[نقد فیلم] - انتخاب فیلم برای نقد

Matrix

عضو جدید
با توجه به اینکه تاپیک قبلی یه خورده بهم ریخته بود و حالا هم دوستان اهل سینما اضافه شدند ، تنها راه حل رو زدن تاپیک جدید و با برنامه ریزی دونستم.

خوب شیوه ی کار به این صورت هست که هر بار هرکدوم از دوستان چند فیلم پرمایه رو برای نقد پیشنهاد میدن و از بین اون فیلم ها ، یک فیلم انتخاب میشه و به نقدش میشینیم.بعد از انتخاب فیلم ، پستهای مربوط به انتخاب فیلم پاک میشن و کاربران فقط در مورد نقد فیلم مورد نظر پست میزنند. بعد از اینکه حرفها و بحثها تموم شد و حرفی برای گفتن نبود (حالا در صورت صلاحدید دوستان ، میشه زمان هم گذاشت ، که البته من موافق نیستم.) ، زمان نقد فیلم به پایان میرسه و دوباره شیوه ی انتخاب فیلم و ...

با توجه به اتحاد نظر دوستان ، هر کدوم از کاربران که نسخه ی قابل اعتنایی از فیلم در حال نقد داشت ، لطفا" تو تاپیک یا به صورت پیام خصوصی اعلام کنه که پروسه ی کامل کردن آرشیو نقد هم به خوبی به اجرا برسه.

اگر زمان نقد فیلمی به اتمام رسید و شما میخواستید در نقد اون شرکت کنید ، دو حالت داره؛

1- اگر فیلم بعدی هنوز انتخاب نشده باشه ، زمان نقد اون فیلم تمدید میشه.
2- و اگر فیلم یا فیلمهای بعدی انتخاب شده و نقدشون شروع شده بود ، پستتون رو ارسال کنید و حتما" یک پیام خصوصی به من بزنید که زمان اون پست رو طوری تغییر بدم که در کنار پستهای دیگه مربوط به اون فیلم قرار بگیره.

فکر میکنم گفتنی ها رو گفتم ولی اگر فکر میکنید چیزی ار قلم افتاده ، لطفا" یک پیام خصوصی به من بزنید و یاد آوری کنید تا به این پست اضافه کنم.
 

mehrzadmo

عضو جدید
پيشنهاد من اين فيلم هاست :
افسانه 1900 - خون به پا خواهد شد و...
البته من فيلم هايي رو كه در دسترس دارم رو گفتم كه بتونم پيداشون كنم . دوستان هم همين گزينه رو مدنظر داشته باشند . كه اگر لازم شد بتونيم فيلمها رو به اشتراك بزاريم .
-------
بعد ماتريكس جان اون شرط پرمايه بودن فيلم ها رو هم برداريم . چرا كه اينقدر حرفه اي ما به فيلم ها نخواهيم پرداخت . همونطور كه قبلا هم گفتم نه در حوصله اين انجمنه نه در حوصله سواد ما (حداقل من ). بيشتر كاربران ما فقط گه گاه فيلم مي بينند . نقد فيلم هاي هنري اونم به شكل خيلي فني فكر كنم چندان مورد نداشته باشه . فقط فيلم هايي كه ارزش نقد رو داشته باشند كافيه ...
 

ehsan1212

عضو جدید
با توجه به اینکه تاپیک قبلی یه خورده بهم ریخته بود و حالا هم دوستان اهل سینما اضافه شدند ، تنها راه حل رو زدن تاپیک جدید و با برنامه ریزی دونستم.

خوب شیوه ی کار به این صورت هست که هر بار هرکدوم از دوستان چند فیلم پرمایه رو برای نقد پیشنهاد میدن و از بین اون فیلم ها ، یک فیلم انتخاب میشه و به نقدش میشینیم.بعد از انتخاب فیلم ، پستهای مربوط به انتخاب فیلم پاک میشن و کاربران فقط در مورد نقد فیلم مورد نظر پست میزنند. بعد از اینکه حرفها و بحثها تموم شد و حرفی برای گفتن نبود (حالا در صورت صلاحدید دوستان ، میشه زمان هم گذاشت ، که البته من موافق نیستم.) ، زمان نقد فیلم به پایان میرسه و دوباره شیوه ی انتخاب فیلم و ...

با توجه به اتحاد نظر دوستان ، هر کدوم از کاربران که نسخه ی قابل اعتنایی از فیلم در حال نقد داشت ، لطفا" تو تاپیک یا به صورت پیام خصوصی اعلام کنه که پروسه ی کامل کردن آرشیو نقد هم به خوبی به اجرا برسه.

اگر زمان نقد فیلمی به اتمام رسید و شما میخواستید در نقد اون شرکت کنید ، دو حالت داره؛

1- اگر فیلم بعدی هنوز انتخاب نشده باشه ، زمان نقد اون فیلم تمدید میشه.
2- و اگر فیلم یا فیلمهای بعدی انتخاب شده و نقدشون شروع شده بود ، پستتون رو ارسال کنید و حتما" یک پیام خصوصی به من بزنید که زمان اون پست رو طوری تغییر بدم که در کنار پستهای دیگه مربوط به اون فیلم قرار بگیره.

فکر میکنم گفتنی ها رو گفتم ولی اگر فکر میکنید چیزی ار قلم افتاده ، لطفا" یک پیام خصوصی به من بزنید و یاد آوری کنید تا به این پست اضافه کنم.



سلام حال شما
من تازه عضو شدم ولی خیلی فیلم دیدن و مخصوصا نقد اونو دوس دارم!!!
از هر فیلمی میخواید شروع کنید من پایم!!
راستی من شخصیت خیلی محبوبم آل پچینو هست!!
از scarface / godfather/تا این جدیده 80minits
 

mehrzadmo

عضو جدید
فكر كنم زياد از حد هم منتظر شدن براي معرفي يك فيلم چندان صحيح نباشه . و تاپيك هوادارانش رو از دست بده...
 

Matrix

عضو جدید
پيشنهاد من اين فيلم هاست :
افسانه 1900 - خون به پا خواهد شد و...
البته من فيلم هايي رو كه در دسترس دارم رو گفتم كه بتونم پيداشون كنم . دوستان هم همين گزينه رو مدنظر داشته باشند . كه اگر لازم شد بتونيم فيلمها رو به اشتراك بزاريم .
-------
بعد ماتريكس جان اون شرط پرمايه بودن فيلم ها رو هم برداريم . چرا كه اينقدر حرفه اي ما به فيلم ها نخواهيم پرداخت . همونطور كه قبلا هم گفتم نه در حوصله اين انجمنه نه در حوصله سواد ما (حداقل من ). بيشتر كاربران ما فقط گه گاه فيلم مي بينند . نقد فيلم هاي هنري اونم به شكل خيلي فني فكر كنم چندان مورد نداشته باشه . فقط فيلم هايي كه ارزش نقد رو داشته باشند كافيه ...

منظورم از پرمایه بودن همین هست که ارزش نقد رو داشته باشن! (یکم با اغراق) / نمیخوام دوباره کسی به فکرش خطور کنه که در مورد اخراجی ها و امثالهم میخوایم بحث کنیم!

در مورد اون شرط هم ، اونم باید در نظر داشت ، آره.

من فیلم های ring 1 ,2 و lord of the rings 3 و i am legeng رو فعلن پیشنهاد می کنم...با تشکر

ممنون.

سلام حال شما
من تازه عضو شدم ولی خیلی فیلم دیدن و مخصوصا نقد اونو دوس دارم!!!
از هر فیلمی میخواید شروع کنید من پایم!!
راستی من شخصیت خیلی محبوبم آل پچینو هست!!
از scarface / godfather/تا این جدیده 80minits

سلام دوست من . من هم ارادت خاصی به آل پاچینو دارم!

فكر كنم زياد از حد هم منتظر شدن براي معرفي يك فيلم چندان صحيح نباشه . و تاپيك هوادارانش رو از دست بده...

بله . حق با شماست. شرمنده از بابت تاخیرم . باید بین فیلمام میگشتم ببینم چیا دارم.

اونایی که با ارزش بودن اینا هستن :

Cold Mountain

The Aviator

All the King's Men

Bitter Moon

Catch Me If You Can

Departed

Unfaithful

Saw IV

Back to the Future I , II , III

The Pursuit of Happyness

The Sweetest Thing

The Hills Have Eyes

سکوت بره ها

گانگستر آمریکایی

باشگاه مشت زنی

کفاره

-------------------------

البته من فیلمهای مالنا ، راه کارلیتو ، تنگه وحشت ، راننده تاکسی ، رفقای خوب ، خیابانهای پایین شهر ، صورت زخمی ، بوی خوش زن و ... رو هم دارم ! منتها الآن پیداشون نکردم!

مسلما" این لیست آخری خیلی فیلمهای با ارزشی رو شامل میشه که متاسفانه باید دوباره بگردم!

+ فیلم پدرخوانده که من هر 3 تاش رو دوبله و بدون سانسور دارم! منتها یکی از اونها قابل رایت کردن نیست متاسفانه!

با این اوصاف من این ها رو واسه الآن پیشنهاد میکنم:

کوهستان سرد ، بی وفا ، جدا مانده و پدرخوانده

اگر دوستان دیگری میخوان در نقد شرکت کنند ، لطفا" زودتر حضورشون رو اعلام کنند .
-------------------------------------------------------------

اما در مورد انتخاب فیلم :

از بین فیلمهایی که دوستان پیشنهاد دادن ، من " من افسانه ام " ، " پدر خوانده " و "صورت زخمی" رو دیدم و با نقدشون موافقم.
 
آخرین ویرایش:

asiabadboy

عضو فعال
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان .....تنوع فیلمها خیلی زیاده .... هر فیلمیو دوستان انتخاب کنن منم هستم ;)

ولی اگه مسئله پیشنهاد دادنه منم فیلم Premonition رو پیشنهاد میدم ....:smile:
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
با بی وفا (unfaithful) موافقم من..فیلم جالبیه...اگه همه همین نظرو دارین شرو کنیم
ماتریکس جان اگر ممکنه تلفظ انگلیسیه فیلما رو هم بزار چون من بیشتر فیلمارو اونجوری میشناسم..ممنون
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از اينكه خبر دادي منم عاشق همه فيلماي آل پاچينو هستم حتي اگه فيلم بي محتوايي هم بازي كنه كه گاهي مي كنه بازيش به دل مي شينه اون هميشه بي نظير بوده

در مورد فيلم هم هر كدوم از فيلماي آل پاچينو باشه من موافقم دو تا فيلم فوق العاده رو هم پيشنهاد مي كنم من اين دو فيلم رو خيلي دوست دارم

رقصنده با گرگ(كوين كاستنر)،دنياي بي نقص(كامل) (كلينت ايستوود و با بازي كوين كاستنر)


در ضمن از اين فيلما هم با همون بي وفا موافقم فكر كنم دايان لين فوق العاده بود تو اين فيلم

يه چيزم مي خواستم بگم اونم اينكه فكر مي كنم تا جايي ميشه اسم بحث مارو نقد گذاشت كه به آثار بزرگ تاريخ سينما نرسيم چون وقتي بخوايم راجع به مثلا پدر خوانده (اي) صحبت كنيم (كه منتقداي حرفه اي دنيا نمره 8/9 از 10 بهش ميدن) صحبت ما بيشتر به نظر شخصي مي مونه تا يه نقد چون مطمئنا اون چند دهم نمره اي كه بهش كم دادن به نظر من فقط واسه اين بوده كه به بقيه فيلما اين جسارت رو بدن كه مي تونن از اين بهتر باشن!!!
 
  • Like
واکنش ها: ebbi

ebbi

عضو جدید
با تشکر از جناب متریکس عزیز به خاطر تلاششون که واقعا قابل تحسین و سپاسگذاری هست.

دوست عزیزم متریکس جان
من یک سری از این فیلم هایی رو که لیست فرمودین، متاسفانه ندیدم. اما به هر حال هر کدوم که مورد نظر شما و بقیه دوستان باشه بنده موافقم. حتمن می رم و می بینم .
از بین فیلم هایی که دیدم (در لیستی که اعلام فرمودین) bitter moon رو خیلی دوست دارم .

:gol:
 

ehsan1212

عضو جدید
اووو
چقد فیلم!!!
من یه تعدا کمی از فیلمای که نام بردیدو دیدم
خیلی وقت نیست امدم تو کار فیلم
ولی به نظر من بهترین فیلمی که تا الان دیدم
فیلم بلوار مهرلند بوده
واقعا عالی بود کارگردانش دیوید لینچ بوده
2 دفعه اول که فیلمو دیدم اصلا نفهمیدم
ته حالا 4 دفعه دیدمش!!!
از هر فیلمی میخواید شروع کنید من اگه ندیده باشم گیر میارم نیگا میکنم و بعد تو بحث شرکت میکنم!!!
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماتریکس جان فک کنم فیلم بی وفا مناسب باشه چون اکثرا دیدن و میشه روش بحث کرد..
 

mehrzadmo

عضو جدید
ماتريكس جان من چند تا از فيلمهايي كه ليست كردي رو ميخوام . مي توني اونها رو بهم برسوني ؟ مخصوصا راننده تاكسي رو و پدرخوانده . بعد دائي جان ناپلئون رو هم داري ؟ كيفيتش چه طوره ؟؟
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودکشی مقدس. بمان. Stay............

خودکشی مقدس. بمان. Stay............

سلام دوستان. من مدت‌ها پیش نقدی از فیلم Stay رو توی وبلاگم نوشتم.
البته از دیدگاه خودم بود نه ددگاه یک نقاد حرفه‌ای سینما.
چون تخصصم سینما نیست.
اما برام از تمام فیلم ها با ارزش‌تر بود. برای همین تصمیم گرفتم این‌جا اون رو قرار بدم. البته با اجازه‌ی صاحب تاپیک.
مرسی.

هنر بد به طرز فاجعه آمیزی از هنر خوب بهتره، چون بیانگر شکست آدم‌هاست.
خودکشی در تولد بیست و یک سالگی برای یک نقاش
چند وقت پیش فیلمی رو دیدم به نام "Stay" . این فیلم نوعی حس زندگی چند سال پیشم رو بهم منتقل می‌کرد. زندگی بین گذشته و آینده، ترس از فهمیدن و دیدن آدم‌ها. سکوتِ بیش از حد و خود کشی در روز تولد.
البته نمی‌خوام باز اون حس خودکشی رو برای خودم تداعی کنم اما..............
رشته‌ی من هیچ ارتباطی به سینما نداره، حتی مطالعات من هم زیاد مرتبط با این هنر نیست، اما به نظر من "بمان" می‌تونه نوع خاصی از ژانر سینمایی محسوب بشه، چرا که با شکستن تمام روال‌های معمول، دست به نمایش نوع خاصی از زندگی ما آدم‌ها زده.
دلیل این‌که توی این پُست در مورد این فیلم بحث می‌کنم، پخش این فیلم از برنامه‌ی "سینما و ماورا" شبکه‌ی چهار هست. با این‌که فیلم به زمانی در حدود "یک ساعت" تقلیل پیدا کرده، اما دوبله‌ی منحصر‌به‌فرد اون، به زیبایی فیلم جلوه‌ی دیگری بخشیده.
"بمان" داستان تکاپوی دکتری روانشناس به نام "Sam" با بازی "Ewan McGregor" و دانشجویی افسرده به نام"Henry" با بازی "Ryan Gosling" هست که این آشنایی، تضادی در بازگو کردن نحوه‌ی برقراری ارتباط "Henry"با دنیای فعلی رو بیان می‌کنه. در حقیقت موجودی به نام "Henry" زاییده‌ی یک اتفاق هست که بیان خاطرات و نوع نگاهش به زندگی در تماس بین گذشته و آینده دست‌خوش محو شدگی زود هنگام هست.
در طول فیلم هر لحظه بحث از خودکشی و نیروی جاذبه‌ی اون در آدم‌های افسرده، و حتی دلیل داشتن ذهنی هنرمند برای بیان این نوع مرگ، وجود صحنه‌هایی در بیان آینده‌ی دیده شده، نماهای نزدیک کشمکش دو روح که بیانی شبیه هم با لحنی خارج از تمایلات آدمی دارند و زندگی خلاصه شده‌ی ما در دیواری نوشته شده از خاطرات روزمره، صحنه‌هایی به‌یادماندنی خلق کرده.
سوای از نوع خاص فیلم‌برداری و حرکت‌های تکنیکی خاص دوربین، فیلم پر از جمله‌های عجیبی است که معنی اون رو تا زمانی که داستان به آخر نرسیده نمی‌شه فهمید. این فیلم چنان کشمکشی بین آینده و گذشته‌ی "Henry" و دکتر ایجاد می‌کنه که بیان اتفاق آخر فیلم هراسی دلهره‌آور برای عطش بیننده در پایان برای شنیدن دوباره‌ی جملات خاص، به همراه داره. " تگرگ"، "بمان"، "صداها"، "حلقه" و.........
و اما داستان این مرگ......
در تصادفی مرگ‌بار، "Henry" ، نامزدش و پدر و مادرش، بر روی یک پل، می‌میرند. دکتر با پرستاری به اسم "Lila" با بازی "Naomi Watts" بالای سر "Henry" هستند. حلقه‌ای در دست "Henry"، و عاشق بودن او برای نگاه نامزدش"Athena" و زندگی‌ای که هیچ‌گاه شکل نگرفت و داستانی که با این حرف همیشه همراه بوده است.
و کودکی که همواره از مادرش می‌پرسید: " اون آقا زنده می‌مونه؟"
و روحی که در لحظه لحظه‌ی بودن دکتر در کنار نگاه خواب‌آلود او بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از دیدن مرگ با او همراه است. مرگ "Henry" داستان نگرش دکتر به اتفاق فرای عشق "Henry" است که نوعی خودکشی لذت بخش است. چرا که اگر "Henry" نمی‌مرد، پدر و مادر و نامزدش را دیگر هرگز نمی‌دید. پس این مرگ خود خواسته، در آخرین لحظه‌ی بی نفسش، خودکشی مقدس "Henry" بود.......



 

ehsan1212

عضو جدید
سلام دوستان. من مدت‌ها پیش نقدی از فیلم Stay رو توی وبلاگم نوشتم.
البته از دیدگاه خودم بود نه ددگاه یک نقاد حرفه‌ای سینما.
چون تخصصم سینما نیست.
اما برام از تمام فیلم ها با ارزش‌تر بود. برای همین تصمیم گرفتم این‌جا اون رو قرار بدم. البته با اجازه‌ی صاحب تاپیک.
مرسی.

هنر بد به طرز فاجعه آمیزی از هنر خوب بهتره، چون بیانگر شکست آدم‌هاست.
خودکشی در تولد بیست و یک سالگی برای یک نقاش

چند وقت پیش فیلمی رو دیدم به نام "Stay" . این فیلم نوعی حس زندگی چند سال پیشم رو بهم منتقل می‌کرد. زندگی بین گذشته و آینده، ترس از فهمیدن و دیدن آدم‌ها. سکوتِ بیش از حد و خود کشی در روز تولد.
البته نمی‌خوام باز اون حس خودکشی رو برای خودم تداعی کنم اما..............
رشته‌ی من هیچ ارتباطی به سینما نداره، حتی مطالعات من هم زیاد مرتبط با این هنر نیست، اما به نظر من "بمان" می‌تونه نوع خاصی از ژانر سینمایی محسوب بشه، چرا که با شکستن تمام روال‌های معمول، دست به نمایش نوع خاصی از زندگی ما آدم‌ها زده.
دلیل این‌که توی این پُست در مورد این فیلم بحث می‌کنم، پخش این فیلم از برنامه‌ی "سینما و ماورا" شبکه‌ی چهار هست. با این‌که فیلم به زمانی در حدود "یک ساعت" تقلیل پیدا کرده، اما دوبله‌ی منحصر‌به‌فرد اون، به زیبایی فیلم جلوه‌ی دیگری بخشیده.
"بمان" داستان تکاپوی دکتری روانشناس به نام "Sam" با بازی "Ewan McGregor" و دانشجویی افسرده به نام"Henry" با بازی "Ryan Gosling" هست که این آشنایی، تضادی در بازگو کردن نحوه‌ی برقراری ارتباط "Henry"با دنیای فعلی رو بیان می‌کنه. در حقیقت موجودی به نام "Henry" زاییده‌ی یک اتفاق هست که بیان خاطرات و نوع نگاهش به زندگی در تماس بین گذشته و آینده دست‌خوش محو شدگی زود هنگام هست.
در طول فیلم هر لحظه بحث از خودکشی و نیروی جاذبه‌ی اون در آدم‌های افسرده، و حتی دلیل داشتن ذهنی هنرمند برای بیان این نوع مرگ، وجود صحنه‌هایی در بیان آینده‌ی دیده شده، نماهای نزدیک کشمکش دو روح که بیانی شبیه هم با لحنی خارج از تمایلات آدمی دارند و زندگی خلاصه شده‌ی ما در دیواری نوشته شده از خاطرات روزمره، صحنه‌هایی به‌یادماندنی خلق کرده.
سوای از نوع خاص فیلم‌برداری و حرکت‌های تکنیکی خاص دوربین، فیلم پر از جمله‌های عجیبی است که معنی اون رو تا زمانی که داستان به آخر نرسیده نمی‌شه فهمید. این فیلم چنان کشمکشی بین آینده و گذشته‌ی "Henry" و دکتر ایجاد می‌کنه که بیان اتفاق آخر فیلم هراسی دلهره‌آور برای عطش بیننده در پایان برای شنیدن دوباره‌ی جملات خاص، به همراه داره. " تگرگ"، "بمان"، "صداها"، "حلقه" و.........
و اما داستان این مرگ......
در تصادفی مرگ‌بار، "Henry" ، نامزدش و پدر و مادرش، بر روی یک پل، می‌میرند. دکتر با پرستاری به اسم "Lila"با بازی "Naomi Watts"بالای سر "Henry" هستند. حلقه‌ای در دست "Henry"، و عاشق بودن او برای نگاه نامزدش"Athena" و زندگی‌ای که هیچ‌گاه شکل نگرفت و داستانی که با این حرف همیشه همراه بوده است.
و کودکی که همواره از مادرش می‌پرسید: " اون آقا زنده می‌مونه؟"
و روحی که در لحظه لحظه‌ی بودن دکتر در کنار نگاه خواب‌آلود او بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از دیدن مرگ با او همراه است. مرگ "Henry" داستان نگرش دکتر به اتفاق فرای عشق "Henry" است که نوعی خودکشی لذت بخش است. چرا که اگر "Henry" نمی‌مرد، پدر و مادر و نامزدش را دیگر هرگز نمی‌دید. پس این مرگ خود خواسته، در آخرین لحظه‌ی بی نفسش، خودکشی مقدس "Henry" بود.......





این فیلم بسیار زیبا بو البته من این فیلمو با زیر نویس دیدم!!!
این فیلم نظر آدم در مورد حقیقت عوض میکنه
فیلم تا جای پیش میره گیچ میش نمیتونی حقیقت چیه کدو اتفاق درسته!!!
و جالب قسمت آخر فیلم همه شخصیت ها که تو فیلم بودن اونجا جمع شدن!!!
البته فیلم کامل یادم نمیاد!! وگرنه صحنه های جالبی داره
یه جورای مثل فیلم بابل بین آینده و گذشته حرکت میکنه!!
البته نامشخص تر !!!
 

Matrix

عضو جدید
من رفتم که اطلاعات آغازی رو در مورد بی وفا بزارم که اگر دوستان موافق باشند ، نقدش رو شروع کنیم.

منتها الان دیدم که دوستان فیلمهای جدیدی رو هم معرفی کردند!

------------------

حالا از بین این همه فیلم ... چطوری باید یکی رو انتخاب کرد !؟
 

Matrix

عضو جدید
ماتريكس جان من چند تا از فيلمهايي كه ليست كردي رو ميخوام . مي توني اونها رو بهم برسوني ؟ مخصوصا راننده تاكسي رو و پدرخوانده . بعد دائي جان ناپلئون رو هم داري ؟ كيفيتش چه طوره ؟؟

البته که میتونم دوست من.

فقط همونطوری که گفتم راننده تاکسی رو پیدا نکردم ، باید دوباره بگردم!

پدرخوانده هم یکی از دی وی دی هاش قابل رایت نبود!

(دائی جان ناپلئون رو هم خیر ، ندارم.)
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب سروش جون خودت به عنوان آغازگر تاپيك يه فيلم رو انتخاب كن ايشالا به همه مي رسيم از همون بي وفا شروع كن چون هر چي بيشتر بموني فيلما بيشتر ميشه البته بابل رو هم تو گزينه ها بذار
 

Matrix

عضو جدید
خب سروش جون خودت به عنوان آغازگر تاپيك يه فيلم رو انتخاب كن ايشالا به همه مي رسيم از همون بي وفا شروع كن چون هر چي بيشتر بموني فيلما بيشتر ميشه البته بابل رو هم تو گزينه ها بذار

پس با بی وفا شروع کنیم.

 

Matrix

عضو جدید
نــــــقــــد فـــــــیــلـــم

نــــــقــــد فـــــــیــلـــم

Unfaithful





عنوان به فارسی : بی وفا

به کارگردانی : Adrian Lyne

بازیگران :



Diane Lane


Richard Gere


Olivier Martinez


فيلم نامه : Claude Chabrol و Alvin Sargent

محصول سال : 2002

ژانر : درام ، مهیج

مدت زمان :
125 دقیقه


Diane Lane برای بازی در این فیلم نامزد جایزه ی اسکار بهترین نقش اصلی زن شد.


 
آخرین ویرایش:

Matrix

عضو جدید
دوتا تاپیکش کردم! اینطوری بهتره . نه؟

تو این تاپیک فیلمها انتخاب میشن ... الان که انتخاب شد ، این قفل میشه!

اونجا فیلم های انتخاب شده رو نقد میکنیم!

خوبه اینطوری؟
 

Matrix

عضو جدید
خوب "بی وفا" به عنوان اولین فیلم برای نقد انتخاب شد .

ضمنا" خود من این فیلم رو دارم. با فرمت دایوکس ! (2 پارت هست. 1.4GB )

بدون سانسور و با زیرنویس انگلیسی .

(اگه از دوستان کسی به شکل تخصصی بلده زیرنویس رو با فیلم سینک کنه ، زیرنویس فارسیش رو هم میشه تو اینترنت پیدا کرد)

- هر کدوم از دوستان که تهیه ی این فیلم واسش سخت هست ، در اینجا یا با پیام خصوصی اعلام بکنه که من واسش بفرستم.
 
آخرین ویرایش:

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
سروش جون اين فيلم با سانسورش وجود نداره چون نميشه چيزي ازش فهميد
خب شروع كنيم ديگه
فكر كنم اين فيلم نشون ميده كه حتي تو جامعه آزاد آمريكا(البته از ديد ما) آزادي به اين معنا كه هر كاري دلم خواست مي كنم نيست اين فيلم نشون ميده كه حتي اونجا نيز نهاد خانواده و عشق به همسر از اهميت زيادي برخورداره حتي ممكنه كار به قتل هم بكشه كاري كه ريچارد گر در واكنش به خيانت همسرش كرد

اين مقدمه بود شما بگين نم بعدا بيشتر ميگم الان حال ندارم حرف بزنم
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ُسلام به همه دوستان
و ممنوم از سروش عزیزم به خاطر دعوت به شرکت در این تاپیک

اگرچه خودم رو در حد و اندازه نقد فیلم نمی بینم و فکر میکنم کار تخصصی رو متخصص اون باید انجام بده ولی عقاید و نقطه نظراتم رو راجع با این فیلم می گم .
روند رو به رشد سینما ، با افول حکمت تخیل و جاذبه های غیر منطقی ، سوژه های فیلمنامه های قوی بزرگترین فیلمهای دنیا رو به سمتی پیش میبره که گویا هدف نهایی این مجموعه از فیلمها ، آشنا کردن مخاطب با بستر منطقی و واقعی کشوریه که هه از اون به بی بند و باری و تجاوز به عنف و ... یاد می کنن و این در حالیه که معنای عشق ، دوست داشتن ، وفا ، ناموس و عهد که معمولا تعاریفی هستند که ما در ایران اونها رو مختص خودمون می دونیم ، گهگاه سوژه هایی برای فیلنامه ها هستند که نه تنها از معانیی که ما اونها رو در ذهن داریم زیباتر و جذاب تر هستند بلکه در مواردی اوج تعالی یک مفهوم معنوی رو می شه از بازی یک بازیگر نه چندان مطرح هالیوودی انتظار داشت .
سیستم و سبک فیلمنامه نویسی این فیلم هم به صورت تراژدی تلخی برنامه ریزی شده که خارج از چندین جهت حدس بیینده نیست ولی اولین راه حل هم نیست . شخصیت اصلی فیلم با دونستن مواردی که برای اتهام فرد مقابلش کامل و مکفی هست دست به کاری نمی زنه که مخاطب انتظار داره و در این میان ضربه ایی رو به همه وارد میکنه که همه به یک اندازه در درد نقش اول فیلم سهیم باشن .
جدا از مظاهر ظاهری و ابتدایی فیلم ، برخورد کارگردان با سکانسهای ابتدایی و انتهایی فیلم به قدری قوی و توانمند اجرا می شه که از هر حرکت دوربین انتظار پیش آمدی هست و گویی این حرکات به نوبع خود قسمتی از دیالوگ بازیگران فیلم هستند .
موسیقی متن فیلم تناسب جالبی با قسمتهای مختلف داره . هاله ایی از موسیقی کلاسیک، کنتراست رنگی و جلوه های صدا ، حال و هوای فیلم رو به سمت فیلمهای انگلیسی دهه 80 میکشونه که با ترفند بستر سازی درون گرایی ، فیلم رو از غرق شدن در ورطه محتوا مداری نجات میده و به یک فیلم ساختار بندی شده و متمرکز گرا تبدیل میکنه .
بی وفا از سری فیلمهای پر از مفهومیه که به دست کسانی ساخته میشه که دیدگاه مخاطبشون در ایران کاملا با ساختار فیلم متناقضه و از این جهت به سرعت مخاطبین خودش رو در بین بینندگانش پیدا می کنه .
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام دوباره

از اونجا که فکر کردم شاید بعضی از دوستان این فیلم رو ندیده باشن ، خلاصه ای از این فیلم رو می نویسم.
داستان از یک خانواده 3 نفری شروع می شه که به ظاهر در سکانسهای اولیه خوشبخت به تصویر کشده می شن زن و مرد با حضور پسر بچه ایی 11 تا 12 سال هنوز هم نگاههای پر محبت و عشق آلودشون رو ترک نکردن و برای دور شدن از هم اظهار ناراحتی و دلتنگی می کنن.
برای شروع اتفاق ، کارگردان فیلم از صحنه هایی استفاده می کنه باد و کولاک شدیدی در شهر پیچیده و تا حدی سرعت می گیره که تمام وسایل مردم رو به کوچه و خیابون می ره . خانم اصلی (نقش اول فیلم ) زنی در حدود 35 تا 40 سال که از چهره متوسط زیبایی برخورداره و در حین این طوفان با زمین برخورد می کنه و زخمی میشه. و در ادامه حرکتش در خیابان ، با مردی فرانسوی زبان برخورد می کنه که حدود 30تا 40 کتاب به دست داره و در حال رفتن به منزلشه ...
در ادامه طی اتفاقاتی بسیار ساده ، ارتباط بین این دونفر بیشتر میشه . این ارتباط کم کم قوت میگیره تا حدی که مرز عادی خودش رو از دست میده و باعث تغییر رفتار زن در منزل شخصی خودش میشه. ارتباط بیشتر بین زن خانواده و مرد فرانسوی که سراسر خونش پر از کتابهای مختلفه ، به طور اتفاقی مابین دوستان علنی میشه و این موضوع کم کم به گوش مرد خانواده می رسه .
این در حالیه که زن اصلی و نقش اول ، مرد فرانسوی رو در حال عشق بازی با زن دیگه ای می بینه و خودش رو بازنده حس می کنه . مرد خانواده پس از پی بردن به رابطه همسرش و مرد فرانسوی ، با قتل مرد فرانسوی سعی در آرام کردن خودش داره و در حین ارتکاب به جرم ، با پیام پیغامگگیر تلفنی مواجه می شه که همسرش در حال تضرع و درخواست بخشش از مرد فرانسوی و در خواست قطع ارتباط رو به دلیل اختشاش زندگیش از او داره . و این موضوع در حالی اتفاق میفته که کار از کار گذشته ...
فیلم در سکانسهای پایانی با نمایش رابطه بین زن و مرد اصلی در فیلم به شکلی خاتمه پیدا می کنه که در ابتدا شروع شده بود . و دیالوگ های عاشقانه و نگاههای به هم پیوند خورده ، همانند ابتدا ی فیلم ، خاتمه فیلم رو تشکیل می ده ...
 

karo7

اخراجی موقت
با توجه به علاقه ای که به آل پاچینو دارم یک از فیلم های زیر رو پیشنهاد می کنم:
1- godfather
2- scareface
در ضمن فیلم های زیر هم خیلی عالیه
1- once upon a day in america (robert deniro)
2- gloomy sunday
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن تبریک به جانی عزیز برای اغاز فعالیتش..
بله درسته این فیلم نمونه کامل بنیان ضغیف خانوادست , جایی که مادر خانواده با توجه به اینکه یه حس خانواده دوستی رو داره ولی در ادامه به یک باره تحت تاثیر هوس خودش قرار میگیره و.... که در ادامه فیلم با توجه به اینکه این حس هنوز درونش جون داره ولی باز سمت هوس میره..تو این فیلم کارگردان نمی خواد نشون بده که مثلا محیط اجتماعی در امریکا بده...در واقع می حواد بگه یه ادم میتونه چطوری گرفتار هوس هاش بشه...که بنظرم ماهم میشیم..البته نه به این صورت ولی خوب...
 

Similar threads

بالا