چند لغت تخصصی

A.weld

عضو جدید
با سلام خدمت بروبچه های خوب نفت
من داشتم یه متن در زمینه نفت و گاز و حفاری چاه ها ترجمه می کردم و به چندتا لغت برخوردم که تو دیکشنری های تخصصی هم معادل فارسی نداشتن. در زیر چندتا از این لغات رو براتون نوشتم. ممنون می شم اگه کمکم کنید:
1-thixotropic
2- scab liner
3-tie back liner
4- clarification
5-flocculation
6-backwash
7-decantation
8-sedimentation
البته لغات بیشتر از اینهاست،اما ممنون میشم که فعلا معنی این چندتا رو برام بفرستید.
با تشکر
 

گروه مهندسی

عضو جدید
لغت نامه اصطلاحات مهندسی حفاری




تعداد صفحات : 68 صفحه
فرمت مقاله : PDF

برای اولین بار لغت نامه ای از اصطلاحاتی که در مهندسی حفاری کاربرد دارد و بسیار تخصصی بوده و در هیچ فرهنگ لغاتی نمی توانید آنها را بیابید ، گردآوری کرده و در اختیار کاربران سایت مهندسی قرار داده ایم.
امیدواریم بتوانیم در بالا بردن هر چه بیشتر سطح آگاهی دانشجویان رشته مهندسی سهمی داشته باشیم .

این لغت نامه شامل صدها لغت تخصصی پرکاربرد در مهندسی حفاری میباشد که اگر بخواهید معنای بعضی از آنها را از فرهنگ لغات استخراج کنید ، نمیتوانید معنای صحیح آن لغات را بیابید (معنا و کاربرد آن لغت در صنعت حفاری).

در تهیه این لغت نامه سعی شده است کلمات بر اساس الفبای لاتین مرتب گردد تا بتوان زودتر معنای یک لغت را پیدا نمود.

از تمام دوستانی که فکر میکنند این لغت نامه توانسته به آنها کمک کند و میتواند به دیگران نیز کمک کند ، تقاضا داریم این لغت نامه را در اختیار دیگران نیز قرار دهند .

:: 08/12/1388::
در پی تمایل شرکت حفاری شمال (North Drilling) بر تکمیل و بروزرسانی لغت نامه اصطلاحات حفاری ، اجازه آن از سوی مدیریت گروه مهندسی به شرکت حفاری شمال (North Drilling) صادر گردید.
بر اساس این اجازه نامه شرکت حفاری شمال (North Drilling) میتواند این لغت نامه را بروزرسانی کرده و در سایت شرکت خود قرار دهد ، همچنین شرکت حفاری شمال (North Drilling) متعهد گردیده نام گروه مهندسی را در قسمت منابع لغت نامه اصطلاحات حفاری ارائه شده در سایت آن شرکت درج نماید.

دريافت | DOWNLOAD ( حجم: 470 كيلوبايت )
پسورد : www.mohande30.com
 
آخرین ویرایش:

adeniss

عضو جدید
clarification: تصفيه
flocculation: لخته كردن. توي تصفيه آب و پساب يكياز مراحل هست كه با اضافه كردن يك سري مواد مواد معلق ايجاد ميشن و ميشه اونا رو جدا كرد.

sedimentation: ته نشيني
decantation جداسازي به روش سر ريز كردن
تمام اينها به نوعي از روش هاي جداسازي محسوب ميشن
 

مهندس نفت

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
tie back liner هم یه وسیله برای لاینر 7 اینچ که اگر تست کنند لاینر اگر نشتی داشته باشد از این وسیله استفاده میکنند .
 

nima.mohamadin

عضو جدید
tie back liner هم یه وسیله برای لاینر 7 اینچ که اگر تست کنند لاینر اگر نشتی داشته باشد از این وسیله استفاده میکنند .
تصحیح :
اگه لاینر رو تا surface بالا بیاریم به این عمل Tie Back گفته میشه.معمولا هم به جهت هزینه و هم کاهش دبی تولیدی کمتر استفاده میشه.
برای اطلاعات بیشتر به روش های تکمیل چاه رجوع کنید.
 

kian.kateb

عضو جدید
تصحیح :
اگه لاینر رو تا surface بالا بیاریم به این عمل Tie Back گفته میشه.معمولا هم به جهت هزینه و هم کاهش دبی تولیدی کمتر استفاده میشه.
برای اطلاعات بیشتر به روش های تکمیل چاه رجوع کنید.
نیما جان tie back به اون بخش از لاینر که تو cased hole بالا میاد میگن.حتما نباید تا سطح بیاد.معمولا اگر نشتی داشته باشه چند شاخه (معمولا 2-3 شاخه) به لاینر قبلی اضافه میکنن که سیمانکاریشم معمولا اینجوریه که شاخه جدید و فاصله میدن از شاخه های قبلی که سیمان شدن.از داخل لاینر سیمان پمپ میکنن میاد کناره لاینر جدید (بین جداری و لاینر) بعد لاینر رو ست میکنن.این کارم با drill pipe انجام میدن.کاره خطرناکیه اما تو ایران از اونجایی که multiple cementing زیاد انجام نمیشه یا اصلا انجام نمیشه اونایی که با تجربن اینکارو میکنن ...
 

Similar threads

بالا