[آموزش طراحی ] - طراحی فیگوراتیو بر دیوارهای مدرن

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
لوازم مورد نیاز:
1- طرح مدرن
2-Texture Basket
3- خمیر چوب
4- چسب چوب
5- رنگ آکریلیک قهوه ای قرمز سیر، مشکی، خاکستری
6- ورق نقره
7- چسب ورق
8- کاردک دسته دار
9- قلطک
10- وارنیش اسپری
نکته:
برای اجرای یک نقش برجسته بر روی دیواره در یک پروژه دکوراسیون داخلی، جدا از بکارگیری توان اجرائی و تکنیک، در نظر گرفتن متراژ رنگ آمیزی، نور و متریال های موجود در محل بسیار حائز اهمیت است.
رنگ ها و طرح این پروژه متناسب با دکوراسیون داخلی آن بوده و قابل تغییر است.
برای اجرای خمیر چوب بر روی دیوار
روش 1:
طرح صورتک ها را به صورت الگو در بیاورید، خمیر چوب را به ضخامت 3 سانتی متر به صورت الگوهای درآمده در اشکال متفاوت برجسته کنید، با الگوی صورتک را روی مداد گذاشته و دورتادور آن را جدا کنید. معمولاً 48 ساعت طول می کشد تا مواد کاملاً خشک شده و قابل نصب بر روی دیوار شود.
روش 2:
و همین مراحل اجرائی را می توان در محل و بر روی دیوار انجام داد (بدون نیاز به نصب). قبل از اجرای خمیر چوب بر روی دیوار قسمت های مورد نظر را کاملاً چسب چوب بزنید. سپس خمیر را به ضخامت 3 سانتی متر بر روی دیوار به شکل الگویی که از قبل طراحی کرده اید بر روی دیوار اجرا کنید.

مرحله 2:
همزمان بعد از اجرای صورتک ها یا نصب آن ها می توان بافت مورد نظرتان را به وسیله ی Texture Basket در اطراف آن اجرا کنید. به وسیله کاردک دسته دار ساز مدیوم 2: texture را به صورت چپ و راستی روی سطح اجرا کنید.
نکته: 24 ساعت دقت لازم است تا مواد به صورت سطحی خشک شود. پس از آن فراموش نکنید برای دوام کار در محل های پرتردد حتماً چسب چوب روی همه ی سطح کار بزنید تا مقاومت بیشتری نسبت به ضربه پیدا کند.
مرحله 3:



مراحل رنگ آمیزی:


برای صورتک ها با خمیر چوب: برای رنگ آنها ابتدا آکریلیک سفید یا خاکستری روشن به عنوان زیر رنگ ورق کاری بزنید تا پوشش مناسبی برای سطح زیرین کار باشد سپس چسب ورق را (مایع یا اسپری) را روی آن ها بزنید و پس از نیم ساعت ورق های نقره را به صورت یکنواخت روی تمام سطح صورتک ها بزنید، اگر قسمت هایی از کار رنگ زیرین مشخص شود می توانید بعداً چسب زده و آن را بپوشانید. بعد از نیم ساعت به وسیله ی قلم مو نرم قسمت های اضافه را از روی کار جدا کنید.

زمینه:


رنگ آمیزی زمینه کار:

به وسیله ی قلم مو و رنگ آکریلیک قهوه ای تیره، همه ی کار را رنگ بزنید تا حدی که کاملاً پوشش دهد.

سایه روشن روی کار:

برای رنگ قرمز تیره، غلطک ابری را آغشته به رنگ قرمز کنید و قبل از زدن روی سطح زمینه، مقدار رنگ آن را روی روزنامه کمتر کنید و خیلی ملایم روی سطح texture را (قسمت های برجسته) رنگ قرمز بزنید.


صورتک ها

برای ایجاد عمق و بٌعد به روی کار باید اطراف صورتک ها را رنگ تیره تر بزنید، با قلم مو و رنگ آکریلیک مشکی خطوط اطراف کار و روی صورتک ها را ایجاد کنید.

در پایان برای شفافیت و قابل شستشو شدن finishing gloss یا اسپری وارنیش را با فاصله ی 30 سانتی متری به کل کار بزنید، این کار را 2 بار انجام دهید.

منبع:ساغررنگ
 

Similar threads

بالا