◄◄◄عکس های زیبا و برگزیده دنیای فیزیک ►►►

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی خورشید ناپدید می‌شود

جهت مشاهده ی تصویر در ابعاد واقعی 600x450 پیکسل اینجا کلیک کنید.

 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز

استراحت رنگارنگ

در کاراسیوک نروژ، مردی که روی اسنوموبیل خود دراز کشیده از تماشای نمایشی که شفق قطبی 20 فوریه عرضه کرده است لذت می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز



گلی که بر روی تکه‌ای از ایروژل حرارت دیده معلق گردیده؛ ایروژل عایق حرارتی بسیار خوبی است٬ چنان که گل از حرارت شعله هیچ آسیبی ندیده است.

 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند قطره فروفلوئید بر روی یک صفحه شیشه ای ریخته شده و نانو ذرات آهن که با خطوط مشکی در تصویر دیده می شوند، در کنار میدان مغناطیسی حالت دایره‌ای شکل و سه بعدی ایجاد کردند.

سپس با استفاده از یک سرنگ کوچک، رنگ های مختلف به ترکیب افزوده شدند و با حرکت میدان مغناطیسی در اطراف نانو ذرات آهن، تلفیق دیدنی از رنگ ها ایجاد شدند.


 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح تداخلی امواج آب / عکس




جهت مشاهده ی تصویر در ابعاد واقعی 600x507 پیکسل اینجا کلیک کنید.
 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاویری از اتم و مدل های اتمی

مدل اتمی ارئه شده توسط بور



---------------------------------------------------------------------------
مدل ارائه شده توسط رادرفورد

 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
Salam. Khaste nabashid. Ye soal dashtam , sazandeye aslie bombhaye hydrojen kudum keshvare


بزرگترین بمب هیدروژنی‌ای که تاکنون برای آزمایش، منفجر شده، معادل ۵۰ مگاتن تی‌ان‌تی قدرت انفجاری داشته‌.
نام این بمب بمب تزار بود که اتحاد جماهیر شوروی اون رو در سال ۱۹۶۱ آزمایش کرد. این قدرت انفجاری ۲۵۰۰ برابر قدرت انفجاری بمب هیروشیماست.

اینم ی عکس دیگه برای شما



انفجار بمب هیدروژنی رومئو در ۱۵ آوریل ۱۹۵۴ در نزدیکی جزیره بیکینی در خلال عملیات قلعه




 

ساحل مهتابي

عضو جدید
Lahzeye enfejare bomb/jakson live/kheli gashang bud.vahshat kardam az azematesh:)b nazare shoma chand ta az in bomb mitune ye abar shahro ba khak yksaan kone?
 

Campus

عضو جدید
کاربر ممتاز
Lahzeye enfejare bomb/jakson live/kheli gashang bud.vahshat kardam az azematesh:)b nazare shoma chand ta az in bomb mitune ye abar shahro ba khak yksaan kone?
بستگی به بمبش و شهرش داره :ی

اما این مطالب هم که براتون می زارم خالی از لطف نیس:


  • منطقه انفجار بمب‌های هسته‌ای به پنج قسمت تقسیم می‌شود:۱- منطقه تبخیر ۲- منطقه تخریب کلی ۳- منطقه آسیب شدید گرمایی ۴- منطقه آسیب شدید انفجاری ۵- منطقه آسیب شدید باد و آتش. در منطقه تبخیر درجه حرارتی معادل سیصد میلیون درجه سانتیگراد بوجود می‌آید و هر چیزی، از فلز گرفته تا انسان و حیوان، در این درجه حرارت آتش نمی‌گیرد بلکه بخار می‌شود.

  • آثار زیانبار این انفجار حتی تا شعاع پنجاه کیلومتری وجود دارد و موج انفجار آن که حامل انرژی زیادی است می‌تواند میلیون‌ها دلار تجهیزات الکترونیکی پیشرفته نظیر ماهواره‌ها و یا سیستم‌های مخابراتی را به مشتی آهن پاره تبدیل کند و همه آنها را از کار بیندازد.

  • اینها همه آثار ظاهری و فوری بمب‌های هسته‌ای است . پس از انفجار تا سال‌های طولانی تشعشعات زیانبار رادیواکتیو مانع ادامه حیات موجودات زنده در محل‌های نزدیک به انفجار می‌شود.

  • پرتو رادیو اکتیو از پرتوهای آلفا، بتا، گاما و تابش نوترونی تشکیل شده‌است. نوع آلفای آن بسیار خطرناک است ولی توان نفوذ اندکی دارد.این پرتو در بافت زنده تنها کمتر از ۱۰۰ میکرون نفوذ می‌کند اما برای آن ویرانگر است.

  • پرتوی گاما از دیوار و سنگ نیز عبور می‌کند.هر ۹ میلی‌متر سرب یا هر ۲۵ متر هوا شدت تابش آن را نصف می‌کند. این پرتو نیز با توجه به فرکانس بسیار بالا، انرژی زیادی دارد که اگر به بدن انسان برخورد کند از ساختار سلولی آن عبور کرده و در مسیر حرکت خود باعث تخریب ماده دزوکسی ریبو نوکلوئیک اسید یا همان DNA شده و سرانجام زمینه را برای پیدایش انواع سرطان‌ها، سندرم‌ها ونقایص غیر قابل درمان دیگر فراهم می‌کند وحتی این نقایص به نسل‌های آینده نیز منتقل خواهد شد. برای جلوگیری از نفوذ تابش گاما به حدود ۱۰ سانتی‌متر دیوارهٔ سربی نیاز است.

اثرات و مراحل انفجار هسته‌ای


نورانفجار

اولین نشانه یک حمله اتمی نور خیره کننده آن است که مقداری از خورشید درخشنده تر است و مانند فلاش عکاسی یا صاعقه است و نگاه کردن به آن حتی چند ثانیه می‌تواند انسان را نابینا کند و حتی در مواردی باعث نابینایی کامل خواهد شد

تشعشع حرارتی


  • گوی آتشین تشکیل شده که دمای مرکز آن به چند میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد (حتی از سطح خورشید هم بیشتر می‌شود).
  • هرچیزی را در نزدیکی خود به خاکستر سفیدی تبدیل می‌کند وجود باد هم می‌تواند به این عمل کمک نماید.
  • در همان دو الی سه ثانیه اول تشکیل می‌شود و با سرعتی معادل دو برابر سرعت صوت به راه می افتد وهرچه بر سر راهش باشد پرتاب و نابود میکند.
  • اجسامی که توسط موج انفجار متلاشی شده مانند گلوله به پرواز در می‌آیند و آثار ناشی از آن تهدید جدی برای انسان به شمار می‌رود.
  • خود موج انفجار نیز بر اعصاب انسان تاثیر گذاشته و باعث عدم تعادل (موقت یا دائم) می‌گردد که به اصطلاح به آن موجی شدن میگوییم و همچنین باعث آسیب‌های شدید بر پرده گوش و دیافراگم قفسه سینه می‌شود که به ترتیب در اثر برخورد موج با پرده گوش و دومی دراثر باز ماندن دهان انسان یا تنفس هنگام آمدن موج است که عوارض آنها کری---ودومی مرگ است .
تشعشع هسته‌ای

این تشعشعات بسیار خطرناک و به محض انفجار بمب در تمام نقاط پخش می‌شود که شامل چهار دسته‌اند:

آلفا

این ذره برد و قدرت نفوذ کمتری نسبت به سایر ذرات دارد و توسط یک ورق کاغذ یا پارچه یا پوست انسان متوقف می‌شود.

بتا

این ذره از ذرات آلفا قدرت نفوذ بیشتری دارد ولی دارای برد کمتری می‌باشد و توسط یک صفحه فلزی با ضخامت بیش از سه میلیمتر متوقف می‌شود.
گاما

این اشعه مانند امواج رادیویی دارای برد بسیار زیادی می‌باشد، قدرت نفوذ و تخریب این اشعه بسیارزیاد است. یک لایه ۱۵سانتیمتری بتن یا یک لایه ۲۰ سانتیمتری خاک فقط نیمی از این اشعه را می‌گیرد و همان نیمی دیگر اثرات زیانبار خود را بر جای میگذارد.
نوترون

نوترون نیز مانند گاما هم بسیار زیانبار است هم دارای برد بسیار زیادی می‌باشد و قدرت نفوذ و تخریب بسیار زیادی دارد با این تفاوت که نوترون ذره است و گاما اشعه. اثر تخریبی آن در موجودات زنده بیشتر است تا اشیاء.در صورت انفجار بسیار کشنده خواهد بود .



اینم ی تا عکس تا پست از تاپیک منحرف نشه:



ابر قارچی بمباران اتمی ناگاساکی ژاپن در ۱۹۴۵ حدود ۱۸ کیلومتر به هوا فوران کرد.
 

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکسی که توی پست اول تاپیک گذاشته بودین فوق العاده بود!
تشکر
 

Similar threads

بالا