نظر وزارت بهداشت درباره اثر کرم* «حلزون»

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نظر وزارت بهداشت درباره اثر کرم* «حلزون»


معاون سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسش*های مردمی در خصوص میزان سلامت و اثربخشی کرم های حلزون پس از لغو مجوز تولید آن در چند روز گذشته علیرغم آنکه تبلیغات آن در شبکه*های تلویزیونی کشور پخش می*شد، عنوان کرد: در حال بررسی مستندات تولید فرآورده کرم حلزون هستیم.


خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسش*های مردمی در خصوص میزان سلامت و اثربخشی کرم های حلزون پس از لغو مجوز تولید آن در چند روز گذشته علیرغم آنکه تبلیغات آن در شبکه*های تلویزیونی کشور پخش می*شد، عنوان کرد: در حال بررسی مستندات تولید فرآورده کرم حلزون هستیم.

دکتر محمدرضا فاضلی با بیان اینکه علت لغو مجوز کارخانه تولید*کننده کرم*های حلزون در پایان هفته*ای که گذشت، عدم در اختیار داشتن مستندات کافی برای تولید بوده است، عنوان کرد: کرم حلزون محصولی بود که قبل از انجام تبلیغات و صدور مجوز تولید در داخل کشور در شبکه*های ماهواره*ای هم تبلیغ می*شد و مردم از آن استفاده می*کردند.

وی درباره میزان "سلامت" این محصول توضیح داد: تغییری در این محصول پس از تولید در داخل اتفاق نیفتاده است، منتهی اینکه بررسی کرده باشیم آیا حاوی مواد موثری است یا خیر، این گونه نیست و تاییدیه مصرف را نباید از ما بخواهید.

معاون امور غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اثبات ادعاهای مطرح شده در مورد اکثر فرآورده*های آرایشی و بهداشتی حتی در مورد برندهای معروف هم مشکل است، گفت: اینکه کسی بخواهد پول گزافی صرف کند و انتظار داشته باشد تاثیر محسوس و بزرگی ببیند، درست نیست ولی از بابت میزان سلامت آن چندان جای نگرانی وجود ندارد، البته تحقیقات و بررسی های لازم در این خصوص همچنان ادامه دارد.

فاضلی با بیان اینکه در حال بررسی مستندات تولید این محصول هستیم، گفت: هفته گذشته مجوز این کارخانه بر اساس رای کمیته فنی و قانونی سازمان غذا و دارو لغو شد.

همه تبلیغات کرم حلزون دروغ و خلاف بود

دکتر حبیب انصارین، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان پوست نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دکانی باز شده بود و همه تبلیغات مربوط به کرم حلزون دروغ و خلاف بود، گفت: کرم های حلزون هیچ تاثیری روی سلامت و درمان عارضه*های پوستی ندارند.
 
بالا