چگونه مراقب پوست خود باشیم

hassanrezaie

عضو جدید
1- پوستتان را بشناسید
پوست خشک، پوستی زبر و زمخت است.پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.پوست ترکیبی ، در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط(پیشانی،بینی و چانه) چرب است.پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.پوست معمولی ،یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.
2- پوستتان را تمیز کنید

از شوینده یا صابونی ملایم استفاده کنید و صورتتان را بشویید، صورت خود را به شدت نمالید. با آب گرم شستشو دهید و به آرامی خشک کنید. اگر در پوست خود احساس خشکی یا چربی می کنید، شوینده دیگری را امتحان کنید.



3- از مرطوب کننده ها استفاده کنید


مرطوب کننده ها کمک می کنند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. زمانی که هنوز پوستتان از شستشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا کمک کند تمام صورتتان مرطوب شود. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب کننده ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.
4- ضد آفتاب را فراموش نکنید

ممکن است مرطوب کننده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. اما استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل 30 باشید که با اشعه های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد. اشعه های آفتاب می توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر 2 ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.
5- قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید

پاک نکردن آرایش از صورت می تواند منافذ پوست را مسدودکرده و ایجاد آکنه کند. بنابراین از یک شوینده ملایم یا شیر پاک کن برای شستن آرایش استفاده کنید. از پارچه های نرم یا پد استفاده کنید. اگر از داروی آکنه استفاده می کنید؛ اکنون زمان خوبی برای زدن آن است، زمانی که صورتتان تمیز است و قرار نیست آرایش کنید.





- See more at: http://kalasend.ir/چگونه-از-پوستمان-مراقبت-کنیم؟/#sthash.590kLFYg.dpuf


 
بالا