هنر مدرن (جدید)

.Hooman

عضو جدید






 

Data_art

مدیر بازنشسته
در این تاپیک سعی می کنم تمامی آثار Steve Hanks را با کمک و راهنمایی دوست خوبم Data_art قرار بدهم
امیدوارم که مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد:gol:



سلام بر عزیز دل :gol::gol:
هومن عزیز
از شما ممنونم شما لطف دارید
خدارو شکر انقدر کار شما زیبا و عالی بود که نیازی به کمک من ندارید .
ولی در هر صورت اگر بتوان همکاری با شما در این زمینه داشته باشم خوشحال می شوم
این تاپیم زیبای شما من را خیلی شاد کرد ممنونم :smile:
موفق و شاد در پناه خدا
 

Data_art

مدیر بازنشسته
هنر چیدمان

هنر چیدمان

هنر چیدمان

ژانر- كنتپري ري آرت( Contemporary Art ) با هنر معاصر در دهه 70 به وجود آمد ، اما ريشه هاي آن به دهه ها قبل و آثاركساني همچون مارسل دوشامپ – كرت شويترز بر ميگردد. اين دو نفر كساني بودند كه اولين چيدمان هاي هنري را انجام دادند. بعد از آنها و در دهه 60 هنرمندان ديگري در قالب كانسپتچوال آرت اقدام به خلق آثاري كردند كه بعد ها در ژانر اينستاليشن يا هنر چيدمان قرار گرفت. جالب است بدانيد كه در دهه 50 در ژاپن هنرمنداني اقدام به خلق آثاري كرده بودند كه به سادگي در اين ژانر جاي گرفت.
به هر حال هنر چيدمان با اينستاليشن تعاريف بسيار زيادي دارد كه به طور مثال مي توانيد تعاريف زير را بخوانيد.
هنر چيدمان يا Installation art استفاده كردن از عناصر مختلف است براي بيان تجربه هنرمند از فضايي مشخص . موادي كه در چيدمان استفاده مي شوند، شامل طيف وسيعي هستند : ازمواد و اشياي زندگي روزمره و طبيعت تا رسانه هاي جديد نظير ويديو ، صدا ،پرفورمانس ( هنر اجرا ) ، كامپيوتر و حتي اينترنت. هنر چيدمان لزوما در گالري هاي هنري اجرا نمي شود ، بلكه ممكن است در هر فضاي عمومي يا شخصي اجرا شود. بعض از چيدمان ها فقط براي فضاي خاصي طراحي شده اند .
سبك هاي استفاده شده در هنر چيدمان بسيار متنوع هستند ؛ از انتزاعي ( آبستره ) گرفته تا روايي ، از سياسي تا صرفا نظري ، اثري موقتي يا ماندگار. نامگذاري اين سبك هنري در دهه 1970 بود ، ولي پيشروان آن متعلق به اوايل قرن بيستم بودند . در اواخر دهه 1910 جلوه هايي از هنر چيدمان در آثار هنرمنداني كه مي خواستند فراتر از قرارداد هاي مرسوم هنر نقاشي و مجسمه سازي بروند ديده مي شود. اين افراد معتقد بودند هنر هاي زيبا بايد با معماري در آميخته شود.
اينستاليشن آرت ازلحاظ كاربرد وعمل بخش وسيعي ازهنرمعاصرجهاني را دربرميگيرد.اين شيوه هنري از ايده (نمايشگاه ) يا نمايش برگرفته شده است. اينستاليشن عبارتي است مختلط كه از تاريخ هاي چندگانه اي تشكيل شده است و شامل معماري – پر فورمنس آرت ( هنر اجرا ) – چيدمان و بسياري از روش هاي براي بهم پيوستن روش هاي ديگر در هنر معاصر مي شود. اينستاليشن به معنايي كه ما هم اكنون مي شناسيم از سال 1960 با برپايي نمايشگاه هاي جفت وجور كاري ( Assemblage ) و نمايشگاه هاي هنر محيطي به كار رفت . از خصوصيات اينستاليشن ، فعال سازي يك محيط با يك مفهوم يا يك مفهوم با برخورد هاي ظاهرا هنري است كه باعث مي شد اثر معنا و مفهوم و ارزش هنري پيدا كند . در سال 1989 – گالري واحد 7 – لندن به هنر اينستاليشن اختصاص يافت و زمينه ساز تاسيس موزه اينستاليشن گرديد .


پی نوشت : این وب سایت برای آشنایی بیشتر شما با این هنر می تواند مفید باشد :

http://www.thecontemporary.org
 

Data_art

مدیر بازنشسته
هنر چیدمان

ژانر- كنتپري ري آرت( Contemporary Art ) با هنر معاصر در دهه 70 به وجود آمد ، اما ريشه هاي آن به دهه ها قبل و آثاركساني همچون مارسل دوشامپ – كرت شويترز بر ميگردد. اين دو نفر كساني بودند كه اولين چيدمان هاي هنري را انجام دادند. بعد از آنها و در دهه 60 هنرمندان ديگري در قالب كانسپتچوال آرت اقدام به خلق آثاري كردند كه بعد ها در ژانر اينستاليشن يا هنر چيدمان قرار گرفت. جالب است بدانيد كه در دهه 50 در ژاپن هنرمنداني اقدام به خلق آثاري كرده بودند كه به سادگي در اين ژانر جاي گرفت.
به هر حال هنر چيدمان با اينستاليشن تعاريف بسيار زيادي دارد كه به طور مثال مي توانيد تعاريف زير را بخوانيد.
هنر چيدمان يا Installation art استفاده كردن از عناصر مختلف است براي بيان تجربه هنرمند از فضايي مشخص . موادي كه در چيدمان استفاده مي شوند، شامل طيف وسيعي هستند : ازمواد و اشياي زندگي روزمره و طبيعت تا رسانه هاي جديد نظير ويديو ، صدا ،پرفورمانس ( هنر اجرا ) ، كامپيوتر و حتي اينترنت. هنر چيدمان لزوما در گالري هاي هنري اجرا نمي شود ، بلكه ممكن است در هر فضاي عمومي يا شخصي اجرا شود. بعض از چيدمان ها فقط براي فضاي خاصي طراحي شده اند .
سبك هاي استفاده شده در هنر چيدمان بسيار متنوع هستند ؛ از انتزاعي ( آبستره ) گرفته تا روايي ، از سياسي تا صرفا نظري ، اثري موقتي يا ماندگار. نامگذاري اين سبك هنري در دهه 1970 بود ، ولي پيشروان آن متعلق به اوايل قرن بيستم بودند . در اواخر دهه 1910 جلوه هايي از هنر چيدمان در آثار هنرمنداني كه مي خواستند فراتر از قرارداد هاي مرسوم هنر نقاشي و مجسمه سازي بروند ديده مي شود. اين افراد معتقد بودند هنر هاي زيبا بايد با معماري در آميخته شود.
اينستاليشن آرت ازلحاظ كاربرد وعمل بخش وسيعي ازهنرمعاصرجهاني را دربرميگيرد.اين شيوه هنري از ايده (نمايشگاه ) يا نمايش برگرفته شده است. اينستاليشن عبارتي است مختلط كه از تاريخ هاي چندگانه اي تشكيل شده است و شامل معماري – پر فورمنس آرت ( هنر اجرا ) – چيدمان و بسياري از روش هاي براي بهم پيوستن روش هاي ديگر در هنر معاصر مي شود. اينستاليشن به معنايي كه ما هم اكنون مي شناسيم از سال 1960 با برپايي نمايشگاه هاي جفت وجور كاري ( Assemblage ) و نمايشگاه هاي هنر محيطي به كار رفت . از خصوصيات اينستاليشن ، فعال سازي يك محيط با يك مفهوم يا يك مفهوم با برخورد هاي ظاهرا هنري است كه باعث مي شد اثر معنا و مفهوم و ارزش هنري پيدا كند . در سال 1989 – گالري واحد 7 – لندن به هنر اينستاليشن اختصاص يافت و زمينه ساز تاسيس موزه اينستاليشن گرديد .


پی نوشت : این وب سایت برای آشنایی بیشتر شما با این هنر می تواند مفید باشد :

http://www.thecontemporary.org
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام تشكر بابت مطلب زيباتون
اين هنر كار خلاقانه ايه از ابراز يك احساس يا نشان دادن يك واقعه ,و با استفاده از عناصر مختلف وگاها متضاد كه در آن اثر متحد ميشوند
با توجه به تعريفتون درباره هنر چيدمان, عرض شود كه من كمي با علت انتخاب اين تصوير ,در زمره آن هنر دچار مشكل شدم.
به نظرم ميرسه اين فقط يك تابلوست.. البته من اينجوري دارم ميبينم..
اگر ممكنه توضيح بديد و عناصر بكار رفته رو توش بيان بفرماييد
متشكر دوست گرامي
 

Data_art

مدیر بازنشسته
سلام تشكر بابت مطلب زيباتون
اين هنر كار خلاقانه ايه از ابراز يك احساس يا نشان دادن يك واقعه ,و با استفاده از عناصر مختلف وگاها متضاد كه در آن اثر متحد ميشوند
با توجه به تعريفتون درباره هنر چيدمان, عرض شود كه من كمي با علت انتخاب اين تصوير ,در زمره آن هنر دچار مشكل شدم.
به نظرم ميرسه اين فقط يك تابلوست.. البته من اينجوري دارم ميبينم..
اگر ممكنه توضيح بديد و عناصر بكار رفته رو توش بيان بفرماييد
متشكر دوست گرامي

سلام بر دوست عزیز دل :gol:
ممنونم که همیشه من را در تاپیک ها همراهی و شرمنده می کنید.
عزیز باید خدمتان عرض کنم که تصویر و اثر فوق را اگر دقت کنید اثر دو بعدی محض که روی بوم و یا دیوار کشیده شده باشد نیست و هرچند اگرهم بود بازهم با دیوار و اشیا اطراف خود
می تواند یک چیدمان باشد مثل دکوراسیون درمعماری و ....
این اثر از کنار هم قرار دادن لت هایی که روی آنها تصویری نقاشی شده است و بعد روی دیوار نصب شده اند که با تصاویر زیر خود(روی دیوار)هم از لحاظ موضوع هماهنگ هستند و به هم ربط دارند و جدا نیستند تشکیل شده است . و همین امر باعث شده شما عزیز تصور کنید که فقط یک تابلو نقاشی است که بر دیوار نصب شده است.
امیدوارم توانسته باشم جواب سوال شما را داده باشم
شاد و موفق
در پناه خدا باشید:gol:
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بر دوست عزیز دل :gol:
ممنونم که همیشه من را در تاپیک ها همراهی و شرمنده می کنید.
عزیز باید خدمتان عرض کنم که تصویر و اثر فوق را اگر دقت کنید اثر دو بعدی محض که روی بوم و یا دیوار کشیده شده باشد نیست و هرچند اگرهم بود بازهم با دیوار و اشیا اطراف خود
می تواند یک چیدمان باشد مثل دکوراسیون درمعماری و ....
این اثر از کنار هم قرار دادن لت هایی که روی آنها تصویری نقاشی شده است و بعد روی دیوار نصب شده اند که با تصاویر زیر خود(روی دیوار)هم از لحاظ موضوع هماهنگ هستند و به هم ربط دارند و جدا نیستند تشکیل شده است . و همین امر باعث شده شما عزیز تصور کنید که فقط یک تابلو نقاشی است که بر دیوار نصب شده است.
امیدوارم توانسته باشم جواب سوال شما را داده باشم
شاد و موفق
در پناه خدا باشید:gol:
سلام مجدد..:gol::gol::gol:
بابت توضيحتون متشكرم... واقعيتش اگر به قطعه قطعه بودن و چيده شدن آنها در كنار هم اشاره نميكرديد, اصلا متوجه نميشدم.. و البته كشيده شدن اين اثر بر روي ديوار و در كنار عناصري چون در و... بعدا به ذهنم رسيد..
خيلي ممنون من فكر كنم متوجه شده باشم و
اينكه زيبايي اين اثر برام دو چندان شد..
و ديگر اينكه فكر كنم اين هنر و اين آثار سرنوشتي مشابه هنر گرافيتي داشته باشند و بعد از مدتي از بين رفته يا برده ميشوند.
تشكر دوست عزيز
:gol:
 

*ملینا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای خدای من چقدر خوشگلن...:surprised:
اینا واقعا کار آبرنگه:eek:خیلی طبیعیه:eek:
هومن جان دست گلت درد نکنه:gol:
 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا زیبا بود واقعا...
تو ایران نمایشگاه دارن؟
 

Data_art

مدیر بازنشسته
واقعا زیبا بود واقعا...
تو ایران نمایشگاه دارن؟

سلام بر عزیز دل:gol:
ممنونم که وقت گذاشتید.
بله چند بار مشابقه و نمایشگاه هنرمدرن که شامل چیدمان هم میشه در موزه هنر معاصر تهران برگذار شده است
عزیز موفق و شاد :gol:
در پناه خدا باشید
 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر عزیز دل:gol:
ممنونم که وقت گذاشتید.
بله چند بار مشابقه و نمایشگاه هنرمدرن که شامل چیدمان هم میشه در موزه هنر معاصر تهران برگذار شده است
عزیز موفق و شاد :gol:
در پناه خدا باشید
دستت درد نکنه...ممنونم..:w30:
میشه لطف کنی شما هروقت از این نمایشگاه ها زدن تو تهران یه اطلاع بدی...؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
اجازه، درس امروز خیلی سخت بود!

یاد سریال پاورچین افتادم که توش شادنَ رشته کتابگذاری می خوند!

بعضی هاش رو که نفهمیدم یعنی چه ولی اون اتاق ارواح ایده و اجرای قشنگی داشت.
 

Data_art

مدیر بازنشسته
اجازه، درس امروز خیلی سخت بود!

یاد سریال پاورچین افتادم که توش شادنَ رشته کتابگذاری می خوند!

بعضی هاش رو که نفهمیدم یعنی چه ولی اون اتاق ارواح ایده و اجرای قشنگی داشت.

سلام عزیز دل :gol:
ممنونم که وقت گذاشتید
برای شما سخت بود .... فکر نکنم ... مگه کارشناس هاتون نیستند....:smile::redface:
امیدوارم و خوشحال میشم من را همیشه که وقت ندارید ولی گه گاهی در تاپیک ها همراهی و از لطف و محبت خود بهره مند سازید.
موفق و شاد :gol:
درپناه خدا
 

.Hooman

عضو جدید
مجموعه آثار بی نظیر Thomas Arvids

مجموعه آثار بی نظیر Thomas Arvids

Thomas Arvids


توماس آروید دارای یک قدرت غیر قابل تصور در ترسیم است.
در انجام این کار او به یک پدیده شگفت انگیز هنری جهان تبدیل شده است. مجله هنر بازرگانی (May 2003) او را این گونه توصیف کرده است:
"launching a major art trend…"
تصاویر آروید بینندگان را با جزییات پیچیده خود، اسرارش ،انعکاس نور و عمق کاملا مبهوت می کند.
توماس اروید هنر و شراب را یک جمع پرشور می داند .
"شراب موضوع بزرگی است چون مردم با آن آشنا هستند و آنها را واقعا به موضوع متصل می کند. نقاشی های من با مردم صحبت می کنند زیرا که من به این کار عشق می ورزم. "
بیش از 50 گالری هنر و نخبگان در ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، ، ژاپن ومجموعه داران خواهان آثار بی نظیر این هنر مند هستند و سال ها برای در یافت یک اثر اصل منتظر می مانند
کارخانه های شراب سازی مثل Silver Oak Cellars و Diamond Creek Winery آثار وی را جمع آوری می کنند چون اروید به طور استادانه محصولات این کارخانه ها را ترسیم می کند
Doug Shafer ، از خانواده تاکستان Shafer ، مهارت اروید را این گونه توصیف می کند :
"سبک اروید بزرگ و جسورانه است ، با انتخاب جزییات کافی و ملموس که به ایجاد یک حس تعادل می انجامد.... این مخلوطی از عناصر است که دقیقا شراب سازان برای تولید به کار می برند."
اروید مقیم آتلانتا است و دارای دو کودک می باشد، امروز ، توماس اروید و همسرش ، ونسا ، رئیس گالری هنرهای زیبای توماس اروید هستند که یکی از موفق ترین شرکت های نشر هنر در کشور است که در سال 2000 تاسسیس شده است. این شرکت آثار محدودی از اروید را در سراسر جهان پخش می کند به نظر اروید:
"زندگی بدون هنر مانند شام بدون شراب است "




 

.Hooman

عضو جدید
در این تاپیک سعی می کنم تمامی آثار Thomas Arvids را قرار بدهم امیدوارم که مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد و خوشحال میشم نظرات شما را بدانم:gol:

در ابتدا در لینک زیر یک کلیپ ویدیویی زیبا از Thomas Arvids قرار دادم ( لطفا ببینید حدود 6 مگ)








 

Data_art

مدیر بازنشسته
سلام عزیز دل :gol:
ممنونم
خیلی زحمت کشیدید
ولی این نوع از هنرمندان و با این سوژه های انتخابی آنها خیلی جای بحث و صحبت دارد
و باید....................
موفق و شاد باشید.
در پناه خدا
 

نرگس313

عضو جدید
این بنده خدا فقط تو کار مشروبات بوده!؟
کاش هنر به این قشنگی تجلی برتری داشت...
 

Data_art

مدیر بازنشسته
آثار جالب دامین هیرست

آثار جالب دامین هیرست

دامین هیرست

از سردمداران جنبش هنری « هنرمندان جوان بریتانیا» دامین هیرست، نقاش و خالق آثار چیدمان و مفهوم گرا است. دامین هیرست، در ۷ ژوئن ۱۹۶۵ در بریستول انگلیس متولد شد. پدرش یك مكانیك بود و خانواده را هنگامی كه او ۱۲ سال داشت ترك كرد. در همان سنین دو بار برای دزدی بازداشت شد. از نوجوانی طراحی را دوست داشت و پیگیر یادگیری آكادمیك آن شد. ابتدا در كالج «هنر و طراحی لید» و سپس در دانشگاه گلد اسمیت، به تحصیل در رشته هنر معاصر مشغول شد. گرچه در زندگی اجتماعی موفق نبود ولی در دوران تحصیلش موفق به كسب رتبه اول دانشكده شد. او در دوره دانشجویی اش در یك مرده شورخانه كار می كرد. این محیط، بسیار بر روی نگرش او به مفهوم مرگ و شكل گیری تم آثارش تأثیر گذاشت. در دهه ۱۹۹۰ افسارش گسیخته بود. بیش از حد می نوشید و رفتارهای ناهنجاری را از خود بروز می داد.
این روند تا ده سال هنر او را آلوده ساخت تا آنكه سرانجام به كمك همسرش به زندگی عادی بازگشت. اتفاقی كه خود، آنرا بیرون آمدن از دنیای سیاهی ها می نامید. مرگ نزدیك ترین دوستش كه یك موسیقیدان بود باعث شد تا به گفته خود برای اولین بار مرگ را از نزدیك لمس كند. پس از آن با تأسیس مراكز خیریه به حمایت از موزیسین های جوان پرداخت. در جولای سال ۱۹۸۸ در دومین سال تحصیلی اش در گلداسمیت، یكی از سازمان دهندگان اصلی برپایی نمایشگاه های دانشجویی مستقل با عنوان «فریز» بود. یكی از بازدیدكنندگان این نمایشگاه، چارلز ساتچی؛ مجموعه دار و حامی مشهور هنرمندان؛ بود. این اولین ملاقات ساتچی و هیرست بود.
پس از این نمایشگاه ساتچی علاقه مند شد تا نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان برتیانیا را در گالری اش به نمایش بگذارد. اثر هیرست با عنوان «غیرممكن بودن هویت مرگ در درون چیزی كه زنده است» كوسه ای چهارمتری بود كه درون آكواریومی مملو از فرمالدئید قرار داشت. نمایش این اثر برای ساتچی ۵۰ هزار پوند هزینه داشت. فروش این اثر در سال ،۲۰۰۴ رتبه دوم گرانترین هنرمند زنده را نصیب وی كرد. گرچه اثر هیرست در مجامع هنری سروصدا كرد ولی «گرینویل دیوی» هنرمند دیگری در آن سال برنده جایزه ترنر شد. او پس از این، در فستیوال هنری ونیز با اثر «مادر و فرزند جدا افتاده از هم» شركت كرد. سرانجام در سال ۱۹۹۵ توانست جایزه ترنر را از آن خود كند. آثار او با عناوین «لالایی بهار» و «عشق برای خدا» توانستند به ترتیب در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در حراجی سوتبای به مبالغ ۹ میلیون پوند و پنجاه میلیون پوند به فروش برسند. تم اصلی آثار هیرست مرگ است.
او با به نمایش گذاشتن حیوانات مرده و گاه تشریح شده كه درون آكواریوم در فرمالدئید نگهداری می شوند گونه ای متفاوت از هنر را به گالری ها برد. منتقدان حامی هنر«دامین هیرست» معتقدند كه او هنرمندی باهوش و باذوق است كه توانسته راه جدیدی برای بازآفرینی آثار هنری بیابد و هنر را به زبان انسان عصر تكنولوژی ترجمه كند. برخی نبوغ هنری او را با اندی وارهول؛ از سردمداران مكتب هنر پاپ؛ مقایسه كرده اند. جالب توجه ترین اظهارات راجع به هنر «هیرست» را می توان از حامی قدیمی و وفادار او؛ ساتچی؛ شنید. او با دادن صفت نابغه به «هیرست» گفته است: «تمام كتاب های هنری ای كه در سال ۲۱۰۵ چاپ شوند در بخش هنر قرن بیستم خود تنها چند نام را خواهند داشت: جكسون پولاك، اندی وارهول، دونالد جود و دامین هیرست


نقد آثار او

دیگر هنرمندانی كه امروز می شناسیم شان به پاورقی این كتاب ها خواهند رفت.» در مقابل، نظرات منتقدانی كه آثار وی را خارج از قلمرو هنر می دانند نیز قابل توجه است. نورمن تبیت در یادداشتی كه پیرامون یكی از نمایشگاه های «هیرست» منتشر ساخت عنوان كرد: «برسر جامعه هنری چه آمده است؟ آیا دیوانه شده ایم؟ كارهای این به ظاهر هنرمند، چیزی جز تكه گوشت های حیوانات مرده نیستند! هزاران هزار هنرمند جوان وجود دارند كه آثارشان در رسانه ها تبلیغ نمی شود. شاید تنها به این دلیل كه فقط انسان های عاقل، مجذوب هنرشان می شوند.» روزنامه «دیلی میل» درباره نمایشگاه آثار هیرست، طی مطلبی می نویسد: «برای هزار سال، هنر یكی از اركان فرهنگ ها به شمار می رفت اما امروز، گوسفندان كنسرو شده تهدیدی برای بازگشت ما به عصر بربرهاست.»
برایان اسول؛ منتقد نشریه «ایوینینگ استاندارد» در توصیف آثار هیرست با برخوردی بسیار ساده گفته است: «فكر نمی كنم كه این ها هنر باشد... هنر چیزی جذاب تر از نمایش یك گوسفند مرده است.» درست دو سال پیش از نمایشگاه جنجال برانگیز هیرست، ادی ساندرس؛ مغازه داری در حاشیه ساحل؛ اقدام به نمایش پیكر كوسه ای مرده كرد. سخنگوی گالری بین المللی هنر استاكیسم با یادآوری این نمایش، پیرامون سبك و سیاق كار هیرست گفت: «نمایش یك كوسه مرده، هنر نیست و اگر هنر است پس چرا به كار ادی ساندرس توجهی نشد؟ آیا ما در اینجا با هنرمندی گمنام همچون ادی ساندرس مواجهیم كه هنرش شناخته نشد یا مسأله بر سر این است كه نمایش یك حیوان مرده، اصلا هنر نیست؟» در سال ،۲۰۰۸ رابرت هیوج، از چهره های سرشناس نقد هنری در یك برنامه تلویزیونی آثار هیرست را به شدت محكوم كرد و آن ها را عامل افت كیفی هنر معاصر برشمرد. او با زدن برچسب «پوچ» و «كهنه» به آثار چیدمان هیرست انجام فعالیت تجاری او را زیر نام هنر محكوم كرد و برای آنكه هنر معنای واقعی خود را در عصر حاضر از دست داده اظهار تأسف نموده است. مناقشات بر سر آثار هیرست بی پایان است چرا كه معنا و تعریف حقیقی هنر بر همگان پوشیده است. اینكه نمایش حیوانات مرده را به شیوه وی هنر بدانیم یا نه، جای تفكر و بحث بسیاری دارد. با این حال هیرست همچنان هنرمند محبوب حراجی های بزرگ دنیاست.
خانه مزایده سوتبای لندن در برنامه دو روزه ای كه دوشنبه و سه شنبه (۱۵ و ۱۶ سپتامبر) برگزار خواهد كرد جدیدترین طراحی ها و آثار مفهومی وی را به فروش خواهد گذاشت. انتظار می رود كه این فروش مبلغی بالغ بر ۶۵ میلیون پوند را برای سوتبای به ارمغان آورد. هیرست خود درباره حضور آثارش در این حراجی گفته است: «حضور در مزایده های هنری را دوست دارم و آن را روشی دموكراتیك برای فروش آثار هنری می دانم. نتیجه چیزی جز افزایش ارزش هنر معاصر نخواهد بود. هر چند احتمال ریسك وجود دارد ولی از حضور آثارم در این حراجی استقبال می كنم. جهان در حال تغییر است و می خواهم ببینم این تغییر به كجا خواهد رسید.» بی شك بهترین قضاوت پیرامون آثار هنری معاصر را آیندگان خواهند داشت. چه بسیار مكاتبی كه در دوره حیات خود با سردی جامعه هنری روبرو شدند و با گذشت سال ها ارزش هنری ایشان آشكار شد و از آن سو برخی آثار كه از گذشتگان برایمان به میراث مانده همینك بر سر هنری بودن یا نبودن آنها بحث و گفتگو است. بهتر است قضاوت به فرداها موكول شود.


http://www.apameh.com/plugins/content/content.php?content.213
 

Similar threads

بالا