کاروان ربات های ریزه میزه در راه است !

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
فنا وری نانو یعنی کوچک ترین مقداری که برای یک دستگاه یا ماشین بتوان تصور کرد این واژه از کلمه نانومتر گرفته شده است . یک نانو متر برابر است با یک میلیاردم متر یا طولی که از قرار گرفتن ١٠ اتم در کنار هم ایجاد می شود . فناوری نانو شامل فناوری و ماشین آلاتی است که با این مقیاس ساخته شده اند . تاثیر فناوری نانو تقریبا بر تمامی زمینه های زندگی ما به طور بالقوه نامحدود است ماشین های نانو می توانند ، درون سایر ماشین ها و اشیاء کار کنند. همچنین آن ها را حفظ و نگهداری کنند ، تا هیچ گاه خراب نشوند .
موتورهای خود تعمیر اتومبیل و همچنین پوشاک خود تعمیر موجب کاهش ضایعات در عصر جدید خواهند شد . رالف مرکل یکی از متخصصان فناوری نانو در این باره می گوید : (( فناوری نانو میتواند پایه و اساس فناوری آینده باشد ؛ یعنی عامل اساسی پیشرفت تمدن بشری در آینده .))
فناوری نانو و اتم ها
فناوری نانو با کوچک ترین واحد ممکن یعنی اتم به عنوان بلوک ساختمانی سر و کار دارد . دانشمندان تا کنون با اتم ها و مولکل ها کارهایی انجام داده اند و توانسته اند طرح ها وتصویر هایی با آانها بسازند . تا سال٢٠١٠ احتمالا برای ذخیره سازی مقدار بسیار زیادی اطلا عات روی اتم ها و مولکول ها ی ریز و قرار دادن آنها در حافظه رایانه از فناوری نانو استفاده خواهد شد . تا سال ٢٠٢٠ نیز می توانیم منتظر ساخت اولین ماشین های نانو باشیم.
نجات کره زمین
فناوری نانو می تواند برای علامتگذاری راه ها نوعی رنگ به وجود آاورد که پر از سلول های خورشیدی است . این سلول ها می توانند بدون ایجاد الودگی از نور خورشید مقدار زیادی برق تولید کنند.موتورهای هوشمند می توانند در داخل خود از ماشین های نانو استفاده کنند . استفاده از این ماشین ها کاهش ترکیبات زائد و الوده کننده را موجب می شوند .
فعالیت درون بدن
یکی از پر هیجان ترین هدف های فناوری نانو درست کردن ماشین های نانوست ؛ ماشین هایی که می توانند بدن ما را از داخل تعمیر و درمان کنند .این کار موجب انقلابی در سلامتی خواهد بشر خواهد شد . نانو بات ها ی پزشکی می توانند وارد جریا ن خون شوند ، رگ هایمان را از کلسترول پاک کنند و سرخگ ها و سیاهرگ ها ی مسدود را بگشایند . خمیر دندان هوشمند می تواند ، کاروانی از نانوبات ها را در خود داشته باشد که پلاک دندان را شناسایی می کنند و آن را از بین می برند .
جراحی دقیق چشم ممکن است ، روزی توسط هزاران نانوبات انجام شود . این نانوبات ها چون درون چشم کار میکنند ، می توانند شبکیه جدا شده را به حرکت در آورند و پیش از درمان ، آن را در جای خودش قرار دهند .

این است کاروان ربات های ریزه و میزه در آینده !
 

Similar threads

بالا