گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم و سایه دوست

fagoli754

عضو جدید
گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم و سایه دوست (بخش اول)


پس اگر شما هم نگران رسیدگی به گیاهان آپارتمانی، نور کم یا کمبود جا هستید یا تجربه کافی برای پرورش گیاهان را ندارید، اصلا نگران نباشید؛ در این مقاله گروهی از گیاه آپارتمانی مقاوم (Resistant houseplants) را معرفی خواهیم کرد که با سبزی‌شان حسی مثبت را به شما القا می‌کنند. گروهی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که در برابر عوامل نامساعد محیطی مقاوم هستند و برای نگهداری از آنها لازم نیست تجربه زیادی داشته باشید و زمان زیادی را صرف کنید. این گروه از گیاهان، گیاه آپارتمانی مقاوم نام دارد.

دلایل نگهداری گل آپارتمانی مقاوم

امروزه با تبدیل ‌شدن خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌ها و کوچک‌شدن اندازه‌ی پنجره‌ها و فضای باز، علاقه‌مندان به نگهداری گل و گیاه با معضلاتی برای پرورش و نگهداری گیاهان رو‌به‌ رو هستند که یکی از این مشکلات فراهم کردن محیط مناسب برای رشد گیاه است از جمله این مشکلات میتوان به مشکل کم‌نوری اشاره کرد.

علاوه بر مشکلاتی که برای فراهم کردن عوامل محیطی نگهداری گل و گیاه وجود دارد، مشکل دیگری نیز وجود دارد که آن نداشتن فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان است. در دنیای پرمشغله و صنعتی امروز کمتر کسی پیدا میشود که هر روز بتواند مقداری از زمان خود را به مراقبت و نگهداری گل و گیاه اختصاص بدهد. برای همه ی علاقه مندان نگهداری از گل و گیاه این اتفاق افتاده است که با غافل شدن از گیاهشان، شاهد پژمردگی آن شده باشند. وجود این مشکلات باعث شده تا حتی کسانی که شیفته گل و انواع گیاهان آپارتمانی هستند قید نگهداری این موجودات زیبا و دلنشین را بزنند.

گروهی از افراد هم هستند که تجربه کافی برای نگهداری از گل و گیاه ندارند و نمیتوانند نیاز های گیاه خود را تامین کنند و در آخر با نگهداری نادرست باعث نابودی گیاه خود میشوند.

معرفی گیاهان مقاوم آپارتمانی

تنوع گلهای مقاوم آپارتمانی که متناسب با شرایط آپارتمان‌ها باشند بسیار زیاد است.

الف) گیاهان مقاوم به نور کم (سایه دوست)

ب) گل مقاوم به کم آبی

پ) گل های مقاوم به سرما و گرما

از انواع گیاهان با دوام هستند که شما دوستداران گیاه و گل مخصوص آپارتمان مثل گل رز جاودان میتوانید باتوجه به شرایط تان از میان آنها انتخاب کنید و از حضور آنها در زندگتان لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم از جمله عناصر تزیینی و طبیعی مهمی هستند که ما ایرانی ها علاقه زیادی به حضور همیشگی آنها در منزل مان داریم. حتی آنهایی هم که از این موجودات دوست داشتنی و فرح بخش در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمی کنند، به زیبایی و تاثیر گذاری زیاد آنها در جسم و روح انسان واقف هستند.


گل مخصوص آپارتمان مثل گل رز جاودان به فضای منزلتان سبزی و تازگی می‌بخشند و حتی برای تصفیه هوا هم بسیار مفید هستند. بدون شک حضور گیاه آپارتمانی در کنار شما می‌تواند محیط اطراف شما را به جایی دوست داشتنی‌تر و زیباتر تبدیل کند. همچنین می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک هدیه سبز برای مناسبت‌های مختلف استفاده کنید.


الف) گلهای آپارتمانی سایه دوست مقاوم

اینکه هر روز خورشید خانه شما را روشن کند و وسعت نور آن کل خانه شما را در بر بگیرد بسیار زیبا و دوست داشتنی ست. مگر نوری بهتر از نور خورشید وجود دارد؟ نقاطی از خانه وجود دارند که نور کمتری به آن نقاط تابیده می‌شود و یا احتمالا منزل شما دارایب نور کمی برای نگهداری گیاهان خانگی باشد. از طرفی ما تصمیم داریم تا در آن قسمت از خانه یک گیاه قرار دهیم. حال چاره چیست؟

کم بودن نور آفتاب یا همان نور طبیعی را میتوان با بعضی از لامپ های مناسب برای گلدان جبران کرد. ولی بیشتر گیاهان با نور طبیعی خورشید شرایط رشد برای آن ها فراهم میشود. در این مواقع باید از «گیاهان آپارتمانی سایه دوست یا مقاوم به نور کم» استفاده کنیم که نیاز به نور خورشید ندارند و میتوانید در اتاق ها و قسمت هایی از خانه که در معرض آفتاب قرار ندارند از آنها استفاده کنید.

ب) گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما و گرما

تغییر فصل و نوسان دمایی علاوه بر اینکه زندگی ما انسان ها را دچار تحول می کند، بر زندگی گیاهان نیز که از موجودات زنده به شمار می روند تاثیر می گذارد. از آنجایی که دما یکی از فاکتورهای مهم در زندگی سالم گیاهی محسوب می شود، با سرد شدن و کاهش دما باید مراقب نیازهای گیاهی بود و تا حد ممکن از سرمازدگی گیاهان جلوگیری کرد. با وجود آنکه انسان تا حد ممکن محل زندگی خود را گرم می کند و آن را در شرایط معتدل نگه می دارد، ولی سرما همچنان وارد خانه می شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

fagoli754

عضو جدید




پ) گیاهان مقاوم به بی آبی و خشکی
یکی از نگرانی های شما هنگام سفر رفتن یا عدم حضور در خانه، گیاهان شماست. ترس پژمرده شدن در مدت کوتاه شما از تنها گذاشتن گیاهان در خانه باز می دارد. نگهداری و خرید گل آپارتمانی مقاوم به بی آبی و رز ماندگار اصل به شما کمک میکند تا در سفرهای زیر دو هفته نگران گیاهان مقاوم خود نباشید. برخی گیاهان مثل زاموفیلیا در برگ های خود آب ذخیره میکنند و در مواقع کم آبی و بی آبی شادابی و طراوات خود را حفظ میکنند.

در ادامه این مقاله از گل فروشی VIP Shop قصد داریم به معرفی «۲۰ گیاه آپارتمانی مقاوم و سایه دوست» که علاوه بر نور کم در برابر کم آبی، خشکی،سرما و گرما نیز مقاوم هستند، خواهیم پرداخت که در طیف گسترده‌ای از دمای محیط زندگی انسان بتوانند زندگی کنند، این گیاهان قابل رشد در نور کم باشند و نسبت به آب کم توقع باشند تا خیالتان را از بابت آبیاری گیاه آسوده سازید. با ما همراه باشید.

۱- زاموفیلیا (Zamiifolia)
گیاه زاموفیلیا یکی از گیاهان بومی مناطق جنوبی و شرقی آفریقا می‌باشد. این گیاه در خاک دارای ریشه های غده ای شکلی است که به آن ریزوم میگویند.

در واقع این ریزوم ها و ساقه های گوشتی هستند که با نگهداری آب درون خود این گیاه را جزء دسته ی گیاهان کم آب قرار داده است. زامیفولیا در محیطی با نور متوسط بهتر رشد میکند اما محیط های کم نور را نیز به خوبی تحمل میکند. همچنین این گیاه مقاوم و زیبا طیف گسترده ای از دما را نیز تحمل میکند.خرید گل آپارتمانی آنلاین زامیفولیا با آن برگ های براق و چرم شکلش میتواند زینت بخش محل زندگیتان باشد. زیبایی که بسیاری از گیاهان از آن بی بهره اند.

این گیاه آپارتمانی محبوب، با اقتدار در صدرِ لیست گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما قرار دارد. این گیاه مقاومت زیادی در برابر دمای پایین دارد. اگر چه این گیاه می تواند در محیط های با نور زیاد و دمای بالا نیز زنده بماند، اما از مهم ترین دلایل پرطرفدار بودن و نکته جالب توجه این گیاه و رز ماندگار اصل، این است که می تواند در محیط هایی با حداقلِ نورِ طبیعی و با دمای پایین نیز رشد کند. بهترین شرایط برای رشد زامیفولیا این است که آن را به صورت خشک نگه دارید؛ به خاک آن آب بدهید و تا خشک شدن کامل آن، آبیاری انجام ندهید. در واقع این گیاه به کم آبی نیز مقاوم است. بسیار شگفت انگیز است، نور کم و آب کم! احتمالاً یکی از دلایل پرطرفدار بودن این گیاه داشتن همین ویژگی ها می باشد.

۲- سانسوریا (Sansevieria)

سانسوریا (sansevieria) یکی از گیاهان بومی آفریقا،ماداگاسکار و جنوب آسیا می‌باشد. خرید گل آپارتمانی سانسوریا معمولا انتخاب مناسب دیگری است که با نام های زبان مار یا زبان مادر شوهر هم خوانده میشود. سانسوریا لقب بهترین گیاه برای افراد فراموشکار را به خود اختصاص داده است. این گیاه زیبا مانند گل رز ماندگار به مراقبت اندکی نیاز دارد و علاوه بر آبیاری کم به نور کم و سایه نیز مقاوم است و به قول معروف نامیرا ست.

از طرفی دیگر او میتواند حتی رطوبت های بالا مثل حمام را هم تحمل کند و طیف های گسترده از دما نیز خود را حفظ کند. فقط حواستان باشد که او را در هوای سرد نگذارید. از طرفی چون برگ های سانسوریا زود میسوزند او را در معرض آفتاب نیز زیاد قرار ندهید. البته این مقاومت در برابر نور کم برای گونه‌های ابلق صادق نیست. چون این گونه ‎ها برای ماندن رگه ‎های زرد به نور نیاز دارند. پس اگر دنبال گیاهی هستید که برای همیشه سبز و سر حال بماند یک سانسوریا برای خود بخرید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا