[گروت ریزی زیر صفحات بیس پلیت]►

رضا مجیدی

عضو جدید
زمان اجرای گروت ریزی زیر صفحات بیس پلیت،بهتر که قبل از نصب اسکلت فلزی باشه یا بعد از نصب وچرا؟؟؟؟؟
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروت ريزي اخرين مرحله براي يك استراكچره

چون بعد از نصب و تنظيمات اوليه و سپس بعد از نصب تجهيزات مكانيكال و شوتها و كانواير ها و جوشكاري نهايي و ....... كه ديگه نيازي نبود به تنظيم براي اين كه بولتها اسيب نبينه با گروت هاي 3 جزيي پر بشه
 

mahian90

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروت ريزي اخرين مرحله براي يك استراكچره

چون بعد از نصب و تنظيمات اوليه و سپس بعد از نصب تجهيزات مكانيكال و شوتها و كانواير ها و جوشكاري نهايي و ....... كه ديگه نيازي نبود به تنظيم براي اين كه بولتها اسيب نبينه با گروت هاي 3 جزيي پر بشه

میشه لطف کنید بیشتر توضیح دهید؟
 

omiyan

عضو جدید
زمان اجرای گروت ریزی زیر صفحات بیس پلیت،بهتر که قبل از نصب اسکلت فلزی باشه یا بعد از نصب وچرا؟؟؟؟؟

قبل از نصب سازه های فلزی امکان گروت ریزی وجود نداره البته اگر منظورتون از گروت ریزی زمانی باشه که زیر استراکچر ( یا ستونها ) بیس پلیت ( کف ستون ) داشته باشیم در اینصورت بهد از نصب بیس پلیت و تراز کردن اونها زیرشون رو با گروت که یک ماده منبسط شونده است که با حل شدن در اب حبابهای هوا ازش خارج میشه و پس از خشک شدن به یک جسم سخت و محکم تبدیل میشه ! الان گروتهای زیادی تولید میشه که با توجه به مشخصات فنی ارائه شده توسط تولید کننده و نیاز طراح سازه میشه از گروت مناسب استفاده کرد !
در صورتی که گروت نداشتید برای بیس پلیت میتونید از ملات ماسه سیمان با عیار حداقل 400 کیلوسیمان در مترمکعب استفاده کنید به شرطی که ضخامتش از 5 سانت بیشتر نشه و بتونید حبابهای هوا رو هم قبل از نصب پلیت خالی کنید ! بهتره قبل از نصب پلیت محل رو تمیز کرده یک قالب چوبی کوچک به ابعاد بزرگ تر از پلیت که قابلیت جدا شدن داشته باشه به ابعاد 5 سانتیمتر بزرگتر از هر طرف بیس پلیت درست کنید و ملات رو بیشتر از حد مورد نیاز ( ضخامت 9 تا 10 سانتیمتر بریزید و حسابی توسط بنا یا کمک بنای ماهر با ابزار مناسب کاری کنید تا هوای ملات خارج بشه ! و بعد پلیت رو نصب کنید . قبل از ریختن ملات و قالب بندی دور پلیت بهتره با چند مهره اضافی در زیر پلیت تراز مورد نظر را به دست بیارید تا هر وقت که پلیت رو نصب کردید روی تراز دلخواهتون نصب بشه و پایین تر نیاد ! زیاد تر بودن ملات که میشه از اون استفاده مجدد هم کرد به درد خارج شدن هوای ملات زیر پلیت میخوره !
اگر سازه شما طوری ساخته شده که مثل سوله های صنعتی بیس پلیت به زیر ستون جوش شده و کل ستون با پلیت نصب میشه نصاب ستون از تعدادی مهره برای تراز کردن ستونها کمک میگره و تا ایجاش شبیه قبلیه منتها باید صبر کنید تا نصب در چن قاب متصل به هم تمام بشه و سپس از گروت اسفاده کنید . برای گروت ریزی بهتره که قالبتون از دو طرف روبروی هم فاصله بیشتری با لبه پلیت داشته باشه تا از یک طرف مخلوط گروت و آب رو که غلظت مناسبی داره و حالت خمیر روان رو داره بریزید تا هوا از یک سمت دیگه خارج بشه ! ضربه های کوچک به قالب و پلیت برای خارج شدن هوا بی تأثیر نیست . امیدوارم این موارد به درد بخورباشه !
 

fabircompany

عضو جدید
گروت ریزی

گروت ریزی

گروت ریزی برای این انجام می شود که فضای خالی زیر بیس پلیت و فونداسیون را تراز کند و در واقع گروت ریزی برای تنظیم تراز بیس پلیت بکار می رود بنابراین قبل از نصب اسکلت، بیس پلیت باید تراز باشد.
البته در بعضی سازه های کوچک و دکل های جدار پوسته ای اسکلت با بیس پلیت همزمان است که در این حالت بعد از نصب بیس پلیت گروت ریزی می کنند.
http://www.fabirco.com/tabid/111/default.aspx
 
آخرین ویرایش:

MOHSEN HASHEMI

عضو جدید
کار با گروت

کار با گروت

می خوام تو بتن قدیمی با گروت بولت بکارم چطوری انجامش بدم.روش استفاده از گروت به چه صورته.
 

گروت من

عضو جدید
گروت ریزی

گروت ریزی

زمان انبساط گروت ریزی در شروع 15 دقيقه و در پايان 2 ساعت می با شد. مقدار انبساط گروت ریزی 2% در 24 ساعت است. را برای آماده سازي سطوح استفاده می کنند سطوحي که قصد گروت ريزی را دارند بايد از هر گونه آلودگی روغني ،گرد و خاک پاک کرد. استفاده از پمپ باد جهت دور کردن گرد و خاک قبل از گروت ریزی توصيه مي شود .
روش مصرف : به مدت 2 تا 3 ساعت قبل از گروت ريزي بايد سطوح را کاملا غرقاب کرد و در زمان گروت ريزي بايد آب اضافي را از روي سطح خشک کرد یا گرفت. صفحات ستوني که قرار است زير آنها گروت ریزی انجام شود بايد از هر گونه آلودگي پاک شده و روي آنها سوراخهايي براي خروج هوا قرار داده شود . در مکا نی که می خواهیم گروت ريزي انجام دهیم بايد به نحوي قالب بندي شده باشد که به هیچ وجه نشت رطوبت در آن اتفاق نيفتد.
گزوت ریزی
 

sajjad61

عضو جدید
سلام
من دنبال یه آئین نامه اجرا می گردم که توش مشخصاً نوشته باشه که زمان اجرای گروت قبل یا بعد از ساخت اسکلت سازه هست .
ممنون می شم اگه کسی بتونه کمکم کنه
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث جالبیه :smile:
من اسکلت جوش در محل، کار کردم قبل از نصب ستونها زیر بیس پلیتمو گروت ریختم هیچ مشکلی توو نصب نداشتم
اسکلت مونتاژ توی کارگاه هم داشتم که بیس پلیت توی کارگاه جوش شده بودو اومد روی مهره و شیم نشست که بعدش گروت ریختم اینجوری هم مشکلی پیش نیومد
حالا فرقش چیه نمیدنم!!!
اگه فرقی داره و کسی خبر داره بگه که منم دیگه دچار اشتباه نشم
ولی نظر من اینه که اگه صفحه رو کد ارتفاعیش تراز بشه و فیکس باشه قبل یا بعدش فرقی نداره:smile:
 

saleh-sinava

عضو جدید
زمان ریختن گروت بعد از نصب اسکلت سازه و بعد از plumbness و قبل از اجرای سایر اجزای سازه می باشد همچنین باید دقت کرد که ابتدا باید bolt thightening انجام شود بعد گروت ریزی صورت گیرد
با توجه به ضخامت بیس پلیت ارتفاع گروت ریزی مشخص می شود
همچنین قبل از گروت ریزی باید سطح کار با فشار هوا یا جت اب کاملا تمییز شود
قالب بندی برای گروت ریزی باید کاملا تراز و صحیح اجرا گشته و در اضلاع سطح کار chamfer ایجاد گردد
معمولا در گروت ریزی های با ضخامت بیش از 8 سانتی متر حتما باید تمهیدات مسلح کردن گروت با ارماتور در نظر گرفته شود
در صورتی که پداستال ستون دارای زخم شدگی است ابتدا باید پداستال ترمیم شود
قبل از گروت ریزی باید سطح بتن پداستال chip شود
 

Similar threads

بالا