رفع اشکال مربوط به:3DMAX

memarzade

عضو جدید
سلام چندتا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید کارم گیر کرده من یه حجم و از اتوکد آوردم توی مکس نور \ردازی و دوربینشم درست کردم کاملم بهش متریال دادم الان
میخوام رندر بگیرم خواستم ببینم واسه طراحی فضای اطرافش باید چیکار کنم آدم و درخت و آبنما و جدول و اینا چجوری باید بزارم و اینکه آسمانش چی میشه ممنون
میشم اگه کامل برام توضیح بدین
 

ashima

عضو جدید
چند تا سوال که به خیلیا کمک میکنه و سوال خیلی از دوستانه اولا اینکه vray چیه؟چرا
ستفاده مکنیم؟برای شروع باید ازکجا شروع کنیم؟چجوری به مکس اضافه میشه؟انواع مختلفی داره؟
سلام دوست عزيز من يه كم اطلاعات دارم . ميذارم شايد به درد بخوره
وي ري يه پلاگينه كه باعث واقعي بودن تصاوير رندر گرفته شده ميشه و بايد روي سيستم نصب كني يه سري امكانات داره كه به تري دي مكس اضافه ميشه و مثلا بايد واسه مكس 2010 يه وي ري كه به همون ورژن بخوره نصب كني . بعد 32 بيتي يا 64 بيتي داره كه بسته به نوع سيستمت و ورژن ويندوزت ازشون استفاده ميكني . اگه سوال ديگه داري بگو شايد بتونم كمك كنم
 

amin_architect22

عضو جدید
الان میخوام رندر بگیرم خواستم ببینم واسه طراحی فضای اطرافش باید چیکار کنم آدم و درخت و آبنما و جدول و اینا چجوری باید بزارم و اینکه آسمانش چی میشه ممنون میشم اگه کامل برام توضیح بدین
دوست عزیز پیشنهاد من اینه که از آبجکت و برنامه rpc استفاده کنی چون درختهای خود مکس زمان رندر رو بالا میبره ولی اگه از آبجکتهای rpc استفاده کنی زمان رندر بالا نمیره.

میشه یه لطف کنید اگه کتابی وجود داره که به صورت اجرایی دقیق تردیو بیان کرده باشه8 معرفی کنیدممنون میشم
شما اگه کتاب فارسی میخوای من کتاب جامع 3dmax نوشته مهندس هانی محمدی رو پیشنهاد میکنم چون خودم هم ازش استفاده کردم راضی هم بودم. برای معماری هم میتونی کتاب 3dmax در معماری خود هانی محمدی رو بگیری..
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام چندتا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید کارم گیر کرده من یه حجم و از اتوکد آوردم توی مکس نور \ردازی و دوربینشم درست کردم کاملم بهش متریال دادم الان
میخوام رندر بگیرم خواستم ببینم واسه طراحی فضای اطرافش باید چیکار کنم آدم و درخت و آبنما و جدول و اینا چجوری باید بزارم و اینکه آسمانش چی میشه ممنون
میشم اگه کامل برام توضیح بدین
براش بک گروند بزار
کلید 8 رو فشار بده
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
براش بک گروند بزار
کلید 8 رو فشار بده
یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
 

amin_architect22

عضو جدید
یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
اول به مکعبت modifier: edit poly رو اختصاص میدی بعد polygonهای مکعبتو یکی یکی اتنخاب میکنی در آخر modifier edit یه عدد بهش اختصاص میدی.
بعد توی پنجره متریال multi sub object رو انتخاب میکنی طبق همون عددهایی که به هر وجه مکعبت دادی متریال مشخص میکنی. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.
 

amin_architect22

عضو جدید
یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
وقتی میخوای متریال بدی یه پیغم برات میاد واسه اینکه قبلی از بین نره گزینه دومی (keep material..) رو انتخاب کن. گزینه اول متریال قبلی رو از بین میبره.
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
وقتی میخوای متریال بدی یه پیغم برات میاد واسه اینکه قبلی از بین نره گزینه دومی (keep material..) رو انتخاب کن. گزینه اول متریال قبلی رو از بین میبره.
یه مکعب رسم کردم
بعد براش edit poly رو میآرم و بعد polygan ها رو یکی یکی از select id عدد میدم
بعد تو متریال multy sub oject رو انتخاب میکنم و هر وجه رو متریال میدم
اما به محض اینکه وجه دوم رو متریال دادم اولی از بین میره
قبلا هم این مشکل رو داشتمبعد نمیدونم چکار کردم که درس شد
الان دوباره همین طوریه
نتونستم
 

amin_architect22

عضو جدید
یه مکعب رسم کردم
بعد براش edit poly رو میآرم و بعد polygan ها رو یکی یکی از select id عدد میدم
بعد تو متریال multy sub oject رو انتخاب میکنم و هر وجه رو متریال میدم
اما به محض اینکه وجه دوم رو متریال دادم اولی از بین میره
قبلا هم این مشکل رو داشتمبعد نمیدونم چکار کردم که درس شد
الان دوباره همین طوریه
نتونستم
وقتی میخوای متریال دومی رو بدی یه پیغام بهت میده که میخوای متریال اولی رو نگه داری یا نه گزینه اولش متریال اولی رو پاک میکنه گزینه دومی متریال رو نگه میداره دومی نوشتهkeep material...
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
وقتی میخوای متریال دومی رو بدی یه پیغام بهت میده که میخوای متریال اولی رو نگه داری یا نه گزینه اولش متریال اولی رو پاک میکنه گزینه دومی متریال رو نگه میداره دومی نوشتهkeep material...
ممنون مشکلم حل شد
یه جایی اشتباه مبکردم که اگه نگم بهتره:d
یه سوال دیگه
یه باکس کشیدم به عنوان یه اتاق
دوتا از وجه هاشو hide کردم
یعنی از Edit poly , polyganاون رو محو کردم
با اف 9 میخوام رندر بگیرم اما تو رندر قسمت های hide شده نمایان میشه
چکار کنم که وجوهه هاید شده تو رندر با اف 9 نیاد؟؟؟
 

amin_architect22

عضو جدید
ممنون مشکلم حل شد
یه جایی اشتباه مبکردم که اگه نگم بهتره:d
یه سوال دیگه
یه باکس کشیدم به عنوان یه اتاق
دوتا از وجه هاشو hide کردم
یعنی از Edit poly , polyganاون رو محو کردم
با اف 9 میخوام رندر بگیرم اما تو رندر قسمت های hide شده نمایان میشه
چکار کنم که وجوهه هاید شده تو رندر با اف 9 نیاد؟؟؟
اینو نمیدونم ولی خودم که هیدن میکنم رندر میگیرم اون وجهی که هیدن کردمو نشون نمیده..!!!
 

Amude

عضو جدید
چند تا سوال که به خیلیا کمک میکنه و سوال خیلی از دوستانه اولا اینکه vray چیه؟چرا
ستفاده مکنیم؟برای شروع باید ازکجا شروع کنیم؟چجوری به مکس اضافه میشه؟انواع مختلفی داره؟
جواب سوالها:
1-Vrayچیه؟Vrayپلاگینی برای متریال دهی،نورپردازی،ورندر گرفتن از صحنه میباشد که اگر به تنظیماتش وارد باشی میتونی کاری با کیفیت عالی ارائه بدهی.
2-برای راحتی کار این پلاگین خیلی راحته وسریع میشه باهاش یک کار را در حد عالی زد
3-منبع فارسی کاملی نیست وبیشتر از روی اموزشهای خارجی یاد میگیرن وتجربه کردن کتاب کامل ویری هم به زبان انگلیسی نسخه دومش چای شده که شما نسخه اکترونیکی ان را میتوانید از اینجا تهیه کنید
3-باید نصبش کنی بدین صورت که در ابتدا باید مکس را ببندیدوسپس فایل اجرایی ان را نصب کنی در محل ادرس پیشفرض.بعد فایل های کرک را کپی میکنی
نصب تمم میشه وبرای راه اندازی ان توی مکس نیز یک کار کوچولو باید بکنی کهبعدا فعلا نصبش کن
4-اره انواع مختلفی برای ورژنهای مختلف مکس وهم چنین نوع حرفه ای و....داره
امیدوارم مفید باشه
این اطلاعت کمی بود که داشتم اگر جایی را اشتباه گفتم دوستان تصحیح کنند که موجب اشتباه دوستان دیگر نشود
 

Amude

عضو جدید
سلام.
من برنامه رو نصب کردم.چند تا سوال داشتم.فایل کرکشو کجا باید کپی کنیم؟من خواستم طبق آموزش هایی که بچه ها گذاشتن پیش برم ولی وقتی F10 رو میزنم به جای VRAY RENDER گزینه MENTAL RAY رو داره.باید چیکار کنم؟:question:
دوست عزیز
اون فایا با پشوند DLLرا جایی که مکس را نصب کردی کپی کن تا با فایا هم نامش جایگزین بشهوفایل دیگه ای با پسوند dloرا به پوشه pluginجایی که مکس را نصب کردی کپی کن تا اینم جایگزین بشه بعد F10 را بزن از قسمتassign Renderپلاگین Vrayرا انتخاب کن موقع نصب به ادرس های پیشفرض جهت نصب کاری نداشته باش
خودت اتوماتیک مکس را پیدا میکنه
 

Amude

عضو جدید
سلام. تو 3dmax وقتی می خواهیم یه آبجکت مانند درخت رو به مقدار زیاد در پروژه ای تکرار کنیم برای اینکه حجم فایل زیاد نشه بهترین راه حل چیه؟
Mesh export بهترین راه حله شاید راه های بهتری هم باشه ولی من هیمن وبلدم
چرا از RPCاستفاده نمیکنی حجمش فوق العاده کم کیفیت خوب و....
 

Amude

عضو جدید
اونی که پسوند dll داشتو ریختم ولی فایلی با پسوند dlo نداره. توی قسمت assign render هم رفتم ولی هم چنان به جای گزینه V RAY RENDERگزینه Mental ray رو داره.:(:confused:
ببخشید دوست عزیز اون یکی پسوندشdlr است
نسخه کامل ویری به همراه vray compelete guide اینجا میتونی پیدا کنی
 

MY WORLD

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان .

من تازه تریدی مکس رو دارم یاد می گیرم .

میخواستم بپرسم که توی تری دی وقتی میخوایم واحد رو از سانتیمتر به متر و بر عکس تبدیل کنیم از کدوم قسمت باید این کارو بکنیم؟ کلا برای تبدیل واحد ها کدوو قسمت باید برم؟

مرسی

customise------>unit setup
 

ایمان قریشی

عضو جدید
مبلمان

مبلمان

سلام. تو 3dmax وقتی می خواهیم یه آبجکت مانند درخت رو به مقدار زیاد در پروژه ای تکرار کنیم برای اینکه حجم فایل زیاد نشه بهترین راه حل چیه؟
از rpc می تونی استفاده کنی.فقد rpc هایی که زیاد استفاده می کنی را لایه بندی کن و وقتی باهاشون کار نداری لایشونو خاموش کن
 

ایمان قریشی

عضو جدید
سلام دوستان .

من تازه تریدی مکس رو دارم یاد می گیرم .

میخواستم بپرسم که توی تری دی وقتی میخوایم واحد رو از سانتیمتر به متر و بر عکس تبدیل کنیم از کدوم قسمت باید این کارو بکنیم؟ کلا برای تبدیل واحد ها کدوو قسمت باید برم؟

مرسی
از منوی customize که بالای صفحه max هست برو تو units setup بقیش هم معلومه
 

ایمان قریشی

عضو جدید
اگه یه فایلو رو با مکس 9 کار کنیم چطوری باید سیوش کنم که با مکس ورژن پایین تر بشه بازش کرد؟
تا اون جایی که من اطلاع دارم نمیشه.از max توی اجرا ورژن های پایین مشکلی نداره.ولی مثل cad که بشه save as 2003 یا امثال اونو بگیری.
ولی میتونی expot کنی تو cad یا سایر برنامه ها و بعدا importکنی تو یک max دیگه.که اصلا جالب نیست.
یا تبدیلش کنی به 3dmeshکه این بهتره.البته این جوری material هات می پره.
 

ایمان قریشی

عضو جدید
یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
اگه شما به هر وجه یک عدد نسبت بدید که این کار توی edit poly میتونه اتفاق بی افته و در multi/sub objrct از 10 material که داره 6 تا شونو استفاده کنی.یعنی هر وجه بنا به عددی که به اون نسبت دادی 1 material دیگه مشکلی نباید وجود داشته باشه
 

MY WORLD

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی بگه چه طوری میشه کاری کرد که رندر با کیفیتر باشه؟
در ضمن صفحه مشکی رنگ پیشفرض رندر رو چه طوری میتونم عوض کنم و عکس دلخواه خودم رو بذارم؟
http://rapidshare.com/files/414062279/1.bmp

برای یهتر شدن کیفیت رندر نمیدونم ولی برای تغییر رنگ پس زمینه رندر می تونی از مسیر زیر استفاده کنی.
rendering-------------------->environment
بعد اگه خواستی رنگشو عوض کنی رو گزینه color کلیک میکنی اگر هم خواستی یه تصویر بزاری روی noneکلیک میکنی بعد هم bitmapبعد هم انتخاب تصویر مورد نظر.
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
چجوری میشه یه عکس و با merge آورد تو محیط تری دی مکس؟راه دیگه ایم غیر از این وجود داره؟
ممنون می شم،اگه جواب بدین.

دوست خوبم وارد کردن عکس به محیط تری دی مکس معمولا به دلایل مشخصی انجام میشه . 1- اگر قراره که عکس شما به عنوان متریال داخل محیط باشه که باید از قسمت متریالها و انتخاب گزینه bitmap عکس مورد نظرتون رو فراخونی کنید و بعد با انتصاب متریال به یک آبجکت اون رو توی محیط ببینید و بتونید رندرش کنید .

2- اگر خواسته باشید از روی عکس مدل سازی کنید طوری که فقط عکس رو داخل ویوپورتها ببینید می تونید از کلید alt +b استفاده کنید و تصویر مورد نظرتون رو به عنوان تصویر پس زمینه داخل هر ویوپورتی که هستید بندازید . دقت کنید که تنظیمات این بخش خیلی مهمه .

3- راه دیگه ایی که می تونید به راحتی یک تصویر رو drag کنید و داخل محیط بیارید از منوی utility هست . بخش asset browser رو فعال کنید و عکسهای مورد نظر رو از هارد فراخونی کنید و به راحتی با درگ کردن اونها رو روی آبجکتها بندازید .
 

گلفام

عضو جدید
دوست خوبم وارد کردن عکس به محیط تری دی مکس معمولا به دلایل مشخصی انجام میشه . 1- اگر قراره که عکس شما به عنوان متریال داخل محیط باشه که باید از قسمت متریالها و انتخاب گزینه bitmap عکس مورد نظرتون رو فراخونی کنید و بعد با انتصاب متریال به یک آبجکت اون رو توی محیط ببینید و بتونید رندرش کنید .

2- اگر خواسته باشید از روی عکس مدل سازی کنید طوری که فقط عکس رو داخل ویوپورتها ببینید می تونید از کلید alt +b استفاده کنید و تصویر مورد نظرتون رو به عنوان تصویر پس زمینه داخل هر ویوپورتی که هستید بندازید . دقت کنید که تنظیمات این بخش خیلی مهمه .

3- راه دیگه ایی که می تونید به راحتی یک تصویر رو drag کنید و داخل محیط بیارید از منوی utility هست . بخش asset browser رو فعال کنید و عکسهای مورد نظر رو از هارد فراخونی کنید و به راحتی با درگ کردن اونها رو روی آبجکتها بندازید .
ممنون از توضیح کاملتون.منتها من متریال نمی خوام بدم.فرضا عکس یه مبل یا یه درخت و می خوام وارد مکس کنم.به من گفته بودن فقط از طریق merge کردن این کار شدنیه.
آخر نفهمیدم این قضیه ی merge چیه؟و دقیقا عکسو باید به چه صورتی درش بیارم تابتونم mergeاش کنم.
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ممنون از توضیح کاملتون.منتها من متریال نمی خوام بدم.فرضا عکس یه مبل یا یه درخت و می خوام وارد مکس کنم.به من گفته بودن فقط از طریق merge کردن این کار شدنیه.
آخر نفهمیدم این قضیه ی merge چیه؟و دقیقا عکسو باید به چه صورتی درش بیارم تابتونم mergeاش کنم.

merge کردن برای وارد کردن آبجکتهای مکس به صحنه موجود هست . وقتی در حال کار توی یک صحنه هستید و در حال آبجکت سازی ، امکان باز کردن یه فایل دیگه تری دی مکس رو ندارید برای وارد کردن آبجکتهای دیگه به یک صحنه جاری از این گزینه استفاده می کنید و فایلش با پسوند مکس رو وارد اون صفحه می کنید . تمام گزینه هایی هم که گفتید با این موضوع امکان پذیر و مشابه هست . فقط لفظ عکس شاید فایل با پسوند مکس منظورشون بوده .
 

hadi2643

کاربر بیش فعال
برای یهتر شدن کیفیت رندر نمیدونم ولی برای تغییر رنگ پس زمینه رندر می تونی از مسیر زیر استفاده کنی.
rendering-------------------->environment
بعد اگه خواستی رنگشو عوض کنی رو گزینه color کلیک میکنی اگر هم خواستی یه تصویر بزاری روی noneکلیک میکنی بعد هم bitmapبعد هم انتخاب تصویر مورد نظر.
با اجازه استاد
از كليد ميانبر 8 هم مي تونيم وارد تنظيمات background بشيم

مرسي از استاد مناره عشق
 

hadi2643

کاربر بیش فعال
یکی بگه چه طوری میشه کاری کرد که رندر با کیفیتر باشه؟
در ضمن صفحه مشکی رنگ پیشفرض رندر رو چه طوری میتونم عوض کنم و عکس دلخواه خودم رو بذارم؟
http://rapidshare.com/files/414062279/1.bmp
با تغيير سايز عكس در تنظيمات ابعاد و ذخيره كردن با پسوند tifمي توني كيفيت كارتو بالا ببري ولي اينم بگم كه زمان رندر اگه سيستم پائين باشه بالا مي ره
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
برای کاهش حجم آبجکتهای درخت در مکس باید چیکار کنم؟ از چندین درخت باید استفاده کنم که حجم بالایی میشه. کمکم کنید لطفا.

معمولا كاهش حجم در دو بخش مورد تحليل قرا مي گيره . اول صحنه ايي كه در حال كار كردن در اون هستيد و فضاي مدل سازيه كه به قدرت كارت گرافيك بستگي داره كه براي كم كردن حجم به صورتي كه بتونيد راحت توي فضا كار كنيد بايد روي درخت كليك راست كنيد و گزينه properties رو بزنيد و از منويي كه ظاهر مي شه display as a box رو تيك بذاريد . اينطوري درخت تبديل به يه باكس مي شه كه فقط در حالت رندر قابل مشاهده است . فراموش نكنيد براي تمام عناصر صفحه مي تويد از اين تكنيك استفاده كنيد .
بخش دوم كاهش حجم مربوط به خود آبجكته كه امكان پذير نيست . توصيه مي كنم براي كار با درخت از پلاگين tree storm استفاده كنيد . كتابخونه هاش يه دنياي جديد بهتون هديه مي ده !!
 

Similar threads

بالا