نظر فرانسیس فوکویاما(استراژیست ژاپنی الاصل آمریکایی)درباره شیعه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
«فرانسیس فوکویاما» کتاب پایان تاریخ خود را در سه کنفرانس جهانی تورنتو، واشنگتن و اورشلیم ارائه کرد. فوکویاما در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه» می‌گوید: شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ.
عاشورا و حماسه پر شکوه آن پدیده‌ای است که همواره رمز و راز نیروی پنهان و آشکار شیعیان و آزادی خواهان بوده است. قدرت این رمز و راز آن چنان است که دشمنان اسلام را همیشه در حیرت و شگفتی و سردرگمی فرو برده است. از همین رو، دشمنان، به ویژه صهیونیسم جهانی بر آنند تا با شبیه‌سازی و بهره‌گیری از این واقعه، برای دنیای پوشالی و خیالی خود، جلوه‌های مقدّس و آسمانی بیافرینند. برای مثال، در سه کنفرانس جهانی تورنتو، واشینگتن و اورشلیم، «فرانسیس فوکویاما» کتاب پایان تاریخ خود را ارائه کرد. این کتاب در برابر کتاب برخورد تمدّن‌ها اثر «ساموئل هانتینگتون» است. فوکویاما مدّعی است که خرده تمدن‌ها و فرهنگ‌های جزئی به دست فرهنگ غالب بلعیده می‌شوند و رسانه‌ها، دنیا را به سمت دهکدة واحد پیش می‌برند و به ناچار دنیا درگیر جنگی خانمان‌سوز خواهد شد. بنابراین، برای پیش‌گیری از این جنگ باید یکی را به عنوان کدخدایی بپذیریم و در ادامه ثابت می‌کند که کدخدا، امریکا است. فوکویاما می‌گوید: این نبرد حتمی است، ولی برنده آن غرب نخواهد بود و او با اسناد و مدارک ثابت می‌کند که برندة نبردِ آخرالزّمان، شیعیان هستند.
فوکویاما در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه» می‌گوید: شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ.او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، معرفی می‌کند.
فوکویاما معتقد است شیعه بُعد سومی هم دارد که اهمیّتش بسیار است. او می‌گوید: "این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه، عنصری است که هر چه او را از بین می‌برند، بیشتر می‌شود." وی جنگ عراق و ایران را مثال می‌زند و می‌گوید: "این‌ها فاو را تسخیر کرده‌اند، می‌روند کربلا را هم بگیرند و این، یعنی فتح قدس، اگر کربلا را بگیرند، اینجا را هم قطعاً می‌گیرند." او برای دفع این خطر پیشنهاد می‌کند با امتیاز دادن به ایران، جنگ را متوقّف کنید.فوکویاما، مهندسی معکوسی را برای شیعه و مهندسی صحیحی را برای خودشان طراحی می‌کند و می‌نویسد: مهندسی معکوس برای شیعیان این است که ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید. تا این را خط نزنید، نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدویّت تجاوز کنید... برای پیروزی بر یک ملّت باید میل مردم را تغییر داد... ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید، در گام بعد، شهادت طلبی این‌ها را به رفاه‌طلبی تبدیل کنید. اگر این دو تا را خط زدید، خود به خود اندیشه‌های امام زمانی از جامعة شیعه رخت می‌بندد... شما بیایید برای غرب هم امام زمان و کربلا و ولی فقیه بتراشید.
فوکویاما برای این کار، مکتب جدیدی به نام اونجلیس عرضه کرد. مکتبی که قدمتش به 1987 میلادی بر می‌گردد. طرفداران این مکتب معتقدند عیسای ناصری خواهد آمد. فوکویاما به آن‌ها توصیه می‌کند در فیلم‌هایشان هر چه را شیعیان دربارة امام زمان می‌‌گویند، بر شخصیّت عیسای ناصری تطبیق بدهند. بر اساس دستور فوکویاما، فیلم‌هایی بر اساس مدل «روایت فتح» شهید آوینی، ساخته شد؛ با همان اسلوب متن و با به کارگیری مؤلّفه‌های احساسی برنامه‌های شهید آوینی، با همان تیپ‌ها و همان دیالوگ‌ها که شهید آوینی‌ می‌گفت.
فیلم نجات سرباز رایان با محتوای تجلیل از مادر سه شهید؛ فیلم نبرد پرل هاربر با محتوای جنگ جنگ تا رفع فتنه‌ در عالم؛ فیلم زمانی سرباز بودیم با تئوری بازسازی کربلا و بر اساس الگوی عملیّات کربلای 5؛ فیلم سقوط شاهین سیاه، بازسازی صحنةکربلا، فیلم جن‌گیر که در آن از نمادهای اسلامی شیعه استفاده شده بود.
نکته: در تمامی این فیلم‌ها، بر اساس نظریة فوکویاما، امام حسین(ع) و کربلا، یک طرف و سوی دیگر، شمر است. لباس هم بر اساس الگوی شیعی انتخاب شده است. لباس سربازان امریکایی، سبز رنگ و لباس سربازان مقابل، قرمز است ؛ آن هم به دلیل تقدّس این رنگ در آرمان‌های شیعی. هنر پیشه‌ها تا پایان فیلم ناشناخته‌اند و همچنین تا آخر فیلم فقط نقش‌های قدسی بازی می‌کنند.
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
فرانسیس فوکویاما کیست؟

فرانســيس فوکوياما، در ۲۷ اکتبر ۱۹۵۲ ميلادی در هايدپارک در جوار شــيکاگو زاده شــد. پدرش، يوشــيو فوکوياما (Yoshio Fukuyama)، نســل دوم آمريکايی ژاپنی‌تبار بود که دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه شيکاگو داشت و به‌عنوان کشيش کليسای پروتستان (Congregational church) خـدمت می‌کـرد. مـادرش، تـوشــيکو کاواتـا فوکوياما (Toshiko Kawata Fukuyama)، کـه در شــهر کيـوتـو (Kyoto) ژاپـن متولد شــد، دختر شــيرو کاواتا (Shiro Kawata)، بنيان گذار دپارتمان (ديپارتمنت) اقتصاد دانشگاه کيوتو و نخستين رئيس دانشگاه شهر اوساکا (Osaka City University) بود. فوکویاما دوران کودکی خود را در شهر نيويورک گذراند. در سال ۱۹٦۷ ميلادی، همراه با خانواده، به ايالت شيکاگو کوچ کرد و در آنجا دورۀ دبيرستان را به پايان رساند. مدرک ليسانس خود را در رشتۀ هنر از دانشگاه کرنل (Cornell University) به دست آورد و سپس در رشتۀ فلسفه سياسی ادامه تحصيل داد و به درجۀ دکترا از دانشگاه هاروارد (Harvard University) نايل آمد. وی در دورۀ دانشجوی در دانشگاه کرنل به انجمن دانشجوی تلورايد (Telluride Association) پيوست. در حال حاضر، فوکویاما استاد و رییس گروه توسعهٔ اقتصادی بین‌المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی سی است

تئوری پایان تاریخ فوکویاما

تئوری پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما، در سال ۱۹۸۹ مطرح و در سال ۱۹۹۲ در کتاب پایان تاریخ و آخرین انسان (The End of History and the Last Man) تشریح شد. نظریهٔ پایان تاریخ توسط فرانسیس فوکویاما، دانشمند امریکایی ارائه شده‌است. به اعتقاد این نظریه در دوران پس از جنگ جهانی دوم ارزش‌های لیبرال دمکراتیک در سراسر جهان، به اعتقاد فوکویاما، امروزه نظام لیبرال دمکراسی به ویژه بعد از فروپاشی اتحاد شوروی به صورت یک جریان غالب و مسلط درآمده‌است که، همهٔ کشورها و جوامع باید، در برابر آن تسلیم شوند، آخرین حد تلاش‌ها و مبارزات ایده‌لوژوی‌های مختلف در نهایت در قالب ایدولوژی (لیبرال دمکراسی) سربرآورده‌است. بنابر این تصور این که نظام سیاسی بهتر و مناسب‌تری به عنوان آلترناتیو و یا بدیل جایگزین این نظام شود وجود ندارد.

شيعه به روايت فوکوياما و جعل یک سخنرانی


چندی پیش در پایگاه های اینترنتی فارسی زبان خبر یک سخنرانی از فوکویاما در مورد شیعه منتشر شد:
در سال 1986 يعني در اوج پيروزي هاي رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت عليه استکبار جهاني ، فرانسيس فوکوياما در کنفرانسي در اورشليم تحت عنوان " بازنشناسي هويت شيعه " که توسط صهيونيستها برگزار شد ، گفت شيعه پرنده ايست که افق پروازش خيلي بالاتر از تيرهاي ماست ، پرنده اي که دو بال دارد ، يک بال سبز و يک بال سرخ ، بال سبز اين پرنده همان مهدويت و عدالتخواهي اوست ، چون شيعه در انتظار عدالت به سر ميبرد، اميدوار است و انسان اميدوار هم شکست ناپذير است .[SUP][نیازمند منبع][/SUP] او همچنين گفت : نمي توانيد انساني را تسخير کنيد که مدعي است کسي خواهد آمد که در اوج ظلم و جور ، دنيا را پر از عدل و داد خواهد کرد .[SUP][نیازمند منبع][/SUP]شيعه با اين دو بال ، افق پروازش خيلي بالاست و تيرهاي زهر آگين سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، اخلاقي و .... به آن نمي رسد.[SUP][نیازمند منبع][/SUP] از نظر فوکوياما شيعه بعد سوم هم دارد که بسيار مهم است . اين پرنده ، زرهي به نام ولايت پذيري بر تن دارد .[SUP][نیازمند منبع][/SUP] در بين کليه مذاهب اسلامي ، شيعه تنها مذهبي است که نگاهش به ولايت فقهي است . يعني فقيه مي تواند ولايت داشته باشد . اين نگاه ، برتر از نظريه نخبگان افلاطون است .[SUP][نیازمند منبع][/SUP] شايد اين استدلال هاي قوي را از نظريه پردازان شيعه هم کم شنيده باشيم که فوکوياما به عنوان يکي از معماران نظريه هاي دنياي نو به زبان مي آورد .



اما بعدا مشخص شد که خبر کاملا جعلی بوده است و فوکویاما بعدا در مصاحبه ای با بخش فارسی تلویزیون بی.بی.سی اعلام کرد که تاکنون هیچ گاه درباره شیعه چیزی ننوشته یا سخنرانی نکرده است: «دوستان ایرانی من که این گفته ها را در اینترنت و در مطبوعات ایران دیده بودند برایم پیام فرستادند و پرسیدند که آیا چنین چیزی گفته ام یا نه. من جواب دادم که اصلا نمی دانم این گفته از کجا آمده است. من در عمر کاری ام، هرگز یک کلمه هم در باره تشیع به عنوان مذهب یا ایدئولوژی ننوشته ام. بنابراین فکر می کنم این حرفها را یک کسی از خودش درآورده باشد.


منبع

از نظر این شخص دشمن یعنی مسلمان

Comparing our current struggle to those with Hitler or Stalin is useful in mobilizing domestic US support for staying the course in Iraq, but is not a helpful way of understanding the situation that has developed since Sept. 11, 2001. Hitler and Stalin were leaders of centralized and powerful nation-states. Our Islamist foes by contrast are a complex and shifting lot, some more dangerous than others, with only two developing though oil-rich nation-states under their control. We will have to play on their internal divisions and make deals with a number of them (we have in fact already done this in Iraq and Saudi Arabia) if we are not to eventually find ourselves at war with roughly 20 percent of mankind.

منبع

لازم به ذکر است ادعای این سخنرانی فقط در سایت های فارسی زبان داخلی مطرح شده است
 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ممنون. اطلاعات جالبی بود... آدم تو کارای اینا میمونه
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
مهندسی معکوس برای شیعیان این است که ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید. تا این را خط نزنید، نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدویّت تجاوز کنید... برای پیروزی بر یک ملّت باید میل مردم را تغییر داد... ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید، در گام بعد، شهادت طلبی این‌ها را به رفاه‌طلبی تبدیل کنید. اگر این دو تا را خط زدید، خود به خود اندیشه‌های امام زمانی از جامعة شیعه رخت می‌بندد... شما بیایید برای غرب هم امام زمان و کربلا و ولی فقیه بتراشید.




مهم نیست کی گفته مهم اینه که دلشون پره
.
.
.

اللهم عجل لولیک الفرج
 

شادیاخ

عضو جدید
مطلبی که این کاربر محترم مطرح کردن منسوب هست به فرانسیس فوکویاما (برطبق مطلبی که استارتر هم اشاره کرده بهش)

منبع1

منبع 2

من مجدد سرچ کردم

با سه کلمه کلیدی :

Reverse engineering + Shia + francis fukuyama

هیچ مطلبی مشاهده نکردم

در مورد کتاب پایان تاریخ و اخرین انسان
[h=1]The End of History and the Last Man[/h]علی رغم تلاش برای دانلود کتاب موفق نشدم و فقط سرفصل های اصلی رو تونستم در ویکی پدیا مطالعه کنم

ویکی پدیا

باز هم به کلمه کلیدی shia بر نخوردم و مطلبی مطرح شده با این مضمون
[h=3]Radical Islam, tribalism, and the "Clash of Civilizations"[/h]در مورد سفر آقای فوکویاما به ایران که در یکی از دو منبع فوق مطرح شده من سندی پیدا نکردم (کسی سندی پیدا کرد مشتاقم ببینم)

حال این سوال رو مطرح میکنم کاربر محترم اون کسی که این مطالب رو مطرح کرده و دلش خیلی پره کیه؟ بالاخره کسی این موارد رو گفته دیگه اون فرد کیه؟ من که در سایت های خارجی ندیدم

[h=1][/h]
 

reza.mech2012

عضو جدید
بهترین راه نگاه داشتن عوام در جهل اینست که تا میتونیم عامل جهل اونهارو مهم و خطرناک نشان بدیم.
جاهل با مهم فرض کردن خودش،در جهل خود بیشتر فرو میروه.
استراتژیست های نوین هم کارشون سلطه بر عوام هست.

میگن نمیدونین ولایت مطلقه چقدر مترقیه، نمیدونین شیعه ها چقدر با کمالات هستند و کل جهان دستشونه و...
با توهم مدیریت جهانی، مردم خسته و نا امید جهان سوم رو با باد انداختن در دماغ، همچنان بر روی زمین میکشند.

این شلاق های استعمار تمامی ندارد.:(
و پیکرهای خسته همچنان فکر میکنند، در راه حق هستند.
 
آخرین ویرایش:

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مطلبی که این کاربر محترم مطرح کردن منسوب هست به فرانسیس فوکویاما (برطبق مطلبی که استارتر هم اشاره کرده بهش)

منبع1

منبع 2

من مجدد سرچ کردم

با سه کلمه کلیدی :

Reverse engineering + Shia + francis fukuyama

هیچ مطلبی مشاهده نکردم

در مورد کتاب پایان تاریخ و اخرین انسان
The End of History and the Last Man

علی رغم تلاش برای دانلود کتاب موفق نشدم و فقط سرفصل های اصلی رو تونستم در ویکی پدیا مطالعه کنم

ویکی پدیا

باز هم به کلمه کلیدی shia بر نخوردم و مطلبی مطرح شده با این مضمون
Radical Islam, tribalism, and the "Clash of Civilizations"

در مورد سفر آقای فوکویاما به ایران که در یکی از دو منبع فوق مطرح شده من سندی پیدا نکردم (کسی سندی پیدا کرد مشتاقم ببینم)

حال این سوال رو مطرح میکنم کاربر محترم اون کسی که این مطالب رو مطرح کرده و دلش خیلی پره کیه؟ بالاخره کسی این موارد رو گفته دیگه اون فرد کیه؟ من که در سایت های خارجی ندیدم
\

سلام.

ببخشید تو کدوم قسمت متن استارتر اشاره شده به سفر فوکویاما به ایران؟!؟!؟!
تا جایی که بنده اطلاع دارم و تو خود تاپیک هم ذکر شده، ایشون اولین بار این سخنان رو در کنفرانسی در اورشلیم بیان کردن!!!

من نمی گم ایشون این حرفارو زده یا نزده؛ چون نه تو کنفرانس اورشلیم بودم، نه تو برنامه ی بی بی سی، ولی نمی تونم باور کنم نظریه ای به به این عظمت(!) ساخته و پرداخته ی ذهن شیعیان باشه و ذره ای هم واقعیت نداشته باشه!

این همه دروغ پردازی بعید به نظر می رسه، ضمن اینکه یه همچین کنفرانسی وجود داشته، فقط چون یه کنفرانس علنی نبوده، سر و صدایی به پا نکرده اون زمان (1365)! بعد که سال 88 توسط روزنامه ی "..." این موضوع مطرح شد و حربه ی اغیار درست مطابق نظریه ی مهندسی معکوس فوکویاما بی نتیجه موند، فوکویاما سال 89، بعد از 24 سال که از گذشت کنفرانس میگذشت(!) حرفاشو تکذیب کرد!!


جالب نیست؟؟!! کنفرانسی سال 65 در بحبوحه ی جنگ تحمیلی برگزار بشه و فوکویاما حرفایی رو برنه و سال 89 وقتی میبینه مسئله ی کنفرانس مطرح شده، همه شو تکذیب کنه!!

واسه من که جالبه...

راستی این نظریات رو تو دوتا کنفرانس دیگه هم مطرح کرده...به این راحتی نمیشه گفت که شوخی بوده!!


در کل نظرم اینه که بحث تو اینجور موارد غالباً بی نتیجه می مونه، چون نمیشه فوکویاما رو آورد اینجا و ازش خواست حقیقت رو بگه!!

و اینکه حقیقت شیعه فراتر از دوتا بال و استراتژیِ مهندسی معکوس و اینهاست! نیازی نیست به اینکه مهر تایید حرفامون حرفای فوکویاما باشه که الان پر پر بزنیم که بالاخره گفته یا نه!؟ گرچه شنیدن این تعریف ها و تمجید ها از زبون یه کسی غیر از شیعه به مذاقمون خوش میاد!
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
ببخشید تو کدوم قسمت متن استارتر اشاره شده به سفر فوکویاما به ایران؟!؟!؟!

اگه دقت کرده باشید گفتم در یکی از دو منبع فوق که لینکشو قرار دادم این ادعا مطرح شده:

جالب آنکه در سال‌های پس از جنگ این استاد و استراتژیست آمریکایی بعنوان جامعه‌شناسی هلندی با روادید این کشور به ایران می‌آید و پس از ۸ ماه اقامت در ایران نسخه‌ای برای عوامل استکبار در ایران می‌پیچد.

راستی این نظریات رو تو دوتا کنفرانس دیگه هم مطرح کرده...به این راحتی نمیشه گفت که شوخی بوده!!

همونطور که گفتم هیچ مطلبی که ارتباطی بین فوکویاما و شیعه داشته باشه پیدا نکردم ، البته موفق به دانلود کتاب میشدم نظرم مستند تر بود ولی سر فصل هارو لینکشو گذاشتم که بازم هم در مورد شیعه چیزی گفته نشده اگر منابعی سراغ دارید ممنون میشم ببینم

به هر حال من یک ساعت بیشتر برای تحقیق در این مورد وقت نذاشتم و حدود 20 تا سایت بیشتر رو مشاهده نکردم از مشاهده منابع غیر فارسی استقبال میکنم
 
آخرین ویرایش:

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
بهترین راه نگاه داشتن عوام در جهل اینست که تا میتونیم عامل جهل اونهارو مهم و خطرناک نشان بدیم.
جاهل با مهم فرض کردن خودش،در جهل خود بیشتر فرو میروه.
استراتژیست های نوین هم کارشون سلطه بر عوام هست.

میگن نمیدونین ولایت مطلقه چقدر مترقیه، نمیدونین شیعه ها چقدر با کمالات هستند و کل جهان دستشونه و...
با توهم مدیریت جهانی، مردم خسته و نا امید جهان سوم رو با باد انداختن در دماغ، همچنان بر روی زمین میکشند.

این شلاق های استعمار تمامی ندارد.:(
و پیکرهای خسته همچنان فکر میکنند، در راه حق هستند.

اینایی که گفتیو فوکویاما گفته؟
یا خودت داری میگی؟
اون از خطر شیعه گفته نه از فهم و کمالاتشون.
اگه شیعه واسشون خطر نداشت که همین آدم با چند دیگه از دوستاشون اینقدر به زحمت نمیفتادن تا سالی چند تا استراتژی بنویسن واسه این کشور.
شما رو نمیدونم ولی من که خسته نیستم.
یعنی فقط مردم جهان سوم خسته شدن؟
همین آقای فوکویاما مگه نمیگفت لیبرالیسم ته آمال بشریه؟مگه نمیگفت حکومت لیبرالیسم مدینه فاضلست؟مگه نمیگفت تو حکومت لیبرال ما تظاهرات نخواهیم داشت؟
چی شد پس؟
چیه این همه شلوغی تو اروپا؟
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اگه دقت کرده باشید گفتم در یکی از دو منبع فوق که لینکشو قرار دادم این ادعا مطرح شده:

جالب آنکه در سال‌های پس از جنگ این استاد و استراتژیست آمریکایی بعنوان جامعه‌شناسی هلندی با روادید این کشور به ایران می‌آید و پس از ۸ ماه اقامت در ایران نسخه‌ای برای عوامل استکبار در ایران می‌پیچد.



همونطور که گفتم هیچ مطلبی که ارتباطی بین فوکویاما و شیعه داشته باشه پیدا نکردم ، البته موفق به دانلود کتاب میشدم نظرم مستند تر بود ولی سر فصل هارو لینکشو گذاشتم که بازم هم در مورد شیعه چیزی گفته نشده اگر منابعی سراغ دارید ممنون میشم ببینم

به هر حال من یک ساعت بیشتر برای تحقیق در این مورد وقت نذاشتم و حدود 20 تا سایت بیشتر رو مشاهده نکردم از مشاهده منابع غیر فارسی استقبال میکنم

متوجه شدم...

با وجود اینکه میدونم نتیجه ای نخواهد داشت(!) یه برنامه ی تحقیق و تفحص میذارم واسه اوقات فراغت...فعلاً که درگیر امتحاناتیم.

ولی خب...آخرش نه میتونیم اثبات کنیم که فوکویاما این حرفا رو زده (بالاخره دست خودشه دیگه...تکذیب کرده!!) و نه میتونید اثبات کنید که اصلاً تو کنفرانس اورشلیم حضور نداشته!(که کار خیلی سختیه)

-----------------------------------------------

حالا یه چیز جالب پیش میاد! اونم اینه که؛ فرض می کنیم فوکویاما اصلاً تو کنفرانس اورشلیم نبوده و این حرفارم نزده!! خب...حالا کدوم استراتژیستِ گمنامی این حرفارو زده؟؟!! عجب استراتژیستی بوده!!! ضمن اینکه کسی نمیدونه کی هست ایشون، انقدر نظریه ی بزرگی ساخته و پرداخته که بعضیا تونستن به فوکویاما نسبت بدنش و بعد فوکویاما بیاد بگه: نه من نبودم!!!

اون موقع باید واسه پیدا کردن این استراتژیست، مژدگانی هم داد! بالاخره حتماً کسیه به بزرگیِ فوکویاما که باهاش اشتباه گرفتنش دیگه!:gol:
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
متوجه شدم...

با وجود اینکه میدونم نتیجه ای نخواهد داشت(!) یه برنامه ی تحقیق و تفحص میذارم واسه اوقات فراغت...فعلاً که درگیر امتحاناتیم.

ولی خب...آخرش نه میتونیم اثبات کنیم که فوکویاما این حرفا رو زده (بالاخره دست خودشه دیگه...تکذیب کرده!!) و نه میتونید اثبات کنید که اصلاً تو کنفرانس اورشلیم حضور نداشته!(که کار خیلی سختیه)

-----------------------------------------------

حالا یه چیز جالب پیش میاد! اونم اینه که؛ فرض می کنیم فوکویاما اصلاً تو کنفرانس اورشلیم نبوده و این حرفارم نزده!! خب...حالا کدوم استراتژیستِ گمنامی این حرفارو زده؟؟!! عجب استراتژیستی بوده!!! ضمن اینکه کسی نمیدونه کی هست ایشون، انقدر نظریه ی بزرگی ساخته و پرداخته که بعضیا تونستن به فوکویاما نسبت بدنش و بعد فوکویاما بیاد بگه: نه من نبودم!!!

اون موقع باید واسه پیدا کردن این استراتژیست، مژدگانی هم داد! بالاخره حتماً کسیه به بزرگیِ فوکویاما که باهاش اشتباه گرفتنش دیگه!:gol:

باز هم متوجه موضوع نشدید ، بحث این نیست که فوکویاما در اورشلیم بوده یا نه بحث اینه که آیا فوکویاما تا حالا در مورد شیعه یا ولایت فقیه مطلبی گفته یا نه؟

امیدوارم تحقیقات شما سندی دال بر منشا خارجی این نظریه پیدا کنه اما به نظر بنده این نظریه و نظریات مشابه تنها منشا داخلی داره چون

1- سایت های فارسی حاوی این مطلب خط فکری مشخصی دارند که به انصار حزب الله یا سپاه و بسیج نزدیکه من در سایت ها مستقل یا چپ ندیدم اگر شما دیدید به ما هم بگید
2- با توجه به مورد شماره 1 به شخصه این نتیجه رو میگیرم :

سوء استفاده خط فکری اشاره شده از عدم وجود روحیه تحقیق در بین اقشار عادی جامعه و حتی خواص در جهت بزرگ نمایی اصل ولایت فقیه و تفکر شیعی و قبولوندن این موضوع که غرب ولایت فقیه رو یک اصل مترقی و مهم قلمداد میکنه به نحوی که استراتژیست های بزرگ غربی به نظریه پردازی در این مورد می پردازند.
 

reza.mech2012

عضو جدید
اینایی که گفتیو فوکویاما گفته؟
یا خودت داری میگی؟
اون از خطر شیعه گفته نه از فهم و کمالاتشون.
اگه شیعه واسشون خطر نداشت که همین آدم با چند دیگه از دوستاشون اینقدر به زحمت نمیفتادن تا سالی چند تا استراتژی بنویسن واسه این کشور.
شما رو نمیدونم ولی من که خسته نیستم.
یعنی فقط مردم جهان سوم خسته شدن؟
همین آقای فوکویاما مگه نمیگفت لیبرالیسم ته آمال بشریه؟مگه نمیگفت حکومت لیبرالیسم مدینه فاضلست؟مگه نمیگفت تو حکومت لیبرال ما تظاهرات نخواهیم داشت؟
چی شد پس؟
چیه این همه شلوغی تو اروپا؟

فوکویاما که نمیاد اهدافش رو از استعمار ملت های خاورمیانه بیان کنه !!!
اون هدفش سوار بر جهل شدن هست، دلیلی نداره جایی بگه.
کسیکه ذره ای به دنیا و نحوه اداره اش و تاریخ استعمار غرب و چگونگی تکاملش نگاه بندازه، کاملا متوجه میشه اونا دارن چیکار میکنند.


سیاست آمریکا هم در خاورمیانه جدید برعکس چیزی که فکر میکنین، بر اسلامی کردن و مخصوصا تندرو تر کردن اونهاست.
چون کشور که دیکتاتوری شد، زمینه برای فرار مغزها و رشد کسانیکه به ملتشون پشت کنند زیاد میشه واین بیشترین سود را برای غرب داره.


تظاهرات در حکومت های لیبرال یک شاهکار هست نه یک عیب و نقص.
چون میدونن مشکل دارند ولی با تظاهرات و مشارکت، مشکل ها مدام ریشه یابی و برطرف میشن.


اما در کشورهای دیکتاتور زده، وحشت و ترش مشارکت عمومی رو میکشه، مردم رو بی تفاوت میکنه، کسی براش مهم نیست شهرش کثیفه یا تمیزه.
مرغ امروز کیلویی 3000 تومان هست فردا 10000 تومان.


اینا اسباب افتخار نیست، اینا درد و بدبختیه.
تا چه حد میتونین خودتون رو به بی تفاوتی بزنین به اسم حمایت !!!!!!!!!
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
فوکویاما که نمیاد اهدافش رو از استعمار ملت های خاورمیانه بیان کنه !!!
اون هدفش سوار بر جهل شدن هست، دلیلی نداره جایی بگه.
کسیکه ذره ای به دنیا و نحوه اداره اش و تاریخ استعمار غرب و چگونگی تکاملش نگاه بندازه، کاملا متوجه میشه اونا دارن چیکار میکنند.


سیاست آمریکا هم در خاورمیانه جدید برعکس چیزی که فکر میکنین، بر اسلامی کردن و مخصوصا تندرو تر کردن اونهاست.
چون کشور که دیکتاتوری شد، زمینه برای فرار مغزها و رشد کسانیکه به ملتشون پشت کنند زیاد میشه واین بیشترین سود را برای غرب داره.


تظاهرات در حکومت های لیبرال یک شاهکار هست نه یک عیب و نقص.
چون میدونن مشکل دارند ولی با تظاهرات و مشارکت، مشکل ها مدام ریشه یابی و برطرف میشن.


اما در کشورهای دیکتاتور زده، وحشت و ترش مشارکت عمومی رو میکشه، مردم رو بی تفاوت میکنه، کسی براش مهم نیست شهرش کثیفه یا تمیزه.
مرغ امروز کیلویی 3000 تومان هست فردا 10000 تومان.


اینا اسباب افتخار نیست، اینا درد و بدبختیه.
تا چه حد میتونین خودتون رو به بی تفاوتی بزنین به اسم حمایت !!!!!!!!!

اینو من نگفتم که تظاهرات عامل بدبختیه دوست عزیز.بلکه خودشون گفتن که تو حکومت لیبرال تظاهرات نداریم.بله باید تظاهرات کنن چون دارن مثل چی مالیات میدن.
تو این کشور اگه چیزی گرون میشه عاملش خود مردمن(چون میرن واسش صف میکشن)
بعد هم استعمار غرب رو به زواله.(اینو مطمئن باش)
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متوجه شدم...

با وجود اینکه میدونم نتیجه ای نخواهد داشت(!) یه برنامه ی تحقیق و تفحص میذارم واسه اوقات فراغت...فعلاً که درگیر امتحاناتیم.

ولی خب...آخرش نه میتونیم اثبات کنیم که فوکویاما این حرفا رو زده (بالاخره دست خودشه دیگه...تکذیب کرده!!) و نه میتونید اثبات کنید که اصلاً تو کنفرانس اورشلیم حضور نداشته!(که کار خیلی سختیه)

-----------------------------------------------

حالا یه چیز جالب پیش میاد! اونم اینه که؛ فرض می کنیم فوکویاما اصلاً تو کنفرانس اورشلیم نبوده و این حرفارم نزده!! خب...حالا کدوم استراتژیستِ گمنامی این حرفارو زده؟؟!! عجب استراتژیستی بوده!!! ضمن اینکه کسی نمیدونه کی هست ایشون، انقدر نظریه ی بزرگی ساخته و پرداخته که بعضیا تونستن به فوکویاما نسبت بدنش و بعد فوکویاما بیاد بگه: نه من نبودم!!!

اون موقع باید واسه پیدا کردن این استراتژیست، مژدگانی هم داد! بالاخره حتماً کسیه به بزرگیِ فوکویاما که باهاش اشتباه گرفتنش دیگه!:gol:

دقیقا................
منم حرفم همینه.اگه حرف آب دو خیاری ای نیست که بشه از ش گذشت.این حرفو کسی میتونه بزنه که تا فیها خالدون اسلام رو میدونه شاید بیشتر از یه آیت ا....
فقط یه استراتژیست در سطح فوکویاما یا کسینجر میتونه همچین حرفی زده باشه.
حالا دوستان میرن هی سرچ میکنن.فکر میکنن همچین مطلبیو میزارن رو سایت بمونه.
انگار وجود یا عدم وجود یه مطلب رو سایتهای خارجی دلیل بر صحت اونه.
کلی شلئغش کردن ک دنیا داره تموم میشه(تو همین سایتها و کل رسانه ها)چی شد؟راست بود؟
 

reza.mech2012

عضو جدید

اینو من نگفتم که تظاهرات عامل بدبختیه دوست عزیز.بلکه خودشون گفتن که تو حکومت لیبرال تظاهرات نداریم.بله باید تظاهرات کنن چون دارن مثل چی مالیات میدن.
تو این کشور اگه چیزی گرون میشه عاملش خود مردمن(چون میرن واسش صف میکشن)
بعد هم استعمار غرب رو به زواله.(اینو مطمئن باش)

شما اصلا از میزان مالیات توی این کشور هم خبر دارین که میگین اونجا مثل چی مالیات میدن؟
اینجا علاوه بر گرفتن مالیات به سبک مدرن، خمس رو هم به سبک سنتی میگیرن !!!
شما دوبل از مردم میگیرین فرزاد خان.


آره واقعا، دلار از 900 تومان شد 3000 تومان و کل کار من که با قطعات کامپیوتری بود به فنا رفت، مقصرش مردم بودن.
ولی فکر کنم راست میگین، استعمار در کشور ما رو به زواله.


چون چیزی به مراتب خطرناک تر از استعمار و به قول علی شریعتی استحمار داره جایگزین میشه.

یعنی خر کردن توده ها و در عین راضی کردن اونها از همون زندگی که دارن با ابزارهایی مثل سوء ستفاده از اعتقادات مذهبی و....
 

شادیاخ

عضو جدید
دقیقا................
منم حرفم همینه.اگه حرف آب دو خیاری ای نیست که بشه از ش گذشت.این حرفو کسی میتونه بزنه که تا فیها خالدون اسلام رو میدونه شاید بیشتر از یه آیت ا....
فقط یه استراتژیست در سطح فوکویاما یا کسینجر میتونه همچین حرفی زده باشه.
حالا دوستان میرن هی سرچ میکنن.فکر میکنن همچین مطلبیو میزارن رو سایت بمونه.
انگار وجود یا عدم وجود یه مطلب رو سایتهای خارجی دلیل بر صحت اونه.
کلی شلئغش کردن ک دنیا داره تموم میشه(تو همین سایتها و کل رسانه ها)چی شد؟راست بود؟


عزیز من با حدس و گمان که نمیشه مطلبی رو اثبات کرد،

فقط یه استراتژیست در سطح فوکویاما یا کسینجر میتونه همچین حرفی زده باشه.

مثل اینه که من مدعی بشم این حرف رو یکی از آیت ا... های موافق با ولایت فقیه برای بزرگ نمایی ، مطرح کرده.

شما فضای خارج از ایران رو با ایران مقایسه نکنید که فضای سانسور و حذف هست در غرب سایت های مستقل فراوانی هستند که مستقل عمل میکنند

در زمینه پایان دنیا یک سایت معتبر اسم ببرید که پایان دنیارو تایید کرده باشه
 

mersad20

کاربر فعال
دوستان اگر كسي در اين زمينه اطلاعات كاملي داره و ميتونه سندي ارائه كنه لطفا همكاري كنه .
يه نكته اي بگم ببينيد دوستان من كاري به فوكوياما ندارم اما من يه مطالعه اي كردم افرادي مثل گري سيك ( عضو ارشد سازمان سيا) و ... بارها در مورد ولايت فقيه صحبت كردند باتوجه به رويكرد غرب و ساخت فيلم ها و مستند هايي مثل ايرانيوم و امثالهم يا نظر سايت موسسه كارنگي در مورد ايت الله خامنه اي و قدرت ولايت فقيه ميشه فهميد كه غرب و امريكا ولايت فقيه را بسيار پر قدرت و پر نفوذ مي دونه و از اينكه اين تفكر در كشور هاي ديگه اسلامي هم ايجاد بشه شديدا ميترسه من ميگم حتي اگر فوكوياما هم چنين اظهار نظري نكرده باشه ( البته جاي تحقيق داره ) اين نظريه تقريبا از تمام اعمال و سكنات كشورهاي استكباري و غربي قابل درك و فهمه چون تا حالا ايدئولوژي استكبار ستيز تر از ولايت فقيه و تشيع وجود نداشته به خاطر همين هميشه از زمان امام حسين تا امروز سركوب ميشده - من كاري با وضعيت اقتصادي ايران ندارم اما شما ايران سي سال پيش را با ايران كنوني مقايسه كن ايراني كه مستعمره امريكا بود پيشرفت علمي صفر %‌ قشر تحصيل كرده در اقليت سطح رفاه در پائين ترين سطح كشوري كه فقط وارد كننده بوود و .... تبديل شده به كشوري با استقلال و با امنيت با پيشرفت علمي زياد و سطح رفاه خيلي زيادتر ( البته مشكلات زياده كه هم دولت و هم مردم مقصر هستن )
 

reza.mech2012

عضو جدید
دوستان اگر كسي در اين زمينه اطلاعات كاملي داره و ميتونه سندي ارائه كنه لطفا همكاري كنه .
يه نكته اي بگم ببينيد دوستان من كاري به فوكوياما ندارم اما من يه مطالعه اي كردم افرادي مثل گري سيك ( عضو ارشد سازمان سيا) و ... بارها در مورد ولايت فقيه صحبت كردند باتوجه به رويكرد غرب و ساخت فيلم ها و مستند هايي مثل ايرانيوم و امثالهم يا نظر سايت موسسه كارنگي در مورد ايت الله خامنه اي و قدرت ولايت فقيه ميشه فهميد كه غرب و امريكا ولايت فقيه را بسيار پر قدرت و پر نفوذ مي دونه و از اينكه اين تفكر در كشور هاي ديگه اسلامي هم ايجاد بشه شديدا ميترسه من ميگم حتي اگر فوكوياما هم چنين اظهار نظري نكرده باشه ( البته جاي تحقيق داره ) اين نظريه تقريبا از تمام اعمال و سكنات كشورهاي استكباري و غربي قابل درك و فهمه چون تا حالا ايدئولوژي استكبار ستيز تر از ولايت فقيه و تشيع وجود نداشته به خاطر همين هميشه از زمان امام حسين تا امروز سركوب ميشده - من كاري با وضعيت اقتصادي ايران ندارم اما شما ايران سي سال پيش را با ايران كنوني مقايسه كن ايراني كه مستعمره امريكا بود پيشرفت علمي صفر %‌ قشر تحصيل كرده در اقليت سطح رفاه در پائين ترين سطح كشوري كه فقط وارد كننده بوود و .... تبديل شده به كشوري با استقلال و با امنيت با پيشرفت علمي زياد و سطح رفاه خيلي زيادتر ( البته مشكلات زياده كه هم دولت و هم مردم مقصر هستن )



بر اساس چه پارامترهایی ایران رو مستعمره آمریکا معرفی کردین؟
چه جنسی در اونزمان از آمریکا وارد ایران میشده که امروز از چین یا کشورهای دیگه وارد ایران نمیشه؟


امروز چین دست آمریکا رو چندین برابر از پشت بسته، شما صحبت از استقلال و پیشرفت میکنین.
لطفا همینطوری یک حرفی نزنین، امروز صنعت نساجی ایران تقریبا برشکست و نابوده، خودروسازی هم که وضع مونتاژش معلومه.


جز صنایع نظامی و دفاعی و یکسری بخش های پزشکی که به خاطر نخبگی ایرانی هاست، پیشرفت توی چه زمینه هایی بوده؟
مردم نسبت به 30 سال پیش با اخلاق تر شدن؟
مزاحمت های خیابانی و بی فرهنگی کمتر شده؟


رسانه ها و مطبوعات از دست حکومت ها خارج شدن و دست مردم افتادن؟
اینکه دانشگاه آزاد و پیام نور و... از در دیوار مهندس و لیسانس ریخته بیرون اسمش پیشرفته؟


یک نگاه به مصر بیاندازین که نزدیک نیمی از مردم مصر، حتی با اینکه قانون اساسی فقط بر مینای اسلام باشه مخالفند حتی خیلی از مسلمانان.
اونوقت شما از گسترش ولایت مطلقه در نقاط دیگر جهان صحبت میکنید؟
مثلا کدوم کشورها؟


چندتا کشور که علاقه به گسترش این تئوری دارند تا تلویزیون هاشون همه بسته شه و فقط مداحان یک جریان فکری، همه چیو دست بگیرن برای ما نام ببرین؟.


شاید هم مردم آمریکا و سوریه و بحرین و یونان و... دنبال ولایت مطلقه هستند و ما خبر نداریم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا