ورود به بهشت با گفتن لااله اله الله

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اين كلمه بزرگ فضايل بسياري در بر دارد كه الحافظ ابن رجب در رساله خود بنام (كلمة الإخلاص) آنرا آورده، و بر هر فضيلت آن دليلي ذكر كرده است كه من جمله چنين است:

اينكه بهاي بهشت است و كسيكه آخرين كلام و سخن او در دنيا لا إله إلاَّ الله باشد به بهشت وارد مى شود، و رهائي از آتش جهنم است، و سبب مغفرت و بخشيدن گناهان مى باشد، و بهترين نيكیهاست، و گناهان و خطايا را محو و نابود مى كند، و ايمان را در قلب تجديد مى نمايد، و صحيفهء اعمال را سنگين مى كند، پرده ها را گشوده تا به خدا برسد، و كلمه اي است كه خداوند قائل آن را تصديق مى نمايد، و آن بهتريـن كلمه است كه پيامبران بر زبان آورده اند، و بهترين وردهاست، بهترين اعمال وكردارهاست كه چند برابر مى شود، وبا آزاد كردن برده اي در اجر ثواب دارد، پناه دهنده از شياطين است، امان از وحشت قبر و هول و سختي روز محشر است، و آن شعار مؤمنين هنگام برخواستن از قبرهاست، و از جمله فضيلتها آن، اينكه دروازهاي هشتگانه بهشت را بر گوينده آن باز شده و از هر دري كه بخواهد داخل مى شود، و از فضايل آن اين است كه: اگر هم اهل اين كلمه بسبب تقصير در حقوق آن به دوزخ وارد شوند حتماً از آن خارج خواهند شد و در آن مندگار نمى شوند، اين مطالبي است كه ابن رجب در كتاب خود ذكر كرده و براي هر يك از آن دليل آورده است. [كلمة الإخلاص ص54 ـ 66].
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
لا إله إلاَّ الله

يعنى هيچ معبودى بحق جز خداى يكتا نيست، خداوند میفرمايد: (ذلك بأنَّ الله هو الحق وأنَّ ما تدعون من دونه الباطل). [لقمان 30] . [بدين سبب است كه خـداى يگانه حق مطلق و آنچه بجز او بخدائى میخوانيد همه باطل محض است] .

رسول اكرم صلی الله علیه و سلم میفرمايد: ((من قال لا إله إلاَّ الله وكفر بما يعبد من دون الله حرم ماله ودمه)) . [مسلم] . كسيكه بگويد: هيچ معبودى بحق جز خداى يكتا نيست و به خدايانى كه غير از خداى يكتا عبادت میشوند كفر ورزد مال و جان او حرام میشود، يعنى مسلمانى اين است .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا