چگونه در محیط کار تندرست بمانیم .

solo4

عضو جدید

صبح زود بیدار شوید و قبل از کار به پیاده روی بروید. دستگاه موسیقی خود را با خود نبرید و از هوای خوب و دلپذیر شهرتان لذت ببرید و کمی ورزش کنید. هر هفته به مکان های متفاوتی برای ورزش و یا قدم زدن بروید. پارک، دریا، رودخانه و جاهای تفریحی در روزهای مختلف هفته را نیز می توانید امتحان کنید. البته چندان تفاوتی ندارد که کجا ورزش می کنید، مهم این است که ورزش روزانه را ترک نکنید. زمانی را که به ورزش اختصاص می دهید، در حقیقت صرف پاکیزه کردن و آرام کردن افکار خود، قبل از رفتن به محل کار، کرده اید.

[h=5]2[/h]
صبحانه ای مقوی بخورید. بلغور جو، غلات، یک تکه نان گندم کامل، میوه تازه و ماست مواد غذایی مغزی هستند. آب پرتقال، شیر، آب و قهوه دم کرده از نوشیدنی های مناسب به شمار می روند.

[h=5]3[/h]
در هنگام کار، دیگر قهوه نخورید و به جای آن آب بنوشید، تا مواد سمی بدن، بدون صرف انرژی اضافه، از بین برود. مرطوب نگه داشتن بدن در حقیقت مرطوب نگه داشتن ذهن است که باعث فکر بهتر و توانایی بیشتر در حل مسائل می شود.

[h=5]4[/h]
قبل از نهار، غذای سبک کم کالری بخورید. بستنی نخورید و به جای آن یک بسته چوب شور و یا بیسکوییت و یا سبزیجات بخورید.

[h=5]5[/h]
اگر حس می کنید که تحمل زمان کار برایتان دشوار شده و نیاز به استراحت کوتاه دارید، صورت تان را با آب سرد بشویید، به بدن تان کش و قوس دهید و چند نفس عمیق بکشید. جریان اضافی اکسیژن به بدن، تمرکز و بهره وری شما را بالاتر خواهد برد.

[h=5]6[/h]
می توانید در وعده نهار، برنج قهوه ای (به همراه هویج، کلم، گل کلم، نخود سبز و سس طعم دار) و مرغ کبابی پخته شده به شیوه ای سالم، میل کنید. برنج قهوه ای یعنی فیبر کاملا رژیمی و مرغ نیز گوشت بدون چربی با مقدار زیادی پروتئین است. سبزیجاتی از این دست نیز مواد غذایی کاملی هستند.

[h=5]7[/h]
در زمان کار، نوشابه های گازدار مصرف نکنید. بدن تان به چیزی نیاز دارد تا متابولیسم شما را کاهش دهد و البته کالری تان را افزایش ندهد. چای سبز به شما توصیه می شود. طعم آن بستگی به میل خودتان دارد. می توانید به آن نعناع، لیمو ترش، نارنج، دارچین و یا هل اضافه کنید.

[h=5]8[/h]
آب به مقدار کافی بنوشید و از سیگار کشیدن بپرهیزید.

[h=5]9[/h]
2 ساعت به اتمام کار مانده و گشنه تان شده؟ 6 عدد خرما، یک عدد سیب و یک لیوان آب ولرم همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

[h=5]10[/h]
در محل کار، آب، میوه و سبزیجات مصرف کنید و فست فود، قهوه، نوشابه و مواد غذایی این چنینی را مصرف نکنید.

[h=5]11[/h]
در زمان های استراحت، کمی قدم بزنید.
 

Similar threads

بالا