>>>> وهابیییتتت راا چههاندازه میشناسید

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
kalla گفت:
االزمر (3)..." بدانيد از آن خداست پرستش پاك(از شرك) و آنان كه بگرفتند جز خدا اوليائي و ميگويند نميپرستيم آنهارا مگر اينكه مارابه خدا نزديكتر گردانند بي گمان خدا داوري ميكند ميان مشركان در باره معبوداني كه ايشان در باره حقانيت آن اختلاف ميكنند"
يونس (18)..."ومشركان ميپرستيدند جز خدا چيزي را كه نه زيان و نه خيري براي آنان داشت و ميگفتند اينان شفيعان ما نزد خدا هستند اي پيامبر بگو آيا خبر ميكنيد خدا را با آنچه نميداند در آسمانها وزمين چه ميگذرد؟!"
فاطر (13 و14)..."و آنان كه ميخوانند جز خدا مالك نميشوند به اندازه پوستي كه روي استخوان خرما پيچيده است و اگر بخوانيد آنها را نميشنوند و اگر بشنوند اجابت نميكنند شمارا وروز رستاخيز كه بر انگيخته ميشوند شرك شمارا انكار ميكنند اي مردم شما نيازمند خدا هستيد وتنها خدا بي نيازي ستوده است... "
الاحقاف (5 و6)..."وكيست گمراه تر از كسي كه غير الله را ميخواند؟! چيزي را كه اجابت نكند اورا تاروز رستاخيز (ومعبودان باطل) از اين دعا غافل هستندوروزي كه محشور ميشوند آن را انكار ميكنند..." مقصود آدمايي كه مردنه ها!!نه بتها! چوب وسنگ كه محشور نميشه!
البقره (186)..."وزماني كه در باره من پرسيدند البته كه من نزديك هستم به بندگانم و استجابت ميكنم دعاي دعا كننده را زماني كه مرا بخواند پس آنان نيز بايد استجابت كنند وبه من ايمان بياورند شايد به حق برسند..."
يونس (106 و107)..."واز مشركان مباش و انچه به تو نه سود نه زياني ميرساند را نخوان اگر چنين كني در آن لحظه ازظلاماني و اگر خداوند بخواهد به تو شري برساند هيچ كس بازدارنده نيست جز او و اگر بخواهد به تو خيري برساند هيچ كس برگرداننده نيست جز او..."


منظور ایه کسانی هستند که گمراه میشوند و بت هارو می پرستند محشور میشوند

ما هم به این ایات اعتقاد داریم و نکته ریز و مهم این است که ما ائمه و انبیارا نمی پرستیم.

شماهم مسلمانید و مطمعنا که سفارش اسلام را در زیارت قبور و انوات و فاتحه خوانی برای انها را قبول دارید و پیروی میکنید . و زیارت ما هم از قبور ائمه و انبیا به خاطر همین هستش نه پرستش انها!!!!!؟

اگر منظورتان در مورد حاجت خواستن هستش :
اگر کسی بجز از خداوند درخواستی داشته باشد و اورامورد ستایش قرار دهد بی شک که کفر کرده و ما نیز چنین نمیکنیم

تمام عالم اسلام به شخصیت ائمه واقفند و به پاکی و بی گناهی انها ایمان دارند و ما شیعیان به بیگناهی و معصومیت انها اعتقاد داریم
از این رو هنگامی که درخواستی از خداوند داریم چون خود را بی گناه نمیدانیم ائمه و انبیا را واسطه قرار میدهیم یعنی اینکه خداوند به خاطر ابرویی که انها نزد خداوند دارند درخواست ما رو اجابت کنند که این توسل در اسلام بی سابقه نیست و علمای اهل سنت هم به ان ایمان داشتند که سند ان در تاپیک زیر هستش

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/434118-وسیله-قرار-دادن-در-دعا




دوست عزیز سفسطه نکنید.مطمئنن اگر سری به زیارتگاهها زده باشید شنیدید که زائران چگونه دعا می کنند.مثلا طرف رفته مشهد به جای اینکه بگه خدایا شفا بده مریضمو میگه امام رضا من شفای مریضمو از تو میخوام. این شرک نیست پس چیه؟خود امام رضا که هر چی داشت ونداشت از خدا بوده.خدا که تو وجود ما ست پس چطور ما مستقیم به خودش پناه نبریم.
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز سفسطه نکنید.مطمئنن اگر سری به زیارتگاهها زده باشید شنیدید که زائران چگونه دعا می کنند.مثلا طرف رفته مشهد به جای اینکه بگه خدایا شفا بده مریضمو میگه امام رضا من شفای مریضمو از تو میخوام.

دوست عزیز ایات و روایات سندی محکم هستند که نادیده گرفتنش بی عدالتیست .

و اما هرکس مسئول کار خودمیباشد و اگر کسی از روی نادانی هم چنین کند منظورش پرستش خداوند نیست و اشتباه او بر گردن خود اوست در حالی که ما اینجا از اعتقادات صحبت میکنیم نه اعمال اشخاص همانطور که افراد از مذهب شما اشتباه میکنند ایا باید به پای اعتقادات اهل سنت نوشته شود؟؟؟؟

این شرک نیست پس چیه؟خود امام رضا که هر چی داشت ونداشت از خدا بوده.

شرک =

در یک تقسیم بندی کلی، شرک به دو قسم تقسیم می شود. الف: «شرک در عقیده» ب: «شرک در عمل»؛ شرک در عقیده،خود به سه قسم تقسیم می شود:

1. شرک در الوهیت:
اعتقاد به موجودی غیر از خداوند که به طور مستقل دارای تمام صفات جمال و کمال است. چنین اعتقادی موجب کفر می شود

[7]
، به همین جهت خداوند در قرآن کریم می فرماید: «آنها که گفتند

خدا، همان مسیح بن مریم است، به طور مسلم کافر شدند.
[8]»

2. شرک در خالقیت: انسان دو مبدأ مستقل برای عالم قایل شود، به طوری که خلق و تصرف در شئونات عالم به دست شان است. همان گونه که مجوس (زرتشتی ها) قایل به دو

مبدأ خیر (یزدان) و شر (اهرمن) است.


3. شرک در ربوبیت:
آن است که انسان معتقد شود در عالم، ارباب (پروردگاران) متعددی است و خداوند رب الارباب است. به این معنا که تدبیر عالم به هر یک از ارباب متفرق، به طور مستقل تفویض

شده است. همان گونه که مشرکان عصر حضرت ابراهیم (ع) به این نوع شرک مبتلا بودند و گروهی ستارگان را مدبر عالم می دانستند و گروه دیگر ماه را و گروهی خورشید را.

شرک در مقام عمل:

شرک در مقام عمل را شرک در طاعت و عبادت می نامند و به این معناست که انسان خضوع و خشوعش ناشی از اعتقاد به الوهیت یا خالقیت و یا ربوبیت کسانی باشد که برای

آنها خضوع و خشوع دارد و به آنها احترام می گذارد.

این ها ملاک ها و معیار­های شرک است که از قرآن مجید استفاده می شود.

اما عده ای و از جمله آنها وهابیت، از پیش خود معیارها و ملاک هایی برای شرک ابداع کرده اند و با آنها، دیگر مسلمانان را به شرک متهم می کنند.


از نظر ما، ملاک ها و معیارهایی که آنها برای شرک تعیین کرده اند، هیچ گونه اعتباری ندارد، زیرا معیارهای آنان با آیات قرآن و سیره ی پیامبر گرامی اسلام (ص) و جانشینان آن

حضرت (دوازده امام) منافات دارد.



خدا که تو وجود ما ست پس چطور ما مستقیم به خودش پناه نبریم.


توسل جستن به غیر خدای سبحان، و یاری خواستن از پیامبران و اولیای الاهی که در زمان های مختلف نزد مسلمانان معمول و متعارف بوده، به معنای شریک قرار دادن آنان در افعال خداوند

نیست، بلکه به این معنا است که آنان از مقرّبان درگاه الاهی بوده و در پیشگاه خداوند دارای موقعیت و احترام ویژه ای هستند، و به همین جهت سبب و وسیله جریان فیض خداوند می باشند.


در قرآن نمونه های مختلفی از این نوع توسلات وجود دارد که شکی نیست که این کتاب اسمانی برای هدایت ما امده است
 
آخرین ویرایش:

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
توسل جستن به غیر خدای سبحان، و یاری خواستن از پیامبران و اولیای الاهی که در زمان های مختلف نزد مسلمانان معمول و متعارف بوده، به معنای شریک قرار دادن آنان در افعال خداوند

نیست، بلکه به این معنا است که آنان از مقرّبان درگاه الاهی بوده و در پیشگاه خداوند دارای موقعیت و احترام ویژه ای هستند، و به همین جهت سبب و وسیله جریان فیض خداوند می باشند.


در قرآن نمونه های مختلفی از این نوع توسلات وجود دارد که شکی نیست که این کتاب اسمانی برای هدایت ما امده است

شما سری به سوره حمد بزن تا جای که ما میدونیم ایه ای تحت عنوان ایاک نعبد وایاک نستعین توش وجود داره.
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما سری به سوره حمد بزن تا جای که ما میدونیم ایه ای تحت عنوان ایاک نعبد وایاک نستعین توش وجود داره.

پروردگارا تنها تورا می پرستم و تنها از تو یاری میجویم

دوست عزیز فکر کنم که شما معنی توسل رو خوب درک نکردید

ما خودمون رو بدون گناه نمی دونیم وچون به پاکی انبیاء و ائمه ایمان داریم انهارا در درگاه خداوند واسطه قرار میدهیم یعنی خداوندا به خاطر ابروی انان در نزد تو به حاجات ما هم توجه داشته باش

دوست عزیز اگه به این تاپیک سری بزنی نمونه های از ایات وجود دارند که سندهایی از قران میباشند
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/434118-وسیله-قرار-دادن-در-دعا

و اما یک سوال ؟

ما همه اعتقاذ داریم که فقط روزی رسان خداوند است . اما ایا خداوند مستقیم به حساب ما پول میریزد ؟ یا که روزی هر شخص را مستقیم به خودش میدهد ؟
 
آخرین ویرایش:

mohammad vaghei

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وهابي‌ها، به اعتبار انتساب‌شان به محمد بن عبد الوهاب، مؤسس فرقه وهابيت و متوفاي 1205 هجري است و اولين بار در منطقه نجد در اطراف رياض در سال 1157 هجري، حکومت وهابيت را تأسيس کرد و مردم را به آئين خودش دعوت کرد. بعد از او، هر کس که به آئين محمد بن عبد الوهاب گرويده مي‌شد، وهابي مي‌گفتند؛ يعني تابع آئين محمد بن عبد الوهاب.چون کلمه وهابي، با کارهايي که وهابيت در سراسر جهان کرده‌اند مانند القاعده و طالبان، امروز به عنوان واژه زشت و قبيح درآمده است، اينها کلمه وهابيت را نوعي توهين به خودشان مي‌دانند و مي‌گويند که ما وهابي نيستيم و سلفي هستيم. سلفي يعني تابع سلف صالح؛ يعني صحابه و تابعين و اتباع تابعين. به گفته‌اي که از پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نقل مي‌کنند:خير القرون قرني، ثم الذي يليه، ثم الذي يليه.سلف صالح، اين 3 قرن بودند. به همين جهت، خودشان را منتسب مي‌کنند به سلفي‌ها.
 

mohammad vaghei

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرق وهابيت و اهل سنت چيست؟

جواب:

فرق آنها از زمين تا آسمان است. مي‌توانيد کتاب الدرر السنية جناب زيني دحلان - مفتي مکه مکرمه و متوفاي 1304 - جلد اول، صفحه 64 را مطالعه کنيد که مي‌گويد:

آقاي محمد بن عبد الوهاب که ظهور کرد و فرقه وهابيت را تأسيس کرد، اعلام کرد:

تمام مسلمانان - شافعي و مالکي و حنفي و حنبلي و شيعه و زيدي و ... - کافر هستند و علماي گذشته هم کافر هستند و هر کس بخواهد مسلمان شود، بايد 5 بار شهادت بدهد:

1. شهادت بر وحدانيت خداوند.

2. شهادت بر رسالت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم).

3. شهادت بر اين‌که قبلا مشرک بودم و با ورود به وهابيت، مسلمان شدم.

4. شهادت بدهد بر اين‌که پدر مادرم که مرده‌اند و وهابي نشدند، مشرک مرده‌اند.

5. شهادت بدهد که علماي گذشته که مرده‌اند و وهابي نشدند، مشرک مرده‌اند و حق طلب مغفرت براي آنها ندارم.

سرتيپ ايوب صدري - از بزرگان اهل سنت - مي‌گويد:

وقتي اينها خواستند مکه را فتح کنند، هزاران عالم اهل سنت را از لب شمشير گذراندند به اتهام اين‌که اينها کافر و مشرک و مانع نشر فرهنگ وهابيت هستند.

تمام علماي اهل سنت قائل به مشروعيت توسل و شفاعت و زيارت قبور و انبياء (عليهم السلام) هستند و اين عقيده وهابيت درباره حرمت توسل و شفاعت و زيارت قبور، خلاف نظريه تمام اهل سنت است.
 

kalla

عضو جدید
شما که به تاریخ علاقه دارین تاریخ صفویان رو بخونید !!!!!!!!!!![/QUOTE]
 

kalla

عضو جدید
من از فرمولای شما سر در نمیارم!!! اینا معصوم مطلق ژنتیکی هستن!!! بعدشم میشه بعد مرگشون واسطه بشن!!! کجای قرآن یا حدیث
پیامبر به
پیامبری قبل از خودش توسل جسته؟ یا اهل بیتش ما هم پیرو اماما و پیامبر باشیم....
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من از فرمولای شما سر در نمیارم!!! اینا معصوم مطلق ژنتیکی هستن!!!

فرمول خاصی نبود فقط ی کم تفکر لازم داره ...چرا از حضرت ادم(ع) نسل ب نسل به حضرت ابراهیم (ع) و نیز نسل ب نسل ژنتیکی پیامبری ب حضرت محمد(ص) رسید !!!ایا هر پیامبری پیامبر بعد خود رو معرفی نکرد؟؟

بعدشم
یعنی شما هیچ عیبی در انها ندیدید و فقط به خاطر نسبتشان با پیغمبر خدا انها را شایسته نمی دانید!!!؟؟؟

بعدشم میشه بعد مرگشون واسطه بشن!!! کجای قرآن یا حدیث
پیامبر به
پیامبری قبل از خودش توسل جسته؟ یا اهل بیتش ما هم پیرو اماما و پیامبر باشیم....

برادر من شما دیگه ک مسلمانیت و به زندگی بعد از مرگ اعتقاد داری پس چرا سوالای مادی گرایان رو میکنی!! شما که اعتقاد داری (قران)شهیدان زنده اند و در نزد خداوند روزی میخورند

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(169 آ ل عمران)و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.

خداوند در قرآن كریم در سوره آل عمران در آیات 169 تا 171 می فرماید :و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون، فرحین بما آتاهم من فضله و یستبشرون بالذین…در این آیات خداوند بعد از اینكه می فرماید شهیدان را مرده مپندارید اشاره می كند به اینكه شهیدان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند(عند ربهم یرزقون) كه در این قسمت از آیه به ارتزاق شهیدان اشاره شده است.

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ 154
و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‏اند ولى شما نمى‏دانيد



وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٲتَۢا‌ۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ 169
هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند


پس مرگ پایان زندگی نیست


بعدشم

ما انها را به خاطر عزیز و پاک بودنشان در نزد خداوند واسطه قرار میدهیم و نبود انها در دنیای ما از عزیز بودن و پاک بودنشان نزد خداوند چیزی کم نمی شود.
 

kalla

عضو جدید
بحث خیلی خوبی است اینها ناصبی هستند که مصداقشان وهابیت است .که از نظر شیعیان اینها کافر هستند چون به امام دشنام میکنند وطبق نظر علما دشنام به ائمه کفر است .البته اونها هم ما را مهدور الدم میدانند .وکشتن شیعیان را ثواب میدانند .اگر نیاز به توضیحی بود ..بلد باشم در خدمتم..

هرچي از جيبت در مياد چرا ميگي؟!!! آخه كدوم سني و كدوم وهابي ائمه رو فوش ميده؟! من يه شهر سني نشينم كه توش شما بيا يك كلمه بي ربط به ائمه بگو ببين چكارت ميكنن؟! اينكه به مردم بگن طبقر آيات قرآن فقط خدا دعاي انسان را ميشنود و استجابت ميكند و قبور و بارگاهها نميتوانند سود و زياني برسانند توهينه؟!
 

kalla

عضو جدید
فرمول خاصی نبود فقط ی کم تفکر لازم داره ...چرا از حضرت ادم(ع) نسل ب نسل به حضرت ابراهیم (ع) و نیز نسل ب نسل ژنتیکی پیامبری ب حضرت محمد(ص) رسید !!!ایا هر پیامبری پیامبر بعد خود رو معرفی نکرد؟؟

بعدشم
یعنی شما هیچ عیبی در انها ندیدید و فقط به خاطر نسبتشان با پیغمبر خدا انها را شایسته نمی دانید!!!؟؟؟



برادر من شما دیگه ک مسلمانیت و به زندگی بعد از مرگ اعتقاد داری پس چرا سوالای مادی گرایان رو میکنی!! شما که اعتقاد داری (قران)شهیدان زنده اند و در نزد خداوند روزی میخورند









پس مرگ پایان زندگی نیست


بعدشم

ما انها را به خاطر عزیز و پاک بودنشان در نزد خداوند واسطه قرار میدهیم و نبود انها در دنیای ما از عزیز بودن و پاک بودنشان نزد خداوند چیزی کم نمی شود.
شما كه ابولفضل رو باب الحوائج نان رو بركت فلان امازاده و شكر رو بركت فلان امامزاده! ماشينتون رو بيمه امام زمان و ابولفضل ميكنيد و فاطمه (سلام الله عليها) و علي (ع) رو حسابگر روز رستاخيز...شفا و بچه رو از امام رضا!! ميخوايد...ميشه بگيد اينا كدومش توسله كدومش توكل؟! چرا مردم رو به لبه پرتگاه بكشيم وقتي خداوند با آيات صريييييييييييييح ميفرمايد"" ادعوني لاستجيبو لكم"" مرا بخوانيد تا استجابت كم شما را.....دعا مخ عبادت و بهترين اونهاست كه رابطه بين دل انسان و خدارو برقرار ميكنه و منجيه آدمه چرا اين دعا نبايد مختص خدا باشه؟! و اون رو به قبور و روح ائمه برسونيم؟! اين تعدد خدايان نيست پس چيه؟!
 

kalla

عضو جدید




پس مرگ پایان زندگی نیست


بعدشم

ما انها را به خاطر عزیز و پاک بودنشان در نزد خداوند واسطه قرار میدهیم و نبود انها در دنیای ما از عزیز بودن و پاک بودنشان نزد خداوند چیزی کم نمی شود.
[/QUOTE]
دوست عزيز وقتي خداوند با سراحت بيان ميكند "ادعوني لاستجيبو لكم""مرا بخوانيد تا استجابت كنم شمارا" چرا با استدلال هاي من در آوردي در مقابل آيه صرييييييييح مي ايستيد و مردم رو به لبه پرتگاه ميكشيد؟! مگه خدارو خوندن چه اشكالي داره؟!! دعا مخ عبادته و راه برقراري ارطبات بين روح و منشا آن يعني خدا (نه ائمه) طبق آيات مذكور دعا فقط از آن خداست...و مرده ها درسته زنده هستن حتي فرعون هم زندست!!! ولي خداوند ميفرمايد"اگربشنوند هم پاسخ نميدهند و روز رستاخيز شرك شمارا انكار ميكنند" واقعا اين آيات اينقد قابل فهم نيست؟!!!!!
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما كه ابولفضل رو باب الحوائج نان رو بركت فلان امازاده و شكر رو بركت فلان امامزاده! ماشينتون رو بيمه امام زمان و ابولفضل ميكنيد و فاطمه (سلام الله عليها) و علي (ع) رو حسابگر روز رستاخيز...شفا و بچه رو از امام رضا!! ميخوايد...ميشه بگيد اينا كدومش توسله كدومش توكل؟!

اولا

من خودم شخصا" به شفا اعتقاد دارم چون دیدم

جایی زندگی میکنم ک مردمانش در ماه محرم عذاداری میکنند و ده روز اول محرم رو تعزیه میگیرند (تعزیه حکایت کربلا را با تصویر نمایش میدن) همه علاقه زیادی دارن و حتی در

گرمترین و سرد ترین روزها جمع میشن تا تماشا کنند و سینه بزنند.

حکایت مال چند سال پیش هستش وقتی که مادری بعد از چندین سال(مادر زادی) فلج بودن علاقه داشته بیاد به پای این مراسم ولی فرزنداش و برادراش و..... نمیزاشتن بیاد

چون خجالت میکشیدن بین مردم (اخه بی چاره با هیچ وسیله ای نمیومد خودش رو روی زمین میکشید)

هر ساله تاسوعا و عاشورا می امد هرچند ک فامیل دعواش میکردن..............

تا اینکه ی سال محرم بچه هاش توی خونه همه چیز عذاداری رو فراهم میکنند ک دیگه بیرون نیاد ,,اون سال تنهایی توی خونه عذاداری میکنه تا روز تاسوعا ,اما روز تاسوعا دیگه

طاقت نمی اره و با اینکه دلش خیلی گرفته بود از خونه بیرون میزنه و میره سمت مسجد (تعزیه رو توی حیاط مسجد میگیرند)

توی مراسم تعزیه یه جایش هست که غریبی ابوالفضل رو به تصویر میکشه, زمانی رو ک حضرت علمش رو روی زمین میندازه و دو زانو کنارش میشینه و پرچم رو توی دو

دستش میگیره و با هاش درد و دل میکنه ...

این زن دقیقا توی این لحظه به مسجد میرسه ,دیگه کنار نمی ایسته ,,,,,,,,و مستقیم خودش رو به وسط تعزیه میکشه , مستقیم میره سمت پرچم حضرت ابوالفضل ,,,

تعزیه خان ک چشمهاشو بسته و داره با سوز با پرچمش درد و دلهای حضرت رو بازگو میکنه,, ی لحظه با هم همه مردم چشماشو باز میکنه,,,زن فلجی رو میبینه ک سر روی

پرچم گذاشته و داره گریه میکنه ,,,,شوکه میشه ولی تعزیه رو ادامه میده ,,,پسرای زنه میان مادرشون رو به خونه میبرند و هرچه ک فکرش رو بکنی دعواش میکنند.......

این زن سختی اون روز رو ب شب میرسونه

نیمه های شب خواب میبینه,,,,,, حضرت به خوابش میاد و بهش میگه پاشو شفا گرفتی

زن ,,میگه نمیتونم من فلجم

چند بار حضرت میگه پاشو و زن این جواب رو میده ,,حضرت محکم علمی ک توی دستش بوده رو از غضب به زمین میزنه ......زن از ترس بلند میشه و از خواب بیدار میشه

با فریاد مادر بچه ها سریع به اتاقش میرن و وقتی میرسن و توی گریه های مادر,,, مادر رو ایستاده می بینندش خوشکشون میزنه .

اره__ این
زن شفا گرفت و الان هر ساله ایام محرم چایی پخش میکنه و اون اتاقش رو تبدیل به سقاخونه کرده و خودش از عذاداران پذیرایی میکنه

اما
یه چیز عجیب ک الان هم هستش اینه که دقیقا جایی که اون زن خواب میبینه که حضرت ایستاده و ته علمش رو ب زمین میکوبه جای علم حدود 40سانتیمتر

سوراخ شده
!!!

من خودم از خاک اون علم دارم و به خدا از عطرش لذت میبرم

تا حالا هیچ دلیل علمی برای این قضیه پیدا نکردم !!!


شما هم اگه دوست دارید میتونید به این روستا بیایید و از نزدیک مشاهده کنید زیاد باشما فاصله نداره .....


از این نمونه ها زیاد شنیدم اما این یکی از اونهای بود ک خودم با چشمهای خودم دیدم ........


ثانیا
شما مغلطه نکنید و توکل و توسل رو با هم مقایسه کنید

چرا مردم رو به لبه پرتگاه بكشيم وقتي خداوند با آيات صريييييييييييييح ميفرمايد"" ادعوني لاستجيبو لكم"" مرا بخوانيد تا استجابت كم شما را.....دعا مخ عبادت و بهترين اونهاست كه رابطه بين دل انسان و خدارو برقرار ميكنه و منجيه آدمه چرا اين دعا نبايد مختص خدا باشه؟! و اون رو به قبور و روح ائمه برسونيم؟! اين تعدد خدايان نيست پس چيه؟!
اکثر مردم گوش میدهند نه برای فهمیدن ,,,بلکه برای جواب دادن!!!

دوست عزیز جوابت رو قبلا دادم با ایات و احادیث خودتون!! لطفا ی کم فکر کن.
 
آخرین ویرایش:

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدایا تو انی که برای ستایشت و یاری طلبیدن از تو هیچ دربانی نداری که مرا منع و دیگری را با پارتی وارد کند

خدایا تو انی که برای ستایشت و یاری طلبیدن از تو هیچ دربانی نداری که مرا منع و دیگری را با پارتی وارد کند

دوست عزيز وقتي خداوند با سراحت بيان ميكند "ادعوني لاستجيبو لكم""مرا بخوانيد تا استجابت كنم شمارا" چرا با استدلال هاي من در آوردي در مقابل آيه صرييييييييح مي ايستيد و مردم رو به لبه پرتگاه ميكشيد؟!

ما خدا رو میخوانیم و انبیا و ائمه رو واسطه قرار میدیم . این استدلال های من در اوردی که میگی ایات قران بودن و احادیث معتبر شیعه و سنی(باذکر منبع اورده بودم).
شما که من در اوردی سخن نمیگید چه سندی داری که ما انبیا و اولیارا میخوانیم و انهاراستایش میکنیم!!!

مگه خدارو خوندن چه اشكالي داره؟!! دعا مخ عبادته و راه برقراري ارطبات بين روح و منشا آن يعني خدا (نه ائمه) طبق آيات مذكور دعا فقط از آن خداست
دعا به درگاه خداست و شکی در ان نیست ,ماهم همین کار را میکنیم همانطور که قبلا اشاره شد مانندتوسل در گذشته به انبیا در قران

...و مرده ها درسته زنده هستن حتي فرعون هم زندست!!! ولي خداوند ميفرمايد"اگربشنوند هم پاسخ نميدهند و روز رستاخيز شرك شمارا انكار ميكنند" واقعا اين آيات اينقد قابل فهم نيست؟!!!!!

ببخشید کجای قران گفته که مرده ها زنده اند !!!!ا این فقط در مورد شهیدان هستش نه فرعون!!!

در قران از حیاط بعد از مرگ صحبت شده اما چرا فقط گفته شهیدان زنده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

kalla

عضو جدید
ببخشید کجای قران گفته که مرده ها زنده اند !!!!ا این فقط در مورد شهیدان هستش نه فرعون!!!

در قران از حیاط بعد از مرگ صحبت شده اما چرا فقط گفته شهیدان زنده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

براي اينكه به كساني كه جهاد ميكردند روحيه بده و اطمينان ميده كه اين پايان زندگيه شما نيست بلكه شما همواره زنده خواهيد بود ونزد من روزي داده خواهيد شد..اين دركش سخته؟! يعني شما ايمان نداري كه همه آدما خوب وبد در جايگاهي به نام برزخ زنده هستند؟!
 

kalla

عضو جدید
ببخشید کجای قران گفته که مرده ها زنده اند !!!!ا این فقط در مورد شهیدان هستش نه فرعون!!!

در قران از حیاط بعد از مرگ صحبت شده اما چرا فقط گفته شهیدان زنده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خدا گفته در دعا فقط فقط فقط فقط مرا بخوانيد ...در نماز ميگيم "اياك نعبدواياك نستعين" شما ميريد سر قبر امام رضا ميگيد پسر ميخوام دختر ميخوام شفا ميخوام!! بعدشم مغلته ميكنيد كه ما واسطه قرار داديم!!! يا اينكه امام رضا=الله كه بتونيم آيات رو توجيه كنيم!!
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
براي اينكه به كساني كه جهاد ميكردند روحيه بده و اطمينان ميده كه اين پايان زندگيه شما نيست بلكه شما همواره زنده خواهيد بود ونزد من روزي داده خواهيد شد..اين دركش سخته؟! يعني شما ايمان نداري كه همه آدما خوب وبد در جايگاهي به نام برزخ زنده هستند؟!

یعنی قران فقط برای روحیه دادن گفته شهیدان زنده اند!!!

طبق آیه169 سوره آل عمران
لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.


شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.

و یا خداوند در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لكن لاتشعرون)) كه در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است.



در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره كسانی كه در راه خدا كشته شده باشند وجود دارد. از جمله مسائلی كه در این آیات به آن اشاره شده زنده بودن شهید است.

خودت قضاوت کن قرانی که از طرف خداوند امده و به حیات بعد از مرگ اشاره میکنه و برای همه انسانها زنده شدن دوباره در برزخ رو وعده داده چرا باید بگه شهیدان زنده اند و گمان نکنید انها مردگانی هستند

حالا سوال مگه مردگان زنده نمیشن ؟؟ پس چه معنی میده بگه که شهیدان زنده اند!!!

این دیدگاه من بود و هیچ منبعی ندارد ________
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدا گفته در دعا فقط فقط فقط فقط مرا بخوانيد ...در نماز ميگيم "اياك نعبدواياك نستعين" شما ميريد سر قبر امام رضا ميگيد پسر ميخوام دختر ميخوام شفا ميخوام!! بعدشم مغلته ميكنيد كه ما واسطه قرار داديم!!! يا اينكه امام رضا=الله كه بتونيم آيات رو توجيه كنيم!!


دوست عزیز فکر نکن چون شیعه هستم میخوام جوابت رو بدم.. نه اصلا ...فقط به مطالبی که برات میارم توجه کن ,اگه توجه کنی یه سوال رو چندبار نمیپرسی......
خلاصه میگم باتوجه به تمام ایات کتابهای مختلف اسمانی یاری خاستن فقط مخصوص خداست اما در تمام انها از واسطه قرار دادن انبیا وجود داره

موسی انجا که واسطه مردم شد و با خدا حرف زد
.
حضرت یغوب
حضرت یونس
.
.
پس واسطه قرار دادن کار اشتباهی نیست ,همانطور که اورده بودم امامان شما هم واسطه قرار میدادند(سندش رو توی چند صفحه قبل اوردم)

اما کسانی ک میگی میرن میگن امام رضا شفا میخوام......به وصیله بودن امام ایمان دارن و امام رو واسطه قرار میدن و

و اما عجبم از شما اینه که من دوست سنی داشتم و باهش به زیارت امام رضا(ع) هم رفتم و ایشون هم به واسطه قرار دادن امامان ایمان داشت
و همچنین در محله زندگی من ارمنی ها هم به این مسئله ایمان دارند
 

kalla

عضو جدید
یعنی قران فقط برای روحیه دادن گفته شهیدان زنده اند!!!

طبق آیه169 سوره آل عمران
لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.


شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.

و یا خداوند در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لكن لاتشعرون)) كه در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است.



در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره كسانی كه در راه خدا كشته شده باشند وجود دارد. از جمله مسائلی كه در این آیات به آن اشاره شده زنده بودن شهید است.

خودت قضاوت کن قرانی که از طرف خداوند امده و به حیات بعد از مرگ اشاره میکنه و برای همه انسانها زنده شدن دوباره در برزخ رو وعده داده چرا باید بگه شهیدان زنده اند و گمان نکنید انها مردگانی هستند

حالا سوال مگه مردگان زنده نمیشن ؟؟ پس چه معنی میده بگه که شهیدان زنده اند!!!



بنده اين آيه را بيش از صد بار ديده ام....سبحان الله...اينكه قران فرموده شهيدان زنده اند يعني بقيه مرده هستن و فقط شهيدان زنده هستند؟! ساير انبيائ چه؟! پيامبر كه شهيد نشد ديگه زنده نيست؟! اين فقط تاكيد بر واقيت زندگيه پس از مرگه...اگه شهيدان به اون معني كه تو ميگي زندن چرا همسراشون ازدواج ميكنن؟! اينجوري كه خيلي بد ميشه!!! عزيزم منظور حيات اخروي هستش...حياروح..روحي كه نزد الله روزي داده ميشود...
 

kalla

عضو جدید
خلاصه میگم باتوجه به تمام ایات کتابهای مختلف اسمانی یاری خاستن فقط مخصوص خداست اما در تمام انها از واسطه قرار دادن انبیا وجود داره

موسی انجا که واسطه مردم شد و با خدا حرف زد
.
حضرت یغوب
حضرت یونس
.
.
پس واسطه قرار دادن کار اشتباهی نیست ,همانطور که اورده بودم امامان شما هم واسطه قرار میدادند(سندش رو توی چند صفحه قبل اوردم)

اما کسانی ک میگی میرن میگن امام رضا شفا میخوام......به وصیله بودن امام ایمان دارن و امام رو واسطه قرار میدن و

و اما عجبم از شما اینه که من دوست سنی داشتم و باهش به زیارت امام رضا(ع) هم رفتم و ایشون هم به واسطه قرار دادن امامان ایمان داشت
و همچنین در محله زندگی من ارمنی ها هم به این مسئله ایمان دارند

برادرم واسطه شدن اين انبيائ تماما در زمان حيات آنان بوده زنده بودن مردم رو ديدن و براي قوم خاصي دعا كردن ...يك مورد نام ببر كه پيامبر به پيامبر قبل خود متوسل شده باشد...يا اينكه كسي به قبر كسي متوسل شده باشد...توسل به آدم زنده كه برات دعا كنه هيچ كجا مشكل نداره
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پروردگارا! این به سبب آن است که وقتى مرا با قدرت خود آفریدى و از روح خود در من دمیدى، سرم را بلند کرده و دیدم این جمله بر پایه‏هاى

پروردگارا! این به سبب آن است که وقتى مرا با قدرت خود آفریدى و از روح خود در من دمیدى، سرم را بلند کرده و دیدم این جمله بر پایه‏هاى

برادرم واسطه شدن اين انبيائ تماما در زمان حيات آنان بوده زنده بودن مردم رو ديدن و براي قوم خاصي دعا كردن ...يك مورد نام ببر كه پيامبر به پيامبر قبل خود متوسل شده باشد...يا اينكه كسي به قبر كسي متوسل شده باشد...توسل به آدم زنده كه برات دعا كنه هيچ كجا مشكل نداره

1-ببین داداش اگه بگم قبل از خلقت حضرت محمد (ص) به ایشان متوسل میشدن چی!!!


این خیلی بزرگتر از اون چیزی هستش که تو داری در رابطه باهاش بحث میکنی!!!


2-من نمیگم ما شیعیان متوسل میشیم بلکه میگم شما اهل سنت هم متوسل می شدید و می شوید ,فقط برادرانه ازت میخوام به منابع محکم چنگ بنداز برو همون کتابهای خودتون رو بخون و ببین که گمراه نشی نه سخنهای شبه انگیز دیگران.....

بلاخره راست یا دروغ یه روزی مشخص میشه و ماهم میمیریم و باید جواب کارهای خودمون رو خودمون بدیم نه پیشوایانمان!!!اگر هم من با شما وارد بحث میشم برای روشن شدن

موضوع نزد خودم هستش چون نمیخوام گمراه بمیرم!!!!

1 و 2 چون ححم مطالب خیلی زیادن در اینده سندش رو میارم
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پروردگارا مقصد من تویی و برای به تو رسیدن ازهروصیله ای که مرا ب تونزدیک کنداستفاده میکنم

پروردگارا مقصد من تویی و برای به تو رسیدن ازهروصیله ای که مرا ب تونزدیک کنداستفاده میکنم

سلام

قولی دادم و به ان وفا کردم

دوست عزیز تمام مطالب رو تویه ی تایپیک زدم لطف کن رجوع کن ......


http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/439673-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D9%84-%D9%88-%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%86


اصلا دیگه جای هیچ بحثی نمونده ......اگه میخوایی باز منکر توسل بشی در واقع داری اصل اسلام(شیعه و سنی) رو ارنکار میکنی .......دوست عزیز تمام حرف من اینه که اگه به هر دلیلی عقاید شیعه رو قبول نداری خودتو ابزار عقاید, باطل کسایی که علمای خودتون هم قبولش ندارند با تعصب نکن ..

امیدوارم که خداوند از شما راضی باشد
 
آخرین ویرایش:

aaj6551

عضو جدید
سلام
خود علماب شیعه به حقانیت شیعه و ولایت امیر المومنین (ع)به عنوان جانشین بر حق پیامبر(ص)ایمان کامل دارند
ولی به دلیل امر تبعیت از مفضول به دلایل خودشان از فاضل پیروی نمی کنند.
سند کتب اهل تسنن مبنی بر احادیث متواتر غدیر و ثقلین
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برادرم واسطه شدن اين انبيائ تماما در زمان حيات آنان بوده زنده بودن مردم رو ديدن و براي قوم خاصي دعا كردن ...يك مورد نام ببر كه پيامبر به پيامبر قبل خود متوسل شده باشد...يا اينكه كسي به قبر كسي متوسل شده باشد...توسل به آدم زنده كه برات دعا كنه هيچ كجا مشكل نداره

شما دارین فتوا صادر میکنید؟میشه یه دوره فشرده برای ما صدور فتوا بذارین؟

یعنی اگر یه فردی که پیش خدا آبرو داره،بمیره،دیگه آبرو نداره؟

شما یه میلیون مورد توسلی که باعث گرفتن حاجت میشه رو میدونی،چرا سرسختی میکنی پسر،امام رضای ما + تمامی امامزاده های ما دارن روزی چندیدن گره ناگشودنی رو باز میکنن،چه بسیار مردمی که بیماری لاعلاج داشتن و پزشکا جوابشون کردند و امام رضا بهشون شفا داده.
ابوالفضل العباس تو علقمه مرده رو زنده کرده،اصلا میفهمی یعنی چی؟

برو لغت شفایافتگان رو بزن سرچ کنه،ببین چه دنیایی باز میشه جلوت،مطالبش دیوونه کننده اس.
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون از طرز فكر شما اميد وارم من باب تقيه نبوده باشه! به هر حال حرف ما هم اينه به همديگه برچسپ وهابي و رافضي نزنيم...و به ريسمان قرآن چنگ بزنيم و متحد باشيم

شما میخواین متحد باشیم،اما زیر پرچم خلفای راشدی.

ما میخوایم متحد باشیم،زیر پرچم حق،حقی که رسول خدا به علی داد
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
يك سوال؟!
يك سوال؟! وهابي ها از اينكه زيارت قبور وآراستن قبر را شرك ميدانند چه خيري نسيبشان ميشود؟! و در مقابل كساني كه بارگاه و ضريح طلا ميسازند و نظر واينا با جارو برقي جمع ميكنند چه سودي دريافت ميكنند؟! اگر عربستان زيارتگاه ميساخت كه كل عربستان رو در آمد بر ميداشت!!چرا به خودشون اين ظرر رو زدن؟! و چرا تعداد امام زاده ها در ايران پس از انقلاب از 3000به 15000 امام زاده رسيده؟!

این آمار حضرتعالی از کجاست،حرفای معمولیتون که بدون سنده،حداقل آمارتو بگو از کجا آوردی.

بله تا قبل از انقلاب خیلی ار امامزاده ها مثل امامزاده مسلم نزذیک روستای پدریه من،رو هیچکس بجز اهالی چند روستای مجاور و شهر مجاور و ... نمیشناختن،با ساخته شدن راه ها و اداراتی مثل اوقاف که وظیفه خدمت رسانی بهشون رو داشتن،اومدن و امامزاده های دور افتاده رو ثبت کردن،رسیدگی کردن بهشون،براشون بارگاه ساختن،به کوری چشم دشمنانشون.

نه،حج یه چیز واجبه،بخوان یا نخوان،خدا واجب کرده که برن،پیش خودشون میگن که چرا هزینه کنیم(بزرگترین طرح توسعه تاریخ رو بزرگترین معمارای دنیا داره میزنه تو مکه)




طرح توسعه مسجد‌الحرام وارد مرحله جديدي شد
خبرگزاري فارس: شهردار مكه اعلام كرد با خريد و تملك 2 هزار و 30 قطعه از املاكي كه در طرح توسعه بيت‌الله الحرام قرار داشت‌، محدوده حرم بيش از پيش افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني، شهردار مكه به رسانه‌هاي عربستان سعودي گفت كه تخريب املاك خريداري شده براي توسعه و بازسازي محوطه شمالي حرم شريف است و اين توسعه شامل 3 مرحله خواهد شد‌. وي اظهار داشت: در مرحله اول‌، محوطه واقع بين مسجد‌الحرام ـ غزه ـ جبل‌الكعبه به عمق 660 متر به محوطه شمالي اضافه مي‌شود و در ادامه، تونل‌هاي شرقي به طول يك هزار و 200 متر كه از محوطه شمالي شروع و تا كوه دفان در حجون و تونل غربي به طول يك هزار متر كه از محوطه شمالي حرم شروع و تا جرول مروا امتداد مي‌يابد و تونل اضطراري به طول 700 متر كه از كوه جبل‌الكعبه (القبه) شروع و به سمت شرقي امتداد مي‌يابد و با 2 تونل فوق‌الذكر تقاطع پيدا مي‌كند. عمليات توسعه حرم شريف الهي چند سالي است كه در جهت‌هاي مختلف شروع شده و جريان دارد.


http://images.search.yahoo.com/search/images?_adv_prop=image&fr=moz35&va=طرح+توسعه+مسجد+الحرام
 
آخرین ویرایش:

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شما هم يه آخوند رو ميبيني كه تو مبايلا هست كه به يه بچه تجاوز ميكنه ميشه اين رو پاي مكتب تشيع گذاشت؟!!!!!!!

ببین این یعنی چی؟تو چرا پاسخ با نقل قول نمیدی؟این هفتمین باره که بهتون میگم با نقل قول حرف بزنین؟


ملت،اینجا کسی هست که گفته باشه،آخوند انسان نیست؟کسی ادعا کرده جایز الخطا نیستند؟

آیت الله بهجت،به جرأت میتونم بگم آبروی بشر معاصر پیش خدا هستند،از شر شیطان استغفار میکردند،من نوعی باید برم بمیرم.
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نماز جمعه به چه دردی میخوره....

نماز عبادی و سیاسی جمعه تیریبونی است برای اینکه اولا نشانه ای باشه برای اتحاد مردم و دوما مسائل سیاسی و اعتقادی روز به درستی و مستقیم از زبون نماینده رهبر کشور به مردم برسه.

مانورهایه نظامه به چه کار میان...

دوستان معماری چرا تو آتلیه ها و دانشگاه ها نقشه میکشن؟پول میگیرن؟خو وایسن هر وقت سفارش کار اومد برن کار کنن،نه؟
هر کشوری برای حفط آمادگی نظامی برای دفاع از تمامیت عرضی کشورش و مطمئن شدن از کارایی تسلیحاتش سالانهچندیدن نوبت مانور نظامی برگزار میکنه.
حال سوال اینجاس،چرا کسی نمیپرسه چرا سایر کشور ها میان و تو مناطق دورتر از کشورشون مانور برگزار میکنن و سامانه دفاع موشکی نصب میکنن.

چرا ایران از سوریه حمایت میکنه...

تنها متحد ایران در منطقه که قدرت داره سوریه اس . ایران حمایتهاش منحصرا سیاسیه،اونم خوب طبیعیه.

روسیه رو چه به ایران.....

یکی از دو ابر قدرت حال دنیا روسیه اس،ایران میتونه با در کنار خود قرار دادن روسیه،جلوی تهدیدات رو بگیره + استفاده از پیشرفت علمی و تکنولوژی روز روسیه

عزیز یه چیزایی هستن که درکش برا من و شما سخته...

بپرس پسر گل،اصلا یه تاپیک بزن براش تا بیایم خدمتتون


لطفا از این سوالای بی ربط نپرسید//
اره راست میگی یادم باشه اگه کاره ای شدم
یه چندتا از مجسمه هایه بودا رو بگم بسازن
اخه رو توریست و درامد کشور تاثیر دارهه
مجسمه تأثیر داره؟:surprised:شما به عنوان یک مهندس اومدین،لطفا علمی و درست صحبت کنین.

در کل،اینا هیچ ربطی به موضوع تاپیک نداشت:smile:
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
لطفا از این امارایه من در اوردی اگه دفعه دیگه اوردی بد نیست یه منبع دروغیم براش بیاری///
اولا تعداد امامزاده ها اصلنم اضاف نشده بلکه چیزی که اضاف شده بارگاه ساختن برایه این بزرگوارانه...
در ضمن برا بعضی از شیخ هایه بزرگ هم میسازن...
و اگه منظورتون
قدمگاهها یا چاه امام زمانه این بر میگرده با اعتقاداته ما و به شما هم هیچ ربطی نداره ...
حکومتم باید به این همه مشتاق جواب بده یا نه...
//بازم میگم من دوسته سنی داشتم خیلی هم با هم دوس بودیم... ولی مطمئنا شما وهابی هستید.

شما شیعه هستین؟از شما بعیده.
جناب کالا و 2 تن از دوستانشون اصلا مسلمونارو تخریب میکنن،کاری به شیعه و سنی ندارن.

لطفا مثالی برای قسمت مشخص بالا بزارید.
 
بالا