[ گفت و گو ] - دکتــری مهندسی شیمی

نگارجون

عضو جدید
نوع سوالا تو مصاحبه خیلی چیزارو مصاحیه میکنه. از من راجع به پروژه سوال کردن از کارم خوششون اومده بود
رزومم یه طرح پژوهشی-یه کنفرانس ملی-یه مقاله با ایمپکت 3.3 و یک مقاله پابمد

ممنون بابت پاسختون. ببخشید یه سوال دیگه امسال دانشگاه های تهران حداقل امتیاز برای مصاحبه رو چند در نظر گرفته بودن؟ و امتیازی که بهتون دادن نسبت به رزومتون منطقی بود؟
 

gadireye

عضو جدید
ممنون، لطف دارید
زبان 18 درصد
استعداد تحصیلی 44 درصد
تخصصی 55
معدل موثر 19.55
رتبه 24
بازم خیلی خیلی مبارکه ، ان شا الله شیرنی فارغ التحصیلی تون رو بخوریم

جسارتا کنکور خود مهندسی شیمی یا بیو؟
 

Hadie89

عضو جدید
سلام
دوستان بالاخره این قانون جدید ازمون دکتری از ازمون اسفند امسال برگزار میشه یا نه؟ بعد یک سوال الان پاییز ترم سه هستیم میتونیم دکتری شرکت کنیم یا نه؟
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام
دوستان بالاخره این قانون جدید ازمون دکتری از ازمون اسفند امسال برگزار میشه یا نه؟ بعد یک سوال الان پاییز ترم سه هستیم میتونیم دکتری شرکت کنیم یا نه؟
سلام...جواب هر دو سوالتون بله هست...
 

eng.che

کاربر فعال
سلام بچه ها
میشه متن های تقدیر و تشکری که توی پایان نامه هاتون بوده اینجا بذارید؟
توی نت خیلی سرچ زدم ولی اکثرا همه کپی پست از یه سایت بود و همه تکراری بودن
ممنون میشم راهنماییم کنید...
 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام بچه ها
میشه متن های تقدیر و تشکری که توی پایان نامه هاتون بوده اینجا بذارید؟
توی نت خیلی سرچ زدم ولی اکثرا همه کپی پست از یه سایت بود و همه تکراری بودن
ممنون میشم راهنماییم کنید...
صفحه اول:

تقدیم قطره­ای آب به دریا و شراره ­ی یک شمع به خورشید بیش از آنکه گویای سپاس و قدردانی باشد، مایه شرمندگی است.

تقدیم به بیکران مهر و عطوفت مادرم
تنها در آغوش بی­دغدغه اوست که از غروب می­گریزم و به تماشای سپیده­ها می­روم. آرامش جانم، هر دم، از نوازشگر دستانش متولد می­شود. او که از نگرانی نمناک نگاهش گریزی نیست. هستی من، به تمنای زمزمه­های عارفانه و شبانه­اش متبلور می­شود. مادرم، هزاران بوسه بر تپش­های قلب مهربانت.

تقدیم به پدرم
او که سحر نگاهش رخوت از گام­های ناتوانم می­زداید. طنین صدایش مرا با خود به گستره­ی امن­ترین آرامش جهان می­رساند. پدرم، نگاهم تنها به افق دوردستی است که تو به نظاره نشسته­ای. پدرم، هزاران بوسه بر خستگی راسخ دستانت.

صفحه دوم:

تقدیم به استاد عزیزی که نه تنها با آموختن علم بلکه با آموزش روش درست آزاد اندیشیدن و پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای همواره دانشجویان را از آسیب کج فهمی، تعصب و گمراهی دور نگه داشته و راه زندگی درست و آزادگی را به آن­ها می­آموزد. من همواره خود را مدیون ایشان دانسته و با استفاده از این فرصت به ایشان ادای احترام می­کنم.

صفحه سوم:

سپاس­گزاری

الهی این بار نیز زبان قاصرانه ولی خاشعانه تو را سپاس می­گوید که بی­ هیچ چشمداشتی از بندگانت و با کرامت بی انتهایت هر روز می­بخشی و می­بخشانی.
از اساتید محترم جناب آقای دکتر ** و جناب آقای دکتر ** که با پذیرفتن داوری این پایان­نامه مرا از نقطه نظرات ارزشمندشان بهره­مند ساختند تشکر می­کنم. همچنین از جناب آقای دکتر *** که به­ عنوان ناظر جلسه دفاع و نماینده شورای تحصیلات تکمیلی در جلسه دفاعیه اینجانب حضور داشتند کمال تشکر را دارم.
و نیز از دوستان خوبم آقایان *** که دوران بسیار خوبی را با آنهاداشتم تشکر می­ نمایم.


پ.ن: فونتش نستعلیق باشه و حق کپی رایت حفظ بشه ;):D
 

designchem

متخصص طراحی دستگاههای تبادل حرارت
کاربر ممتاز
سلام دوستان.کسی اطلاعاتی راجع به چگونگی پذیرش دکترای پژوهشی مهندسی شیمی رو داره؟اصلا رشتمون دکترای پزوهشی داره؟برای پذیرشش چطوری باید اقدام کرد؟پذیرش فقط محدود به پزوهشکده های صنعت نفت میشه یا نه؟
 

ertebatbama

عضو جدید
با سلام :
دو سال پیش که ارشد قبول شدم تصمیم گرفتم تاپیکی در مورد ارشد راه بیاندازم که نشد ولی حالا که دارم ارشد رو تموم میکنم امیدوارم بتونم تاپیک خوبی در مورد دکترا راه بندازم:
قبول شدن در مقطع دکترا از دو راه امکان پذیره:
1:شرکت در ازمون جامع
2:ازمون و مصاحبه پژوهشی
که سر فرصت درمورد هردو کامل توضیح میدم.فعلا سرفصل دکترا رو واسه دانلود قرار میدم تا بعدا.
ایمیلی که واسه ارتباط در نظر دارم:mmsarafraz@aol.comهست.


لیست مطالب مهم در این تایپک:
پذیرش دانشگاه رازي در مقطع دكتري سال تحصيلي89-88#4
نحوه ازمون و برگزاری + لیست دروس#8
دفترچه ازمون دکتری سال 89 مهندسی شیمی#14
نحوه بورسیه و شهریه ازاد در دکترا#16
موارد ازمونی در دکترا#17
دفترچه ازمون دکتری سال 92 مهندسی شیمی #66
موارد ضروری در رزومه#119
کلید ازمون دکتری سال 91 و 92 مهندسی شیمی #158
لیست سیاه ژورنال های خارجی#335
پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان برای سال تحصیلی 94-93 دانشکده فنی دانشگاه تهران (+ دکتری مهندسی شیمی)#338
زبان عمومی آزمون دکتری+پاسخ نامه تشریحی کلیه سوالات زبان کنکور دکتری 90 و 91#389
استعداد تحصیلی آزمون دکتری+نمونه سوالات آزمون دکتری 91#390
100 تست منتخب آزمون دکتری 92-90 --- استعداد تحصیلی+پاسخنامه تشریحی#391

دکتری دیگه مثل سابق با ارزش نیست. سالی 100 ها نفر وارد این مقطع می شوند. که دانشگاه آزاد دیگه از حدش گذراند و در هر کلاس الان حدود 40 نفر دکتری مهندسی شیمی یا سایر رشته ها میخونن تو واحدهای تهران جنوب و تهران شمال و علوم و تحقیقات و خیلی بی ارزش کرده مدرک دکتری. دیگه دکتری خوندن تو ایران فایده نداره. چون آخرش بیکاری الافی و تلف کردن عمر. چون اولا دیگه ظرفیت هیئت علمی خیلی محدود شده چون اساتید زیاد و دانشجوی لیسانس کم شده و از هر 100 نفر یکی شانس هیئت علمی شدن داره و ثانیا اکثرا پارتی بازی و از قدیمی های همون دانشگاه برای تدریس برمیدارن. وضعیت حق التدریس هم که افتضاح. ساعتی 9 هزار تومن به دانشجو دکتری یا استاد حق التدریس میدن که خرج کرایه اش هم نمیشه. میشه ماهی 250 هزار تومن که اونم اکثرا اواخر ترم میدن کلش. دوستان من که دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه های سراسری معتبر مثل تربیت مدرس و تهران و شریف گرفتن با سواد بالا و حداقل 7 تا مقاله isi الان بیکارن و سن استخدامشون هم گذشته. تازه دیگه هیچ شرکتی با مدرک دکتری استخدام نمیکنه. امریه هم که خیلی سخت میدن و این بنده خداها باید دوسال خدمت سربازی هم بروند. بعدشم عمرشون کامل رفته. دکتری قبول شدن هنر نیست. اگر کسی کار نداشته باشه و الکی و سریع و بدون فکر وارد مقطع دکتری بشه. گرفتار میشه. چون دکتری سراسری که تا 5 سال حداقل نگه میدارن دانشجو تا 3 یا 4 تا مقاله isi سنگین با امتیاز بالا اکسپت کنه و بهیچ عنوان دانشجو اجازه کار نداره و کاملا از زندگی عقب میفته. اونم با این اوضاع کار و هیئت علمی. لیسانسه ها موفق ترند. در مورد دکتری دانشگاه آزاد هم که اصلا صرف نداره. الان حدود 80 میلیون هزینه داره. 2 ترم اول واحدها هرترم حدود 9 واحد میشه حدود 18 میلیون. ترم سوم هم امتحان جامع میشه 6 میلیون و ترم چهارم تصویب پروپوزال 6 میلیون و ترم های 4 و 5 و 6 پایان نامه حدود 24 واحد که با شهریه ثابت سه ترم پایان نامه حدود 45 میلیون خرج داره. ترم 7 هم که تمدید پایان نامه اجباری باز 6 میلیون و تازه اگه شخص شانس بیاره که مقالاتش تا ترم 7 بیاد وگرنه تمام زندگی شو باید پول کنه برای ادامه تحصیل تو دانشگاه آزاد. تازه رشته های مهندسی کلی خرج مواد و دستگاه و آزمایش و تست داره. دست آخر هم هیئت علمی فقط با مدرک دکتری تمام الان ممکن و متاسفانه شرایطش خیلی سخت شده و دیگه بورس تحصیلی هم نمیکنن. چون تعداد دانشجو بالاست و دکتری آزاد ارزش و اعتبار نداره. وضعیت پردیس های سراسری و شبانه ها هم بدتر و خرج تحصیلش خیلی بیشتر میشه. به نظر من با این شرایط ادامه تحصیل تو این مقطع فقط برای افراد ثروتمند و با شغل دولتی یا آزاد با درآمد بالا مناسب. بهتر دوستان قبل از ادامه تحصیل در مقطع دکتری یک سبک و سنگین بکنن و کمی فکر کنن و بعد تصمیم بگیرند. حداقل وضعیت نظام وظیفه و کار خودشون مشخص کنن که اگر سن بره بالا دیگه نمیشه کاری کرد و آدم 5 یا 6 سال از زندگی عقب می افته و راه رفته رو نمیشه برگشت. درصورت انصراف از ادامه تحصیل باید شخص قبول شده مبلغ 20 میلیون جریمه به دانشگاه آزاد بده. چون سفته میگیرن موقع ثبت نام. امیدوارم مطلب فوق مفید باشه و قبل از ادامه تحصیل اول فکر جیب خودتون و بعد هم فکر عاقبتش و عمر تلف شده رو بکنید.
 

ertebatbama

عضو جدید
سلام دوستان.کسی اطلاعاتی راجع به چگونگی پذیرش دکترای پژوهشی مهندسی شیمی رو داره؟اصلا رشتمون دکترای پزوهشی داره؟برای پذیرشش چطوری باید اقدام کرد؟پذیرش فقط محدود به پزوهشکده های صنعت نفت میشه یا نه؟
هر کارخانه یا شرکت دولتی یا خصوصی که تعهد بده به دانشگاه آزاد تا کل مخارج پژوهش و تحصیل دانشجو در مقطع دکتری را بدهد. طی قراردادی با دانشگاه آزاد و موافقت ریاست گروه مهندسی شیمی مربوطه و استاد مشاور امکان دکتری پژوهشی هست. فقط باید پروژه مورد نظر صنعتی و جدید باشه و بشه از توش راحت مقاله استخراج کرد. البته دکتری پژوهشی الان تو ایران فقط برای ارتقاء شغلی و مراکز پژوهش محور و تحقیقاتی مثل واحد های R&D خوب و برای تدریس دانشگاه اعتبار و ارزشی نداره.
 

sahar_farj

عضو جدید
سلام
بچهها کسی میدونه قراره از دروس در حد کارشناسی امتحان بگیرن یا ارشد؟اخه ی جایی خوندم در حد کارشناسی و پایه امتحان میگیرن
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام
بچهها کسی میدونه قراره از دروس در حد کارشناسی امتحان بگیرن یا ارشد؟اخه ی جایی خوندم در حد کارشناسی و پایه امتحان میگیرن
سلام....هنوز به طور دقیق شفاف سازی نکردند....ولی اونطور که از لفظ "پایه" برمیاد و آزمون برای گرایش های مختلف مهندسی شیمی یکسانه باید در حد همون کارشناسی باشه....ولی باز باید پیگیر اخبار بود تا دقیقاً مشخص بشه.
 

Hadie89

عضو جدید
دکتری دیگه مثل سابق با ارزش نیست. سالی 100 ها نفر وارد این مقطع می شوند. که دانشگاه آزاد دیگه از حدش گذراند و در هر کلاس الان حدود 40 نفر دکتری مهندسی شیمی یا سایر رشته ها میخونن تو واحدهای تهران جنوب و تهران شمال و علوم و تحقیقات و خیلی بی ارزش کرده مدرک دکتری. دیگه دکتری خوندن تو ایران فایده نداره. چون آخرش بیکاری الافی و تلف کردن عمر. چون اولا دیگه ظرفیت هیئت علمی خیلی محدود شده چون اساتید زیاد و دانشجوی لیسانس کم شده و از هر 100 نفر یکی شانس هیئت علمی شدن داره و ثانیا اکثرا پارتی بازی و از قدیمی های همون دانشگاه برای تدریس برمیدارن. وضعیت حق التدریس هم که افتضاح. ساعتی 9 هزار تومن به دانشجو دکتری یا استاد حق التدریس میدن که خرج کرایه اش هم نمیشه. میشه ماهی 250 هزار تومن که اونم اکثرا اواخر ترم میدن کلش. دوستان من که دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه های سراسری معتبر مثل تربیت مدرس و تهران و شریف گرفتن با سواد بالا و حداقل 7 تا مقاله isi الان بیکارن و سن استخدامشون هم گذشته. تازه دیگه هیچ شرکتی با مدرک دکتری استخدام نمیکنه. امریه هم که خیلی سخت میدن و این بنده خداها باید دوسال خدمت سربازی هم بروند. بعدشم عمرشون کامل رفته. دکتری قبول شدن هنر نیست. اگر کسی کار نداشته باشه و الکی و سریع و بدون فکر وارد مقطع دکتری بشه. گرفتار میشه. چون دکتری سراسری که تا 5 سال حداقل نگه میدارن دانشجو تا 3 یا 4 تا مقاله isi سنگین با امتیاز بالا اکسپت کنه و بهیچ عنوان دانشجو اجازه کار نداره و کاملا از زندگی عقب میفته. اونم با این اوضاع کار و هیئت علمی. لیسانسه ها موفق ترند. در مورد دکتری دانشگاه آزاد هم که اصلا صرف نداره. الان حدود 80 میلیون هزینه داره. 2 ترم اول واحدها هرترم حدود 9 واحد میشه حدود 18 میلیون. ترم سوم هم امتحان جامع میشه 6 میلیون و ترم چهارم تصویب پروپوزال 6 میلیون و ترم های 4 و 5 و 6 پایان نامه حدود 24 واحد که با شهریه ثابت سه ترم پایان نامه حدود 45 میلیون خرج داره. ترم 7 هم که تمدید پایان نامه اجباری باز 6 میلیون و تازه اگه شخص شانس بیاره که مقالاتش تا ترم 7 بیاد وگرنه تمام زندگی شو باید پول کنه برای ادامه تحصیل تو دانشگاه آزاد. تازه رشته های مهندسی کلی خرج مواد و دستگاه و آزمایش و تست داره. دست آخر هم هیئت علمی فقط با مدرک دکتری تمام الان ممکن و متاسفانه شرایطش خیلی سخت شده و دیگه بورس تحصیلی هم نمیکنن. چون تعداد دانشجو بالاست و دکتری آزاد ارزش و اعتبار نداره. وضعیت پردیس های سراسری و شبانه ها هم بدتر و خرج تحصیلش خیلی بیشتر میشه. به نظر من با این شرایط ادامه تحصیل تو این مقطع فقط برای افراد ثروتمند و با شغل دولتی یا آزاد با درآمد بالا مناسب. بهتر دوستان قبل از ادامه تحصیل در مقطع دکتری یک سبک و سنگین بکنن و کمی فکر کنن و بعد تصمیم بگیرند. حداقل وضعیت نظام وظیفه و کار خودشون مشخص کنن که اگر سن بره بالا دیگه نمیشه کاری کرد و آدم 5 یا 6 سال از زندگی عقب می افته و راه رفته رو نمیشه برگشت. درصورت انصراف از ادامه تحصیل باید شخص قبول شده مبلغ 20 میلیون جریمه به دانشگاه آزاد بده. چون سفته میگیرن موقع ثبت نام. امیدوارم مطلب فوق مفید باشه و قبل از ادامه تحصیل اول فکر جیب خودتون و بعد هم فکر عاقبتش و عمر تلف شده رو بکنید.
واقعا؟ :( حسابی نا امیدم کردی. اخه همونطور که میدونی وضعیت استخدام و بازار کارم افتضاحه...
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
واقعا؟ :( حسابی نا امیدم کردی. اخه همونطور که میدونی وضعیت استخدام و بازار کارم افتضاحه...

شما دکتری دانشگاه دولتی بخون ارزش داره.. اینطوریم نیست که بگی زیاد دانشجو میگیره.. جمع بزنی باهم کل دانشگاه های تهران روزانه چهل نفرم نگرفته.. پس این حرف درست نیست که الان همه دارن دکترا میخونن ارزش نداره..
هیچ وقتم ناامید نشو دوستم
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
دوستان،کیا منابع آزمون دکترا رو دارن؟ و براش شروع کردن؟!
سلام...
من که فعلا قصد خوندن ندارم...
منابع آزمون هم که تقریبا مشخصه.....سیالات،ترمو و ریاضی مهندسی
سیالات که کتاب خوب نیست تو بازار ولی بنظر من پارسه و راهیان
ترمو: مدرسان (ترمو2: راهیان ارشد)
ریاضی مهندسی: مدرسان شریف
استعداد: مسیح خواه
زبان: 504 و 1100 و کتاب زبان آزمون دکتری (دکتر خیرآبادی،انتشارات کتابخانه فرهنگ)
 

lakistan

عضو جدید
سلام...
من که فعلا قصد خوندن ندارم...
منابع آزمون هم که تقریبا مشخصه.....سیالات،ترمو و ریاضی مهندسی
سیالات که کتاب خوب نیست تو بازار ولی بنظر من پارسه و راهیان
ترمو: مدرسان (ترمو2: راهیان ارشد)
ریاضی مهندسی: مدرسان شریف
استعداد: مسیح خواه
زبان: 504 و 1100 و کتاب زبان آزمون دکتری (دکتر خیرآبادی،انتشارات کتابخانه فرهنگ)

مرسی دوست من،یعنی بین درسای اختصاصی،فقط سیالات و ترمو میان؟
 

fsh91

کاربر فعال
سلام دوستان

لطفا یکی راهنمایی میکنه منظور از ریاضیات مهندسی همون ریاضیات مهندسی هست که توی کارشناسی خوندیم یا منظورش ریاضیات کاربردی هم هست؟؟ چون مشخص نکرده
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان

لطفا یکی راهنمایی میکنه منظور از ریاضیات مهندسی همون ریاضیات مهندسی هست که توی کارشناسی خوندیم یا منظورش ریاضیات کاربردی هم هست؟؟ چون مشخص نکرده
سلام...
بنظر که همون ریاضیات مهندسیه!
ما که نمیتونیم خودمون درسیو فرض کنیم که بخواد بیاد...مجبوریم به همین ظاهر گفته های سنجش عمل کنیم....
متاسفانه متاسفانه متاسفانه تو کشور ما برعکسه...هرچی مقطع تحصیلیت بالاتر میره بی توجهی بیشتر میشه!
الان خیلی از بچه ها که امسال آزمون دکتری دارند هنوز هم که هنوزه خیلی ابهامات دارند و حتی تو نحوه برگزاری آزمون و نحوه قبولی و چیزای دیگه شک وجود داره....و کسی هم عین خیالش نیست....به قول گفتنی هر دم از از این باغ بری می رسد!....یه بار سنجش میاد یه چیزی میگه فرداش مجلس یه چی دیگه و .....
خدا بخیر کند...ان شاء الله!
 

romn

عضو جدید
با سلام
ترمو دکتر سمیع پور انتشارات پوران پوژهش کاملتر از راهیان ارشد
ریاضیات هم منظور همون ریاضیات مهندسی مربوط به انتگرال های فوریه و تبدیلات لاپلاس و... است
موفق باشید
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان

لطفا یکی راهنمایی میکنه منظور از ریاضیات مهندسی همون ریاضیات مهندسی هست که توی کارشناسی خوندیم یا منظورش ریاضیات کاربردی هم هست؟؟ چون مشخص نکرده

توی کنکور دکترای بچه های مکانیک از قدیم هم ریاضی مهندسی بوده.. که همون لاپلاس و فوریه و...
انگار یه کتابی هم میخونن نویسنده اش کریمی هست.. اطلاعات بیشتری ندارم..
ولی دیدم این کتاب کریمی رو زیاد میخونن
 
بالا