تازه ها و بررسی iPhone تنها در این تاپیک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]پتنت اپل برای «بزرگنمایی از طریق لمس دو انگشتی صفحه» نامعتبر شناخته شد[/h]



اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا پتنت Pinch to Zoom اپل که مربوط به لمس دو انگشتی صفحه برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی موارد مختلف استفاده می‌شود را بی‌اعتبار دانست. اپل پیش از این در دادگاه علیه سامسونگ و برخی از تولیدکنندگان دیگر ابزارهای اندرویدی از این پتنت استفاده کرد و سامسونگ را به نقض این اختراع محکوم نمود.



اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا در روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که کلیه ادعاهای اپل در رابطه با اختراع ثبت شده Pinch to Zoom را رد کرده است. این موضوع بنا به اسناد پرشده و دادخواست سامسونگ در دادگاه سن خوزه صورت پذیرفته است. در درخواست ارائه شده سامسونگ خواسته شده بود که لیستی از پتنت‌های اپل مورد بازبینی قرار گیرند.
اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا اعلام کرده که اگر اپل بخواهد این پتنت را مجددا معتبر کند، باید اسناد و مدارک معتبری که قابل ثبت شدن به عنوان اختراع باشند را ارائه کند. این اداره اسناد و مدارک ارائه شده فعلی را کافی ندانسته ولی اپل هنوز می تواند اختراع رد شده را فعال کند اما برای این کار باید طرح‌های کشیده شده اولیه پتنت مربوطه به همراه مدارک دال بر چاپ شدن عمومی آنها را ارائه کند.
اقدام اخیر سامسونگ که منجر به غیرمعتبر شدن پتنت اپل شده در راستای کم کردن مبلغ جریمه بیش از 1 میلیارد دلاری دادگاه شکایت اپل از این شرکت انجام گرفته است و سامسونگ امیدوار است به این ترتیب رقم جریمه کاهش یابد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]سامسونگ شکایت خود از اپل را در کشورهای اروپایی پس گرفت[/h]



دعوای قضایی بین سامسونگ و اپل در کشورهای مختلف مطرح شده است و مدام یکی از دو شرکت به دلیل نقض اختراع‌های ثبت شده‌اش از دیگری شکایت می‌کند. اما سامسونگ امروز در یک اقدام غیرمنتظره رسما اعلام نموده که شکایت خود از اپل را که در کشورهای اروپایی شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و هلند مطرح نموده، دنبال نخواهد کرد و دلیل این موضوع را احترام گذاشتن به انتخاب مشتری اعلام نموده است.


بیانیه سامسونگ به قرار زیر است:
سامسونگ به گواهی تکنولوژی‌های خود بصورت معقول پایبند باقی خواهد ماند و ما قویا باور داریم که بهتر است شرکت‌ها در بازار به رقابت بپردازند نه در دادگاه‌های قضایی. بر همین اساس، سامسونگ تصمیم گرفته تا شکایت مربوط به نقض پتنت‌ها بر علیه اپل که در دادگاه‌های قضایی اروپایی مطرح شده است را پس بگیرد تا به حق انتخاب مشتریان احترام گذاشته و از آن حفاظت کند.
در ماه ژانویه کمیسون اروپا اعلام نمود که در حال بررسی این موضوع است که آیا سامسونگ پتنت‌های اپل را نقض نموده است یا خیر. براساس قوانین اروپا، کمپانی‌ها موظف هستند تا اختراع‌های ثبت شده خود را بصورت منصفانه، معقول و غیرتبعیض آمیز گواهی کنند.
سامسونگ حتی در وطن خود، کشور کره جنوبی نیز بخاطر نقض پتنت‌های مربوط به شبکه بی‌سیم، مورد شکایت اپل قرار گرفت.
هنوز مشخص نیست که اقدام امروز سامسونگ به معنی صلح بین دو شرکت اپل و سامسونگ است یا اینکه سامسونگ به تنهایی سعی در حل مشکلات خود با اپل نموده است. اما به هر حال، این اقدام شرکت کره‌ای قدمی به سمت صلح بین دو شرکت به شما می‌رود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپل مجبور به تغییر بیانیه نادرست خود در مورد سامسونگ شد[/h]

اپل سامسونگ

دادگاه‌ بریتانیایی، 48 ساعت به اپل مهلت داده است تا بیانیه مربوط به نزاع این شرکت با سامسونگ بر سر ادعای نقض حقوق طراحی‌های اپل که روی وب‌سایت رسمی این شرکت منتشر شده بود را بازنویسی نموده و اطلاعات درست را ارائه کند. در 18 اکتبر برابر با 27 مهر، اپل وادار شد پیامی مبنی بر اعلام عدم نقض اختراع ثبت شده آیپد، توسط سامسونگ منتشر کند.


اپل چندی پیش بیانه‌ای برروی وب‌سایت خود منتشر کرد که در آن اطلاعات نادرستی مبنی بر نقض اختراع‌های ثبت شده این شرکت توسط سامسونگ بودند، پس از آن سامسونگ به خاطر عدم انطباق بیانیه منتشر شده اپل با رای دادگاه، شکایت کرد. دادگاه هم با این قضیه موافقت کرده و دستور به حذف این بیانیه ظرف 24 ساعت داد. پس از آن هم باید یک بیانیه دوستانه از اپل در مورد این مسئله منتشر می‌شود.
آقای "مایکل بلوف" عضو شورای مصلحت اندیشی ملکه، که وکالت اپل را به عهده دارد، به دادگاه گفت که این کمپانی (اپل) فکر کرده که مطلب منتشر شده، با رای دادگاه انطباق دارد. او گفت: «این بیانیه برای گوشمالی دادن به سامسونگ نوشته نشده بود. این بیانیه برای عذرخواهی، نوشته نشده بود. تنها دلیل نوشتن این بیانیه، برطرف کردن عدم اطمینان تجاری سامسونگ بود.»
او از دادگاه مهلت 14 روزه برای جایگزینی این بیانیه درخواست کرد اما دادگاه آن را قاطعانه رد کرد.
قاضی "لانگ مور" به آقای بلوف گفت:
ما از اینکه شما نمی‌توانید نوشته فعلی وب‌سایت را حذف کرده و بلافاصله بیانیه مورد نظر ما را در وب‌سایت منتشر کنید، شگفت زده شده ایم.
"سِر رابین جیکوب" می‌گوید:
من می‌خواهم دیداری با مدیر اپل داشته باشم و در رابطه با مشکل تکنیکی که با آن روبه‌رو شده اند ، از او یک سوگندنامه دریافت کنم.
اپل به خبرگزاری‌ها گفت که در این رابطه مایل به اظهار نظر نیست.
سامسونگ اما می‌گوید که نوشته اپل نادرست و گمراه کننده است، چرا که در آن اظهار نظرهایی در مورد قوانین و آرایی که در دادگاه های آلمان و آمریکا به نفع اپل صادر شده، اشاره می‌کند که ربطی به رای دادگاه بریتانیا ندارد.
یکی از وکلای سامسونگ در بیانیه‌ای که برای دادگاه نوشته بود، می‌نویسد:
این کار بازار گرمی بزرگی برای اپل به همراه خواهد داشت و باعث تداوم ضایع شدن حق سامسونگ برای کسب سهم بازار گلکسی تب‌ها خواهد شد. این کار باعث بوجودآمدن این فکر می‌شود که دادگاه های بریتانیا با دیگر دادگاه ها هماهنگ نیستند.»
این حکم بریتانیا در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم الاجراست.
دستور اخیر دادگاه بریتانیا آخرین نزاع از سِری نزاع های جاری بین دو شرکت است.
اپل پیش از این، پرونده‌ای مبنی بر نقض حق ثبت طراحی اپل آیپد توسط تبلت گلکسی تب 10 سامسونگ را به دادگاه‌های بریتانیا عرضه کرده بود. اما در ماه جولای، قاضی "کالین بیرس" این ادعای اپل را نپذیرفت و درخواست آمریکایی ها برای ممنوعیت فروش محصولات سامسونگ در انگلستان را رد کرد.
اپل در این پرونده ناموفق بود و به او دستور داده شده تا یک اطلاعیه در این رابطه روی وبسایت خود، روزنامه‌ها و مجلات مبنی بر عدم نقض طراحی توسط سامسونگ منتشر کند.
هدف از این کار، طبق گفته دادگاه عذرخواهی اپل نیست. بلکه آنها با این کار می‌خواهند "عدم اطمینان تجاری" که برای محصولات سامسونگ بوجود آمده را از بین ببرند.
سر رابین می‌گوید:
مصرف کننده باید بتواند درست فکر کند. شاید او فکر کند که با خرید یکی از محصولات سامسونگ، کار غیر قانونی انجام داده است. اپل خود این تردید را بوجود آورده و خود او باید آن را از بین ببرد و اذعان کند که تصمیم دادگاه بر این اصل استوار بوده که این محصولات سامسونگ، طراحی ثبت شده اپل را نقض نکرده اند. اپل باید به اشتباه خود اقرار کند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]با آزمایش پردازنده A6 آیفون مشخص شد که این تراشه توسط سامسونگ ساخته شده است[/h]



طبق نتایج به دست آمده از کالبد شکافی پردازنده A6 آیفون ۵ توسط دو سایت معتبر iFixit و Chipworks مشخص شده که تراشه آخرین گوشی هوشمند اپل ساخت رقیب اصلی این کمپانی در این بازار، یعنی سامسونگ است.


اپل و سامسونگ وارد یک جنگ تمام‌عیار حقوقی شده‌اند که برای هر دو طرف (به خصوص کمپانی کره‌ای) تبعات زیانباری داشته، اما این بدان معنا نیست که بخش ساخت تراشه سامسونگ پردازنده آخرین آیفون اپل را نساخته است. دو سایت معتبر iFixit و Chipworks نگاهی عمیق به پردازنده دوهسته‌ای A6 آیفون ۵ انداخته‌اند و در نهایت تایید کرده‌اند که تراشه ۳۲ نانومتری A6 که توسط اپل طراحی شده، توسط سامسونگ تولید شده است. کالبدشکافی این پردازنده همچنین تایید می‌کند که آیفون ۵ حافظه موقت (رم) ۱ گیگابایتی دارد.
سامسونگ اخیرا سرمایه‌گذاری خود در بخش تولید تراشه‌اش را ۴ میلیارد دلار افزایش داد و این طور که از شواهد و قرائن پیدا است، این کمپانی توانسته به خوبی تقاضای اپل برای این پردازنده را پاسخ دهد. ممکن است این همکاری زیاد هم به طول نیانجامد، چرا که اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ، کار جستجو برای یافتن جایگزینی برای این کمپانی کره‌ای را آغاز کرده است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
iPhone 4 With Siri


اپل دیروز نسخه جدید سیستم عامل ۵٫۰٫۱ iOS را برای کاربران iPhone 4 عرضه کرد. با استفاده از این آپدیت، نرم افزار جذاب Siri بر روی دستگاه های iPhone 4 نصب می شود. اگر شما هم کاربر iPhone 4 هستید دستگاه خود را به نسخه جدیدی که اپل چند روز پیش عرضه کرده، به روز رسانی کنید تا بتوانید از قابلیت های جذاب این دستیار هوشمند صوتی استفاده کنید.






اپل پیشتر نسخه iOS 5.0.1 را برای کاربران گوشی های آیفون به بازار عرضه کرده بود ولی این نسخه مجهز به Siri نبود. این کمپانی چند روز پیش مجددا نسخه به روز شده iOS 5.0.1 را برای دستگاه های iPhone 4 عرضه کرد تا کاربران گوشی های iPhone 4 بتوانند نرم افزار Siri را بر روی دستگاه های خود نصب کنند.
این نسخه به صورت خودکار بر روی دستگاه هایی که مجهز iOS 5.0.1 قدیمی نیستند، نصب می شود. ولی اگر iPhone 4 خود را مجهز به iOS 5.0.1 کرده اید باید برای به روز رسانی آن نسخه Revised شده iOS 5.0.1 را از لینک مستقیم اپل دانلود کنند.
اگر از روش آپدیت دستگاه خود مطلع نیستید مقاله “آموزش قدم به قدم نصب iOS 5″ را مطالعه کنید.
در این روش برای نصب Siri بر روی iPhone 4 خود نیاز به جیلبریک گوشی ندارید. نکته قابل توجه در مورد نسخه جدید iOS 5.0.1 این است که با آپدیت کردن به این نسخه اطلاعات RAM دستگاه شما رمزگذاری نخواهند شد ولی در نسخه ۵٫۱ که به زودی عرضه می شود اطلاعات RAM دستگاه های iPhone4 مجددا رمزگذاری خواهند شد.


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نقشه گوگل به آیفون بازگشت: آدرس دهی قدم به قدم برای کاربران اپل
[/h]



با معرفی iOS 6 در آیفون 5 و آیپد 4، نقشه گوگل نیز به یک باره ناپدید شد و اپل تصمیم به جایگزین نمودن آن با اپلیکیشن نقشه خود شد. سرویس نقشه گوگل که در حال حاضر محبوب‌ترین سرویس نقشه در دنیا است، امکان آدرس دهی قدم به قدم تا مقصد را به کاربران ارائه می‌کند. سرویس نقشه اپل با مشکلات بزرگ و کوچکی همراه بود که منجر به ناراحتی و شکایت بسیاری از کاربران شد، اشتباهات اپل در سرویس نقشه تازه واردش باعث شد تا فضای لازم و کافی برای حضور دیگر رقبای ارائه کننده این سرویس مانند نوکیا و گوگل فراهم شود. حال نقشه گوگل در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای iOS منتشر شده است.


چند هفته پیش نوکیا سرویس نقشه خود را در قالب یک اپلیکیش و APIهای مربوطه برای iOS ارائه کرد تا کاربران آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل بتوانند از این سرویس بصورت مجانی بهره ببرند. گوگل نیز بالاخره آزمایش‌های نهایی را برای ارائه اپلیکیشن نقشه خود پشت سر گذاشت و امروز اولین نسخه مستقل این اپلیکشن را برای استفاده در آیفون و آیپاد تاچ منتشر کرد. متاسفانه هنوز نسخه مخصوص آیپد نهایی نشده و کاربران تبلت اپل برای استفاده از این سرویس باید چند روز دیگر تحمل کنند.
حتما می‌دانید که برای دانلود اپلیکیشن نقشه گوگل می بایست به اپ استور اپل مراجعه کنید.
حال با این شرایط که گوگل و نوکیا سرویس‌های نقشه خود را برای کاربران iOS ارائه کرده‌اند کار برای سرویس چند میلیون دلاری نقشه اپل دشوارتر خواهد شد.


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
Sherpa جایگزینی مناسب برای Google Now در iOS






کاربران iOS به زودی صاحب یک فناوری جدید خواهند شد، اما نه از جانب گوگل یا کوپرتینو! بلکه توسط کارمند پیشین اپل یعنی بیل فرل که اخیرا مشغول ساخت یک اپلیکیشن برای iOS است تا به آن‌ها نشان دهد که چرا اپلیکیشن دستیار مجازی اندروید یا همان Google Now اینقدر محبوب است. به نظر می‌آید که در جریان رقابت دستیارهای صوتی، رقیبی تازه روی کار آمده است.


ما هنوز مطمئن نیستیم که بالاخره اپلیکیشن Google Now برای iOS عرضه خواهد شد یا نه. اما چیزی که به تازگی فهمیده‌ایم، این است که احتمالا این موضوع دیگر اهمیتی نخواهد داشت. چرا که Sherpa می‌تواند خلاء حضور آن را به خوبی پر کرده و حتی پنجره های تازه ای را نیز به رویمان بگشاید. اگر شما تاکنون با برنامه گوگل کار کرده باشید، حتما قابلیت‌ها و ظاهر Sherpa را بسیار آشنا خواهید یافت. اما پیشگویی‌هایی که می‌کند پا را از مرزهای گوگل فراتر گذاشته و تجربه‌ای بسیار گیراتر و دقیق تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
برای مثال، کافی است به شرپا بگویید که می‌خواهید تا محل تمرین فوتبال رانندگی کنید. شرپا قادر است این جمله را با عبارت «تمرین فوتبال» مرتبط ساخته و حتی محلی که به آن می‌روید را ثبت کرده و زمانی را نیز که به آن جا می‌رسید به خاطر بسپارد. از این پس و در روز های آتی، شرپا با در نظر گرفتن زمان شروع تمرین و وضعیت ترافیک، شما را از زمانی مناسب برای ترک مبدا مطلع کرده و مسیر را بر روی نقشه نمایش می‌دهد. و حتی لازم نیست که شما انگشتتان را تکان دهید یا وقتتان را با وارد کردن آدرس هدر دهید. شرپا همه‌ی این کار ها را به صورت کاملا هوشمندانه برایتان انجام می‌دهد. البته این اپلیکیشن هنوز در حالت آزمایشی یا بتا قرار دارد، پس وجود مشکلات احتمالی، اجتناب‌ناپذیر است. اگر اپل تجربه ای قابل قیاس با Google Now را پدید نیاورد، کس دیگری این کار را خواهد کرد. هرچند که این بار، آن شخص خود گوگل نیست.
خود سایت شرپا در این باره چنین توضیح می‌دهد:
با کمک سیستم‌های مبتنی بر موقعیت‌یابی، ما می‌توانیم به شما اطلاعاتی بدهیم که تاکنون نظیر آن را ندیده باشید. می‌توانیم به شما بگوییم که تا قبل از ترک منزل به قصد مسافرت، باران خواهد آمد یا خیر، آیا در مسیر قرار ملاقات های آتی خود به ترافیک خواهید خورد یا نه و ده ها چیز دیگر!
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپلیکیشن World Atlas برای مدت محدود رایگان شد
[/h]




تیم نشنال جئوگرافیک با ساخت اپلیکیشن اطلس جهان (World Atlas) برای آیپد، یکی از مطمئن‌ترین و معتبرترین اپلیکیشن‌های علمی را برای iOS به ارمغان آورد. برای عده زیادی از افراد این اپلیکیشن هم به عنوان ابزاری برای کشف نکات جالب و سرگرم کننده درباره مناطق مختلف جهان و هم به عنوان یک منبع معتبر برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



نشنال جئوگرافیک در 11 ژانویه 2013 با بروز رسانی این اپلیکیشن، علاوه بر هماهنگ کردن آن با نمایشگر رتینای آیپد، رابط کاربری آن را نیز بهبود بخشید و قابلیت مشاهده کره زمین به صورت 3 بعدی را نیز فراهم کرد.
اما خبر خوب اینکه، امروز اعلام شد این اپلیکیشن برای اولین بار از سال 2010 تا کنون، برای مدتی کوتاهی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.
از قابلیت‌های جدید ورژن 3.0.1 این اپلیکیشن این است که، در این نسخه امکان دانلود نقشه‌ها و استفاده از آن‌ها به صورت آفلاین فراهم شده است. در کنار آن تمامی نقشه‌ها با اطلاعات اضافی مفیدی نظیر آب و هوای هر منطقه، واحد پول و پرچم کشورها و... به روز شده اند.
قابلیت‌های دیگر اضافه شده به این نسخه عبارتند از:

  • امکان علامت زدن مکان‌های مختلف روی نقشه‌ها توسط کاربر و ذخیره سازی آنها در فضای ابری
  • دریافت لحظه به لحظه وضعیت آب و هوا
  • مشاهده آخرین وضعیت واحدهای پولی و تبدیل واحدهای پولی مختلف به هم
  • مشاهده طول و عرض جغرافیایی هر منطقه

همچنین در این اپلیکیشن شما می‌توانید با استفاده از نقشه‌های بینگ، جهان را در سه حالت کلاسیک، ماهواره‌ای و قدیمی مشاهده کنید.
World Atlas از تمامی گجت های مجهز به iOS 5.0 یا جدیدتر پشتیبانی می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از تمام شدن زمان دانلود رایگان، این اپلیکیشن جالب را با حجم 203 مگابایت از اینجا دانلود کنید و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]درز تصاویری جدید از آیفون 5S با پردازنده A7[/h]



هفته‌ی گذشته نخستین تصاویر منتسب به آیفون 5S با فلش دوگانه LED و احتمال وجود دوربین 12 مگاپیکسلی به بیرون درز کرد. اما امروز تصویر دیگری منتشر شده که قطعات درونی آیفون بعدی رابه نمایش می‌گذارد. مهم‌ترین نکته مشاهده شده، احتمال وجود پردازشگر A7 است.


شماره سریال تراشه موجود در عکس، APL0698 می‌باشد که با توجه به شیوه‌ی نام‌گذاری اپل در نسخه‌های پیشین، انتظار می‌رود مربوط به نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت یعنی A7 باشد. توجه کنید که تراشه‌ی A6 استفاده شده در آیفون 5 با شماره APL0598 و A6X موجود در چهارمین نسل آیپد APL5598 بوده است. با در نظر گرفتن تغییر دومین رقم از سمت چپ برای هر نسل جدید (چیزی که در میان پردازنده‌های A4 و A5 هم قابل مشاهده است) می‌توانیم تا قدری از پیشبینی خود اطمینان بیشتری حاصل کنیم.
البته موارد دیگری نیز قابل رویت هستند؛ به طور مثال می‌توان حافظه رم 1 گیگابایتی از نوع Elpida را نام برد که پیشتر در تراشه A6 هم تعبیه شده بود.
البته صحبت‌هایی هم از تغییر بخشی از زنجیره‌ی تامین قطعات، خصوصا تولید پردازشگر اصلی به میان آمده، چرا که شناسه درج شده بر روی تراشه اصلی، بر خلاف مدل‌های قبلی که با حرف N شروع می‌شد که مربوط به سامسونگ است، با حرف K شروع شده و به شکل "K1A0062" درج شده است . این موضوع را می‌توان، حاکی از تمایل اپل برای خارج کردن سامسونگ از زنجیره‌ی تامین خود دانست.
این مساله زمانی قوت بیشتری پیدا می‌کند که شایعات منتشر شده، مبنی بر قرارداد سه ساله اپل با یک تولید کننده تایوانی به نام TSMC را به یاد بیاوریم که قرار است از سال 2014 تولید تراشه‌های A8 برای نسل‌های آتی آیپد، آیفون و آیپاد تاچ را برعهده گیرد.
بهرحال اپل در نسل بعدی پردازشگر‌های‌ استفاده شده در آیفون، از گرافیک و احتمالا هسته‌های بیشتری استفاده خواهد کرد و مطابق بروزرسانی‌های پیشین، با قدرتی تا 2 برابر بیشتر از نسخه فعلی، به تصاحب مجدد صدر لیست‌های برتر خواهد اندیشید.
البته باید منتظر نسخه‌ی A7X، با قدرت گرافیکی بیشتر هم باشیم تا امور پردازشی نسل بعدی آیپد یعنی نسخه‌ی پنجم را بر عهده گیرد.
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
باتری های آیفون از سری باطری های لیتیوم پلیمری هستند نه لیتیوم یونی!
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تبدیل آیفون به دوربین سه بعدی با 30 پوند
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92040904845
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴



دو مخترع آمریکایی دستگاهی را ابداع کرده‌اند که یک آیفون را به دوربینی با قابلیت ثبت و نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جو هایتزربرگ و اتان لوری از سیاتل دستگاه «Poppy» را برای ثبت و به اشتراک گذاری تجربیات افراد به شکل سه بعدی ساخته‌اند.

کاربران می‌توانند تلفن همراه خود را در این دستگاه که از آیفون 4، 4S، 5 و آیپاد لمسی پشتیبانی کرده قرار دهند و سپس فیلمبرداری را آغاز کنند.

این فناوری از آینه‌هایی برای ثبت دو تصویر با استفاده از یک دوربین آیفون استفاده می‌کند.

هنگامی که کاربر از درون منظره‌یاب دستگاه نگاه می‌کند، لنزها دو جریان ویدیو را برای ساخت یک فیلم سه بعدی واضح ترکیب می‌کنند.

این عملکرد به دلیل موقعیت آینه‌ها به اندازه فاصله چشمها از یکدیگر بوده تا تصویر آنچه را با چشم چپ و راست بطور جداگانه دیده می‌شود، ارائه کند.

دوربین درون Poppy تصاویر را از هم جدا کرده تا چشم راست آنچه را که توسط آینه راست ثبت شده و چشم چپ، تصویر چپ را مشاهده کند.

مغز دو تصویر را با هم ترکیب کرده و یک منظره سه بعدی ایجاد می‌کند.

این دستگاه همچنین با محتوای سه‌بعدی که بطور آنلاین در دسترس بوده نیز کار می‌کند، بدین معنی که افراد دارای آیفون عادی می‌توانند با این دستگاه فیلمها و ویدیو کلیپهای سه بعدی را تماشا کنند.

این دستگاه قرار است با قیمت 30 پوند بفروش برسد.

Poppy بر باتری یا دستگاههای الکترونیک تکیه نداشته و تنها از فیزیک اپتیک استفاده می‌کند که رفتار و ویژگیهای نور را بررسی می‌کند.

محققان بر این باورند که اختراع آنها می‌تواند برای هرچیز از فیلمبرداری عروسی گرفته تا تصاویر معماری مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه تا کریسمس به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام


آیفون خود را به دستگاه فیلمبرداری سه بعدی تبدیل کنید


کد خبرنگار: 71401
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اولین میکروسکوپ قوی برای آی فون و آی پد[/h]
Bodelin Technologies اظهار کرده است که اولین میکروسکوپ حرفه ای را برای آی فون و آی پد تولید کرده است. مدیر این کمپانی اعلام کرده است که حسابی مشغول رسیدگی به سفارشات هستند و این بزرگترین و بیشترین میزان درخواست از یک محصولشان در طول ۱۰ سال تولید میکروسکوپ بوده است. که البته بسیار از این موضوع ابراز خوشحالی کرده است.
این میکروسکوپ که ProScope Micro Mobile نام دارد از ۱۲ LED برای روشن کردن جسم استفاده کرده است و از دوربین خود دستگاه های اپل برای این منظور استفاده می کند.

این کمپانی امیدوار است تا بتواند این میکروسکوپ را وارد مدرسه ها کند٬ چرا که هم اکنون تعداد زیادی آی پد در مدارس وجود دارد و هر روز نیز به تعداد آن ها اضافه می شود.
و در آخر آن ها بیان کرده اند که ایده های زیادی دارند که بخواهند با این دستگاه انجام دهند و آن را ارتقا بخشند.
همچنین قیمت این محصول ۱۴۹ دلار آمریکا می باشد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تصاویر با کیفیت و رندر شده از آیفون ارزان قیمت[/h]


آیفون

مدت‌ها است که شایعات بسیاری مبنی بر تلاش اپل نسبت به ارائه نسخه ارزان قیمت آیفون به گوش می‌رسد و حتی تصاویر بسیاری نیز از این محصول به بیرون درز کرده که وجود آن را قوت می‌بخشند. امروز نیز تصاویر تازه‌ای از آیفون ارزان فاش شده که نشان می‌دهند، اپل از همان رنگ‌های روشن که پیش‌تر در ضربه‌گیر آیفون 4 استفاده شده بود، در آیفون بعدی بهره برده است.



تمام شایعات اخیر به بدنه پلاستیکی برای آیفون ارزان قیمت اشاره دارند. اما در همه آنها نیز به این موضوع اشاره شده که اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا از طرح و قالب خاصی در طراحی این تلفن بهره ببرد تا نسخه پلاستیکی از نظر جلوه و ظاهر شبیه به نسخه فعلی فلزی شود.

اگر با دقت به تصاویر رندر شده دقت کنید، متوجه ضخامت بیشتر آنها نسبت به آیفون 5 خواهید شد. گزارش شده که آیفون پلاستیکی حدود 1 میلی‌متر ضخیم‌تر از آیفون 5 بوده و حدود 8.5 میلی‎‌متر ضخامت خواهد داشت. همچنین اگر این تصاویر واقعی باشند، به نظر می‌رسد، تلفن کمی عریض‌تر از آیفون 5 است.
از نظر ظاهری آیفون ارزان قیمت شبیه به آیفون 5 است، البته ظاهرا لبه‌های دکمه ولوم از حالت مسطح به خمیده تغییر شکل پیدا کرده‌، همچنین دریچه‌های مربوط به هدفون و میکروفن نیز نسبت به آیفون 5 از طراحی ساده‌تری برخوردار شده‌اند.

انتظار می‌رود اپل از تلفن پرچمدار بعدی خود با نام آیفون 5s در ماه‌های اکتبر یا سپتامبر پرده بردارد. بسیاری بر این باورند که آیفون ارزان قیمت نیز همزمان با 5s معرفی خواهد شد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نسل بعدی آیفون از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند[/h]



بنا به اطلاعات درز کرده از پایگاه داده اپراتور مخابراتی ورایزون آمریکا، عبارت "4g lte nano nfc sim cards" در یکی از جداول این پایگاه داده وجود دارد. سیم‌کارت‌های NFC، تنها در گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند کار می‌کنند. به نظر می‌رسد که استفاده از کلمه Nano در عبارت بالا نیز در مورد گوشی آیفون اپل بکار رفته باشد.



تابستان سال گذشته، اطلاعات دو نمونه از آیفون‌های آزمایشی به نام‌های iPhone 5.1 و iPhone 5.2 به بیرون درز کرد که نشان می‌داد که اپل قصد دارد از فناوری NFC در نسل جدید آیفون استفاده نماید.
اپل، اخیرا نیز یک پتنت در مورد روشی جدید درهمگام‌سازی داده‌ها ثبت نموده است که از فناوری NFC برای همگام‌سازی دو دستگاه استفاده می‌نماید.
چندین ماه قبل، صحبت از استفاده از این فناوری در گوشی iPhone 5S مطرح بود. زیرا با این کار، نام اپل به لیست بازیکنان صنعت پرداخت از طریق موبایل می‌پیوندد. اپل، اپلیکیشن Passbook را برای انجام این کار معرفی نموده بود، اما تنها کاری که این اپلیکیشن انجام می‌داد، ذخیره نمودن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران بود. اگر این گزارش صحت داشته باشد، با ورود آیفون جدید، همه چیز تغییر خواهد کرد، و کاربران آیفون، دیگر نیازی به استفاده از سرویس Google Wallet، برای پرداخت از طریق موبایل نخواهند داشت.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] انرژی مصرفی آیفون از یخچال بیشتر است!
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92053017337
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴



یک شرکت تحلیل‌گر آمریکایی در پژوهش جدید خود نشان داده که یک دستگاه آیفون نسبت به یخچال خانگی انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تحلیلهای شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری فناوری Digital Power Group نشان داده یخچالهای متوسط جدید سالانه بطور میانگین حدود 322 کیلوبایت ساعت انرژی مصرف می‌کنند در صورتی که میزان انرژی مصرفی آیفون حدود 361 کیلوبایت ساعت در سال است.

بیشتر این انرژی برای شارژ باتری استفاده نمی‌شود بلکه برای تامین انرژی مراکز داده مسؤول ارتباطات بی‌سیم جریان داده در این دستگاهها صرف می‌شود.

بر اساس این پژوهش، سیستمهای ارتباطی جهان از 1500 تراوات ساعت که 10 درصد انرژی جهانی و معادل ترکیب آلمان و ژاپن بوده، استفاده می‌کنند. این میزان مصرف برابر با کل مصرف برق جهانی در سال 1985 است.

تنها یک تراوات ساعت برای تامین برق حدود 90 هزار خانه برای یکسال کافی است.

با افزایش روزانه هوشمند و مرتبط شدن دستگاهها، انتظار می‌رود که ترافیک ساعتی اینترنتی از ترافیک سالانه اینترنتی در سال 2000 متجاوز شود.

در حال حاضر به انرژی زیادی برای تامین نیروی ستون فقرات ارتباطات جهان نیاز بوده و همچنین در آینده نیز با افزایش استفاده سرورها از جریان Netflix به دستگاههای ارتباطی این نیاز بیشتر خواهد شد.

طبق برآوردهای این پژوهش، تا سال 2035 میزان انرژی استفاده شده برای تامین نیروی رایانش ابری نسبت به لامپ تفاوت بسیار کمی خواهد داشت.

شرکت اپل یکی از بزرگترین مشتریان داده‌های ابری بوده و از آن برای تغذیه دستگاههای آیفون و اپل استفاده می‌کند.

متاسفانه بیشتر این انرژی از زغال‌سنگ بوده که برای اپل بیش از 55 درصد است. تا زمانی که زغال‌سنگ ارزان‌ترین منبع انرژی جهان باشد، همچنان بیشترین مورد مصرف را داشته و همکاری بیشتری در گرم شدن آب‌وهوای جهان خواهد داشت.

از آنجایی که کاربرد داده جهانی کاهش نخواهد یافت، اپل در پی راه حل‌های جدید به دنبال استفاده از 100 انرژی تجدیدپذیر است. به گفته اپل، این شرکت، 75 درصد مسیر را به سوی این هدف طی کرده است.

اپل با استفاده از منابع انرژی خورشیدی، بادی، برق‌آبی و زمین گرما قصد دارد تا جای ممکن به تولید کربن خنثی نزدیک شود.

انتهای پیام
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم کامل اپل خارج شد

نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم کامل اپل خارج شد

همانطور که می‌دانید ایران یکی از کشورهایی بوده که اپل به علت پیروی از قوانین امریکا مجبور به تحریم آن شده بود. به گزارش جی اس ام اما به نظر می‌آید که این تحریم‌ها رو به پایان است. امروز مطلع شدیم که اپل نام ایران را از لیست کشورهای تحت تحریم کامل خود خارج کرده است. در صفحه اپل دیگر نام کشور ایران در کنار نام کشورهای تحت تحریم اپل قرار ندارد.
در 30 مه برابر 9 خرداد دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا مجوز عمومی D را برای ایران صادر کرده بود. با توجه به این مجوز صادرات نرم افزار، سخت افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آمریکا و یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می گیرند.
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
همانطور که می‌دانید ایران یکی از کشورهایی بوده که اپل به علت پیروی از قوانین امریکا مجبور به تحریم آن شده بود. به گزارش جی اس ام اما به نظر می‌آید که این تحریم‌ها رو به پایان است. امروز مطلع شدیم که اپل نام ایران را از لیست کشورهای تحت تحریم کامل خود خارج کرده است. در صفحه اپل دیگر نام کشور ایران در کنار نام کشورهای تحت تحریم اپل قرار ندارد.
در 30 مه برابر 9 خرداد دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا مجوز عمومی D را برای ایران صادر کرده بود. با توجه به این مجوز صادرات نرم افزار، سخت افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آمریکا و یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می گیرند.
یعنی الان میتونیم با IP ایران اپل آی دی بسازیم؟!؟:eek:
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
هردو آيفون،اما اين كجا و آن كجا!+عکس​
راه دانشجو: پيش بيني شده تا مدل بعدي آيفون در دهم يا بيستم ماه ميلادي سپتامبر رونمايي شود.اما نكته ي قابل توجه اينجاست كه احتمال عرضه دو آيفون مختلف به كاربران وجود دارد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين آيفون ها با نام هاي 5S و 5C معرفي مي شوند كه مدل 5C در واقع آيفون ارزان قيمت مي باشد.به تازگي تصوير دو آيفون ارزان قيمت و معمولي نيز در كنار هم منتشر شده است.

انتهای پیام .

کد خبر:۳۸۸۶۲​
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ -
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
بررسی تخصصی پردازنده 64 بیتی چیست و اپل چرا در این مورد تا این حد خوشحال است؟

بررسی تخصصی پردازنده 64 بیتی چیست و اپل چرا در این مورد تا این حد خوشحال است؟

چند روز قبل که اپل گوشی آیفون 5S را معرفی کرد بیشترین تمرکز و مانور این کمپانی در معرفی محصول جدیدش بر روی پردازنده جدید A7 بود که یک نسخه 64-bit است. اپل اعلام کرده که با این پردازنده چیپ‌ها به کاربران معماری کامپیوترهای خانگی را ارائه خواهند داد. چند روز بعد از اینکه اپل آیفون 5S را با این پردازنده معرفی کرد سامسونگ اعلام کرد که در گوشی بعدی خود از این نوع پردازنده‌ها استفاده خواهد کرد. با همه این، به به گفتن‌ها و هیجان زده شدن دیگران، سوالی که برای بسیاری هنوز مطرح است این است که پردازنده 64 بیتی چیست و چرا ما باید به استفاده از این پردازنده در گوشی‌های خود علاقه داشته باشیم؟



امروز در این مقاله به این دو موضوع خواهیم پرداخت.
در حواب سوال اول همه با نظر اپل که استفاده از این پردازنده باعث می‌شود سرعت بیشتری برای گوشی به وجود آید موافق هستیم اما در مورد سوال دوم کمی موضوع پیچیده تر خواهد شد و جواب به همین سادگی‌ها هم نخواهد بود. در ابتدا شاید تفاوت استفاده از پردازنده 64 بیتی برای کاربران عادی زیاد به چشم نیاید و تنها خوبی این پردازنده این باشد که iOS7 سریعتر و بهتر عمل می‌کند، اما در طولانی مدت با ورود این پردازنده به تبلت‌های اپلی و دیگر گجت‌های موبایلی تجربه کاربری این دستگاه‌ها به رایانه‌های شخصی بسیار نزدیک خواهد شد. اما برای شروع و برای اینکه بفهمیم اپل چه کرده است اجازه بدهید که از مقایسه بیت‌ها با هم شروع کنیم.

32یا 64: بیت‌ها چه هستند و چرا شما باید به آن‌ها توجه کنید؟ در زمینه پردازنده‌ها تعداد بیت‌ها یک مرجع اصلی برای این هستند که پردازنده در یک لحظه چه تعداد اطلاعات را می‌تواند آنالیز کند، به نظر می‌آید که پردازنده 64 بیتی باید دو برابر پردازنده 32 بیتی سرعت داشته باشد اما در اصل اینگونه نیست. اگر بخواهیم این موضوع را روشن کنیم بهتر است که یک مثال واضح برای شما بزنیم، تصور کنید که پردازنده یک کتابدار است و گوشی موبایل شما یک کتابخانه خیلی بزرگ است، این کتابدار 32 کمک کتابدار دارد که کتاب‌ها را برای آن می‌آورند و هر کدام در آن واحد تنها می‌توانند یک نوع کتاب را حمل کنند. اگر یک مشتری وارد این کتابخانه شود و 65 کتاب را بخواهد این کمک کتابدارها باید 3 بار برای آوردن این کتاب‌ها بروند و بیایند، اولین بار این کمک کتابدارها می‌توانند 32 کتاب را بیاورند و در سری دوم 32 کتاب دیگر را خواهند آورد که در مجموع می‌شود 64 کتاب برای بار آخر نیز برای آوردن آن 1 کتاب نیز باید آن راه را بروند و برگردند. اکنون اگر آن کتابدار 64 کمک کتابدار داشته باشد آوردن آن 65 کتاب 3 برابر سریعتر خواهد شد زیرا کمک کتابداران تنها باید دو بار این مسیر را طی کنند، یکبار 64 کتاب را با هم خواهند آورد و یکبار دیگر 1 کتاب باقی مانده را می‌آورند. این وضعیت وقتی بحرانی‌تر می‌شود و 64 کمک کتابدار زمانی مفید تر واقع خواهند شد که مشتری 256 کتاب را از کتابدار بخواهد. بنابراین پردازنده 64 بیتی سرعت بسیار بیشتری از پردازنده 32 بیتی خواهد داشت.
با تمام این تفاسیر 2 مسئله هستند که آیفون 5S را محدود می‌کنند:
اول اینکه برنامه‌ها برای اینکه از ظرفیت 64 بیتی پردازنده استفاده کنند باید به روز شوند، بنابراین توسعه دهندگان باید تلاش خود را شروع کنند. دوم اینکه اگر چه پردازنده‌های 64 بیتی این امکان را می‌دهند که کمپانی‌ها بتوانند از رم‌های با ظرفیت بالاتر از 4 گیگابایت استفاده کنند (محدودیتی که پردازنده‌های 32 بیتی داشتند) اما هنوز گوشی‌ها به این میزان رم نیاز ندارند. اپل میزان رم گوشی‌های خود را فاش نمی‌کند و برای آیفون 5S نیز اینکار را نکرد اما حدس‌ها بر این است که آیفون 5 رم 1 گیگابایتی داشت، سامسونگ نیز اخیرا از یک رم 3 گیگابایتی بر روی نوت 3 خود استفاده کرد، بنابراین به نظر نمی‌آید که این موضوع محدودیتی باشد.

با این وجود چرا اپل یک گوشی 64 بیتی را معرفی کرد؟
پاسخ سوال در همگرایی که بین دیوایس‌های موبایلی و کامپیوترهای خانگی است نهفته است، اینترنت به شدت فاصله بین کامپیوترها و گوشی‌ها را از بین برده است و باعث شده که تجربه زندگی آنلاین ما از پلتفرم‌های مختلف امکان پذیر شود. در حال حاضر بیشتر کامپیوترهای ویندوزی و مک‌ها با پردازنده‌های 64 بیتی به فروش می‌روند و اکنون اپل با تولید گوشی‌های 64 بیتی در حال آماده سازی آینده گوشی‌های موبایل است که کاربران بتوانند برنامه‌هایی که بر روی لپ تاب خود دارند را نیز بر روی موبایل خود داشته باشند. می‌دانید که اپلیکیشن‌های آیفون برای اپل سود هنگفتی را به همراه دارند پس چرا اپل نباید با یکپارچه سازی اپلیکیشن‌ها برای آیفون و آی مک و مک بوک‌ها این سود را بیشتر نکند؟ کارشناسان می‌گویند که با یکپارچه سازی iOS و Mac OS توسط ابزارهای توسعه دهنده Xcode در فضای 64 بیتی، بار دیگر اپل می‌تواند جلوتر از مایکروسافت و گوگل بایستد. شاید استفاده از این پردازنده 64 بیتی انقلابی که اپل همیشه به آن شهرت دارد را به وجود نیاورد اما باعث می‌شود تا اپل رشد زیادی کند با این پیامد که همیشه یک نگاه به سمت آینده دارد و در صدر رقابت ایستاده است.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
آیفون 5C وارد بازار ایران شد+قیمت

آیفون 5C وارد بازار ایران شد+قیمت

جمعه اپل فروش گوشی‌های آیفون خود را آغاز کرد، هنوز 1 روز از این فروش نگذشته این گوشی‌ها به ایران رسیدند. به گزارش جی اس م امروز با خبر شدیم که گوشی آیفون 5C وارد بازار ایران شده است و طی استعلام قیمت از چند منبع مختلف متوجه شدیم که این گوشی با قیمتی بسیار گرانتر از قیمت جهانی در بازار به فروش می‌رسد در حال حاضر قیمت آیفون 5C با ظرفیت 16 گیگابایت در حدود 3 میلیون تا 3 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود این قیمت برای تمامی رنگ‌های این گوشی صدق می‌کند و تمام رنگ‌ها در بازار موجود هستند، در حالی که قیمت جهانی آن برای نسخه 16 گیگابایتی 549 دلار است. حال باید ببینیم که این قیمت در روزهای آینده دستخوش چه تغییراتی خواهد شد و چه زمانی این گوشی با قیمت واقعی آن به فروش خواهد رسید.
(نقل مستقیم از جی اس ام)
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رونمایی از "آی‌پد ایر"؛ کم ضخامت‌ترین تبلت بازار[/h]



سرانجام گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید. اپل در مراسم اخیر خود از آن‌چه کم ضخامت‌ترین تبلت بازار خوانده شده رونمایی کرد. این محصول که "آی‌پد ایر" نام دارد به همراه محصولاتی دیگر مثل آی‌پد مینی و مک‌بوک جدید رونمایی شد.


به گزارش سیتنا (citna.ir)، کمپانی اپل در مراسم بزرگی در روز سه‌شنبه (۲۲ اکتبر/ ۳۰ مهر) از مدل جدید آی‌پد که آن را "آی‌پد ایر" نام گذاشته است و گفته می‌شود ۲۰ درصد از مدل پیشین نازک‌تر است رونمایی کرد.

آی‌پد ایر (ipad Air) از ضخامت ۵/ ۷ میلی‌متری و وزن ۴۶۹ گرمی برخوردار است. به گفته اپل٬ آی‌پد ایر سبک‌ترین تبلت در بازار است.

رونمایی اپل از نسخه جدیدی از آی‌پد مینی

اپل اعلام کرد که سیستم عامل کامپیوتر‌های مک٬ موریکس٬ از این به بعد به صورت رایگان ارتقا پیدا می‌کند. این موضوع برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. این موضوع اختلاف قیمت‌گذاری و خدمات میان شرکت اپل و مایکروسافت را به نمایش می‌گذارد. مایکروسافت نسخه جدید ویندوز ۸ خود را که به عنوان ۸.۱ به بازار آمد حدود ۱۲۰ یورو قیمت گذاشته است.

در این مراسم از لپ‌تاپ جدید اپل و تعدادی اپلیکیشن‌های جدید نیز رونمایی شد. با این‌همه اپل از مدل جدید "اپل تی‌وی" رونمایی نکرد. اپل تی‌وی دستگاهی‌ است که به کاربر تلویزیون خانگی این امکان را می‌دهد تا بین تلویزیون و محصولات اپل نظیر آی‌پد و آی‌فون و … شبکه درست کند. همچنین اپل تی‌وی کاربر را به آی‌تیونز متصل می‌کند. اپل‌ تی‌وی همچنین خود قابلیت "وای فای" دارد.

فروش ۱۷۰ میلیونی آی‌پد از سال ۲۰۱۰

تیم کوک٬ مدیر عامل کمپانی اپل که پس از درگذشت استیو جابز٬ مدیر عامل پیشین و افسانه‌ای اپل٬ به این سمت رسید٬ در مراسم روز گذشته همچنین اعلام کرد که اپل تا کنون ۱۷۰ میلیون آی‌پد فروخته است. اولین نسخه آی‌پد از اوایل ۲۰۱۰ به بازار آمد. به گفته تیم کوک اکنون ۴۷۵ هزار اپلیکیشن برای آی‌پد در اپل استور وجود دارد.



گفته می‌شود کوک نسبت به استیو جابز کم‌تر در مراسم رونمایی محصولات بر صحنه حاضر می‌شود و این کار را بیش‌تر به دیگر همکاران خود می‌سپارد.

بر اساس تحلیل متخصصان تکنولوژی وب‌سایت مشابل تیم کوک به طور میانگین تنها ۲۳ درصد زمان آن دسته از مراسم رونمایی اپل را که تا کنون و در زمان مدیر عاملی او برگزار شده بر صحنه حضور داشته است.

تیم کوک کار خود به عنوان مدیرعامل اپل را روز ۲۵ اوت ۲۰۱۱ پس از درگذشت استیو جابز و با انتشار پیامی آغاز کرد. کوک از سال ۱۹۹۸ در اپل مشغول به فعالیت است. او کارش را به عنوان معاون ارشد رئیس عملیات اپل آغاز کرد. پیش از اپل او در کمپانی‌های معروف و سازنده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی دیگری نظیر آی بی ام مشغول به کار بوده است.

همچنین اپل اعلام کرد که برای اولین بار آی‌پدهای جدید خود را هم‌زمان با آمریکا به بازار چین نیز وارد می‌کند. بزرگ‌ترین بازار اپل در چین است.
انتهای پیام
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]درخواست کمک اپل از سامسونگ برای تهیه صفحه‌نمایش آی‌پد مینی رتینا![/h] ۱۸ آبان ۱۳۹۲ توسط علی ارغوان در سخت‌افزار | نظر دهید
فارنت: درست است که اپل و سامسونگ دشمنی‌های زیادی دارند اما به نظر می‌رسد اپل به ناچار پس از ناتوانی شارپ و ال‌جی برای تامین صفحه‌نمایش آیپد مینی جدید به سامسونگ روی آورده است!

همان‌طور که می‌دانید اپل یک هفته پیش آی‌پد ایر را عرضه کرد اما آی‌پد مینی رتینا هنوز برای علاقمندان عرضه نشده است. آی‌پد مینی جدید دارای صفحه‌نمایش رتینا با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسلی فوق‌العاده ۳۲۴ پیکسل بر اینچ خواهد بود. ساخت صفحه‌نمایشی با استانداردهای اپل و با چنین تراکم پیکسلی کار دشواری است و به نظر می‌رسد ال‌جی و شارپ در تولید آن به مشکل برخورده‌اند.
مشکل گزارش شده در این پنل‌ها Burn in یا سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش است. این عارضه که بیشتر در پنل‌های AMOLED مشاهده می‌شود باعث شده که پس از نمایش یک تصویر ثابت به مدت طولانی پیکسل‌ها در تغییر نور و تصویر دچار مشکل شده و سایه‌ای از تصویر قبلی برای همیشه روی صفحه باقی بماند.
پنل‌های کمپانی شارپ از زیرلایه‌های با فناوری IGZO استفاده می‌کنند که نمی‌تواند از این عارضه جلوگیری کند اما تشخیص آن را با چشم انسان بسیار مشکل می‌کند. با این وجود این پنل‌ها در استانداردهای اپل جایی ندارند.

بنابراین اپل برای عرضه به موقع آی‌پد مینی جدید دو راه دارد: راه اول آپگرید صفحه‌نمایش‌ها به زیرلایه LTPS است که مشکل سوختگی را رفع می‌کند اما هزینه تمام شده را بالا برده و حاشیه سود اپل را کاهش می‌دهد؛ همچنین تولید دشوار این پنل‌ها سرعت لازم را نخواهد داشت. راه دوم چاره‌جویی از سامسونگ و تأمین صفحه‌نمایش‌ها از شرکت Samsung Display است.
البته راه سومی هم وجود دارد و آن پایین آوردن سطح انتظارات و استانداردها و استفاده از پنل‌های IGZO شارپ است که البته احتمال آن بسیار کم است.
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تبدیل ایفون به حرارت سنج

تبدیل ایفون به حرارت سنج

یک شرکت سازنده تجهیزات فناوری سلامتی اپلیکیشن جدید حرارت سنج را برای آی فون طراحی کرده است که والدین نگران را از حرارت بدن فرزندشان مطلع کرده و آنها را با ارائه فهرستی از علائم بیماری راهنمایی مي‌کند.به گزارش خبرگزاری مهر، این فناوری از یک حرارت‌سنج استفاده مي‌کند که به آی‌فون وصل مي‌شود و از طریق آن مي‌توان دمای بدن را اندازه‌گیری کرد. پس از اندازه گیری اطلاعات مربوط به حرارت روی صفحه تلفن هوشمند کنار جدولی از نشانه‌هاي احتمالی برای تشخیص علت ظاهر مي‌شود. این اپلیکیشن حرارت سنج همچنین سوابق مشکلات سلامتی را حفظ کرده و براساس تخمین‌ها از پیش‌بینی بیماری، زمان تقریبی بهبودی و میزان مسری بودن آن را نیز ارائه مي‌کند. کاربرانی که نزدیک به هم زندگی مي‌کنند با استفاده از گزینه مکان یاب آی‌فون که در این اپلیکیشن قابل استفاده است، مي‌توانند علائم بیماری خود را با یکدیگر مقایسه کرده تا دریابند که در نزدیکی آنها چه اتفاقی درحال رخ دادن است و آیا همه آنها به یک بیماری با علائم مشترک دچار شده‌اند یا خیر.این حرارت سنج هوشمند کينسا (kinsa) نام داد و به طور خاص برای کودکان طراحی شده است. ایندر سینگ به عنوان طراح کينسا پس از ابتلا به یک عفونت ریوی ایده عرضه این فناوری را در ذهن خود پرورش داد.
 

Similar threads

بالا