چطور ناخن را بلند کنیم که نشکند ؟

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر به دنبال راهی هستید که هم ناخن هایی بلند و زیبا داشته باشید و هم قدرت و دوام آنها به قدری باشد که به این سادگی ها دچار شکستگی نشوند این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا به هدف خود نزدیک شوید .

به همان اندازه که عاشق یک لاک ناخن خوب هستیم، زیباترین رنگ هم نخواهد توانست ناخن هایی شکننده و سست را از دید دیگران پنهان کند.دقیقا مانند موها و پوست شما، ناخن هایتان هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه ی خود را داشته باشند. در این مطلب با راهکارهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین وجه ناخن هایتان را بیارایید.




غذاهایی که ناخن ها را قوی تر می کنند



توت فرنگی



از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما باید آنرا در برنامه ی غذایی خود داشته باشید. بعلاوه، این میوه دارای آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می کند.



تخم مرغ



تخم مرغ نیز منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتئین است. ناخن ها از کراتین ساخته شده اند، یعنی همان پروتئینی که فولیکل های مو از آن بوجود می آیند. مصرف مقدار زیادی پروتئین، درست مانند کاری که با مو می کند، پایه ی ناخن را نیز قوی تر خواهد کرد. پس، افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه ی غذایی تان هم می تواند به روند رشد و تقویت ناخن هایتان کمک کند.



کلم بروکلی



غذاهایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی نه تنها حاوی سیستئین است، بلکه حاوی مقدار قابل توجهی آهن نیز هست. کمبود آهن می تواند باعث شود ناخن هایتان به درون انحنا پیدا کنند.



برداشتن اکستنشن ناخن



اگر ناخن هایتان را اکستنشن کرده اید، یا اگر کاشت ژله ای داشته اید، هیچ وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ناخن هایتان یا می شکنند یا شکننده می شوند یا در بهترین حالت زبر و زمخت خواهند شد.



جویدن ناخن ها



اگر ناخن هایتان را بجوید، باید آرزوی داشتن ناخن هایی بلند و قوی را ببوسید و کنار بگذارید! همچنین این کار بهداشتی هم نیست. همیشه ناخن های شما نسبت به انگشتانتان دو برابر میکروب دارند! برای اینکه این عادت از سرتان بیفتد، همیشه لاک بزنید. در اینصورت شاید دیگر دلتان نیاید که مانیکور زیبایتان را خراب کنید.



سیگار کشیدن



دیگر ما نباید بگوییم که سیگار کشیدن بد است! اما چون سیگار کشیدن روی ظاهر ناخن شما هم تاثیر می گذارد، پس به ناچار باید آنرا در فهرستمان وارد می کردیم.



از آنجایی که سیگار کشیدن چرخش خون در بدن را کاهش می دهد، نتیجتا مقدار بیوتینی که وارد جریان خون می شود محدود می شود، بدین معنی که ناخن های شما مواد مغذی مورد نیازشان برای سالم ماندن را دریافت نمی کنند. بعلاوه سیگار کشیدن می تواند ناخن ها و حتی انگشتانتان را زرد کند!



کمبود روی



شاید تعجب کنید، اما نقاط سفید رنگ روی ناخن ها کمبود کلسیم را نشان نمی دهند! در واقع در برنامه ی غذایی شما کمبود روی (زینک) وجود دارد. دقیقا همانند آهن و بیوتین، زینک هم برای تشکیل کراتین ضروری است. انواع آجیل و دانه ها مانند بادام، بادام زمینی، و تخمه ی آفتابگردان، منابعی سرشار از روی هستند. پس در مصرف آن ها تعلل نکنید.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

جاست شادی:-)

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
من هیچ وقت نتونستم ناخونامو زیاد بلند کنم
چون اینقد اینور اونر می خوره میشکنه :(
 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظرتون با کاشت ناخن چیه؟

این روزها آگهی های تبلیغاتی پر است از صفحات و باکس هایی که خوانندگان را به کاشت ناخن تشویق می کند. ناخن هایی که در آرایشگاه ها کاشته می شوند و بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و مو در مورد عوارض آن هشدار می دهند. اما به نظر می رسد تبلیغات جذب کننده در این خصوص بسیار بیشتر و گیراتر از هشدارهاست و همچنان بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی و یا بی توجهی به خطرات به کاشت ناخن روی می آورند.



● ناخن چیست؟

آنچه ما به عنوان ناخن از آن یاد می کنیم، صفحه ناخن(nail plate) است که در تمام طول عمرمان رشد می کند و دارای ساختمانی سفت و محکم است و روی یک بستر عروقی قرار دارد. در قسمت قدامی ناخن یک چین پوستی نرم به نام چین ابتدایی به قسمت بالای ناخن چسبیده است. چین های نرم طرفی ناخن هم در حاشیه اطراف ناخن هستند.

این چین ها، ساختمانی از جنس پوست دارند و لبه های طرفین ناخن را تشکیل می دهند. ناخن دارای لایه زایگری به نام ماتریکس (ریشه ناخن) است. این لایه عامل تولید مثل سلولی و رشد ناخن هاست و زیر پوست چین پشتی ناخن قرار دارد.

ناحیه سفیدی که در قسمت ابتدایی صفحه ناخن وجود دارد، ماهک یا لانولاست. این ناحیه در ناخن شست دست و پا مشخص تر است. ناخن از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته شده است که عامل سفتی آن است. این پروتئین در پوست و مو هم وجود دارد.

رشد ناخن در مردها تا سن ۱۹ سالگی بیشتر از خانم هاست و با افزایش سن این اختلاف کم کم کاهش پیدا می کند. رشد ناخن های دست در ماه در حدود ۹/۱ ۴/۴ میلیمتر است که این مقدار به طور متوسط ۱/۰ میلیمتر در روز است. این در حالی است که انگشتان پا در حدود یک میلیمتر در ماه رشد می کنند. تحقیقات نشان می دهد؛ فصول مختلف و بیماری های خفیف هم تاثیرات کمی روی رشد ناخن ها خواهند داشت. برخی از بیماری های شدید هم باعث ایجاد اختلالاتی در رشد ناخن ها می شوند.



● ناخن مصنوعی؟

کاشت ناخن یکی از پر طرفدارترین روش های زیبایی ناخن است که با گرم شدن هوا بازار آن هم گرم تر می شود. دربرخی از روش های کاشت ناخن های مصنوعی توسط وسیله ای دور حاشیه ناخن قرار می گیرند و محکم می شوند.

در این صورت صفحه ناخن کاملاً صاف شده و به اصطلاح حاشیه ناخن ها مانیکور می شوند و با موادی که حاوی فایبرگلاس است آن ناحیه را پر کرده و به اندازه دلخواه درمی آورند. از آنجا که ناخن ها دائما در حال رشد هستند بعد از مدت کوتاهی بین ناخن اصلی و ناخن مصنوعی فاصله ای ایجاد می شود که برای رفع آن باید به طور مرتب کاشت ناخن ترمیم شود.

ناخن های مصنوعی به دلیل اینکه روی ناخن طبیعی گذاشته می شوند توسط چسب های خاصی محکم می شوند. این ناخن ها دائماً باید تعویض شوند که همین امر می تواند باعث دردناک شدن ناخن ها شود

«آسیب به ناخن ها و نسوج اطراف آن و ابتلا به بیماری های قارچی در کنار احتمال تخریب ناخن ها از عوارض احتمالی کاشت ناخن است که گاهی بر حسب میزان تخریب ناخن درمان آن با دشواری همراه خواهد بود و گاهی درمان نسبی است».

«قارچ ناخن شایع ترین عارضه کاشت ناخن است که باعث ایجاد تورم، عفونت، التهاب و درد در ناحیه ناخن، زیر ناخن و اطراف نسوج آن می شود. گاهی این بیماری ها باعث تغییر رنگ و تغییر فرم ناخن ها می شوند».



● عوارض ناخن مصنوعی

در مورد ناخن های مصنوعی هم بعد از تمیز کردن سطح ناخن، این ناخن ها به اندازه ناخن اصلی بریده شده و سپس توسط چسب های مخصوصی چسبانده می شوند. این ناخن ها یا رنگی هستند و یا بعد از چسباندن توسط لاک های مختلفی به دلخواه رنگ می شوند.

ناخن های مصنوعی (ورقه های پلاستیکی) معمولاً سه، چهار روز بیشتر نباید باقی بمانند چون اولاً برخورد با مواد شوینده و مواد شیمیایی سبب جدا شدن آنها شده و ثانیاً تبخیر ترکیبات ناخن موجب جدا شدن آنها می شود که در صورت باقی ماندن صدماتی را برای ناخن ها به وجود می آورد.

«درماتیت (اگزمای تماسی) که به دلیل تحریک و آلرژی در پوست دور ناخن و در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود از مهم ترین عوارضی است که در اثر استفاده از این ناخن ها به وجود می آید. انیکولایزیس یا کندگی لبه آزاد ناخن از بستر هم یکی دیگر از عوارض کاشت ناخن است».

استفاده طولانی مدت از ناخن مصنوعی و کاشت آن باعث ناصافی، تغییر ناخن، خط خط شدن آن، شکنندگی و خرد شدن ناخن و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور آن می شود. چسب هایی که برای استحکام ناخن های مصنوعی به کار می روند بعد از مدتی باعث عوارضی برای مصرف کنندگان می شود که از این عوارض می توان به خالی شدن ناخن های طبیعی، سوراخ شدن، چروکیده و شکننده و بد رنگ شدن آنها اشاره کرد که امکان باقی ماندن آن تا آخر عمر روی ناخن فرد وجود دارد.

برای چسباندن ناخن از حلال های مختلفی استفاده می شود بنابراین به دلیل حل شدن لایه محافظ ناخن در ناخن مصنوعی، ناخن ها استحکام خود را از دست می دهند و حالت نرمی شکل پیدا می کنند و آسیب پذیرتر می شوند و میکروب ها خصوصاً عفونت های قارچی به راحتی وارد لایه زیرین ناخن می شود. همچنین برای ترمیم ناخن از مواد ضد قارچ استفاده می شود، که متأسفانه باعث سوزش پوست کنار ناخن می شود. براساس گزارشات به دست آمده افراد آرایشگری که کار کاشت ناخن را انجام می دهند به علت آزاد شدن سم سیانید و بخار ناشی از آن ممکن است دچار مسمومیت شوند.

● زیاد لاک نزنید

استفاده بیش از حد از لاک ناخن سلامت ناخن ها را به خطر می اندازد؛ و گاهی شما را از رنگ ناخن ها که معیاری برای تشخیص سلامتی است، غافل می کند.

استفاده همیشگی از لاک هم خالی از ضرر نیست،

«گاهی استفاده دائم از لاک ها باعث تغییر رنگ ناخن ها می شود و گاهی هم این تغییر رنگ علامت یک بیماری داخلی است که لاک روی آن را می پوشاند و مانع از توجه ما به آن می شود».

«افزودن انواع ویتامینه ها و به کار بردن سایر فلزات و مواد در لاک ها باعث ایجاد آلرژی های مختلفی در افراد می شود. این در حالی است که اغلب مردم به سلامت ناخن های خود توجهی ندارند و گاهی برای پوشاندن بیماری ناخن خود که نازیبا شده است به استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت آن رو می آورند که این امر باعث پیشرفت و حادتر شدن بیماری آنها می شود».

با تمام این معایب اگر اصرار دارید حتما از ناخن های مصنوعی استفاده کنید، حتما این ناخن ها را هر ۳ ماه یک بار بردارید و اجازه دهید ناخن های طبیعی شما استراحت کنند.

ضربه های ناشی از سوهان زدن بیش از حد ناخن در مانیکور و پدیکور نیز یکی از دلایل شکنندگی ناخن به شمار می روند. پدیکور و مانیکور بیش از حد و استفاده از سوهان ناخن برای تمیز کردن زیر ناخن ها باعث آسیب ناخن و ایجاد خطوط و لکه های سفید روی آن می شود.

تمیز کردن زیر ناخن با سوهان ناخن در دراز مدت همچنین ممکن است باعث جدا شدن ناخن از بستر زیرین خود شود که در این صورت به دلیل جریان هوا در زیر ناخن، ناخن تغییر رنگ می دهد و منجر به تخریب آن می شود.

استفاده زياد از استون مي توناد باعث تغيير رنگ ناخن شود

● چند توصیه

برای داشتن ناخن های سالم و زیبا باید به آنها توجه کرد و علاوه بر رعایت برنامه غذایی خوب و حاوی پروتئین و کلسیم نکات بهداشتی را به دقت در مورد آنها رعایت کرد. در اینجا چند نکته برای داشتن ناخن های سالم را یادآور می شویم؛

ناخن های خود را کوتاه نگهدارید چون ناخن های بلند بیشتر در معرض شکستگی هستند.

کوتیکول یا همان پوست های رویی اطراف و زیر ناخن مانع عفونت و صدمه دیدن ناخن ها می شوند، بنابراین توصیه می شود از گرفتن و صدمه زدن به آنها خودداری شود و هر روز با کرم و روغن اطراف ناخن ها را چرب کنید.

از شست وشوی زیاد با آب خودداری کنید چون شست وشوی زیاد با آب و قرار دادن مداوم دست در مجاورت آب ناخن ها را ضعیف و مستعد پوست پوست شدن می کند.

هرگز از ناخن به عنوان یک ابزار برای باز کردن در قوطی ها، محکم کردن در بطری های شیشه ای و... استفاده نکنید چون باعث شکستگی و ضعف آنها می شود.

 

مریدا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی خانومم
 

shakiba.h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم فک کنم کمبود روی دارم ولی منابعی که حاوی روی هم هست واسه صورت خوب نیست جوش میزنیم ....
 

zalzalak_amir

عضو جدید
الان میگن آقا رو چه به بحث در مورد ناخن ولی یه توضیح کلی بدم:

بلند کردن ناخن کاملا طبیعی است زیرا داشتن ناخن‌های بلند، محکم و خوش فرم، نشانگر توجه یک خانم به زیبایی و نظافت است... برای داشتن ناخن‌های محکم و سالم کافی است چند قانون ساده را رعایت کنید:

• هرگز ناخن و ریشه ناخن‌تان را نجوید و ناخن را از ریشه نگیرید.

• در صورتی که دستان شما با آب زیاد تماس دارد، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن و نرم شدن آنها از دستکش استفاده کنید.

• برای شستن دست‌ها از آب سرد یا ولرم به جای آب گرم استفاده کنید.

• بعد از حمام رفتن اقدام به گرفتن ناخن‌هایتان کنید.

• استفاده بیش از حد از لاک سبب خشک و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود. لاک موجب می‌شود که سوراخ‌های سطح ناخن بسته شوند و کمبود اکسیژن پیدا کنند بنابراین استفاده نکردن از لاک در طولانی‌مدت می‌تواند همراه با رعایت بقیه اصول گفته شده باعث بهتر شدن وضعیت ناخن شود. پس تنها در شرایط خاص لاک بزنید، ضمنا از لاک‌پاک‌کن‌هایی که پایه آستون ندارند، استفاده کنید.

• گاهی دلیل شکننده بودن ناخن‌ها کمبود ویتامین A، B و E، آهن و کلسیم است که توسط پزشک این کمبود کشف شده و با تجویز مصرف ویتامین‌ها در صورت صلاحدید سبب محکم شدن ناخن‌ها می‌شود.


• به طور کلی بهتر است با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده هر روز به ویژه در هوای سرد و خشک، ناخن‌ها را مرطوب کنید.

• اجازه ندهید ناخن‌ها بیش از حد بلند شوند.
• سعی کنید مواد غذایی غنی از آهن، زینک، ویتامین B و گوگرد مصرف کنید. مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت قرمز، ماهی، لبنیات و تخم مرغ و همچنین سبزیجات تازه که غنی از اسیدهای آمینه، ویتامین B و گوگرد هستند، سبب سخت و زیبا شدن ناخن‌هایتان می‌شوند.


این توضیحات پزشکی یادتون باشه...

بعد یک نوع لاک ویتامینه هست که بیشترین فروشش تو تهران و مراکز استان های
بزرگ هست قیمت چندانی نداره حدوده 7900تومانه و ویتامینه هست شما بعد از حمام
باید ناخنهاتونرو بگیرید و بعد از لاک ویتامینه استفاده کنید بعد از یک مدت مقاومت ناخن
های شما بالا میره...


تو قسمت آرایشی و بهداشتی فروشگاه من،بخش آرایشی و زیبایی میتونید 3نوع این محصول
رو ببینید اما اگر از آرایشگرها بپرسید ویتامینه ناخن رو توصیه میکنن که دلیلش مشخصه چون
بدن برخی افراد در مورد رژیم های غذایی حاوی روی و زینک و ... بیش از حد عکس العمل های
پوستی نشون میده که یکیش جوش زدن(آکنه) هست.
(20 درصد تخفیف خرید تا آخر شهریور)

در ضمن اگر خرید کردید بهم
پ.خ بدید و بعد از دوره مصرف لاک میزان رضایت خودتون رو بگید.

http://www.on-24.ir
ممنون یا علی.
 

Vahidrezaii

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
ناخن های بلند و کشیده رویای بسیاری از بانوان می‌باشد. اگر مادر یا مادربزرگ شما دارای ناخن‌های شکننده هستند شما می‌توانید به خاطر محکم نبودن ناخن‌های خود آن‌ها را سرزنش کنید.
- مقاوم بودن ناخن‌های شما تا حد زیادی به رژیم غذایی شما وابسته است. مواد پروتئینی و ویتامین‌ها را حتماً در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.شما می‌توانید از ابزارهایی برای بهبود رشد و استقامت ناخن‌هایتان استفاده کنید و بتوانید تأثیر عوامل بالا را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید.مقاوم کننده ناخنبا توجه به نوع ناخن‌هایتان تقویت کننده مناسب را انتخاب کنید.
ناخن‌های خشک و شکننده:از محلول مقاوم‌کننده‌ای استفاده کنید حاوی پروتئین باشد. بعضی از این محصولات پروتئینی شامل کولاژن، پروتئین خالص و یا هیدرولیزه هستند. این محصول علاوه بر محافظت از ناخن‌ها و مرطوب نگه داشتن آن‌ها به پوست اطراف ناخن کمک می‌کند که حالت خشک قبلی را نداشته باشند.
ناخن‌های نرم:اگر دارای ناخن‌های نرم هستید با اطمینان تمام به دنبال محلول مقاوم کننده‌ای باشید که حاوی فرمالدهید است. این ماده مقاوت ناخن‌ها را بسیار بالا می‌برد. توجه داشته باشید که فرمالدهید ماده‌ای حساسیت‌زا است پس قبل از خرید محصول حاوی آن ابتدا آن را تست کرده و از آلرژیک نبودن محصول روی پوستتان اطمینان حاصل کنید.

ناخن‌های نرمال:این ناخن‌ها نه شکننده هستند نه خشک بلکه تنها از یک اندازه‌ی خاص بلندتر نمی‌شوند. اگر شما دارای چنین مشکلی هستید مقاوم‌کننده‌ای را انتخاب کنید که دارای نایلون فایبر است. روش‌های دیگری نیز برای مراقبت از ناخن‌ها وجود دارد که بتوانید آن‌ها را در اندازه‌های دلخواه نگاه دارید:
- دست‌ها و ناخن‌های خود را مرطوب کنید. این عمل احتمال شکستن آن‌ها را پایین می‌آورد.
- هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. حتی اگر فقط می‌خواهید یک ظرف را بشویید.

منبع::وب گردی
 

Similar threads

بالا