[آموزش] - طراحی چهره

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموزش طراحی چهره ( چشم ) همراه با تصویر

طراحی چشم:

۱.اول طرح اولیه و ساده ای از چشم رو می کشیم.با مداد معمولی.همه ی خطوط توی چشم رو درست میکشیم.حتی جای برقی که توی چشم میفته رو هم باید گذاشت:
۲.با مداد ب۶ قسمت سیاهی چشم رو کاملا تیره میکنیم.بعد با مداد ب۲ این قسمت ها که بخش رنگی چشم هستن و تو عکس تیره شدن رو پر میکنیم.و با محوکن یکدستش میکنیم!
۳.تو این مرحله تو اون بخش رنگی چشم که محوکردیم با مداد ب۴ نوک تیز خط هایی رو میندازیم.خط ها از مرکز به بیرون باشن:
۴.حالا تو اون قسمتی که بین بخش رنگی چشم و سیاهی وسط چشم هست و تا الان خالی بوده رو با مداد ب۴ پر میکنیم و محو هم میکنیم:
۵.اینجا میایم و یه خط نازک دور تادور گردی چشم با مداد ب۲ میکشیم و با فشار دست یه کم پررنگ ترش میکنیم.محوش نمیکنم فقط چند بار روش میکشم تا پررنگ بشه:
۶.حالا از حاشیه ی دور چشم که تیره ش کردیم به سمت وسطش با مداد ب۲ تیره میکنیم و یه کم هم محوش میکنیم و دور اون قسمت وسط که یه خطوطی افتاده رو یه کم پررنگ میکنیم:
۷.تو این قسمت از کار با پاک کن مدادی یا هر پاک کنی که سرش یه کم تیز باشه یه سری خطوط توی چشم رو کمرنگ میکنیم:
۸.پلک بالا رو با مداد ب۲ یه کم کار میکنم و تیره ش میکنم جاهایی که باید تیره تر بشن رو دقت کنید و همینطور توی چشم:
۹.قسمت ابرو رو با مداد ب۲ پر میکنم و محو میکنم:
۱۰.توی ابرو با مداد ب۴ خطوطی رو میکشم.مژه ها رو میکشم.راستی سایه ی زیر پلک پایین رو هم حتما با محوکن بزارین:
۱۲.آخرین مرحله کار کردن روی کل چشم هست.یه مداد تیره مثل ب۶ برمیدارم و نوکش رو تیز میکنم و خطوط توی چشم رو تیره میکنم.مژه ها رو یه بار دیگه تیره میکنم.با پاک کن نور توی چشم رو روشن تر میکنم.سایه ها رو یه کم تیره تر میکنم:
حالا کارطراحی چشمم تموم شده!
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحي از لبها
با مشاهده لبها در افراد مختلف متوجه مي شويد كه فرم لب، در تكميل شخصيت و كاراكتر چهره نقش فراواني دارد. ساختار كلي لب، امكان تغيير پذيري بسيار متنوعي دارد و هماهنگ با حالات روحي يا ظاهري شخص مي تواند جنبه بياني به خود بگيرد.

فرم لب و دهان خود را در آينه مشاهده كنيد. حالتهاي صحبت كردن، خنديدن، خوردن، خميازه كشيدن، ناراحتي، شادي، اعتراض، فرياد زدن و ... را بررسي كرده و ببينيد كه بيشترن تغيير در كدام قسمت دهان ديده مي شود؟ در گوشه ها يا در قسمت مياني لبها؛ سپس به هماهنگي تغيير حالتها در چشم و لب به طور همزمان بپردازيد. علاوه بر حالتهاي رفتاري، به تغيير فرم در اثر تغيير وضعيت سر و چهره (نيم رخ و سه رخ و ...) نيز بپردازيد. با چرخش سر به پهلو، زير يا بالا، لبها نيز تغيير فرم پيدا مي كنند.

شيوه طراحي از فرم لب: براي فرم لب همچون فرم چشم، يك بيضي با گوشه هاي تيز و بسته در نظر بگيريد و آن را از طول و عرض به چهار قسمت تقسيم كنيد. لب بالا معمولاً باريكتر از لب پايين است. گاهي لب بالا و پايين در يك اندازه هستند و بسيار به ندرت پيش مي آيد كه لب بالا ضخيمتر از لب پايين باشد.

بهتر است كه براي ترسيم فرم لب، به جاي خط، از سايه يا پهناي مداد استفاده كنيد. دو گوشه لب با هم برابر و يك شكل هستند. لب پايين شامل گوشه ها و بخش مركزي يا وسط است. سايه اي كه براي لب بالا در نظر مي گيريد بايد قدري تيره تر از لب پايين با شد. اين تيرگي در گوشه هاي دهان نيز تغيير پيدا مي كند.
آموزش تصویری طراحی لب
آموزش گام به گام طراحی از لبها
آموزش قد م به قدم طراحی از لبها به صورت تصویری

 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموزش طراحی از موها

آموزش طراحی از موها





اول موها را از ابعاد بیرونی می کشیم و جزئیات مو رو آروم آروم می کشیم به جهت شانه زدن مو توجه داشته باشین و سایه روشن های تیره را به کار ببرین سعی نکنین در این مرحله با استفاده از مداد موهارا تقلید کنین . فقط سعی کنین حجم موها رو پر کنین. والگوهای تیره روشن رو دربیارین.
البته بعضی تکنیک ها هست که همه موها رو می کشن و بعد با پاکن اتودی سایه ها رو توی موها درمی یارن که این روش و خود من خیلی استفاده می کنم و باعث می شه کار خیلی شیک و تمییز در بیاد ولی با این حال حفظ نقاط سفید ( نور ) تو نقاشی خیلی مهمه !!!


موهای مجعد و فرفری دقیقا مثل روش موهای صاف کشیده می شه با این تفاوت که توی موهای فرفری سایه روشن ها خاص همین نوع موها هستن و باید جداگانه کشیده بشه و بعد باهم ترکیب بشه

نکته : اصلا تلاش نکنین که محیط روشن مو رو با استفاده از سفیدی کاغذ نشان بدین وتصویر رو دراطرافش بکشین. سایه روشن های روی مو درواقع انعکاس نور ازبالابه خارج از لایه های موهاست .









 

Similar threads

بالا