[پاویون ]چای خانه

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
چای خانهاز دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

این اتاق رسیتال موسیقی ، همانند یک چای خانه ژاپنی است که مانند یک فانوس در باغی در شمال غرب خانه ای در واشنگتن دی سی آویزان شده . پاویون برنز و شیشه توسط معمار آمریکایی دیوید جیمسون ، در سال 2009 به اتمام رسید و از یک جفت بازوی فولادی به حالت تعلیق درآمده . درب چوبی با ضخامت 10سانتی متر به سمت داخل هدایت می شود جایی که سقف چوبی چند وجهی به مرکز اتاق جهت یافته . پاویون در میان باغی از درختان بامبو می باشد که در شب توسط چراغ هایی درکف روشن می شود . خانواده مشتری از این اتاق برای اجرای برنامه های موسیقی ، غذا خوردن و به عنوان یک فضای آرام برای تأمل و مدیتیشن استفاده می کنند .


منبع :www.dezeen.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
چایخانه شناور در چین؛ بازگشتی به معماری بومی

چایخانه شناور در چین؛ بازگشتی به معماری بومی




چاي به عنوان يكي از محبوب ترين ميراث مردم چين در طول هزاران سال باقي مانده است.از آنجايي كه برگ چاي از درختان نسبتا كمي تهيه مي شود،فرآيندي طولاني از چيدن تا خشك كردن برگ ها تا نوشيدن يك ليوان چاي طي مي شود.
اين چايخانه شناور روي آب در يانگ‍‍‍‍ژوا،كه توسط گروه معماري چيني اچ.دبليو.سي.دي HWCD طراحي شده،اتاق هايي آجري دارد كه بوسيله حائل هايي از چوب بامبو به هم متصل شده اند.
اين بنا با قرارگيري در باغ شيكائو در يانگژو،شهري كه در شمال غربي شانگهاي قرار دارد،به شكل مكعب هاي نامتقارن روي درياچه قرار گرفته است.
رديف هايي بلند از بامبو در مسير پياده بيرون دالاني زيبا ساخته اند.به گفته معمار، براي ايجاد عمق و اثرات بصري جذاب در هنگام مشاهده بنا،بامبو ها به شكل عمودي و افقي روي هم قرار گرفته اند.
چراغ هايي در چهارچوب درها واقع شده اند تا مسير درخشان را ميان ساختمان هايي از آجرهاي تيره بوجود آورند.























نمای شرقی

نمای شمالی

نمای جنوبی

نمای غربی

برش
http://architecturecity.blogfa.com/





 
بالا