پایگاه خبر رسانی تالار مواد و متالورژی (همایش، کارگاه ها، سمینار و ....)

tasbiheabi

عضو جدید
برگزاری دوره های تخصصی بازرسی جوش و تست های غیرمخرب در استان سمنان
کانون توسعه و پژوهش مهندسی جوش و آزمایشهای غیرمخرب ایران به آدرس www.cwnt.ir
کمترین هزینه در کل کشور
دوره های شهریور ماه ویژه استخدامی های جدید
با ما همراه باشید
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] سریع‌ترین سوئیچ الکتریکی جهان
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051407508
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۸



محققان «لابراتوار ملی شتاب‌دهنده» (SLAC) سازمان انرژی ایالات متحده، سریع‌ترین سوئیچینگ الکتریکی در آهن مغناطیسی (یک ماده معدنی مغناطیسی طبیعی) را صورت دادند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج حاصل می‌تواند منجر به ساخت فرستنده‌های ریزی ‌شود که جریان الکتریسیته را در عرض تراشه‌های سیلیکونی کنترل کرده و ساخت ابزار محاسباتی قدرتمندتر و سریع‌تر را ممکن می‌سازد.

دانشمندان با استفاده از لیزر اشعه‌ایکس «منبع نوری منسجم شتاب‌دهنده» (LCLS) متعلق به «اسلاک» دریافتند که فعال و غیرفعال‌کردن سوئیچ الکتریکی در نمونه‌های آهن مغناطیسی فقط یک تریلیونم ثانیه زمان برد که هزاران برابر سریع‌تر از فرستنده‌های حال حاضر است.

به گفته روپالی کوکرجا، محقق مواد در «اسلاک» و دانشگاه استنفورد و رهبر ارشد این مطالعه، این موفقیت برای نخستین بار "حد سرعت" برای سوئیچینگ الکتریکی در این ماده را آشکارسازی می‌کند.

آزمایش LCLS همچنین به محققان نشان داد که چگونه ساختار الکترونیکی این نمونه به «جزایر» غیرهادی که توسط نواحی رسانای الکتریکی احاطه شده بود، بازآرایی شد.

پس از این که یک پالس لیزری به نمونه آهن مغناطیسی برخورد کرد، فقط صدها کوادریلیونم ثانیه طول کشید تا این نواحی رسانا تشکیل شوند.

این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه چنین حالت‌های هادی و غیرهادی می‌توانند با یکدیگر وجود داشته باشند و گذرگاه‌های الکتریکی را در فرستنده‌های نسل آینده خلق کنند.

دانشمندان نخست یک لیزر نور مرئی را به هر نمونه آهن مغناطیسی شات کردند. این لیزر ساختار الکترونیکی ماده را در مقیاس اتمی شکست و آن را برای تشکیل جزایر بازآرایی کرد.

به دنبال انفجار لیزری، یک پالس اشعه ایکس فوق ‌کوتاه و فوق‌بنفش ظاهر شد که برای نخستین بار به محققان امکان زمانبندی و مشاهده جزئیات تغییرات در نمونه‌ مزبور که با برخورد لیزر اولیه تحریک شده بود را فراهم کرد.

با تغییر جزئی ورود پالس‌های اشعه ایکس، آن‌ها زمانی که طول می‌کشید یک ماده از حالت غیرهادی به حالت رسانای الکتریکی تغییر کند را با دقت اندازه‌گیری کردند و شاهد تغییرات ساختاری در طول این سوئیچ شدند.

دانشمندان دهه‌ها در حال بررسی این ساختار الکتریکی در سطح اتمی بودند و سال گذشته تیم تحقیقاتی دیگری بلوک‌های سازنده آن را به عنوان trimerons شناسایی کردند.

این یافته دیدگاه‌های کلیدی را برای تفسیر نتایج حاصل از آزمایش LCLS ارائه داد.

در این مطالعه آهن مغناطیسی باید برای گرفتارکردن شارژهای الکتریکی‌اش در جای خود، تا -190 درجه سانتی‌گراد خنک می‌شد.

تحقیقات آتی با هدف شناسایی ترکیبات عجیب و آزمایش شیوه‌های جدید برای تحریک سوئیچینگ و دیگر مشخصه‌هایی است که بر فرستنده‌های سیلیکونی امروزی برتری دارند.

محققان پیش‌تر مطالعاتی را بر روی یک ماده هیبریدی که ویژگی‌های سوئیچینگ فوق‌سریع مشابه را در دمای نزدیک به اتاق نشان می‌دهد، انجام داده‌ بودند که آن را به کاندید بهتری برای استفاده تجاری در مقایسه با آهن مغناطیسی تبدیل می‌کند.

جزئیات این فناوری در Nature Materials منتشر شد.


انتهای پیام
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]اولین همایش ملی نانوتکنولوژی مزایا وکاربردها[/h]07 آذر ماه 1392
برگزارکننده : انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه با همکاری دانشکده شهید مفتح همدان
مسئول : مهندس آستانی
تلفن : ارتباط از طریق وب سایت همایش

مشاهده وب سایت
محورهای همایش :
  • نانو و محيط زيست
  • نانو وعلوم كشاورزي
  • نانووانرژی
  • نانو وبیوتکنولوژی
  • نانو وشیمی
  • نانووفیزیک
  • نانووالكتريك
  • نانوومكانيك
  • نانوموادو کاتالیست‌ها و فوتوکاتالیست‌ها
  • نانو وپزشکی
  • نانووداروسازي
  • نانو و زيست شناسي
  • نانوو مغناطیس
  • نانو وکامپوزیت ها
  • نانو وسنسور ها
  • نانوو نساجی
  • نانووفتونیک
  • نانو ومدلینگ ، شبیه سازی
  • نانو واقتصاد
  • نانو و مديريت
  • نانووسلول های خورشیدی
  • آموزش و فناری نانو
  • نانو و رياضيات و محاسبات
  • فناوری نانو و آینده
  • و حوزه های مرتبط با فناوری نانو



 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
همایش منطقه ای رویکردهای علمی و عملی برای ارتقای سفال و سرامیک

همایش منطقه ای رویکردهای علمی و عملی برای ارتقای سفال و سرامیک

[h=1]همایش منطقه ای رویکردهای علمی و عملی برای ارتقای سفال و سرامیک[/h]11 آبان ماه 1392
برگزارکننده : دانشگاه پیام نور همدان
تلفن : 08124528111

مشاهده وب سایت
محورهای همایش:

  • لعاب و لعاب سازی
  • روشهای نوین شکل دادن سفال و سرامیک
  • روشهای افزایش بهره وری
  • روشهای بازیافت ضایعات سفال
  • استاندارد سازی و حذف فلزات سنگین از لعاب
  • عوامل موثر بر راندمان کوره های پخت سفال
  • فرمولاسیون بدنه های سفال و سرامیک و استفاده از مواد اولیه مناسب
معرفی همایش:
در شرایط کنونی کشور صادرات غیر نفتی اهمیت ویژه ای دارد که می بایست بصورت جدی از سوی سازمان­های گوناگون به آن پرداخته شود. با توجه به پتانسل موجود در صنعت سرامیک و سفال، توسعه این بخش شایسته توجه و نگاهی ویژه است اما باید این واقعیت را پذیرفت که تا پیش از این آنطور که بایسته است به صورت تخصصی به آن توجه نشده است.
اولین همایش منطقه ای راهکارهای علمی و عملی ارتقاء سفال و سرامیک نگاهی ویژه و تخصصی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مدیریتی به این مقوله دارد. در این همایش ، مدیران، کارشناسان و افراد متخصص ، بیمه­­­­­ ­ها و شرکتهای تخصصی و سازمانهای متولی و مرتبط با صنعت سفال و سرامیک حضور دارند. در این همایش علاوه بر سخنرانی های کلیدی، بخش های دیگری از جمله نمایشگاه برای معرفی توانمندیها و امکانات منطقه وکارگاه های آموزشی ، ارایه مقالات در حیطه محورهای همایش و تقدیر از برگزیدگان برنامه ریزی شده است.
امیدوارم این همایش سرآغازی باشد که پایان آن، رفع بخش قابل توجهی از مشکلات در زمینه سفال و سرامیک در استان همدان که اهمیت اجتماعی و اقتصادی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، باشد.




 

ceramic.blog

عضو جدید
برترین کشورهای دنیا در علم مواد/ رتبه ایران در جهان و خاورمیانه

برترین کشورهای دنیا در علم مواد/ رتبه ایران در جهان و خاورمیانه

مهراد اعلام کرد:
برترین کشورهای دنیا در علم مواد/ رتبه ایران در جهان و خاورمیانه
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام جزئیات جایگاه کشورهای دنیا در علم مواد گفت: ایران در این رشته از علوم رتبه 14 جهان را کسب کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد گفت: دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي کشور در سال هاي اخير رشد چشمگيري پيدا کرده است. توسعه رشته ها در دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي از رشته اي به رشته ديگر متفاوت است و از نظر پيشرفت يکسان نمي باشند.
سرپرست ISC اظهار داشت: گرچه جمهوري اسلامي ايران در مجموع در يکي دو سال گذشته همچنان رتبه اول توليد علم منطقه را در اختيار دارد و موفق به حفظ موقعيت جهاني خود در جايگاه 15 توليد علم شده است، با اين وجود بعضي از رشته ها از نظر توسعه درخور توجه هستند.
وی افزود: در رشته علم مواد، ايران در گروه کشورهاي خاورميانه رتبه بندي شده است. کل توليد علم در حوزه علم مواد در خاورميانه ( چهار و نه دهم) از کل توليد علم جهان است، به عبارت ديگر کشورهاي خاورميانه در مجموع 24423 مقاله توليد کرده اند.
مهراد گفت: از نظر منطقه اي، آسيا با توليد 204111 مقاله، (چهل و هفت دهم) از سهم توليد علم مناطق مختلف جهان را به خود اختصاص داده است. سپس، اروپاي غربي، آمريکاي شمالي و اروپاي شرقي به ترتيب با توليد 127847 مقاله (بیست و پنج و پنج دهم)، 83023 مقاله (شانزده و شش دهم)، 35758 مقاله (هفت و یک دهم) مکان هاي دوم تا چهارم توليد علم در رشته مواد را کسب کرده اند.
سرپرست ISC ادامه داد: آمريکاي لاتين با 11802 مقاله، منطقه اقيانوسيه 10009 مقاله، آفريقاي شمالي 2707 مقاله، آفريقاي جنوبي با 1252 مقاله و آفريقاي مرکزي با 399 مقاله حائز رتبه هاي ششم تا دهم مي باشند.
برترین کشورها در تولید علم رشته مواد
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: چنانچه به توليد علم در رشته مواد از منظر کشوري نگاه کنيم، مي توانيم کشورهاي توليد کننده برتر علم در اين رشته را به ترتيبي که بيان مي شود، رتبه بندي کنيم. چين، آمريکا، ژاپن، کره جنوبي و آلمان با کسب رتبه هاي اول تا پنجم به ترتيب (نوزده و یک دهم)، (چهارده و چهار دهم)، (پنج و نه دهم)، (پنج و شش دهم) و (پنج و پنج دهم) از توليد علم جهان را در رشته مواد در اختيار دارند. سپس به ترتيب کشورهاي هندوستان، فرانسه، انگلستان، تايوان، ايتاليا، اسپانيا، کانادا و استراليا کشورهايي هستند که رتبه هاي ششم تا سيزدهم را به خود اختصاص داده اند.
رتبه 14 ایران در علم مواد
وی افزود: ايران در توليد علم در رشته مواد با (یک و هشت دهم)درصد رتبه 14 را در اختیار دارد. فدراسيون روسيه، ترکيه، لهستان، برزيل، سنگاپور و سوئيس بعد از جمهوري اسلامي ايران به ترتيب رتبه هاي 15 تا 20 توليد علم در رشته مواد را در اختيار دارند.
مهراد گفت: رتبه ایران در بین کشور های خاورمیانه در رشته مواد در شاخه های بیو ماتریال سرامیک، فیلم های پوششی (coating films)، کامپوزیت ها، چوب و کاغذ و نساجی از سال 2011 تا سال 2013 میلادی بسیار چشمگیر و درخشان است.
سرپرست ISC گفت: رتبه ایران در گرایش بیو ماتریال در سال 2009 میلادی، سه و سپس در سال های 2010 و 2011 میلادی، یک، در سال 2012 میلادی دو و مجددا در سال 2013 میلادی در بین کشور های خاورمیانه یک می باشد.
وی افزود: رتبه ایران در رشته سرامیک به استثنای سال 2010 میلادی که 2 است ، در سال های 2009، 2011، 2012 و 2013 میلادی اول کشور های خاورمیانه است.
مهراد گفت: رتبه ایران در گرایش فیلم های پوشش دار (coating films)، در سال های 2009 تا 2013 میلادی و در جمع کشور های خاورمیانه اول می باشد.
وی ادامه داد: رتبه ایران در گرایش چوب و کاغذ به جز در سال 2011 میلادی که در بین کشور های خاورمیانه اول است، در سال های 2009، 2010، 2012 و 2013 میلادی دوم می باشد.
مهراد اظهار داشت: و بالاخره ایران در گرایش نساجی و در سال های 2009 تا 2013 میلادی و در بین کشور های خاورمیانه رتبه دوم را در اختیار دارد.
وی گفت: طبق آمارهایی که به اختصار در رشته علم مواد بیان کردم اکنون می توانیم رتبه کشور ها در خاورمیانه را معرفی کنیم. ایران، ترکیه، مصر، فلسطین اشغالی و عربستان سعودی به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را در اختیار دارند. رتبه های 6 تا 10 به ترتیب به کشور های امارات متحده عربی، اردن، عراق، لبنان و کویت اختصاص دارد. سپس کشور های عمان، قطر، بحرین، سوریه و یمن موفق به کسب رتبه های 11 تا 15 شده اند. بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران نه تنها در کل و در تمام رشته های دانشگاهی در بین کشورهای منطقه مقام اول را در اختیار دارد بلکه در رشته علم مواد نیز با تلاش و کوشش دانشمندان و پژوهشگران موفق به کسب رتبه اول منطقه شده است.




http://www.mehrnews.com/detail/News/2142012
 

mahsa.77

عضو جدید
[FONT=&quot]انجمن [/FONT][FONT=&quot] تخصصي دايكست [/FONT][FONT=&quot]با همکاری انجمن مهندسين متالور‍‍ژي وانجمن دانشجویی مهندسی مواد دانشگاه تربیت مدرس[/FONT]

[FONT=&quot] برگزار می نماید[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]سخنرانی علمی كاربردي[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]"قابليت تكنولو‍ژِي دايكست در جذب متخصصان رشته هاي[/FONT]
[FONT=&quot]مهندسي مواد، مكانيك، برق، و صنايع "[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]سخنران1: مهندس شاهن ماركاريان[/FONT][FONT=&quot][/FONT]

  • [*=right][FONT=&quot]كارشناسي ارشد مکانیک (دایکست) از دانشگاه [/FONT][FONT=&quot]MIT[/FONT][FONT=&quot] و [/FONT][FONT=&quot]OSU[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [*=right][FONT=&quot]موسس انجمن تخصصي دايكست[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [*=right][FONT=&quot]موسس مجله مهندسی دایکست[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]سخنران 2: مهندس سیامک فتحی [/FONT]

  • [*=right][FONT=&quot]کارشناس متالورژی در زمینه مواد و کوره های ذوب از دانشگاه علم و صنعت [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]زمان: 21 مهرماه 1392 ساعت 16:30 [/FONT]
[FONT=&quot]رئوس کلی سخنرانی:[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
        • [FONT=&quot]معرفی انجمن دایکست ایران[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]معرفی مشاغل مرتبط و شرح وظایف آنها در صنعت دایکست[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]آشنایی با پروسه دایکست[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]آشنایی با آلیاژهای دایکست (توسط مهندس سیامک فتحی)[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]آشنایی با طراحی قالب و دستگاه دایکست [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]آشنایی با تکنولوژی روز دایکست و قابلیتهای آن[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
        • [FONT=&quot]جمع بندی و پاسخ به پرسشها[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]

[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]مکان:[/FONT]
[FONT=&quot] دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس [/FONT]
[FONT=&quot]طبقه سوم- سالن 351[/FONT]
[FONT=&quot]ورود برای عموم دانشگاهیان و صنعتگران آزاد است[/FONT]
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
برگزاری کارگاه جامع میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری کارگاه جامع میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 
آخرین ویرایش:

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اولین دوره مسابقات مهارتی منطقه ای بازرسی جوش

اولین دوره مسابقات مهارتی منطقه ای بازرسی جوش

اولین دوره مسابقات مهارتی منطقه ای بازرسی جوش
زمان: 22 آذر 1392
مکان: مرکز آموزش علمی کاربردی انجمن جوشکاری (علامه) شهر کرد

رئیس مسابقات: مهندس بیژن آل ابراهیم

دبیر علمی و کمیته داوران: مهندس عبدالوهاب ادب آوازه
دبیر اجرایی: مهندس سید غلامرضا رضوی

با همکاری شرکت ایمن پرتو
شرکت مهندسین مشاور ناظران یکتا
انجمن جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب ایران
دانشگاه جامع علمی کاربردی

85587960630998842405.jpg
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز


· Call for Abstract Submissions ·
25-26 May 2014, Tehran











Dear Colleague,

We hereby invite you to submit an abstract for the Iran International Aluminum Conference 2014 (IIAC2014) planned to be held in 25-26 May 2014, at Tehran, Iran. The special theme of the conference is Aluminium Production, Processing, Fabrication, Properties and Applications.

The conference committee has invited eminent researchers working in the key areas of the materials science, especially aluminium related fields, from several countries to deliver lectures at IIAC2014. We believe that your contribution to this international event, with its unique programs such workshops, technology sessions and the exhibition, is of great importance to its success. We look forward to receiving abstracts from you.

To submit an abstract please register to conference official website at http://www.iiac20.ir. Abstract submission deadline is: 9 December 2014. So it would be gratefully appreciated if you submit any abstracts that you wish to by this date.

For further information, please visit the website or send us an email to iiac@iust.ac.ir

Please forward this information to those who might be interested.

Sincerely,
M. Soltanieh
IIAC 2014 Conference Chairman





Address: Iran Aluminium Research Centre,
Iran University of Science and Technology,
Narmak, Tehran, Iran, P.O. Box: 16845-185
Tel: (+98)-21-77240502,
Fax: (+98)-21-77240503






 

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اولین دوره مسابقات مهارتی منطقه ای بازرسی جوش
زمان: 22 آذر 1392
مکان: مرکز آموزش علمی کاربردی انجمن جوشکاری (علامه) شهر کرد

رئیس مسابقات: مهندس بیژن آل ابراهیم

دبیر علمی و کمیته داوران: مهندس عبدالوهاب ادب آوازه
دبیر اجرایی: مهندس سید غلامرضا رضوی

با همکاری شرکت ایمن پرتو
شرکت مهندسین مشاور ناظران یکتا
انجمن جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب ایران
دانشگاه جامع علمی کاربردی


شرکت در مسابقات رایگان می باشد
فقط فرم زیر را دانلود کرده و به ایمیل info@allameh-sh.ir ارسال کنید

♣مهلت شرکت در این مسابقه و ارسال فرم 15 آذر ماه میباشد.♣به شرکت کنندگان در این مسابقه گواهی نامه و به برگزیدگان جوایزی اعطا خواهد شد.
 

پیوست ها

  • form.doc
    23.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]دومین همایش ملی فناوری نانو از تئوری تا کاربرد[/h]01 اسفند ماه 1392
برگزارکننده : شرکت پترو دانش نقش جهان-موسسه آموزش عالی جامی
مسئول : دکتر غلامرضا اعتماد
تلفن : 03112219906

مشاهده وب سایت
محورهای همایش :
  • نانوفوتونیک
  • نانومترولوژی
  • نانوکامپوزیت
  • نانو حسگرها
  • نانو پوشش ها
  • نانو مغناطیس
  • نانو محاسباتی
  • فناوری نانو و هنر و جامعه
  • کاربرد فناوری نانو در صنایع مختلف
  • نانو زیست فناوری و نانو زیست پزشکی
  • کاربرد فناوری نانو در پزشکی و دارو رسانی
  • فناوری نانو ،آموزش،ایمنی و محیط زیست
  • کاربرد فناوری نانو در کشاورزی و مواد غذایی
  • شبیه ‏سازی، طراحی و مدلسازی در فناوری نانو
  • نانو ساختارها و روشهای شناسایی ،سنتز و ساخت آنها
  • نانو مواد ( نانو لوله ها،نانو الياف ، نانو ذرات ، نانو سيم ها و ... )
  • نانو جاذب ها و نانو کاتالیست ها در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی
فناوری نانو و علوم مختلف از جمله شیمی، فیزیک، الکترونیک، مکانیک، پلیمر و نساجی


 

ceramic.blog

عضو جدید
به تعدادی دانشجوی کارشناسی ارشد (سال اول) جهت همکاری پاره وقت در فعاليتهای پژوهشی در انجمنی که همکاری نزديک با انجمن سراميک ايران دارد، نيازمنديم. علاقه مندان مشخصات و رزومه خود را به دفتر انجمن سراميک ايران ارسال نمايند.
02177899399
icers213@yahoo.com
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]همایش سمپوزیوم نانو 93[/h]23 تا 24 ارديبهشت ماه 1393
برگزارکننده : دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
مسئول : رضا ابراهیمی
تلفن : 03312292659

مشاهده وب سایت
محورهای همایش :
  • "ساخت و مشخصه یابی"
  • "مواد پیشرفته"
  • "الکترونیک و میکرو سیستم ها"
  • "بایو تکنولوژی و دارو سازی"
  • "انرژی"
  • "محیط زیست"



 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]پنجمین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی مکانیک سنگ ایران[/h]30 تا 31 ارديبهشت ماه 1393
برگزارکننده : انجمن مکانیک سنگ ایران و دانشگاه تربیت مدرس با همکاری شرکت رستاک پاد ویژن
مسئول : انجمن مکانیک سنگ ایران
تلفن : 021-88346455-7

مشاهده وب سایت
محورهای کنفرانس :
  • مبانی مکانیک سنگ:
  • مطالعات ژئوتکنیکی در امکان سنجی و انتخاب ساختگاه
  • خصوصیات سنگ بکر و توده سنگ
  • آنالیز درزه ها و ناپیوستگی ها در سنگ
  • دینامیک سنگ و مباحث مرتبط ژئوفیزیکی
  • طراحی و کاربرد شبکه های زیر زمینی در توسعه شهری:
  • تونل ها و ایستگاه های زیرزمینی مترو
  • طراحی و ساخت زیر گذرها
  • دفن زباله های شهری
  • طراحی و انتقال زیرزمینی شبکه های زیرساخت های شهری
  • طراحی و ساخت تونل ها و فضاهای بزرگ زیرمینی جهت اهداف مختلف
  • تونل ها و سازه های زیرزمینی:
  • تئوری، طراحی، تحلیل پایداری و مدلسازی عددی و ریاضی
  • روش های حفاری و ساخت و نگهداری
  • تزریق وتحکیم و بهسازی
  • مطالعات موردی و تونل های سنگی
  • شیب ها، دیوارهای حایل و تراشه های سنگی:
  • مفاهیم نظری، طراحی، تحلیل پایداری و مدلسازی عددی و ریاضی
  • تقویت و تحکیم و پایدارسازی
  • مطالعات موردی
  • مکانیک سنگ و سد سازی:
  • تئوری، طراحی، تحلیل پایداری و تعیین ظرفیت های باربری پی های سنگی و مدلسازی عددی و ریاضی:
  • رفتار بستر دریاچه سد و ارزیابی نشت پس از آبگیری
  • منابع طبیعی زمین و محیط زیست:
  • کاربرد مکانیک سنگ در معادن
  • کاربرد مکانیک سنگ در منابع آبی
  • کاربرد مکانیک سنگ در دفن زباله های شهری، نفتی و هسته ای
  • مکانیک سنگ در صنایع نفت و گاز:
  • کاربرد ژئومکانیک در افزایش بازدهی چاه های نفت
  • ذخیره سازی نفت و گاز در فضاهای زیر زمینی
  • طراحی، تحلیل پایداری و پایدارسازی چاه های نفت
  • ابزار بندی و رفتار سنجی در پروژه های ژئومکانیکی



 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]همایش بین المللی بتون خلیج فارس[/h]26 تا 27 آذر ماه 1393
برگزارکننده : دانشگاه هرمزگان
تلفن : 2 - 07612238491

مشاهده وب سایت
محورهای همایش:
  • 1_ پایایی مصالح و روش ها
  • 1_1_ پایایی بتون
  • 1_2_ جایگزین مصالح پایه سیمانی
  • 1_3_ راهکارهای استفاده از مصالح پایدار
  • 1_4_ فناوری جدید بتن
  • 1_5_ کمپوزیت های هوشمند
  • 1_6_ طراحی ، طراحی سامانه ها و روش هایی برای بتون پایدار
  • 1_7_ تاثیر توسعه پایین/اثرات زیست محیطی به کاهش فناوری ها
  • 1_8_ جرم حرارت

  • 2_ دوام
  • 2_1_ اشکال و اثر آن بر دوام
  • 2_2_ کربناتیزه شدن ASR ،خوردگی بر اثر عوامل شیمیایی،یخبندان و ذوب شدن،مقاومت سایش
  • 2_3_ کنترل ترک خوردگی
  • 2_4_ سازه های ساحلی و دریایی و موضوعات مرتبط
  • 2_5_ سایر موضوعات مرتبط با دوام
  • 3_ نگهداری و مدیریت بازه عمر بتون
  • 3_1_ مدیریت منابع
  • 3_2_ ارزیابی و مدلسازی دوره بازه عمر بتون
  • 3_3_ روش تشخیص
  • 3_4_ فناوری حفاظتی
  • 3_5_ استفاده مجدد،بازیافت و ضایعات
  • 3_6_ تخریب
  • 3_7_ حفاظت و بتون تاریخی
  • 4_ ابزار
  • 4_1_ ابزار ازمایشی و سنجش
  • 4_2_ راه کارها
  • 5_ تولید
  • 6_ احداث
  • 7_ مطالعات موردی مصالح بتون پایا و سازه ها
  • 8_ سایر موضوعات مرتبط



 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]دومین هایش ملی کاربرد تکنولوژیهای نوین در علوم مهندسی[/h]07 اسفند ماه 1392
برگزارکننده : دانشگاه تربت حیدریه
مسئول : دکتر علیرضا کرباسی
تلفن : 0531-2299602-4

مشاهده وب سایت
محورهای همایش :
  • کلیه موارد مربوط به علوم مختلف مهندسی



 

ceramic.blog

عضو جدید
دومین همایش و نمایشگاه ملی صنعت دیرگداز ایران

دومین همایش و نمایشگاه ملی صنعت دیرگداز ایران


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

د ا ن ش گ ا ه

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]فراخوان همایش ملی یافته های نوین در صنایع شیمیایی و دفاعی[/h]محورهاي همايش------------------
سنتز مواد جديد
كاربردهاي نانو مواد نوين در صنايع شيميايي و دفاعي
روشهاي نوين آناليز مواد
شبيه سازي واكنشهاي شيميايي
شبيه سازيهاي مكانيكي و انتقال حرارت
نانو زيست‌فناوري
آشكارسازي و تشخيص سريع
حفاظت بالستيكي، شيميايي، زيستي و پرتويي
رفع و دفع آلاينده‌ها، خود رفع‌آلودگي‌كننده‌ها، خود ترميم‌شونده‌ها
پوشش‌هاي جاذب امواج الكترومغناطيس/صوت
استتار، اختفاء، فريب
مواد منفجره، پيشرانه و پيروتكنيك
باتري‌ها، سلول‌هاي خورشيدي، پيل‌هاي سوختي، خازن‌ها
پيشگيري، درمان صدمات فيزيكي
خوردگي فلزات
پدافند غير عامل
ليزر
ساير كاربردها در صنايع شيميايي و دفاعي

محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان
مرکز نوآوران و همکاریهای علمی شهید فهمیده استان سمنان
مهلت ارسال چكيده مقالات: 20 تیر 1393
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 20 تیر 1393
تاريخ برگزاري همايش: 31 شهریور 1393

سايت همايش: www.pmrt.ir/nccd
تلفن تماس دبيرخانه: 0232-5225039
آدرس دبيرخانه: دامغان - بلوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، معاونت پژوهشی، دبیرخانه همایش ملی یافته های نوین در صنایع شیمایی و دفاعی
محل برگزاري: دامغان
ایمیل: nccd2014@gmail.com
 

le-ciel

عضو جدید
هشتمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران - مهر93

هشتمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران - مهر93




محورهاي همايش-----------------
1- مکانیک جامدات
- تحلیل تنش
- الاستیسیته
- پلاستیسیته
- ویسکوالاستیسیته
- ترموالاستیسیته
- ضربه
- مسائل برخورد و نفوذ
- مکانیک شکست
- خزش و خستگی
- صفحات و پوسته‌ها
- مخازن تحت فشار
- اثر متقابل سیال و سازه
- مکانیک سازه‌ها
- روشهای محاسباتی و تجربی در مکانیک جامدات
- مواد مرکب، هوشمند و جدید
2- دینامیک، ارتعاشات و کنترل
- مدلسازی سیستمهای دینامیکی
- کنترل سیستمهای دینامیکی
- سیستمهای چندجزئی
- ارتعاشات و دینامیک غیرخطی
- اکوستیک
- دینامیک سازه‌ها
- دینامیک آشوب
- دینامیک وسائل حمل و نقل باسرنشین و بی سرنشین
- رباتیک
- مکاترونیک
- طراحی مکانیزمها
- سیستمهای کنترل خودرو
- روشهای کنترل هوشمند و محاسبات نرم
- شناخت و کنترل فرایند
- اندازه‌گیری و کالیبراسیون

3- مکانیک سیالات
- سیالات تراکم‌ پذیر و تراکم ناپذیر
- جریانهای آشفته و مدل‌های آشفته
- جریانهای دائم و غیردائم
- جریانهای چندفازی
- جریان در محیط متخلخل
- سیالات نیوتنی و غیرنیوتنی
- تئوری لایه مرزی
- دینامیک سیالات محاسباتی
- دینامیک سیالات تجربی
- هیدرولیک
- توربوماشین
- هیدرودینامیک
- ایرودینامیک
4- ترمودینامیک و انتقال حرارت
- ترمودینامیک آماری
- احتراق و جریانهای واکنشی
- تعادل شیمیایی و تعادل فاز
- انتقال حرارت هدایتی
- انتقال حرارت جابجایی
- انتقال حرارت تابشی
- انتقال حرارت معکوس
- انتقال حرارت محاسباتی
- مبدلهای حرارتی
- طراحی سیستمهای حرارتی
- انتقال جرم و حرارت و تغییر فاز
- چگالش، تبخیر و انجماد
5- انرژی و محیط زیست
- نیروگاههای حرارتی
- توربینهای گازی
- موتورهای احتراق داخلی
- روشهای طراحی سازگار با محیط زیست
- انرژی‌های تجدید‌پذیر
- احتراق و آلودگی هوا
- گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع
- بهینه‌سازی مصرف انرژی
- فناوریهای نوین انرژی
6- بیومکانیک، میکرو و نانومکانیک
- کابرد مهندسی مکانیک در بیوسیستمها
- مکانیک در مقیاس میکرو و نانو
- نانو مواد
- تحلیل چند مقیاسی
- سیستمهای میکروالکترومکانیکی
- سیستمهای نانوالکترومکانیکی
7- ساخت و تولید
- طراحی ماشین و سیستمهای مکانیکی
- طراحی ابتکاری
- بهینه سازی
- طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر
- اتوماسیون
- ماشینکاری
- شکل‌دهی
- جوشکاری
- فرایندهای نوین ساخت
- تستهای غیر مخرب
8- سایر موضوعات
- مهندسی دریا
- شناورهای اثر سطحی
- مهندسی هوافضا
- مهندسی راه‌آهن
- صنایع نفت و گاز
- نوآوری، خلاقیت و ایده‌های نو
- اخلاق مهندسی

http://ismeconf.ir/website/2014
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Roozbeh69 چه خبر از امتحانها مهندسی مواد و متالورژی 1

Similar threads

بالا