اخبار خودرو

امین قیاسی 1986

عضو جدید
2006 کیلومتر تنها با 45 لیتر!

2006 کیلومتر تنها با 45 لیتر!

گرهارد پلانتر استرالیایی یک رکورد جدید از کمترین مصرف سوخت را با خودروی اشکودا فابیا گرین لاین به نام خود ثبت کرد. او توانست که 2006 کیلومتر را تنها با 45 لیتر سوخت طی کند.

گرهارد که یک راننده سابق مسابقات رالی است، شهر استرالیایی رئوت را در دهم ماه می ترک کرد و به سمت شهر بوو در دانمارک حرکت کرد و سپس به خانه بازگشت. او تمام این مسیر 2006 کیلومتری را تنها با 45 لیتر طی کرد.
اشکودا فابیا گرین لاین به یک موتور TDi1.2 لیتری مجهز است که در هر کیلومتر 89 گرم کربن دی اکسید تولید می کند. این موتور 1.2 لیتری قادر به تولید 75 اسب بخار و مجهز به سیستم Stop&Start است. هم چنین این مدل از سیستمی جهت کم کردن انرژی از دست رفته هنگام ترمز زدن بهره می برد.
در پایان مسیر، کامپیوتر فابیا میزان متوسط مصرف خودرو را 2.2 لیتر در هر 100 کیلومتر نشان داد. در حالیکه اعداد اعلام شده توسط اشکودا 3.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را نشان می داد. پر کردن سوخت خودرو نیز توسط مقامات رسمی IPMC انجام می شد. (International Police Motor Corporation ).
اشکودا مصرف 3.39 لیتری در صد کیلومتر را برای فابیا گرین لاین اعلام کرده، در حالی که راننده استرالیایی ادعا کرد با یک مدیریت صحیح به سادگی می توان به مقداری پایین تری –بیشتر از یک لیتر در صد کیلومتر – دست یافت.
گرهارد پلانتر در پایان سفر خود گفت: «خودروهای اشکودا گرین لاین مثال کاملا خوبی برای مصرف سوخت به صرفه است. با توجه به قیمت فعلی سوخت خودرو، این مدل ها گزینه خوبی هستند و نه تنها خرید آنها به نفع کیف پول شما تمام می شود، بلکه آلودگی های زیست محیطی کمتری نیز تولید می شود. من می خواهم نشان دهم که حتی با تولید چنین خودروی کم مصرفی، خود راننده همی می تواند در سوخت و مصرف آن صرفه جوبی کرده و بهینه رانندگی کند.»







منبع : پرشين خودرو
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
مدیرعامل سایپا و ایران خودرو در زندان

مدیرعامل سایپا و ایران خودرو در زندان

پنج نفر دیگر از مدیران یک شرکت خصوصی خودروسازی به اتهام 430 میلیارد ریال کلاهبرداری به زندان افتادند.

مدیران این شرکت خودروسازی خصوصی از سال 1387 با دریافت 150 میلیون ریال(در دو مرحله) بابت هر دستگاه محصول "فیات" از دو هزار و 700 خریدار، نسبت به تحویل خودروی خریداران امتناع کرده اند.
شرکت مذکور بیش از 430 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است و خریداران خودروهای این شرکت فقط متعلق به یک استان نیست بلکه تقریبا از تمام استان‌های کشور به‌ ویژه شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، کرمان و ساری نسبت به پیش خرید محصول "فیات" ثبت نام کرده اند.
این گزارش می افزاید که هفته گذشته شش نفر از مدیران این شرکت خودروسازی بخش خصوصی(آقایان غ، ر، ب، ب، ط و ن) از سوی شعبه سه دادسرای مفاسد اقتصادی به جرم کلاهبرداری دستگیر شده و روانه زندان شدند.
براساس این گزارش، شرکت تاپکو در اوایل سال ۸۷ با دعوت از مردم برای ثبت نام خرید خودرو در دو مرحله اقدام به اخذ مبالغی از خریدارن کرد. در مرحله نخست این شرکت با دریافت 75 میلیون ریال از هر خریدار و در مرحله دوم با دریافت 77 میلیون ریال، در مجموع 152 میلیون ریال از هر خریدار دریافت کرد تا ظرف مدت ۲۰ روز خودروهای خریداری شده را به مشتریان تحویل دهد.
یادآور می شود: با گذشت سه سال از این اتفاق این شرکت همچنان از ارائه خودروهای خریداری شده به خریداران امتناع می‌کند و در برابر 430 میلیارد ریالی که از این افراد برای فروش خودرو دریافت کرده است، پاسخگو نیست.

منبع : خبر گذاري موج
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
چند وقت پیش یه خبر از مدیر عامل پارس خودرو دیدم !
البته نشد که خود خبر رو بزارم !
آقای مدیر عامل خبر داد تا آینده نچندان دور مدال بروز شده نیسان پیکاپبه علت استقبال خوب مشتری و کیقیت مناسب به بازار میاد !
حیف که اینجا جای بحث نیست ! یکی نیست بگه که مشتری اصلی این ماشین کیه ! ماشاالله با این قیمت زور داره ! ولی بازم دمشون گرم کیفیت پارس خودرو بهتر از بقیه هست !
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تصادفات بين جاده اي

تصادفات بين جاده اي

سلام
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در حالی که چندی قبل آمار تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال با یکهزار و 318 نفر کشته اعلام شده بود، با پایان یافتن فروردین ماه، آمار کشته شدگان حوادث رانندگی فروردین ماه به یکهزار و 827 نفر رسید.
همچنین از آنجایی که طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه، اعلام آمار کشته شدگان حوادث رانندگی با سازمان پزشکی قانونی است، فروردین ماه امسال آمارهای مختلف و متناقضی در رسانه ها منتشر شد.
دلایل این آمارهای متناقض، در برخی موارد به سازمان هایی مربوط می شد که صرفا آمار داخلی فعالیت خود و حضور خود در صحنه های تصادف را ثبت کرده بودند.
رسانه ها نیز به اشتباه این آمار را به عنوان آمار قطعی ملاک قرار داده و در خبرگزاری یا روزنامه خود منتشر کردند.
از سوی دیگر بسیاری از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان، یا در حین انتقال و حتی پس از ترخیص از مراکز درمانی، دچار مرگ ناشی از عوارض تصادف می شوند. از همین رو، زمان اعلام آمار تصادفات به دلایلی که گفته شد، با تأخیر منتشر می شود تا قاطعیت و جامع بودن خود را حفظ کند.
بر اساس این گزارش، فروردین ماه امسال بالاترین آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان خوزستان با عدد 154 کشته ثبت شد. در حالی که سال گذشته استان تهران (تهران + البرز) در همین زمان با 157 کشته اولین و استان خراسان رضوی با 151 کشته دومین استان دارای بیشترین تلفات تصادفات بودند.
امسال بعد از خوزستان، استان فارس با 151 کشته قرار داشته و بین کمترین ها، ایلام، استانی است که با 15 کشته، پایین ترین آمار کشته شده ها را داراست و پیش از ایلام، استان های چهار محال و بختیاری و خراسان جنوبی قرار دارند که در فروردین، هر کدام 17 کشته در تصادفات جاده ای داشته اند.
در بین استان ها، استان مرکزی با رسیدن از 65 به 29 کشته، منفی 55.4 درصد بیشترین کاهش و استان اردبیل با رسیدن از 15 کشته به 32 کشته، با 113.3 درصد بالاترین افزایش تصادفات را نسبت به فروردین ماه سال گذشته داشتند.
در تفکیک جنسیتی تلفات حوادث رانندگی فروردین ماه امسال، یکهزار و 388 نفر از کشته شدگان مرد و 489 نفر دیگر زن هستند.
در بین سال های 1379 تا پایان سال 1389، 258 هزار و 299 نفر در تصادفات رانندگی کشته و ارجاعات مصدومین حوادث رانندگی به سازمان پزشکی قانونی در بین این سال ها، دو میلیون و 538 هزار و 815 نفر بوده است.




منبع :خبرگزاري مهر
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
هشدار سردار مومنی

هشدار سردار مومنی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از مهلت یك ماهه به خودروی پراید برای نصب كیسه هوا خبر داد و گفت: در صورتی كه شركت خودروساز تا یكماه آینده نسبت به نصب كیسه هوا بر روی خودرو پراید اقدام نكند، از شماره‌گذاری این خودرو جلوگیری می‌كنیم.

سردار اسكندر مومنی روز شنبه با اشاره به اینكه اولویت راهنمایی و رانندگی در سال 90 الزامی شدن نصب كیسه هوا اظهارامیدواری كرد كه تا پایان سال مانند نصب ترمز ضد قفل از این بحث نیز عبور كنیم.
وی با اشاره به اینكه زمانبندی اجرایی برای نصب كیسه هوا با خودروسازان نهایی شده است گفت: از ابتدای امسال نصب كیسه هوا بر روی تمامی خودروها آغاز شده و هیچ خودرویی به جز پراید نیست كه كار نصب كیسه هوا را آغاز نكرده باشد.
رییس پلیس راهور ناجا تصریح كرد: در عین حال خودرو پراید تنها تا یكماه آینده فرصت دارد نسبت به نصب كیسه هوا اقدام كند چرا كه در غیر اینصورت شماره‌گذاری این خودرو برابر قانون متوقف می‌شود.

گواهینامه 125 راننده متخلف كه 30 نمره منفی گرفتند ضبط شد

وی به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره كرد و گفت: یكی از موضوعات مهم در این قانون موضوع نمرات منفی است كه برای این افراد از اجرای قانون جدید تا كنون گواهینامه 125 راننده متخلف كه 30 نمره منفی گرفتند به مدت سه ماه ضبط شده است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه این افراد حق رانندگی نداشته و در صورت رانندگی با آنها مانند افراد بدون گواهینامه برخورد خواهد شد گفت: در صورتی كه این افراد رانندگی كنند برای بار اول دو ماه حبس و جریمه نقدی و برای بار دوم شش ماه حبس در قانون پیش‌بینی شده است.
وی بیشترین نمرات منفی را مربوط به سبقت غیرمجاز، عبور از محل ممنوع و انحراف به چپ عنوان و تصریح كرد: در عین حال از ابتدای اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی تاكنون 290 نفر از رانندگان متخلفی كه نسبت به استفاده از مشروبات الكلی و مواد روانگردان اقدام كرده بودند، 200 هزار تومان جریمه و گواهینامه‌شان نیز 6 ماه ضبط شده است. همچنین 41 دستگاه مقصر در بخش تصادفات مانند شهرداری‌ها، ادارات راه و ترابری و یكی از سازمانهای دارای مسیر اختصاصی و ... نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

شماره‌گذاری وانت پیكان، وانت نیسان و روآ امسال متوقف می‌شود

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اینك قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در كاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن اثرگذار بوده است گفت: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد از ابتدای اجرای قانون جدید تاكنون میزان تخلفات حادثه ساز و تصادفات رانندگی در كشور حدود 10 درصد كاهش داشته اما فعلا برای ارزیابی در این خصوص زود است.
بر اساس این گزارش، وی خروج خودروهای ناایمن را از برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال 90 عنوان كرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال تلاش می‌كنیم تا خودروهای وانت پیكان، وانت نیسان و روآ از چرخه تولید خارج شده و جلوی شماره‌گذاری آنها گرفته شود.
رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه شماره‌گذاری خودرو «روآ» گفت: هنوز مجوز استاندار خودروی "روآ " وجود دارد ولی مهلت آن به اتمام نرسیده است.

دفاع پلیس از دوساله ماندن دریافت معاینه فنی خودروها در مجلس

وی در ادامه به موضوع معاینه فنی خودروها اشاره كرد و گفت: این لایحه توسط دولت به مجلس ارسال شد و در صحن علنی یكی از نمایندگان در دو ساله ماندن معافیت خودروهای نو برای انجام معاینه فنی صحبت كرد كه پلیس نیز در این خصوص دفاع كرد؛ اما یكی دیگر از نمایندگان در صحن علنی پیشنهاد افزایش سن معاینه فنی خودروها را به 5 سال داد كه علی‌رغم مخالفت پلیس این بند به تصویب رسید.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه بسیاری از نهادهای مرتبط و مسوول كمترین همكاری را در این زمینه با ما داشتند گفت: حتی پس از اعلام این خبر در رسانه‌های گروهی نیز این نهادها مطلع نشدند و باید پاسخ دهند كه چرا حتی پس از ابلاغ قانون هم از آن اطلاع نیافتند و زمان اجرای قانون متوجه آن شدند!
وی با اشاره به اینكه ایمنی، عدم آلایندگی و ارتقای كیفیت هم باید در تولید و هم در مصرف رعایت شود افزود: چطور به مدت 5 سال خودروی بدون كنیستردر كشور تولید می‌شد اما هیچ واكنش جدی توسط نهادهای مسوول در این زمینه نمی‌بینیم. از سوی دیگر هم‌اكنون مبدل كاتالیستی خودروها در بازار وجود خارجی ندارد این در حالیست كه اگر خودروهای نو 170 هزار كیلومتر كار كنند مبدل كاتالیستی آنها از بین رفته و آلایندگی‌ آنها به 5 برابر افزایش می‌یابد. از سوی دیگر سوال جالب توجه دیگر این است كه زمانی كه استاندارد آلایندگی‌ یورو 4 را به یورو 2 كاهش دادند آقایان مسوول كجا بودند؟

نیم میلیون وسیله نقلیه موتوری از ابتدای امسال در كشور شماره‌گذاری شد

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اینكه از ابتدای سال جاری تاكنون 291 هزار دستگاه خودرو جدید شماره‌گذاری شده است گفت: از این تعداد 6 هزار و 800 دستگاه خودرو وارداتی بوده است. همچنین 201 هزار دستگاه موتورسیكلت نیز در سال جاری شماره‌گذاری شدند كه بدین ترتیب باید گفت از ابتدای سال جاری تاكنون حدود نیم میلیون وسیله نقلیه موتوری در كشور شماره‌گذاری شده‌اند.

یکصدهزار نفر تاكنون از بخشودگی دو برابری جرایم رانندگی استفاده كردند

وی در ادامه با اشاره به قانون بودجه سال 90 گفت: از 19 خردادماه سال جاری تا 19 آذرماه كلیه تخلفات رانندگی تا ابتدای سال 90 در صورت دو برابر شدن اگر اصل آن توسط راننده پرداخت شود، بخشوده می‌شود و این مهلت یك روز هم قابل تمدید نیست.
رییس پلیس راهور ناجا تاكید كرد: از 19 خردادماه تاكنون یكصد هزار نفر با پرداخت اصل جریمه سال‌های گذشته خود از بخشودگی جرایم رانندگی بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینكه شهروندان می‌توانند از طریق پیامك 30005151 با ارسال شماره VIN یا شماره گواهینامه از مبلغ تخلفات رانندگی و نمره منفی خود مطلع شوند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه بزودی سایت اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت تخلفات رانندگی افراد راه‌اندازی خواهد شد افزود: از تمامی رانندگان می‌خواهیم ضمن مبارزه به مراكز پلیس +10 نسبت به اصلاح نشانی و شماره تلفن همراه خود در سامانه پلیس اقدام كنند چرا كه با راه‌اندازی سامانه جدید در صورتی كه افراد مرتكب تخلف شوند به صورت خودكار جریمه آنها به آخرین آدرسی كه در اختیار پلیس است ارسال و به تلفن همراه آنها پیامك می‌شود.

جریمه استفاده از چراغ زنون افزایش می‌یابد

وی با اشاره به اجرای قانون جدید از اردیبهشت ماه سالجاری گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد بالاترین سرعت ثبت شده از آن زمان تاكنون مربوط به یك خودرو خارجی با سرعت 220 كیلومتر بر ساعت بوده كه برابر با قانون با راننده این خودرو برخورد شده است.
بر این اساس، رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درخصوص استفاده از چراغ زنون در خودروها گفت: استفاده از این چراغ از سال گذشته ممنوع بوده و با تعدادی از رانندگان متخلف برخوردی قانونی صورت گرفته است و استفاده از این لامپ در خودروها كاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
وی تاكید كرد: استفاده از این چراغ همچنان ممنوع است و بزودی براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی جریمه استفاده از آن سنگین‌تر هم می‌شود.
رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص عابران پیاده نیز گفت: براساس قانون جدید اگر راننده خودرو تمام موارد را رعایت كرده اما عابر پیاده از مسیرهای تعیین شده عبور نكند در صورت بروز تصادف مسولیتی متوجه راننده نخواهد بود.

پلیس هیچ خودرو فرازی را شماره نكرده است

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص كشنده فراز نیز گفت: از ابتدای سال 89 شماره‌گذاری كشنده هُوو به دلیل نقص‌های فنی متعدد و تصادفات فراوان مسدود شد اما یكی از خودروسازان خودروی دیگری را تحت عنوان فراز كه به اعتقاد پلیس و با توجه به مستندات موجود همان هُوو است را وارد كرده است و درخواست مجوز شماره‌گذاری كرده است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه این خودرو تاكنون مجوزهای موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت كرده است تصریح كرد: پلیس اسنادی در دست دارد كه نشان می‌دهد فراز همان هُوو است و به هیچ عنوان از ایمنی لازم برخوردار نیست. لذا علی‌رغم داشتن مجوزهای لازم جلوی شماره‌گذاری این خودروها را گرفته‌ایم.
وی گفت: در خصوص خودرو هُوو نیز موسسه استاندارد اول مجوز شماره‌گذاری داد اما بعدا در نامه‌ای اعلام كرد كه این خودرو ایرادات فراوانی دارد لذا پلیس معتقد است خودرویی كه این همه مشكل دارد نباید به راحتی با نام مشابه در كشور شماره‌گذاری شود.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه دو نامه متناقض در خصوص خودروی فراز از موسسه استاندارد در اختیار داریم گفت: پرونده این خودرو در مراجع قضایی مفتوح است.
وی تاكید كرد: سازمان متولی ایمنی خودرو باید مستقل و مقتدر باشد و كشوری را سراغ نداریم كه تولیدكننده، نظارت كننده و تعیین كننده استاندارد زیرمجموعه یك سازمان باشند و برهمین اساس تاكید می‌كنیم كه موسسه استاندارد باید سازمانی مستقل شود.

منبع : ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تاکسی‌ها مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

تاکسی‌ها مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

رئیس سازمان فنآوری اطلاعات شهرداری تهران از اتمام طرح مطالعاتی و تحقیقاتی نصب دستگاه کارت خوان در تاکسی ها خبر داد و افزود: هم اکنون 40 تاکسی در یک خط تاکسیرانی به صورت پایلوت از دستگاه کارت خوان استفاده می کنند.
علی اصغر قائمی، با بیان اینکه برای اجرای این طرح به سرمایه گذار نیاز داریم افزود: در این طرح مسافران با کارت های مترو و اتوبوس مبلغ تاکسی را به وسیله دستگاه کارت خوان به راننده پرداخت کرده و مبلغ به کارت راننده منتقل می شود.
رئیس سازمان فنآوری اطلاعات شهرداری تهران در مورد نحوه انتقال کرایه تاکسی به کارت راننده گفت: مباحث فنی کار تمام شده و مباحث حقوقی اعم از قرارداد با بانک ها و شبکه شتاب مورد بحث است تا کار نهایی شود.
قائمی در پاسخ به این پرسش که هزینه نصب هر دستگاه در تاکسی چقدر می شود گفت: ما نمی خواهیم هزینه دستگاه های کارت خوان را به رانندگان و شهرداری متحمل کنیم بلکه مانند اتوبوس ها نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم ولی استفاده از این دستگاه برای تاکسی ها اجباری نیست.
وی افزود: قطعا هزینه هر دستگاه کارت خوان زیر 100 هزار تومان است که برای 80 هزار تاکسی تهران رقم هنگفتی می شود.

منبع:خبرگزاري مهر
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی چگونگی واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی کشور را در قالب مطالعه موردی سهام سایپا، رنا و ایران‌خودرو بررسی کرد.
دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز با بیان این مطلب که افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی، یکی از اهداف مصرح در سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی است افزود: در بند «هـ» این سیاست‌ها، بر جلوگیری از ایجاد انحصار توسط بنگاه‌های اقتصادی غیردولتی تاکید شده است. همچنین احکامی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی بر منع انحصار وایجاد فضای رقابتی در اقتصاد کشور تاکید دارد.
با توجه به این تاکیدات، در واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی کشور، نقض این موضوع مشاهده شده و به همین دلیل در این گزارش با توجه به روند واگذاری‌های انجام شده، موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
مرکز پژوهش ها افزود: بررسی ماهیت خریداران سهام شرکت‌های خودروسازی اعم از؛ سایپا، رنا و ایران خودرو نشان دهنده واگذاری متقاطع سهام آنها به یکدیگر است و نتایج بررسی نشان می‌دهد که از 29.16 درصد سهام عرضه شده شرکت خودروسازی سایپا در بورس، حدود 20 درصد آن توسط شرکت‌های اقماری زیر مجموعه خودروسازی سایپا و حدود 9 درصد نیز توسط شرکت گروه صنعتی رنا خریداری شده است.

البته حدود 30 درصد سهام شرکت گروه صنعتی رنا نیز به طور غیرمستقیم به شرکت خودروسازی سایپا تعلق دارد، همچنین نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که عمده خریداران سهام شرکت گروه صنعتی رنا نیز، شرکت‌های اقماری زیر مجموعه شرکت خودروسازی سایپا بوده‌اند. زیرا از 17 درصد سهام واگذار شده این شرکت توسط سازمان خصوصی‌سازی و حدود 11 درصد آن توسط شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی سایپا خریداری شده و 23.25 درصد سهام عرضه شده این شرکت در بورس نیز، تماما توسط شرکت‌های زیر مجموعه خودروسازی سایپا خریداری شده است.
در رابطه با واگذاری سهام شرکت ایران خودرو نیز نتایج بررسی نشان می دهد که 18 درصد سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس عرضه شده است که عمده آن (12 درصد) توسط کنسرسیومی متشکل از سه شرکت: عظام، کروز و تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو خریداری شده است.
در نهایت اینکه، واگذاری متقاطع سهام شرکت‌های خودروسازی و به نوعی ادغام آنها، باعث ایجاد فضای غیررقابتی در صنعت خودرو کشور شده که این موضوع با روح حاکم بر سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مغایر بوده و این موضوع از طریق شورای رقابت قابل بررسی و پیگیری
است.
منبع:پرشين خودرو
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
علت تصادفات جاده ای طي 24 ساعت گذشته

علت تصادفات جاده ای طي 24 ساعت گذشته

معاون عملیات پلیس‌ راه کشور گفت: در 24 ساعت گذشته 49 درصد از تصادفات جاده ای منجر به واژگونی وسیله نقلیه شده است.
پرویز سیاح البرزی به مهمترین علل تصادفات جاده ای 24 ساعت گذشته کشور اشاره کرد و گفت: 33 درصد این تصادفات به علت تخطی از سرعت مطمئنه، 24 درصد به علت بی توجهی به جلو، 15درصد به علت رعایت نکردن حق تقدم و 11 درصد نیز به علت انحراف به چپ رخ داده است.
وی افزود: علت 17درصد از تصادفات جاده ای نیز سایر عوامل گزارش شده است.
البرزی گفت: همچنین در 24 ساعت گذشته هشت درصد از تصادفات جاده ای (برون شهری) نیز برخورد وسائل نقلیه با عابران پیاده گزارش شده است.
وی در ادامه به مهمترین تصادف جاده ای در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در استان خراسان شمالی کیلومتر 55 محور چمن بید به جنگل گلستان ساعت یک بامداد پریشب یک دستگاه اتوبوس ولوو به علت تخطی از سرعت مطمئنه واژگون شد.
معاون عملیات پلیس‌ راه کشور گفت: بر اثر این حادثه چهار نفر جان باختند و هشت نفر نیز مجروح شدند.
نقل از خبر گذاري مركزي
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تولید بیش از چهارهزار خودرو در روز

تولید بیش از چهارهزار خودرو در روز

تولید انواع خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری به 142هزار و 441 دستگاه رسید كه از این تعداد سهم خودروهای سواری 125 هزارو 638 دستگاه بوده است.
در این مدت به طور میانگین روزانه چهار هزار و 52 دستگاه خودرو سواری تولید شده است.
تولید انواع خودرو در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نیز به 223هزارو 269دستگاه رسید كه نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته 2.1 درصد رشد داشته است.
در این مدت، میزان تولید خودروهای سواری بالغ بر 194هزار و 977 دستگاه بوده است كه رشد 3.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 89 را نشان می دهد.
بنابراین گزارش، بیشترین خودروهای تولیدی گروه خودروهای سواری شامل پراید نسیم و صبا بالغ بر85هزار و850 دستگاه، پژو 206 به تعداد 24هزار و 264دستگاه، انواع پژو 405 اعم از انژكتوری و دو گانه سوز بالغ بر 21 هزار و 237دستگاه بوده است.
همچنین تولید انواع سمند 21هزار و 65دستگاه، پژو پارس 12هزار و 278دستگاه، تندر90 به تعداد 9هزار و 432 دستگاه و پراید نسیم و صبای دو گانه سوز بالغ بر717 دستگاه از بیشترین خودروهای تولیدی در این مدت است.
سایر گروه های خودروسازی نیز در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر23هزار و896 دستگاه وانت، 3 هزار و 563 دستگاه كامیون، 486 دستگاه مینی بوس و بالغ بر 328 دستگاه اتوبوس تولید كردند.

وزارت صنایع و معادن
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
BMW به دوستداران محیط‌زیست می‌پیوندد

BMW به دوستداران محیط‌زیست می‌پیوندد

شركت خودروسازی بی.ام.و آلمان به عنوان نخستین خودروساز جهان وارد عرصه‌ تولید فیبر كربن شده است.
بی.ام.و برای احداث كارخانه‌ تولید فیبرهای كربنی متعلق به خود 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری كرده است.
در این كارخانه فیبرهای كربنی تولید خواهند شد كه در فرایند تولید خودروهای بی.ام.و از آنها استفاده می‌شود. با استفاده از این مواد وزن خودروهای ساخت بی.ام.و به میزان چشمگیری كاهش یافته و عملكرد این خودرو افزایش می‌یابد.
بی.ام.و برنامه‌ گسترده‌ای برای استفاده از مواد سبك در ساخت خودروهای خود دارد.
اگرچه هزینه‌ استفاده از فیبر كربن 20 برای فولاد در ساخت یك خودرو است. با این وجود بی.ام.و تصمیم دارد از فیبر كربن در ساخت خودروهای برقی خود استفاده كند.
دیگر خودروسازان آلمانی یعنی مرسدس بنز و آئودی نیز قصد دارند به موازات بی.ام.و. از فیبر كربن در ساخت خودروهای خود استفاده كنند.
به گزارش بلومبرگ، فیبر كربن 50 درصد نسبت به فولاد سبك‌تر است.
همزمان با سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای محیط زیستی در اروپا و آمریكا لزوم استفاده از مواد دوستدار محیط زیست در تولید خودروها بیش از گذشته احساس می‌شود.
فیبر كربن نیز از جمله مواد دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.




منبع: ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
کاپرا با کیفیت‌ترین وانت کشور شد کاپرا با کیفیت‌ترین وانت کشور شد

کاپرا با کیفیت‌ترین وانت کشور شد کاپرا با کیفیت‌ترین وانت کشور شد

وانت کاپرا در میان شش خودرو وانت ارزیابی شده از نظر کیفیت خودرویی بود که به سطح کیفی خوب دست یافت و مقام اول با کیفیت‌ترین وانت کشور را کسب کرد.

بررسی‌های انجام شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که در چهارمین ماه سال جاری وانت مزدا دوکابین بی‌کیفیت‌ترین و وانت کاپرا باکیفیت‌ترین خودروهای وانت تولید داخل بوده‌اند.
در آخرین رده‌بندی کیفیت وانت‌های کشور در تیر ماه سال 90، وانت کاپرا در میان همتایان خود صدرنشین شد و رده‌های بعدی به ترتیب به وانت مزدا تک کابین، وانت دیزل زامیاد، وانت پیکان تبریز، وانت نیسان سی.ان.جی و وانت مزدا دوكابین اختصاص یافته است.
در این گروه دو خودرو صاحب رده‌ی خوب، دو خودرو صاحب رده‌ی قابل قبول و دو خودرو نیز صاحب رده‌ی حداقل قابل قبول شدند.
در این گروه و در بخش‌های بدنه، فنربندی، تعلیق و فرمان و تزیینات داخلی و خارجی بیشترین نمره منفی به وانت نیسان سی.ان.جی و وانت مزدا دوکابین اختصاص یافت.
در بخش‌های موتور و انتقال قدرت وانت دیزل زامیاد و وانت پیکان تبریز و در بخش ترمز خودروهای وانت نیسان سی.ان.جی و وانت دیزل زامیاد حائز بیشترین نمره منفی شدند.
همچنین در این گروه و در بخش‌های صداهای غیرعادی و رنگ بیشترین نمره منفی به وانت پیکان تبریز و وانت مزدا دوکابین اختصاص یافت.
بر اساس این گزارش، در بخش‌های تجهیزات الكتریكی خودروهای وانت نیسان سی.ان.جی و وانت پیکان تبریز بیشترین نمره منفی را در کارنامه خود ثبت کردند.
همچنین وانت نیسان سی.ان.جی، وانت دیزل زامیاد و وانت مزدا دوکابین خودروهایی بودند که در بخش نفوذ آب بیشترین نمره منفی را گرفتند.



منبع : پرشين خودرو
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
امکان باز کردن قفل هزاران خودرو با ارسال یک پیام کوتاه!

امکان باز کردن قفل هزاران خودرو با ارسال یک پیام کوتاه!

یک مشاور امنیتی آمریکایی مدعی شده که می‌تواند قفل هزاران خودرو را تنها با ارسال یک پیام باز کند!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دون بیلی، مشاور ارشد شرکت امنیتی شرکای iSEC به نمایش قابلیت هک کردن خود در یک کنفرانس امنیتی در لاس‌وگاس پرداخت.

بیلی به دلایل امنیتی از افشای مدل و کارخانه سازنده خودروهایی که وی قادر به باز کردن آنها بود، خودداری کرد ولی هشدار داد که از همین شیوه هک کردن می‌توان برای حمله به تلفن‌ها، خودپردازها و حتی سیستم‌های صنعتی مانند منابع تغذیه آب و برق استفاده کرد.

این شیوه هک به این شکل کار می‌کند که قطعات الکترونیکی مانند قفل خودرو از راه دور، علائم بی‌سیمی را دریافت می‌کنند که در برابر اختلال آسیب‌پذیر هستند.

وی همچنین اظهار کرد که شرکتها می‌تواند با صرف هزینه بیشتر و خرید قطعات گرانتر از سیستمهای خود محافظت کنند.

این درحالی بود که به اذعان وی این مسأله میِ‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد که باید برای حففظ تعادل بین هزینه‌ها و امنیت راه‌حلهای جدیدی ساخت.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
ایجاد سامانه «ذهن‌خوان» در خودروها برای ترمزگیری با امواج مغز

ایجاد سامانه «ذهن‌خوان» در خودروها برای ترمزگیری با امواج مغز

پژوهشگران درتلاشی برای کاهش شمار تصادف خودروها دریافتند که با اتصال الکترودهایی به سررانندگان می‌توانند سرعت استفاده از ترمز توسط آن‌ها را بهبود بخشند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این روش می‌تواندفاصله زمانی میان قصد ترمز کردن و حرکت فیزیکی فشار آوردن پا بر روی پدال ترمز راکاهش داده و از بروز تصادف‌هایی که در نتیجه اشتباه انسانی به وجود می‌آیند، پیشگیریکند. در طرح دیگری در همین رابطه، دوچرخه سواران می‌توانند با استفاده از یک کلاهایمنی ویژه که سیستم EEG در آن تعبیه شده، با استفاده از امواج مغزی خود،دنده دوچرخه را عوض کنند.

در مطالعه‌ای که گزارش آن در مجله علمی «مهندسی عصب» انتشار یافته است،پژوهشگران سرهای 18 شرکت کننده را قبل از آن که در پشت فرمان یک شبه‌خودروبنشینند، به دستگاه‌های EEG متصل کردند تا دریابند در هنگام ترمز کردن کدامقسمت‌های مغز بیشتر از همه فعال می‌شود.

در همین حال، کنش‌های مایوالکتریک (EMG)، که درنتیجه کشش ماهیچه‌ها در قسمت پایین پا ایجاد می‌شود و می‌تواند برای ردیابی حرکتپا، قبل از حرکت آن به سمت پدال ترمز استفاده شود، نیز اندازه گیری شد.

دانشمندان مؤسسه فناوری برلین که این مطالعه را انجام دادند، دریافتندکه یک سامانه ذهن/ فکرخوان می‌تواند قصد راننده برای ترمز کردن را 130 میلی ثانیه،زودتر از پاسخ عادی برای ترمزکردن به مرحله اجرا درآورد.

اگر خودرویی با سرعت 62 مایل (حدود 100 کیلومتر) در ساعت حرکت کند، اینکاهش زمان ترمز مسافتی نزدیک 3.66 متر یا طول یک خودروی کوچک خواهد بود.

استفان هاوف، هدایتگر این مطالعه گفت که آنها اکنون در نظر دارند از اینفناوری در یک خودروی واقعی استفاده کنند.
 

khodroreview

عضو جدید
فورد، مدل ۴۰ اسپشیال اسپیدستر را بازسازی کرد

فورد، مدل ۴۰ اسپشیال اسپیدستر را بازسازی کرد

منبع سایت خودرو

برای دیدن عکس‌های بیشتر به سایت خودرو مراجعه کنید: http://khodro.co.uk/sn/articles/pt/full/id/256

فورد در نمایشگاه خودروهای کلاسیک کنکور دلگانس که در پبل بیچ کالیفرنیا برگزار می‌شود نمونه بازسازی شده‌ای از مدل ۴۰ اسپشیال اسپیدستر، یکی از مشهورترین خودروهای کلاسیک جهان را رونمایی کرد.


بازسازی این خودرو که ماشین شخصی ادسل فورد، پسر هنری فورد و مدیر این کارخانه تا سال ۱۹۴۳ بود، توسط یک شرکت کانادایی به نام «آر. ام. » و در طول یک سال انجام شد.


داستان ساخت این ماشین به اوایل دهه سی میلادی بر می‌گردد. در سال ۱۹۳۲ بعد از اینکه ادسل فورد از سفری به اروپا برگشت، از ائی تی گریگوری، مدیر طراحی فورد خواست تا یک ماشین اسپورت شبیه به آن چه که او در اروپا دیده بود برایش بسازد.


گفته می‌شود که ادسل از اولین طرح گریگوری خوشش نیامد و از او خواست تا ماشین را با ارتفاع کمتر و اسپورتی تر بسازد. گریگوری ماشین را براساس مدل فورد ۴۰ روداستر مدل ۱۹۳۴ ساخت اما شاسی آن بسیار متفاوت بود و ماشین به هیچ محصول فورد تا آن زمان شبیه نبود.


بدنه ماشین از آلومینیوم ساخته شده بود برای همین وزن آن حدود ۹۵۰ کیلوگرم بود.


در طراحی بدنه ماشین ازساخت هواپیما الهام گرفته شده بود و حتی شایع شده بود که حفاظ دور چرخ‌ها متعلق به یک هواپیما است. اگر چه موتور ماشین تنها ۷۵ اسب بخار قدرت داشت اما وزن کم ماشین باعث شده بود تا روداستر ادسل ماشین تند و تیزی باشد.


یخبندان زمستان ۱۹۳۹ باعث ترک خوردن موتور شد و گریگوری آن را با یک موتور جدید هشت سیلندر صد اسب بخاری عوض کرد. این قوی‌ترین موتور هشت سیلندر فورد در آن زمان بود.


ادسل تنها چند سال از سواری این ماشین لذت برد و در سال ۱۹۴۳ از دنیا رفت. بعد از مرگ او ماشین چند بار بین مالکان مختلف دست به دست شد تا در نهایت در سال ۱۹۵۸ به مبلغ ناچیز ۶۰۳ دلار به یک دریانورد از فلوریدا فروخته شد.


از این ماشین سی سال خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۹۹ در کنکور دلگانس دیده شد. پبل بیچ کنکور دلگانس نمایشگاه خیریه مشهور از خودروهای کلاسیک است که از سال ۱۹۵۰ هر سال در یک زمین بازی گلف در پبل بیچ در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه مسابقاتی بین خودروهای شرکت کننده برگزار می‌شود.


در سال ۲۰۰۸ یک کلکسیونر از ایالت تگزاس آن را به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار خرید و بعد از مرگ این کلکسیونر ماشین در اختیار موزه ادسل و الانور فورد قرار گرفت.

edsel_ford_09.jpg
 

soroush2000

عضو جدید
توليد آزمايشي دنا از بهمن ماه آغاز مي‌شود

توليد آزمايشي دنا از بهمن ماه آغاز مي‌شود

اتمام ساخت قالب‌ها و تجهيز خطوط توليد دنا، توليد آزمايشي اين محصول بهمن ماه امسال آغاز مي شود. جواد نجم‌الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا به ايكوپرس گفت: در توليد آزمايشي که نزديک به سه ماه به طول مي انجامد، بين 30 تا 40 دستگاه براي انجام آزمون هاي مختلف توليد مي شود.
وي افزود: برخي از اين آزمون ها که به تجاري سازي و تامين استانداردها اختصاص دارد، در ايران و برخي در مراکز معتبر خارجي انجام مي شود.
مدير عامل ايران خودرو از تامين تمامي قطعات و مجموعه هاي دنا در داخل ايران خبر داد و گفت: اين محصول با موتور ef7 و تامين استاندارد يورو4 در بازار جهاني نيز عرضه خواهد شد.
وي اضافه کرد: قالب هاي خطوط توليد دنا شامل 62 قالب براي 16 قطعه اصلي بدنه، توسط شرکت قالب هاي صنعتي ايران خودرو طراحي و توليد شده که در مقايسه با تامين از خارج، هفت ميليون دلار صرفه جويي ارزي در پي دارد.
وي افزود: دنا روي پلت‌فرم ايراني و در کلاس ابعادي دي، در دو گونه ال ايکس با موتور ef7 گاز سوز و اي ال ايکس با موتور ef7 بنزيني معمولي و توربوشارژ عرضه مي شود.
مديرعامل ايران خودرو تصريح کرد: در سال هاي 1391 و 1392 به ترتيب 35 هزار و 80 هزار دستگاه و از سال 1394 تا 1396 هر سال 100 هزار دستگاه از اين محصول توليد مي شود که بسته به شرايط بازار ممکن است افزايش يابد.
نجم الدين تعداد صادرات دنا را سالانه 15 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: کشورهاي مشترک المنافع، روسيه، ترکيه و شرق اروپا، منطقه خليج فارس، آفريقا و شرق آسيا، مهم ترين بازارهاي صادراتي دنا خواهد بود.
پيش از اين نجم‌الدين درباره قيمت اين خودرو از 11 ميليون و 500 هزار تومان صحبت كرده بود
 

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشف مرسدس‌ استثنایی در شرایطی عجیب

کشف مرسدس‌ استثنایی در شرایطی عجیب

کشف مرسدس‌ استثنایی در شرایطی عجیب





یک دستگاه مرسدس‌بنز SL 300 گالوینگ مدل 1955 در انباری یک شرکت کامپیوتری پیدا شد. این خودرو یکی از 29 دستگاهی بود که به طور اختصاصی در خط تولید اشتوتگارن ساخته شده بودند. مرسدس‌بنز فوق اکنون می‌بایست مراحل اولیه ثبت سند را پشت سر بگذارد و سپس وارد مرحله بازسازی شود.
 

پیوست ها

  • 2a95f07f73778b3aeedabd170b334eeb_L.jpg
    2a95f07f73778b3aeedabd170b334eeb_L.jpg
    31.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Turk-oglu

مدیر بازنشسته



به گزارش جام نیوز به نقل از روزنامه الشرق الاوسط؛رئیس شرکت اتومبیل سازی "فراری" و مدیر اجرایی این شرکت در گفتگویی جالب با روزنامه الشرق الاوسط گفت:« بسیاری از مشتریان ما که از منطقه ی خاورمیانه می باشد عجله ی زیادی برای رسیدن به ماشین های مدل جدید دارند.این در حالی است که بعضی مواقع تحویل اتومبیل به 18 ماه هم می رسد.»
مدیر شرکت فراری در بازدید از غرفه روزنامه الشرق الاوسط در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت افزود:«ماشین های شرکت فراری بسیار نادر می باشد و رسیدن به آنها خیلی سخت است.»
وی این ماشین ها را چنین توصیف کرد : «ماشین های فراری مانند دختران زیبا و خوشگل می باشند که ناز و عشوه گری برای پسرها دارند و حتماً باید برای رسیدن به آن ها منتظر ماند و آنان را راضی نمود!!»
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز

BMW 5 اکتیوهیبرید شامل ترکیبی عجیب از موتور شش سیلندر با توربوی دوگانه، سیستم درایو الکتریکی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است که برای اولین بار در کنار هم و با این ترکیب دیده می شوند.



جدیدترین نسل از سیستم اکتیوهیبرید باعث کنترل بهتر و موثرتر مدیریت سوخت نیز خواهد شد. این تکنولوژی خروجی 340 اسب بخاری موتور را بگونه ای مدیریت می کند که تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت تنها از نیروی الکتریکی استفاده می کند.

بی ام و سری 5 اکتیوهیبرید در مدت 5.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر می رسد و مصرف سوخت متوسط آن بین 6.4 تا 7 لیتر می باشد که برای خودرویی با این سطح از قدرت و کارایی بسیار جالب توجه است.

سیستم فرمان الکترومکانیکی این خودرو مجهز به سروترونیک (Servotronic) است که نسبت به سرعت حساس بوده و نرمی و سفتی فرمان را تنبسته به سرعت، تغییر می دهد.

سیستم ترمز با عملکرد بالا، چرخهای 17 اینچی آلیاژی، سیستم کنترل پایداری دینامیکی (DSC)، ترمز ضد قفل(ABS)، کنترل کشش (DTC)، توزیع نیروی ترمز (DBC) و …نیز ازازامکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.


 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو در خصوص زمان عرضه خودروهاي توليد شده با اين پلت‌فرم به بازار اظهار كرد: اولين خودرو توليد شده با پلت‌فرم ملي سال 1393 وارد بازار خواهد شد.

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو از آغاز عمليات اجرايي طراحي و توليد دو پلت‌فرم ملي اين شركت تا دو ماه آينده خبر داد.

ميرجواد سليماني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر فرايند بررسي و مشاوره جهت طراحي و توليد دو پلت‌فرم ملي جديد در حال انجام است.

وي با بيان اين‌كه اميدواريم تا دو ماه آينده عمليات اجرايي طراحي و توليد اين پلت‌فرم‌ها آغاز شود، خاطرنشان كرد: يكي از اين پلت‌فرم‌ها در كلاس A و B و ديگري در كلاس D طراحي و توليد خواهد شد.

سليماني ادامه داد: طبق برنامه پيش‌بيني شده، روي هر كدام از اين پلت‌فرم‌ها پنج محصول مختلف توليد خواهد شد، به‌گونه‌اي كه ظرف هفت سال آينده 10 محصول جديد با استفاده از اين دو پلت‌فرم توليد و روانه بازار خواهد شد.

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو در خصوص زمان عرضه خودروهاي توليد شده با اين پلت‌فرم به بازار اظهار كرد: اولين خودرو توليد شده با پلت‌فرم ملي سال 1393 وارد بازار خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به اينكه آيا ايران خودرو در طراحي پلت‌فرم جديد با شركت‌هاي خارجي مشاركت خواهد داشت؟ خاطرنشان كرد: تمامي فرايند طراحي، ‌اجرا و توليد دو پلت‌فرم ملي از سوي مختصصان داخلي انجام خواهد شد.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به گزارش ببینین شرکت فولکس واگن چینی خودرویی بیضی ساخته است که بدون داشتن چرخ و بال در بین زمین و هوا در ارتفاع دو فوت حرکت می کند .
این خودرو برای حرکت با دستگاه کنترل به آن فرمان داده می شود و ظرفیت آن ۲ نفر نیز می باشد .
پخش شدن فیلم ویدیویی این خودرو چینی در اینترنت تا کنون ۳۳ میلیون بازدید کننده داشته است و همه را شگفت زده کرده .
هنوز جزئیات کامل ترین از این خودرو گفته نشده است


 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:لکسوس مدتی است که در حال طراحی یک نسخه ویِژه از خودرو سوپر اسپرت خود LFA است و در همین ارتباط نیز به تازگی تصاویر این خودور با رنگ آبی دوست داشتنی در دنیای اینترنت به صورت غیر رسمی‌منتشر شده است.

این خودور بسیار شبیه به نسخه LFA Nurburgring است که از دو لوله اگزوز به جای ۳ اگزوز مرسوم مثلثی شکل استفاده کرده است و حتی لوله اگزوز در زیر چراغ‌های عقب است که جلوه بسیار زیبایی به خودرو بخشیده است و هود و دریچه‌های اضافی نیز جلوه خاصی به آن بخشیده است.

در ماه آوریل بود که اعلام شد لکسوس در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه جدید LFA II است که دوبرابر قدرت و در نتیجه دوبرابر قیمت مدل فعلی است که دارای ۵۵۲ اسب بخار و ۳۷۵ هزار دلار قیمت خواهد بود.

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:لندرور انگلیس نسخه جدید خودرو رالی خود برای رالی بریتانیا را تحت نام Land Rover x Bowler EXR و در تیراژ محدود معرفی کرد.

جالب است بدانید که خودرو Land Rover x Bowler EXR دارای همه فاکتورهای ورود و مورد نیاز برای رالی داکار است.
مدیرعامل لندرور در این مورد می‌گوید:”برای بیش از بیست سال تکنولوژی لند رور از بولر تاثیر گرفته و در برخی از سخت ترین و فرسایشی ترین رویداد‌های ورزشی جاده‌ای در جهان بولر همراه ما بوده و این برای ما افتخار است تا موفقیت خود را با این شرکت با گذاشتن نام بولر بر روی آخرین مدل خودرو رالی قسمت کنیم.

گفتنی است که لندرور بولر جدید که دارای قدرت ۵۵۰ اسب بخار است در حال حاضر به صورت پیش فروش و با قیمت ۲۴۲ هزار دلار در دسترس است و اولین حضور رسمی‌خود را نیز در فستیوال گودوود که از ۲۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه برگزار می‌شود را جشن خواهد گرفت.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ماشین های لوکسی همچون BMW در نگاه اول باید در کنار قیمت بسیار بالا و کیفیت ساخت عالی شان، نکات امنیتی فراوانی را هم رعایت کنند. اما به نظر می رسد که به تازگی با کشف یک رخنه امنیتی کوچک در تولیدات این کارخانه، اوضاع کمی به هم ریخته. به شکلی که میزان سرقت BMW در انگلیس طی سال جاری با صعود غیرقابل انتظاری روبرو شده است. برخی منابع اذعان دارند که از ابتدای ۲۰۱۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ دستگاه مدل های مختلف BMW به سرقت رفته اند. جالب اینکه دزدگیر و سیستم ایموبلایزر ماشین های سرقت شده فعال نشده و هیچ مزاحمتی برای سارقان ایجاد نکرده است.

کارشناسان گمان می کنند که شیوه احتمالی کار سارقان، استفاده از دستگاه هایی است که به پورت OBD ماشین متصل شده و سویچ های خام را در سیستم امنیتی ماشین تعریف می کنند. به این صورت ماشین بدون هیچ سر و صدایی سرقت شده و برای صاحبش تنها یک کلید بی مصرف باقی می ماند که در صورت پیدا کردن ماشین هم، نمی تواند از آن استفاده کند.

البته جزئیات فرآیند این سرقت ها کمی با یکدیگر تفاوت دارند، اما تمامی گزارشات حاکی از آن است که شیوه کاری آنها بر پایه ابزار و روش های یکسانی بنا شده است. مرحله اول ورود به ماشین است که یک بلوکه کننده سیگنال RF (رادیو فرکانس) باعث قطع ارتباط سویچ ماشین با دستگاه های کنترلی آن می شود. این کار جلوی فعال کردن سیستم امنیتی ماشین توسط صاحب آن و قفل شدن درب ها هنگام خروج از اتومبیل را می گیرد. البته برخی دزدهای ناشی و کم تجربه از شکستن شیشه پنجره اتومبیل برای این کار استفاده می کنند. البته همین گروه افراد ناشی هم به نظر می رسد که از دستگاه های ویژه ای بهره می برند که باعث نفوذ به سیستم اولتراسونیک دزدگیر ماشین و از کار افتادن آژیر آن می شود.

پس از آنکه به هر شیوه ای وارد ماشین شدند، از طریق اتصال به پورت OBD-II اتومبیل، به آی دی دیجیتالی منحصر به فرد سویچ آن ماشین دست پیدا می کنند و به راحتی سویچ خامی را که در اختیار دارند، با این آی دی دیجیتالی از نو برنامه ریزی می کنند. اکنون ماشین با دزدان گرامی همچون صاحب اصلی خود رفتار کرده و بدون دردسر همراه آنها می رود.

تمام ماشین هایی که در اروپا فروخته می شوند، باید دسترسی بدون محدودیتی را از طریق پورت OBD-II فراهم کنند و کدهای OBD را باز بگذارند تا مکانیک های خارج از سیستم خدمات کارخانه و تعمیرگاه های متفرقه هم امکان کار با آن را داشته باشند. البته موج اخیر سرقت BMW در مقایسه با دیگر کارخانه های اتومبیل سازی نشان از آن دارد که نباید تنها OBD را مقصر شناخت، شاید فراوان بودن قطعات یدکی این اتومبیل (از جمله کلیدهای دیجیتالی خام) هم تاثیر به سزایی در این زمینه داشته باشد.

از همین رو، به تازگی سایت ها و فروم های مربوط به BMW به دارندگان تمامی مدل های سری 1 تا X6 این اتومبیل در خصوص مراقبت های امنیتی بیشتر، مرتبا تذکر می دهند. هرچند که مدیر رسانه ای BMW در انگلیس اعتقاد دارد که ماشین های مدل بالا و گرانقیمت همیشه هدف اصلی سارقان بوده اند و ما شاهد سرقت اتومبیل های تمامی کارخانه ها هستیم و این منحصر به BMW نیست.

البته تعداد بسیار بیشتر و بالاتر از حد معمول ماشین های این کارخانه نشان از غیرعادی بودن اوضاع دارد و شاید سارقان و هکرها رخنه امنیتی جدیدی را در این ماشین پیدا کرده اند که چنین دسترسی آسانی را به آنها عطا کرده است. از دیگر سو امکانات امنیتی BMW در مدل های جدیدش کاملا محدود است و شما انتخاب چندانی ندارید. البته شاید یکی از بهترین نکات امنیتی (که البته چندان هم خوش آیند نیست) قطع کردن پورت OBD-II و یا استفاده از قفل های فیزیکی بیرونی برای جلوگیری از دسترسی آسان به آن است. شاید هم پیش بینی استفاده از یک PIN یا رمزعبور برای دسترسی به این بخش های حیاتی امنیتی خودرو توسط کارخانه، تا حد بسیار زیادی بتواند جلوی این گونه سرقت ها را بگیرد.
 

behnam.95

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خبر خوش برای خریداران خودرو

خبر خوش برای خریداران خودرو

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از پایان نوسان قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو به دنبال اتمام تعطیلات تابستانی خبر داد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حسن زمانی افشار اظهار کرد: از دوشنبه هفته جاری با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز به ثبات نسبی خواهد رسید.

وی با بیان این‌که البته در یک هفته اخیر نیز نوسان خاصی در قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتی که نرخ ارز در سطوح حدودا ۳۰۰۰ تومانی فعلی تثبیت شود قیمت خودروها در بازار ثابت خواهد ماند.

زمانی افشار ادامه داد: در صورت کاهش شدید نرخ ارز نیز شاهد پایین آمدن قیمت خودرو‌ها و در صورت افزایش شدید نرخ ارز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها خواهیم بود. با این حال انتظار داریم دولت جدید نرخ ارز را کاهش دهد تا قیمت خودروهای داخلی و وارداتی کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر برخلاف برخی اظهارات صورت گرفته، بازار خودرو همچنان راکد بوده و رونقی در بازار دیده نمی‌شود. بنابراین کاهش احتمالی قیمت خودروها موجب راه افتادن بازار شده و به نفع کاسبان و فروشندگان خواهد بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تثبیت نرخ ارز در سطوح فعلی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی تا بهمن و اسفند ماه سال جاری ثابت مانده و افزایش نیابد، تصریح کرد: البته در بهمن و اسفند با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، شاهد رونق نسبی بازار و افزایش ناچیز قیمت‌ها خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که با پایان یافتن تعطیلات تابستانی و آغاز مهر ماه به تعداد مالکانی که خودروی خود را برای فروش در بازار عرضه می‌کنند اضافه خواهد شد.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
3 خودرو باکیفیت ایرانی معرفی شد

3 خودرو باکیفیت ایرانی معرفی شد

شرکت پارس خودرو در هفته 32 منتهی به آبان ماه سال جاری با تولید باکیفیت ترین خودروهای تولیدی کشور بار دیگر توانست سه رتبه اول جدول کیفی ترین خودروها را به خود اختصاص دهد.

براساس گزارش های هفتگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی تیانا این شرکت مانند همیشه با برتری مطلق جایگاه نخست را در اختیار دارد تا از ابتدای تولید تا کنون رکوردار حضور در صدر جدول با کیفیت ترین خودروهای کشور باشد.
بنابراین گزارش، خودروی پارس تندر (تغییر شکل یافته خودروی تندر90) و همچنین تندر90 این شرکت با کسب امتیاز کیفی خیلی خوب به ترتیب جایگاه دوم و سوم جدول کیفی را کسب کردند.

شرکت پارس خودرو به منظور حفظ و ارتقای رضایت مشتریان خود به عنوان سرمایه های اصلی این شرکت، همواره می کوشد تا نظرات و سلایق آنها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و با ایجاد تنوع درتولید و عرضه محصولات، بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان را در بازار خودروی کشور داشته باشد.
گفتنی است؛ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروهای تولیدی در کشور را براساس نه معیار (فنربندی، تعلیق و فرمان)، (موتور و انتقال قدرت)، (ترمز)، (تجهیزات الکتریکی)، (تزئینات)، (صداهای غیرعادی)، (بدنه)، (نفوذ آب) و (رنگ) ارزشیابی می کند
 

Similar threads

بالا