[ مصاحبه ی علمی-عقیدتی شرکت نفت ] سایت آزمون: azmoon.nioc.ir

hamed_majhool

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستانی که رفتن برای عقیدتی بخصوص مناطق نفت خیز مصاحبه کننده ها مثل مصاحبه علمی چند نفرن یا یک نفر؟
 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
علیرضا فرق ولایت فقیه با مرجه تقلید چیه؟
ولايت فقيه تبيعيت از دستورات اون لازم الاجراست ولي مرجع تقليد به اين صورت نيست..
ولايت فقيه مختص يه نفر هست ولي مرجع تقليد بر اساس گذروندن دوره هاي حوزه و تاييد بالا سري ميتونه به چند تن برسه...
 

farkhaniii

عضو جدید
سلام مهندس
منم نفت پارسم،شمامصاحبه عقیدتی انجام دادین؟من طب صنعتیم 25/11بود،یه تحقیقات محلی هم انجام شده،همان تاریخ 25/11،-ولی برای مصاحبه عقیدتی زنگ نزدن.
مصاحبه عقیدتی شما کجابوده؟
ببخشید کجایی هستید؟
منم مدارک تاییدتحصیلی وسوء پیشینه تحویلشون دادم .
ولی نمی دونم چرا به مصاحبه عقیدتی تاحالا دعوت نشده ام.؟
اگه میشه یه اطلاعاتی به من بدید.
سلام همکار عزیز ، آره همین هفته پیش بود که مصاحبه رو انجام دادم
من مشهد زندگی میکنم همینجا هم عقیدتی رفتم

چیزی که من تو این استخدامی دیدم کلا روند کارای بچه های بومی و جنوبی فرق میکرد با ما غیر بومی ها ، شاید تحقیقات محلی رو خوب تعریفتو کردن لازم ندیدن صدات کنم واسه استخدامی

البته عجله نکن زنگ میزنن ، آسه آسه
 

farkhaniii

عضو جدید
دوست عزیز ممکنه سوالایی که تو عقیدتی ازت پرسیدنو بگی؟

اوووووووووووه باید برات دو ساعت اینجا حرف بزنم

اول رفتیم نماز جماعت ظهر
کل خانواده و فامیلات رو میخوان ، تاریخ تولد تمام اعضای خانواده رو داشته باش لازم میشه
راجب سیاست و مسئولین و ولایت فقیه و مجلس خبرگان و شورای نگهبان و مصحلت نظام وووووووووو
اخبار روز رو از کجا میاری
از احکام هم هر چی دلت بخواد میپرسه : نمازوضو روزه خمس زکات مبطلات شکیات وووو
خلاصه اینکه اون یارو ساواکی خیلی ازم بازجویی کرد ، فکر کنم داشت منو علامه محمدباقر مجلسی میدید

راستی یک کتاب مذهبی هم بخونید که ازت میپرسه ، سعی کن مثلا از کتابای شهید مطهری باشه، اسم چند تا از نویسندگان مذهبی رو یاد داشته باش با کتاباش یکمی هم راجب موضوعات کتاب با اطلاع باش
 

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين چيزي كه دوستمون گفت خوبه ولي من اينطوري ولايت فقيه رو براشون توضيح ميدم...(خوب و بدش بماند..)

از اونجايي كه ما شيعه هستيم و به 12 امام اعتقاد داريم و امام 12مون غايب هست در طول دوراني كه ايشون غايب هستند تا موقع قيام حضرت؛بنا به گفته قران و امام صادق بايد در هر عصر براي برپايي دين به ناقلان و مفسران قران و احاديث رجوع كرد و از اونجايي كه فقه هاي ما اين نقش رو بر عهده دارند ولايت به اين افراد منسوب ميشه و از طرفي هم طبق آيه اطعيو الله و اطعيو الرسول و اولامر منكم ؛ قسمت اولامر منكم به ولي يا سرپست فعلي اشاره داره بايد از ولايتي كه توسط فقيه كه نائب برپايي دين است اطلاعت كرد...

اينطور بازجو تحت تاثير قرار ميگيره..اين آيه اطعيوالله و....حتما تو مصاحبتون و ربط دادنش به امام خامنه اي! بگيد...
آيه تطهير و حديث ثقلين رو عربيشو ياد بگيريد...بدردتون ميخورن..

سعي كنيد تو طول مصاحبه هم از شيعه و هم از ولايت در اين جور مواقع حرف بزنيد...


مرسی خيلی خوب بود
يه سؤال : اگه بازجو پرسيد اگر تو مساله ای ، مرجع تقليد ما و ولی فقيه نظری متفاوت داشتند، به کدوم بايد عمل کرد؟
چی بايد جواب بديم؟؟؟ اینو يکی از دوستام ازم پرسيد که البته خودشم نميدونست جوابش رو !!!
 

farkhaniii

عضو جدید
مرسی خيلی خوب بود
يه سؤال : اگه بازجو پرسيد اگر تو مساله ای ، مرجع تقليد ما و ولی فقيه نظری متفاوت داشتند، به کدوم بايد عمل کرد؟
چی بايد جواب بديم؟؟؟ اینو يکی از دوستام ازم پرسيد که البته خودشم نميدونست جوابش رو !!!

سلام داوود جان

اگر مسئله ای که پیش میاد در مورد احکام مختص به فرد باشه که باید از مرجع تقلیدش تبعیت کنه

ولی اگر مسئله پیش اومده راجب حکومت اسلامی و نظام باشه که ولایت وفقیه میگه باید به حرف ولایت فقیه بکنی



ولی از همون اول قال قضیه رو بکن بگو مرجع تقلیدت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته هستش دیگه اینقد سوال پیچ نشی ، تو که این همه کارا کردی تو این مدت اینم روش:D
در ضمن یک جا خوندم که مرجع تقلید فتوا میده و اونی که مقلد هستش ازش پیروی میکنه اما ولایت فقیه دستور میده و لازم اجراس
 

amir4924

عضو جدید
مرسی خيلی خوب بود
يه سؤال : اگه بازجو پرسيد اگر تو مساله ای ، مرجع تقليد ما و ولی فقيه نظری متفاوت داشتند، به کدوم بايد عمل کرد؟
چی بايد جواب بديم؟؟؟ اینو يکی از دوستام ازم پرسيد که البته خودشم نميدونست جوابش رو !!!
باید نظر ولایت فقیه را ارجح بدونیم.
دوستان حتما کتاب استفتائات را بخونید لااقل ابتدای اون رو.این سوال هم و سوالات مشابه از همین کتابه.مقداری از اون را در زیر آوردم و بقیه هم در تاپیک مصاحبه عقیدتی و سیاسی شرکت نفت قرار دادم
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/330589-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%86%D9%81%D8%AA



[h=3]مرجعيت و رهبرى‏[/h] س 52: در صورت تعارض فتواى ولى امر مسلمين با فتواى مرجعى در مسائل سياسى، اجتماعى و فرهنگى وظيفه شرعى مسلمانان چيست؟ آيا معيارى براى تفكيك احكام صادره از طرف مراجع تقليد و ولى فقيه وجود دارد؟ مثلا اگر نظر مرجع تقليد با نظر ولى فقيه در مسأله موسيقى اختلاف داشته باشد، متابعت از كداميك از آنان واجب و مجزى است؟ به طور كلى احكام حكومتى كه در آن نظر ولى فقيه بر فتواى مراجع تقليد برترى دارد، كدام است؟

در مسائل مربوط به اداره كشور اسلامى و امورى كه به عموم مسلمانان ارتباط دارد، نظر ولى امر مسلمين بايد اطاعت شود. ولى در مسائل فردى محض، هر مكلفى بايد از فتواى مرجع تقليدش پيروى نمايد.

س 53: همانگونه كه مطّلع هستيد در اصول فقه از مسأله‏اى تحت عنوان «اجتهاد متجزّى» بحث مى‏شود، آيا اقدام امام خمينى «قدس سره» در تفكيك مرجعيت و رهبرى، گامى در تحقق تجزّى در اجتهاد محسوب نمى‏شود؟

تفكيك بين رهبرى ولى فقيه و مرجعيت تقليد، ربطى به مسأله تجزّى در اجتهاد ندارد.

س 54: اگر مقلد يكى از مراجع باشم و در اين حال ولى امر مسلمين اعلان جنگ يا جهاد بر ضد كفار ظالم نمايد و مرجع تقليد من اجازه شركت در جنگ را ندهد، آيا ملزم به رعايت نظر وى هستم؟

در مسائل عمومى جامعه اسلامى كه يكى از آنها دفاع از اسلام و مسلمين بر ضد كفار و مستكبران متجاوز است، اطاعت از حكم ولى امر مسلمين واجب است.

س 55: حكم يا فتواى ولى امر مسلمانان تا چه حد قابل اجرا مى‏باشد؟ و در صورت تعارض با رأى مرجع تقليد اعلم، كداميك مقدم است؟

اطاعت از حكم ولى فقيه بر همگان واجب است و فتواى مرجع تقليد نمى‏تواند با آن معارضه كند.


[h=3]ولايت فقيه و حكم حاكم‏[/h] س 56: آيا اعتقاد به اصل ولايت فقيه از جهت مفهوم و مصداق يك امر عقلى است يا شرعى؟

ولايت فقيه كه عبارت است از حكومت فقيه عادل و دين‏شناس حكم شرعى تعبدى است كه مورد تأييد عقل نيز مى‏باشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلائى وجود دارد كه در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است.

س 57: آيا احكام شرعى در صورتى كه ولى امر مسلمين به دليل مصالح عمومى مسلمانان، بر خلاف آنها حكم نمايد، قابل تغيير و تعطيل است؟

موارد اين مسأله مختلف است.

س 58: آيا رسانه‏هاى گروهى در نظام حكومت اسلامى بايد تحت نظارت ولى فقيه يا حوزه‏هاى علميه و يا نهاد ديگرى باشند؟

اداره رسانه‏هاى گروهى بايد تحت امر و اشراف ولى امر مسلمين باشد و در جهت خدمت به اسلام و مسلمين و نشر معارف ارزشمند الهى به كار گمارده شود، و نيز در جهت پيشرفت فكرى جامعه اسلامى و حل مشكلات آن و اتحاد مسلمانان و گسترش اخوت و برادرى در ميان مسلمين و امثال اينگونه امور از آن استفاده شود.

س 59: آيا كسى كه اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، مسلمان حقيقى محسوب مى‏شود؟

عدم اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه، اعم از اين كه بر اثر اجتهاد باشد يا تقليد، در عصر غيبت حضرت حجت «ارواحنا فداه» موجب ارتداد و خروج از دين اسلام نمى‏شود.

س 60: آيا ولى فقيه ولايت تكوينى دارد كه بر اساس آن بتواند احكام دينى را به هر دليلى مانند مصلحت عمومى، نسخ نمايد؟

بعد از وفات پيامبر اكرم «صلى الله عليه و آله» امكان نسخ احكام دين اسلام وجود ندارد، و تغيير موضوع يا پيدايش حالت ضرورت و اضطرار يا وجود مانع موقتى براى اجراى حكم، نسخ محسوب نمى‏شود، و ولايت تكوينى، اختصاص به معصومين «عليهم السلام» دارد.

س 61: وظيفه ما در برابر كسانى كه اعتقادى به ولايت فقيه جز در امور حسبيه ندارند، با توجه به اينكه بعضى از نمايندگان آنان اين ديدگاه را ترويج مى‏كنند، چيست؟

ولايت فقيه در رهبرى جامعه اسلامى و اداره امور اجتماعى ملت اسلامى در هر عصر و زمان از اركان مذهب حقّه اثنى‏عشرى است كه ريشه در اصل امامت دارد، اگر كسى به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم لزوم اعتقاد به آن رسيده باشد، معذور است، ولى ترويج اختلاف و تفرقه بين مسلمانان براى او جايز نيست.

س 62: آيا اوامر ولى فقيه براى همه مسلمانان الزام آور است يا فقط مقلدين او ملزم به اطاعت هستند؟ آيا بر كسى كه مقلد مرجعى است كه اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از ولى فقيه واجب است يا خير؟

بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولائى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حكم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدين آنان. به نظر ما التزام به ولايت فقيه قابل تفكيك از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين(ع) نيست.

س 63: كلمه ولايت مطلقه در عصر پيامبر اكرم «صلى الله عليه و آله» به اين معنى استعمال شده است كه اگر رسول اكرم «صلى الله عليه و آله» شخصى را به انجام كارى امر كنند، انجام آن حتى اگر از سخت‏ترين كارها هم باشد بر آن فرد واجب است، به طور مثال اگر پيامبر «صلى الله عليه و آله» به كسى دستور خودكشى بدهند. آن فرد بايد خود را به قتل برساند. سؤال اين است كه آيا ولايت فقيه در عصر ما با توجه به اين كه پيامبر اكرم «صلى الله عليه و آله» معصوم بودند و در اين زمان ولى معصوم وجود ندارد، به همان معناى عصر پيامبر «صلى الله عليه و آله» است؟

مراد از ولايت مطلقه فقيه جامع الشرايط اين است كه دين حنيف اسلام كه آخرين دين آسمانى است و تا روز قيامت استمرار دارد دين حكومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه اسلامى ناگزير از داشتن ولى امر و حاكم و رهبر هستند تا امت اسلامى را از شر دشمنان اسلام و مسلمين حفظ نمايد، و از نظام جامعه اسلامى پاسدارى نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّى قوى بر ضعيف جلوگيرى نمايد، و وسائل پيشرفت و شكوفائى فرهنگى، سياسى و اجتماعى را تأمين كند. اين كار در مرحله اجرا ممكن است با مطامع و منافع و آزادى بعضى از اشخاص منافات داشته باشد، حاكم مسلمانان پس از اين كه وظيفه خطير رهبرى را طبق موازين شرعى به عهده گرفت، بايد در هر مورد كه لازم بداند تصميمات مقتضى بر اساس فقه اسلامى اتخاذ كند و دستورات لازم را صادر نمايد. تصميمات و اختيارات ولى فقيه در مواردى كه مربوط به مصالح عمومى اسلام و مسلمين است، در صورت تعارض با اراده و اختيار آحاد مردم، بر اختيارات و تصميمات آحاد امّت مقدّم و حاكم است، و اين توضيح مختصرى درباره ولايت مطلقه‏است.

س 64: آيا همانگونه كه بقاء بر تقليد از ميّت بنا بر فتواى فقها بايد با اجازه مجتهد زنده باشد، اوامر و احكام شرعى حكومتى هم كه از رهبر متوفّى صادر شده است، براى استمرار و نافذ بودن احتياج به اذن رهبر زنده دارد يا اين كه بدون اذن رهبر زنده هم خود به خود از قابليت اجرائى برخوردار است؟

احكام ولائى و انتصابات صادره از طرف ولى امر مسلمين اگر هنگام صدور، موقت نباشد، همچنان استمرار دارد و نافذ خواهد بود، مگر اين كه ولى امر جديد مصلحتى در نقض آنها ببيند و آنها را نقض كند.

س 65: آيا بر فقهيى كه در كشور جمهورى اسلامى ايران زندگى مى‏كند و اعتقادى به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از دستورات ولى فقيه واجب است؟ و اگر با ولى فقيه مخالفت نمايد فاسق محسوب مى‏شود؟ و در صورتى كه فقيهى اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه دارد ولى خود را از او شايسته‏تر به مقام ولايت مى‏داند، اگر با اوامر فقيهى كه متصدى مقام ولايت امر است مخالفت نمايد، فاسق است؟

اطاعت از دستورات حكومتى ولى امر مسلمين بر هر مكلفى ولو اين كه فقيه باشد، واجب است. و براى هيچ كسى جايز نيست كه با متصدى امور ولايت به اين بهانه كه خودش شايسته‏تر است، مخالفت نمايد. اين در صورتى است كه متصدى منصب ولايت از راههاى قانونى شناخته شده به مقام ولايت رسيده باشد. ولى در غير اين صورت، مسأله به طور كلى تفاوت خواهد كرد.

س 66: آيا مجتهد جامع الشرائط در عصر غيبت ولايت بر اجراى حدود دارد؟

اجراى حدود در زمان غيبت هم واجب است و ولايت بر آن اختصاص به ولى امر مسلمين دارد.

س 67: آيا ولايت فقيه يك مسأله تقليدى است يا اعتقادى؟ و كسى كه به آن اعتقاد ندارد چه حكمى دارد؟

ولايت فقيه از شئون ولايت و امامت است كه از اصول مذهب مى‏باشد. با اين تفاوت كه احكام مربوط به ولايت فقيه مانند ساير احكام فقهى از ادّله شرعى استنباط مى‏شوند و كسى كه به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم پذيرش ولايت فقيه رسيده، معذور است.

س 68: گاهى از بعضى از مسئولين، مسأله‏اى به عنوان «ولايت ادارى» شنيده مى‏شود كه به معناى لزوم اطاعت از دستورات مقام بالاتر بدون حق اعتراض است. نظر جنابعالى در اين باره چيست؟ و وظيفه شرعى ما كدام است؟

مخالفت با اوامر ادارى كه بر اساس ضوابط و مقررات قانونى ادارى صادر شده باشد، جايز نيست. ولى در مفاهيم اسلامى چيزى به عنوان ولايت ادارى وجود ندارد.

س 69: آيا اطاعت از دستورات نماينده ولى فقيه در مواردى كه داخل در قلمرو نمايندگى اوست، واجب است؟

اگر دستورات خود را بر اساس قلمرو صلاحيت و اختياراتى كه از طرف ولى فقيه به او واگذار شده است، صادر كرده باشد، مخالفت با آنها جايز نيست.
 

farkhaniii

عضو جدید
ضوابط عمومي و انتخاب اصلح متقاضيان در گزينش وزارت نفت؛
داوطلبان پيش از شركت در گزينش چه آمادگي‌هايي داشته باشند؟


1390/12/13 شنبه

دبير هيأت مركزي گزينش وزارت نفت با تاكيد بر اينكه براي پذيرش متقاضيان شرايط و ضوابط عمومي و انتخاب اصلح مدنظر است، معبارهاي موجود در مرجله گزينش را تشريح كرد.


سيد محسن نژاد حسيني در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت (MOP)، با بيان اينكه طبق ماده 2 گزينش ضوابط عمومي اخلاقي، اعتقادي و سياسي كاركنان در قالب 7 بند مطرح در قانون دركسب نتيجه متقاضي تاثير دارد، به بيان ويژگي‌هاي گزينش صنعت نفت پرداخت.

وي در تشريح هفت بند ضوابط عمومي، افزود: اعتقاد به دين مبين اسلام و يكي از اديان مصوب در قانون اساسي؛ التزام عملي به احكام اسلام؛ اعتقاد و التزام به ولايت فقيه، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي؛ عدم اشتهار به فساد اخلاقي و تجاوز به فسق؛ عدم سابقه وابستگي تشكيلاتي، هواداري از احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هاي غير قانوني؛ عدم سابقه محكوميت كيفري و عدم اعتياد به مواد مخدر 7 بندي است كه نداشتن هر كدام از آنها در كسب نتيجه منفي براي متقاضي تاثير گذار خواهد بود.

نژادحسيني با تاكيد بر اينكه ايثارگري و بومي‌بودن در گزينش افراد متقاضي تاثير دارد، تصريح كرد: به عنوان نمونه در صورتي كه از يكصد نفر نيرو كه معرفي مي‌شوند، 70 نفر داراي شرايط يكسان باشند، ايثارگران يا نيروهاي بومي در صورت دارا بودن شرايط يكسان، از اولويت جذب بر خوردارند.

به گفته وي، ايثارگران در گزينش داراي اولويت هستند و در موارد محدوديت ظرفيت و كثرت تقاضا ملاك‌هاي تقدم مانند مناطق محروم، فعاليت در نهادهاي انقلاب، شركت در نماز جمعه و جماعات، پوشش چادر براي خواهران نسبت به داوطلبان اعمال مي‌شود.

اين مقام مسئول در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه، دعوت‌نامه گزينش به صورت نوبتي صادر مي‌شود يا براي همه داوطلبين دريك زمان صادر خواهد شد؟ اظهار كرد: در جذب‌هاي انبوه به‌صورت فراخوان انجام پذيرفته و در جذب‌هاي موردي نيز به‌صورت فردي عمل مي‌شود .

وي علاوه بر ضوابط عمومي همچنين به معيارهاي انتخاب اصلح براي مشاغل حساس و خاص و مشاغلي كه مديريتي و حراستي هستند پرداخت و خاطرنشان كرد: ضوابط انتخاب اصلح ضوابطي است كه در موارد محدوديت ظرفيت پذيرش و كثرت تقاضا، همچنين استخدام در مشاغل حساس مانند مشاغل آموزشي و امنيتي و موارد خاص همچون اعزام به ماموريت ثابت خارج از كشور به عنوان اولويت اعمال مي‌شود.

داوطلبان پيش از شركت در گزينش چه آمادگي‌هايي داشته باشند؟

به گفته دبير هيأت مركزي گزينش وزارت نفت، داوطلبان قبل از شركت در گزينش بايد التزام عملي و اخلاقي آنها اثبات و احراز شود. همچنين بايد از احكام عملي مانند نماز، روزه، مطهرات،‌ نجاسات، احكام مسافر، خمس و مسائل سياسي روز در حد معمول يك فرد انقلابي و مسلمان مطلع بوده و با نهادهاي انقلابي و اركان جمهوري اسلامي آشنايي داشته باشند.

وي افزود: متقاضيان بايد از مواردي كه در كتاب رساله عملي براي يك مسلمان معمولي لازم است همچون احكام مسافر، خمس، زكات، روزه و نماز آگاهي داشته و بر آن مسلط باشند. بنابراين براي افرادي كه شرايط آن را قانون مشخص كرده، سير مطالعاتي مد نظر قرار گرفته است .

وي درباره شرايط فرد ايثارگر در گزينش گفت: اين فرد در صورت داشتن شرايط عمومي داراي اولويت است اما در صورت عدم دارا بودن شرايط عمومي پذيرفته نخواهد شد.

حسن شهرت مهم‌ترين گزينه در گزينش افراد

نژاد حسيني در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه، تغيير محل سكونت آيا تاثيري در روند گزينش و نتيجه آن دارد؟ افزود: محل سكونت هيچ اثري ندارد اما در صورت تغيير مسلما كار گزينش‌گران كمي دشوار مي‌شود اما چيزي كه مهم است و در گزينش تاثير دارد حسن شهرت و دارا بودن هفت‌بندي كه عنوان شد، است؛ در صورتي كه مدت سكونت بالاتر از 5 سال باشد براي گزينش موثر است زيرا كار راحت‌تر و سريع‌تر انجام مي‌شود.دبير هيأت مركزي گزينش وزارت نفت درباره حسن شهرت متقاضيان گفت: اگر فردي رد شود ما به جرايم و گناهان رسيدگي نمي كنيم، حسن شهرت و عدم حسن شهرت براي ما شرط است .
 

pouyashayan

عضو جدید
سلام داوود جان

اگر مسئله ای که پیش میاد در مورد احکام مختص به فرد باشه که باید از مرجع تقلیدش تبعیت کنه

ولی اگر مسئله پیش اومده راجب حکومت اسلامی و نظام باشه که ولایت وفقیه میگه باید به حرف ولایت فقیه بکنی



ولی از همون اول قال قضیه رو بکن بگو مرجع تقلیدت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته هستش دیگه اینقد سوال پیچ نشی ، تو که این همه کارا کردی تو این مدت اینم روش:D
در ضمن یک جا خوندم که مرجع تقلید فتوا میده و اونی که مقلد هستش ازش پیروی میکنه اما ولایت فقیه دستور میده و لازم اجراس

از آیت الله خامنه ای نمیشه تقلید کرد،ایشون مرجع نینستن،برا خودشون توضیح المسایل ندارن،فقط استفتائات دارن
 

hamed_majhool

عضو جدید
کاربر ممتاز
از آیت الله خامنه ای نمیشه تقلید کرد،ایشون مرجع نینستن،برا خودشون توضیح المسایل ندارن،فقط استفتائات دارن

مرجع تقلید نیستن!!!!!:surprised: از اون حرفا بودا
رساله ندارن ولی استفائات که دارن و شما مسائل رو میخوایی که تو این کتاب هست..
احکامی که دوستان گذاشتن تو تاپیک عقیدتی بر نظر مکارم شیرازی هست حواستون باشه ...مکارم هم راحت و روان گفته
 

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرجع بودن و نبودنش يه کم حرف داره و بين خودشونم اختلاف هست که حتی اشاره ميکنن به اصلاحيه قانون اساسی در سال 68 که شرط مرجع بودن رو برای رهبر ور داشتن!
به هرحال ما ميگيم مرجعمون مکارم هست که چيزايی که تو این رساله آموزشی خونديم مال اونه، و تو احکام سياسی و جهت دهی کلی نظام و مديريت انقلاب از رهبر اطاعت ميکنيم و در مسائل فردی مث نماز و روزه و اینا از مکارم
مرسی دوستان حل شد
امروزم برگه عدم خلافی رو فرستاديم واسه پی او جی سی ;)
 

lonelinesspains

عضو جدید
مرجع بودن و نبودنش يه کم حرف داره و بين خودشونم اختلاف هست که حتی اشاره ميکنن به اصلاحيه قانون اساسی در سال 68 که شرط مرجع بودن رو برای رهبر ور داشتن!
به هرحال ما ميگيم مرجعمون مکارم هست که چيزايی که تو این رساله آموزشی خونديم مال اونه، و تو احکام سياسی و جهت دهی کلی نظام و مديريت انقلاب از رهبر اطاعت ميکنيم و در مسائل فردی مث نماز و روزه و اینا از مکارم
مرسی دوستان حل شد
امروزم برگه عدم خلافی رو فرستاديم واسه پی او جی سی ;)
این عدم سو پیشینه فقط یه برگه است دیگه؟! نامه یا نمیدونم نامه شرکت رو که ضمیمه نمی کنن؟!
 

m_tavakoli

کاربر فعال
سلام بر دوستان
یه سوال از بر و بچه های پخش و پالایش دارم
روزی که برای طب صنعتی رفتیم تامین نیرو آیا گفتند که استعلام مدرک تحصیلی هم بگیرید؟؟؟
با تشکر

سلام. منم پالایشی هستم طب هم شیراز بودم چیزی به عنوان تاییدیه مدرک تحصیلی از ما نخواستن. فقط یه معرفی نامه دادن برای سوء پیشینه.
 

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
این عدم سو پیشینه فقط یه برگه است دیگه؟! نامه یا نمیدونم نامه شرکت رو که ضمیمه نمی کنن؟!


نميدونم من که اصن بازش نکردم !!!
همون پاکتی که اومد در خونه رو گذاشتم تو يه پاکت ديگه و فرستادم واسه شرکت!!
 

lonelinesspains

عضو جدید
نميدونم من که اصن بازش نکردم !!!
همون پاکتی که اومد در خونه رو گذاشتم تو يه پاکت ديگه و فرستادم واسه شرکت!!
چه جوریه که برای شما پست کردن؟! من که رفتم تشخیص هویت انگشت نگاری کردم بعد هم رفتم دادسرای عمومی انقلاب و دادستان تایید کرد و تمبر زدن یه برگه دادن دست خودم. شما چه جوری گرفتید؟
 
آخرین ویرایش:

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه جوریه که برای شما پست کردن؟! من که رفتم تشخیص هویت انگشت نگاری کردم بعد هم رفتم دادسرای عمومی انقلاب و دادستان تایید کرد و تمبر زدن یه برگه دادن دست خودم. شما چه جوری گرفتید؟

ما روزی که رفتيم واسه انگشت نگاری 16 تومن ازمون پول گرفتن که خودشون همه ی کارا رو انجام بدن و جوابش بياد در خونه
بشون گفتم خودتون بفرستيد واسه شرکت ديگه ! گفتن نه ما فقط پست ميکنيم در خونه متقاضی!!
الانم بعد از 10 روز اومد در خونه
 

mmmn68

عضو جدید
عدم سو پیشینه چقد طول میکشه که بیاد؟ من جزو اولین نفرا بودم که بهم زنگیدن که واسه طب صنعتی برم،حتی قبل از اینکه نتایج تو سایت بیاد،همون موقع هم واسه عدم سو پیشینه اقدام کردم،چطوره که واسه بعضیا اومده؟ مگه 3 هفته طول نمیکشه؟
 

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
عدم سو پیشینه چقد طول میکشه که بیاد؟ من جزو اولین نفرا بودم که بهم زنگیدن که واسه طب صنعتی برم،حتی قبل از اینکه نتایج تو سایت بیاد،همون موقع هم واسه عدم سو پیشینه اقدام کردم،چطوره که واسه بعضیا اومده؟ مگه 3 هفته طول نمیکشه؟


من اول اسفند اقدام کردم، طرف هم گفت 10 روزه مياد و 11 اسفند اومد و منم امروز پست کردم !
سه هفته يه کم طولانی شده يه پيگيری بکن!
 

mmmn68

عضو جدید
بچه ها خبر داغ،همین الان از پالایشگاه اراک باهام تماس گرفتن گفتن فردا 8 صبح با تعهد محضری و عدم سو پیشینه شناسنامه کارت ملی و یه عکس برای شروع به کار برم اراک،ازش پرسیدم یعنی چی یعنی قبل عید سرکاریم یا اینکه فردا میخواید تاریخشو اعلام کنید،یه زنه بود خیلیم بداخلاق بود گفت فردا بیاید خودتون متوجه میشید،دم پالایشو پخش گرم،فقط عید اخرمون خراب نشههههههههههه :)
 

arash3566

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها خبر داغ،همین الان از پالایشگاه اراک باهام تماس گرفتن گفتن فردا 8 صبح با تعهد محضری و عدم سو پیشینه شناسنامه کارت ملی و یه عکس برای شروع به کار برم اراک،ازش پرسیدم یعنی چی یعنی قبل عید سرکاریم یا اینکه فردا میخواید تاریخشو اعلام کنید،یه زنه بود خیلیم بداخلاق بود گفت فردا بیاید خودتون متوجه میشید،دم پالایشو پخش گرم،فقط عید اخرمون خراب نشههههههههههه :)

مهندس مثل ینکه شما جزء اولین نفراتی هستی که مشغول به کار میشن، مبارک باشه. نگران عید هم نباش 5 6 روز اولش تعطیله!:w23:
 

ehsan6472

عضو جدید
بچه ها خبر داغ،همین الان از پالایشگاه اراک باهام تماس گرفتن گفتن فردا 8 صبح با تعهد محضری و عدم سو پیشینه شناسنامه کارت ملی و یه عکس برای شروع به کار برم اراک،ازش پرسیدم یعنی چی یعنی قبل عید سرکاریم یا اینکه فردا میخواید تاریخشو اعلام کنید،یه زنه بود خیلیم بداخلاق بود گفت فردا بیاید خودتون متوجه میشید،دم پالایشو پخش گرم،فقط عید اخرمون خراب نشههههههههههه :)
مبارک باشه دوست عزیز انشالله به امید موفقیتت در تمامی مراحل زندگیت...
 

one_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها خبر داغ،همین الان از پالایشگاه اراک باهام تماس گرفتن گفتن فردا 8 صبح با تعهد محضری و عدم سو پیشینه شناسنامه کارت ملی و یه عکس برای شروع به کار برم اراک،ازش پرسیدم یعنی چی یعنی قبل عید سرکاریم یا اینکه فردا میخواید تاریخشو اعلام کنید،یه زنه بود خیلیم بداخلاق بود گفت فردا بیاید خودتون متوجه میشید،دم پالایشو پخش گرم،فقط عید اخرمون خراب نشههههههههههه :)



مبارک باشه
اما تعهد محضری چيه قضيه اش؟؟؟؟
 

mmmn68

عضو جدید
سلامت باشین،خیلی از همتون ممنونم،ایشالا که هرچه زودتر به شما هم بزنگن،تعهد محضری واسه پالایشگاه اراک بوده فعلا چون میگفتن مثل اینکه نیرو خیلی کم داره و مراحلو میخوان زودتر انجام بدن،یه تعهد میدی که 5 سال کار کنیو از این حرفا،رفتیم محضر سند زدیم
 

pouyashayan

عضو جدید
بچه ها خبر داغ،همین الان از پالایشگاه اراک باهام تماس گرفتن گفتن فردا 8 صبح با تعهد محضری و عدم سو پیشینه شناسنامه کارت ملی و یه عکس برای شروع به کار برم اراک،ازش پرسیدم یعنی چی یعنی قبل عید سرکاریم یا اینکه فردا میخواید تاریخشو اعلام کنید،یه زنه بود خیلیم بداخلاق بود گفت فردا بیاید خودتون متوجه میشید،دم پالایشو پخش گرم،فقط عید اخرمون خراب نشههههههههههه :)

دیری ری ری ریییییییییی دیری دیری دیرری ری ریییییی،آقا تبریکککککککککککک،برا ما هم دعا کن
 

pouri1372

عضو جدید
کسی میدونه بچه های مناطق نفتخیزی که 12/14 (فردا ) دعوتنامه دارن و یکبار هم پیش از اینها گزینش شدن این دفعه بعد از طب صنعتی باز هم باید برن گزینش یا نه ؟ و اگه آره گزینش میخواد چکار کنه ؟ ممکنه دوباره گزینش بگیرن ؟؟؟
 
بالا