نحوه راه اندازی پیامک تلفن ثابت

fereshte.m

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن,
کاربر ممتاز
سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و هم‌چنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌سازد و باعث می‌شود خدمات متنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت قابل عرضه باشند اما این امکان تنها از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال پیامک را دارند و مشترکان تلفن ثابت باید با تهیه این گوشی‌ها از این سرویس بهره‌مند شوند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، برای راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیاز نیست و علاقه‌مندان می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند، از این سرویس استفاده کنند.
برای ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت، ابتدا باید وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره ۹۷۱۷۰۰۰ را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد کنید.
پس از آن پیام‌های خود را با انجام مراحل زیر ارسال کنید:
۱) دکمه نوشتن (Write)را فشار دهید.
۲) پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.
۳) شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید.
پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) روی گوشی شما نمایش داده می‌شود.
درصورت دریافت پیام توسط گیرنده،‌ گوشی شما با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند؛ پس از دریافت پیام توسط گوشی شما،‌ دکمه “خواندن” پیام (read)‌ را فشار دهید و بدین ترتیب آخرین پیام دریافتی شما برروی گوشی نمایش داده می‌شود.
اما صابر فیضی – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه استقبال از سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت بسیار محدود است، گفت: سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از نظر امکانات فنی آماده است و تقریبا در اکثر مراکز استان‌های کشور این امکان وجود دارد.
وی هم‌چنین درباره تجهیزاتی که قرار بود به صورت جنبی در کنار گوشی قرار ‌بگیرد که کار ارسال و دریافت پیامک را انجام ‌دهد، گفت:‌ به محض آماده شدن این تجهیزات، تبلیغات مورد نیاز برای آن و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهیم که مردم می توانند از این سرویس به صورت ارزان تر بهره ببرند و با داشتن این تجهیزات جانبی دیگر به خریداری گوشی‌های خاص نیاز نخواهند داشت.
او در ادامه با بیان اینکه هنوز مردم به استفاده از این سرویس عادت نکردند، ابراز کرد: نحوه تولید و نوع این تجهیزات در حال بررسی بوده و قرار است این تجهیزات در کشور تولید شوند.
به گزارش ایسنا با راه‌اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (FIX SMS)، ارسال و دریافت پیام از شبکه تلفن ثابت به ثابت، ثابت به سیار و برعکس امکان پذیر است که این سرویس از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که اولا استاندارد باشند و ثانیا قابلیت ارسال یا دریافت پیامک را دارا باشند.
برای استفاده از این خدمت،‌ نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیست و تمامی مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه گوشی با شرایط ذکر شده، از این سرویس بهره‌مند شوند.
*تعرفه ارسال پیامک شبکه تلفن ثابت
تلفن ثابت به ثابت (شهری)‌ یک پالس، تلفن ثابت به ثابت (بین شهری)‌ دو پالس، تلفن همراه به ثابت (شهری و بین‌شهری)‌طبق تعرفه تلفن همراه به زبان فارسی دو پالس و به زبان انگلیسی پنج پالس، تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری)‌ دو پالس، تلفن ثابت به سایر کشورها (بین‌الملل)‌ پنج پالس، هزینه هرپالس مکالمه ۷/۴۴ریال اعلام شده است.

منبع:http://www.barsam.ir
 

Similar threads

بالا