پيشگوئيهاى نوسترآداموس و انقلاب جهانى امام مهدى(عج)

پيشگوئيهاى نوسترآداموس و انقلاب جهانى امام مهدى(عج)


  • مجموع رای دهندگان
    39

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز

آیااینها واقعیت دارند یا واقع خواهد شد؟


مقدمه

هنگامى كه پل ترنر (Paul Turner) تهيه كننده معروف استراليايى در طى برنامه‏اى ماهواره‏اى تحت عنوان: نوستر آداموس: مردى كه فردا را پيش‏بينى مى‏كند. خطر روزافزون ايران وانقلاب اسلامى ايران براى غرب و تمدن غربى مطرح كرد و در طى اين برنامه تمام آنچه را كه نوسترآداموس در بيش از 390 سال پيش از آن تاريخ «آگوست 1989م» پيشگوئى كرده بود منتسب به ايران كرد؛ هيچ سياستمدارى حرف وى را چندان جدى نگرفت؛ چرا كه موقعيت ايران در سال 1989، نه تنها به هيچ وجه مناسب نبود؛ بلكه به واسطه جنگ تحميلى و عواقب ناشى از آن و تحريمهاى شديد اقتصادى بسيار شكننده و حساس بود. ليكن پس از به واقعيت پيوستن واقعه يازدهم سپتامبر در آمريكا كه اتفاقاً در فيلم به صراحت به آن اشاره مى‏شود (وقوع دو انفجار مهيب و عظيم در New City) همگان شگفت‏زده و نگران شدند؛ به نحوى كه رئيس‏جمهور نه چندان باهوش آمريكا، پس از وقوع اين حادثه به تبعيت از نوسترآداموس، ايران را هم يكى از «محورهاى شرارت» در جهان معرفى كرد و از اين طريق بر وحشت و ترس عميق هيأت حاكمه آمريكا از ايران (پرشيا) صحّه گذاشت.
در اين مقاله سعى نگارنده بر آن نيست كه بر پيشگوئيهاى نوسترآداموس صحّه بگذارد يا از آن دفاع كند و يا به هر طريق ممكن آن را خزعبلاتى هذيان‏گونه جلوه دهد؛ بلكه حداكثر كوشش نگارنده بر آن است كه ديدگاه غرب و تمدن غربى نسبت به پيشگوئيهاى شگفت‏آور نوسترآداموس را مورد بررسى و مداقه قرار داده و اين پيشگوئيها را كه اغلب درباره ايران يا كشورهاى اسلامى بوده؛ مورد بررسى قرار دهد. البته بايستى در نظر گرفت كه بدون شناخت اين پيشگوى كبير نمى‏توان حساسيتهاى انسان غربى نسبت به انسان شرقى را شناخت؛ چرا كه اغلب سياستمداران و متفكران غربى عميقاً به ستاره‏شناسى، طالع‏بينى و آينده‏نگرى همراه با ادبيات رمزى (Occult) معتقدند و حتى نظريه‏پرداز معروف هاروارد؛ يعنى ساموئل هانتينگتون نيز تئورى برخورد تمدنها (The clash of civilizations) را از نوسترآداموس به عاريت گرفته است. پيشگويى نوسترآداموس درباره واقعه يازدهم سپتامبر و تأثير شگرفى كه بر نگرش و فرهنگ آمريكايى گذاشت مى‏تواند منجر به تحولى اساسى نسبت به ديدگاه غرب درباره انقلاب اسلامى ايران شود، همانكه نبايد به سادگى از كنار آن گذشت.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
... آسمان، در چهل و پنج درجه (مختصات جغرافيايى نيويورك؟!) خواهد سوخت، آتش به شهر جديد (New City)، نزديك مى‏شود.1
جالب‏ترين نكته در مورد پيشگوئيهاى نوسترآداموس آن است كه وى به ندرت نام كشورى را به صراحت و آشكارا ذكر مى‏كند، حال آنكه در مورد ايران (Parsia) به صراحت عنوان مى‏كند كه ايران، جهان را تسخير خواهد كرد. ايران از طريق آناتولى، فرانسه و ايتاليا را فتح خواهد كرد و بالاخره ايران باعث وقوع جنگ جهانى سوم خواهد شد.2 بنابراين، در گام نخست بايستى نوسترآداموس را بيشتر و بهتر بشناسيم و راز و رمز تأثيرگذارى وى بر تمدن غربى را از اين طريق دريابيم.
ميشل دونوسترادام (Michel De Nostradame) كه بيشتر با نام لاتين خود؛ يعنى نوسترآداموس (Nostr Adamus) شناخته شده است؛ در روز چهاردهم دسامبر سال 1503 م. در ناحيه سن رمى فرانسه متولد شد.
خانواده وى از شجره پزشكى يهودى و ايتاليايى الاصل بود. پدر بزرگ وى در شكل‏گيرى و تربيت نوسترآداموس نقش اساسى داشته و آموزه‏هاى اشراقى مكتب كاباليست‏ها را مستقيماً به وى تعليم داده است. نوسترآداموس در سن 22 سالگى از دانشگاه بسيار معتبر آن روزگار فرانسه؛ يعنى مون‏پليه در رشته پزشكى فارغ‏التحصيل شد و براى نجات بيماران از بيمارى مرگ سياه يا طاعون، بلافاصله مشغول به كار شد. شاوينى، پيرو و مفسر معروف نوسترآداموس مى‏نويسد كه وى سه سال تمام بر روى نخستين اشعار وحى‏آميز خود كه از آينده و رويدادهاى آن خبر مى‏آورد كاركرد و در سال 1555م. دفترى را - كه در بر گيرنده بيش از سيصد پيشگويى شعرگونه بود - به پسرش سزار هديه كرد. سپس در سالهاى بعد مجموعه كاملى از شعرواره‏هاى نوسترآداموس در 1000 قطعه؛ يعنى 10 سانتورى كه هر سانتورى مشتمل بر 100 قطعه بود، را منتشر شد. نوسترآداموس بر خلاف شايعات واهى و عبثى كه پيرامون شيطان‏پرستى و خداستيزى به وى نسبت داده‏اند، فردى عميقاً مؤمن و پاى‏بند به مذهب كاتوليك به بود و در نامه‏اى به پسرش صريحاً متذكر مى‏شود كه:
... و از زمانى كه اراده ذات خداوند متعال بر اين قرار گرفته كه تو فقط در نور طبيعى و در اين نقطه زمين به دنيا بيايى... از آنجايى كه برايم ممكن نيست نوشته‏اى را به صورت رسمى و كامل برايت به ارث بگذارم؛ چون بر اثر بى‏عدالتى و گذشت زمان نابود خواهد شد...؛ چون كه همه چيز تحت اختيار و سلطه قادر متعال و خداوند يكتا قرار دارد.
در واقع او با اين عبارات، صريحاً اشاره به عدم اصالت ادبيات رمزى علم اخترشناسى و طالع‏بينى نموده است و همه اراده‏ها را موكول به خواست و اراده خداوند متعال مى‏نمايد.

بررسى پيشگوئيهاى نوسترآداموس درباره جهانى شدن انقلاب اسلامى ايران
شاهزاده عرب، مريخ، خورشيد، ناهيد، شير، حكومت كليسا را از طريق دريا از پاى در خواهد آورد، از جانب ايران (پرشيا) بيش از يك ميليون پرهيزگار به بيزانس و مصر، به سوى شمال هجوم خواهند آورد.3
از كشور عربى خوشبخت (در منطقه غنى و ثروتمند اعراب) شخصى قدرتمند و مسلط بر شريعت [حضرت] محمد(ص) زاده خواهد شد، اسپانيا را به دردسر انداخته و بر گرانادا (غرناطه) مستولى مى‏شود. از طريق دريا بر مردم نيكوزيا ظفر خواهد يافت.4
مرد مشرقى از محل استقرار خويش خارج خواهد شد، براى ديدار فرانسه از كوه آپونين خواهد گذشت، از فراز آسمان، از برف‏ها، درياها و كوهها گذر خواهد كرد و همگان را با عصايش مضروب خواهد كرد...5
ادبيات رمزآلود، واژه‏اى است كه به بهترين نحو مى‏تواند عمق معانى شعرواره‏هاى نوسترآداموس را بيان كند؛ چرا كه طبق نظر اغلب مفسران معروف نوسترآداموس؛ يعنى اريكاچيتهام، گى بوحك و ژان شارل دو فن برون، حداقل وقايع ذيل را مى‏توان بدون هيچ شك و ترديدى از ميان شعرواره‏هاى رمز آلود نوسترآداموس بر شمرد:
آتش‏سوزى بزرگ لندن در سال 1666م. اعدام چارلز اول، روى كارآمدن حكومت مذهبى كرامول در انگلستان، وقوع انقلاب فرانسه، انقلاب روسيه، رويارويى استالين و تروتسكى پس از مرگ لنين، اضمحلال رژيم شوروى، اعدام لويى شانزدهم و مارى آنتوانت، به قدرت رسيدن ناپلئون و انتخاب لقب امپراتور توسط وى، به قدرت رسيدن هيتلر و رژيم نازى، به قدرت رسيدن موسولينى در ايتاليا و ژنرال فرانكو در اسپانيا، ترور كندى، سقوط شاه ايران و وقوع انقلاب اسلامى در ايران، رهبرى امام خمينى(ره) از فرانسه - او دقيقاً عنوان مى‏كند كه رهبر ايران از فرانسه باعث سقوط شاه ايران مى‏شود - ، وقوع حادثه يازدهم سپتامبر و آتشى كه در برجهاى دوقلوى شهر جديد (نيويورك) ايجاد مى‏شود و بسيارى از حوادث تاريخى ديگر از سالهاى 1555 ميلادى به بعد كه حدوداً 450 سال را دربر مى‏گيرد.
دو محاصره،
در گرمايى سوزان، انجام مى‏گيرد.
آن مرد،
از فشار تشنگى،
به خاطر دو فنجان مملو از آب،
كشته مى‏شود.
دژ نظامى، مملو مى‏شود،
و يك آرمانگراى كهنسال [امام خمينى (ره)]
نشانه‏هاى نيرا (سرزمين ايران) را
به اهالى ژنو [سازمان ملل متحد]
نشان خواهد داد.6
رهبر پاريس،
اسپانياى بزرگ را اشغال مى‏كند،
كشتيهاى جنگى
در برابر مسلمانان [محمدى‏ها] كه از پارتيا [ناحيه‏اى در ايران] و مديا [ناحيه‏اى در ايران] برخاسته‏اند، مى‏ايستند. آن مرد، سيكلاد [اروپا] را تاراج مى‏كند، و آنگاه انتظارى بزرگ در بندر يونان حكمفرما مى‏شود.
در مجموع نوسترآداموس به اين موضوع به صراحت اشاره مى‏كند كه ايران (پارت، نيرا، پرشيا، مديا) با كمك مسلمانان سراسر جهان، از جمله كشورهاى عربى و مخصوصاً سوريه، عربستان سعودى و ليبى حكومت مقتدرى را تشكيل مى‏دهند و پس از جنگى مذهبى كه هسته آن از لبنان شروع مى‏شود و عمدتاً بر عليه اسرائيل است، جهان را به تسخير خود درمى‏آورند و سپس جنگى جهانى و عظيم رخ خواهد داد و جهان نابود خواهد شد.7
در هنگامه دميدن خورشيد،
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
آتش بزرگ، ديده خواهد شد؛
صدا و روشنايى،
در امتداد شمال، ادامه خواهد يافت.
در ميانه كره خاك،
مرگ و آواى مرگ، شنيده خواهد شد؛
مرگ از درون سلاحها،
آتش و خشكسالى
آنان را به انتظار خواهند نشاند.
در خاتمه، اين سرزمين به واسطه جنگ جهانى سوم نابود و نامسكون خواهد شد.8
سرزمين مسكونى،
از سكنه خالى خواهد شد؛
براى به دست آوردن سرزمينها،
جدال و اختلاف شديدى درمى‏گيرد؛
قلمروها به مردانى سپرده خواهد شد؛
كه از غرور و سربلندى تهى خواهند بود.
سپس، براى برادران بزرگ،
نفاق و مرگ
پيش خواهد آمد.
و از چنين برمى‏آيد كه ايران، جهان را ابتدا از طريق حمله به تركيه (و مقدونيه) به تصرف خود درخواهد آورد:
شب در آسمان، مشعلى رو به خاموشى، ديده خواهد شد. در مركز رن، جنگ و خشكسالى به بار مى‏آيد، كمك خيلى دير مى‏رسد. پرشيا (ايران) حمله آورده و ماگدونيا و در جاى ديگر مى‏گويد: (مقدونيه) را به محاصره درمى‏آورد.9
تو اى فرانسه!
اگر،
از آبهاى ليگوريا گذر كنى؛
خود را،
در ميانه دريا و جزاير،
در محاصره خواهى يافت؛
و پيروان محمد،
در برابر تو خواهند ايستاد.
و همچنين
تو، اى درياى آدرياتيك!
استخوان خران و اسبان را
خواهى جويد.10
و باز مى‏گويد:
آن مرد،
با سلاحها و آتش درخشان،
در نزديكى درياى سياه،
از پرشيا براى تسخير ترابوزان
خواهد آمد.
فاروس و ميتيلن به لرزه در خواهد آمد؛
خورشيد،
درياى آدرياتيك را كه مملو از اجساد اعراب است؛
روشن خواهد كرد.11
و سپس نوسترآداموس، عواقب جنگ اتمى و نابودى تدريجى جهان به واسطه جنگ جهانى سوم را شرح مى‏دهد:
كسوفى در پيش خواهد بود كه از زمان آفرينش گيتى تا زمان مرگ و مصائب حضرت مسيح و از آن زمان تا به امروز هرگز رخ نداده است و جهان چنين ظلمتى به خود نديده است...12
كه در اين مورد آيات مربوط به قيامت در سوره قيامت به ذهن انسان تداعى مى‏شود:
فإذا برق البصر و خسف القمر و جمع الشمس و القمر يقول الإنسان يومئذ أين المفرّ.
هنگامى كه بينايى خيره مى‏گردد، و ماه فرو مى‏رود، و خورشيد و ماه گرد هم آيند، آن روز انسان مى‏گويد: به كجا فرار كنم؟
مرد والامقامى از تبار عرب به زودى پيش خواهد تاخت. از سوى اهالى بيزانس به او خيانت خواهد شد. از شهر قديمى رودس به پيشواز او خواهند آمد، از جانب هانگرى [مجارستان] متحمل آزار بسيار خواهد شد.13
در حوالى درياى آدرياتيك بر اثر توفانى عظيم، كشتى غرق مى‏شود و زمين به لرزه درآيد و به سوى آسمان پرتاب مى‏شود و دوباره فرو مى‏افتد؛ در مصر جنبش پيروان محمد افزايش مى‏يابد و پيكى به (آن سوى مرزها) فرستاده مى‏شود تا خبر را اعلان كند.
... شهرها آلوده و كثيف گشته، باعث اعتراض و شرمسارى زيادى خواهد شد، و تاريكى و جهل فقط با درخشش نور از بين مى‏رود و با تغييراتى حكومت جهل و ظلمت پايان خواهد يافت...
رهبرى اصلى مشرق زمين با شورشهاى زيادى روبرو خواهد شد، كه اكثراً از طرف شمالى‏ها و غربى‏هاى مغلوب شده است، كه عده‏اى كشته و برخى مورد آزار قرار گرفته‏اند و بقيه در حال گريزند و فرزندانشان كه از زنان متعددى هستند، زندانى شده‏اند.14
م.پ. ادوارد در كتاب خود در باب پيشگوئيهاى نوسترآداموس نقل مى‏كند كه سانتورى هشتم، قطعه 6 مربوط به وقوع جنگ جهانى سوم است:
... جنگ و خونريزى براى مرتبه سوم حتمى است؛ آتش به حدى است كه درياها به جوش مى‏آيد و از دولت‏ها فقط دو دولت و از جهان فقط نيمى باقى مى‏ماند...15
شاهزاده ليبيايى [كه نماينده حكومت ايران است] در غرب به قدرت خواهد رسيد، يك فرانسوى از اعراب به شدت مكدر خواهد شد، دانشمند اديب [ادبا] خود را با اوضاع وفق خواهند داد، زبان عرب بر فرانسه پيشى مى‏گيرد...16
در نزديكى سوربن جهت حمله به مجارستان
قهرمانى از اهالى برودها [سياه‏پوستان] به آنان هشدار خواهد داد.
رهبر بيزانس، سالون از اسلاوينا،
آنان را به شريعت محمد[(ص)] در خواهد آورد.
همچنين نوسترآداموس در چنين مى‏سرايد كه:
امپراتورى مقدس به آلمان خواهد آمد؛
پيروان اسماعيل جايگاه بى‏مانع خواهند يافت.
آدمهاى نادان همچنان خواستار كارمانى [شريعت كهنه] هستند. تمامى حمايت كنندگان [محمدص] سراسر گيتى را خواهند پوشاند.17
بنابراين، نوسترآداموس در اغلب سانتورى‏ها از جمله سانتورى 5 نسبت به فتح جهان به وسيله شريعت حضرت محمد(ص) به غرب و تمدن غربى هشدار مى‏دهد و به جهانيان اعلام مى‏كند كه روزى مسلمانان به رهبرى ايران و تمدن ايرانى بر جهان مسلط خواهند شد كه اين بى‏شك در پيوند با گسترش و جهانى شدن انقلاب اسلامى ايران است.
پى‏نوشتها:
1 . سانتورى‏هاى (5/25 ، 10/75 ، 2/29 و 10/31).
2 . (قطعه 5/25).
3 . (قطعه 5/55).
4 . (قطعه 2/29).
5 . (سانتورى 4 / قطعه 59).
6 . (3/63)
7 . (سانتورى 2 / قطعه 91)
8 . (سانتورى 2 / قطعه 95)
9 . سانتورى 2 / قطعه 96
10 . (سانتورى 3 / قطعه 23)
11 . (5/27)
12 . سانتورى 5 / قطعه 47
13 . سانتورى 2 / قطعه 86
14 . نوسترآداموس، نامه به فرزند، ص274
15 . سانتورى 3 / قطعه 27
16 . سانتورى 10 / قطعه 62
17 . سانتورى 10، قطعه 31
رسول نيمروزى
ماهنامه موعود شماره 37
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم هدف اصلی از باب شدن کتاب نسترآداموس اینست که ثابت کنند ایرانی ها و مسلمانان برای دنیا خطر دارند و دو بیتی های ایشون بیشتر جنبه هشدار داره تا اطلاع رسانی که البته بحث های متفاوتی پیرامون اشعارش وجود داره.

این برای ما به ظاهر بد نیست که در اشعارش از ما به عنوان کسی که غالب میشه بیان میکنه اما آیا برای یه فرانسوی که در اشعار نسترآداموس توسط ایرانی ها نابود میشن هم ظاهر و باطن خوبی داره؟
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم هدف اصلی از باب شدن کتاب نسترآداموس اینست که ثابت کنند ایرانی ها و مسلمانان برای دنیا خطر دارند و دو بیتی های ایشون بیشتر جنبه هشدار داره تا اطلاع رسانی که البته بحث های متفاوتی پیرامون اشعارش وجود داره.

این برای ما به ظاهر بد نیست که در اشعارش از ما به عنوان کسی که غالب میشه بیان میکنه اما آیا برای یه فرانسوی که در اشعار نسترآداموس توسط ایرانی ها نابود میشن هم ظاهر و باطن خوبی داره؟

اگه حرفاش اشتباهه و ممکنه به خاطرش غرب رو علیه ایران تحریک کنه پس چرا بعضی هاش درست از آب دراومده
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه حرفاش اشتباهه و ممکنه به خاطرش غرب رو علیه ایران تحریک کنه پس چرا بعضی هاش درست از آب دراومده

من منکر پیشگویی هاش نیستم اما پیشگویی هایی که غرب به تجارت جهانی نسبت داد که با علم جغرافیا ثابت شد دروغه ( یه سرچ کنی میتونی منبعش رو در بیاری).

یا پیشگویی که از امام خمینی کرده که انقلابش از فرانسه شروع میشه حال اینکه انقلاب از خود ایران و در سال 42 شروع شد. البته یه عده تحت تاثیر قرار گرفتند و معنی دو بیتی مربوط به امام رو یه جورایی به خورد فارسی دادن که منظورش اینه که از فرانسه که اومد انقلاب پیروز میشه.

ما پیشگویی های قابل استناد تری هم در قرآن و مذهب تشیع از زبان پیامبر و امامان داریم که انفلاب رو برای ما پیش گویی کردند و خیلی مسائل دیگه که جای بحثش نیست.
 

blue bee

عضو جدید
کاربر ممتاز
من منکر پیشگویی هاش نیستم اما پیشگویی هایی که غرب به تجارت جهانی نسبت داد که با علم جغرافیا ثابت شد دروغه ( یه سرچ کنی میتونی منبعش رو در بیاری).

یا پیشگویی که از امام خمینی کرده که انقلابش از فرانسه شروع میشه حال اینکه انقلاب از خود ایران و در سال 42 شروع شد. البته یه عده تحت تاثیر قرار گرفتند و معنی دو بیتی مربوط به امام رو یه جورایی به خورد فارسی دادن که منظورش اینه که از فرانسه که اومد انقلاب پیروز میشه.

ما پیشگویی های قابل استناد تری هم در قرآن و مذهب تشیع از زبان پیامبر و امامان داریم که انفلاب رو برای ما پیش گویی کردند و خیلی مسائل دیگه که جای بحثش نیست.
:eek::surprised:
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
من منکر پیشگویی هاش نیستم اما پیشگویی هایی که غرب به تجارت جهانی نسبت داد که با علم جغرافیا ثابت شد دروغه ( یه سرچ کنی میتونی منبعش رو در بیاری).

یا پیشگویی که از امام خمینی کرده که انقلابش از فرانسه شروع میشه حال اینکه انقلاب از خود ایران و در سال 42 شروع شد. البته یه عده تحت تاثیر قرار گرفتند و معنی دو بیتی مربوط به امام رو یه جورایی به خورد فارسی دادن که منظورش اینه که از فرانسه که اومد انقلاب پیروز میشه.

ما پیشگویی های قابل استناد تری هم در قرآن و مذهب تشیع از زبان پیامبر و امامان داریم که انفلاب رو برای ما پیش گویی کردند و خیلی مسائل دیگه که جای بحثش نیست.


آیانمیشه هم این درست باشه هم اونچه از آیات وروایات داریم

آیا این خودش یک برداشت و روایت از مطالب گذشتگان نیست؟

آیااینها با هم متناقض هستند؟

همینجا جای بحثش هست آقا احمد
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیانمیشه هم این درست باشه هم اونچه از آیات وروایات داریم

آیا این خودش یک برداشت و روایت از مطالب گذشتگان نیست؟

آیااینها با هم متناقض هستند؟

همینجا جای بحثش هست آقا احمد

خب ببین مسئله تکیه بر بار معناییست که از بیانات قرآن و پیامبران استنباط میشود که وعد صادق هست و بیانات این آقا که زنگ خطر که به خاطر حضور ماست حال آیا وعد صادق ما خطرناک و وحشتناک است؟

قطعا برداشت از گذشتگان بوده اما کپی برداری خوبی نکرده.

به همین علت بار معنایی که عرض شد در تناقض است چون وعد صادق از نظر ما یک رحمت هست اما آنها وعد صادق ما را تحدید کننده هستی میدانند.

از این نظر گفتم که هنوز یه عده که ما بیشتر بحث ها رو باهاشون داریم هنوز در مسائل ابتدایی حجاب و دین ولایت حتی خود خدا برخوردهای زیادی دارند و فعلا جاش نیست چون بستر آماده برای یادگیری نداره اما بستر برای توهین بسیار زیاده اگه فک کنم یه مدت قبل هم یه تاپیک با مضمون لشکر خراسانی زدی که اونجا هم گفتم هنوز جاش نیست چون بحثهای آخر الزمانی هنوز درست جا نیفتاده.
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
جالبه جالبه
ولی باید دقت کنیم که اینا برای ما خوبه و جوگیر میشیم
به قول احمد آیا برای یک فرانسوی هم اینا میتونه خوش آیند باشه؟
ولی در کل به این جور چیزا نمیشه اعتماد کرد.
دیده ملت ایران از جون خودشون میگزن به خاطر اعتقاداتشون و دینشون فهمیده که شکست نمیخورن و کمی هم در مورد اسلام تحقیق کرده فهمیده که مسلمونا در آخر بر تمام جهان حکمرانی میکنن اینارو گفته.
 

nena_921

عضو جدید
خب ببین مسئله تکیه بر بار معناییست که از بیانات قرآن و پیامبران استنباط میشود که وعد صادق هست و بیانات این آقا که زنگ خطر که به خاطر حضور ماست حال آیا وعد صادق ما خطرناک و وحشتناک است؟

قطعا برداشت از گذشتگان بوده اما کپی برداری خوبی نکرده.

به همین علت بار معنایی که عرض شد در تناقض است چون وعد صادق از نظر ما یک رحمت هست اما آنها وعد صادق ما را تحدید کننده هستی میدانند.

از این نظر گفتم که هنوز یه عده که ما بیشتر بحث ها رو باهاشون داریم هنوز در مسائل ابتدایی حجاب و دین ولایت حتی خود خدا برخوردهای زیادی دارند و فعلا جاش نیست چون بستر آماده برای یادگیری نداره اما بستر برای توهین بسیار زیاده اگه فک کنم یه مدت قبل هم یه تاپیک با مضمون لشکر خراسانی زدی که اونجا هم گفتم هنوز جاش نیست چون بحثهای آخر الزمانی هنوز درست جا نیفتاده.
منم با نظر شما موافقم، اول به این دلیل که ما هنوز تو بحث حجاب بعد از اینهمه بحث و جدل به هیچ نتیجه ای نرسیدیم،دوم اینکه من تا حالا نشنیدم یه مسلمون یا یه آدم بی طرف تفسیر و ترجمه کنه. به همین خاطر هر جا دربارش خوندم جوری نوشته که انگار مسلمونا آفریده شدن تا نسل غربیا و کلا غیر مسلمونارو از رو زمین بردارن. در صورتی که در قرآن اومده که کسی ظهور میکنه تا دنیا بهتر شه و مردم و از بی عدالتی و ظلم و کفر نجات بده. ممکنه منظور نوسترآداموس از هر بیت یا پاراگرافی یه چیزی باشه اما غربیا اونو با توجه به مصالح خودشون تفسیر کرده باشن.این نظر منه
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم با نظر شما موافقم، اول به این دلیل که ما هنوز تو بحث حجاب بعد از اینهمه بحث و جدل به هیچ نتیجه ای نرسیدیم،دوم اینکه من تا حالا نشنیدم یه مسلمون یا یه آدم بی طرف تفسیر و ترجمه کنه. به همین خاطر هر جا دربارش خوندم جوری نوشته که انگار مسلمونا آفریده شدن تا نسل غربیا و کلا غیر مسلمونارو از رو زمین بردارن. در صورتی که در قرآن اومده که کسی ظهور میکنه تا دنیا بهتر شه و مردم و از بی عدالتی و ظلم و کفر نجات بده. ممکنه منظور نوسترآداموس از هر بیت یا پاراگرافی یه چیزی باشه اما غربیا اونو با توجه به مصالح خودشون تفسیر کرده باشن.این نظر منه

البته ترجمه اون وجود داره اما ترجمه دقیقی نیست و مترجم هم تحت تاثیر احساسات بوده.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب ببین مسئله تکیه بر بار معناییست که از بیانات قرآن و پیامبران استنباط میشود که وعد صادق هست و بیانات این آقا که زنگ خطر که به خاطر حضور ماست حال آیا وعد صادق ما خطرناک و وحشتناک است؟

قطعا برداشت از گذشتگان بوده اما کپی برداری خوبی نکرده.

به همین علت بار معنایی که عرض شد در تناقض است چون وعد صادق از نظر ما یک رحمت هست اما آنها وعد صادق ما را تحدید کننده هستی میدانند.

از این نظر گفتم که هنوز یه عده که ما بیشتر بحث ها رو باهاشون داریم هنوز در مسائل ابتدایی حجاب و دین ولایت حتی خود خدا برخوردهای زیادی دارند و فعلا جاش نیست چون بستر آماده برای یادگیری نداره اما بستر برای توهین بسیار زیاده اگه فک کنم یه مدت قبل هم یه تاپیک با مضمون لشکر خراسانی زدی که اونجا هم گفتم هنوز جاش نیست چون بحثهای آخر الزمانی هنوز درست جا نیفتاده.

مسلما وعده صادقه برای کسایی که به مخالفت به اما می پردازند خطرناکه حتی اونایی که مسلمونند و عالم دین و وقتی امام میاد میگن این امام نیست مسلما همه و همه اینها پیروانی دارند و ابزار پس مطمئن که بدون زد و خورد احتمالا نباشه. پس براشون خطرناکه و اگه جدی گرفته باشن قضیه رو پس حتما دارند تدارک لازم رو برا خودشون می بینند، همون طور که تو عرصه سینما برنامه ریزیشون علنیه
بحث حجاب هم که مطرح شد بیشتر اصل حجاب قرآن رو قبول دارند و فقط در روش اجرا با هم تفاهم ندارند( نتایج نظرسنجی در ) ابته این که می گم در حد باشگاه هست و تو جامعه عده بیشتری موافقند.
البته اون تاپیکی که میگی کار من نبوده حتما کس دیگه ای زده

منم با نظر شما موافقم، اول به این دلیل که ما هنوز تو بحث حجاب بعد از اینهمه بحث و جدل به هیچ نتیجه ای نرسیدیم،دوم اینکه من تا حالا نشنیدم یه مسلمون یا یه آدم بی طرف تفسیر و ترجمه کنه. به همین خاطر هر جا دربارش خوندم جوری نوشته که انگار مسلمونا آفریده شدن تا نسل غربیا و کلا غیر مسلمونارو از رو زمین بردارن. در صورتی که در قرآن اومده که کسی ظهور میکنه تا دنیا بهتر شه و مردم و از بی عدالتی و ظلم و کفر نجات بده. ممکنه منظور نوسترآداموس از هر بیت یا پاراگرافی یه چیزی باشه اما غربیا اونو با توجه به مصالح خودشون تفسیر کرده باشن.این نظر منه

آره امام میاد که بهتر بشه ولی حتما هر مصلحی مخالفان و درنتیجه دشمنانی داره که با تمام قدرتشون مخالفت می کنند و باهاش جنگ مبی کنند

انتظار معجزه در مسائل اجتماعی نداشته باش که همه چی به خوبی و خوشی حل و فصل بشه و بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد امام ظهور کنند. همون طور که پیامبرو امام علی برای حکومتشون با مشکل مواجه بودند، بشر همون بشره
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسلما وعده صادقه برای کسایی که به مخالفت به اما می پردازند خطرناکه حتی اونایی که مسلمونند و عالم دین و وقتی امام میاد میگن این امام نیست مسلما همه و همه اینها پیروانی دارند و ابزار پس مطمئن که بدون زد و خورد احتمالا نباشه. پس براشون خطرناکه و اگه جدی گرفته باشن قضیه رو پس حتما دارند تدارک لازم رو برا خودشون می بینند، همون طور که تو عرصه سینما برنامه ریزیشون علنیه
بحث حجاب هم که مطرح شد بیشتر اصل حجاب قرآن رو قبول دارند و فقط در روش اجرا با هم تفاهم ندارند( نتایج نظرسنجی در ) ابته این که می گم در حد باشگاه هست و تو جامعه عده بیشتری موافقند.
البته اون تاپیکی که میگی کار من نبوده حتما کس دیگه ای زده



آره امام میاد که بهتر بشه ولی حتما هر مصلحی مخالفان و درنتیجه دشمنانی داره که با تمام قدرتشون مخالفت می کنند و باهاش جنگ مبی کنند

انتظار معجزه در مسائل اجتماعی نداشته باش که همه چی به خوبی و خوشی حل و فصل بشه و بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد امام ظهور کنند. همون طور که پیامبرو امام علی برای حکومتشون با مشکل مواجه بودند، بشر همون بشره

توی مباحث آخرالزمانی آنهایی که در سپاه عیسی هستند مسیحیانی هستند که متوجه مسائل میشند و راه رو قبول میکنند و سعی در این هست که این عده رو حداقل کنند و مثلا برای فشارهایی که به اسلام و ایران در حال حاضر وارد میکنن توجیهی داشته باشند و به خیال باطل خودشون زمان ظهور رو عقب بندازن یا دفعش کنن این درسته که امام بر علیه بی عدالتی ظهور میکنه اما ما نباید تحت تاثیر واقع بشیم و بگیم وعده خدا که راسته ما چرا زحمت بکشیم.
البته صحیح هست که اکثر نشانه های پیش ظهور عیان هست و زمان آن نزدیک اما این دلیل نمیشه که ایجاد رعب و وحشت تصنعی بین مردم رواج پیدا کنه چون هنوز کسی دیدی نسبت به ظهور نداشته و امامان و پیامبر هم به صورت سر بسته مطالب را بیان کردند تا ما خود دنبال قضیه باشیم. اکثر فیلمها هم را که نگاه کنی اکثرا به آخر الزمان و پایان دنیا اشاره شده نه زمان ظهور و این مطلب را میرساند که مسلمانها در زمان ظهور سعی در تخریب دنیا را دارند و اکثرا هم دنیا را تخریب میکنند اما بشر و تفکر غرب باز هم جان سالم بدر میبرد.
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فایل صوتی استاد رحیم پور رو از نت دانلود کردم که پیشگویی نوستارداموس رو تایید می کرد.
البته به جزئیات پیش گویی ها نپرداخته بود.
اما نظر شخصیم اینه که این پیش گویی ها با روایات اسلامی منطبقه...
پرچم های خراسان..
فتح قدس...
پیمان صلح اسلام و غرب...پیمان شکنی غرب..حمله ی نهایی...
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فایل صوتی استاد رحیم پور رو از نت دانلود کردم که پیشگویی نوستارداموس رو تایید می کرد.
البته به جزئیات پیش گویی ها نپرداخته بود.
اما نظر شخصیم اینه که این پیش گویی ها با روایات اسلامی منطبقه...
پرچم های خراسان..
فتح قدس...
پیمان صلح اسلام و غرب...پیمان شکنی غرب..حمله ی نهایی...

اینکه بعضی هاش تا حالا درست بوده شکی نیست و اینکه خیلی هاش کپی برداری از روایات امامان هست اما بحث سر استفاده از روایات پیامبر و امامان بر ضد امتشون هست.
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
من منکر پیشگویی هاش نیستم اما پیشگویی هایی که غرب به تجارت جهانی نسبت داد که با علم جغرافیا ثابت شد دروغه ( یه سرچ کنی میتونی منبعش رو در بیاری).

یا پیشگویی که از امام خمینی کرده که انقلابش از فرانسه شروع میشه حال اینکه انقلاب از خود ایران و در سال 42 شروع شد. البته یه عده تحت تاثیر قرار گرفتند و معنی دو بیتی مربوط به امام رو یه جورایی به خورد فارسی دادن که منظورش اینه که از فرانسه که اومد انقلاب پیروز میشه.

ما پیشگویی های قابل استناد تری هم در قرآن و مذهب تشیع از زبان پیامبر و امامان داریم که انفلاب رو برای ما پیش گویی کردند و خیلی مسائل دیگه که جای بحثش نیست.
:eek::eek::eek::eek::eek:
عجــــــــــــــــــــــــب :eek:
والا پستهای اصلی رو نخوندم
ولی تا جایی که میدونم نوستر مثلا 11 سپتامبر رو پیش بینی کرده
اینا همش میتونه از قبل برنامه ریزی شده باشه !!

انقلاب ایران از فرانسه شروع میشه !!!
صلح اسلام و غرب
.
.
.
.
.
.
اینا همش قابل برنامه ریزیه !
مثل همین اسلام ما که از 600 سال پیش برنامه ریزی شده !
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
:eek::eek::eek::eek::eek:
عجــــــــــــــــــــــــب :eek:
والا پستهای اصلی رو نخوندم
ولی تا جایی که میدونم نوستر مثلا 11 سپتامبر رو پیش بینی کرده
اینا همش میتونه از قبل برنامه ریزی شده باشه !!

انقلاب ایران از فرانسه شروع میشه !!!
صلح اسلام و غرب
.
.
.
.
.
.
اینا همش قابل برنامه ریزیه !
مثل همین اسلام ما که از 600 سال پیش برنامه ریزی شده !

یه سرج بزن تو نت و منابع رو یکم دیگه بخون.

اون 600 از کجا اومده؟
 

Ezel2

عضو جدید
گزینه هاتون به نوعی ناقصه
من هم در این بحث ها شرکت می کنم
اما این ها رو خرافات نمی دونم
پیشگویی های قران؟ کدام پیشگویی؟
نظری در مورد "وقوع" پیشگویی ها نوستراداموس هم ندارم

اما یه حسی بهم میگه
اتفاقا این کار غربی ها نیست
کار نظام مقدس جمهوری اسلامیه
انتشار انقلاب از اولش حرف ما بود، نه غربی ها
کدوم انتشار؟
یه نگاه به کشور خودمون بکنیم
دوستای خوب من
من نمی گم از کسی در توهم هست و ازش بیرون بیاد
اما این انقلاب از درون پوسیده
انقلاب اسلامی پاک سال 1357 در درون خودش درست منتشر نشده
نسل جدید ارتباطی با اون ندارند
و اگر سرکوب و زور نبود متوجه این مسائل هم میشدید

دوست خوبم
ddahmadss عزیز
کجای قران انقلاب اسلامی ایران پیش بینی شده؟

راستی
این پیشگویی هایی که شما آوردین با هزارمدل توضیحات به این نتایج رسوندینش
مثلا:

"دو محاصره،
در گرمايى سوزان، انجام مى‏گيرد.
آن مرد،
از فشار تشنگى،
به خاطر دو فنجان مملو از آب،
كشته مى‏شود.
دژ نظامى، مملو مى‏شود،
و يك آرمانگراى كهنسال [امام خمينى (ره)]
نشانه‏هاى نيرا (سرزمين ايران) را
به اهالى ژنو [سازمان ملل متحد]
نشان خواهد داد.6
رهبر پاريس،
اسپانياى بزرگ را اشغال مى‏كند،"
این پیشگویی مربوط به امام خمینی بود؟
کی گفته نیرا یعنی سرزمین ایران؟

کی از فشار تشنگی یا هرچیزی مشابه و مریوطی کشته شده؟ 2 فنجان علامت چیست؟

رهبر پاریس؟
کی گفته این رهبری یعنی امام خمینی؟
اشغال اسپانیا چی ربطی به انقلاب ایران داره؟!!


اگر این پیش بینی مربوط به انقلاب ایرانه
که واقعا زیادی پرته
اما اگر پیش گویی دیگری در کاره
خوشحال میشم قرار بدین

آخه شما در پیشگویی انقلاب ایران توسط ایشون "به یقین" رسیدید و در متن خودتون هم جزء بدیهیات شمردید

موفق باشیم
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم با نظر شما موافقم، اول به این دلیل که ما هنوز تو بحث حجاب بعد از اینهمه بحث و جدل به هیچ نتیجه ای نرسیدیم،دوم اینکه من تا حالا نشنیدم یه مسلمون یا یه آدم بی طرف تفسیر و ترجمه کنه. به همین خاطر هر جا دربارش خوندم جوری نوشته که انگار مسلمونا آفریده شدن تا نسل غربیا و کلا غیر مسلمونارو از رو زمین بردارن. در صورتی که در قرآن اومده که کسی ظهور میکنه تا دنیا بهتر شه و مردم و از بی عدالتی و ظلم و کفر نجات بده. ممکنه منظور نوسترآداموس از هر بیت یا پاراگرافی یه چیزی باشه اما غربیا اونو با توجه به مصالح خودشون تفسیر کرده باشن.این نظر منه
در صورتی که در قرآن اومده که کسی ظهور میکنه تا دنیا بهتر شه و مردم و از بی عدالتی و ظلم و کفر نجات بده.
میشه بگید این تو کجای قرآنه؟
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک نفر از دوستان زحمت بکشه و نشانه هایی از آینده که در قرآن اومده رو اینجا ارائه بده.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
حديث شماره : 1438
1438 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " إن ظاهرها الحمد ، وباطنها ولد الولد ، والسابع منها القائم عليه السلام " ويأتي في الحجر 87 .
* حدیث شماره : 1438 ** یونس بن عبد الرحمان مرفوعا از امام صادق ( ع ) نقل کرده که دربارهء گفتهء خدای سبحان " ولقد آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم " فرمود : ظاهر آن حمد وستایش است وباطن آن فرزند [ یعنی امام باقر ( ع ) ] وهفتمین آن [ یعنی هفتمین فرزند امام باقر ( ع ) ] قائم علیه السلام است "
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1438 - المصادر :* : العیاشی : ج 2 ص 250 ح 37 - عن یونس بن عبد الرحمن ، عمن ذکره ، رفعه قال : سألت أبا عبد الله علیه السلام عن قول الله ( ولقد آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم ) قال : -* : إثبات الهداة : ج 3 ص 551 ب 32 ف 28 ح 568 - عن العیاشی ، وقال : " أقول تقدم الوجه فی مثله ، والأقرب هنا أن یراد ولد ولد الحسین علیه السلام وهو الباقر علیه السلام فإن السابع من أولاده القائم علیه السلام ، والصادق علیه السلام محسوب من السبعة على التوجیهین " .* : البرهان : ج 2 ص 354 ح 8 - عن العیاشی .* : المحجة : ص 113 - عن العیاشی .* : البحار : ج 24 ص 117 ب 39 ح 6 وج 92 ص 236 ب 29 ح 26 - عن العیاشی .* : نور الثقلین : ج 3 ص 27 ح 101 - عن العیاشی
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿3﴾
(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است] ایمان می‏آورند؛ و نماز را برپا می‏دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده‏ایم، انفاق می‏کنند.
حديث شماره : 1443
1443 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " من أقر بقيام القائم أنه حق "
* حدیث شماره : 1443 ** داود بن کثیر رقی ، از امام صادق ( ع ) روایت کرده است که حضرت در ارتباط با آیهء شریفهء " الذین یؤمنون بالغیب " فرمود : " [ یعنی ] کسانی که به حقانیت قیام وظهور قائم ( ع ) اعتقاد داشته باشند "
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1443 - المصادر :* : کمال الدین : ج 2 ص 340 ب 33 ح 19 - حدثنا محمد بن موسى بن المتوکل رضی الله عنه قال : حدثنا محمد بن یحیى العطار قال : حدثنا أحمد بن محمد بن عیسى ، عن عمر بن عبد العزیز ، عن غیر واحد من أصحابنا ، عن داود بن کثیر الرقی ، عن أبی عبد الله علیه السلام ، فی قول الله عز وجل : ( الذین یؤمنون بالغیب ) قال : -* : معانی الأخبار : على ما فی المیزان ولم نجده فیه .* : إثبات الهداة : ج 3 ص 458 ب 32 ف 5 ح 93 - عن کمال الدین بتفاوت یسیر ، وفیه " هدى للمتقین " .* : المحجة : ص 16 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .* : البرهان : ج 1 ص 53 ح 4 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه ، وفیه " من آمن بقیام القائم . . . " ثم قال : وفی نسخة " من أقر بقیام القائم علیه السلام " .* : البحار : ج 51 ص 52 ب 5 ح 28 - وج 52 ص 124 ب 22 ح 9 - عن کمال الدین ، وفیه عن أبی عبد الله علیه السلام فی قول الله عز وجل : ( هدى للمتقین . . . ) .* : نور الثقلین : ج 1 ص 31 ح 11 - عن کمال الدین .* : المیزان : ج 1 ص 46 - کما فی کمال الدین ، عن المعانی .* : منتخب الأثر : ص 167 ف 2 ب 1 ح 75 - عن المحجة .وفی : ص 514 ف 10 ب 5 ح 4 - عن کمال الدین
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
فَتَلَقّي آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحيمُ ﴿37﴾
سپس آدم از پروردگارش کلماتی دریافت داشت؛ و خداوند توبة او را پذیرفت؛ چرا که خداوند توبه‏پذیر و مهربان است.
حديث شماره : 1444
1444 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " هي الکلمات التي تلقاها آدم من ربه فتاب الله عليه ، وهو أنه قال : أسألک بحق محمد وعلي وفاطمة والحسن والحسين ، إلا تبت علي . فتاب الله عليه إنه هو التواب الرحيم ، فقلت له يا ابن رسول الله فما يعني عز وجل بقوله فأتمهن ؟ قال : يعني فأتمهن إلى القائم اثني عشر إماما ، تسعة من ولد الحسين عليهم السلام ، قال المفضل فقلت : يا ابن رسول الله فأخبرني عن قول الله عز وجل ( وجعلها کلمة باقية في عقبه ) قال : يعني بذلک الإمامة جعلها الله تعالى في عقب الحسين إلى يوم القيامة . قال فقلت له : يا ابن رسول الله فکيف صارت الإمامة في ولد الحسين دون ولد الحسن عليهما السلام ، وهما جميعا ولدا رسول الله صلى الله عليه وآله وسبطاه وسيدا شباب أهل الجنة ؟ فقال عليه السلام : إن موسى وهارون کانا نبيين مرسلين وأخوين ، فجعل الله عز وجل النبوة في صلب هارون دون صلب موسى عليهما السلام ، ولم يکن لأحد أن يقول لم فعل الله ذلک ؟ وإن الإمامة خلافة الله عز وجل في أرضه وليس لاحد أن يقول لم جعله ( جعلها ) الله في صلب الحسين دون صلب الحسن عليهما السلام لان الله تبارک وتعالى هو الحکيم في أفعاله لا يسأل عما يفعل وهم يسئلون " ويأتي في البقرة - 124 والزخرف - 28 .
* حدیث شماره : 1444 ** محمد بن زیاد ازدی از مفضل بن عمر روایت کرده که گفت ازامام صادق ( ع ) دربارهء آیهء شریفهء " واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن " سئوال کردم حضرت فرمود : آنها کلماتی بودند که آدم ( ع ) آنها را از پروردگار خویش دریافت نمود وخداوند توبهء اورا پذیرفت وآنها عبارت بودند از اینکه فرمود : خدایا از تو میخواهم به حق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین ، توبه ام را بپذیری ، وخداوند توبهء او را پذیرفت ، براستی که او توبه پذیر مهربان است ، عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) معنای فرمودهء خدای عزوجل فاتمهن چیست ؟ فرمود : یعنی دوازده امام را با قائم ( ع ) کامل گردانید ، نه امام از فرزندان حسین علیهم السلام ، مفضل گفت : عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) معنای این فرموده خدای سبحان " وجعلها کلمة باقیة فی عقبه " چیست ؟ فرمود : منظور از این امامتی است که خداوند آنرا تا قیامت در نسل امام حسین ( ع ) قرار داده است ، گفت ، به او عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) ، چگونه امامت در ذریه ونسل امام حسین ( ع ) قرار گرفت ودر ذریهء امام حسن ( ع ) قرار نگرفت در حالیکه هر دو فرزندان رسول خدا ( ص ) ونوه های دختری او وسرور جوانان اهل بهشت بوده اند ؟ آن حضرت فرمود : موسی وهارون دو پیامبر مرسل ودو برادر بودند ، وخدای سبحان نبوت را در ذریهء هارون قرار داد نه موسی ، وهیج کس نمیتواند بگوید که چرا خداوند این کار را انجام داد ؟ وامامت ، خلافت خدای عزوجل در روی زمین است وکسی حق ندارد بگوید چرا خداوند آنرا در نسل وذریهء فرزندان حسین ( ع ) قرار داد ودر فرزندان امام حسن ( ع ) قرار نداد ، زیرا خداوند تبارک وتعالی در کارهای خود حکیمانه عمل می کند ، واز آنچه انجام می دهد مورد پرسش قرار نمی گیرد ، وآنان ( مردم ) مورد پرسش وسئوال قرار خواهند گرفت . .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1444 - المصادر :* : کمال الدین : ج 2 ص 358 ب 33 ح 57 - حدثنا علی بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضی الله عنه قال : حدثنا حمزة بن القاسم العلوی العباسی قال : حدثنا جعفر بن محمد بن مالک الکوفی الفزاری قال : حدثنا محمد بن الحسین بن زید الزیات قال : حدثنا محمد بن زیاد الأزدی ، عن المفضل بن عمر ، عن الصادق جعفر بن محمد علیهما السلام قال : سألته عن قول الله عز وجل ( وإذا ابتلى إبراهیم ربه بکلمات فأتمهن ) ما هذه الکلمات ؟ قال : -* : معانی الأخبار : ص 126 ح 1 کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر .* : الخصال : ص 304 ح 84 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر فی سنده ومتنه .* : کتاب النبوة لابن بابویه : على ما فی مجمع البیان ، وتأویل الآیات ، والمناقب* : مناقب ابن شهرآشوب : ج 1 ص 283 - إلى قوله : اثنی عشر إماما - عن کتاب النبوة ، عن ابن بابویه بإسناده عن المفضل بن عمر قال : -* : مجمع البیان : ج 1 ص 200 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، عن کتاب النبوة .* : إرشاد القلوب : ص 421 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، یرفعه ( ابن بابویه ) المفضل بن عمر : -* : تأویل الآیات : ج 1 ص 77 ح 57 کما فی کمال الدین ، إلى قوله : إثنا عشر إماما " وفیه " علی والحسن والحسین وتسعة من ولد الحسین صلوات الله علیهم أجمعین " عن کتاب النبوة .* : الصافی : ج 1 ص 138 - عن الخصال .* : إثبات الهداة : ج 1 ص 645 ب 9 ف 53 ح 783 - عن تأویل الآیات ، إلى قوله " والتسعة من ولد الحسین " .* : غایة المرام : ج 1 ص 78 ب 15 ح 31 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه : -* : البرهان : ج 1 ص 147 ح 1 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، عن ابن بابویه ، إلى قوله " اثنی عشر إماما " .* : البحار : ج 11 ص 177 ب 3 ح 24 - عن معانی الأخبار .وفی : ج 12 - ص 66 ب 3 ح 12 - عن الخصال بتفاوت یسیر .وفی : ج 24 ص 177 ب 5 ح 8 - عن کمال الدین بتفاوت یسیر .وفی : ج 26 ص 323 ب 7 ح 3 - عن معانی الأخبار ، والخصال .* : نور الثقلین : ج 1 ص 120 ح 338 - عن الخصال ، إلى قوله : من ولد الحسین ( علیه السلام ) .* : ینابیع المودة : ص 97 ب 24 - عن المناقب ، إلى قوله " من ولد الحسین علیهم السلام " .* : منتخب الأثر : ص 77 ف 1 ب 6 ح 33 - عن کمال الدین
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللّهِ أَنْ يُذْکَرَ فيهَا اسْمُهُ وَ سَعي في خَرابِها أُولئِکَ ما کانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوها إِلاّ خائِفينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي اْلآخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ ﴿114﴾
کیست ستمکارتر از آن کس که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیری کرد و سعی در ویرانی آنها نمود؟! شایسته نیست آنان، جز با ترس و وحشت، وارد این (کانونهای عبادت) شوند. بهره آنها در دنیا (فقط)رسوایی است و در سرای دیگر، عذاب عظیم (الهی)!!
حديث شماره : 1445
1445 - ( السدي ) " إذا قام المهدي وفتحت القسطنطينية قتلهم فذلک الخزي "
* حدیث شماره : 1445 ** اسباط از سدی نقل کرده که گفت : هنگامیکه مهدی ( ع ) ظهور نماید ، وقسطنطنیه ( استانبول ) فتح شود آنان را از دم تیغ می گذراند ، وآن خواری آنها [ دردنیاست ] .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1445 - المصادر :* : تفسیر الطبری : ج 1 ص 399 - حدثنا موسى قال : ثنا عمر وقال : ثنا أسباط ، عن السدی قوله ( لهم فی الدنیا خزی ) أما خزیهم فی الدنیا : -* : التبیان : ج 1 ص 420 - کما فی الطبری ، عن السدی .* : مجمع البیان : ج 1 ص 190 - کما فی الطبری ، عن السدی .* : الدر المنثور : ج 1 ص 108 - عن الطبری* : عرف السیوطی : ج 2 ص 57 - عن الطبری .* : برهان المتقی : ص 156 ب 8 ح 3 - عن الطبری




وَ لِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَکُونُوا يَأْتِ بِکُمُ اللّهُ جَميعًا إِنَّ اللّهَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ ﴿148﴾
هر طایفه‏ای قبله‏ای دارد که خداوند آن را تعیین کرده است؛ (بنابراین، زیاد در باره قبله گفتگو نکنید! و به جای آن،) در نیکی‏ها و اعمال خیر، بر یکدیگر سبقت جویید! هر جا باشید، خداوند همه شما را (برای پاداش و کیفر در برابر اعمال نیک و بد، در روز رستاخیز،) حاضر می‏کند؛ زیرا او، بر هر کاری تواناست.
حديث شماره : 1451
1451 - ( الإمام زين العابدين عليه السلام ) " المفقودون عن فرشهم ثلاثمائة وثلاثة عشر رجلا ، عدة أهل بدر فيصبحون بمکة ، وهو قول الله عز وجل : أينما تکونوا يأت بکم الله جميعا ، وهم أصحاب القائم " .
* حدیث شماره : 1451 ** ابو خالد کابلی از امام زین العابدین ( ع ) نقل کرده که فرمود : کسانی که شب هنگام از بسترهای خود ناپدید می شوند ، سیصد وسیزده نفر به تعداد أهل بدر هستند ، که صبحگاهان در مکه حضور پیدا می کنند واین گفتهء خدای عزوجل است که فرمود : هر کجا باشید ، خداوند همگی شما را خواهد آورد " وآنان یاران قائم ( ع ) هستند " .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1451 - المصادر :* : کمال الدین : ج 1 ص 654 ب 57 ح 21 حدثنا أحمد بن محمد بن یحیى العطار رضی الله عنه قال : حدثنا أبی ، عن محمد بن الحسین بن أبی الخطاب ، عن محمد بن سنان ، عن أبی خالد القماط ، عن ضریس ، عن أبی خالد الکابلی ، عن سید العابدین علی بن الحسین علیهما السلام قال : -* : الخرائج : ج 3 ص 1156 - کما فی کمال الدین ، مرسلا عن زین العابدین ( علیه السلام ) .* العدد القویة : ص 65 ح 93 - کما فی کمال الدین ، مرسلا عن أبی خالد الکابلی : -* : إثبات الهداة : ج 3 ص 491 ب 32 ف 4 ح 235 - عن کمال الدین .* : المحجة : ص 21 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .* : حلیة الأبرار : ج 2 ص 622 ب 35 - کما فی کمال الدین عن ابن بابویه .* : البرهان : ج 1 ص 162 ح 5 - ما عدا آخره ، عن کمال الدین .* : البحار : ج 52 ص 323 ب 27 ح 34 - عن کمال الدین .* : نور الثقلین : ج 1 ص 139 ح 424 - عن کمال الدین .* : وفی : ص 387 ح 340 - أوله عن کمال الدین .* : منتخب الأثر : ص 476 ف 7 ب 5 ح 8 - عن کمال الدین
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اْلأَمْوالِ وَ اْلأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرينَ ﴿155﴾
قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‏ها، آزمایش می‏کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‏کنندگان!
حديث شماره : 1464
1464 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " لابد أن يکون قدام القائم سنة يجوع فيها الناس ويصيبهم خوف شديد من القتل ، ونقص من الأموال والأنفس والثمرات ، فإن ذلک في کتاب الله لبين ، ثم تلا هذه الآية : ( ولنبلونکم بشئ من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرين ) "
* حدیث شماره : 1464 ** علی بن ابو حمزة ، از ابو بصیر واو از امام صادق ( ع ) روایت کرده که فرمود : قبل از ظهور قائم ( ع ) قطعا سالی خواهد آمد که مردم در آن سال ، دچار قحطی نشده واز نگرانی مردن به شدت بیمناک خواهند شد ، واموال ودارایی وجانها ومحصولات آنها دستخوش کاستی خواهد شد واین معنا در کتاب الهی بیان شده است ، وسپس این آیهء شریفه را تلاوت فرمود : " وشما را بوسیلهء بیم وگرسنگی وکاستی در دارایی وجانها ومحصولات ، می آزماییم وشکیبایان را مژده بده " .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1464 - المصادر :* : النعمانی : ص 250 - 251 ب 14 ح 6 - أخبرنا أحمد بن محمد بن سعید بن عقدة قال : حدثنی أحمد بن یوسف بن یعقوب أبو الحسن الجعفی من کتابه قال : حدثنا إسماعیل بن مهران ، عن الحسن بن علی بن أبی حمزة ، عن أبیه ، عن أبی بصیر قال : قال أبو عبد الله علیه السلام : -* : إثبات الهداة : ج 3 ص 734 ب 34 ف 9 ح 93 - عن النعمانی بتفاوت یسیر .* : البرهان : ج 1 ص 167 ح 2 - عن النعمانی بتفاوت یسیر فی سنده ومتنه .* : حلیة الأبرار : ج 2 ص 608 ب 30 - عن النعمانی بتفاوت یسیر فی سنده .* : المحجة : ص 47 - 48 - عن النعمانی بتفاوت یسیر .* : البحار : ج 52 ص 228 - 229 ب 25 ح 93 - عن النعمانی بتفاوت یسیر .* : منتخب الأثر : ص 453 ف 6 ب 5 ح 4 - عن النعمانی


-------------------------------------------------------------------------------------

أُولئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ﴿157﴾
اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛ و آنها هستند هدایت‏یافتگان!
حديث شماره : 1465
1465 - ( عبد الله بن ربيعة ) " . . . ثم المنتظر بعده اسمه اسم النبي صلى الله عليه وآله يأمر بالعدل ويفعله وينهى عن المنکر ويجتنبه ، يکشف الله به الظلم ويجلو به الشک والعمى يرعى الذئب في أيامه مع الغنم ، ويرضى عنه ساکن السماء والطير في الجو والحيتان في البحار ، يا له من عبد ما أکرمه على الله ، طوبى لمن أطاعه وويل لمن عصاه ، طوبى لمن قاتل بين يديه فقتل أو قتل ، أولئک عليهم صلوات من ربهم ورحمة وأولئک هم المهتدون وأولئک هم المفلحون وأولئک هم الفائزون "
* حدیث شماره 1465 ** عتیق بن یعقوب ، از عبد الله بن ربیعة نقل کرده که گفت در حدیثی طولانی در فضیلت پیامبر ( ص ) آمده است : " . . . . . وکسی که بعد از او مورد انتظار است ، نام او نام پیامبر صلی الله علیه وآله است ، به عدل وداد دستور می دهد وخود دادگری می کند ، از منکر نهی وجلوگیری می کند ، وخود از منکر می پرهیزد و اجتناب مینماید ، خداوند بواسطهء او تاریکیها را بر میدارد وبوسیلهء او شک وتردید وکور دلی ، بر طرف می گردد در دوران آن حضرت گرک با گوسفند همراه است ، واهل آسمان وپرندگان در فضا وماهیان دریا ، از او خرسندند چه بندهء خوبی که خداوند نسبت به او عنایت دارد خوش بحال کسی که از او فرمان برد وای بر آنکس که نافرمانی او نماید ، خوش بحال کسی که دررکاب او بجنگد ، بکشد یا کشته شود ، درود ورحمت خداوند بر چنان افرادی ، آنان هدایت یافتگان ورستگاران ، وپیروزمندانند .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1465 - المصادر :* : منتخب الأثر : ص 11 - 12 - حدثنا أبو الحسن محمد بن أحمد بن عبید الله بن أحمد بن عیسى المنصوری الهاشمی بسر من رأى ، سنة تسع وثلثین وثلاثمأة قال : حدثنی عم أبی موسى بن عیسى [ بن أحمد بن المنصور ] قال : حدثنی الزبیر بن بکار قال : حدثنی عتیق بن یعقوب قال : حدثنی عبد الله بن ربیعة رجل من أهل مکة ، قال : قال لی أبی إنی محدثک الحدیث فاحفظه عنی واکتمه علی ما دمت حیا أو یأذن الله فیه بما یشاء : کنت مع من عمل مع ابن الزبیر فی الکعبة ، حدثنی أن ابن الزبیر أمر العمال أن یبلغوا فی الأرض ، قال فبلغن صخرا أمثال الإبل ، فوجدت على بعض تلک الصخور کتابا موضوعا ، فتناولته وسترت أمره ، فلما صرت إلى منزلی تأملته فرأیت کتابا لا أدری من أی شئ هو ؟ ولا أدری الذی کتب به ما هو ؟ إلا أنه ینطوی کما ینطوی الکتب فقرأت فیه . . . فی حدیث طویل فی فضل النبی صلى الله علیه وآله والأئمة علیهم السلام جاء فیه : -* : إثبات الهداة : ج 1 ص 709 ب 9 ف 18 ح 149 - عن مقتضب الأثر .* : البحار : ج 36 ص 217 ب 40 ب 19 - عن مقتضب الأثر .* : العوالم : ج 15 الجزء 3 ص 89 ب 5 ح 1 - عن مقتضب الأثر
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
هَلْ يَنْظُرُونَ إِلاّ أَنْ يَأْتِيَهُمُ اللّهُ في ظُلَلٍ مِنَ الْغَمامِ وَ الْمَلائِکَةُ وَ قُضِيَ اْلأَمْرُ وَ إِلَي اللّهِ تُرْجَعُ اْلأُمُورُ ﴿210﴾
آیا (پیروان فرمان شیطان، پس از این همه نشانه‏ها و برنامه‏های روشن) انتظار دارند که خداوند و فرشتگان، در سایه‏هائی از ابرها به سوی آنان بیایند (و دلایل تازه‏ای در اختیارشان بگذارند؟! با اینکه چنین چیزی محال است!) و همه چیز انجام شده، و همه کارها به سوی خدا بازمی‏گردد.
حديث شماره : 1467
1467 - ( الإمام الباقر عليه السلام ) " إنه نازل في قباب من نور حين ينزل بظهر الکوفة على الفاروق ، فهذا حين ينزل ، وأما : قضي الامر ، فهو الوسم على الخرطوم يوم يوسم الکافر "
* حدیث شماره : 1467 ** ابو حمزه از امام باقر ( ع ) روایت کرده است که حضرت فرمود : او [ قائم ( ع ) ] آنگاه که در [ نجف ] بر فاروق ( نام منطقه ای ) فرود می آید ، در هودج هائی از نور هبوط می کند ، این در هنگام فرود آمدن ، ولی ، امر خدا که تمام شد ( بعد از دابة الارض ) آن علامت نهادن بر بینیهاست ، روزی که بر پیشانی کافر علامت نهاده میشود .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1467 - المصادر :* : العیاشی : ج 1 ص 103 ح 303 - عن أبی حمزة عن أبی جعفر علیه السلام : -* : الصافی : ج 1 ص 243 - عن العیاشی .* : البرهان : ج 1 ص 209 ح 7 - عن العیاشی .* : نور الثقلین : ج 1 ، ص 206 ح 773 آخره ، عن العیاشی




أَ لَمْ تَرَ إِلَي الَّذينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْياهُمْ إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَي النّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لا يَشْکُرُونَ ﴿243﴾
آیا ندیدی جمعیتی را که از ترس مرگ، از خانه‏های خود فرار کردند؟ و آنان، هزارها نفر بودند (که به بهانه بیماری طاعون، از شرکت در میدان جهاد خودداری نمودند). خداوند به آنها گفت: بمیرید! (و به همان بیماری، که آن را بهانه قرار داده بودند، مردند.) سپس خدا آنها را زنده کرد؛ (و ماجرای زندگی آنها را درس عبرتی برای آیندگان قرار داد.) خداوند نسبت به بندگان خود احسان می‏کند؛ ولی بیشتر مردم، شکر (او را) بجا نمی‏آورند.
حديث شماره : 1468
1468 - ( أمير المؤمنين عليه السلام ) " وأما الرد على من أنکر الرجعة فقول الله عز وجل : ويوم نحشر من کل أمة فوجا ممن يکذب بآياتنا فهم يوزعون . أي إلى الدنيا وأما معنى حشر الآخرة فقوله عز وجل : ( وحشرناهم فلم نغادر منهم أحدا ) وقوله سبحانه :( وحرام على قرية أهلکناها أنهم لا يرجعون ) . في الرجعة فأما في القيامة ، فهم يرجعون . ومثل قوله تعالى : ( وإذ أخذ الله ميثاق النبيين لما آتيتکم من کتاب وحکمة ثم جاءکم رسول مصدق لما معکم لتؤمنن به ولتنصرنه ) . وهذا لا يکون إلا في الرجعة ومثله ما خاطب الله به الأئمة ، ووعدهم من النصر والانتقام من أعدائهم فقال سبحانه : ( وعد الله الذين آمنوا منکم وعملوا الصالحات ليستخلفنهم في الأرض کما استخلف الذين من قبلهم وليمکنن لهم دينهم الذي ارتضى لهم وليبدلنهم من بعد خوفهم أمنا يعبدونني لا يشرکون بي شيئا ) . وهذا إنما يکون إذا رجعوا إلى الدنيا . ومثل قوله تعالى : ( ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض . ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين ) . وقوله سبحانه : ( إن الذي فرض عليک القرآن لرادک إلى معاد ) . أي رجعة الدنيا . ومثله قوله : ( ألم تر إلى الذين خرجوا من ديارهم وهم ألوف حذر الموت فقال لهم الله موتوا ثم أحياهم ) . وقوله عز وجل : ( واختار موسى قومه سبعين رجلا لميقاتنا فردهم الله تعالى بعد الموت إلى الدنيا وشربوا ونکحوا ومثله خبر العزيز ) " .ويأتي في آل عمران - 81 والأعراف - 155 والکهف - 47 والأنبياء - 95 والنور - 55 والنمل - 83 والقصص - 5 و 85 .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1468 - المصادر :* : تفسیر النعمانی : على ما فی المحکم والمتشابه .* : المحکم والمتشابه : ص 3 والمتن فی ص 57 - قال أبو عبد الله محمد بن إبراهیم بن حفص النعمانی فی کتابه فی تفسیر القرآن : [ حدثنا ] أحمد بن محمد بن سعید بن عقدة قال : حدثنا جعفر بن أحمد بن یوسف بن یعقوب الجعفی ، عن إسماعیل بن مهران ، عن الحسین بن علی بن أبی حمزة ، عن أبیه ، عن إسماعیل بن جابر قال : سمعت أبا عبد الله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام یقول : فی حدیث طویل عن أنواع آیات القرآن یبلغ نحو 128 صفحه روى فیه عن الإمام الصادق علیه السلام مجموعة أسئلة لأمیر المؤمنین علیه السلام عن آیات القرآن وأحکامه ، جاء فیه : -* : الایقاظ من الهجعة : ص 377 ب 10 ح 142 - عن المحکم والمتشابه .* : البحار : ج 53 ص 118 ب 29 ح 149 - عن تفسیر النعمانی .وفی : ح 93 ص 3 ب 128 والمتن فی ص 86 - عن تفسیر النعمانی ، وفیه " جعفر بدل حفص "
 
بالا