تازه ها و بررسی iPhone تنها در این تاپیک

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
و اما هکر معروف Pod2g اعلام کرد:

تمامی اکسپلویت های لازم برای جیلبرک ۵.۱ در تمامی دستگاهها یافت شده است! فقط باید دوباره برنامه جیلبرک و همچنین corona را کامپایل کنم!

بعد از انتشار این خبر در تویتر میتوان نتیجه گرفت که بزودی Absinthe ؛ corona و redsn0w برای جیلبرک Untethered دستگاههای دارای ۵.۱ در A4;A5 و حتی A5X آپدیت خواهند شد!
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
آیپد ۲ جدید با پردازنده کوچکتر و آی او اس ۵.۱ عرضه میشود!

اگر هنگام کانفیگ کردن آیپد ۲ ؛ شما بجای ۵.۰.۱ با ۵.۱ مواجه شدید؛ تبریک میگوییم، نمونه جدیدتری را با یک پردازنده کوچکتر و باتری بزرگتر در دست دارید!

هنگام خرید آیپد ۲ (و نه آیپد جدید) مراقب باشید ؛ حتما سریال را چک کنید تا مطمئن شوید تا پروداکت کد آن مربوط به آپریل ۲۰۱۲ باشد ؛ در این مدل ها پردازنده های کوچکتر و باتریهای بزرگتری به کار رقته است!

احتمال میرود اپل در مدلهای جدید iPhone 4S نیز این مدل پردازنده را استفاده کند تا مصرف باتری بسیار بهینه تر شود
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
مرحله aslr در کامپایل برنامه جیلبرک نسخه ۵.۱ با موفقیت رد شد!

این خبر که امروز در تویتر تمام هکرهای آی او اس دیده میشود ؛ نشانگر این است که بزودی برنامه های جیلبرک برای تمامی دیوایسها عرضه خواهند شد!
 

AM.N

عضو جدید
سلام دوست عزیز.با تشکر از اطلاعات دقیقی که دادین.متاسفانه چند وقت پیش جهت پاسخ به شما احتمالا" بجای پاسخ به نقل قول پاسخ به تاپیک زدم که واسم اخطار اومد و گفت تخلف کردین! خیلی ناراحت شدم...فقط پرسیدم قیمت این سیستم چنده؟و چند سیم کارتو ساپورت میکنه؟!






ویژگی های کلیدی
- سیستم عامل iOS 5 به همراه یکپارچگی با iCloud
- پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از ۳G با HSDPA با سرعت ۱۴٫۴ مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت ۵٫۷۶ مگابیت بر ثانیه
- پشتیبانی دو بانده از CDMA و CDMA2000 1xEV-DO
- صفحه نمایش لمسی خازنی TFT IPS با نور پس زمینه LED و قطر ۳٫۵ اینچی ،قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن ۶۴۰ x 960 پیکسل
- سطح ضد خش جلو و پشت گوشی و مجهز بودن به پوشش ضد لک
- پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX543MP2 و تراشه یکپارچه Apple A5
- 512 مگابایت RAM
- قابلیت تشخیص فرمان های صوتی ، دستیار مجازی Siri
- دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و فوکوس لمسی
- ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
- پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n، قابلیت استفاده از گوشی به عنوان Access Point
- مجهز بودن به گیرنده GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS ، قطب نمای دیجیتال
- حافظه داخلی ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایتی
- سنسور شتاب سنج ، مجاورت و سنسور سه محوره Gyro
- الگوریتم خنثی سازی نویز صدا به همراه میکروفن اختصاصی ثانویه
- سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری استاندارد، بلوتوث استریو v4.0
- کیفیت خروجی صدای عالی
- ضخامت بسیار کم گوشی (تنها ۹٫۳ میلی متر)
- دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی بارزولوشن VGA
- فروشگاه نرم افزاری غنی AppStore
- طراحی جدید آنتن و دریافت بهتر سیگنال ها در نواحی با آنتن دهی ضعیف
نقاط ضعف اصلی
- تنها از microSIM Card پشتیبانی می شود
- عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب
- نبود قابلیت چندوظیفه گی در مورد تمامی نرم افزارها
- تماس های تصویری FaceTime تنها از طریق Wi-Fi قابل استفاده هستند
- عدم امکان انتقال فایل از طریق بلوتوث و عدم وجود حالت Mass Storage در حین اتصال به کامپیوتر
- نبود رادیو اف ام
- نبود اسپیکرهای استریو
- تعبیه نشدن اسلات کارت حافظه microSD
- عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند
- وابستگی بسیار زیاد به iTunes جهت بار گذاری فایل های مالتی مدیا
- عدم امکان تعویض باتری توسط کاربر



ادامه دارد

[/QUOTE]
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
با سلام
دوست عزیز در این تالار برای راحتی کاربران بخش ها به طور کامل تفکیک شدند.
برای جلوگیری از هرج و مرج در تاپیک ها کاربران باید سوالات و درخواست های خود را در تاپیک خاص خودش بپرسند.
شما هم برای پاسخ به سوالتون نباید در تاپیک تازه ها و بررسی آیفون سوالی بپرسید. این تاپیک فقط برای معرفی و اخبار آیفون و بررسی این گوشی با گوشی های همرده ی خود میباشد.
برای اخطار جای نگرانی نیست. تا چند وقت دیگر تاریخ آن منقضی می شود.
برای پاسخ گرفتن به تالار زیر مراجعه فرمایید:
پرسش و پاسخ

موفق باشید:gol:
 

Kruger

عضو جدید
مقایسه گوشی های موبایل آیفون و اندروید​
قبل از اینکه این مقاله را شروع کنیم، باید این سوال را مطح کنیم که آیا اصلا مقایسه این دو گوشی با یکدیگر امکان پذیر است ؟ البته اصلی ترین چیزی که در این میان مقایسه می شود، سیستم عامل های مورد استفاده است. یعنی مقایسه سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید. اگر بخواهیم از این جنبه، یعنی بر اساس سیستم عامل مقایسه را انجام دهیم، می توان به نتایجی دست پیدا کرد. البته هدف از این مقاله، برتری دادن یکی نسبت به دیگری نیست. بلکه صرفا هدف ما ذکر مزایا و معایب هر کدام از این گوشی هاست.

همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های آیفون بر اساس سیستم عامل iOS شرکت اپل ساخته شده اند. شرکت اپل، در مورد سیستم عامل خود بسیار حساس است. سیستم عامل iOS یک سیستم کاملا محصور شده است. زیرا اپل از اینکه کسی تغییری در سیستم عاملش ایجاد کند چندان خوشش نمی آید !

اما از آن طرف، سیستم عامل Android که از هسته لینوکس شکل گرفته است، یک سیستم عامل کاملا باز و Open Source است. برنامه نویسان به راحتی به سورس کد های اندروید دسترسی دارند و می توانند آزادانه برنامه های دلخواه خود را بنویسند. به همین دلیل هم هست که به محض ارائه نسخه جدیدی از اندروید، در عرض چند هفته صدها برنامه و بازی جالب برای آن طراحی می شود.

یکی از چیزهایی که در گوشی های آیفون به عنوان یک مزیت کاملا به چشم می آید، هماهنگی کامل سخت افزار و نرم افزار آن است. دلیل این امر هم روشن است. چون سیستم عامل نصب شده روی آن، دقیقا برای همین سخت افزار طراحی شده است. تنها یک گوشی و تنها یک سیستم عامل، همه چیز با هم هماهنگی خواهد داشت. اصلا این از اهداف اپل است.

اما از آن طرف، گوشی های اندرویدی را در نظر بگیرید. ده ها مدل گوشی، ساخته ی شرکت های مختلف (مثل سونی اریکسون، HTC ، سامسونگ و ...) با سیستم عامل هایی که توسط برنامه نویسان مختلف در گوشه و کنار دنیا توسعه پیدا می کند. قطعا ناهماهنگی سخت افزار و نرم افزار در گوشی های Android قابل انکار نیست.

در مقایسه نرم افزار و بازی های رایگان، اندروید یک سر و گردن بالاتر است. تنها با یک جستجوی ساده، می توانید انواع بازی ها و برنامه های کاملا رایگان برای گوشی اندرویدی خود پیدا کنید. در حالی که تعداد بازی ها و برنامه های رایگان آیفون بسیار کم است. (منظور از رایگان، برنامه هایی هستند که از طرف تولید کننده به عنوان برنامه رایگان معرفی و ارائه می شود. و نه برنامه های قفل شکسته ای که شما به صورت رایگان دانلود می‌کنید!)

در گوشی های آیفون، باز هم به دلیل حساسیتی که اپل دارد، دسترسی به منابع سیستم و فایل های سیستمی موجود در گوشی به راحتی امکان پذیر نیست. در حالت عادی شما نمی توانید هیچ کدام از فولدر ها و فایل های سیستم عامل iOS گوشی را ببینید. شاید به همین دلیل هم هست که بسیاری افراد ترجیح می‌دهند گوشی آیفون خود را جیلبرک کنند تا راحت تر به محتوای آن دسترسی داشته باشند. (جیلبرک، اصطلاحی است که به باز کردن قفل سیستم عامل iOS و رفع محدودیت های آن اطلاق می شود)
برعکس این، در گوشی های اندرویدی همه چیز تحت کنترل شماست. البته اینکه همه چیز در دسترس باشد، همیشه هم مزیت نیست ! در گوشی های آیفون به دلیل محدود بودن دسترسی های کاربر، میزان هنگ کردن گوشی بسیار کم و نزدیک به صفر است.

با همه این حرف ها، هر کدام از این گوشی ها طرفداران دو آتشه خود را دارند. و رقابت سختی همیشه بین سیستم عامل iOS و Android برقرار است. جدا از اینکه کدام یک برتر از دیگری است، در نهایت سود این رقابت به نفع استفاده کنندگان خواهد بود.

منبع : سرزمین دانلود
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
یک نکته ؛ با وجود عدم ساپورت اپل از اوپن داروین برای سیستم های مک ؛ آیفون همچنان از کرنل آزاد اوپن داروین استفاده میکنه :)

اما خبر جدید؛ هکر معروف pod2g در وبلاگ خود اعلام کرد:

جیلبرک ۵.۱ آماده است ؛ فقط آیا آن را منتشر کنم یا برای نسخه ۶ نگه دارم؟

زیرا احتمال میرود در نسخه ۶ (در صورت انتشار) حفره ها بسته شوند!

در نظر سنجی این هکر شرکت کنید:

http://pod2g.blogspot.com
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]CES 2011 تحت تاثیر اخبار اپل[/h]
نمایشگاه فناوری (CES) مکانی برای نمایش آخرین تولیدات و فناوریهای روز جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز صنعت الکترونیک و مخابرات به حساب می آید که با درجه اعتبار ی که این نمایشگاه دارد معمولا اکثر شرکت های بزرگ سعی میکنند در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات و فناوریهای جدید خود را به نمایش همگان گذارند.
امسال نمایشگاه CES 2011 روز پنجشنبه ۱۶ دی با حضور شرکتهای بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز کارخانجات تولید کننده محصولات الکترونیک و مخابراتی در لاس وگاس آمریکا برگزار شد.
نمایشگاه CES 2011 حاوی تبلت ها٬ نت بوک ها٬ نسل جدید مانیتورها و تلویزیون های سه بعدی٬ فناوریها و تجهیزات روز چاپ و عکاسی٬ نسل جدیدی از تجهیزات الکترونیک و مخابراتی و لوازم لوکس و جانبی این محصولات بود.
شرکت اپل یکی از معدود شرکتهای بزرگ و معتبر در حوزه فناوری اطلاعات است که چند سالیست در این نمایشگاه حضور رسمی ندارد و تمایلی برای معرفی محصولات جدیدش در این نمایشگاه سالیانه از خود نشان نداده است. عدم تمایل حضور اپل در چنین نمایشگاه هایی به چند سال قبل و به زمانی بر میگردد که مدیران ارشد اپل تصمیم گرفتند در یک جدول زمانبندی شده مشخص و محرمانه محصولات و خدمات جدید خود را٬ خودشان نمایش دهند. با این کار اپل تصمیم دارد با توجه به نیازهای بازار و کاربران محصولات و خدمات جدید خود را با تمرکز کامل و بدون اجبار برای نمایش در یک روز و مکان خاص مثل CES معرفی نماید.
خیلی ها عدم حضور اپل در چنین نمایشگاهی را عقب افتادن از صدر اخبار در حوزه فناوری اطلاعات و فرصتی برای رقبای این شرکت میدانند. اما امسال شرکت اپل ثابت کرد با آینده نگریها و اعمال سیاستهای تجاری حساب شده نه تنها از این حوزه دور نمی ماند بلکه می تواند در هنگام برپایی نمایشگاهی در چنین سطح بالایی بخوبی توجهات و اخبار را معطوف خود نماید و حتی اخبار این نمایشگاه را تحت الشعاع سیاستهای تجاری خود قرار دهد.
انتشار آپدیت نسخه ۱۰.۶.۶ برای سیستم عامل مک و افتتاح فروشگاه نرم افزارهای مک (Mac App Store) و مهم تر از همه خبر عرضه آیفون با سرویس های محبوب Verizon در آمریکا CES 2011 را تحت تاثیر خود قرار داد. بویژه آنکه مدیر ارشد شرکت Verizon در اولین روز شروع CES 2011 در یک سخنرانی رسمی این خبر را تایید نمود.
اپل همزمان با اولین روز نمایشگاه٬ برای کاربران سیستم عامل مک فروشگاه نرم افزارهای مک را با جدیدترین آپدیت این سیستم عامل عرضه کرد. این فروشگاه برای کاربران مک محلی بسیار کاربرپسند و محبوب جهت جستجو٬ مشاهده توضیحات و دانلود برنامه ها و بازیها ی مک می باشد. همچنین فرصت مناسبی برای برنامه نویسان و شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای مک جهت نمایش و فروش محصولاتشان در سطح بین المللی است. اهمیت این خبر از آن رو است که در همان روز اول بالای یک میلیون دانلود از این فروشگاه انجام شد و حتی برای استیو جابز و مدیران اپل نیز بسیار هیجان انگیز بود. این اتفاق در حالی روی داد که تنها ۱۰۰۰ برنامه بر روی فروشگاه نرم افزاری مک قرار گرفته بود و نیز این امکان فقط برای کاربرانی که سیستم عامل خود را به نسخه ۱۰.۶.۶ بروز کرده بودند میسر می باشد.

اما خبر دوم اپل که در زمان برپایی CES منتشر شد خبر عرضه آیفون با سرویس های شبکه بیسیم Verizon بود. خبری که کاملا دوستداران و طرفداران محصولات اپل را در آمریکا خوشحال کرد.
Verizon از محبوب ترین و با کیفیت ترین شبکه های ارائه دهنده خدمات مخابراتی و سرویس های شبکه های بیسیم است که هم اکنون مشهورترین تلفن های هوشمند در آمریکا با خدمات ارتباطی این شرکت کار میکنند. تابحال آیفون با سرویس AT&T در آمریکا عرضه میشد که این شرکت تاکنون یک پنجم ایالات آمریکا را تحت پوشش شبکه ۳G خود دارد . این در حالیست که Verizon درصد بیشتری از ایالات آمریکا را نسبت به AT&T تحت پوشش شبکه ۳G دارد.

ایوان سیدنبرگ مدیر ارشد Verizon در سخنرانی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه CES داشت خبر فراهم سازی بستر شبکه های نسل چهارم با سرعت انتقال داده بین ۱۰۰ Mbit/s تا ۱ Gbit/s را اعلام نمود. کارشناسان معتقدند که این سیاست جدید اپل باعث افزایش فروش محصولاتش در آمریکا و در نهایت باعث افزایش ارزش سهام این شرکت خواهد داشت.
انتشار و عرضه این خدمات از سوی اپل نشان داد با اینکه این شرکت در یک رخداد بزرگ فناوری مانند CES شرکت نمی کند اما با سیاست های تجاری مختص خود بگونه ای عمل میکند که حتی نمایشگاهی در این حد را تحت تاثیر اخبار خود قرار میدهد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]قفل و محافظت از پیامک ها و iMessage ها[/h]
همه ما برای اینکه دسترسی افراد ناشناس را از اطلاعات شخصی موبایلمان محدود کنیم تلاش زیادی میکنیم، یکی از این اطلاعات مهم و شخصی پیامک ها و iMessage های ماست که در این پست با نصب ابزاری از سیدیا پیام های آن را رمز گذاری میکنیم!
سورس : Http://cydia.xsellize.com
قدم اول – وارد سیدیا شده و عبارت LockMessages را جستجو کنید، بعد از پیدا شدن ابزار توسط سیدیا نام آن را لمس کرده و روی گزینه ی Install بزنید.

قدم دوم – حال Confirm را لمس کرده و منتظر بمانید تا ابزار دانلود و نصب شود.

قدم سوم – گزینه ی Restart SpringBoard را لمس کرده و بعد از ریست شدن آیفون به قسمت Settings بروید. و گزینه ی LockMessages را لمس کنید.

قدم چهارم – گزینه ی Lock Message App را به حالت On تغییر داده و برای تغییر پسورد پیش فرض ۰۰۰۰ روی Change Password بزنید.
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
آیفون بعدی احتمالا با صفحه ۴ اینچ.

کم کم به ۲۲ خرداد و کنفرانس اپل نزدیک میشویم. احتمال عرضه iOS 6 در این کنفرانس بسیار بالاست. طی اطلاعات درز شده از بنچ مارکهای خرید و دانلود از اپ استور ؛ چند مورد برنامه توسط دستگاه با ورژن ۶ خریداری شده است.

همچنین در این ورژن ؛ احتمال افزایش رزولوشن ۱۰۰ درصد بوده و طی اخباری که از منابع موثق در دسترس است ؛ آیفون بعدی که احتمالا New iPhone نام بگیرد ؛ با صفحه نمایش ۴ اینچی به بازار ارائه گردد. همچنین احتمال استفاده از پردازنده ۴ هسته ای ساخت شرکت Anobit روی این دستگاه قدرتمند بسیار زیاد است.

همچنین صفحه نمایش این دستگاه هم به احتمال ۹۵٪ توسط شارپ ساخته شود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آیفون جدید 3.5 اینچ به همراه 4G LTE[/h]





پس از انتشار اخبار و شایعاتی مختلف در مورد گالکسی اس ۳ که همچنان هم ادامه دارد، به نظر می رسد که اخبار و شایعات در مورد نسل بعدی آیفون هم شروع شده و البته این امری کاملا طبیعی است. ۲ روز پیش بود که خبری منتشر شد و در آن اعلام شد که نسل بعدی آیفون از صفحه نمایش رتینا استفاده خواهد کرد و اندازه آن ۴.۶ اینچی خواهد بود. اما دیروز خبر دیگری در این مورد منتشر شد که ادعا می کند که نسل ششم اسمارت فون های اپل احتمالا دارای صفحه نمایش با سایز آیفون ۴ و آیفون ۴ اس خواهد بود.​
این خبر را iMore منتشر کرده است که در گذشته اطلاعات دقیقی را در مورد آیفون های قبلی منتشر کرده بود. همانطور که اعلام شد، iMore عنوان کرده که صفحه نمایش مورد استفاده در آیفون جدید دارای سایزی به اندازه آیفون ۴ یا ۴ اس و یا حداقل اندازه ای در همین حدود است. همچنین این وبسایت ادعا کرده که این دستگاه دارای یک داک ارتباطی کوچکتر و قابلیت پشتیبانی از ۴G LTE است. براساس نظر iMore آیفون جدید در پاییز آینده معرفی خواهد شد.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاییز امسال آیفون جدید با 4G LTE


خوب آیپد جدید به خوبی و خوشی عرضه شد. اما خیلی ها فقط طرفدار آیفون هستند و تبلت برای آنها کارایی ندارد، به همین جهت برای آیفون دوستان خبر هایی داریم.

iMore سایتی هست که بسیاری از قابلیت های آیپد جدید را لو داده بود و حالا ۹ روز پس از عرضه آیپد جدید شروع به پخش شایعات درباره آیفون بعدی کرده.

  • به گزارش این منبع همانطوری که پیشبینی میشد آیفون جدید از ۴G LTE پشتیبانی خواهد کرد. iMore برای آیپد جدید هم این را گفته بود که درست درآمد.
  • iMore میگوید این آیفون داک کانکتور کوچک(micro Dock) خواهد داشت. دلیل تعبیه این نوع اتصال استفاده از حداکثر فضا در داخل دستگاه است. دلیل تعبیه مینی سیمکارت هم همین بوده.
  • اندازه صفحه و وضوح آن تغییر نخواهد کرد. در حال حاضر صفحه رتینا ۳.۵ اینچی بسیار وضوح و شفافیت بالایی دارد. حتی میزان پیکسل در اینچ آن بیشتر از آیپد جدید است (پیکسل در اینچ آیفون ۳۲۶ است در حالی که آیپد ۲۶۴ پیکسل در اینچ دارد!)
  • اگر بخواهیم نسبت به بازه زمانی عرضه در نظر بگیریم، آیفون بعدی باید در ژوئن(خرداد) ۲۰۱۲ عرض شود. اما به دلیل اینکه حتما با خود iOS جدید یا همان ۶ را همراه دارد, موکول میشود به بعد از WWDC, مانند آیفون ۴اس، که حدودا میشود اکتبر امسال.


مدل مفهومی بسیار زیبا از آنتونیو دی روزا (ADR Studio)
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک طرح مفهومی دیگر از آیفون در بازار داغ طرحهای آیفون نسل بعد…

این آیفون با تعداد عکسهای بیشتر و نماهای مختلف و با قطر معقول تری طراحی شده اما از نظر امکانات به آیفون پلاس شباهت دارد که به گفته ی طراحش امکانات زیر را دارا است:
-پردازنده ۴ هسته ای A6
- صفحه Wide Screen ۴٫۵ inch
-دوربین ۱۰MP
-دکمه ی Home مجازی
-سیم کارت جاسازی شده
-بدنه فلز مایغ
-سایز :۱۱۶٫۲x 59.4 x 7.9




 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
و اما شایعات به حقیقت رسیدند.

فردا جیلبرک نسخه ۵.۱ و ۵.۱.۱ برای تمام دیوایسهایی که این نسخه رو ساپورت میکنند ؛ ارائه میشه.
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
[h=6]

"چیز های خوبی دیدیم، چی فکر میکنید؟ صبحمان با محصولات خارقالاده شروع شد. بگذارید یه دوره بکنیم.
مکبوک رو رادیکال میگیرم:پیشرفته ترین مک ساخته شده!
OSX شیر کوهی نهمین عرضه از بهترین سیستم عامل دسکتاپ دنیا و بهترین OSX تابحال.
iOS ۶ با ۲۰۰ ویژگی جدید و بهترین سیستم عامل موبایل دنیا.
فقط اپل میتوانست همچین سخت افزار نرمافزار و سرویسی ارائه دهد.
ما به این محصولات افتخار میکنیم، زیرا آنها بهترین مثال از کارهای اپل بودند.
و این (افتخار) دلیلی است که مردم اپل را برای کار انتخاب میکنند، تا بهترین کار های زندگیشان را انجام دهند. برای عرضه محصولات بزرگ که به مردم قدرت انجام کارهای بزرگ را میدهند. برای تغییر در بسیاری از زندگی ها. محصولاتی که ما میسازیم با برنامه های ساخته شما ترکیب شده وا اساسا دنیا را تغییر میدهد."
خطاب به دولوپر ها:" و واقعا من دلیلی بهتر از این برای شروع یک روز نمیبینم.
بسیار ممنونم از اینکه اومدید و به ما پیوستید"
[/h]

 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
iPhone ۵ در حال تولید!

iPhone ۵ در حال تولید!

به ادعای یک وبلاگ ژاپنی، در حال حاضر تولید محصول بعدی iPhone آغاز شده است. وبلاگ Macotakara برای اثبات این ادعا به سایت چینی‌ Alibaba.com اشاره کرده است که لیست قاب‌های iPhone ۵ را به نمایش گذاشته است.این بلاگ در ادامه می‌گوید که پشت آیفون جدید هم از جنس شیشه و هم آلومینیوم است، “در جائی‌ که آلومینیوم استفاده نمی‌شود، شیشه وجود دارد”. این گفته در تضاد با گزارشهای قبلی‌ است که ادّعا میکنند، پشت آیفون بعدی مثل آی‌‌پد کاملا از آلومینیوم است. ( به تصویر زیر نگاه کنید)
پشت iPhone ۵ به گزارش وبلاگ Macotakar

صفحه نمایش بزرگتر ۴ اینچی‌ با نسبت دید ۱۶:۹ از قابلیتهای پیش بینی‌ شدهٔ iphone ۵ است که به طور گسترده‌ای گزارش شده بود و این در حالیست که آیفون قبلی‌ صفحه نمایش ۳.۵ اینچی‌ با نسبت دید ۳:۲ دارد و هر دو طرف قاب آن هم با شیشه پوشیده شده است.به گزارش رویترز، فروشندگان چینی‌ در Taobao واحد Alibaba در حال پذیرش سفارشات از علاقمندان هستند. اگر شما هم یکی‌ از طرفداران iPhone ۵ هستید، به جمع آنها بپیوندید.+

منبع: http://www.bazarmazar.com/blog/cellphone/iphone-5-already-in-production.html
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
مروری بر تمام شایعات ماه جاری درباره iPhone 5

مروری بر تمام شایعات ماه جاری درباره iPhone 5

امروز در نظر داریم به کلیه خبرها، از آنچه به واقعیت نزدیک بود تا شایعات دیوانه کننده در خصوص آیفون ۵ که ما تا کنون در ماه جاری سال ۲۰۱۲ شنیده ایم به پردازیم.پس از معرفی iPhone 4S در سال ۲۰۱۱ که در واقع نسخه بهبود یافته مدل قبلی آیفون محسوب می شدو با آیفون ۵ کاملا متفاوت بود. اپل مجدد به آزمایشگاه خود بازگشت تا دستاوردها و تفکراتش و در واقع آزمایشات را تکرار کند برای تولید تلفن همراه هوشمند مشهورش که بسیاری در خصوص آن صحبت می کردند.ما کاملا مطمئن هستیم، آیفون ۵ اصلی در سال ۲۰۱۲ بعنوان گجت متفاوت اپل ظهور خواهد کرد و جهش بسیار زیادی نسبت به آیفون ۴S خواهد داشت. به همین جهت بر آن شدیم بر مجموعه شایعاتی که در این خصوص از قبل وجود داشت یک ورژن بروز رسانی جدید بزنیم و اطلاعات جدیدی که در این خصوص در ماه جولای سال ۲۰۱۲ مطرح بوده را در این پست اضافه کنیم.
شماتیکی از طراحی آیفون ۵
23 جولای ۲۰۱۲سوکت اتصال آیفون ۵ کوچکتر می شوداولین شایعه ای که مطرح شد در خصوص کانکتور ارتباطی این تلفن همراه بوده است، کانکتور ۳۰ پین فعلی به ۱۹ پین تغییر خواهد کرد و فضای بیشتری در لبه پایینی در اختیار خواهد بود برای اتصال هدفون خواهد بود که در حال حاضر در لبه بالایی قرار دارد.۲۲ جولای ۲۰۱۲تولید در شانگهای چین شروع شده است!براساس اخبار منتشر شده از تایپه، یکی از کارخانه های تولیدی به نام پگاترون تولید این تلفن همراه را بر مبنای مدل تایوان در کارخانه شانگهای شروع کرده است، همچنین Digi times اخباری در خصوص تولید نسخه جدید آیپد هم به همین شکل منتشر نموده است.۱۹ جولای ۲۰۱۲تولید آیفون ۵ تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲برمینای آخرین کنفرانس برپا شده CFO، برآورد ها بدین صورت بوده است که منطقی ترین زمان تولید این تلفن همراه سه ماهه چهارم سال خواهد بود.در ادامه تیتر های سایر شایعات را مشاهده خواهید کرد:‌۱۸ جولای ۲۰۱۲قاب های جدید آیفون تولید شد! قاب های جدید آیفون از منبع چینی با قطع کامل ارتباطی مستطیل شکل در قسمت پایین این تلفن همراه تولید شده است! احتمالا این قاب ها هم برگرفته از شایعات بهبود در وضعیت کانکتورهای ارتباطی بوجود آمده است!۱۷ جولای ۲۰۱۲صفحه نمایش نازک تر برای آیفون ۵ وال استریت ژورنال در گزارش خود اعلام کرد، آیفون جدید صفحه نمایش کوچکتری خواهد داشت، تکنولوژی جدید سلولی در صفحه نمایش محصول جدید جایگزین تکنولوژی ال سی دی قبلی خواهد شد، این تغییر تکنولوژی خود باعث کاهش لایه ای از صفحه نمایش و نازک تر شدن آن خواهد شد.۱۶ جولای ۲۰۱۲تغییر در وضعیت قرار گیری سیم کارتتکنولوژی که با قرار دادن سیم کارت کوچکتر در این تلفن همراه مطرح شده است، به آیفون اجازه داده است از باطری بزرگتری استفاده کند.۱۵ جولای ۲۰۱۲یک تلفن همراه بلندتر از لحاظ اندازه و داشتن دوربین در مرکز قاب پشتوبلاگ خبری تایوانی اپل اقدام به انتشار تصاویری از پلت فرم ابعادی جدید نمود،‌ که از آیفون ۴ اس بزرگتر و ابعادی نزدیک به ۴ اینچ را شامل شده است.۱۲ جولای ۲۰۱۲شروع پیش فروش این تلفن همراه بر اساس گزارشات منتشر شده، کاربران شرکت TaoBao چینی که در راستای تجارت الکترونیکی فعالیت می کند، از پیش فروش این تلفن همراه صحبت می کنند، قیمتی که مطرح شده است از ۱۰۰۰ یوان چین در حدود ۱۶۰ دلار آمریکا تا ۶۹۹۹ یوان در حدود ۱۱۰۰ دلار آمریکا بوده است.۱۰ جولای ۲۰۱۲ارائه طرح جدید مهندسی برای آیفون ۵بر اساس گزارش منتشر شده از سایت GottaBeMobile در خصوص آیفون و آیپد و با توجه به اینکه آنها یکی از افراد زنجیره قابل اعتماد اپل محسوب می شوند، باید خبر بلند تر شدن ارتفاع آیفون جدید و همچنین ایجاد یک حفره برای میکروفن در محلی مابین دوربین و فلاش فعالی در آیفون ۴ و ۴ اس را پرنگ تر از سایر اخبار دانست.۵ جولای ۲۰۱۲پردازنده ۴ هسته ای با چیپ ست A6Digi times در خبرهای خود اعلام داشته است، نسل بعدی آیفون پردازنده ARM چهار هسته ای، را به همراه داشت که مبنای آن Exynos 4 سامسونگ خواهد بود.

منبع
http://www.bazarmazar.com/blog/cellphone/iphone-5-rumor-roundup.html
 

samad kaghazloo

عضو جدید
تبلت ایسوس و آیفون

تبلت ایسوس و آیفون

اگه از دوستان کسی اطلاعاتی راجع به تبلت به خصوص مدل ایسوس ترنسفورمر و نیز آیفون داره ممنون می شم اگه در اختیارم بزاره
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
اگه از دوستان کسی اطلاعاتی راجع به تبلت به خصوص مدل ایسوس ترنسفورمر و نیز آیفون داره ممنون می شم اگه در اختیارم بزاره
سلام . دوست گلم کدوم مدل ترنسفورمر مد نظرتونه و چه اطلاعاتی میخواین !؟
ضمن اینکه مدل آیفون رو هم مشخص کنین !
 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]بررسی تخصصی آیفون ۵ – iPhone 5[/h]


علمولوژی: اپل سرانجام شب گذشته از آیفون ۵ رونمایی کرد، نازک ترین و سبک ترین آیفونی که تاکنون دیده ایم، با مشخصاتی کاملاً جدید. صفحه نمایش رتینا ۴ اینچی، پردازنده مخصوص A6 برای عملکرد فوق العاده سریع، تکنولوژی بی سیم فوق سریع – همه این ها در کنار عمر بیشتر باطری. در نرم افزار آیفون ۵ از آی او اس ۶ (iOS6) استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل موبایل در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید از جمله نقشه طراحی شده توسط خود اپل، برنامه های مخصوص فیس بوک، پس بوک اپل (Passbook)، و حتی ویژگی های جدید سیری.

((آیفون ۵ زیباترین گجتی است که ما تاکنون ساخته ایم)). این ها گفته های فیلیپ شیلر نایب رییس ارشد بازاریابی جهانی اپل است. ((ما کلی تکنولوژی پیشرفته و خلاقیت را درون یک گجت نازک و سبک جای داده ایم، و فکر می کنیم که مصرف کنندگان عاشق آن شوند.))

شاید بتوان گفت آیفون ۵ نازک ترین اسمارت فون در جهان در حال حاضر است، بطوریکه بدنه آلومینیومی آن ۱۸ درصد نازک تر و وزن آن ۲۰ درصد سبک تر از آیفون ۴اس است.

در زیر نگاهی داریم به ویژگی های کلی آیفون ۵:
صفحه نمایش: صفحه نمایش رتینا ی آیفون ۴ اس به اندازه کافی عالی بود، اما صفحه رتینا ۴ اینچی آیفون ۵ با تعداد پیکسل بیشتر حتی آن را بهتر هم کرده است. با افزایش ارتفاع و بدون ایجاد تغییر در پهنای گوشی، استفاده از آیفون ۵ با یک دست همانند گذشته آسان است، ضمن آنکه می توانید از اپلیکشن های جدیدی که برای بهبود صفحه نمایش اضافه شده، ویدئو اچ دی وایداسکرین، تقویم کامل پنج روزه و وب گردی راحت تر لذت ببرید.




ارتباطات: آیفون ۵ از استانداردهای وایرلس فوق سریع LTE و DC-HSDPA پشتیبانی می­کند، بنابراین کاربران می توانند سریع تر در اینترنت جستجو و دانلود کرده یا به تماشای فیلم های آنلاین بپردازند. ضمن اینکه اپل از استاندارد وای فای ۸۰۲٫۱۱n دو بانده برای سرعت تا ۱۵۰Mbps هم پشتیبانی می کند که البته این ویژگی بایستی به طور جداگانه خریداری شود.
پردازنده: اپل یک تراشه کاملاً جدید A6 طراحی کرده تا علاوه بر به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی از تمام ویژگی های فوق العاده در آیفون ۵ از جمله صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی کند. عملکرد سی پی یو و گرافیک در آیفون ۵ دو برابر شده است، و شما می توانید همه کار از جمله اجرای اپلیکیشن ها، بارگذاری صفحات وب و دانلود فایل های ایمیل را به سرعت تمام انجام دهید.




دوربین: می توان گفت دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight محبوب ترین در جهان است و در آیفون ۵ این دوربین بهتر هم شده است. دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده و عملکرد آن مطلوب تر است، و با تمام این اوصاف حتی ۲۵ درصد هم کوچک تر از دوربین آیفون ۴ اس است. دوربین جدید iSight در آیفون ۵ دارای کاور لنز کریستال یاقوت است که نازک تر و با دوام تر از شیشه استاندارد بوده و قابلیت ارائه تصاویری بسیار شفاف را دارد. ویژگی جدید پانوراما به شما اجازه می دهد با تنها حرکت دادن دوربین در یک منظره تصاویر پانورامایی با کیفیت ۲۸ مگاپیکسل بگیرید که همه را انگشت به دهان کند. ویژگی های جدید دیگری نیز به دوربین اضافه شده که از جمله آنها می توان به پایدارسازی بهبود داده شده، قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ چهره در یک تصویر و امکان گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین جلویی اچ دی فیس تایم تماس های تصویری را بسیار واضح ساخته و همچنین می تواند برای ضبط ویدئو های اچ دی ۷۲۰p مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با استفاده از iCloud می توانید عکس های خود را با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید.


کانکتور: آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام تجاری Lightning است که کوچک تر، هوشمند تر و با دوام تر از کانکتور قبلی است. کانکتور تمام دیجتال لایتنینگ دارای یک اینترفیس تطبیقی است که فقط از سیگنال هایی استفاده می کند که هر اکسسوری یا لوازم جانبی نیاز دارد.




سیستم عامل: در ساخت نرم افزار آیفون ۵ از آی او اس ۶ استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید. نقشه های جدید طراحی شده توسط اپل، برنامه های مکمل فیس بوک برای تماس ها و تقویم یا قابلیت ارسال مستقیم از مرکز اطلاعیه ها، پس بوک، سیری با ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های بیشتر، دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، فهرست فیلم های سینمایی و رستوران ها و … از جمله این موارد هستند.

باطری: با وجود اضافه شدن ویژگی های جدیدی از جمله صفحه نمایش بزرگتر، پردازنده جدید و ارتباط بیسیم ۴جی LTE، عمر باطری در آیفون ۵ هم بهبود پیدا کرده است. خود اپل می گوید که باطری آیفون ۵ قدرتمند از آیفون ۴ اس است.

در حالیکه دوام باطری در حالت استندبای در آیفون ۴ اس ۲۰۰ ساعت بود، این عدد در آیفون ۵ به ۲۲۵ ساعت افزایش پیدا کرده است. باطری گوشی برای ۴۰ ساعت گوش دادن به موزیک و ۱۰ ساعت تماشای ویدئو کفایت می کند.



قیمت و تاریخ عرضه

آیفون ۵ در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود و در ایالات متحده (البته به صورت قراردادی) با قیمت ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایت، ۲۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایت و ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایت به فروش می رسد. این گوشی از روز جمعه ۲۱ سپتامبر در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هونگ کونگ، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا به فروش خواهد رسید و مصرف کنندگان می توانند از همین جمعه سفارش خرید آن را بدهند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کاربران از مشکل نور سبز در نمایشگر آیفون ۵ شکایت دارند[/h]

iPhone 5

مشکلات آیفون ۵ از نقشه شروع شد با خراشیده و ساییده شدن سریع بدنه و همچنین، ایجاد هاله ارغوانی در هنگام عکس‌برداری ادامه یافت و به نظر می‌رسد به همین جا هم ختم نمی‌شود. حالا بعضی از کاربران، از وجود یک نور سبز رنگ در صفحه نمایش آیفون شکایت کرده‌اند. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه باشید.



به نظر می‌رسد که نمایشگر بعضی از آیفون ۵‌های تولید شده، مشکلاتی در نمایش رنگ‌ها دارد. پس از هاله ارغوانی رنگی که در عکس‌برداری از مکان‌هایی با نور شدید ایجاد می‌شد، حالا بعضی از کاربران از وجود نوری سبز رنگ در صفحه نمایش آیفون گله دارند. این نور سبز‌ رنگ در لبه‌های صفحه نمایش و پس از خارج کردن گوشی از حالت Sleep بوجود می‌آید.
روزنامه گاردین، اولین منتشر کننده این خبر بود و آنرا در تالارهای گفتگوی کاربران آیفون ۵ مشاهده کرده بود.
[h=3]مقاله مرتبط:[/h]
  • نقشه iOS 6، اپلیکیشنی پر دردسر که کاربران را ناراضی کرده است
  • مشتریان آیفون ۵ از ساییده و خراشیده شدن سریع بدنه تلفن خود شکایت دارند
  • اپل رسما در مورد مشکل ارغوانی شدن عکس‌های آیفون ۵ واکنش نشان داد

به نظر می‌رسد رنگ سبز ایجاد شده، تنها برای چند ثانیه برروی صفحه باقی‌ می‌ماند اما بعضی از کاربران اعلام کرده‌اند که این مسأله به مرور زمان بدتر شده و رنگ سبز برای مدت بیشتری روی صفحه باقی می‌ماند. کاربران انجمن‌ها متذکر شده‌اند که اپل آیفون‌‌های مشکل دار را تعویض می‌کند، اما کاربرانی که با این مشکل روبرو شده‌اند می‌گویند، رنگ سبز همیشه برروی صفحه نمایش شکل نمی‌گیرد و معلوم نیست که هنگام مراجعه به گارانتی بتوانند این مشکل را به اپل نشان دهند.
با تمام این‌ها، به نظر نمی‌رسد مشکل ایجاد شده، شایع باشد. آیفون ۵ از فناوری صفحه نمایش جدیدی بهره می‌برد که امکان طراحی دستگاهی باریک‌تر را فراهم نموده است ، احتمالاً همین مسأله باعث بروز این مشکل شده است.
در حال حاضر، همه منتظر پاسخ اپل رسمی اپل به این مشکل هستند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپل تولید آیفون ۵ را کاهش داد تا کیفیت آلومینیوم بدنه دستگاه را افزایش دهد[/h]

iPhone 5

بلومبرگ گزارش کرده است که تولید آیفون ۵ اپل کاهش یافته و به آهستگی دنبال می‌شود تا اپل برروی بهبود کیفیت آلومینیوم بکار رفته در بدنه این تلفن، بهبودهایی را اعمال کند تا استحکام بدنه آیفون‌های بعدی ارتقاء یافته و به راحتی خراشیده نشوند.



همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، بسیاری از خریدارن آیفون ۵ از ساییده شدن سریع و خط و خش پذیری آسان آیفون ۵ شکایت نموده‌اند. اپل در پاسخ به این مشتریان گفت بود که این موضوع عادی است!
اما به نظر می‌رسد این شرکت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بیش از این موجب ناراحتی خریداران آیفون ۵ نشود و تولید این محصول را کاهش داده تا کیفیت بدنه را بهبود بخشد.
این موضوع طبیعی است که آلومینیوم خط و خش برداشته و یا در اثر تماس با یک جسم سخت خراشیده و ساییده شود اما مشکل آنجاست که برخی از خریدارن آیفون بلافاصله پس از باز کردن جعبه و خارج نمودن آن از پوشش‌های محافظ و دقیقا زمانی که هنوز اصلا از تلفن استفاده نکرده بودند، متوجه خراشیده شدن تلفن خود شده‌اند. این امر به هیچ وجه قابل توجیه نیست و اپل حداقل در تلاش است تا آیفون‌هایی که به دست مشتریان می‌رسند چنین مشکلاتی را نداشته باشند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپل رسما در مورد مشکل ارغوانی شدن عکس‌های آیفون ۵ واکنش نشان داد[/h]

Mashable

کمی پس از عرضه آيفون ۵، برخی از کاربران از صورتی-ارغوانی شدن عکس‌ها در شرایطی که نور محیط زیاد است، شکایت‌ کردند. این مشکل در شرایط عادی رخ نمی‌دهد اما اگر منبع نور در کادر وجود داشته باشد، معمولا رنگ‌های غیرطبیعی در عکس شکل می‌گیرند. حال اپل در بخش پشتیبانی خود رسما به این مشکل پاسخ داده است.

بسیاری از دوربین‌های کوچک، شامل تمام دوربین‌هایی که در آیفون‌های مختلف استفاده شده‌اند، ممکن است زمانی که منبع نور شدید در صحنه وجود داشته باشد در لبه‌های تصویر بهم ریختگی رنگ شکل بگیرد. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که منبع نور با زاویه خاصی در عکس قرار بگیرد. این مشکل به دلیل انعکاس نور منبع در درون ماژول دوربین و سنسور آن رخ می‌دهد. اگر کمی دوربین را تغییر دهید تا زاویه دوربین نسبت به منبع تغییر کند و نور با زاویه دیگر به لنز وارد شود، این مشکل نیز بوجود نخواهد آمد. راه حل دیگر استفاده از دست خود در قسمت بالای لنز برای سد کردن ورود نور شدید به دوربین است.
اپل در بیانه خود اعلام کرده که این مشکل ممکن است در هر کدام از آيفون ها رخ دهد و مختص آیفون ۵ نیست اما همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دو عکس که در یک زاویه و توسط آیفون ۵ و آیفون 4s گرفته شده‌اند خلاف این گفته را نشان می‌دهد و تا به حال حتی یک مورد مشابه نیز در آيفون‌های قبلی گزارش نشده است. اما به هر حال راه حلی که اپل برای رفع این مشکل ارائه کرده، ساده است و تنها کافی است میزان نوری که وارد دوربین می‌شود را کاهش دهیم.
این سومین مشکل بزرگی است که موجب ناراحتی بسیاری از کاربران آیفون ۵ شده و اپل را مجبور به انتشار بیانیه رسمی طی دو هفته اخیر نموده است. کاربران ابتدا از کیفیت پایین نقشه iOS 6 ابراز ناراحتی نمودند که در نهایت مدیرعامل اپل مجبور به عذرخواهی و ارائه پیشنهادهای جایگزین شد، سپس کاربران از خط و خش برداشتن سریع و آسیب‌پذیری سریع بدنه آیفون ۵ شکایت کردند که مدیربازاریابی اپل پاسخ جالب «این موضوع عادی است» را بیان کرد و در نهایت نیز مشکل دوربین که به آن پاسخ داده شد.
آیا به نظر شما پاسخ‌های اپل قانع کننده هستند؟
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مقایسه تخصصی نمایشگر آیفون 5 با گلکسی اس 3 و آیفون 4[/h]

iPhone 5 vs Galalxy S III

پس از معرفی آیفون 5، مشخصات تقریبی نمایشگر این تلفن در وب سایت اپل منتشر شد. ما نیز مقاله‌ای براساس این اطلاعات در زومیت ارائه نمودیم و از اینکه تغییری بنیادی در نمایشگر آیفون جدید اتفاق نیافتاده، انتقاد کردیم. حال براساس آزمایشاتی که DisplayMate برروی نمایشگر آیفون ۵ انجام داده، مشخص شده است که تفاوت نمایشگر آیفون 5 نسبت به آیفون 4 و 4S تنها در ابعاد آنها نیست. با زومیت همراه باشید تا مقایسه تخصصی نمایشگر این تلفن هوشمند جنجالی را با رقیب اصلی خود یعنی گلکسی اس 3 مشاهده کنید.





در ابتدا باید بگویم که آیفون 5 سرشار از موفقیت و شکست بوده است. از سیستم-روی-یک-چیپ A6 می‌توان به عنوان یک نمونه از موفقیت این تلفن و از اپلیکیشن نقشه به عنوان یک نمونه از شکست آن یاد کرد. موارد بسیاری را می‌توان به عنوان نقاط قوت و ضعف آیفون ۵ برشمرد. اما حالا این سوال پیش می‌‍آید که نمایشگر آیفون 5 در کدام دسته قرار می‌گیرد، موفقیت و یا شکست؟ در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ داده خواهد شد.
طبق نظر DisplayMate آیفون 5 بهترین نمایشگر تلفن‌های هوشمند و به طور کل وسایل قابل حمل را دارد و تنها به آیپد جدید (آیپد ۳) این نبرد را واگذار کرده است. وب‌سایت DisplayMate در زمینه کالیبره کردن نمایشگر و آزمایش و بررسی آن‌ها همانند یک استاندارد می‌ماند و تقریبا همه اهل فن آن را قبول دارند. بنابراین نتیجه این آزمایش به نظر شخصی اینجانب ارتباطی ندارد و تنها نظر کارشناسی وب سایت حرفه‌ای DisplayMate است.
حال این سوال پیش می‌آید که معیار یک نمایشگر خوب از دید این وب سایت چیست؟ مگر کنتراست گلکسی اس 3 هزاران بار بیشتر از نمایشگر آیفون نیست، پس چگونه آیفون 5 را بهتر دانسته‌اند؟
[h=2]معیار اول: میزان قابل خواندن بودن زیر نور آفتاب[/h] اولین معیاری که از دید DisplayMate برای تشخیص نمایشگر بهتر اهمیت دارد، میزان واضح بودن تصویر در زیر نور آفتاب است. به همین منظور کنتراست واقعی این 3 نمایشگر(گلکسی اس 3 ، آیفون 5 و آیفون 4) را در زیر نور شدید آفتاب اندازه گیری کرده‌اند. در این آزمایش آیفون 5 کنتراست 121 را بدست آورد که یک رکورد در آزمایشات این وب‌سایت به حساب می‌آمد. گلکسی اس 3 عددی بین 45 تا 57 را بدست آورد و آیفون 4 نیز عدد مناسب 77 را کسب نمود.
البته برخی بر این باورند که سیستم مدیریت انرژی گلکسی اس 3 موجب کم بودن حداکثر روشنایی و کنتراست نمایشگر است. طبق اندازه‌گیری انجام شده حداثکر روشنایی گلکسی اس 3 بین 224 تا 283 شمع بر متر مربع است در صورتی که حداثکر روشنایی آیفون 5 در تمام شرایط 556 شمع بر متر مربع و در آیفون 4 در حدود 541 شمع بر متر مربع است.
iPhone 4iPhone 5Galaxy S III
حداکثر روشنایی زمانی که کل نمایشگر سفید است541 cd/m[SUP]2[/SUP] عالی556 cd/m[SUP]2[/SUP] عالی224 cd/m[SUP]2[/SUP] ضعیف
حداکثر روشنایی زمانی که 1 درصد نمایشگر سفید است541 cd/m[SUP]2[/SUP] عالی556 cd/m[SUP]2[/SUP] عالی283 cd/m[SUP]2[/SUP] خوب
میزان روشنایی سیاه در حداکثر روشنایی0.48 cd/m[SUP]2[/SUP] خیلی خوب برای موبایل0.41 cd/m[SUP]2[/SUP] خیلی خوب برای موبایلکمتر از 0.005 cd/m[SUP]2[/SUP] بسیار عالی
کنتراست نمایشگر در محیطی با نور کم1,117 خیلی خوب برای موبایل1,356 خیلی خوب برای موبایلبیش از 45,000 بسیار عالی
کنتراست در محیطی با نور شدید77 خیلی خوب121 عالی45 - 57 خوب
قابل خوانده شدن در نور شدیدخیلی خوبA–عالی Aخوب B
[h=2]معیار دوم: میزان انعکاس نور[/h] یکی از مواردی که در کیفیت تجربه کاربر از مشاهده نمایشگر اهمیت دارد، میزان انعکاس نور آن می‌باشد. آیفون 5 در این مورد نیز رکورد خیلی خوبی به جا گذاشته است. این تلفن هوشمند تنها 4.6 درصد از نور از جهات مختلف را منعکس نموده (بهترین عدد بدست آمده در این وب‌سایت 4.4 درصد است) در صورتی که گلکسی اس 3 که خود یکی از بهترین‌ها در این زمینه بوده، 5 درصد از نور را منعکس کرده است.

آیفون 4 نیز عدد نامناسب 7 درصد را بدست آورد. هم گلکسی اس 3 و هم ایفون 5 به دلیل یکپارچه بودن شیشه و پنل نمایشگر این اعداد خوب را بدست آوردند. اگر بخاطر داشته باشید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های لومیا ۹۲۰ نوکیا، فناوری PureMotion نمایشگر آن است که براساس اعلام نوکیا بازده بسیار خوبی میزان انعکاس نور دارد، اما از آنجایی که هنوز این تلفن وارد بازار نشده، امکان مقایسه آن وجود نداشته است.
iPhone 4iPhone 5Galaxy S III
میانگین انعکاس نور از تمام جهات7 درصد انعکاس خیلی خوب4.6 درصد انعکاس عالی5 درصد انعکاس عالی
[h=2]معیار سوم: دقت در تولید رنگ‌ها[/h] ایراد جالبی که به گلکسی اس 3 و کلا به نمایشگر AMOLED گرفته می‌شود این است که رنگ‌ها در این نوع از نمایشگرها بصورت اشباع شده و غیرواقعی نمایش داده می‌شوند. علت آن داشتن Color Gamut یا گستره رنگی بزرگتر از استاندارد است، و به همین دلیل رنگ‌ها طبیعی به نظر نمی‌رسند. البته بیشتر بودن گستره رنگ یک عیب نیست، و سازندگان نمایشگر آرزوی این اتفاق را سال‌ها داشته‌اند. چیزی که در این میان مشکل ایجاد نموده ROM و نرم‌افزار کنترل کننده است که باید وظیفه مدیریت تولید رنگ را بر عهده داشته باشد. به خاطر دارم که در گلکسی نوت زمانی که نمایشگر را در یکی از حالات Standard و یا Movie قرار می‌دادم این مشکل حل می‌شد و رنگ‌ها همانند LCD طبیعی به نظر می‌رسیدند. با این حال باید دید که سامسونگ چه راه‌حلی برای این مشکل نسبتا کوچک دارد. این شرکت می‌تواند قبل از مرحله نهایی و بسته بندی محصول به راحتی نمایشگر این تلفن هوشمند قدرتمند را کالیبره کند.

گلکسی اس 3 با گستره رنگ اولیه خود (بدون تغییر در تنظیمات) 139 درصد از استاندارد sRGB را پوشش داد ، آیفون 5 عدد 104 درصد را نشان داد و آیفون 4 عدد نا امیدکننده 64 درصد را بدست آورد. نمایشگر ایده‌آل نمایشگری است که ۱۰۰ درصد sRGB را پوشش دهد هر چند میزان پوشش از ۱۰۰ درصد بیشتر شود رنگ‌ها اشباع شده می‌شوند و هر چه از این میزان کمتر شود طیف و گستره رنگ کاهش می‌یابد. این اعداد نشان دهنده این هستند که گلکسی اس 3 رنگ‌ها را اشباعتر نشان می‌دهد که مناسب نیست، اما با تکنیک‌های نرم‌افزاری قابل حل است. نمایشگر آیفون 5 دقت بسیار بالایی در تولید رنگ دارد و تقریبا رنگ‌ها را آنگونه که هست نشان می‌دهد، کاری که کاربران حرفه‌ای با ساعت‌ها کالیبره کردن مانیتور حرفه‌ای خود بدست می‌آورند از همان ابتدا در آیفون 5 تنظیم شده است. و در نهایت درصد بدست آمده توسط آیفون 4 به معنای قادر نبودن نمایشگر آن در تولید بخشی از طیف رنگها را نشان می‌دهد.

[h=2]معیار چهارم: مصرف انرژی[/h] در این معیار LCD آیفون بسیار بهتر عمل کرده است و در جدول زیر می‌توانید نتایج بدست آمده را مشاهده کنید.
iPhone 4iPhone 5Galaxy S III
مصرف نمایشگر در حداکثر روشنایی قابل تنظیم0.42 وات0.74 وات1.3 وات
نرخ نسبی مصرف در روشنایی 556 شمع بر متر مربع و اندازه 4 اینچ0.51 وات0.74 وات2.2 وات
دوام باتری در حداکثر روشنایی7.8 ساعت عالی6.6 ساعت خیلی خوب5.6 ساعت خیلی خوب
این معیار شاید برای موبایل اهمیت حیاطی نداشته باشد، اما به دلیل اینکه سعی شده بی‌طرفانه تمام جنبه‌ها بررسی شود از این معیار نیز نام برده شده است. وب‌سایت‌های CNET و Exteremetech به این معیار و معیار قبلی نپرداخته‌اند.
[h=2]معیار پنجم: زاویه دید[/h] زاویه دید مناسب یک برتری بی چون و چرای OLED بر LCD می‌باشد. هر چقدر هم که LCD از پنل پیشرفته‌ای استفاده کند، باز هم نمی‌تواند به اعداد و ارقام OLED در این معیار نزدیک شود. در جدول زیر می‌توانید به راحتی این مقایسه را مشاهده کنید. اما نکته‌ای که در زاویه دید OLED مشکل ایجاد نموده است، تغییر رنگ‌ها در زاویای مختلف است. در واقع یک نمایشگر با زاویه دید خوب، باید علاوه بر حفظ روشنایی تصویر، رنگ‌ها را نیز بادقت نمایش دهد، که آیفون در این مورد بهتر عمل نموده است. هر چند به نظر اینجانب که از هر دو این موبایل‌ها استفاده نمودم باید LCD در تمام زوایا آزمایش شود، چرا که در هر زاویه به یک رنگ متمایل می‌شود، اما در OLED تفاوت آنچنانی بین جهت و زوایای مختلف وجود ندارد.

iPhone 4iPhone 5Galaxy S III
میزان کاهش روشنایی در زاویه 30 درجه57 درصد کاهش کاهش خیلی زیاد60 درصد کاهش کاهش خیلی زیاد28 درصد کاهش کاهش زیاد
کنتراست در زاویه 30 درجه556 خیلی خوب برای موبایل594 خیلی خوب برای موبایلبسیار بالا، اندازه‌گیری نشده است
جابجایی رنگهای بنیادی در زاویه 30 درجهجابجایی کوچک Δ(u’v’) = 0.0096 2.4 times JNCDجابجایی کوچک Δ(u’v’) = 0.0077 1.9 times JNCDجابجایی کوچک Δ(u’v’) = 0.0234 5.9 times JNCD
جابجایی رنگ در یک رنگ ترکیبی قهواه‌ای (255, 128, 0)جابجایی کوچک Δ(u’v’) = 0.0097 2.4 times JNCDجابجایی کوچک Δ(u’v’) = 0.0098 2.4 times JNCDجابجایی متوسط Δ(u’v’) = 0.0168 4.2 times JNCD
[h=2]معیار ششم: شفافیت و رزولوشن واقعی[/h] این معیار زمانی که به مطالعه متن و مرور صفحات وب می‌پردازید بسیار اهمیت دارد، در این معیار نحوه چیدمان پیکسل ها و میزان تراکم واقعی پیکسل اهمیت زیادی دارد. در شکل زیر می‌توانید میزان شفافیت و رزولوشن واقعی گلکسی اس 3 و آیفون 5 را مقایسه کنید.‬
‫همانطور که مشاهده نمودید، صفحه نمایش LCD به دلیل چیدمان RGB و داشتن سه ساب‌پیکسل به ازای هر پیکسل می‌تواند متن را بسیار شفاف تر نشان دهد. مورد دیگری که در شکل مشخص است دقت رنگ سفید در آیفون 5 می‌باشد.‬
[h=2]جمع بندی:[/h] پس از عرضه آیفون،‌ انتقادهای بسیاری در مورد این تلفن مطرح شد، اما در کنار این انتقادها، بسیاری از امکانات آن نیز مورد تقدیر قرار گرفت. در این مقاله مشاهده کردیم که یکی از این مشخصه‌ها که به موفقیت این محصول کمک بیشتری خواهد کرد، نمایشگر آن است. در تمامی تست‌ها به جز زاویه دید آیفون 5 پیروز میدان بوده است. این به این معنا نیست که گلکسی اس 3 در این نبرد شکست خورده است. زیرا تنها معیارهای انتخاب مصرف کننده، برنده اصلی را مشخص خواهد کرد. DisplayMate استاندارد صنعت نمایشگر می‌باشد و نباید به این سادگی از کنار آن گذشت. در هر صورت می توان گفت که نمایشگر آیفون 5 یک پیشرفت چشمگیر نسبت به نسخه قبلی خود داشته است.
وب‌سایت DisplayMate جمع بندی خود را در یک جدول به صورت زیر بیان نموده است:
این جدول نشاندهنده ارزیابی کلی ما از نمایشگر این سه محصول بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده در لابراتوار است. آیفون 5 با اختلاف چشمگیری نسبت به گلکسی اس 3 و آیفون 4 برتری داشته است.
iPhone 4iPhone 5Galaxy S III
آزمایشات مربوط به نمایش تصاویرتصویر خوب در عکس و فیلم - طیف رنگ کم و کنتراست بیش از حدتصویر بسیار خوب در عکس و فیلم - رنگهای دقیق و کنتراست دقیقتصویر خوب در عکس و فیلم - رنگهای اشبع شده و کنتراست دقیق
تغییرات در زوایای دید مختلفتغییر رنگ اندک - کاهش روشنایی زیادتغییر رنگ اندک - تغییر روشنایی زیادتغییر رنگ متوسط - تغییر روشنایی متوسط
ارزیابی کلی در مورد کیفیت پنل نمایشگرنمایشگر LCD بسیار خوبنمایشگر LCD عالینمایشگر OLED بسیار خوب
ارزیابی کلی در مورد کالیبراسیونکالیبراسیون خیلی خوبکالیبراسیون عالیکالیبراسیون نیاز به بهبود دارد
نمره کلی پنل نمایشگرA–AB+
نظر شما در این باره چیست؟ اهمیت نمایشگر در تلفن همراه چقدر است؟
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]راهنمای بازگرداندن گوگل‌مپ به iOS 6[/h]



اپل تصمیم خود را گرفت و گوگل‌مپ را از iOS 6 حذف کرد. اما نقشه اپل تا رسیدن به یک جانشین مناسب برای گوگل‌مپ، مسیری طولانی در پیش دارد که در مقاله‌ جداگانه‌ای به صورت مفصل به تشریح مشکلات آن پرداخته بودیم. اگر دلتان برای گوگل‌مپ تنگ شده و می‌خواهید آن را بازهم بر روی دستگاه اپلی و iOS 6 خود ببینید با زومیت همراه باشید.

یکی از بزرگترین تغییرات اعمال شده در iOS 6، اپلیکیشن نقشه آن است که دیگر نیروی خود را از نرم‌افزار قدرتمند نقشه گوگل نمی‌گیرد.
[h=3]مقاله مرتبط:[/h]
  • اپل در جستجوی برنامه‌نویس برای اصلاح اپلیکیشن نقشه

همان‌گونه که می‌دانید، ویژگی‌های جدید مانند نقشه سه‌بعدی و حالت پرواز (Flyover) در نقشه اپل وجود دارد. همچنین امکانی که کاربران مدت‌ها در انتظارش بودند: راهنما و ناوبری صوتی صفحه‌به‌صفحه.
امکانات مذکور فوق‌العاده هستند اما نقشه اپل، خیلی چیزها برای رسیدن به حد و اندازه‌های Street View گوگل کم دارد. بسیاری از کاربران اولیه، مشکلاتی جدی در مسیریابی‌ها و نقشه‌های اپل کشف کردند. مانند عکس‌های ماهواره‌ای بی‌سرو‌ته. بعضی نیز از نبودن اطلاعات مسیرهای حمل و نقل عمومی شکایت کرده بودند.

اگر می‌خواهید مجدداً به آغوش گوگل‌مپ بازگردید، آسان‌ترین راه‌حل، دسترسی به آن از طریق مرورگر سافاری موبایل و یا هر مرورگر موبایل دیگر است.
پس از بارگزاری کامل، گوگل از شما می‌پرسد، آیا تمایل به درج آیکون آن در صفحه‌‌اصلی آیفون هستید یا خیر. پس از تأیید گوگل آیکون را درج خواهد کرد، هر چند که بعضی مواقع، تصویر آیکون آن، نقشه‌ای خواهد بود که آخرین بار مشاهده نموده‌اید.
این روش، کامل نیست ولی به نظر می‌رسد در حال حاضر سریع‌ترین راه برای استفاده از نقشه‌های گوگل در iOS 6 است.

گوگل‌مپ وقتی از طریق سافاری اجرا می‌شود، تاحدودی کندتر عمل می‌کند، با این حال نقشه‌های آن کماکان قابل استفاده و بی‌نقص هستند. بعد از اجرای گوگل‌مپ، یک منو‌بار در بالای صفحه ظاهر خواهد شد که شامل فیلد جستجو به همراه ۴ گزینه زیر است:

  • موقعیت فعلی (Current Location)
  • مسیریابی (Get Direction)
  • مشاهده موقعیت ذخیره شده (See your saved places)
  • انتخاب لایه دلخواه (Select a layer) برای نمایش تصاویر ماهواره‌ای، ترافیک و مسیر دوچرخه‌سواری

متأسفانه ویژگی Street View هنگام استفاده از گوگل‌مپ از طریق مرورگر موبایل در دسترس نیست. اما تا زمانی که گوگل این ویژگی را در مرورگر‌های موبایل راه‌اندازی کند، با کمی جستجو در App Store، می‌توان نرم‌افزارهای رایگان و ارزان‌قیمتی را بدین منظور یافت.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپل به منظور حل مشکل WiFi در سیستم‌عامل iOS 6 بسته بروزرسانی منتشر کرد[/h]




کاربران آیفون و آیپد پس از بروز رسانی به نسخه ۶ سیستم‌عامل iOS از مشکلات مربوط به اتصال به شبکه Wi-Fi شکایت داشتند، در iOS 6 حتی زمانی که کاربر به شبکه Wi-Fi متصل بوده باز هم از پهنای باند اینترنت شبکه مخابراتی استفاده می‌شود که موجب بالا رفتن هزینه کاربر می‌شود. اپل نیز برای حل این مشکل سریعا یک بروزرسانی منتشر نموده است.





در کمتر از 2 هفته پس از انتشار سیستم عامل iOS 6 ، اپل هنوز در حال کار بر روی مشکلات نرم افزاری و اشکالات این سیستم عامل است.
امروز شرکت اپل یک بسته بروزرسانی برای حل مشکل دستگاه‌هایی که در شبکه مخابراتی Verizon کار می‌کنند منتشر نمود که استفاده دستگاه از اینترنت شبکه مخابراتی در هنگام اتصال WiFiرا برطرف می‌کند.
اپل کاربران شبکه مخابراتی Verizon (آیفون 5 به صورت Unlock در این شبکه به فروش می‌رسد و به صورت بین‌المللی در شبکه GSM نیز قابل استفاده است) را تشویق به انجام دستورالعملی مشخص نموده است که مشکل WiFi آنها برطرف شود:
- ابتدا به این بخش بروید: Setting > General > About
- سپس یک اخطار مشاهده می‌کنید در این حالت باید به منظور بروزرسانی تنظیمات مهم، کمی صبر کنید.

- سپس دکمه OK را لمس کنید کنید.
- دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید، سپس آیفون خود را خاموش کنید.
- دوباره دستگاه را روشن کنید.
- بعد از اینکه دستگاه ریستارت شد، به بخش Setting > General > About رفته و به پایین صفحه پیمایش کنید تا عبارت Verizon 13.1 را مشاهده نمایید.


هرچند که Verizon آیفون 5 را به صورت قفل نشده و دارای پشتیبانی از شبکه GSM به فروش می‌رساند، اما با این حال تا زمانی که اپل یک بروزرسانی جامع برای سیستم عامل ارائه نکند، باید صبر کرد. چرا که مشکلاتی که گزارش می‌شوند انواع مختلفی دارد و تنها به تداخل شبکه مخابراتی در هنگام اتصال WiFi ختم نمی‌شوند.
هنوز در مورد اینکه مشکلات دیگر اتصال WiFi نیز در دستور کار این شرکت وجود دارد یا خیر ، خبری در دست نیست، اما چیزی که واضح است توجه این شرکت به حل سریع مشکلات این سیستم عامل است. بنابراین نباید نگران حل آنها بود.
 

Similar threads

بالا