[ پرزانته ] کارگاه پرزانته وشيت بندي معماری

maryam95

کاربر فعال
سلام و درود بر دوستان ِ عزیز معماری ..

این تاپیک را به نام " کارگاه پرزانته و شیت بندی " افتتاح می کنیم ، و از این پس سوالات خود را در زمینه پرزانته و شیت بندی و کرکسیون کارهای خود را در این تاپیک مطرح می کنیم.

.
.
.

قوانین این تاپیک :

1- عکسها را از سایتهای معتبر آپلود کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

2- لطفا جهت ِ حفظ ِ انسجام و تسلسل ، از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
:gol::gol:سلام من میخواستم در مورد نحوه پرزانته برای پرو÷ه های درسهایی مثل درک وبیان وبیان معماری و هندسه کاربردی برام توضیح بدین اگه چند تا عکس از کارای ترم بالایی ها برام بذارین ممنون میشم.آخه من ترم اولی هستم و در مورد ش چیزی نمی دونم:gol::gol:

مريم جان اول توضيح بده كه موضوعت چيه و چه چزايي رو بايد ارائه بدي تا بتونيم كمك كنيم ;)
من براي درك و بيان البوم درست كردم و براي بيان 1و 2 شاسي داشتيم
 

maryam95

کاربر فعال
برای درک وبیان ما هم باید آلبوم کارهای کلاسی طول ترم رو ارائه بدیم و3 تا طرح رو روی مقوای فابریانو با راپید کار کنیم. ولی برای بیان 1 فقط آلبوم کار های کلاسی رو داریم:gol::gol:
 

nino

مدیر بازنشسته
برای درک وبیان ما هم باید آلبوم کارهای کلاسی طول ترم رو ارائه بدیم و3 تا طرح رو روی مقوای فابریانو با راپید کار کنیم. ولی برای بیان 1 فقط آلبوم کار های کلاسی رو داریم:gol::gol:

خوب اندازه كارت چقدره ؟
روي جلدش يه طرح جالب بده يا مثلا يه آلبوم جالب درست كن من آلبوم مقدمات يكم رو خيلي دوست دارم به نظرم جالب شده بود . بگو اندازه كارت چقدره كه يه فكري بكنيم ;)
 

maryam95

کاربر فعال
اندازه ش A3 هستش.:gol::gol::gol:من توی راپید کاری هم مشکل دارم فکر کنید استاد ما در طول ترم یه دفعه هم با ما راپید کاری کار نکرده حالا توی پرو÷ه ی پایان ترم از ما سایه زدن با راپید رو میخواد. اگه کتابی یا سایتی در این زمینه میشناسید که به من کمک میکنه معرفی کنید ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

nino

مدیر بازنشسته
اندازه ش A3 هستش.:gol::gol::gol:من توی راپید کاری هم مشکل دارم فکر کنید استاد ما در طول ترم یه دفعه هم با ما راپید کاری کار نکرده حالا توی پرو÷ه ی پایان ترم از ما سایه زدن با راپید رو میخواد. اگه کتابی یا سایتی در این زمینه میشناسید که به من کمک میکنه معرفی کنید ممنون میشم
مريم جان كتا لين يه تعدادي كار با راپيد داره . فكر كنم كتاباي صديق هم كمكت كنه ;)
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتاب تکنیک های راندو در معماری کتاب خیلی خوبیه .من ازش کمک گرفتم.و کتاب راندو و طراحی با قلم و مرکب هم هست.
سایه زدن با راپید یه عالم روش داره که بعضی هاشو تو این کتاب می تونی پیدا کنی!:)
 
آخرین ویرایش:

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی! واسه جلد آلبوم کروکی به نظرتون چی کار کنم؟
 

aref_fld

عضو جدید
شما می تونید یک مقوا 70×50 رنگی بخرید و اون رو به هر اندازه ای که می خواهید ببرید و بعدش هم اگر خط خوبی دارید با قلم روی اون بنویسید یا روش با حروف رنگی کلاژ کار کنید. من خودم برای پروژه هام این کار رو کردم.;)
 

تبسم

عضو جدید
من براي جلد از لاك((همين لاك ناخن)) استفاده كردم و نخ گوني براي روستا استادمون خيلي خوشش اومد بچه ها همه تعريف مي كردن راستش خودمم وقتي تمام شد خيلي راضي بودم اما خيلي وقتم وگرفت.
 

تبسم

عضو جدید
يكي از دوستام با پوست تخم مرغ واقعا كار تك و جالبي بود .
 

nino

مدیر بازنشسته
من براي جلد از لاك((همين لاك ناخن)) استفاده كردم و نخ گوني براي روستا استادمون خيلي خوشش اومد بچه ها همه تعريف مي كردن راستش خودمم وقتي تمام شد خيلي راضي بودم اما خيلي وقتم وگرفت.
شما می تونید یک مقوا 70×50 رنگی بخرید و اون رو به هر اندازه ای که می خواهید ببرید و بعدش هم اگر خط خوبی دارید با قلم روی اون بنویسید یا روش با حروف رنگی کلاژ کار کنید. من خودم برای پروژه هام این کار رو کردم.;)

بچه ها اگه از كاراتون عكس بذاريد عالي ميشه ;)
 

silver star

عضو جدید
بچه ها اگه از كاراتون عكس بذاريد عالي ميشه ;)
جدی چرا کسی کاراشو نمیذاره؟
همه فقط تعریف می کنن؟!!:eek: من پیش قدم میشم:

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914783fd1c3f576.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914783fd1c62445.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914783fd1c512d3.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914783fd5089d05.jpg
 

silver star

عضو جدید
راستی! من از گره چینی توو کارام خیلی استفاده می کنم.
به نظرم خیلی قشنگن. :)
 

silver star

عضو جدید
کارات خیلی قشنگ بود میشه در مورد گره چینی بیشتر توضیح بدی.مرسی;)
گره چینی همون طرح های هندسیه زیباست که توو مسجد ها و کاشی کاری های "اسلامی" استفاده میشده و می شه.
می تونی توو کتاب هایی که در همین زمینه است بگردی
چندتا عکس هم برات می ذارم. به امید اینکه کمکت کنه

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914784e1d29e65c.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914784e1d29132a.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/118914784e1d249a9d.jpg
 

silver star

عضو جدید
اینم عکسه کارام که خواستین دوباره بذارم:





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

نسیم معمار

عضو جدید
خط و فونت برای شیت بندی معماری

خط و فونت برای شیت بندی معماری

سلام دوستان
در این تاپیک فونت هایی رو که بلدید با ماژیک برای عنوان شیتبندی بنویسید بگذارید تا یه آرشیو از فونتها و خطوط مختلف و آموزشش در اینجا داشته باشیم

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sara_r

کاربر بیش فعال
بچه ها سلام
چنتا چيز تو شيت بندي خيلي مهمه:
1-اولا محدوديتهاي سايت ايده هاي خوبي براي طراحي به ما ميدن كه اگه بتونيم اين ايده هارو به صورت كاملا شفاف و واضح(پرسپكتيو)در بياريم عالي ميشه ،تو كارا هم تا حدي معلومه
2-داده ها تونو فرض كنيد:مطالعات(بر رسي سايت،مطالعات پايه،تكميلي،تطبيقي،ايده ها،و نهايتا نتايج
3-اگه از ماكتتونم عكس 3 بعدي داشته باشين عالي ميشه
4-شاخص ترين رو معمولا وسط بزاريد بهتره
5-بقيه رو هم كه ........(معمارا معمولا خوش سليقه ان)
پاينده باشيد.:w10:
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام به همگی . من کمتر تو تاپیکایی غیر از su چرخیده بودم . ولی الان که بعضیا رو دیدم یه نکته مهم رو یاد آور بشم . شما تو آموزشا یا تاپیکا با مصداق پیش میرید و نه قوائد . که اینکار آدمو مقلد میکنه نه خلاق. بهتره قواعد رو share کنیم نه تصاویر رو .... به این ترتیب اگه به یه موضوع جدید برسیم میدونیم چیکارش کنیم . مثلا : آیا رابطه ای باید بین شکل شیت و conceptباشه؟ چه رنگبندی مناسبه و چه ترکیب بندی واسه فلان ایده و ....تا برسیم به titling و جزئیات ...layout
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به همگی . من کمتر تو تاپیکایی غیر از su چرخیده بودم . ولی الان که بعضیا رو دیدم یه نکته مهم رو یاد آور بشم . شما تو آموزشا یا تاپیکا با مصداق پیش میرید و نه قوائد . که اینکار آدمو مقلد میکنه نه خلاق. بهتره قواعد رو share کنیم نه تصاویر رو .... به این ترتیب اگه به یه موضوع جدید برسیم میدونیم چیکارش کنیم . مثلا : آیا رابطه ای باید بین شکل شیت و conceptباشه؟ چه رنگبندی مناسبه و چه ترکیب بندی واسه فلان ایده و ....تا برسیم به titling و جزئیات ...layout



سلام . ممنون از نظرتون.
به نظر من اینکه ما با قواعد پیش بریم خیلی خوبه. اما همین عکسا هم خیلی میتونه کمک کنه. به نظر من اگه همه بیان درباره این شیت بندی ها نظر بدن که مثلا فلان شیت بندی به خاطر ترکیب بندیش یا رنگش خیلی خوب شده ...این خیلی بهتره. چون اینجا تعداد کمی هستند که میتونن قواعد رو به ما بگن اما همه ی کاربرا میتونن نظر بدن. من فکر نمیکنم که کسی حتی خودشم بتونه قبول کنه که شیتشو کپی کنه. که حتی اگه بخواد هم نمیتونه.
در کل اگه نظراتمون با دونستن قواعد باشه خیلی بهتره.
حالا اگه خودتون زحمت گذاشتن این قواعدو بکشید ممنون میشیم.
 

elnazzzzz

عضو جدید
کاربر ممتاز
18 نکته ترکیب بندی

18 نکته ترکیب بندی

توسعه تكنيك هاي اجرايي، لازمه داشتن چند هنر در يك مجموعه را مي طلبد كه هر كس در اين فضا بايد تخصص هاي زيادي را بداند، تا بتواند در اين زمينه مؤثر و مفيد باشد. همان طوري كه در نمودار شناخت هنر نقاشي آمده است، هيجده موضوع را به عنوان قوانين تركيب بندي انتخاب كرده ايم و به طور خلاصه بيان مي كنيم. يادگيري و شناخت تركيب بندي يك امر حسي است كه با تمرين و تسلط فهم و درك قوانين آن، امكان پذير است.
?كمپوزيشن? عبارت است از پيش هم قراردادن يا كنار هم گذاردن يا درهم ريختن يا به دنبال هم چيدن يا روي هم گذاردن اجزاي هر هنر، با توجه به قوانين منطقي، احساسي و هنري است و در مورد موضوعات مختلف، حالات خاص دارد. در اينجا نقاشي را انتخاب مي كنيم و قوانين را براي آن مي گوييم، نقطه، خط، سطح، حجم، رنگ، تاريكي، روشنايي را با شيوه تعليم يافته و احساس ذاتي، تحت قوانين ارتباط فرم، فضا و روش با همديگر تركيب مي كنيم.
1- نوع كار
براي شروع كار بايد همه چيز را مطالعه كنيم تا بدانيم چه نوع كاري را چگونه، با چه وسيله، در كجا و براي چه مي خواهيم انجام دهيم؛ مثلاً براي انجام يك نقاشي روي ديوار رستوران يا ورودي يك باغ وحش كه از هر لحاظ با همديگر متفاوت هستند و همين طور نقاشي هايي ديگر براي موضوعات و مكان هاي ديگر و حتي براي ديواررستوران هم سؤال پيش مي آيد كه از كدام سبك استفاده كنيم (كلاسيك يا مدرن؟).
2- موضوع
انتخاب يك موضوع صحيح، در موفقيت يك طرح يا نقاشي، نقش مهمي دارد. معمولاً موضوعات ساده ولي پرمعني موفق تر بوده اند؛ بحث را كوتاه مي كنيم و فقط به تعريف و بيان موضوع همراه با مثال اكتفا مي كنيم. مثلاً براي انتخاب موضوع تابلوي نقاشي يك رستوران كدام بهتر است: تابلوي ميوه، منظره، جنگ يا يك اتفاق تاريخي؟! بايد تابلويي طراحي شود كه اشتها برانگيز بوده و در ارتباط با تغذيه سالم باشد، نه سليقه فردي.
3- مفهوم
صحنه تابلو نقاشي بايد به وسيله عوامل به وجود آورنده خود، ايجاد ارتباط كند، پيغامي را بازگو كند، بيننده را با بيان تصويري يا كلامي خود رهبري يا منحرف كند، يك اثر (تابلو،فيلم،شهر،آهنگ...) وسيله اي است كه يك هنرمند مستقيماً، ادراك و انديشه ي خود را به وسيله آن بيان مي كند و مفهوم آن در خاطره ها مي ماند.
4- جهت نور
موضوع انتخاب يك كمپوزسيون كادر يا فريم، فراموش نشود. تمام گفته هاي ما به خاطر تركيب بندي يك فريم (صحنه) است، كه در مقابل ما قرار داده شده؛ مثل يك طبيعت بي جان، اجزا تابلو نسبت به منبع نور، در شرايط مطلوبي قرار گرفته باشد. اجسام و احجام بايد در كادر به خوبي ديده شوند، مقدار نور بايد به حدي باشد كه حجم به وضح تشخيص داده شود، تاريكي ها و روشنايي ها بايد به نسبت طبيعي تقسيم شود. هر جسم داراي سايه، نيم سايه و روشنايي كافي باشد.از نورهاي انعكاسي، براي بهترنشان دادن احجام كمك گرفته شود. همين طور در ?لي آوت? صحنه هاي يك كادر نقاشي متحرك، مقدار و جهت نور صحيح بايد مورد ملاحظه قرار گيرد.
5- توازن
توازن به معناي هم وزن، هم اندازه، هم كميت و هم كيفيت بودن است. به عبارت ديگر توازن بين دو پديده، موضوع مورد نظر ما است، توازن در يك طرح گرافيكي، تابلوي نقاشي، صحنه ي فيلم (فريم) و يا هر تركيب بندي تجسمي است. عوامل به وجود آورنده يك كادر، از نظر تاريكي، روشنايي، رنگ ها، سطوح و خطوط و نقاط اشغال، احجام، بايد به يك نسبت در همه جا با اصول منطقي و حسي تقسيم شوند، اصول منطقي اكتسابي بوده كه با تجربه و تمرين مي توان به آن رسيد؛ ولي اصول حسي همان چيزي است كه در وجود افراد نهفته است و باعث تمايز هنر دوست با هنرمند مي شود. در طرحي كه انتخاب كرده ايم مفاهيم را عملاً نشان خواهيم داد.
6- هارموني
مسئله بسيار مهم در يك كادر(فريم) نقاشي متحرك، هارموني است؛ كه همان هماهنگي فرم ها و تكنيك هاي به كار رفته است، كليه عناصر زنده يك تركيب (رنگ، شكل، تكنيك، وزن، غلظت، بافت و غيره...) در يك فريم (كادر) به طور فردي و در طول فيلم به طور كلي و اصولي بايد رعايت شود.
7- سايه روشن
در تاريكي مطلق هيچ چيز ديده نمي شود، عامل اصلي براي ديدن اجسام نور است. اگر مقدار و جهت نور تنظيم باشد، جسم بهتر ديده مي شود. در يك كادر (فريم) كه به عللي، محدوديت داريم و نمي توانيم اجزاي آن را تغيير دهيم با كم و زيادكردن سايه ها، توسط نور اين كمبودها را جبران كرده و توازن را با داشتن سايه، نيم سايه، روشنايي و تاريكي برقرار مي كنيم.
فريم كوچك ترين جزء يك فيلم است هر فريم در سينما (نقاشي متحرك يا فيلم زنده) حكم يك تابلوي نقاشي را دارد كه بايد تك تك اين تابلوها، در طول فيلم دقيقاً از هر نظر كنترل شوند. مسئله اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، بيان زيبايي و زشتي در تمام صحنه هاست. گاه ممكن است. تابلو از نظر كسي زشت و از نظر ديگري زيبا بيايد؟ گاهي ظاهراً زشت است، ولي معناي انساني زيبايي دارد و يا برعكس.
در نقاشي متحرك به خاطر آزادي در انتخاب طرح، كادر و صحنه به راحتي مي توانيم تركيب بندي مطلوب را به دست آوريم.
8- جاي گزيني
ترتيب قرار گرفتن كاراكترها، اجسام، اشكال، موضوعات و عناصر سازنده كادر به ترتيب خاص را، اصطلاحاً ?پلان بندي? صحنه مي گويند، اين ترتيب، بستگي به چگونگي طرح، اهميت موضوع و نظر طراح دارد كه در مكان ها و رديف هاي معيني در صحنه جاي مي گيرد. هر رديف از عناصر تشكيل دهنده را كه حدفاصل بين چشم ناظر، تا آن و يا آنهاست يك پلان مستقل مي گويند، پلان اول جلوتر و نزديك به چشم است و پلان هاي دوم و سوم به ترتيب تا بي نهايت پشت سر هم قرار مي گيرند.
9- انتخاب ديد
زاويه اي كه سوژه را از آنجا مي بينيم و نقاشي يا طراحي مي كنيم. بايد از نقطه اي انتخاب شود كه داراي تمام خواص يك تركيب بندي خوب باشد، در اين نقطه، بايد بهترين توازن، جهت نور، جايگزيني، هارموني و سايه روشن را داشته باشيم. در نقاشي متحرك كه طرح هاي ما ابداعي و اختياري هستند؛ مي توانيم اين مسايل و يا كليه قوانين تركيب بندي را به دلخواه و به خوبي رعايت كنيم.
انتخاب ديد در ايجاد مفهوم يك تركيب بندي بسيار مؤثر است، ديد از بالاي يك صحنه، باديد از پايين آن، معناي متفاوتي دارد كه يك طراح صحنه بايد بداند و رعايت كند.

10- بافت (texture)
انتخاب ابزار و يا وسيله اي كه براي اجراي يك زمينه، صحنه و تابلو به شكل خاص و يا روشي، براي گذاشتن رنگ و فرم روي بوم، كاغذ و يا مقوا فكر مي شود، بافت آن را به وجود مي آورد مثلاً، براي يك نقاش، صحنه، سكانس يا حتي فيلم انيميشن كه مي خواهيم داراي روحيه ساده، آرام و ملايم باشد، معمولاً از خطوط نرم و منحني و سطوح بدون گوشه و رنگ هاي روشن آبي، سفيد با كنتراس (اختلاف) كمتر، محو در يكديگر با قلم موي نرم و يا ايربراش روي كاغذ صاف استفاده مي شود و برعكس در يك تابلو با سوژه خشن و عصباني و پرتحرك، خطوط راست، تيز و شكسته، سطوح گوشه دار، رنگ هاي قرمز، بنفش و سياه و سفيد روي بوم خشن (گوني) يا كاغذ بافت دار با وسايلي مثل كاردك، چوب، سيم و ناخن استفاده مي شود.
11- رنگ
هنگامي كه يك جسم تحت تابش نور قرار مي گيرد. طيف رنگي نزديك به رنگ سطح جسم را منعكس مي كند. در حالي كه امواج نوري باقي مانده، به مقدار زياد جذب سطح جسم مي شود. سطح سفيد تمام طيف هاي رنگ را منعكس كرده و سفيد مي ماند؛ ولي سطح سياه بيشتر امواج نور را جذب مي كند و جسم سياه و تيره تر ديده مي شود.
ما قادر هستيم كمپوزسيون ها را بدون دخالت رنگ تكميل كنيم، ولي مزيت برتر و ممتاز رنگ ها موجب پيدايش تركيبات با ارزش هاي جديدتر و حرف هاي بهتري مي شود كه بر احساسات و هيجانات بيننده اثر مستقيم خواهد داشت، گروهي داراي خصوصيات رواني منحصربه فردي هستند كه در مقابل رنگ ها بي تفاوت اند، گروهي حساسيت رواني دارند، گروهي دانسته و يا نادانسته از رنگ ها، لذت بصري، ذهني و روحي مي برند و گروهي با رنگ آبي احساس سردي و فاصله مي كنند و يا با ديدن رنگ قرمز احساس گرمي، شادي، تندي و خشونت مي كنند. در مورد رنگ ها كتاب هاي زيادي نوشته شده و كساني كه در وادي هنرهاي تجسمي سير مي كنند، بايد مطالعه كافي در مورد زبان رنگ ها داشته باشند. آنان بايد رموز رنگ هاي اصلي (زرد ـ قرمز ـ آبي) و رنگ هاي فرعي (نارنجي ـ سبز ـ بنفش) و هزاران رنگ تقريبي ديگر را بدانند.
12- تكنيك ها
در موقع طرح يك صحنه، فريم، نقاشي يا كمپوزسيون و بيان يك مفهوم خاص بايد سوژه انتخاب شده را با تكنيك معيني برنامه ريزي كنيم، تكنيك، فن و يا روشي است كه يك ?كار? را مي سازد. نحوه اجرا نقاشي ها با روش هاي گوناگون، هر كدام بيان كننده يك حقيقت، مطلب و يا پيام است كه بايد در جاي خود مطالعه و تحقيق شود.
13- تأكيد
در موقع طرح صحنه و يا در بناي طبيعت بي جان و يا در انتخاب يك منظره و يا طرح تبليغ يك كالا بايد، نقطه خاصي كه مورد نظر است و روي آن حساسيت وجود دارد. بهتر و بيشتر جلوه كند و در نماي واضح تر قرار گيرد و به خوبي با اولين نظر در تصوير يك فريم، تابلو يا كادر ديده شود، براي تأكيد كردن روي سوژه خاص در يك كمپوزسيون از راه هايي مثل پلان بندي حساب شده، رعايت غلظت رنگ ها، جايگزيني درست (وسط كادر)، تنظيم و انتخاب نور معين در فضاي صحيح، به كاربري تكنيك و حالت خاص و متفاوت براي موضوع يا جسم يا شخصيتي كه بايد در يك صحنه تأكيد شود و يا از هر روشي كه مي شود براي موضوعي انتخاب و تأكيد كرد، كمك مي گيريم.
14- تضاد
اگر يك كمپوزسيون (كادر)، نقاشي، گرافيك، صحنه تأتر، فيلم سينما يا نقاشي متحرك از لحاظ فرم، رنگ، سايه روشن و شايد قوانين ديگر تركيب بندي، يك نواخت باشد؛ آن چنان كه بايد و شايد موفق نيست و به كاربردان تضاد حساب شده بين فرم ها و عوامل به وجود آورنده با توان خاص هنرمندانه به زنده تر شدن، گوياتر شدن و جان دادن به كار و كادر كمك مي كند. در سينما و متحرك سازي (انيميشن) تضاد بين صحنه هاي پشت سرهم از نظر رنگ، تكنيك، موسيقي، با شيوه اي هنرمندانه، دنياي زيبايي را در چهارچوب رعايت اين اصول جاودانه ساخته است.
15- كادر
كادر، يك نسبت طول و عرض انتخاب شده است كه براي انجام يك تابلو يا صحنه بايد طراحي شود، چگونگي انتخاب كادر مربع، مستطيل، افقي يا عمودي، كادر دايره اي يا بيضوي و يا هر كادر ديگر كه بستگي به نوع سوژه، سليقه طرح و شرايط به كاربري آن، با نوع موضوع دارد؛ كه در سينما و انيميشن كادر ما همان نسبت ثابت تلويزيوني است. اين كادر مي تواند به صورت افقي (PAN) و عمودي (TILT) حركت داشته باشد، ?در قسمت دوربين انيميشن توضيح بيشتري داده خواهد شد?.
16- ريتم
اطلاعاتي كه به صورت تصوير (نقطه، خط، شكل، سطح، حجم و حالت) با تعداد، مقدار و نوع خاص، طبق قوانين هنرهاي تجسمي در يك كادر (نقاشي)، يك فريم (فيلم) با نظم و برنامه اصولي كنار هم قرار مي گيرد (نقاشي) و پشت سرهم ديده مي شود (سينما) و يا شنيده مي شود (موسيقي) و يا هر هنري تحت شرايط آن هنر اتفاق مي افتد، ريتم است.
17- سبك
روش ارايه هر هنر يا نحوه به كاربري اشكال، رنگ ها، بافت و تكنيك به طريقه اي ابتكاري، ارزنده و نو در يك چهارچوب هنري، سبك است كه به نوعي در ارتباط با خصوصيات طرح، تكنيك، مضمون، زمان و مكان معرفي مي شود، مشهورترين سبك ?كلاسي سيسم? است كه مانند طبيعت كار مي كردند، و هيچ گونه دخالتي در طرح و رنگ و بافت نمي دادند و ?انتزاعي? كه برعكس آن سبك است و ده ها سبك ديگر معروف يا معرفي نشده.
18- تنوع
براي درست كردن يك كادر، متكي به عناصر سازنده آن هستيم و عناصر سازنده بستگي به موضوع ارايه شده دارد و براي هر موضوع كاراكترهايي تعيين مي شود، اين كاراكترها با توجه به فضا و شرايط محيطي كه در آن قرار دارند، طراحي و انتخاب مي شوند.
در يك تابلوي نقاشي، اشكال با فرم هاي خاص نمي توانند يك شكل و حالت باشند و در سراسر كادر تكرار شوند، بايد حتماً تنوع در شكل ها و حالت ها داشته باشيم؛ در انيميشن و سينما تنوع در صحنه ها در پلان ها و حتي فريم ها ضروري است، اگر فيلمي داراي تصاوير يك شكل و يكنواخت باشد، به زودي شما را خسته مي كند. تنوع در تصاوير مشوق و متحرك شما براي ديدن صحنه ها و دنباله فيلم خواهد شد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

maral55

مدیر بازنشسته
سلام به همگی . من کمتر تو تاپیکایی غیر از su چرخیده بودم . ولی الان که بعضیا رو دیدم یه نکته مهم رو یاد آور بشم . شما تو آموزشا یا تاپیکا با مصداق پیش میرید و نه قوائد . که اینکار آدمو مقلد میکنه نه خلاق. بهتره قواعد رو share کنیم نه تصاویر رو .... به این ترتیب اگه به یه موضوع جدید برسیم میدونیم چیکارش کنیم . مثلا : آیا رابطه ای باید بین شکل شیت و conceptباشه؟ چه رنگبندی مناسبه و چه ترکیب بندی واسه فلان ایده و ....تا برسیم به titling و جزئیات ...layout

شما كاملا درست ميگين
ولي اين نكته رو هم به ياد داشته باشين كه اينا فقط براي نمونه هستند معمولا ما معمارا خيلي از ديد بصريمون استفاده ميكنيم در هر موضوعي هم احتياج به نمونه داريم
حتي همون هم كه به يك نتيجه در مورد تركيب بندي رنگ برسيم باز هم احتياج به ديدن نمونه داريم

چرا هیچکس دیگه اینجا نیست؟؟؟
نوشین مارال ارچی برو بچ کجایید؟؟؟
اینجا بد جور سوت و کور شده.

ببخشيد زرناز جان
كارهاي مديريتي باعث ميشه آدم كمتر وقت خوندن پست ها رو داشته باشه
من با نظرت در مورد نقد شيت ها موافقم
باعث ميشه خيلي چيزا ياد بگيريم
 

maral55

مدیر بازنشسته
بچه ها سلام...
اينم چند نمونه از شيت بندي، اميدوارم به دردتون بخوره...;):w40:






مثلا در مورد اين دو تا نمونه كار
در اولي به نظرم پس زمينه و پيش زمينه كار از هم خيلي دور افتادن يا به عبارتي خوب تركيب نشدن همين طور قرار گيري خود قسمت عكس هاي ماكت كنار هم و خيلي در شيت خودنمايي ميكنن در حالي كه اين مورد در شيت دوم بهتر رعايت شده
مورد ديگه در مورد نوشته هست كه باز تركيب خاصي توي شيت نداره و همين طوري بهش چسبيده از نظر رنگ انتخابي به خصوص در شيت دوم بد نيست فقط مشكلش جاش هست و اينكه انگار بدون برنامه به شيت چسبيده شده.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام
امیدوارم اینا کمکت کنه ...







برای نوشتن این نوع فونت باید مثل شکلهای بالا 4 تا خط بکشی . فاصله خط اول و دوم و سوم و چهارم یک اندازه و حدودا 0.5 سانتیمتر و فاصله خط دوم و سوم حدود 1.5 تا 3 سانت میتونه باشه .
بعد از رسم خطها ، یکتعداد تخم مرغ میکشی ! مثل تصویر اولی و فونتهات رو روی اونها به صورت مدول در میاری . دقت کن حرف الف - ر -هـ - کلیه دنده دارها سـ- شـ - ب - به صورت خط صاف کشیده می شند
اگه بتونی با این خطوط فونت جدیدی برای خودت بسازی هم می شه فقط باید روی این خطوط حرکت کنی .
امیدوارم بتونی استفاده کنی ...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

نسیم معمار

عضو جدید
چند مدل دورگیری فونت عنوان

چند مدل دورگیری فونت عنوان

سلام
فونتهایی رو که در زیر می بینید با همون روش تخم مرغی نوشته شدند با این تفاوت که دورگیریهای مختلفی روشون انجام شده
زنده باشین;)


1-مدل ساده





2-دو مدل یکی دورگیری با گوشه های مشخص و یکی دورگیری سه بعدی




3-مدل دورگیری سایه دار




4-مدل دورگیری با خط دست آزاد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Arch-Azadeh

همکار مدیر مهندسی شهرسازی متخصص طراحی شهری
نسیم جان دور گیریت عالی بود و همینطور روش تخم مرغی :D ..من بدون اینکه بدونم از این تخم مرغها استفاده می کردم. یک مقدار شبیه فونت هماست. منم خط اسکیس ام را از رو خط هما تمرین می کردم.
 
بالا