012، او از ابتدا بازی نکرد، ولی در بازی برگشت با گل کردن پنالتی حساس چلسی را زنده نگه داشت و در وقت های تلف شده با گل ایوانویچ آبی ها صعود کردند.


در دیدار مقابل بنفیکا فرانک یک پنالتی دیگر گل کرد. در نیمه نهایی مقابل بارسلونا عملکرد دفاعی بی نظیری داشت و تیکی تاکای بارسلونا به نابودی کشیده شد. در لحظاتی نیز حرکاتی جادویی طراحی می کرد.


در بازی برگشت، پاس جادویی لمپارد به رامیرس بود که باعث شد چلسی به فینال صعود کند. پاس او بی نظیر بود، پاس لمپارد در نیو کمپ را می توان هزاران بار دید و خسته نشد. انگار با خط کشی و با یک مغز کامپیوتری آن پاس ارسال شده بود.


با محرومیت جی تی، فرانک در تاریخ 19 می 2012 که بزرگ ترین روز تاریخ باشگاه است، بازوبند را به بازو بست و با عملکردی خیره کننده در آلیانز آرنا، یکی از عوامل قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان بود. در پایان او و جی تی جام را بالای سر بردند تا آرزوی دست نیافتنی هر دو بازیکن که قبل از آبراموویچ آبی پوش بودند، به واقعیت تبدیل شود.


در نیمه نهایی اف ای کاپ همان سال لمپارد گلی خارق العاده روی یک ضربه آزاد به تاتنهام زد، سپس در فینال پاس گل دیدیر دروگبا مقابل لیورپول را داد و چلسی بازی را با چنگ و دندان 2-1 برد.


لمپارد به شکاندن رکورد بابی تامبلینگ نزدیک می شد، در مارس سال 2013 لمپس 200 گله شد، 3 گل دیگر می خواست تا به تنهایی برترین گلزن تاریخ چلسی شود.


دو گل فرانک لمپارد با پاس های ادن هازارد در ویلا پارک در بازی یکی مانده به آخر چلسی در لیگ برتر که شکست در آن می توانست باعث عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان شود، باعث رکورد شکنی شد. گل اول فرانک به زیبایی از فاصله 18 متری با پای چپ به ثمر رسانده شد و سپس ادن هازارد در دقایق پایانی بازی با حرکتی انفجاری پایه گذار گل رکورد شکن فرانک لمپارد شد.


چلسی در آن مسابقه 10 نفره بود، 1-0 عقب افتاده بود، خطر نرسیدن به لیگ قهرمانان را حس می کرد، ولی لمپارد باز هم ناجی آبی ها شد.


این کار ها جدا از کیفیت یک بازیکن، شخصیت نیز می طلبند، لمپارد از هر دو نظر بی مانند و تکرار نشدنی است.


در پایان فصل نیز فرانک کاپیتان چلسی در فینال لیگ اروپا بود که با پیروزی چلسی همراه شد. در آخرین بازی فصل او کفش طلایی را به خاطر شکاندن رکورد بابی تامبلینگ، از دستان این اسطوره بزرگ دریافت کرد.


آخرین فصل حضور سوپر فرانک در چلسی، زیر نظر خوزه مورینیو بود. با وجود نگرفتن جام، چلسی بازی های بزرگ زیادی را برد و لمپارد عملکرد بسیار خوبی در خط میانی آبی ها داشت.


فرانک 22 سال با 2 بازی ملی سال 2001 به چلسی پیوست، حالا 35 سال سن دارد، 103 بازی ملی دارد و 29 گل نیز برای کشورش زده است. در جام جهانی 2014 که سومین جام جهانی فرانک لمپارد می باشد، این اعداد امیدوارانه افزایش نیز خواهند یافت.


لمپارد بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ چلسی، در زمان پوشیدن لباس تیم بازی ملی داشته است. او یکی از بزرگ ترین بازیکنانیست که تا به حال فوتبال به خود دیده است. هر هواداری که بازی های چلسی را سال هاست دنبال می کند، می داند تا به حال آبی ها در تاریخشان چنین جواهری را در میانه میدان ندیده اند.




فرانک بزرگ، امروز زندگی فوتبالیش در چلسی تمام شد، ولی قلبش اینجاست. همانطور که ما دیگر نمی توانیم روی گل ها و پاس گل هایش حساب کنیم، ولی تا روزی که زنده ایم، نام فرانک لمپارد در قلبمان باقی خواهد ماند. فوتبال بدون فرانک لمپارد، شاید برای بسیاری از ما نا مانوس و ناشناخته باشد. بازیکنی که 13 سال فقط و فقط خاطره خوش با او داریم...


احترام برای فرانک لمپارد...
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
سسک فابرگاس به چلسی پیوست

سسک فابرگاس به چلسی پیوست

باشگاه فوتبال چلسی اعلام کرد که سسک فابرگاس را از بارسلونا به خدمت گرفته است.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، پس از چند روز شایعات مختلف سرانجام باشگاه خرید فابرگاس را تایید کرد.


چلسی در بیانیه خود اعلام کرده که سسک قراردادی 5 ساله با چلسی بسته و شماره 4 را به تن خواهد کرد.


فابرگاس پس از امضای قرارداد با چلسی گفت: "اول از همه می خواهم از تک تک اعضای بارسلونا تشکر کنم، 3 سال شگفت انگیز با آن ها داشتم. بارسلونا باشگاه دوران کودکی من بود و همیشه افتخار می کنم که شانس بازی کردن برای این تیم بزرگ را داشتم."


"احساس می کردم که کاری ناتمام در لیگ برتر داشتم و وقت بازگشت رسیده بود. بقیه پیشنهاد ها را به دقت بررسی کردم و کاملا باور داشتم که چلسی بهترین گزینه است. آن ها با تشنگی خود برای کسب جام جاه طلبی های فوتبالی مرا مطابقت می دهند. آن ها تیمی شگفت انگیز و مربی باور نکردنی دارند. من کاملا به این تیم متعهد خواهم بود و نمی توانم برای آغاز بازی کردن برای چلسی صبر کنم."

رقم این انتقال به گفته خبرگزاری های مختلف 27 میلیون پوند می باشد.

می توان انتظار داشت که مورینیو برای فصل بعد روی زوج فابرگاس-ماتیچ در خط میانی چلسی حساب باز کرده است، همچنین فابرگاس قابلیت بازی در پست های مختلفی را دارد که این گزینه های زیادی برای مورینیو باقی می گذارد.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
وایکامب واندرز 0-5 چلسی

وایکامب واندرز 0-5 چلسی

چلسی در اولین بازی پیش فصل خود، به پیروزی پرگل مقابل وایکامب واندرز دست یافت.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی های لندن در اولین بازی پیش فصل خود با ترکیبی بسیار جوان پا به میدان گذاشتند تا در بازی بزرگ داشت مت بلومفیلد ستاره وایکامب واندرز شرکت کنند.

مورینیو طبق انتظار با ترکیبی بسیار جوان به میدان رفت. تنها بازیکن با تجربه حاضر در ترکیب ابتدایی، مارک شوارزر بود. چلسی با ترکیب مارک شوارزر، ناتان آکی، چالوبا، کریستنسن، تاد کین، ون خینکل، رومئو، لوئیس بیکر، جان سویفت، لوکاس پیازون و پاتریک بمفورد بازی را آغاز کرد، ولی همه این بازیکن ها در نیمه دوم تعویض شدند تا مورینیو از 22 بازیکن استفاده کرده باشد.

در نیمه اول بازی، پاتریک بمفورد سوپر استار چلسی بود. مهاجم 20 ساله چلسی ابتدا روی سانتر ناتان آکی، بازیکنی که امشب دفاع چپ چلسی بود دروازه وایکامب را به زیبایی باز کرد. در دقایق آخر بازی نیز توپ را از روی خط دروازه بیرون آورد تا شاگردان جوان مورینیو برنده به رختکن بروند.


در این نیمه تاد کین، مدافع راست جوان چلسی مصدوم شد و جای خود را به کرت زوما، خرید جدید چلسی داد.


در نیمه دوم ترکیب تقریبا کاملا عوض شد و سولانکی، ایزی براون، جرمی بوگا، محمد صلاح، نمانیا ماتیچ، ایوانویچ، تری و دا سیلوا به بازی آمدند، در میان این نیمه نیز دروازه بان جوان چلسی، میتچل بینی به جای مارک شوارزر وارد بازی شد و هاتان نیز جای اوریول رومئو را گرفت.


نیمه دوم چلسی بسیار درخشان تر ظاهر شد. ابتدا ماتیچ با پاسی دیدنی دا سیلوا دفاع چپ جوان چلسی را از چپ راه انداخت و این بازیکن با پاسی دقیق ایزی براون، مهاجم 17 ساله چلسی را صاحب موقعیت کرد و براون به راحتی و با دقت گل دوم چلسی را زد.


چند دقیقه بعد جرمی بوگا، هافبک تهاجمی 16 ساله چلسی که با ادن هازارد مقایسه می شود، حرکتی تند و تیز طراحی کرد و با ضربه ای محکم قصد باز کردن دروازه وایکامب را داشت که دروازه بان این تیم به خوبی توپ را مهار کرد و کرنر شد. خود بوگا کرنر را فرستاد که کاپیتان جان تری با ضربه سر آن را تبدیل به گل کرد.


گل چهارم چلسی نیز خیلی زود از راه رسید. بوگای 16 ساله پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و با سانتری خارق العاده ایوانویچ را با دروازه وایکامب تنها گذاشت و مدافع راست صرب چلسی گلزنی کرد تا بوگای جوان فعلا 2 پاس گل به نام خود ثبت کند. این بازیکن خارق العاده بود کرد و بارها همچون ادن هازارد مدافعان حریف را با سرعت و تکنیکی باور نکردنی فریب داد تا چشم 8 هزار نفر حاضر در ورزشگاه را به خود جلب کند.


گل پنجم چلسی هم در آخرین دقایق بازی به ثمر رسیده شد که زیباترین گل بازی بود. محمد صلاح حرکت کرد، توپ را به سولانکی 16 ساله سپرد، این بازیکن توپ را خارج از محوطه برای ایزی براون کاشت و مهاجم 17 ساله چلسی با ضربه ای فنی به زیبایی هرچه تمام کاری کرد که گلر تنها نظاره گر حرکت توپ باشد و اینگونه گل دوم خود و گل پنجم تیمش را به ثمر رساند.

در این مسابقه تک تک بازیکنان چلسی فوق العاده ظاهر شدند، خصوصا جرمی بوگا، پاتریک بمفورد و ایزی براون، همچنین کرت زوما در کنار جان تری و همچنین کریستنسن عملکرد بسیار خوبی در قلب خط دفاع داشتند.

دیگر ستارگان باشگاه چلسی که در جام جهانی حاضر بودند، هفته آینده به تمرینات چلسی اضافه می شوند. بازی دوستانه بعدی آبی ها مقابل ویمبلدون خواهد بود و همین بازیکنان در آن بازی نیز برای چلسی به میدان خواهند رفت.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيراهن فصل جديد چلسي

پيراهن فصل جديد چلسي

پيراهن هاي فصل جديد چلسي توسط بازيکنان اين تيم رونمايي شد.





 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
فابرگاس و اوج گیری دوباره در استمفوردبریج

فابرگاس و اوج گیری دوباره در استمفوردبریج



هافبک اسپانیایی که بهترین بازیکن آبی های لندنی در دیدار مقابل برنلی بود، می تواند نقشی کلیدی در پست مورد علاقه خود داشته باشد
پل مک دونالد
آی اسپورت- پاشنه آشیل چلسی در اولین فصل دومین مقطع حضور ژوزه مورینیو در استمفوردبریج، از دست دادن امتیاز در دیدارهایی بود که واقعا نمی بایست امتیاز از دست می رفت اما در حال حاضر به نظر می رسد سسک فابرگاس اسپانیایی این مشکلات را حل کرده است؛ همان طور که دوشنبه در دیدار مقابل برنلی در ورزشگاه ترف مور، موثر و بی رحمانه عمل کرد.
نیوکاسل، استوک سیتی، استون ویلا، کریستال پالاس همه رقبایی بودند که چلسی در فصل 14-2013 به علت عدم خلاقیت و حملات بی روح در مقابل آین تیمها دچار لغزش شد. بازی شناور برنلی و همچنین حمایت تماشاگران خودی و به ثمر رساندن گل زیبای اسکات آرفیلد در دقایق ابتدایی بازی، همه می توانستند چلسی را به دردسر بیاندازند.
اما نمایش رو به جلوی سسک مانع این اتفاق شد. نمایش او در واقع نشان دهنده مقیاس کوچکی از همه آن چیزهایی بود که چلسی در فصل گذشته فاقد آن بود؛ این ستاره اسپانیایی نمایش متوازنی داشت و توانست بازی منظم تیم میزبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ بازی او کمک کرد تا وضعیت چلسی به سمت 30 دقیقه نمایش سطح بالا تغییر کند، این نمایشی زیبا از سبکی بود که او وچلسی قادر به انجام آن هستند.
پاس پشت پای او به برانیسلاو ایوانوویچ، به مدافع صرب اجازه داد تا دروازه حریف را هدف قرار بدهد و فرصت های گلزنی مناسبی هم برای دیه گو کاستا ایجاد کرد و کاستا توانست با یکی از همین پاسها بازی را به تساوی بکشاند. او در نهایت با یک پاس تک ضرب فوق العاده، این شانس را به آندره شورله داد تا شکست تیم میزبان قطعی کند. این سطح از خلاقیت در تضاد کامل با آن چیزی است که ما فصل گذشته در چلسی می دیدیم. با حضور سسک، دیدن این چلسی می تواند بسیار هیجان انگیز و همین طور شکست ناپذیر باشد.
سسک در تمامی گلها نقش داشت، ضربه کرنر ارسالی او بر روی دروازه با ضربه سر ایوانوویچ چلسی را به نتیجه تساوی در نیمه اول رساند. در کنار دیه گو کاستا - که بسیار آماده به نظر می رسد- برای این تیم یک شروع خوب رقم خورده است. تحمل فشار که مانع پیشرفت این تیم بود به نظر می رسد که حل شده است.
این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که برنلی در اولین بازگشت خود به لیگ برتر از سال 2010، تا حدودی بی تجربه به نظر می رسید. تیم میهمان در این دیدار زمان و فضای کافی در خط دفاعی حریف، در اختیار داشت، خط دفاعی که بسیار شکننده به نظر می رسید و اگر آنها همچنان این گونه سخاوتمندانه به مهاجمان حریف در داخل و اطراف محوطه جریمه فضا دهند، این تیم بی تجربه در پایان فصل می تواند مجددا به لیگ یک سقوط کند.



هرچند برنلی در سطح مطلوب نبود اما باز هم نیاز بود که چلسی آنها را شکست دهد و فابرگاس یک بعد کاملا جدید برای چلسی تیم ایجاد کرده است. نه تنها او در یک کلاس بالاتر در توپ پخش کردن و زمان بندی پاسها بود بلکه در بخش حمله نیز او باعث می شد که دیگران در اطراف او بهتر بازی کنند. مورینیو بعد از بازی به این واقعیت اعتراف کرد که: "او دقیقا همان چیزی است که ما نیاز داریم - ثبات، شدت، تصمیم گیری های درست و اینکه او سایر بازیکنان را به مسیر صحیح می آورد. من واقعا خوشحال هستم."
به نظر می رسد نمانیا ماتیچ هم از بازی در کنار سسک بسیار راضی است، در حالی که جلوتر از آنها ادن آزارد و شورله گزینه های بسیار مناسبی برای ارسال پاس از طرف بازیکن اسپانیایی هستند.
از سوی دیگر، این سوال مطرح است که چرا آرسنال تلاش نکرد تا مجددا او را به استادیوم امارات برگرداند و یا چرا بارسلونا به راحتی تصمیم گرفت تا به او اجازه دهد که برود. طرفداران در نیوکمپ تلاش کردند تا او را به خاطر مشکلات زیادی که باشگاه داشت قربانی کنند و به شکلی تحقیرآمیز او را از باشگاه بیرون کردند. اما این خطای او نبود که در پست های زیادی که هیچ کدام هم برای او مطلوب نبود، به بازی گرفته شد. در واقع او یک بازیکن شگفت انگیز است که آرزو داشت به درستی مورد استفاده قرار بگیرد و مورینیو می خواهد که این فرصت را به او بدهد.
مورینیو در این مورد افزود:" فابرگاس اولین انتخاب ما برای آن پست بود. من این بازیکن را به خوبی میشناسم به خاطر اینکه سالهای زیادی را با هم در یک لیگ سپری کردیم. در بارسلونا او در سراسر زمین بازی می کرد. او در بسیاری از پست ها به بازی گرفته شد. اما خود او هم می داند که بهترین پست برای او کجاست."
و بهترین پست برای او بدون شک، طراحی کردن بازی از میانه زمین است که او با کلاس بالایی در روز دوشنبه از خود نشان داد که این نمایش همه را متحیر می کند که چرا بارسلونا میانه میدان خود را بر اساس او شکل نداد. بازیکنی را که بارسا و آرسنال از دست دادند، مطمئنا بزرگترین جذب چلسی بوده است و اگر او این سطح از عملکرد را حفظ کند احتمالا بهترین خرید تابستانی خواهد بود.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
فابرگاس رهبر ارکستر چلسی

فابرگاس رهبر ارکستر چلسی

 

Similar threads

بالا