هادی تهرانی

DDDIQ

مدیر ارشد

تهراني در سال 1954 در تهران متولد شد. مدت شش سال در ايران زندگي كرد و در سال 1960 به همراه خانواده‌اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبيرستان، در سال 1977 تحصيلات خود را در رشته معماري در دانشگاه صنعتي (براونشوايك) آغاز و تا سال 1984 در اين رشته به تحصيل پرداخت. پس از آن مدتي در مدرسه‌ عالي (آخن) تدريس كرد و همزمان روي پروژه‌هاي معماري كار مي‌كرد. او استعداد و خلاقيت فراواني در اين رشته از خود نشان مي‌داد. در سال 1991 همراه با دو تن از معماران خبره آلماني به نام (جينز بوت) و (كايريشتر) دفتر معماري (BRT) را در هامبورگ تاسيس كردند كه امروزه با 104 كارمند، به عنوان معروفترين و بهترين دفتر معماري در اروپا در حال فعاليت است. اين دفتر در زمان تاسيس، فقط ده كارمند داشت. امروزه طرح‌ها و پروژه‌هاي بديع و باشكوه تهراني نه تنها در شهرهاي آلمان از جمله مونيخ، كلن، فرانكفورت، هامبورگ، برلين و... بلكه در بسياري از شهرهاي توريستي دنيا از جمله دوبي، مسكو، استانبول، رم و... به چشم مي‌‌خورد. كارهاي او در سطح بين‌المللي، الگو و نمونه است. مردم آلمان به تهراني علاقه زيادي دارند و برايش احترام زيادي قايل هستند.



پروژه‌هاي مهم
يكي از عوامل كليدي در موفقيت تهراني، استفاده فراوان از شيشه در نماي ساختمان است. در اكثر كارهاي او از كف تا سقف، شيشه به كار رفته است؛ چرا كه او معتقد است سه عامل در ساختمان بسيار مهم است: نور، هوا و چشم‌انداز اتاق. او سعي مي‌‌كند با به‌كار بردن شيشه، ساختمان را از نظر اين عوامل در بالاترين سطح استاندارد قرار دهد. از جمله كارهاي او سازه عظيم ( )Berliner Bogen(قوس برلين) مي‌‌باشد كه ساختماني كماني شكل و تمام شيشه‌اي است. ارتفاع قوس فولادي اين ساختمان 140 متر است و روي يك رودخانه بنا شده است. زمين اين ساختمان تا مدتي از نظر بسياري از معماران و متخصصان، غير قابل ساخت بود اما از آنجايي كه تهراني علاقه زيادي به كارهاي نشدني دارد و دوست دارد هر كار غيرممكني را به ممكن تبديل كند با بررسي و تلاش فراوان توانست اين سازه عظيم را بنا كند كه امسال به عنوان بهترين ساختمان تجاري جهان شناخته شد. يكي ديگر از كارهاي شگفت‌آور او تاسيس ساختمان اداري )Doppelxx( در هامبورگ است كه در سال 2001 به عنوان بهترين ساختمان اداري جهان شناخته و برنده جايزه ويژه‌ اين رشته شد. او همچنين از طراحان و معماران جزاير مصنوعي (نخل دوبي) است كه تاثير به‌سزايي در موفقيت اين پروژه داشت. ايستگاه عظيم راه‌آهن فرانكفورت، ايستگاه مركزي راه‌آهن (هانوفر) و بسياري از ساختمان‌هاي اداري و تجاري مهم آلمان از دستاوردهاي اين معمار موفق است. او از زمان تاسيس دفتر معماري (BRT) بيش از چهل پروژه عظيم را طراحي و تاسيس كرده و در سه مسابقه از 28 مسابقه بزرگ جهاني كه در زمينه معماري برگزار شده برنده بوده است. يكي از پروژه‌هاي عظيمي كه اخيرا تهراني به دست گرفته، ساخت بزرگ‌ترين پاساژ اروپاست كه چهارصد ميليون يورو اعتبار براي آن در نظر گرفته شده است. هادي تهراني عقايد خاصي دارد؛ او معتقد است ساختمان‌ها داراي هويت‌اند و ما در كنار آنها احساس هويت بيشتري مي‌‌كنيم و بايد طوري معماري شوند كه احساس خوبي از آنها دريافت كنيم. كارهاي او در بالاترين حد استاندارد قرار دارد. تهراني در مصاحبه‌اي كه با مجله(Wild) انجام داد در مورد رموز موفقيت خود اين‌طور گفت: من همه را‌ه‌ها را به روي خودم باز مي‌‌بينم و هيچ‌كاري از نظر من نشدني نيست. او اضافه كرد: من به محيط اطرافم توجه زيادي دارم. از آنها الگو گرفته و طرح‌هاي خود را ارايه مي‌‌دهم. من تنها معماري هستم كه در دفتر كارم كامپيوتر ندارم و به آن اعتقاد ندارم و فقط به هوش و توانمندي‌هاي ذهني تكيه مي‌‌كنم. تهراني هوش فوق‌العاده و ذهن خلاقي دارد و اكثر افرادي كه با او ارتباط دارند اين موضوع را دريافته‌اند.


تهراني طراح موفق
يكي از موضوعاتي كه تهراني را خيلي ناراحت مي‌‌كند استفاده از وسايل معمولي است كه در ساخت آنها دقت لازم نشده و بسيار سطحي طراحي شده‌اند. او مي‌‌گويد وقتي يك معمار با تلاش فراوان، ساختماني را با بالاترين سطح معماري و به زيباترين شكل ممكن احداث مي‌‌كند بايد وسايلي كه در اين ساختمان به كار مي‌‌رود نيز در بالاترين سطح استاندارد و طراحي فوق‌العاده باشد. همين موضوع سبب علاقه هادي به طراحي وسايل روزمره از ميز و صندلي گرفته تا كيف و فنجان و... شده است.او در اين زمينه نيز استعداد فوق‌العاده‌اي دارد. او همه اين وسايل را زير ذره‌بين مي‌‌برد، تمام اشكالات آن ها را مي‌‌گيرد و طرح‌هايي نو و بديع ارايه مي‌‌دهد. او معتقد است (يك معمار خوب بايد يك طراح خوب هم باشد.) وي با بسياري از طراحان آلماني از جمله پروفسور (هانس اولديش) و مهندس (اولديش نتر) ارتباط داشته و درصدد است يك شركت طراحي لوازم اداري به نام )T+B( را تاسيس كرده و تمام لوازم آن را با بالاترين سطح كيفيت طراحي كند. يكي از ايده‌هاي جالبي كه تهراني در ذهن دارد ساخت وسايل اداري تاشو است كه مانند لب‌تاپ در يك جعبه جا شود. به اين صورت مي‌‌توان از يك اتاق، در آن واحد هم به عنوان اتاق كار، هم اتاق خواب و هم اتاق نشيمن استفاده كرد، به طوري كه وسايل مورد نياز هر كدام از اين اتاق‌ها در يك چمدان جمع مي‌‌شود و در صورت نياز از آن استفاده مي‌‌شود. تهراني در سال 1998يك ساختمان براي خود ساخت و تمام وسايل آن را با سليقه خود طراحي كرد. او مجرد است و همراه با دو تن از دوستان معمارش در اين ساختمان زندگي مي‌‌كند. تهراني همچنان به آينده‌اي درخشان فكر مي‌‌كند.

منبع:a.o.l
 

DDDIQ

مدیر ارشد
TOBIAS GRAU BUILDING 1

TOBIAS GRAU BUILDING 1


TOBIAS GRAU BUILDING

OFFICES/WAREHOUSE/FACTORY
RELLINGEN
GROSS FLOOR AREA 4,160 SQ M
BUILT APRIL 1997–APRIL 1998, JULY 2000–JULY 2001
BDA SCHLESWIG-HOLSTEIN ARCHITEKTURPREIS 1999


It is not the construction but the automotive industry that appears to have a monopoly on the term “formal expression.” Independent of functional considerations and technical particularities
that are understood by only a few, “formal expression,” as it appears in the media, is presented as an important argument to buy, constituting a discrete qualitative feature. Only if a car’s form “speaks” does
it define brand image; and only then does it say: “The front and back of the car, through their design, express youthful appeal and charm” (Mercedes). A BMW, on the other hand, is sold as a piece of
“high tech, high emotion” sporting equipment. In architecture, the quality of form is neither conveyed nor discussed. There is no sensibility for it, in contrast to the automobile. And yet, even in the field
of architecture, emotion and image are defined via form—which becomes evident once advertisers seek an architectural framework on an equal footing with the car in order to stress mobile elegance
and formal expression. Or, the other way round (as in the case of Audi), once they realize they have been stuck with banal architecture.
Despite all the euphoria for the terms “UFO” and “spaceship” in current architectural debate, Tobias Grau’s silver space station, located in the industrial area of Rellingen and now appearing in
duplicate, remains the only real example of spaceship-like design in Germany (at least according to the client). It draws inspiration from the concept of art as design science developed by Buckminster
Fuller and Jean Prouvé. In historical terms, Fuller’s Dymaxion Dwelling Machine is arguably architecture’s most significant attempt to solve the problem of industrial design. By simple structural
means—and via the World Wide Web—the Tobias Grau spaceship on the periphery of Hamburg, as a major industrial building, launches the inner emotionality of the “house” into the outer orbit
of a “spatial object.” At the same time, it is a striking representation of the company

The Natwest Media Center on Lord’s Cricket Grounds has become something of a cult object. Designed in 1999 by the English architecture group Future Systems, it is the first double-shelled building to
be made entirely of aluminum. Like the ribs and rafters used in plane and ship construction, the 100-ton semi-monocoque structure is formed by rows of welded-together I-section ribs and sheet metal strips with a maximum size of 4.5 meters by 20 meters. The giant pod, which was in fact
constructed in a boatyard, has an outer metal skin ranging in thickness from 6 to 20 millimeters. The resulting shape, with its double curves, is far more dramatic than a simple cube. In addition, the shell structure eliminates the need for exterior cladding and interior pillars. The oversize
“viewfinder,” which stands on two 15-meter-high cement towers, does not even make use of an expansion joint; on the outside, it has merely been painted like the hull of a ship. It has only one shortcoming: the price.
Costs rose from 2.3 million to 5.8 million pounds, in part because no airconditioning system was initially planned. The panoramic windows (behind which 120 journalists sit in four rows) have a 25-degree tilt, and they can only be opened slightly, making it difficult to ventilate the space.
“The very least one could expect of sculpture is that it moves,” Salvador Dalí once said while standing in front of one of Alexander Calder’s first “Mobiles.” In the mid-1960s, the revolutionaries from Archigram
sought to escape this dictate with architectural mobiles that one could fly away on like airships: “We couldn’t resist the idea of ‘Instant City’ hovering in from nowhere, landing and then gathering up its skirt and disappearing at the end of events.” In 1992, Claude Vasconi conducted the last mobile experiment of this kind before a crowd of 1,200 people on a stage in Weimar that resembled a medieval traveling theater. His half organic, half galactic aluminum capsule, which stood on telescopic legs and was accessible via airport gangways, resembled a spider about to skitter away. The 1999 project in the capital of culture was never realized due to estimated construction costs of 12.5 million euro—which were to be raised by private investors.
The aerodynamic space station, which appears to have taken a second-row seat only by accident (and only temporarily), also toys with such themes as technology, machinery, dynamics, and mobility. The spaceship image is consistent right down to the contrasting archaic gangway that, in line with flight control regulations, appears to have been moved up to the cabin door by ground personnel. Even so, the silver idea accelerator, with a dark-blue solar drive in the glass tailpiece, remains motionless. A disappointment? After all, seventy years ago, Angelo Invernizzi pulled off the engineering feat of a revolving house, which he constructed in shiny aluminum: the Casa Girasole in Marcellise near ظerona. This building demonstrates the surprisingly long history of architectural “inventions.” The rotating eco-house by the Freiburg architect Rolf Disch, however, is nothing more than an oversized gimmick.
Naturally, the crosssection of BRT’s hovercraft is not an innovation in the sense of patent law. “Innovation,” writes the art historian Boris Groys, “does not involve uncovering an element previously concealed, but rather reassessing something that we are familiar with.” The history of transforming vertical glass cylinders into large horizontal forms goes back to “Mega Bridge,” developed by Raimund Abraham in 1965. As early as 1931, though, Jakov Cernichov adopted this motif for his chemical
plant. In 1972, Coop Himmelblau unveiled the project “Frischzelle” (Live Cell), a vertical, bioclimatic park/recreational facility in the form of a rooftop glass survival tank. In 1968, there were plans to expand the historical building of the Düsseldorf Kunstakademie (Academy of Art) using two translucent cylinders 15 meters in diameter and 120 meters long.
Twenty years later, Toyo Ito designed an end structure for the Yatsushiro Historical Museum that was related typographically and had a freely designed cross section. In 1990, one year prior to the founding of BRT, William Alsop used the dynamic motif several times: for the British EXPO pavilion in Seville, the Hamburg ferry terminal, the local government headquarters in Marseille, and the Cardiff Bay visitor center. Only the last two designs were realized in their original form. The single-level steel structure in Cardiff, which has an elliptic crosssection and stands above the ground, features abstract-decorative, organically shaped lighting openings in the outer skin, which is made of plywood and a weatherproof
fabric covering. These counteract its high-tech image. So much for the typological background.

The building designed by BRT is based on similar concepts, also viewing the building as passageway, location as path, roof as main floor, and single shape as a quantum leap to new dimensions. However,
there are many differences, including its emphasis on economy and ecology. As a lamp designer’s headquarters, the two-story spacecraft unites very diverse functional areas: the upper floor accommodates a lobby, the development department (with a showroom for dealers), and the cafeteria. The ground floor houses the shipping department, a final assembly unit and a warehouse. More offices are located in the linking section, and there is additional warehouse space in the second tube. The first tube, 58 meters long and 24 meters wide, is divided into three sections and contains two atriums not visible from the outside. When it was expanded, its typology necessitated opening the structure on its longitudinal sides. This was done without adversely affecting the persuasive power of its formal design or interfering with the “flight safety” of a body that appears to be hovering just above the ground. In spite of the visible camber of the “floor panel,” the cross section remains a stabile architectural motif, thanks to its southern facade and the fascinating aesthetics of subdivided space. The ship is “stabile,” as Hans Arp would say, not “mobile” in Marcel Duchamp’s sense.
The architects did not intend to parody or fetishize 1970s Pop Art, whose naive enthusiasm for technology and the moon landing were always shaky. Even the machine aesthetic of the 1983 dental lab by Shin Takamatsu—imitating a locomotive—would be an anachronism. After all, who would want to interpret this building as a lamp in postmodernist fashion? Such an association—though effective for corporate identity— could only be triggered by the concept of the single form as implemented in the lobby lighting. No, the well-rehearsed spatial magicians from BRT were seeking a consistent, independent, functional and, above all, moving design for an industrial building that is part factory, think tank, and showroom. The flying object in Rellingen has broken free of the sphere of imagination. Rub your eyes all you want—Le Corbusier’s vision from 1922 has become reality: “If a structure is to be given the full glory of its form in the light of day, with its outer skin adapted to user-related requirements, the elements that suggest and create form must assert themselves in the structuring of the outer skin.” Nowhere is this demand more clearly fulfilled than here. Generally, the successful self-definition and self-portrayal of a firm via architecture must be in proportion to cost (though Foster’s
Hong Kong and Shanghai Bank and the examples mentioned at the beginning are exceptions). However, the cost—which is primarily planning- related—will be seen in a new light if the client realizes what slips
through his fingers with a building that does not make a strong architectural statement. The Tobias Grau building, which was the subject of a private competition, is proof of this. Construction costs were roughly the same as those of a high-quality office building. In structural terms, it consists of a reinforcing concrete table with an underside in the form of a groin arch with a 10-centimeter camber. Laminated wood rafters, supported by oak pin-end columns, form the skeleton and bear the trapezoidal
sheet metal elements of the roof and facade. There is a second layer consisting of Alucobond panels, screwed on as in plane construction.
They have the precise look of a car body. The dark-blue solar facades, frameless and transparent, cover an area of 54 (and 180) square meters and have been incorporated into the building as structural glazing.





 
  • Like
واکنش ها: raha

DDDIQ

مدیر ارشد
TOBIAS GRAU BUILDING 2 ادامه

TOBIAS GRAU BUILDING 2 ادامه

They are an essential feature of the design and have also been used in the rear of the kitchen and cafeteria. The 2.5-meter-long, motorized side ribs—an independent development that initially seemed doomed to fail—offer protection from the sun and were necessary not only for formal reasons but also due to the lack of air-conditioning. At first, glass ribs were designed with holographic-optic elements, but these were not lightweight or long enough. An adequate lighting and structural solution was
only found when the elements were printed on the underside and arched so that they could be installed without any substructure. The ecological energy concept is supplemented by concrete core conditioning and a cogeneration power unit.
Thus, a very homogenous, object-based architecture has come into being that, liberated from all banal details (rain gutters, connections to the base, etc.) broadens the debate on architecture. The simple composition, with its clear but breathtaking idea, can be quickly grasped as a whole and stays in mind. This was a trick mastered by the Russian constructivists and even used by Hans Poelzig, the dramatic non-conformist and sculptor of modernism. His most important credo: though technology leads to formlessness, architecture possesses the domain of the visible world. Thus architects must avoid all ambiguity and neutrality.
Only architects know what fine-tuned planning and detail work is necessary for this meta-language of super signs—a language spoken by such luminaries as Rem Koolhaas (Zeebrugge Ferry Terminal, 1989)
and Ben van Berkel (Yokohama International Port Terminal, 1995). “Simplicity is always the most ifficult thing, for it does not forgive any mistakes.” Such streamlined architecture cannot be grasped in all its com - plexity at a single glance.
The urban-planning conception of sculpture is inevitably inimical to context insofar as sculpture’s real place is on stage, not in the back row. Even if a third parallel tube is added, this building will free itself from the desolate surroundings by brute force. Such force is necessary given the fact that it is located in an industrial area that has been demoted to a non-place, hidden behind a visibility barrier like a junkyard or slaughterhouse.
In Rellingen this game of concealment is so exaggerated that a regulation was passed that any structure rising above the ghetto wall had to be red and have a 45-degree slope. As can be expected, BRT fulfilled this requirement with its “cockpit” without ruining the chosen design. If required, the architects were also prepared to make the upper strip of the cockpit windows red—though as protection from the sun, not in an act of submission to a curious regulation. Legislators in nearby Hamburg now
regret that the building is not located within the city walls—although the client looked in vain for an inner-city location for three long years.

SURREALIST GALLERY
Besides its outer shape, the spaceship has another surprise in store for visitors, one that is hard to convey via photos and plans. When visitors enter the high-tech form—which has drawn international attention despite its remote location—the architecture unexpectedly offers them the practical security of everyday life. In other words, despite its aluminum skin—as smooth as a plane’s wing—a very specific spatial atmosphere has evolved. In a wonderful way, this sensitive large form cordially embraces one like an oh-so-creative artists’ garret. People can think and invent here even though it is not old architecture. For once, conventional methods were not used to foster creativity. Method 1: Gleaming modernity, deep-frozen and far removed from everyday life, promises and makes possible a viable future, though without the pleasures of normality.
Method 2: Imagining the future requires a secure basis in the past, if not in an old building, then at least in a randomly manufactured cocktail of styles. The most astonishing thing: it is precisely the uniformity of the large form that engenders specific interior spaces. The curved outer walls give rise to spatial dynamics that Friedrich Kiesler skillfully used in 1942 for the “surrealist” gallery in Peggy Guggenheim’s New York exhibition “Art of the Century.” The arching roof creates changing ceiling heights.
The middle area with atriums, which illuminate the ground level via glass floors, differs from the edge of the tube where the workstations are located. And these differ not only in terms of views or orientation, but also in their relation to the middle area and the arching roof. The spaceship operates with a rhythmic change of space and materials. The front sections differ in shape and slope. What looks so uniform from the outside is not at all predictable within.
Thus, this minor building assignment—designing a lamp factory in an industrial area—has evolved into a critique of stylistic faintheartedness, a critique of the developed surroundings and a fundamental critique
of urban planning. It offers its affront on the city’s periphery, where it is much too classy for its neighbors and for that reason has been equipped—at least optically—with the mobility of a flying object.





 

پیوست ها

  • section.jpg
    section.jpg
    39.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • plan.jpg
    plan.jpg
    62.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Like
واکنش ها: raha

marali_64

عضو جدید
هادی تهرانی پادشاه معماری المان

هادی تهرانی پادشاه معماری المان

هادی تهرانی پادشاه معماری
المان






تهراني در سال 1954 در تهران متولد شد. مدت شش سال در ايران زندگي كرد و
در سال 1960 به همراه خانواده‌اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبيرستان، در
سال 1977 تحصيلات خود را در رشته معماري در دانشگاه صنعتي (براونشوايك) آغاز و تا
سال 1984 در اين رشته به تحصيل پرداخت. پس از آن مدتي در مدرسه‌ عالي (آخن) تدريس
كرد و همزمان روي پروژه‌هاي معماري كار مي‌كرد. او استعداد و خلاقيت فراواني در اين
رشته از خود نشان مي‌داد.


ر سال ۱۹۹۱ همراه با دو تن از معماران خبره آلمانی به نام
(جینز بوت) و (کایریشتر) دفتر معماری (BRT) را در هامبورگ تاسیس کردند که امروزه با
۱۰۴ کارمند، به عنوان معروفترین و بهترین دفتر معماری در اروپا در حال فعالیت است.
این دفتر در زمان تاسیس، فقط ده کارمند داشت. امروزه طرح ها و پروژه های بدیع و
باشکوه تهرانی نه تنها در شهرهای آلمان از جمله مونیخ، کلن، فرانکفورت، هامبورگ،
برلین و... بلکه در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا از جمله دوبی، مسکو، استانبول،
رم و... به چشم می خورد. کارهای او در سطح بین المللی، الگو و نمونه است. مردم
آلمان به تهرانی علاقه زیادی دارند و برایش احترام زیادی قایل هستند.

پروژه های
مهم

یکی از عوامل کلیدی
در موفقیت تهرانی، استفاده فراوان از شیشه در نمای ساختمان است. در اکثر کارهای او
از کف تا سقف، شیشه به کار رفته است؛ چرا که او معتقد است سه عامل در ساختمان بسیار
مهم است: نور، هوا و چشم انداز اتاق. او سعی می کند با به کار بردن شیشه، ساختمان
را از نظر این عوامل در بالاترین سطح استاندارد قرار دهد. از جمله کارهای او سازه
عظیم Berliner Bogen(قوس برلین) می باشد که ساختمانی کمانی شکل و تمام شیشه ای است.
ارتفاع قوس فولادی این ساختمان ۱۴۰ متر است و روی یک رودخانه بنا شده است. زمین این
ساختمان تا مدتی از نظر بسیاری از معماران و متخصصان، غیر قابل ساخت بود اما از
آنجایی که تهرانی علاقه زیادی به کارهای نشدنی دارد و دوست دارد هر کار غیرممکنی را
به ممکن تبدیل کند با بررسی و تلاش فراوان توانست این سازه عظیم را بنا کند که
امسال به عنوان بهترین ساختمان تجاری جهان شناخته شد.


یکی دیگر از
کارهای شگفت آور او تاسیس ساختمان اداری (Doppelxx)در هامبورگ است که در سال ۲۰۰۱
به عنوان بهترین ساختمان اداری جهان شناخته و برنده جایزه ویژه این رشته شد. او
همچنین از طراحان و معماران جزایر مصنوعی (نخل دوبی) است که تاثیر به سزایی در
موفقیت این پروژه داشت. ایستگاه عظیم راه آهن فرانکفورت، ایستگاه مرکزی راه آهن
(هانوفر) و بسیاری از ساختمان های اداری و تجاری مهم آلمان از دستاوردهای این معمار
موفق است. او از زمان تاسیس دفتر معماری (BRT) بیش از چهل پروژه عظیم را طراحی و
تاسیس کرده و در سه مسابقه از ۲۸ مسابقه بزرگ جهانی که در زمینه معماری برگزار شده
برنده بوده است. یکی از پروژه های عظیمی که اخیرا تهرانی به دست گرفته، ساخت بزرگ
ترین پاساژ اروپاست که چهارصد میلیون یورو اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
هادی تهرانی عقاید خاصی دارد؛ او معتقد است ساختمان ها دارای هویت اند و ما در کنار
آنها احساس هویت بیشتری می کنیم و باید طوری معماری شوند که احساس خوبی از آنها
دریافت کنیم.








کارهای او در
بالاترین حد استاندارد قرار دارد. تهرانی در مصاحبه ای که با مجله(Wild) انجام داد
در مورد رموز موفقیت خود این طور گفت: من همه را ه ها را به روی خودم باز می بینم و
هیچ کاری از نظر من نشدنی نیست. او اضافه کرد: من به محیط اطرافم توجه زیادی دارم.
از آنها الگو گرفته و طرح های خود را ارایه می دهم. من تنها معماری هستم که در دفتر
کارم کامپیوتر ندارم و به آن اعتقاد ندارم و فقط به هوش و توانمندی های ذهنی تکیه
می کنم. تهرانی هوش فوق العاده و ذهن خلاقی دارد و اکثر افرادی که با او ارتباط
دارند این موضوع را دریافته اند.










تهرانی طراح موفق

یکی از موضوعاتی که
تهرانی را خیلی ناراحت می کند استفاده از وسایل معمولی است که در ساخت آنها دقت
لازم نشده و بسیار سطحی طراحی شده اند. او می گوید وقتی یک معمار با تلاش فراوان،
ساختمانی را با بالاترین سطح معماری و به زیباترین شکل ممکن احداث می کند باید
وسایلی که در این ساختمان به کار می رود نیز در بالاترین سطح استاندارد و طراحی فوق
العاده باشد.









همین موضوع سبب
علاقه هادی به طراحی وسایل روزمره از میز و صندلی گرفته تا کیف و فنجان و... شده
است.او در این زمینه نیز استعداد فوق العاده ای دارد. او همه این وسایل را زیر ذره
بین می برد، تمام اشکالات آن ها را می گیرد و طرح هایی نو و بدیع ارایه می دهد. او
معتقد است (یک معمار خوب باید یک طراح خوب هم باشد.) وی با بسیاری از طراحان آلمانی
از جمله پروفسور (هانس اولدیش) و مهندس (اولدیش نتر) ارتباط داشته و درصدد است یک
شرکت طراحی لوازم اداری به نام )T+B( را تاسیس کرده و تمام لوازم آن را با بالاترین
سطح کیفیت طراحی کند. یکی از ایده های جالبی که تهرانی در ذهن دارد ساخت وسایل
اداری تاشو است که مانند لب تاپ در یک جعبه جا شود. به این صورت می توان از یک
اتاق، در آن واحد هم به عنوان اتاق کار، هم اتاق خواب و هم اتاق نشیمن استفاده کرد،
به طوری که وسایل مورد نیاز هر کدام از این اتاق ها در یک چمدان جمع می شود و در
صورت نیاز از آن استفاده می شود.







تهرانی در سال
۱۹۹۸یک ساختمان برای خود ساخت و تمام وسایل آن را با سلیقه خود طراحی کرد. او مجرد
است و همراه با دو تن از دوستان معمارش در این ساختمان زندگی می کند. تهرانی همچنان
به آینده ای درخشان فکر می کند.
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طرح هادی تهرانی، بهترین بهترین های رد دات

طرح هادی تهرانی، بهترین بهترین های رد دات

هادی تهرانی جایزه "بهترین بهترین های رد دات" را در بخش خانه و آشپزخانه، جایزه طراحی محصول 2011 برای طرح +ARTESIO دریافت کرد.



آشپزخانه مفهومی +ARESTIO را نه تنها با استفاده از پیوند و ادغام طراحی مبلمان و طراحی داخلی و یک مفهوم باز توسعه می دهد، بلکه او یک فضای ادراکی که بسیار فراتر از مفاهیم آشنای فضا باز زندگی و محیط آشپزخانه های سنتی است را خلق می کند.

این نوع رویکرد طراحی ساختارشکن است که این مفهوم با استفاده از مواد با کیفیت بالا و همچنین با سازگاری بالا منعکس شده است.

حالت ورود به اتاق:


جورج نلسون در سال 1957 در مرجع شناخته شده خود با عنوان: "مشکلات طراحی" آورده است: "طراحی... بیانی از قابلیت ذهن انسان به مرحله ای فراتر است". نلسون نظریه پردازی بود که تقاضای تجدید نظر در تصور طراحان را داشت و ادعا کرد که طراحی برای بیان خود در تمام مسائل باید آزاد بیان شود. آشپزخانه مفهومی+ARTESIO مظهری از درجه بالایی از آزادی طراحی است ـ آن سوالات تاکنون راجع به محدودیت های مرسوم در معماری اتاق است، و هنوز حل آن ها به زمان بستگی دارد. مبلمان آشپزخانه و معماری اتاق به وسیله ی طراحشان، "هادی تهرانی" به منظور همجوشی یکپارچه معماری دیوارها، کف و سقف در داخل یک فضای باز بدون تقسیمات آشکار فضا پیش­ بینی شده است.

این ایده وحدت کاملی در هسته­ درک جدیدی از یک آشپزخانه است، یک رویکرد طراحی است که خود را اینگونه تعریف می کند: "حالت ورود به اتاق". جزئیات طراحی این تحول یکپارچه، قفسه های کاملاً همسان و شیشه ای هستند که در مواردی، به خوبی یک سقف نو آورانه، ادغام تمام عناصر مورد نیاز برای عملکرد از قبیل صوتی، خروجی هود، تهویه مطبوع و همچنین قدرت خوراک را نشان می­دهد.

دیگر جنبه های مکمل این آشپزخانه­ ی جدید کانسپت، که با دقت انتخاب شده اند عبارتند از: مواد بادوام با کیفیت بالا مانند ملامین، چوب ـ سخت، و شیشه لاکی.


آشپزخانه مفهومی +ARTESIO در نتیجه ادغام رشته طراحی مبلمان و معماری اتاق، جلوه ای رویایی از امکانات طراحی را ارائه می­ دهد.


در سال 2012 هادی تهرانی یکی از اعضای هیئت داوری برای ارزیابی بهترین طرح سال خواهد بود.


reddot : چه چیزی الهام بخش شماست؟


هادی تهرانی: شهرنشینی در آب که توسعه آن ثابت باقی می ماند.


reddot: کدام گرایش در حال حاضر در کار شما قابل تشخیص است؟


هادی تهرانی: فضا و کاهش جابه جایی و جایگزینی یک عملکرد گرایی نمایشی.


reddot: هدف شما به عنوان یک طراح چیست؟


هادی تهرانی: هدف من به عنوان یک طراح و معمار، ایجاد اتحاد بین طراحی و معماری به طور خاص، برای لمس بهتر افراد است.










برگرفته از سایت مرجع معماران
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
DDDIQ هادی میرمیران مشاهیر معماری 61
mpb نادر تهرانی مشاهیر معماری 0

Similar threads

بالا