ناگفته ها و تجربه های طلایی موفق های ارشد برق 93 ( دور اول ویژه داوطلبین کنکور 94 )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

spatula

عضو جدید
در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
به نظرم مناسب ترین راه اینه که همه ی دروس رو باهم بخوانند چون بعد برنامه شون با آزمون ها هماهنگه.
از نظر اختصاص دادن زمان هم باید بگم که قطعا به دروس مهمتر باید بیشتر اهمیت بدهند مثلا برای ریاضی مهندسی بیشتر از معادلات وقت بگذارند و در کل هم برای دروس با ضریب بالاتر و تراز بالاتر وقت بیشتری بگذارند.


12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
من برنامه های دو هفته ای برای خودم داشتم و مباحثی رو که باید در2 هفته می خوندم رو در نظر می گرفتم و از طرف دیگه جمع ساعاتی که می تونستم مطالعه کنم رو تخمین می زدم و متناسب با ساعات به هر درس میزان ساعت مورد نیاز رو تخصیص می دادم ،یعنی با توجه به حجم مطالب و اهمیت اونها در برنامه ساعت مورد نیاز رو در نظر می گرفتم.برنامه رو هم طوری تنظیم می کردم که هر دو یا 3 روز یکبار(بستگی به درسش داره) از هر درس در برنامه گنجانده شود.
توصیه ی من اینه که تا اوایل مهر یک دور تمام دروس مطالعه دقیق بشه و خلاصه نویسی هم بعد از اون انجام بشه ،این بهترین حالته که شما در بازه های دوهفته ای مربوط به هر آزمون به مرور دروس بپردازید و بیشتر تست بزنید و رفع اشکال کنید.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر
به نظرم تست ها را در بازه های زمانی متفاوت حل کنیم بهتر است،با این روش که تست های یک فصل را مثلا 3تا در میان حل کنیم تا کمتر تست تکراری زده باشیم.کنار تست هایی که مشکل داشتید یک علامت بزنید بعدا به کارتان می آید. توصیه می کنم تست ها را داخل کتاب نزنید و حداقل کنار شماره سوال گزینه ی مورد نظر را بنویسید که اگر خواستید بعضی تست ها را دوباره بزنید تست تمیز باشد!

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟
من معمولا تست های 75 به بعد را می زدم ولی کمتر سراغ تست های 90 و 91 می رفتم فقط در حدی که درجه ی سختی کنکور های اخیر را بدانم،ان هم بعد از زدن تعدادی از تست های قبل 90
این را هم بگویم که نگران حجم زیاد تست های کتاب ها نباشید در ان ها تست های مشابه وجود دارد که شما برای تسلط روی یک موضوع نیاز به حل همه ی تست های مشابه ندارید و با همان روش 2 یا 3 تا درمیان می توانید به تسلط کافی برسید من شاید حدود 40 درصد تست های کتاب ها را نزدم ولی در آزمون های جامع ناگزیر تست ها زده میشود.


15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
با سیگنال و ریاضی و مدار رابطه ی خوبی داشتم ولی دروسی مثل معادلات و کنترل برای خوشایند نبود.
برای دروس ناخوشایند انتخاب منبع خوب و روان که مطالب راساده بیان کند خیلی مهم است و می تواند بسیار مفید باشد.
برخی دروس الزاما سخت نیستند مثل کنترل خطی ولی تست های کنکورهای اخیر به گونه ای است که آن درس را سخت کرده .پس نمی توان گفت درسی که سخت است را نمی توان درصد خوبی گرفت و بالعکس
به طور کلی برای دروسی که راحت ترید بیشتر تست بزنید تا با نحوه ی سوالاتش بیشتر آشنا بشید و برای دروس سخت از منابع روان و خوب استفاده کنید تا مفاهیم را خوب یادبگیرید بعد سوالات تشریحی حل کنید یا تست ها را بدون در نظر گرفتن گزینه ها حل کنید و بعد به سراغ تست زدن بروید.


16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
ناامیدی که نه ولی برخی مواقع ممکن است احساس کنید که حال درس خواندن برخی درس ها را ندارید در این مواقع بهتر است به مطالعه ی درسی بپردازید که از خواندن آن لذت می برید

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
برای مطالعه ی محل مخصوص داشته باشید ،یعنی مثلا یک میز مطالعه داشته باشید و هنگامی که مشغول مطالعه هستید وسایلی که باعث حواستان را پرت می کند مثل موبایل و دسترسی به اینترنت و ... را از خودتان دور کنید.
برای بازه ی مطالعه ای که تا کنکور دارید اگر می خواهید به نتیجه ی درخورتان برسید توصیه می کنم از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حداقل تا کنکور دور شوید . چون وقتی به آنها دسترسی دارید ناخودآگاه درهنگامی که میخواهید تمرکز داشته باشید ذهنتان به سمت آنها منحرف می شود و یا وقتی که کمی هنگام درس خواندن خسته می شوید می خواهید به سراغ شبکه های اجتماعی بروید و این یعنی تلف کردن وقت،وقتی که تا قبل کنکور خیلی با ارزشه.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
خب در اوایل ساعت مطالعه کم است و تا با مطالعه ی کنکوری درسها عادت کنید کمی زمان می برد. ولی باید به مرور زمان ساعت مطالعه تون را افزایش بدید
برای اینکه بتونید ساعت مطالعه تون رو افزایش بدید ، یک هفته زمان های مطالعه تون رو ثبت کنید و ببینید چقدر تونستید درس بخونید ، برای هفته ی بعد سعی کنید ساعت مطالعه تون رو مثلا هفته ای 5 ساعت افزایش بدید تا اینکه به هفته ای 35 تا 40 ساعت برسید به طور متوسط روزی نزدیک 6 ساعت مطالعه مفید در روزهای تعطیل کافی است.

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
قطعا در برگه های جدا باشد بهتر است درحدی که مثلا یک فصل سیگنال در یک برگه ی پشت و روی A4 نوشته شود نه بیشتر.خلاصه نویسی ابزار خیلی مفیدی است که بعدها خیلی به درد می خورد .
در برخی دروس جایگزین خلاصه نویسی علامت زدن قسمت های مهم یا حاشیه نویسی است.ولی بازهم بهتر است جدا روی برگه نوشته شود تا بعد همه ی خلاصه ها یکجا باشد .
خلاصه نویسی بعد از یک دور مطالعه ی عمیق انجام شود یعنی مثلا شما 25 درصد اول را یک دور می خوانید بعد ان را خلاصه نویسی می کنید و بعد همین کار را برای قسمت های بعدی انجام می دهید.



20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
پیشنهاد می کنم تا حدود اوایل مهر یک دور همه ی دروس را عمیق مطالعه کنید و خلاصه نویسی کنید و در حد تست هایی که در متن درس هستند اکتفا کنید .البته این که می گم حالت ایده آل هست و شما تا حدی که می تونید این کار را انجام بدید
من چون مطالعه ی 25 درصد اول تازه اوایل کار بود آنها را عمقی نخواندم و مجبور شدم در بازه ی مربوط به آزمون حضوری اول به جای تست زدن مطالب را دقیق تر یاد بگیرم ولی در آزمون های بعدی به مراتب وضعم بهتر شد .
 

spatula

عضو جدید
-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
من آزمون های پارسه شرکت می کردم متوسط رتبه هایم حدود 25 بود
من سوالات آزمون های موسسات دیگر را که دوستان لطف می کردند میگذاشتند از همین سایت دانلود می کردم و با توجه به تحلیل من از نظر کیفیت سوالات سنجش و نصیر خیلی خوب بود (برای مخابرات) از نظر جامعه ی آماری مدرسان .ولی چون اکثر دوستانم پارسه بودند جو رقابتی داشت وگرنه شاید سنجش را انتخاب می کردم.
22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
خیلی.بیشتر به دلیل برنامه اش و رقابتی بودنش و آشنایی با جو کنکور و ساعت آزمون و اینها
به نظرم از اولین آزمون باشد بهتر است ولی اگر خواستند می توانند سوالات آزمون های اول را خودشان در کتابخانه یا مکانی مناسب از خودشان آزمون بگیرند و مثلا از آزمون سوم ،چهارم به بعد در آزمون شرکت کنند.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
به نظرم دیدتون نسبت به آزمون های آزمایشی به گونه ای باشه که خوب سنجیده بشید شاید اگر مثلا پارسه کیفیت سوالاتش رو بهتر کنه خیلی مفید باشه چون واقعا از نظر آموزشی آزمون های خوبی نداشت ولی فقط جامعه ی آماری خوبی داشت.
هدف اصلی هماهنگی با شرایط کنکوره و برنامه ریزی ای که باید سر جلسه داشته باشید. من هم به همین هدف تا حدود زیادی رسیدم البته هدف آزمون های قبل از آزمون جامع باید رفع مشکلات باشد .


24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
سوال بسیار سختیه چون خودم واقعا نمی دونم چه جوری بگم .من از سوالات سایر موسسات هم استفاده می کردم و به نظرم سهم این دو مورد بیشتر روی کیفیت سوالاته.

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
بله این کار رو حتما توصیه می کنم من برای دروس خاصی مثل الکترومغناطیس و سیگنال و ریاضی این کار را می کردم و به نظرم خیلی مفید بود و توصیه می کنم تا حدی که وقت دارید این کار را انجام دهید(سوالات موسساتی که آزمون های با کیفیت می گیرند را بررسی کنید) من طبق برنامه پیش می رفتم در برخی موارد کمی مطالب آزمون قبلی را هم مرور می کردم.
 

spatula

عضو جدید
26- زبان:
با توجه به درصدی که در این درس کسب کردید ایا صرفا تست های درک مطلب را زدید یا خیر تست های لغت یا گرامر را هم زدید؟ایا خواندن گرامر را به داوطلبان توصیه می کنید؟یا صرفا روی درک مطلب و لغات کار کنند؟کلا چه توصیه ای در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس در رابطه با داوطلبانی که دارای پایه ی ضعیف یا متوسط در این درس هستند دارید؟ 10 سوال اول زبان که مربوط به لغات می شود سوالات سختی هستند که با دایره ی لغت معمولی نمی توان به آنها جواب داد و اگر می خواهید بزنید باید در حد آزمون های تافل و GRE لغت بدانید .قسمت درک مطلب کنکور تا حدی ساده تر است ولی خب سر جلسه از شما وقت بیشتری میگیرد. درس زبان را به هیچ وجه توصیه نمی شه حذف کنید چون سر جلسه ی کنکور به اندازه ی کافی وقت برای دو درس دیگر دفترچه ی 1 دارید و توصیه می شه اگر می خواهید روی زبان زیاد وقت نذاریدحداقل 20 تا 30 درصد بزنید وگرنه زبان رو اگر بتونید بالای 50 بزنید تراز خیلی بالایی داره و تاثیرش زیاد میشه.فکر نمی کنم بازه ی مطالعه ی کنکور زمان مناسبی برای تقویت گرامر باشد من توصیه می کنم با تست زدن به یاد گیری نکات بپردازند .برای کسانی که ضعیف هستند هم باید بگویم که کلا آن را کنار نگذارند چون درصد صفر تاثیر خیلی بدی دارد ولی به هر حال یا با زدن بیشتر مدار و ریاضی باید جبران کنند یا با تمرین زبان.

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوبی در این درس کسب کردید نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
در این درس خب از شانس خوب ما سه سوال اول معادلات سوالات ساده و متوسطی محسوب می شدند و من با زدن اون سه تست(البته نه به سادگی!)کارم یکم ساده شد.
در این درس مطالعه ی کتاب آقای کریمی و کمی هم کتاب پارسه و بعد از اونها زدن تست خیلی به ارتقای درصدم کمک کرد.من در ریاضی مهندسی پایه ی خوبی نداشتم و درس معادلات رو هم کلا فراموش کرده بودم
برای معادلات جزوه ی دانشگاهیم مفید بود و بعد هم من جزوه ی آقای کریمی رو می خوندم .
قبل از کنکور من تخمین از همه ی دروسم داشتم که با زیاده خواهی و ... مواجه نشوم و در درس ریاضی حدودا به همون درصد رسیدم
و باید بگم که متاسفانه من سوالات احتمال رو نزدم چون یکی از اشتباهاتم این بود که فکر می کردم احتمال آسونه و خیلی کم می خودنم و توصیه می کنم از همین ابتدا احتمال رو مثل بقیه ی درسها جدی بگیرید.
برای درس ریاضی مهندسی کتاب آقای مومن زاده هم خیلی خوبه اگر منبع دومی خواستید کتاب آقای مومن زاده رو تهیه کنید.


28-مدار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوبی در این درس کسب کردید نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
ابتدا یادگیری عمیق این درس(یدون در نظر گرقتن نکات تستی) بعد زدن تست های زیاد . در این درس تشخیص سریع روش حل مدار خیلی مهمه که برای رسیدن به این مهم باید بعد از یادگیری کل مطالب تست های متنوع حل کنید تا به تسلط برسید
در این درس هم انتظار من حدود همین درصد بود .
من از کتاب پوران پژوه استفاده می کردم که به نظرم کتاب خوبی بود .در این درس نوشتن روشهای حل در خلاصه ها به صورت مرحله به مرحله می تونه مفید باشه




29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
درس کنترل خطی در 3 سال گذشته به درس سختی تبدیل شده و من هم به توصیه ی یکی از دوستان کمتر روی این درس وقت گذاشتم و حتی ما کسانی را داشتیم که این درس را کلا کنار گذاشته بودند و رتبه ی بهتر از من را هم کسب کردند البته این یک ریسک است و ممکن است در سال بعد روند سوالات تغییر کند .
برای مخابراتی ها که می تونند 3 درس دیگر را خوب بزنند شاید می تونند کنترل رو کنار بگذارند
مشکل این درس این است که در حال حاضر کتابی مطابق با سطح سوالات کنکور موجود نیست یا من نمی دانم!
در این درس من انتظار حدود 11 درصد را داشتم که خب به دلیل مشکل داشتن بعضی سوالات درصدی بهتر از 8.3 بدست نیاوردم


30- تجزیه و تحلیل سیستم ها
با توجه به کسب درصدی بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من به درس سیگنال خیلی علاقه داشتم و از خواندن آن خسته نمی شدم
استفاده از کتاب سیگنال آقای مومن زاده هم بسیار کمک کرد همچنین خلاصه نویسی های مفیدی که داشتم و بعد از آن زدن تست ها به من در بدست آوردن این درصد کمک کرد
قبل از کنکور من انتظار درصد بالاتری داشتم (حدود 60) که خب سر جلسه ی کنکور بعضی از سوالات ساده را فکر کردم سخت است و رها کردم ( البته در کنکور سطح سوالات سایر درس ها هم در درصد مثلا سیگنال شما موثر است ) در کل سیگنال امسال متوسط بود و میشد درصد خوبی گرفت.
اگر نیاز دیدید که مطلبی را عمقی یاد بگیرید می تونید از کتاب اپنهایم و سوالاتش استفاده کنید در غیر این صورت کتاب سیگنال آقای مومن زاده و در روز های جمع بندی بانک تست ایشان کافی است

31- الکترونیک:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

من در این درس درصد خوبی کسب نکردم ولی می توانم بگویم اگر در قسمتی مشکل دارید از کتاب دکتر رضوی استفاده کنید در تست های این درس من مشکل داشتم و به دلیل کمتر وقت گذاشتن روی این درس در کنکور هم با مشکل روبه رو شدم .
انتظار داشتم حداقل 10 درصد بهتر از این درصد را بدست آورم(حدود30) که دلیل این مغایرت را سخت شدن تست ها می دانم.

32-الکترومغناطیس:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟


در این درس علاقه و سخت کوشی خیلی مهم است . من این درس را در ترم 3 خوب یاد گرفتم هرچند برای مطالعه ی کنکور کلا همه چیز را فراموش کرده بودم ولی همین باعث شده بود که من سریع تر مطالب را باز آموزی کنم و رمز موفقیت در این درس را زدن تست های متنوع آزمون های آزمایشی ای مثل نصیر و بینش و سنجش می دانم.
قبل از کنکور هم من به درصدی در همین حدود فکر می کردم . یادگیری مفهومی این درس در زدن تست های آن خیلی موثر است چرا که خیلی مهم است که شما بتوانید سریع سوال و گزینه های آن را آنالیز کنید و سریع یک یا دوگزینه را حذف کنید و بعد با حل کردن قسمت موردنیاز برای تشخیص گزینه ی صحیح به جواب برسید.نمی گویم این درس روش های تستی دارد این طور برداشت نکنید.
به این درجه از تسلط رسیدن نیازمند حل کردن در مرتبه ی اول تمرین های تشریحی و بعد زدن تست های متنوع که با دید باز طرح شده اند.
در این درس کتاب پارسه برای آشنایی و راه افتادن خیلی مفید است ولی به دلیل به روز نبودن ان (کتاب پارسال پارسه اخرین بار سال 88 یا 89 به روز شده بود، امسال را نمی دانم) توصیه می شود که یک مرجع خوب دیگر هم شناسایی کنید و تهیه کنید.
33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
فکر کنم این مشکل چند دلیل می تواند داشته باشد،یکی انتخاب منبع نامناسب یا دیر پیدا کردن منبع مناسب که خب توصیه می کنم یکبار از اول با دقت بیشتر و با خلاصه نویسی این منبع رو بخوانند
یک دلیل دیگر می تواند پایه ی ضعیف اونها باشد یعنی به جای یادگیری مطالب پایه ای یکراست به سراغ مطالب اصلی رفته اند .در برخی درس های نیاز است که جزوه ی دانشگاهی یا کتاب مرجع دانشگاهی را بخوانید تا بتوانید سوالات و مطالب کنکوری را بفهمید.
اگر هم فکر می کنند مطالبی را بلد اند و دوباره خواندن ان مطالب باعث زده شدن از آن درس می شود توصیه می کنم تست بزنند و ببینند چقدر در زدن تست ها موفق اند و با بررسی سوالاتی که نتوانستند حل کنند نقاط ضعفشون رو شناسایی کنند و آن قسمت از مطالب رو دوباره بخوانند

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
برنامه ریزی،اعتماد به نفس، پشتکار،دوستان خوب
قسمت درسیش هم : خلاصه نویسی ، تست زدن با برنامه ،برنامه داشتن برای جلسه ی آزمون

35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
در نهایت باید بگم حتما برای درس خواندنتون برنامه ریزی داشته باشید.توکل به خدا فراموشتون نشه.از آدم های منفی باف به شدت دوری کنید.همیشه با کسی از کنکوری ها همصحبت بشید که از شما بهتره و می تونه به شما کمک کنه.
اگر هم در این توضیحات من کم و کسری بود ببخشید .
به امید موفقیتتون.
 

hamed.52

کاربر فعال
رتبه ی 30 قدرت ، کارنامه ، دانشگاه محل قبولی(...)

1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
من فارالتحصیل رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق (که الان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی هست) در سال 92 هستم، دوبار کنکور ارشد شرکت کردم، سال اول 251 قدرت شدم و سال دوم در کنکور 93 رتبه 30 رو به لطف خدا بدست آوردم.

2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
من به شخصه کلا درس خوندنو دوست دارم، علاقه زیادی دارم که بعدا استاد دانشگاه بشم و کارهای تحقیقاتی انجام بدم. برای این هدف باید تا دکترا حتما برم، و طبیعتا هر کسی دوست داره تو بهترین دانشگاه های کشور درس بخونه و این خودش یک انگیزه هست.

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
فک میکنم از نظر درسی تو دانشگاه پایه خوبی داشتم، ولی در کل به نظرم بحث کنکور یه مقدار با اینکه تو دانشگاه چه پایه ای داشتیم فرق داره، من کنکورو بیشتر یه تلاشه چندین ماهه و بدون وقفه میدونم که هر کسی میتونه از پسش بربیاد.

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
با دومی بود که شرکت کرده بودم. سال اول هم جدی خوندم اما شرایط فرق داشت، سال اول ترم 7 بودم با 14 واحد درس و چهار روز در هفته کلاس و این مسائل که برای همه وجود داره، تقریبا مرداد شروع کردم، با این شرایط خدا کمک کرد و تونستم رتبه 251 رو کسب کنم ولی سال دوم شرایط جور دیگه ای بود، از مهر شروع کردم، دیگه دانشگاه نبود و به لطف خدا رتبه 30 آوردم.

5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
برای کنکور 93 از مهر شروع کردم، حقیقتش من خیلی به ساعتی خوندنو اینا اعتقاد نداشتم و ندارم (منظورم از ساعت اینه که بگیم فلان ساعت تا فلان ساعت اینو بخونم و انونو) (البته اینو به کسی توصیه نمیکنم.) من یه برنامه کلی هفتگی داشتم که چی رو تو این هفته بخونم. ولی در کل تعداد ساعات باید تو ماه های آذر و دی خیلی بیشتر باشه و اون موقع بیشتر روی مرور باید وقت گذاشت. اون ماه ها خیلی تاثیر گذار و مهمن، به خصوص اینکه اونجا ممکنه خیلی از بچه ها خسته بشن و کم بیارن.

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
سال اول واحد داشتم ولی سال دوم نه. من کتابخونه نمیرفتم و خونه درس میخوندم. اینکه کسی کتابخونه بره یا نه واقعا بستگی به ویژگی های خودش داره، ولی برای کسایی که از لحاظ تمرکز و از دست رفتن زمان مشکل دارن حتما برن.


7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟
حقیقتا من سال اول که خوندم به رتیه و اینا فک کردم که در حدود 100 بیارم ولی نشد. اما سال دوم کلا رتبه و این بحثارو گذاشتم کنار و فقط خوندم برای کنکور، به نظرم بهترین روش همینه که اصلا به این چیزا فک نکنن و طبق برنامه ریزی که انجام میدن و حداکثر تلاشو دارن پیش برن، رتبه و اینا رو اصلا فک نکنن، ان شا الله هرچی قسمت باشه براشون رخ میده. بخشی از این مسیر واقعا خواست خداست و دست ما نیست، ما باید تمام حواس خودمونو روی اون بخش مربوط به خودمون بزاریم.


8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟
کلا تنها چیزی که از نکات کارنامه مهمه اینه که ما نیاز نیست همه درس ها رو 100 بزنیم، ما باید بیشترین تلاشمونو بکنیم که تعداد سوالای درستمون بیشتر باشه و غلط نزنیم. کلا به شخصه فک میکنم اگه به رتبه و درصد و این چیزا فک نکنیم خیلی بهتره و فقط تمرکز روی درس خوندن باشه.

9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
همونطوری که اشاره کردم کلا اعتقاد خاصی ندارم به این که تفریحات قطع شه اصلا هیچ کاری نکنیم، مدیریت مهمترین کاره، اگه انجام بدیم موفق میشیم.طبیعتا ممکنه یه مقدار کم بشه تفریحات ولی نباید تعطیل کنیم.

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
بهترین کار برای شروع به نظر من اینه که، تصور درستی داشته باشیم، کنکور چیزی به غیر از 5 6 ماه به صورت مستمر درس خوندن نیست، پس یه برنامه برای این مدت باید داشته باشیم به طوری که خسته نشیم و دست از درس خوندن نکشیم، ممکنه که گاهی کم بشه ولی نباید قطع شه. مسئله رتبه و درصد واینارو بزاریم کنار واینکه که قرار نیست همه رو 100 بزنیم. تستای کنکورو خیلی بخونیم و تسلط کافی داشته باشیم. یک نکته مهم اینه که اصلا مقایسه نکنیم خودمو با بقیه که من عقبم، درصدم کمه یا از این چیزا. این مسائل ذهنی رو بتونیم حل کنیم کنکور مشکل خاصی نیست و ان شا الله همه دوستان موفق خواهند شد.( اینم اضافه که موفقیت تنها رتبه بالا نیست، موفقیت اینه که اون قسمت مربوط به خودمون در بحث کنکور خوب و درست انجام دادیم.)
 

hamed.52

کاربر فعال
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
به نظرم ریاضی و مدار و کنترل مهمترین درسا هستن برای شروع، چون هم از بقیه مفهومی تر هستن و نیاز به وقت بیشتری هست، و اینکه از نظر ضریب درس هم ضریب بیشتری شامل میشه. یه نکته دیگه اینه که مدار و ریاضی چون در دفترچه اول هستن و عملکرد خوب تو این درسا میتونه روحیه خوبی به آدم بده، ترجیحا این دو درس اولویت باشه. من خودم هم در هر دو سال همین کارو کردم.

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟


کلا اینطوری خوندم که اول یه سری درسا مثل همونی که بالا گفتمو مفهومی خوندم بعد بقیه رو مفهومی خوندم، دور اول که تموم شد، از دور بعد تست و دوره منتهی دیگه با رویکرد همه درسا، سعی کردم موازی مرورو پیش ببرم.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
هر بخشی که تموم میشد همه تستاشو میزدم، علامت گذاری میکردم و خلاصه برداری. سری بعد دوباره همه رو دوره کردم، سری بعد دیگه فقط علامت دارارو. هر چقد مرور بیشتر باشه مطالب بهتر تو ذهن میمونه.


14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟

کلا به نظرم این بحثا حاشیه ای میشه، اگه بخایم خودمونو درگیر کنیم فقط یه مقدار از فضای ذهنیمونو گرفتیم، من هر کتابی داشتم طبق اون رفتم، اگه تستای 92 رو تو فصلا آورده بود میزدم، اگه ته کتاب بود به تهش رسیدم میزدم، به هر حال همش یه تست کنکوره باید زده شه.

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟


با مدار و کنترل و ریاضی رابطه بهتری داشتم و با مغناطیس و ماشین به اندازه اونا خوب نبودم، ولی خب اونطوری بدم نمیومد که بخام بگم خسته کننده یا سخت. ولی خب اونی که به نظر سخت تر میاد باید هر کسی یه راهی برای خودش پیدا کنه. بعضیا با خوندن بیشتر ومفهومی تر بعضیا حفظی تر و...

16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟


بله، طبیعتا برای هر کسی ممکنه پیش بیاد، من یه بار که از برنامه خودم عقب افتادم یه برنامه کوتاه مدت جایگزین کردم و سعی کردم که اون برنامه جدیدو اجرا کنم.

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟


تمرکز جو اصلی درس خوندنه، البته در این قسمت همه چی به خود فرد بستگی داره، بعضی ها نسبت به سر وصدا حساسن، اینا بهتره به کتابخونه برن یا جای ساکت درس بخونن، بعضی ها برعکس هستند مثل خود من، تو جای ساکت اصلا راحت نیستم برای درس خوندن. اگه سعی کنیم با علاقه بریم سراغ یه مبحث که یاد بگیریم باعث تمرکز میشه، وقتی هنوز شروع نکرده موج منفی بفرستیم که سخته، نمیشه یا همچین مواردی روی تمرکز تاثیر میزاره ولی وقتی با دید مثبت و انگیزه و شوق برای یادگیری بریم خود به خود میتونیم به درس مسلط باشیم. البته این روش یکی دوزه نیست، باید یکی دوماه روش تمرین کنیم تا کاملا بتونیم تمرکز داشته باشیم.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
من به شخصه تو این موارد توصیه کلی ندارم، هر کسی خودش بهترین برنامه رو میتونه بریزه، خود فرد با شناخت از خودش باید تصمیم بگیره، به طور مثال یکی اگه شب 1 و2 بخوابه دیگه صبح نتونه زود بیدار شه درس بخونه و بازده کم بشه، خب باید زود بخوابه، یا افرادی هستن که شبا بهتر درس میخونن، این دیگه بستگی داره.
من خودم برنامه ریزی خاصی نداشتم، کلا تو این موارد زندگیم نسبت به قبل فرقی نکرده بود، ساعت خاصی برای خواب نداشتم، ولی یه موارد کلی رو داشتم که مثلا صبح ها بیشتر رو درس مدار تمرکز داشتم و از این قبیل موارد.
کلا اگه بحث روانی کنکورو بتونیم حل کنیم بهتره، منظورم همین کم خونده ساعاته، این واقعا معیاری برای سنجش نداره، ذهن ما خودش میره با دوستمون مقایسه میکنه میگه کم خوندیم، این حالتو باید بتونیم رفع کنیم.
یکی دیگه اینکه مقایسه نمیکنیم ولی بازم احساس نارضایتی داریم، شاید به خاطر این باشه که موارد جزئی رو بیشتر میبینیم، اگه برنامه ریزی ما دراز مدت باشه میتونیم کمبود یه روزو تو روز دیگه جبران کنیم.

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟

بهترین زمان خلاصه نویسی به نظرم زمانی هست که اولین بار داریم درسارو به صورت مفهومی میخونیم. من فقط نکات مهم و فرمولارو مینوشتم، چون تو بخش حفظ فرمول ضعیف بودم و یه شمای کلی از مبحث که چیه، چون وقتی مفهومی میخوندم خب یاد میگرفتم. پس خلاصه نویسی به نظرم بیشتر باید روی مواردی که ضعف داریم انجام بشه و اونا پوشش داده بشه.
ترجیحا روی کاغذ ها و یا دفتر جدا باشه بهتره، اگه داخل کتاب باشه بعدا برای مرور یا مراجعه سخت میشه.

20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
برای کنکور 93 کلا از مهر شروع کردم البته سال دومم بود. ولی تا مهر اگه بتونن مدار و ریاضی و کنترل(البته بچه های سایر گروه ها سیگنال هم مهمه) و یه دور بخونن به نظرم بسیار عالیه، اونایی که کل درسارو میخونن که حرفی توش نیست ولی اگه همینا رو بتونن بخونن عالیه. بعدش میتونید بقیه درسارو با سرعت بیشتری بخونید چون به مراتب آسون تره و همزمان با خوندن اونا میشه دوباره این درسا رو هم مرور کرد.
 

hamed.52

کاربر فعال
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟


بله، سال اول که کنکور دادم همه آزمونای سازمان سنجشو شرکت کردم اما سال دوم فقط سه تای آخرو.
عوض نمیکردم چون هدفم از آزمون چیز دیگه ای بود که در سوال بعدی توضیح میدم.


22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
بحث آزمون واقعا از اون مواردی که یه وقت بسیار زیاد و غیر ضروری رو از بچه ها میگیره. اصولا هیچ آزمونی از نظر استاندارد شبیه کنکور نیست و هیچ آزمونی هم آمار شرکت کنندگانش به اندازه کنکور نیست، پس معیار ما از آزمون دادن باید عوض شه. اگه از آزمون دادن دنبال یه برنامه هستیم که طبق اون بخونیم و مرور کنیم، یه سنجش باشه، شرایط امتحان دادنو تمرین کنیم، بتونیم سر آزمون خودمونو کنترل کنیم، اگه یه درسو خوندیم ولی نتونستیم چندتا سوال اولشو بزنیم ناامید نشدیم و یه برآورد کلی از خودمون داشته باشم این خیلی خوبه که آزمون بدیم و فرقی هم نداره. ولی اگه بخایم بریم دنبال تعداد افرادو نمیدونم شبیه بودنو و مقایسه رتبه و اینا کاملا ضرر کردیم و تو این موارد فقط حجم ذهنمون برای مسئله غیر مهم اشغال میشه. فقط یه نکته این که چون کنکور برق بعد از ظهر هست ترجیحا برای اونایی که فک میکنن بعدا با مشکل مواجه میشن آزمونی رو انتخاب کنن که بعد از ظهر باشه که از نظر شرایط عادت کنند. ( البته داشتیم کسایی رو که آزمون آزمایشی ها صبح بوده و کنکور هم که بعد از ظهره ولی مشکلی نداشتن و رتبه های عالی هم آوردن؛ این دیگه بسته به فرد داره.)

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
آزمون دادن دنبال یه برنامه هستیم که طبق اون بخونیم و مرور کنیم، یه سنجش باشه، شرایط امتحان دادنو تمرین کنیم، بتونیم سر آزمون خودمونو کنترل کنیم، اگه یه درسو خوندیم ولی نتونستیم چندتا سوال اولشو بزنیم ناامید نشدیم و یه برآورد کلی از خودمون داشته باشم این خیلی خوبه که آزمون بدیم

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
کلا بحث آزمون فک میکنم کامل توضیح داده باشم، این دو معیار از نظر من مهم نیست، اونایی که در بالا گفتم عقیده منه.
25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
فقط همون آزمونی که شرکت کردمو میخوندم، برای مطالعه و مرور فقط سوالات کنکورو دوره میکردم. وقت گذاشتم روی سوالات آزمونای مختلف به نظرم کار اشتباهیه و هیچ سود خاصی نداره چون اکثر سوالا شبیه کنکور نیست.
 

hamed.52

کاربر فعال
26- زبان:
ایا در این درس با توجه به درصدی که کسب کردید مطالعه ی خاصی نداشتید؟در رابطه با دوستانی که در این درس پایه ی ضعیفی دارند چه توصیه ای در رابطه با حذف این درس دارید؟


تو درس زبان پایه ضعیفی داشتم و براش وقت نذاشتم، اونایی که پایه قوی دارن به نظرم با یه مقدار خوندن میتونن درصدشونو زیاد کنن ولی اونایی که پایه نسبتا ضعیف دارن تلاش خیلی زیادی میخاد تا به همون اندازه درصدشونو افزارش بدن وااین از نظر زمان گذاشتن و اهمیت این درس ،نمی ارزه. اگه دقت کنیم زبان آنچنان تعیین کننده نیست اگه بقیه درسامون بالا باشه.

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
با توجه به کسب درصدی بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟: لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندن کتاب مرجعی خاص دارید؟


همانطور که قبلا هم گفتم ما تو دانشگاه درس ریاضی مهندسی رو اصلا نخونده بودیم. من کلاس های آقای کریمی رو رفتم و کتاب های ایشون برای معادلات و ریاضی مهندسی خوندم. آمارو هم کلا حذف کردم چون واقعا برای دو تا سوال به نظر وقت زیادی بود. البته اونایی که دوتا درس معادلات و ریاضی مهندسی رو خوب بلدن سریع میخونن و تموم میکنن خب میتونن وقت بزارن روی آمار ولی من از این دسته نبودم و حذف کردم.به نظرم مهمترین نکته اون تمرکز سر جلسه بود و اینکه تقریبا تونستم تمام چیزایی که بلدمو سر جلسه پیاده کنم و البته کتاب های خوب اقای کریمی. البته در این زمینه هم کتاب های آقای کریمی خوبه و کتاب های آقای معتقدی. کسایی با این کتاب و کسایی با اون کتاب رتبه های خوبی آوردن پس جفتشون خوبه،، این دیگه بستگی به سلیقه هر کسی داره که با کدوم کتاب راحت ترید.
یه نکته کلی که اینجا میگم و تو سوالای بعدی اشاره نمیکنم اینه که من کلا بحث درصد قبل از کنکور و انتظاراتو حذف کردم، فقط به درس و کنکور می اندیشیدم، برای درسی نرفتم که بگم اینو باید بالا بزنم چون خوندم، رفتم که هر چی بلدمو بزنم.

28-مدار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

کتاب های آقای کاروزرگرو خوندم، به نظرم بسیار خوب بود و خوب یاد گرفتن. ولی خب درصد خوبی نداشتم. بعد از کنکور شنیدم جزوه 300 تست آقای کهن خوب بوده که من ندیدم ولی دوستام میتونن خودشون ببینن که چطوریه.
29-کنترل:
با توجه به کسب درصدی بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید(با توجه به این که تعدادی از سوالات کنترل امسال علاوه بر سختی بسیار بد چاپ شده بود و این درصد شما رو بسیار ارزشمند تر میکنه؟ لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندن کتاب مرجعی خاص دارید؟


این از جمله درس هایی بود که در زمان دانشگاه خب خیلی خوب خونده بودم و نمره خوبی هم داشتم. اون موقع کتاب اوگاتا و رهیافتو کامل خونده بودم. برای کنکور رفتن سراغ کتاب آقای امین رضایی که به نظرم خیلی خوب بود. 4 دور این کتابو برای کنکور خوندم. تو درس کنترل به نظرم مهمترین نکته اینه که غلط نزنیم. برای مثال تو این دو سه تا کنکور اخیر که کنترل سخت شده حقیقتش اینه که واقعا 5 6 سوال آسون و متوسط داریم که بشه زد. من فقط سعی کردم اونارو پیدا کنم ودرست جواب بدم، اونی که مطمئن بودمو زدم و اصلا غلط نداشتم. برای مثال این سوالاتی که میگه کدوم گزینه درست است میاد چهارتا عبارت مینویسه، اکثرا سر گزینه هاش دعوا میشه یکی میگه این درسته اون میگه یکی دیگه، من کلا این سوالارو دیدم یه ذره برام سخته رد کردم به همین راحتی و فقط سوالایی که مطمئن بودمو زدم. این که میگم 4 بار کتابو خوندم نه اینکه متنشو 4 بار بخونم، یه بار کامل خوندم، بقیشو بیشتر رو تست ها کار کردم و جاهایی که مشکل داشتم دوباره خوندم.

30- بررسی سیستم های قدرت
با توجه به کسب درصدی بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
این درس سوالاتش به نظرم نسبتا آسون بود امسال. کتاب مدرسان شریفو خوندم که خیلی کتاب خوبی بود. ( کلا وقتی میگم این کتابو خوندم کتاب خوبی بود این برای منه، اصلا دلیل بر این نیست که بقیه کتابا خوب نیست، مسئله کتاب کاملا سلیقه ایه.). خلاصه نویسی من تو درسا کلا یه مدل بود که تو بخش خلاصه نویسی توضیح دادم.

31- ماشین های الکتریکی:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
یکی از نکات مهم رو میخام تو این درس بگم. سال اول فقط کتاب مدرسانو خوندم و 58 زدم ولی امسال هم مدرسانو خوندم و هم پوران پژوهشو و 27 زدم که پایین ترین درصدم بود. یه توصیه مهم اینه که اصلا برای یه درس دو کتاب نخونید. این تجربه من بوده، یه کتابو انتخاب کنید تا آخر همونو بخونید.

32-الکترومغناطیس:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
برای این درس من کلاس آقای اشرفیان رو رفتم و جزوه ایشونو کلا خوندم( هر دوکلاسی که رفتم سال اول کنکورم بود سال دوم کلاس نرفتم.) بسیار کلاس خوبی بود و به نظرم میتونید با این کلاس اگه خودتون هم خیلی خوب بخونید درصد بالایی بزنید تو کنکور. نظر من اینه که واقعا هیچ درسی رو حذف نکنید، فقط در یه حالت میتونید این کارو انجام بدید که مطمئنید یه درس یا دو درس رو واقعا بالاس 90 میزنید که این هم ریسک بالایی داره، پس بهتره که اصلا درسی رو حذف نکنید. شما از هر درس بتونید 4 یا 5 سوال درست بزنید یه رتبه خوبی کسب میکنید.

33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
تو سال دوم مهمترین بحث، بحث فکری و روحی قضیه هست. بستگی داره چقد انگیزه دارن برای کنکور یا نه. من خودم برام مهم بود که بتونم دانشگاه تهران قبول شم و این انگیزه مهمی بود برام. کلا بحث کنکور سال قبل باید تجربه باشه و از اون استفاده کنن نه اینکه یه سد منفی بشه برای عدم پیشرفت. سراغ تست تالیفی نرن بهتره تستای کنکورو اینقد بزنید که کامل حفظ بشید این از سوالای تالیفی بهتره.

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
دیدگاهو عوض کردم و فقط به خوندن فک کردم، بحث رتبه و درصد و مقایسه و تغییر مسیر در بین راه با توجه به مقایسه رو حذف کردم و فقط روی خوندن خودم تمرکز کردم.

35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
تقریبا تمام نکات با سوالات خوب شما پوشش داده شده بود و از این بابت تشکر میکنم. امیدوارم با دیدگاه خوب بچه ها راهشونو انتخاب کنن و یه مسیر خوب رو پیش بگیرن و موفق بشن.
بحث روحیه و نحوه دیدگاه به کنکورو جدی بگیرید بچه ها.
هر کمبودی در صحبت های من بود به بزرگی خودتون ببخشید و امیدوارم موفق و پیروز باشید.

در نهایت بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید از شما کمال نهایت و تشکر را داریم.
 

kavosh90

عضو جدید
پست 1

پست 1

پست1:

1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید.
با سلام خدمت کنکوری های 94
روزانه دانشگاه درجه 2 کشور خوندم . فارغ التحصیل شهریور 92 با معدل 16.
رتبه ی 960 مخابرات رو در کنکور 93 کسب کردم.
لینک کارنامه:
http://www.upsara.com/images/6tv6_karname93.jpg


2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
من به گرایش مخابرات علاقه دارم و هدفم از ادامه ی تحصیل در این رشته انجام کار تخصصی در این زمینه هست.
3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
ریاضی متوسط/ مدار متوسط/ کنترل ضعیف/ سیگنال قوی/الکترونیک ضعیف/الکترومغناطیس متوسط

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟(
بار دوم بود که شرکت می کردم. سال قبل چند ماه خواندم و رهاش کردم.

5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
از نیمه ی مهرماه شروع کردم. هفته اول روزی 4ساعت و بعد از اون 5ساعت، 6 ساعت و نهایتا به 7الی 8 ساعت رسید.

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
در ترم مهر واحدی نداشتم و در منزل مطالعه می کردم. شخصا با کتابخونه راحت نبودم اما اگه بتونید در کتابخونه درس بخوانید، مفیدتر می توانید از وقتتون استفاده کنید و بهتر و بیش تر درس بخوانید.

7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟

من برای دانشگاه تهران می خواندم. منابع خوبی انتخاب کرده بودم و خوب خوانده بودم اما متاسفانه در جلسه کنکور.... بازم خداروشکر

8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟

خیلی نباید درگیر این مسایل شد و باید ذهنشون رو روی مباحث درسی متمرکز کنند.چون هر ساله بسته به میزان سختی سوالات در هر درس درصدها بالا و پایین میشه. پس تا می توانند باید خودشونو از نظر علمی قوی کنند.


9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
ماهیت درس های رشته ی برق سخت و انرژی بر هست و اگه تفریح تو برنامه نباشه، راندمان میاد پایین میاد. حتی ممکنه آدم تا آخرش دوام نیاره.
من مبنای ذهنیم یک روز استراحت در هفته بود. اما توی دو روز و گاهی هم سه روز تقسیمش می کردم.در واقع تمام روزهای هفته رو درس می خواندم اما از ساعت مطالعه ی دو روز به میزان استراحت یک روزه کم می کردم.
باید به این نکته توجه کرد که در زمان های تفریح باید فراموش کنید که کنکوری هستید و اصلا به این موضوع فکر نکنید تا ذهنتون رها شه.
10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
تا حدی که انرژی دارند درس بخوانن و حتما در برنامه شون تفریح رو هم لحاظ کنند.
به طور کلی سعی کنید روز به روز نسبت به عملکرد خودتون پیشرفت کنید.
 

kavosh90

عضو جدید
پست 2

پست 2

11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
همه ی درس ها رو با هم پیش می رفتم.(ریاضی مهندسی، مدار، سیگنال، الکترونیک،مغناطیس، کنترل)
البته به جز الکترونیک و کنترل از هر کدوم یه ایده ای داشتم چون سال قبل هم نسبتا خوانده بودم. نهایتا برای کنترل خیلی وقت نذاشتم چون منبع خوبی نداشتم.(کتاب پوران پژوهش مفصلا کنترل رو تدریس کرده اما من وقت نداشتم.)
برای دوستانی که بار اول هست برای کنکور می خوانند توصیه می کنم که اول با ریاضی و مدار شروع کنند و این دو درس رو پیش ببرند چون این دو درس اهمیت زیادی در تراز و رتبه شون داره. دور اول وقت زیادی می گیره اما اصلا نگرانش نباشد.
اگه از تابستان شروع کردید از اواخر شهریور و ابتدای مهر دروس دیگه رو شروع کنند.و اگه از مهر شروع کردید اواخر آبان.


12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
از زمانی که شروع کردم تا کنکور 17 هفته زمان بود. برنامم رو روی 10هفته بستم. و حساب کردم که هر هفته چه فصلایی از هر درس رو باید بخوانم.
روزی 3 -4 درس می خواندم.هر کدوم تقریبا دو ساعت. بستگی داشت کی اون درسو به یه جایی برسونم گاهی تعداد ساعتش کمتر یا بیش تر میشد. شخصا نمی توانستم یک درس رو در یک روز زیاد بخوانم انگار که از اون درس اشباع میشدم. به خاطر همین با درس های متنوع در یک روز راحت بودم.
تو بعضی درس ها از برنامه عقب میفتادم اما نهایتا سعی کردم درس هایی که توشون قوی ترم و مهم هستند رو کامل بخوانم و بعضی فصل ها از بقیه دروس رو حذف کنم.
اگه از تابستون شروع میکنید حتما ریاضی و مدار و اگه می توانید یه درس دیگه رو تابستون ببندید.
به نظر من یک بار عمیق خواندن بهتر از چند بار سطحی خواندنه. البته این برای هر شخص متفاوته. من همیشه در طول تحصیلم یا درس نمی خواندم یا اگه می خواندم عمیق می خواندم.اما بعضیا شاید مدل درس خواندنشون این طوری باشه که اول باید یه دور سطحی نگاه کنند تا یه دید کلی از درس پیدا کنند و بعدش دور دوم دقیق می خوانند.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
بعد از خواندن هر فصل 10-20 تست از اون فصل رو می زدم و بقیه تست ها رو تا جایی که رسیدم توی دور بعدی زدم.هر بار که تست می زدم کنار تست ها علامت گذاری می کرد. این کار مرور رو راحت تر می کنه.

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟
تست ها رو از از 90 به قبل زدم . عمدی در کار نبود چون کتابام مال تابستونه سال قبل بودن این طوری شد.
اما به نظرم ایده ی طراحان سوال در چند سال اخیر مهمه و باید از همون اول به چند سال اخیر توجه ویژه داشته باشیم.
15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
همه ی درس هایی که می خواندم رو دوست داشتم(ریاضی، معادلات، مدار،سیگنال، الکترومغناطیس، الکترونیک) به جز کنترل چون منبع مختصر و مفیدی نداشتم.
16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟

بله، این مسئله در دوران کنکور طبیعی ست.
در این جور مواقع از خدا می خواستم حال روحیم رو خوب کنه... می دونستم که من تلاشم رو می کنم و هر چی خدا صلاح می دونه نتیجه میشه... اصلا نگران نتیجه نبودم...
گاهی این جوری فکر می کردم که هر چقدر که رسیدم رو خوب می خوانم بقیش مهم نیست.
در این جور مواقع صحبت با دوستایی که سالای قبل موفق بودن هم کمک می کنه.

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
اغلب این مشکل رو دارند. باید موقع درس خواندن در لحظه ی حال باشیم و به فکر گذشته که نرسیدم یه چیزایی رو بخوانمو و آینده چی میشه نباشیم. فقط اینکه الان باید این درس رو بخوانم...
البته تمرکز با تمرین به دست میاد.



19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید.
مطالب مهم رو در کتاب یا جزوه ام علامت می زدم. گاهب که فرمولای مباحث مشابه بودند اونا رو کنار هم می نوشتم. به نظر خوب بود دور دوم علامت دارها رو خواندم و مهم تریناشون رو مارک کردم. موقع تست زنی گاهی لازم بودبرای یادآوری به منبع اصلی رجوع کنم. در این جور مواقع مطالب علامت گذاری شده و مارک شده خیلی کمک می کرد.
 

kavosh90

عضو جدید
پست3

پست3

21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
آزمون بینش میدادم. تقریبا راضی بودم. به جز از درس سیگنال که غلط زیاد داشت.اینقدر بی اعتماد شده بودم که سر آزمون روی این درس وقت کم میذاشتم .(سیگنالم خوب بود. البته چون تو آزمون 91 سیگنال رو 50% زده بودم خاطره ی خوبی هم داشتم.)

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
به نظرم لازمه. هرچند هر موسسه ای تو چند تا درس سوالاتش خوبه.من از آزمون چهارم به بعد شرکت کردم. بعدا پشیمون شدم چرا از اول آزمون ندادم.چون آزمون آدمو مجبور می کنه توی زمان خاص یه سری مطالبو جمع بندی کنه و بعدش اون اطلاعات رو بسنجه.


23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
آزمون علاوه بر محاسن ذکر شده در سوال قبل، باعث میشه در طی 4ساعت روی سوالاتی از مباحث مختلف (که قبلا ندیدیمشون) فکر کنیم و درگیر بشیم. همین فکر کردن و درست یا اشتباه زدن ها باعث تثبیت بعضی نکات در ذهن میشه.
دیدگاه اصلی ما باید این باشه که روز به روز نسبت به خودمون پیشرفت کنیم. به نظر من جامعه ی آماری اهمیتی نداره. گیریم که جامعه آماری بالا بود و ما فهمیدیم نسبت به بقیه چه وضعیتی داریم. اگه ضعیف باشیم تضعیف روحیه میشیم، اگه قوی باشیم ممکنه اعتماد به نفس کاذب می گیریم.(چون آزمون لزوما استاندارد نیست.)
باید دید ما پیشرفت نسبت به خود باشه. پس سوالات استاندارد تر اولویت داره.

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
دیدگاه اصلی ما باید این باشه که روز به روز نسبت به خودمون پیشرفت کنیم. به نظر من جامعه ی آماری اهمیتی نداره. گیریم که جامعه آماری بالا بود و ما فهمیدیم نسبت به بقیه چه وضعیتی داریم. اگه ضعیف باشیم تضعیف روحیه میشیم، اگه قوی باشیم ممکنه اعتماد به نفس کاذب می گیریم.(چون آزمون لزوما استاندارد نیست.)
باید دید ما پیشرفت نسبت به خود باشه. پس سوالات استاندارد تر اولویت داره.

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
فرصت نداشتم آزمونای مختلف رو بررسی کنم.
در دو هفته ای که بین دو آزمون بود 2-3 روز آخر مباحث آزمون رو مرور می کردمو تست می زدم و بقیه وقتم رو مباحث آزمون و احیانا مباحث دیگه ای که توی برنامم بود رو می خواندم.
 

kavosh90

عضو جدید
پست 4

پست 4

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من یک سوال معادلات حل کردم(معادلات رو کامل نخوانده بودم) و 4تا ریاضی مهندسی که شد 41%.
برای ریاضی مهندسی کتاب راهیان ارشد مومن زاده رو خواندم. به نظرم خیلی کتاب خوبیه. سال قبل پارسه خواندم. پارسه یه کتاب جامع برای ریاضی مهندسی تمام رشته هاست. مطالب و فرمولای زیادی تو کتاب اومده که به ذهن سپردنش کمی مشکله.مگر با تمرین خیلی زیاد. اما کتاب آقای مومن زاده مخصوص برقیا نوشنه شده و به نظرم کتاب مومن زاده خیییلی بهتر و روان تر بود.
برای معادلات هم سال پیش پارسه خوانده بودم و همون مشکل ریاضی مهندسی رو داره که حجیمه و کلی فرمول آورده و به ذهن سپردنشون مشکله. کتاب آقای آقاسی کتاب خوبیه که با تمرینات از آسون به مشکل، فرمول ها رو ملکه ی ذهن میکنه. یه نکته: بخش بسل رو حتما بخوانید که بخش نسبتا مشکلی هست که چند سالیه مهم شده.

28-مدار:لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
کلاس نرفتم اما جزوه ی آقای کهن رو می خواندم. جزوه ی خوبی بود و همه ی جزییاتی که استاد سر کلاس گفته بود رو نوشته بود. خوب خوانده بودم اما سر جلسه ....
فصل گراف مدار رو حتما بخوانید چون در سال های اخیر،سالی یک سوال اومده.
سوالات 89 به بعد خیییییییییلی مهم اند.

29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
فرصت نکردم خوب بخوانم. تا قبل از مکان هندسی ریشه ها رو خواندم و سر جلسه یه سوال آسون از مبحث راث-هرویتز(سوال59) پیدا کردم و زدم.

30-تجزیه و تحلیل سیستم ها:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
دو جلدی مومن زاده رو خواندم. اگه برسید تست های بانک تست از آقای مومن زاده رو بزنید(کتاب نارنجی انتشارات پوران پژوهش) می توانید درصد خوبی بزنید. یکی از دوستان کتاب نارنجی رو 2-3 دور زده بود و تو کنور92 سیگنال رو 70-80 زد.

31-الکترونیک:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
کلاس نرفتم اما جزوه و صدای (voice) کلاس آقای باغستانی رو خواندم و گوش دادم. خیییییییییلی عالی بود. شدیدا توصیه می کنم. چون من الکترونیکم صفر صفر بود.
خود جزوه رو دو یا سه بار بخوانید نتیجه ی عالی می گیرید.من یه دور با ویس خواندم. یه دور دیگه هم خواندم.
لازم نیست تست اضافه هم حل کنید فقط جزوه و اگه وقت اضافه دارید سوالات آزمونای بینش.
32-الکترومغناطیس:
با توجه به درصد منفی که در این درس متاسفانه کسب کردید و حتی اگه این درسو سفید گذاشته بودید قطعا رتبه ی خیلی بهتری کسب می کردید در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس برای کسانی که پایه ی ضعیفی دارند چه توصیه ای دارید؟اصلا چرا این درسو منفی زدید چون کم مطالعه کرده بودید نسبت به سایر دروس یا نه مشکل دیگه ای بود؟کلا ممنون میشیم این بحثو کامل باز کنید؟


من پارسه خوانده بودم . تست کم حل کرده بودم اما نه در این حد که منفی بزنمL L
دوستم جزوه (به همراه ویس) آقای باغستانی رو خواند و 38% زد.
به نظرم امسال سوالات سخت تر بود.شایدم فشار جلسه و این که درس آخر بود باعث شد... خلاصه منم که برای خواندن مغناطیس خیلی وقت گذاشته بودم از نظر روانی نمی تونستم سفید بذارمش. جواب رو شک داشتم اما زدم و ....

33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
به روحیه شخص بستگی داره بعضیا از جمله خود من از درس تکراری خواندن زود خسته میشن. کاریش نمیشه کرد.
اگه سال قبل درسی رو خوب نزدید ریشه یابی کنند و اگه لازمه منبع مطالعاتی تون رو عوض کنید. منم ریاضی مهندسی و آمار منبعم رو عوض کردم. این جوری چون کتاب تکراری نبود انگیزه ی بیش تری برای خواندنش داشتم و از طرفی چون سال پیش خوانده بودم سریع تر از درس های دیگه پیش می رفتم.

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
من بیش تر شکست خوردم تا اینکه موفق شم:smile:
تلاش خیییییییییلی مهمه و از اون مهم تر روحیه. ما کار خودمون رو انجام بدیم و درس بخوانیم، از خدا بخوایم همت و تلاشمون رو مضاعف کنه و نتیجه رو هم به خدا واگذار کنیم که هر چی صلاحه اتفاق بیفته.
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست ۱

پست ۱

رتبه ۸۷ بیو، لینک کارنامه

1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟


من کنترل یکی از دانشگاهای دولتی شهرستان میخوندم و ۹۲/۶ با معدل ۱۴.۴ درسم تموم شد.

2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟

منطقی‌ترین دلیلم این بود که فکر میکردم اگه ادامه بدم احتمال اینکه در آینده از کارم پشیمون باشم خیلی کمتر از حالتیه که ارشد نخونم.
اپلای کردن هم واسه من خیلی مهم بود که با این معدل لیسانس سخت بود.

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟

زبانم بد نبود، الکترونیک هم شاید در حد اینکه بتونم ۱ تست حل کنم یادم مونده بود، ولی تو بقیه درسها ۱۰% مطالبشون هم یادم نبود. چون همیشه شب امتحانی درس خونده بودم و به همون سرعت هم همه چیز یادم رفته بود.

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟


پارسال بار اول بود شرکت کرده بودم و از مهر به آرومی شروع به خوندن کردم و آخرسر هم همه رتبه‌هام هزار و خورده‌ای شده بود.

5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟

این بارم از وسطهای مهر شروع کردم و تا آذر میانگین روزی ۵ ساعت میخوندم تو آذر شد ۷ ساعت و تو دی و بهمن هم میانگین روزی ۶.۵ ساعت میخوندم.
چون ساعتی که هر روز میخوندم رو یه جا مینوشتم نسبتا دقیق گفتم مثلا بیشترین ساعتی که تو یه روز خوندم ۷.۵ ساعت بود.

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟

نه درسم تموم شده بود و تو اتاقم میخوندم.
اگه کسی تو خونه راحت نیست خب کتابخونه رو هم امتحان کنه ببینه کدوم واسش بهتره. واسه منی که اصلا به سر و صدا حساس نیستم کتابخونه هیچ مزیتی نداشت.

7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟

هم پارسال و هم امسال واسه حدود ۴۰۰ بیوالکتریک خونده بودم تا امیرکبیر قبول بشم.
قسمت شانسی کنکور اینه که اون روز روز خوبت باشه یا روز بدت. من پارسال سر جلسه خیلی اشتباه داشتم و رتبم ۴ برابر اون چیزی که فکر میکردم شد ولی امسال اشتباهاتم خیلی کم بود و رتبم کمتر از ۱/۴ اون چیزی که میخواستم شد.

8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟

من که زیاد نگاه میکردم. فکر نکنم چیز مهمی باشه و بشه اسمش رو حاشیه گذاشت.

9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟

همه روزهای هفته میخوندم و از وقتی شروع کردم شاید کلا ۷ ۸ روز بود که اتفاقی افتاده بود یا کاری پیش اومده بود که نتونستم چیزی بخونم.
بهتره سخت نگیرید. اگه چند روز هم پشت سر هم چیزی نخونید اتفاق خاصی نمیافته.

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟

این برمیگرده به هدف از درس خوندن. من نمیتونم تو این مورد توصیه خاصی بکنم ولی چیزی که مشخصه اینه هرچی به کنکور نزدیکتر بشید زمانش مهمتره و بهتره همیشه به همین فکر کنید.
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست ۲

پست ۲

۱۱- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟

من همه درسها رو باهم شروع کردم و باهم میخوندم. ولی اگه پایتون ضعیفه به نظرم اگه ۲فصل اول معادلات رو قبل از بقیه درسها بخونید بهتره.

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟

پارسال که ۴تا از آزمونهای پارسه رو ثبتنام کرده بودم با برنامه همونا میخوندم. یعنی فکر کنم حدود ۶هفته واسه هر ۵۰% وقت بود و بعدشم که ۲تا آزمون جامع بود.
امسال که جایی آزمون ندادم هم دیگه همون برنامه قبلی رو هم نداشتم و هرجور راحت بودم درس میخوندم.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟

رو اینجور چیزها حساس نبودم. آخه چیزی نیست که بشه گفت اگه همیشه فلان حالت رو انجام بدید بهتره. منم الان اصلا یادم نمیاد خودم بیشتر چیکار میکردم، گاهی همون موقع چندتا از تستهای آخرش رو میزدم، گاهی نصفشون رو، گاهی هم همه رو حل میکردم. بعضی وقتها هم ممکن بود ۲ ۳ هفته بعد برگردم و تستهاش رو حل کنم.

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟

اینم واسه هر درس فرق میکرد. سیگنال که تستهاش کم بود همه کنکورها رو حل میکردم ولی تو بقیه درسها بیشتر رو ۸۴ به بعد وقت میذاشتم.بهتره از همین الان همه کنکورها رو نگاه کنید. منم ۹۲ رو گذشته بودم ۲هفته به مونده به کنکور از خودم آزمون بگیرم که وقتی شروع کردم وسطش خسته شدم پا شدم رفتم یه دور زدم بقیش رو بعدا حل کردم.
مهم اینه تستها رو خوب یاد بگیرید (مخصوصا کنکورهای جدید رو) ، هرچی زودتر شروع کنید فرصت بیشتری واسه تکرار و مرورشون دارید.

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟

از مدار و ریاضی خوشم نمیومد چون واسم خیلی سخت بودن و هرچی میخوندم بازم تستهایی که اصلا ندونم چجوری حل میشن توشون زیاد بود.این ۲تا درس بیشترین تاثیر رو هم تو رتبه دارن و اگه رتبه‌ی خوبی میخواید باید وقت بیشتری روشون بذارید.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟

اگه درسخون نباشید طبیعیه اولش ساعت مطالعتون کم باشه ولی یواش یواش زیاد میشه.
ساعت خوابم بهتره یه جوری برنامه بریزید که حداقل نزدیکهای کنکور دیگه صبح زود از خواب پا نشید. چون من که همیشه عادت دارم شبها دیر میخوابم و ظهر از خواب پا میشم بازم بعد از ناهار و یکی ۲ساعت درس خوندن ساعتهای ۳ ۴ بعد از ظهر خوابم میگرفت.

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟

بار اول که درسها رو شروع کرده بودم یه خلاصه جزوه وار از درسها مینوشتم (واسه هر درس بین ۱۰ تا ۵۰ صفحه شد). بعد از چند بار دوره کردن دیگه فقط واسه فرمولها سراغشون میرفتم.
تو کتاب نوشتن رو امتحان نکردم ولی اگه همه خلاصه‌های یه درس کنار هم باشه به نظرم بهتره.


20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟

من از مهر شروع کرده بودم ولی خب منطقی اینه هرچی زودتر شروع کنید بهتر باشه. مخصوصا اگه پایه‌تون خوب نیست و میخواید امسال نتیجه بگیرید حتما از الان شروع کنید.
 
آخرین ویرایش:

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست ۳

پست ۳

۲۱-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟

همونطور که گفتم پارسال ۲تا آزمون ۵۰% و ۲تا ۱۰۰% های پارسه رو شرکت کردم و امسالم که جایی شرکت نکردم.
رتبه‌های پارسالم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میشد.

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟

به نظرم مهم نیست ولی اگه باشه بهتره. قبل کنکور همه بهم میگفتن مگه میشه آزمون آزمایشی نداد و بدون برنامه درس خوند یا اگه ندی حتما کنکور رو خراب میکنی و ... ولی خب آخرسر حداقل واسه خودم ثابت شد میشه.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟

هدف اصلی اینه یه جورایی مجبور میشید درس بخونید و خودتون رو به برنامه آزمون‌ها برسونید و همین واسه کسایی که برنامه و انگیزه ندارن خیلی خوبه.
هدف بعدیم شبیه سازی محیط کنکوره. همین که یه خورده عادت کنید ۴ ساعت تو اون ساعت خاص یک جا بشینید خیلی خوبه.

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟

من از پارسه راضی بودم ولی نصیر و سنجش و بینش هم فکر کنم خوب باشن، شاید اگه میخواستم دوباره جایی ثبتنام کنم میرفتم یکی از این ۳تا.
پارسه جامعه آماریش از بقیه جاها بیشتره و نظم آزمونشم خوبه ولی کیفیت سوالای بعضی از درسهاش مثل کیفیت بعضی از کتابهاشه که اصلا شبیه کنکور نیست. قیمت آزموناشم خیلی گرونه.
اون ۳تا موسسه دیگه هم فکر کنم نظم آزمونهاشون حداقل تو تهران و شهرهای بزرگ کمتر از پارسه نباشن. کیفیت سوالاشونم بد نیست.
فقط میمونه مدرسان شریف که بهتره تا میتونید طرف این سنبل کلاهبرداری نرید و گول جامعه آماری ۳هزار نفری تقلبیش رو نخورید.حساب کنید چقدر وضعشون خرابه که با وجود اون همه تبلیغ تو تلوزیون و... اینجا هم کارمند دارن تا هی واسشون یوزر درست کنه و بیاد براشون تبلیغ کنه یا بقیه جاها رو خراب کنه. با پشتکاری که من ازشون دیدم مطمئنم امسالم اینجا هستن و اگه یه خورده دقت کنید میتونید تشخیصشون بدید چون خوشبختانه ضریب هوشیشون پایینه.
اون رتبه‌های برتری هم که اعلام میکنن از مدرسان استفاده میکردن معمولا یا پول میگیرن یا از قبل بهشون تخفیفهای ۹۰%ی میدن تا بعدا از اسمشون استفاده کنن.
این شماره روزنامه دانشگاه شریف که درباره کلاهبرداری‌های مدرسان شریف هست رو هم بخونید بد نیست.
http://sharifdaily.webfactional.com/uploads/archives/586_1.pdf


25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟

نه فقط سوالاتی که تقدسی طرح میکرد و تو سایتش میذاشت رو حل میکردم که خیلی هم خوب بودن. واسه کنترل که مدل سوالاش عوض شده هم شاید سوالهای تالیفی لازم باشن ولی واسه بقیه درسها که سوالات کنکورهای قبلی خیلی زیاده (مخصوصا ریاضی، مدار و الکترونیک) بهتره تا وقتی اونها رو خوب نفهمیدید دنبال سوالهای تالیفی نرید.
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست ۴

پست ۴


26- زبان:
با توجه به کسب درصد نسبتا بسیار خوبی در این درس چه پیشنهادی در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس برای کسانی که داری پایه ی متوسطی می باشند دارید؟ایا شما پایه ی درسی خاصی در این درس داشتید؟ایا خواندن گرامر را به داوطلبان توصیه می کنید؟یا صرفا روی درک مطلب و لغات کار کنند؟لطفا منابع انتخابی خود در این درس و راه ههای موفقیت خود را شرح دهید؟

واسه لغت ۵۰۴ و اسنشیال وردز تافل رو قبلا خونده بودم ولی جدیدا بیشتر از منابع GRE لغت میدن و اگه میخواید حداقل ۷ ۸ تا از ۱۰ تا تستش رو بزنید باید ۱۱۰۰ رو هم بخونید. ممکنه خیلی کم جواب تستها مستقیم از ۵۰۴ و تافل بیاد ولی همین که لغتهاشون رو بلد باشید میتونید خیلی از گزینه‌ها رو حذف کنید.
کتابهای زبان مخصوص کنکور هم معمولا همین لغتهای اینا رو جمع کردن ولی بهتره به جای کتاب خوندن از JMemorize استفاده کنید که هم فلش کارتهای آماده اینا رو داره و هم بهتر یادتون میمونه.
تو گرامر خودمم ضعیفم...
واسه ریدینگ باید زیاد متن‌های انگلیسی بخونید و سعی کنید سرعت خوندنتون رو بالا ببرید. این روشهای اسکیم و اسکن رو هم خودم امتحان نکردم ولی فکر کنم تا یه حدی به درد بخور باشن.

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوبی در این درس کسب کردید نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

ریاضی مهندسی پارسه رو خونده بودم. شاید واسه شروع یه خورده سخت باشه ولی اگه چند دور مثالهاش رو حل کنید خیلی خوبه. کتاب مومن زاده و کریمی هم فکر کنم خوب باشن، شاید هم بهتر.
معادلات گاج و پارسه رو داشتم چون زیاد روش وقت نمیذاشتم همون گاج رو میخوندم که خیلی ساده بود. کتاب پارسه حجمش خیلی زیاد بود و خیلی جاهاش اضافه بود. بیشتر به درد اونی میخورد که میخواد وقت زیادی روش بذاره.
آمارم نخونده بودم.

نه این درس و نه بقیه درسها رو از روی کتابهای مرجع نخوندم و کلاسم جایی نرفتم.

28-مدار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوبی در این درس کسب کردید نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

مدارم خوب نبود، این درصدم هم فکر کنم شانسی بود. بیشتر کتاب زرگر رو میخوندم. کتاب جبه‌دار انتشارات نصیر رو هم داشتم اونم بد نبود همه تستها رو کنار هم داشت و بعضی روشهاشم جالب بود.
مدار رو بهتره از روی بیشتر از ۲ کتاب بخونید و روشهای مختلفشون رو ببینید چون واسه هر سوال مدار چندتا راه حل وجود داره و بعضی وقتها راه حل یه کتاب خیلی پیچیدست ولی یه تو یه کتاب دیگه خیلی ساده گفته.

29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

اول کتاب سجادیان رو میخوندم ولی خیلی خوب نبود و خیلی چیزها رو نگفته بود، بعدش که کتاب رضایی رو دیدم همش از رو اون میخوندم. کتاب رضایی هم نمیشه گفت واسه این مدل سوالهای جدید کنکور خوبه ولی باهاش میشه تا یه سطح خوبی رسید. کتاب تقوی رو ندیدم ولی تعریفش رو شنیدم فکر کنم اونم خوب باشه.

30- تجزیه و تحلیل سیستم ها
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

پارسال مومن زاده رو خونده بودم، امسال کتاب تقدسی رو هم گرفتم که بخونم ولی چون به همون روشهای مومن زاده عادت کرده بودم بازم بیشتر از رو همون میخوندم. جفتشون خوبن ولی تقدسی خیلی مفصلتر توضیح داده و اگه روشهاشو یاد بگیرید یه سری از تستهای سختی که شاید با کتاب مومن زاده نشه حل کرد رو بشه با اون حل کرد. در کل کتاب تقدسی کاملتره و واسه اونی که میخواد شروع کنه خیلی بهتره.
31- الکترونیک:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

واسه الکترونیک بدون هیچ شکی کتاب اسلام پناه رو بخونید. اگه هیچی هم از الکترونیک ندونید و روشهای اینو یاد بگیرید راحت میتونید باهاش به درصدهای بالا برسید.
پارسال کتاب لطیفی پارسه رو خونده بودم که اصلا قابل مقایسه با این نبود.

32-الکترومغناطیس:
شما با توجه به حذف این درس که دارای ضریب سه در گرایش الکترونیک و چهار در مخابرات می باشد رتبه ی 112 و 114 را کسب کردید در صورتی که با زدن چند تست از این درس رتبه ی شما قطعا به طرز چشمگیری تغییر می کرد در رابطه با داوطلبانی که برای رتبه ی زیر 500 و همچنین زیر 100 تلاش می کنند به طور خاص در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس چه توصیه ای دارید؟

من واسه بیوالکتریک خونده بودم و مغناطیس ضریب ۱ بود و اهمیت نداشت ولی اگه میخواستم واسه الکترونیک و مخابرات هم بخونم احتمالا حذفش میکردم.
درسته زدن چند تا تستش خیلی کمک میکنه ولی واسه رسیدن به سطح همون ۲ ۳ تا تست هم باید کلی وقت گذاشت و آخرسر هم معلوم نیست درصد منفی نشه.

۳۳-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟

تجربه پارسال و امسال من این بود باید تست خیلی زیاد حل کرد، مخصوصا ۲ماه آخر. من پارسال چون پایم ضعیف بود کلی طول کشید تا درسها رو بخوندم و تقریبا ۱۰ روز مونده به کنکور شروع به حل کردن تستهای جامع کردم و ۱۰ روز خیلی دیر بود. امسال بجاش تا دی همه درسها رو واسه یادآوری و تکمیل پارسال خونده بودم و بعد از اون بیشتر وقتم تست حل میکردم.

واسه منابع هم برید تو تاپیکی که بچه های پارسال منابعشون رو گذاشته بودن ببینید بیشتر چه کتابهایی رو گفتن سعی کنید از همونا استفاده کنید. کتابها یه سری راه حل ها رو بهتون یاد میدن ولی چیزی که آخرسر مهمه اینه بتونید وقتی یه تست رو میبینید سریع راه حلش به ذهنتون بیاد و شروع به حلش کنید. واسه این کارم باید اون آخرها خیلی زیاد تست حل کنید.تستهای کنکور خیلی مهمترن ولی فکر نکنم تستهای تالیفی بد باشن، مخصوصا واسه درسهایی که فکر میکنید قویتر هستید.

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟

تو سوال بالا گفتم ولی استرس نداشتن رو هم میتونم بهش اضافه کنم.

35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟

یه چیزی که نگفتم اینه من اگه میخواستم امسال دوباره کنکور بدم حتما تو دفترچه دوم کنترل رو آخرین درس جواب میدادم چون وقتی چندتا تست سخت پشت سر ببینید احتمالا مثل من الکی رو یکی یا چندتاشون وقت میذارید و وقت واسه بقیه درسها کم میارید، همون اتفاقی که واسه من افتاد.
 

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
پست 1

پست 1

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم و عرض پوزش بابت تاخیری که در گذاشتن پست هام به وجود آمد، امیدوارم که از هر زمانی شروع میکنید بتونید شروع خوب و قدرتمندی داشته باشید و تا پایان راه محکم و پایدار ادامه بدید، من و سایر دوستان هم انشاالله تا حد امکان در کنارتون خواهیم بود.
ابتدا یک نکته رو خدمتتون عرض کنم تا برای دوستان سوء تفاهم به وجود نیاد، اینکه تمامی پاسخ هایی که به سوالات دادم، با توجه به تفکرات حال حاضر خودم هست، به نوعی که موقع پاسخ دادن، به این فکر کردم که اگر امسال بخوام کنکور بدم چه راهنمایی هایی به خودم میتونم بکنم، بدون هیچ شعار و اغراقی
در پاسخ های من جواب هایی رو خواهید خوند که بعضی از اونهارو احتمالا مشاورین و دوستان خلاف اون رو به شما گفتن، این بر میگرده به اینکه من به شخصه بسیاری از روشهای خوندن و برنامه ریزی رو قبول ندارم و نمیتونم باهاشون کنار بیام و از نظر من کنکور یک راه برای موفقیت نداره که همه با اون راه بخوان به موفقیت برسن، کنکور (و هر هدفی توی زندگی) راه های خیلی زیادی داره که بسته به ویژگی های هر فرد متفاوت هست که کدوم راه بهینه ترین راه هست... لذا پاسخ های من و سایر دوستان لزوما متناسب با ویژگی های شما نیست، بلکه شما باید از بین اونها متناسب ترین رو انتخاب کنید و یا اگر هیچ کدوم به نظرتون خوب نیومد، باید از مسیری که به نظرتون درست هست حرکت کنید...

1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟

بنده فارغ التحصیل دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین هستم، با معدل 14.21، رتبه 159 گرایش کنترل - لینک کارنامه - دانشگاه محل قبولی (...)


2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟

یکی از دلایل اصلی این بود که من اصلا از عملکرد خودم در دوره کارشناسی راضی نبودم و نتونستم انتظارات خودم رو برآورده کنم، علاقه ای که به رشته ام داشتم باعث شد تا این اشتیاق ایجاد بشه برای رسیدن به یک دانشگاه خوب در دوره ارشد تلاش کنم تا هم رشته ام رو بیشتر بشناسم و هم عملکرد ضعیفم رو که باعث ضربه به اعتماد به نفسم شده بود رو جبران کنم، خود دانشگاه یک انگیزه خیلی خوبی ایجاد میکرد، من خیلی علاقه داشتم که توی جو دانشگاه های خوب باشم و درس خوندن و پژوهش در اون محیط ها رو تجربه کنم...
در کنار همه اینها به هر حال داشتن شغل مناسب هم اهمیت داره که درسته در موقعیت فعلی درس خوندن بهترین راه رسیدن به شغل مناسب نیست، اما برای کسایی که به درس خوندن و پژوهش علاقه دارن، راه خوبی است



3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟

در کل من با توجه به اینکه توی دوره کارشناسی مطالعه خوبی نداشتم، پایه خیلی ضعیفی داشتم، به خصوص در درس الکترونیک، کلا با این درس مشکل داشتم و اصلا ارتباط برقرار نمی کردم، الکترونیک 1 رو افتادم و دفعه دوم با 15 پاس شدم، الکترونیک 2 هم با 10 پاس شدم
بهترین پایه هم در درس سیگنال داشتم که همین باعث شد دست کم بگیرم این درس رو و به درصدی که میخوام نرسم
پایه درسهای ریاضی، مدار، کنترل و ماشینم هم ضعیف بود...



4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟

من بار دوم بود که شرکت میکردم، دفعه اول به صورت آزمایشی بود و هیچ مطالعه ای مختص کنکور نداشتم، رتبه ام هم 15 هزار شده بود (2تا صفر ناقابل تونستم از جلوش کم کنم!)


5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟

تقریبا از اواخر تیر شروع به مطالعه کردم، اوایل با توجه به عادت نداشتن به مطالعه طولانی و پیوسته، روزانه بیش از 3، 4 ساعت نمیتونستم مطالعه کنم، گاهی هم که ساعت مطالعه رو زیاد میکردم، تا یکی دو روز بعد اصلا نمیتونستم بخونم، اما کم کم با عادت کردن، هر هفته مقداری به ساعت مطالعم اضافه میشد که تا اواخر تابستون به طور میانگین بین 7 تا 9 ساعت روزانه مطالعه میکردم
بعد از اینکه دور اول دروس رو تموم کردم، در اوایل پاییز با افت شدید ساعت مطالعه و بازده روبه رو شدم، از دلایلش فکر میکنم این بود من بیشتر علاقه به خوندن مطالب درس داشتم تا تست زدنو این که برای بعد از تموم کردن دور اول برنامه مناسبی نریخته بودم و کمی سر در گم شده بودم... اما خوشبختانه برنامه آزمون ها باعث میشد حداقل مرور درسهارو به خوبی انجام بدم و تستها رو دست و پا شکسته برسونم، اما در زمستان و در زمانهای نزدیک کنکور دوباره بازدهی خوبی پیدا کردم و ساعت مطالعم بالا رفت که از دلایلش استرس نزدیکی کنکور و کمی هم انگیزه جبران کم کاری های پاییز بود...


6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟

نه، همونطور که عرض کردم، من واحدهای درسیم تموم شده بود و وقتم برای مطالعه، آزاد بود
من در خانه میخوندم، همونطور که در یکی از پستهام در انجمن گفتم، مکان مطالعه بسیار بسیار مهم هست و کاملا شخصی هست، یعنی اینجور نیست که بگیم رتبه 1 کجا خونده ما هم اونجا بخونیم خوبه! مکان مطالعه باید جایی باشه که شما هنگام مطالعه در اونجا بیشترین احساس آرامش و راحتی و کمترین عوامل بهم زننده تمرکز رو دارید، بهتر هست که محل مطالعه جایی باشه که شما اونجا فقط و فقط مطالعه میکنید، یعنی با جای استراحت و تفریح شما یکی نباشه. یکی از ویژگی هایی که ذهن انسان داره اینه که به محض اینکه از مطالعه خسته میشه، میل داره به یه وسیله تفریحی شما رو مشغول کنه، و اگه این وسیله در نزدیکی شما باشه این اتفاق با کوچکترین خستگی (یا نفهمیدن یه قسمت خاص از درس) براتون میافته و دیگه میلی به ادامه درس خوندن نخواهید داشت، پس به نظر من محل درس خوندنتون رو اختصاصی کنید، وقتی به این شکل عمل کنید در محل درس خوندن از مطالعه لذت می برید و بازدهتون بالا میره، هم اینکه در محل تفریح بیشتر بهتون خوش میگذره و استراحت واقعی میکنید



7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟

من از اول هم به رتبه خاصی فکر نمیکردم، بیشتر هدفم این بود که بتونم توی یکی از دانشگاه های خوب تهران قبول شم، خوب این خودش مسلما رتبه ی خوبی میخواد،علاقم به رتبه زیر 100 بود، چون واسه رسیدن به هدفم که کنترل دانشگاه تهران بود کفایت میکرد و دیگه فرقی نداشت که 1 بشم یا 100، در انتهای پاییز با توجه به پایین اومدن بازدهیم کمی از هدفم دور میدیدم خودم رو، همچنان تا نزدیکی های کنکور خیلی به رتبه خوب خوشبین نبودم اما یک هفته وقفه ای که در برگزاری کنکور افتاد باعث شد بتونم روحیه خودم رو تا حدودی برگردونم و اگه اشتباه وارد کردن گزینه در سرجلسه برام اتفاق نمیافتاد الان رتبه زیر 100 داشتم... که فکر میکنم چیز دور از دسترسی هم نبود...
در مجموع فکر میکنم رقابت توی رتبه های پایین تر میلی متری هست جوری که روحیات شما درصد قابل توجهی تاثیر گذار هست توی نتیجه کنکور...


8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟

من خودم هم گه گاه سراغ این کارنامه ها میرفتم، نمیشه به بچه ها گفت که این کار رو اصلا انجام ندن، به هر حال این میل تو همه تقریبا وجود داره که بدونن با چه عملکردی چه نتیجه ای میگیرن، اما چیزی که میتونم بهشون بگم اینه که به هیچ وجه برای خودشون درصد سازی نکنن! به هیچ وجه! شما اصلا نمیتونید درصدهای خودتون رو سر جلسه تنظیم کنید، چون سطح سوالات درسهای مختلف هر سال تغییر میکنه و اگر درصدسازی کرده باشید و سر جلسه بهش نرسید به شدت دچار افت روحیه میشید
یه نکته ی دیگه هم اینکه شما نمیتونید واسه یه رتبه خاص که باهاش میشه یه رشته-دانشگاه خاص رو قبول شد درس بخونید، چون با اینکه شما چندین دوره سوالهای کنکورهای گذشته رو دیدید و حتی قبلا هم سر جلسه کنکور نشستید، اما کنکور هر سال برای خودش داستان متفاوتی داره و هیچ کس نمیدونه که قراره با چه جور سوالایی و چه شرایطی مواجه بشه که براش برنامه ریزی کنه! پس شما صرفا باید برای بهترین نتیجه تلاش کنید



9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟

نه من ابتدای راه، روز جمعه رو خالی گذاشته بودم و فقط زمانی که توی طول هفته از برنامه عقب میافتادم، یه مقداری رو توی جمعه جبران میکردم
یه نکته ای که خیلی به من کمک میکرد این بود که برنامه ای که داشتم به این شکل نبود که از اول هفته مشخص کنم که شنبه این درس، یکشنبه فلان درس، ... من یک روز رو به دو قسمت مطالعاتی صبح و بعد از ظهر تقسیم کرده بودم، یک ترتیبی برای دروس مشخص کرده بودم و بسته به اولویت و اهمیت اون درس ساعتی رو اختصاص میدادم، وقتی مطالعه اون درس تموم میشد میرفتم سراغ بعدی، با این کار اگر به فرض یه نصف روز نمیتونستم درس رو مطالعه کنم، اون درس رو در نصف بعدی مطالعه میکردم و دیگه نگرانی اینکه این درس عقب بیافته و کی جبرانش کنم رو نداشتم



10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟

به نظر من توی مسیر کنکور، محکم برداشتن گام اول یعنی شروع کردن به مطالعه به شکل معقول! یعنی با ساعت مطالعه ای که بهش عادت داریم حتی اگه 30 دقیقه در روز باشه! این شروع خیلی محکم تر از اینه که منی که هفته ای 3 ساعت هم درس نمیخوندم بخوام با روزانه 7، 8 ساعت شروع کنم! خوب مسلما به هفته دوم نرسیده زده میشم و فکر میکنم توانایی این کار رو ندارم و ...
با انرژی شروع کردن یه معنی با ساعت مطالعه بالا شروع کردن نیست! به معنی داشتن یه انگیزه قوی و یه هدف استواره! دیگه ضرب المثل "رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود" رو هممون میدونیم، به نظرم این بهترین جمله ای هست که میشه واسه مسیر چند ماهه کنکور در نظر گرفت...
 

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
پست 2

پست 2

11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟

من با مطالعه همه دروس شروع کردم، یعنی از همون ابتدا همه درسها رو باهم پیش میبردم، اکثر مشاورا میگن که این کار درست نیست و ... که قطعا خودتون شنیدید حرفاشون رو اما هیچ مشاوری نمیتونه واسه همه یه نسخه بپیچه! واسه من آرمین بهترین نوع خوندن همین موازی خوندن همه دروس بود به چند دلیل، اینکه وقتی چند درس رو میخونم دائما به فکر این هستم که بقیه دروس رو باید کی بخونم، چجوری میشه، میرسم یا نمی رسم و ... که این هم تمرکز رو از بین میبره و هم استرس زیادی به وجود میاره، دلیل دیگه اینکه فراموشیم در این حالت کمتر از حالت چند درس چند درس هست، چون هر هفته حداقل یک بار مطالعه و یک بار مرور اون درس رو داشتم و از هیچ درسی در هیچ مقطعی فاصله نگرفتم. یکی دیگه از دلایل اینکه میشه ضعف توی درس خاص رو زود فهمید و براش راه حل مناسب پیدا کرد، من با این کار تونستم خیلی زود به ضعفم توی الکترونیک پی ببرم و توی پاییز با کلاس رفتن مشکلم رو حل کنم، در حالی که اگه الکترونیک رو میذاشتم واسه پاییز، با به مشکل خوردن توی این درس فرصت چندانی برای جبران نداشتم و ممکن بود روحیم رو به کلی از دست بدم...

اما این نسخه ای بود که من واسه خودم پیچیدم، شما باید نسخه خودتون رو با توجه به شرایط روحی خودتون بپیچید... اصلا هم به این فکر نکنید که فلان رتبه تک رقمی این کار رو کرد، من هم باید همون کار رو کنم تا موفق شم!



12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟

من برنامه ریزی درس به درس و اونجور که مشخص کنم فلان روز فلان درس رو از اینجا تا اونجا بخونم نداشتم...
فقط یه دید کلی داشتم که با یه ترتیبی که واسه دروس مشخص کرده بودم، پیش برم، به طور مثال ترتیبی به این صورت: کنترل، ماشین، معادلات،
سیگنال، مدار، الکترونیک، ریاضی مهدسی در نظر میگرفتم، برای هر درس یه نصف روز اختصاص میدادم، به جز ماشین و معادلات که با توجه به حجم کم معادلات و اهمیت کمی که ماشین برام داشت، هر دوی این دو درس در یک نصف روز قرار میگرفت، پس در کل 6 نصف روز برای یک دور گردش برنامه لازم بود که میشه 3 روز، 3 روز هم به همین ترتیب برای مرور و تست و درصورت امکان مطالعه قسمت جدید از اون درس، حالا اگه به هردلیلی هر نصف روز برنامش انجام نشه، به نصف روز بعدی منتقل میشد و با همون ترتیب برنامه ادامه پیدا میکرد، به این ترتیب برنامه محدود به هفته نمیشد و با عقب افتادن احتمالی قسمتی از اون، بدون هیچ خللی از همون قسمت برنامه ادامه پیدا میکرد...


13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟

مسلما زدن همه تست ها خیلی خوب و مفید هست، اما توی دور اول تمرکز باید بیشتر روی یادگیری و تسلط رو مباحث درس با زدن تعدادی تست انتخاب شده باشه، چون احتمالا اگه بخواید توی دور اول همه تست ها رو بزنید با مشکل زمانی مواجه میشید، بعد از تموم شدن دور اول توی دور دوم با خیال راحت که تونستید یک دور همه مباحث رو بخونید مرور میکنید و تست ها رو تا حد ممکن میزنید...


14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟

من تقریبا هیچ تستی قبل از سال 80 نزدم(به جز تستهای انتخاب شده داخل کتاب ها و جزوات)، کلا در قسمت تست زنی مشکل داشتم و همین باعث شد به نتیجه دلخواهم نرسم، توی دوره بعد از تابستون که اکثرش رو برای تست زنی انتخاب کرده بودم، عملکردم خوب نبود و تعداد خیلی کمی تست زدم که خودش رو توی دروس ریاضی و مدار و ماشین نشون داد، همچنین توی سیگنال که با توجه به اینکه توی این درس قوی بودم و انتظارم درصد بالا بود ولی به خاطر کم تست زدن نتونستم به نتیجه دلخواهم برسم

سال تستها بنظرم اهمیت چندانی نداره، بیشتر روی این دقت کنید که تستها تا چه حد به تسلط و دانش شما اضافه میکنن
با این موضوع هم که تستهای جدید رو برای اواخر و نزدیک کنکور نگه داریم اصلا موافق نیستم، با این کار بهترین تستهایی که در اختیار دارید رو عملا میسوزونید! چون در نزدیکی کنکور با توجه به استرسی که دارید روی این تستها نمیتونید خوب تمرکز کنید، تستهای سالهای اخیر باید چندین بار در طول مطالعتون حل و تحلیل بشه و نکاتی که درونشون هست رو ریز به ریز و از همه جهات بررسی کنید و راه های خلاقانه خودتون رو روشون امتحان کنید


15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟

به دروس کنترل و سیگنال به شدت علاقه داشتم و خیلی لذت میبردم از خوندنشون، اما با درس الکترونیک چندان میونه ام خوب نبود، اما دلیلش ذهنیت بد و پایه ضعیفم از دوره دانشگاه بود که با کلاس رفتن توی پاییز به کلی دیدم عوض شد و خیلی خیلی درس شیرینی شد برام...


16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟

طبیعتا از این موارد داشتم، ولی خب فکر کردن به اینکه با چه انگیزه ای توی این راه اومدید و رسیدن به هدف چقدر براتون مهمه میتونه این مشکلات رو برطرف کنه...


17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟

تمرکز ذهنی نیاز به تمرین و قرار دادن خودتون توی شرایط مناسب داره، همونطور که قبلا گفتم محل درس خوندنتون باید اختصاصی برای مطالعه درس باشه و توی اون قسمت هیچ کار دیگه ای نداشته باشید تا فکرتون رو به جای دیگه ای نبره، گوشی، تبلت، لپ تاپ و ... باید توی محیط استراحتتون باشه و توی محیط استراحت هم نباید خبری از درس باشه...


18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟

ساعت مطالعه همونطور که عرض کردم باید با مقداری که شما به اون عادت دارید شروع بشه و به تدریج و خیلی آهسته زیاد بشه، نگرانی در این مورد طبیعی اما بی مورد هست، شما اگه در ابتدا با ساعت مطالعه کم اما برای چندین روز به صورت پیوسته و بدون وقفه شروع کنید به صورت خودکار کم کم میل به زیاد کردن ساعت مطالعه خواهید داشت بدون اینکه فشاری رو احساس کنید
تنظیم ساعت خواب و مطالعه هم باید با توجه به ویژگی های خودتون انجام بشه، اینکه در چه ساعاتی از روز یا شب بهتر مطالعه میکنید و بازده بیشتری دارید، چندان لزومی نداره که صبح خیلی زود از خواب بیدار بشید... من خودم چند روز با زور ساعت 7 8 صبح بیدار میشدم اما بعد از یکی دو ساعت ذهنم کند میشد و خوابم میگرفت... برای همین صبح خیلی زود بیدار شدن رو کنار گذاشتم از انتهای برنامه ساعت مطالعه رو بیشتر کردم...


19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟

در تمامی طول تحصیلم با خلاصه نویسی مشکل داشتم و همیشه فقط وقتم رو میگرفت و اصلا فرصت مطالعه خلاصه ها رو پیدا نمیکردم... برای کنکور هیچ خلاصه ای ننوشتم و خیلی هم راضی ام از اینکار!!! چون بیخودی وقتم رو تلف نکردم...
اگه با خلاصه نویسی میونه خوبی ندارید خیلی راحت بذاریدش کنار! هیچ لزومی نداره همه موفق ها خلاصی نویسی داشته باشن! من در نزدیکی کنکور خیلی خوب میدونستم که کجاهای جزوه ها و کتابها کلیت مطلب رو بهم میده و حکم همون خلاصه رو برام داره...


20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟

با تمام انرژی و علاقه راهتون رو شروع کنید و از خوندن لذت ببرید، اصلا به این فکر نکنید که به اجبار توی این راه هستید... برای من که خیلی خیلی دوره لذت بخشی بود و الان میتونم بگم درس خوندن از راحت ترین کارهایی هست که میتونیم انجام بدیم...
من تا آخر تابستون اکثر درسهام رو تقریبا تموم کرده بودم، به جز الکترونیک که به مشکل خورده بودم...
 
آخرین ویرایش:

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
پست 3

پست 3

21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟

بله، آزمون های بینش رو شرکت میکردم، دروس زبان، مدار و ماشینش چندان تعریفی نداشت، اما دروس ریاضی کنترل، سیگنال و الکترونیک رو خیلی به منظرم خوب بودن، اما از لحاظ کیفیت برگزاری و پاسخ نامه، ضعیف بود، ولی در کل من راضی بودم و اگه دوباره بخوام انتخاب کنم همین بینش رو انتخاب میکنم، رتبه هام رو دقیقا یادم نیست، بهترین رتبه هام بین 5 تا 9 بود، چند تا توی بازه 20 تا 60 داشتم، بدترینش هم اخرین ازمونم بود که بالای 100 شدم و به نظرم مثبت ترین ازمونم بود، چون به طور کلی دیدم رو نسبت به آزمون دادن باز کرد و فهمیدم که آزمون دادن خودش هنر میخواد...


22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟

خیلی خیلی زیاد! حتی اگه آزمون شرکت کردن براتون مقدور نیست، توی خونه آزمون دادن رو با نزدیک کردن شرایط به شرایط جلسه تمرین کنید... لزومی نداره خیلی زود و تعداد بالا آزمون شرکت کنید، فک میکنم 3 آزمون جامع هم کفایت میکنه، ولی باید خیلی خوب تمرین کنید تا بتونید تو جلسه آزمون اصلی شرایط رو کنترل کنید...


23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟

به نظرم هدف از شرکت در آزمون فقط و فقط باید تمرین خوب آزمون دادن باشه، یعنی تنظیم زمان بندی و ترتیب دروس، استفاده بهینه از قسمت سفید سوالات برای نوشتن راه حل، تنظیم نگه داشتن انرژی بدن با خوراکی ها مناسب، عادت کردن به پیوسته نشستن در یک نقطه و ... که با شرکت در آزمون هر موسسه ای میتونید اینها رو تمرین کنید

اما برای انتخاب بین موسسات، باید ببینید از بین تعداد شرکت کنندگان، کیفیت سوالات و پاسخ نامه، سرعت ارائه پاسخ نامه و مواردی این چنین کدوم براتو مهم تر هست که بتونید انتخاب راحتی داشته باشید...


24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟

من به شخصه کیفیت سوالات رو به جامعه آماری ترجیح میدم... چون جامع آماری هیچ دردی رو دوا نمیکنه، شما باید خودتون رو با خودتون مقایسه کنید، پیشرفتتون رو نسبت به دیروز خودتون مقایسه کنید، حداقل اگر کیفیت سوالات بالا باشه سنجش خوبی از خودتون خواهید داشت و بهتر مطالبی که بلدید مورد سنجش قرار میگیره...


25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟

فقط سوالات موسسه ای که آزمونهاش رو شرکت میکردم بعد از هر آزمون بررسی میکردم، فرصت برای بررسی موسسات دیگه نداشتم چون هنوز سوالات کنکور رو به خوبی بررسی نکرده بودم
بین هر دو آزمون با توجه به اینکه یک دور دروس رو تموم کرده بودم، هفته اول مطالب مرتبط با آزمون رو مرور میکردم و هفته دوم تستهای اون قسمت رو میزدم، فقط هم با برنامه آزمون پیش میرفتم
 

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
پست 4

پست 4

26- زبان:
با توجه به درصدی که در این درس کسب کردید ایا صرفا تست های درک مطلب را زدید یا خیر تست های لغت یا گرامر را هم زدید؟ایا خواندن گرامر را به داوطلبان توصیه می کنید؟یا صرفا روی درک مطلب و لغات کار کنند؟کلا چه توصیه ای در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس در رابطه با داوطلبانی که دارای پایه ی ضعیف یا متوسط در این درس هستند دارید؟

من پایه ضعیفی در درس زبان داشتم، توی برنامه هام تقریبا جایی رو به زبان اختصاص ندادم جز زمان اندکی که گرامرهایی که از قبل بلد بودم رو مرور کردم...
من تجربه چندانی در درس زبان ندارم که بخوام توصیه ای بکنم، اما برای کسایی که زبان ضعیفی دارند اما تا حدودی زمینه خوبی دارن پیشنهاد میکنم تستهای درک مطلب رو از دست ندن، با تکنیک هایی که هست بدون اینکه لغت جدید بخواید یاد بگیرید یا درس جدید بخونید چندین تست از این قسمت رو به راحتی میتونید بزنید تا زبانتون سفید نمونه، به طور مثال تستهای هستن با این مضمون که یک کلمه خاص به چه بخش یا کلمه ای از جمله اشاره میکنه، این تستها با کمی تمرین به راحتی قابل پاسخ خواهند بود...
من خودم لغات رو به طور کلی حذف کردم، چون دوستانی که قوی بودند هم مشکل داشتند... از 5 تست گرامر 4 تست زدم که همه درست بود... 4 تست درک مطلب هم زدم که یکی با بی دقتی غلط شد...


27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

من دروس ریاضی مهندسی و معادلات رو از جزوه کلاسی آقای معتقدی که برای کنکور 92 بود مطالعه کردم و آمار رو حذف کردم...
از جزوه ایشون خیلی خیلی راضی بودم مخصوصا معادلات... بسیار مختصر و مفید، من تنها اشکالم کم تست زدن در این درس بود... بهتون توصیه میکنم تا میتونید برای ریاضی تست بزنید، تستهای برق، کامپیوتر، مکانیک، ریاضی محض ... درس بسیار مهارتی ای هست و با تست زدن زیاد میتونید این مهارت رو کسب کنید...
در نزدیکی کنکور انتظارم 30 40 درصد بود که تونستم بهش برسم (40 زدم اما یک گزینه رو اشتباه وارد کردم)


28-مدار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

این درس رو از جزوه آقای کهن خوندم، تقریبا راضی بودم اما منبع ایده آلی نیستش... ولی من اگه مجددا بخوام بخونم باز هم جزوه ایشون رو میخونم و تغییری که میدم در بیشتر تست زدن برای این درس هست... درصدی که انتظار داشتم بالا 60 بود اما سر جلسه نتونستم تمرکز کافی رو این درس پیدا کنم، در حالی که در منزل با نگاه 2 سوال دیگه رو حل کردم...
فکر میکنم کتاب خیلی خوبی در زمینه مدار نداریم و بچه ها باید با تسلط به تستها توانایی خودشون رو بالا ببرن...


29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

برای این درس در تابستان کلاس دکتر شیرین آبادی رو شرکت کردم و فقط جزوه ایشون رو مطالعه کردم، خیلی خیلی راضی بودم و دیدم نسبت به کنترل خیلی متحول شد، با توجه به شرایط سوالات کنترل حتی درصد 0 هم برام دور از ذهن نبود، اما در کل از درصدم راضی ام با اینکه 2 سوال ساده رو از دست دادم...
توصیه ای که به دوستان میتونم بکنم اینکه این درس رو خیلی خیلی عمیق و مفهموی بخونن و از هیچ نکته ای ساده نگذرن، تقریبا حفظیاتی نداره این درس جز موارد خاص و اکثر سوالاتش با دونستن مفاهیم خیلی سریع حل میشن و راه حل طولانی ای ندارن...
سوالات از سال 89 به بعد برق رو توجه ویژه ای روش داشته باشید...


30- تجزیه و تحلیل سیستم ها
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

من در این درس از دانشگاه پایه خوبی داشتم با توجه به اینکه با استاد خیلی خوبی این درس و درس مخابرات 1 که خیلی مرتبط با سیگنال هست رو گذروندم، اما همین پایه خوب خودش باعث اعتماد به نفس بی جا و دست کم گرفتن این درس شد و نتونستم به درصد دلخواهم برسم، ابتدای راه کنکور برای این درس بالا 60 رو در نظر گرفته بودم اما نزدیکی کنکور همین حدود 50 که زدم...
سیگنال درسی هست که نکات تستی بدون دونستن مفاهیم اصلا به دردتون نمیخوره، نکات رو خودتون باید در طول مطالعه و رسیدن به عمق مطالب در بیارید و ازشون استفاده کنید... درسی هست که راه حل های میانبری بسیاری درش میشه پیدا کرد به شرطی که به تسلط کافی رسیده باشید...
منبع مطالعاتی من کتاب آقای کهن در کنار خلاصه درس و تستهای تالیفی کتاب مومن زاده بود...


31- الکترونیک:
با توجه به کسب درصد بسیار خوبی نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

این درس تا پایان تابستان نقطه ضعف و عامل استرس من بود، اما در پاییز با شرکت در کلاس آقای باغستانی تونستم به تسلط خیلی خوبی برسم و اعتماد به نفسم توی این درس خیلی بالا رفت...
قبل از کنکور حداقل درصدی که برای خودم در نظر میگرفتم 50 بود و انتظار درصدی بالاتر از 70 رو داشتم، اما در جلسه با ذهنیت غلطی که پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که الکترونیک امسال سوالات سختی داشته و درصد 50 قانع شدم در صورتی که الکترونیک مثل هر سال ساده بود و من چندین سوال ساده رو به خاطر گول ظاهر سوالات رو خوردن از دست دادم...
پیشنهادم برای الکترونیک تمرین خیلی زیاد و طبقه بندی نوع سوالات در ذهن هست... با توجه به تشابه بسیاری از قسمتهای الکترونیک به هم دیگه، باید به طبقه بندی قسمتهای مختلف توجه ویژه کرد...


32-ماشین های الکتریکی:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

برای درس ماشین جزوه آقای حلم زاده رو مطالعه کردم، جزوه خوبی بود، اما من اهمیت چندانی به این درس ندادم و نسبت به سایر دروس خیلی خیلی کمتر مطالعه کردم، اما با توجه به اینکه اکثر کنترلی ها این درس رو پایین میزنن، بالا زدن این درس خیلی خیلی میتونه بهشون کمک کنه تا تراز خیلی خوبی برای خودشون کسب کنن...


33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟

من با توجه به اینکه سال اولم بود که برای کنکور میخوندم، تجربه چندانی در این زمینه ندارم، اما به نظرم باید اشکال کار رو پیدا کنن، چون مسلما اینجور نیست که همه چیز درست بوده و درصد بدی کسب کنن... به طور مثال با یکی از دوستانم که صحبت میکردم میگفت که من الکترونیک رو خیلی خیلی خوب خوندم ولی نتونستم درصد خوبی بزنم، میخوام الکترونیک رو حذف کنم، من بعد از صحبت کردن باهاش فهمیدم که موقع زدن تستها به محض اینکه راه حلی به ذهنش نمیرسیده بدون هیچ تلاشی به راه حل تست مراجعه میکرده و فکر میکرده که دیگه با خوندن جواب به تسلط رسیده...
فکر میکنم هر کسی میتونه اشکال خودش رو پیدا کنه، فقط باید سعی کنه واقع بین باشه و سریع نگه که من از این درس خوشم نمیاد و حذفش میکنم...


34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟

لذت بردن از درس خوندن، انگیزه رسیدن به هدف، اعتماد به راهی که میرم و در نهایت از همه مهم تر حمایت خانواده ...


35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید

ممنونم از مدیریت و جناب پایدار که این حرکت مثبت رو به راه انداختن، انشاالله که صحبت های من و سایر دوستان بتونه کمکی هر چند اندک در جهت روشن تر شدن مسیر کنکور ارشد برای دوستانم بکنه

موفق باشید و
قول بدید که یه پایان شیرین رو رقم بزنید . . . ! ! !
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با تشکر از تمامی دوستان که وقت گذاشتن و سوالات را پاسخ دادن تا دوستان جدید بتونن راه خودشون را پیدا کنن، به نظر من ارزش انتقال تجربه از هر کاری بالاتر هست، اگه یکی از جملات هم راه یک نفر را هموار کنه تاپیک به هدف خودش رسیده.

همچنین از دوست عزیز جناب Paydar91 هم تشکر میکنیم که کلا ایده و اجرای این تاپیک بر عهده ایشون بود.

انشالله اگه دورهای بعدی هم باشه این تاپیک با همکاری ایشون ادامه پیدا میکنه.

ظاهرا پاسخ یکی از دوستان باقی مونده، من به هر حال تاپیک را قفل میکنم اگه خواستن پاسخ بدن به من یا دستیار عزیز آقا مصطفی پیام بدن تا تاپیک را بازگشایی کنیم.


موفق باشید./.
 

navidba

عضو جدید
مطالبی برای چمع بندی:
سلام....بهترین زمان واسه جمع بندی وقتیه که شما تو همه درسا مسلط شده باشین که هرچه زودتر باشه بهتره...تمامه دروس رو از خلاصه بخونین و تست رو فول بزنین....دو هفته مونده به کنکور هم تستا 4 سال اخیر رو بزنین و حفظ کنین چون تکرار میشه...از الان به بعد سوال تالیفی نزنین...هر مبحثی رو که تا الان نخوندین و احساس می کنین سخته نخونین که فایده نداره ، فدای بقیه بخشا کنین...من خودم کلا زبان و نیمه دوم مغناطیس رو حذف کرده بودم...آزمون آزمایشی ها هم زیاد بررسی سوالا لازم نیست...همین که ببینین چندم میشین کافیه...اگه سوالا هم بین دو گزینه شک دارین عقل حکم می کنه یکی رو بزنین ...اگه دو تا سوال رو دو گزینه شانسی بزنین یکی درست و یکی غلط بشه بازم سود کردین...به نظرم این ماه های آخر زیاد اینترنت نیاین و این سایت هم نیاید ، من خودم اصلا این سایت نمیومدم ، الکی استرس ایجاد می کنه...سر جلسه استرس نداشته باشین ، روزای قبلش ویتامین سی بخورین سرما نخورین....رتبه زیر 100 اوردن راحته ، اکثرن فکر می کنین هیچی بلد نیستین و میرین سر جلسه از ما هم که حالا چیز خاصی نیستیم رتبه بهتری میارین....
موفق باشین
اگه سوالی بود ایمیل بزنین بهم...اینجا تقریبا اصلا نمیام....
 

علی121

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان..خدا قوت..
سعی میکنم جواب سوالات دوستان رو به صورت کلی بگم و وارد جزئیات هم نشم.
به نظر من الان زمانی هست که دوستان عزیزمون بایستی حداقل در مرحله ای باشند که تا آخر آذر ماه مطالبی رو که از ابتدا مدنظرشون بوده تموم کرده باشند..البته بگم اگر از سایر دوستان کسانی هستند که هنوز به این مرحله نرسیدند هم نگران و یا دچار استرس نشند..حرفهایی که من میزنم با در نظر گرفتن ایده ال هاست اما ما همیشه طبق ایده ال عمل نمیکنیم.پس اصلا نگران نباشند و با نهایت ارامش به خوندن خودشون ادامه بدند و سعی کنند هر چه سریعتر مطالب رو تا یک حد مطلوب و قابل قبولی تموم کنند.پس با فرض اتمام مطالب تا اخر آذر ماه..شما حدودا 45 روز تا کنکور وقت دارید..که از مهمترین روزهای دوره مطالعتون هست.و همین 45 روز خیلی از رتبه ها رو جابجا میکنه..پیشنهاد من این هست که این 45 روز رو به دو قسمت تقسیم کنید..قسمتی برای جمع بندی..قسمتی برای منحصرا تستهای جامع سالهای گذشته.حالا هر کس بر اساس تصمیم خودش میتونه این مدت زمان رو تعیین کنه..به نظرم دو هفته رو کاملا به تستهای جامع سالهای گذشته و بررسی دقیق اونها بپردازید.بقیه روزهای باقیمانده رو هم به بررسی خلاصه نویسیها ،نکات مهم کتاب که با علامت مشخص کردید و تستهای ستاره دار بپردازید و سعی کنید از دیدگاه خودتون کاملا به این نتیجه برسید که من الان به یه سطح مطلوب رسیدم و به عبارتی از خودتون و عملکردتون راضی بشید.از طرف دیگه سعی کنید تنها سوالات کنکورهای سالهای گذشته رو به صورت خیلی خوب بررسی کنید و اگر باز هم دیدید وقت دارید ،سوالات تالیفی (البته استاندارد) رو هم کار کنید..ولی حواستون باشه..شما هر چند بار هم که کتاب را بخوانید و بهش هم تسلط داشته باشید ، اینکه از اون درس سوالی مطرح بشه که نتونید بهش جواب بدید ،غیر ممکن نیست..پس اگر نتونستید به سوالی پاسخ بدید به هیچ عنوان دست و پای خودتون رو گم نکنید.و خیلی با آرامش باهاش برخورد کنید.سر سوالهای چالشی زیاد وقت نگذارید..مخصوصا سر جلسه کنکور..چرا که به راحتی میتونن باعث شن که شما نتونید برید سر سوالات بعدی و درصد شما رو هم به طور ویژه ای پایین بیارن..کنارش علامت بذارید..اگر وقت کردید به سوالات چالشی هم جواب بدید.همینطور به هیچ عنوان از خودتون توقع فلان درصد از فلان درس رو نداشته باشید.فقط سعی کنید تمام توان خودتون رو بذارید..مسلما اگر درسی برای شما سخته و احساس میکنید قادر به پاسخگویی نیستید،این شرایط برای بقیه هم هست و فقط تو نیستی..

اما در پایان باید عرض کنم..این مسیر هم یکی دیگر از پل ها و موانع بی شمار زندگیست..یا باید از اون گذشت یا باید در حسرت اینکه پس از این پل چه خواهد بود ،ماند..
مسلما تمامی شما عزیزانی که این پست رو مطالعه میفرمایید ، در صدد رد شدن از این پل و رسیدن به درجات بالای علمی هستید(که بی شک موفق خواهید شد)،اما من این موضوع رو بارها و بارها گفتم ،باز هم میگم ، که یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت ،آرامش است..بنابراین هر چقدر هم مشکل دارید ،برای این مدت باقیمونده ،همشونو دفن کنید و بریزید دور..فقط هدف رو ببینید تا این تلاش شما خدایی نکرده بی ثمر نمونه..سر جلسه کنکور هم خیلی ریلکس برید و مزد زحماتتونو بگیرید..زحمات شما بی جواب نخواهند ماند ، مطمئن باشید..این مدت رو با ارامش بخونید و پیش برید و توکلتون هم به خدا باشه..انشالله همه به اون چیزی که میخواید برسید..سعی کنید شب ها زیاد بیدار نمونید.غذای چرب نخورید..سر جلسه اگه تونستید با خودتون آب قند ببرید(خنک بنوشید:D)..آهنگ غمگین گوش ندید مثه من..شادمهر گوش ندید..و پیش به سوی موفقیت همه دوستان عزیزموون..
اما جدا از همه این صحبت ها، توصیه من رو راجع به گوش ندادن به موسیقی غمگین و شادمهر جدی بگیرید
موفق باشید:gol:
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
درود به همه دوستای خوبم،
خیلی دوست داشتم کامل و مفصل همه چیز رو توضیح می‌دادم، اما متاسفانه تا چند هفته آینده امتحانات پایان ترم شروع میشن و پروژه ها هم از یک طرف اجازه این کار رو نمیدن.
من توی این دو سال هر چقدر اطلاعات در مورد کنکور داشتم رو توی فوروم نوشتم، خیلی از چیزایی که قبلاً نوشتم رو شاید دیگه الان نتونم به اون خوبی بنویسم.
از کنکور 92 دو سال میگذره و ممکنه توی این دو سال کتابای جدید و روش‌های جدید برای کنکور اومده باشه، ولی بیس همه اینها یکی هست.
بنابراین من همون مطالبی که قبلاً نوشته بودم رو در اینجا کپی میکنم، سعی میکنم تغییری اگه نیاز بود هم توی این مطالب انجام بدم، با این حال اگر کم و کاستی توی نوشته هام بود خوشحال میشم بتونم کمک بیشتری انجام بدم.

برای جمع بندی من از روش مهندس اسلام پناه (با کمی تغییر) استفاده کردم و واقعاً هم راضی بودم. البته اینم بگم که این روش متعلق به جناب اسلام پناه نیست و از سالهای خیلی قبل داره اجرا میشه. (یادمه قلم چی هم روش مشابه به همین رو داشت)
یه ماه آخر قبل از کنکور تاثیر خیلی زیادی رو بهتر شدن رتبم داشت و فکر میکنم اگه پارسال جمع بندی رو به درستی انجام نمیدادم رتبم 4رقمی میشد.
ممکنه الان فکر کنید (یا مثلاً نتیجه آزموناتون این باشه) که رتبه ای که میارید سه چهار برابر اون چیزی بوده که انتظار داشتید، اما بدون هیچ اغراقی، توی این یک ماه میتونید رتبتون رو از اون چیزی که انتظار داشتید هم بهتر کنید.
در واقع باید بگم که همه تلاشی که تا الان کردید یه طرف، و اینکه توی این یک ماه چی کار میکنید هم یه طرف...
و اما متنی که در ادامه می‌بینید رو زمانی نوشته بودم که دوران جمع‌بندی رو شروع کردم، پس شما اگر هنوز به زمان جمع‌بندی نرسیدید خودتون شیفت زمانی رو نسبت به متن انجام بدید:

امروز کليپ صوتي جمع بندي اسلام پناه رو تا آخر گوش دادم. متاسفانه کيفيتش خيلي پايين بود و بعضي از جاهاش رو اصلاً متوجه نشدم.
صحبتاي خيلي مفيدي توش بود و يه سري نکاتي که گفت واقعاً براي من کاربردي بود. خلاصه قسمتاي مهمش را براتون مينويسم. البته يه مقدارش رو با حرفاي خودم قاطي کردم!


توي دوره اي که درس ميخونيد، يه ماه آخر از چند ماه قبلي که خونديد خيلي مهمتره. در واقع همه چيز توي اين يه ماه تعيين ميشه. براي مثال شخصي که توي کنکوراي آزمايشي رتبش حوالي 400 بوده با اجراي اين روش جمع بندي، ميتونه رتبه خودش رو به زير 100 برسونه (که همچين اشخاصي هم زياد بودن)

کار اصلي شما توي دوره جمع بندي در درجه اول اينه که از خودتون آزمون کنکوراي سالاي گذشته رو بگیرید. نيازي هم نيست همه رو حل کنيد، 5 تا 10 دوره آخر کنکور کافي هست. پيشنهاد من 84 به بعد هست. (يعني جلد سوم دانشگاه تهران)
روشي که اسلام پناه پيشنهاد داد اين بود که اول آخرين کنکور رو حل کنيد (يعني 91) و بعد از اون 90 و بعد 89 و ... تا جايي که فرصت کرديد ادامه بديد. براي مثال يه نفر تا 84 حل ميکنه ولي يه نفر ديگه بيشتر از 86 فرصت نميکنه حل کنه.
براي هر آزمون يه دوره 2 یا 3 روزه وقت کافيه. (که مدتش بستگي به سطح خودتون داره) کاري که توي هر دوره بايد انجام بديد، علاوه بر اينکه از خودتون آزمون ميگيريد، بايد اون رو با دقت بررسي کنيد. سئوالايي که بلد نبوديد رو علامت بزنيد و ببینید از کدوم مبحث بوده. براي مثال ميبينيد که توي سه تا از کنکورا سئوال مربوط به فوريه رو اشتباه جواب داديد، در اين صورت ميفهميد که توي اين مبحث ضعف داريد و کلاً با مباحثي که توي انها اشکلال داريد آشنا ميشيد. و براي هر کدوم از اين قسمتها که سئوالش رو اشتباه جواب داده بوديد، بين 10 دقيقه تا ساعت وقت بذاريد تا اون رو خوب ياد بگيريد. ميتونيد از خلاصه هايي که قبلاً نوشتيد و يا کتاب تستي که استفاده کرديد استفاده کنيد.
يه نکته ديگه اينکه توي اين آزمونايي که از خودتون ميگيريد، فقط سئوالايي رو جواب ميديد که خونديد. براي مثال کسي که مغناطيس رو حتي يه بار هم نخونده ، نيازي نيست که به سئوالاش پاسخ بده و وقت بذاره براش. یا مثلاً اگه مبحث دوقطبی مدار رو نخوندید طبیعتاً به سئوالاش هم پاسخ نمیدید.
اما بعضي از مباحث رو خونديد و بلد هستيد، ولی تسلطي روشون نداريد. براي مثال يکي که نايکوئيست رو قبلاً خونده ولي کنارش گذاشته، الان فرصت خوبي براي خوندن دوباره اون هست و اون رو هم به فهرست مطالبي که بايد بخونه اضافه ميکنه و شبی 2 ساعت یا بیشتر روش وقت میذارید. این مباحث باید محدود باشه و حجمش از حدی بیشتر نشه. مثلاً کسی که کلاً مغناطیس رو نخونده یا کسی که یه سری مباحث رو حتی یه بار هم مطالعه نکرده دیگه نباید سراغشون بره و اینجوری فکر کنه که توی کنکور نمیاد.
اما جالب ترين بخش حرفاي اسلام پناه: آزمون قبلي که داديد رو مرور کنيد. مثلاً ميخوايد آزمون 89 رو بديد، بايد زماني رو به مرور 90 و 91 اختصاص بديد، به اين صورت که سئوالات رو توي ذهنتون و در کمتر از يه دقيقه حل کنيد و تا اونجا که ممکنه از کاغذ استفاده نکنيد. اين مرور در حد يه ساعت ممکنه طول بکشه. هدف از اين مرور اينه که بدونيد روش حل سئوالات رو بلديد و اصلاً انجام محاسبات اهميتي نداره.
مزيت اين کار اينه که شما ديگه کاملاً روي سئوالاي کنکور مسلط ميشيد و از اونجا که اهميت 91 از 90 بيشتره و 90 از 89 بيشتره و ... وقتي به آزمون 87 رسيديد، در واقع 91 رو 4 بار مرور کرديد، 90 رو سه بار مرور کرديد، 89 رو دو بار و ... دلیلش اینه که سئوالاي 92 که قراره طرح شه بيشتر از همه به ترتيب شبيه 91 ، 90 ، 89 و ... هست.

پس به طور خلاصه، براي هر آزمون 2 تا 3 روز وقت ميذاريد و توي اين 2 تا 3 روز اين کارا رو انجام ميديد:
1- از خودتون آزمون ميگيريد.
2- آزمون رو بررسي و سئوالاتي که توش مشکل داشتيد رو پيدا ميکنيد.
3- براي هر مبحث مربوط به سئوال 10 دقيقه تا 1 ساعت وقت ميذاريد تا روش مسلط شيد.
4- آزمون سالاي قبلش رو در حد نظري مرور ميکنيد.
5- دو يا چند ساعت آخر شب رو هم به خوندن يه مبحثي که قبلاً روش کم وقت گذاشته بوديد و تستاش رو کلاً بلد نیستید، اختصاص ميديد.

پيشنهاد ميشه ديگه تا الان هر چي خونديد رو کنار بذاريد و با اين روش بيايد جلو. ممکنه يه نفر تا 86 بيشتر فرصت نکنه حل کنه، هيچ ايرادي نداره، مهم اينه که جمع بندي رو به شکل درست انجام بديد و مطمئن باشيد جواب ميگيريد. تمام انرژيتون رو هم بذاريد روي اين چند هفته. يعني حداکثر زماني که ميتونيد رو بخونيد. به قول اسلام پناه، مثل دوی ماراتون آخرش رو باید با همه قدرتتون بیاید جلو.
اين روش رو بايد تا يه هفته قبل از کنکور ادامه بديد، واسه اون يه هفته باقيمونده هم روش دیگه ای هست که اسلام پناه گفت و به نظرم مفید بود، اگه فرصت شد اون رو هم مینویسم.

و این هم پستی بود که یک هفته قبل از کنکور نوشتم:

حدود یه هفته ای به کنکور مونده و امیدوار همگی برنامتون رو اون طور که انتظار داشتید پیش برده باشید.
احتمالاً اکثرتون دوره اولیه جمع بندی که حل آزمون هست رو تموم کردید و یا تا چند روز دیگه تموم خواهید کرد.

یه برنامه پیشنهادی برای این یه هفته مینویسم و طبق معمول پیشاپیش بگم که برنامه پارسال روی بنده جواب داد و لزوماً ممکنه شما با این برنامه راحت نباشید، پس سلب مسئولیت خودم رو اعلام میکنم! :)
این برنامه ای هست که مهندس اسلام پناه تا حدی به اون اشاره میکنه (با عنوان تورق سریع).
آزمونای که جامعی که از خودتون گرفتید دیگه تا همین جا کافی هست. البته اگه احساس نیاز کردید میتونید تا چند رو آینده هم ادامه بدید، اما بهتره دیگه حداقل 3 یا 4 روز آخر رو بذارید برای جمع بندی نهایی.

توی این چند روز آخر، دیگه هر چی خوندید و حل کردید کافی هست. مطالب جدید که به هیچ وجه توصیه نمیشه بخونید.
الان وقت این هست که روی هر چی سوال تا الان حل کردید یه دوره سریع داشته باشید. تا الان سوالایی که بلد نبودید رو با استفاده از نوشتن روی کاغذ حل میکردید، الان وقت این هست که همین سوالا رو با ذهنتون حل کنید.
یعنی مثلاً سوالای سال 92 رو به ترتیب شروع کنید به حل کردن، اما فقط نگاه کنید و توی ذهنتون راه حل رو بنویسید و ادامه بدید. نیازی نیست به جواب آخر برسید و همین که سوال رو توی ذهنتون حل کنید کافیه.
چون سوالا رو فقط توی ذهنتون مرور میکنید، پس زمان کمتری هم نیاز دارید و ممکنه هر سوال کمتر از یه دقیقه وقت ازتون بگیره.
اینطوری میتونید توی یه روز چند تا آزمون رو به این روش حل کنید.
سوالایی که بلد نیستید رو هم فقط به جواب مراجعه کنید و پاسخ تشریحیش رو تا آخر دنبال کنید.
بعضی مباحث که داخلشون ایراد دارید و نمیتونید سوال رو حل کنید یا راه حل رو متوجه نمیشید، به کتاب تستی که خوندید مراجعه کنید و چند سوال از کنکورای گذشته رو پشت سر هم با همین روش ذهنی حل کنید.

ضمناً قرار بود واسه خودتون خلاصه نویسی کرده باشید و توی دوره جمع بندی از خلاصه نویسیهاتون یه خلاصه دیگه تهیه کنید که دیگه عصاره ای از مطالبی که تا الان واقعاً توشون ایراد داشتید یا توی ذهنتون نمیرفته باشه.
این خلاصه ها برای روز آخر قبل از کنکور استفاده میشه.
اگه تا الان این کارو نکردید هم نگران نباشید، توی همین دوره ای که سوالا رو مرور میکنید، فرمولایی که احساس میکنید یادتون رفته یا بلد نیستید رو با مارکر علامت بزنید یا داخل یه صفحه جدید بنویسید تا روز آخر دوباره مرورشون کنید.
حل ذهنی سوالات کمک فوق العاده ای میکنه که سر جلسه ذهنتون سریع راه حل یه سوال رو پیدا کنه.​
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در پست قبل سعی کردم کلیتی از جمع بندی رو بنویسم.
پاسخ سوالات دوستان که توی پست قبل نبود رو اینجا می‌نویسم:


1.توضیح کلی راجع به نحوه درس خوندن در دوره جمع بندی؟
در پست قبل توضیح دادم.


2.ایا در این دوره تمام تستایی که قبلا زدیم رو باید یه بار دیگه بزنیم یا اینکه فقط ستاره دارهارو بزنیم؟
در پست قبل توضیح دادم، برای توضیح بیشتر بگم که احتیاجی نیست کتاب‌های تست رو بخونید، فقط یک کتاب کنکور جامع داشته باشید کفایت می‌کنه. البته توی برنامه‌ای که نوشتم حل تست‌های ستاره‌دار هم وجود داره.


3.تو این دوره فقط تست کنکوی هارو بزنیم یا تست تالیفی ها و تستای موسسات رو هم بزنیم؟
حرفی که همیشه زدم رو دوباره تکرار می‌کنم، اولویت همواره با تستای کنکور هست، به نظر من سعی کنید سراغ تستای تالیفی یا آزمونای آزمایشی نرید، چون همیشه یه سری سوالات داخل این دست آزمونا هست که قادر به حل کردنشون نیستید و احتمال اینکه داخل کنکور بیان هم خیلی پایینه، با این کار فقط به خودتون استرس میدید و اگر چه با هدف تقویت دانش پیش میرید، اما ممکنه از نظر روحی تضعیف بشید که در این صورت جبران این اشتباه خیلی مشکل میشه.


4.ایا فقط در این دوره تست جامع بزنیم یا اینکه مبحثی اول بزنیم بعدش جامع بزنیم؟ممنون
این رو هم توضیح دادم.



1-با توجه به این که شما عزیزان تجربه ی جمع بندی رو داشتید(حتی تجربه ی به تعویق افتادن یه هفته ای کنکور) به نظر شما بهترین زمان برای شروع جمع بندی و نخواندن مطالب جدید کی هستش ؟ چون ممکنه ما بر اثر بی تجربگی دیر اقدام به جمع بندی کنیم و اخرش استرسی بشیم .. یا خیلی زود شروع کنیم.. لطفا راجب این موضوع مشترک برای همه در حد نیاز جامع و کامل توضیح دهید؟کلا این که جمع بندی چطوری باشه مبحثی باشه جامع باشه تست زدنمون چطوری باشه...یا لااقل تجربه ی خودتون رو بگید و مثلا اگه به عقب بر می گشتید اصلاحش می کردید اصلاح شدشو به ما بگید ...مثلا اول بیایم واسه هر مبحث خلاصه هامونو بخونیم بعدش تست بزنیم..یا نه اول تست بزنیم هر جا گیر کردیم به خلاصه و درس هامون رجوع کنیم...
جمع‌بندی و خوندن مطالب نخونده شده دو مقوله جدا از هستن. جمع‌بندی یعنی مرور مطالبی که خوندید. در پست قبل توضیحی در مورد خوندن هر دوی این موارد دادم.
اما زمان شروع جمع بندی برای هر شخصی زمان متفاوتی داره، یک نفر ممکنه از اول سال شروع به خوندن کرده باشه یا از اول تابستون یا از اول مهر... اگر کسی تمام درسها رو خونده باشه، این شخص به زمان زیادی برای جمع بندی داره.

اما شخصی (مثل من) که دو درس مغناطیس و آمار یا یه سری مباحث از بقیه درسا رو نخونده باشه، طبیعتاً زمان کمتری برای جمع بندی احتیاج داره.
به نظرم به طور میانگین 4 هفته میتونه زمان خوبی برای جمع بندی باشه.

2-راستش چند وقت پیش بنا به درخواست یکی از دوستام که سوالی از سوالای تالیفی یکی از اساتید داشت و سوالاشو بهم نشون داد حس کردم هیچی بلد نیستم...! اونم توی درسی که فکر می کردم خیلی بلدم..از اون روز به بعد بعضی وفتا حس بدی بهم دست میده نکنه از این سوالا توی کنکور بیاد نکنه کم بلد باشم..با این که به همه میگم سراغ سوالای تالیفی و.. نریم ..ولی بعضی وقتا وسوسه میشم...کلا نظر شما راجب این سوالای موسسات مختلف چی هست؟ به نظر شما ادم 5 بار سوالای کنکورو بخونه بهتره؟ یا مثلا دو سه بار کنکور و بعدش اونا ؟میخوام خیالمو راحت کنم.اخه بعضی وفتا میبینم توی این درس ها هرچی ریز تر بشی بازم جای کار داره و سوال هست که بلد نباشی جواب بدی...
توی سوال 3 همین پست که پاسخ دادم تقریباً جوابتون رو دادم. برای تکمیل این رو بگم که شما هر چقدر هم در یه درس مسلط باشید باز هم سوالاتی میشه طرح کرد که از حل کردنشون عاجز باشید. میشه سوالی طرح کرد که جنابان کهن، مومن زاده، زرگر و خیلی دیگه از اساتید مطرح قادر به حل کردن اونها نباشن. اما واقعاً این سوالا چقدر برای کنکور اهمیت علمی دارن؟ شما میتونید یه سوال مشتق یا انتگرال رو به یه شخص دبیرستانی بدید که نتونه حل کنه، سوالی که شاید هر 10 سال یک بار در کنکور نیاد.
بهتره ترازو رو برای خودتون این جور سوالا قرار ندید. اگر میتونید تمام سوالای کنکور رو حل کنید یعنی واقعاً مسلط هستید. دیگه نیاز نیست ذهن خودتون رو با دیدن تیپ‌های جدید سوال مشغول کنید.
من معتقدم خیلی از سوالای تالیفی فقط برای گرم کردن بازار کنکور طرح میشه و خود طراح هم میدونه که چنین سوالی قرار نیست در کنکور طرح بشه. امیدوارم منظورم رو گرفته باشید.
من صریح به سوال شما اینطور جواب میدم که برای کنکور خودم حتی یک سوال تالیفی هم حل نکردم و سوالای کنکور رو حداقل سه بار حل کردم. اگر بخوام باز هم کنکور بدم همون راه گذشته رو تکرار میکنم.

3- کلا میشه اگه شما در درس خاصی تست تالیفی زدید بیان کنید و بگید تاثیر مثبت داشت یا منفی..اگه مثبت بود ما هم انجام بدیم اگه منفی بود انجام ندیم... و فکر میکنید با تسلط به همین تست های کنکور گذشته خوب خوب چه رتبه ای میشه کسب کرد؟
من فقط یادمه چند باری در همین سایت سوالایی که بچه‌ها داخل تاپیک‌های رفع اشکال مدار و کنترل و ریاضی میذاشتن رو حل کردم. بعضی از سوالا رو نمیتونستم به جواب برسم، اما چون دیدگاهم جوری بود که توضیح دادم، از لحاظ روحی تاثیر مثبت یا منفی روی من نمیذاشت. اما از لحاظ درسی، میتونم بگم معلوماتی که به من اضافه میشد در مقابل حل سوالای کنکور قابل چشم‌پوشی بود!
پاسخ به سوال آخر شما سخته، رتبه هیچ کس رو نمیشه تخمین زد چون کاملاً بستگی به پایه شخص یا روندی رو که طی کرده داره. اما خیلی از مصاحبه‌هایی که از افراد تک رقمی و دو رقمی خونده بودم و خیلی از نصیحتایی که مستقیماً از این افراد گرفته بودم، تاکید روی حل سوالای کنکوری بود. توی درسایی مثل مدار و ریاضی به نظرم اگر کسی سوالای کنکور رو مسلط باشه میتونه درصدای بالای 70 و 80 رو کسب کنه. امتحان کنید و سوالای کنکور یه سال خاص مثل 92 رو اپن بوک و با سوالای کنکور سالای قبل حل کنید، به حرفم میرسید!


4- راجب حذف بعضی سر فصل ها چه پیشنهادی دارید ؟ مثلا خود شما همه ی مباحثو خوب بلد بودید؟مثلا من خودم چبران ساز از کنترل رو چون صفرم با این که دو ماه به کنکور مونده میخوام حذف کنم..یا مثلا فصل تقویت کننده توان و تنظیم کننده ی ولتاژ ؟
به نظر من بستگی به زمان داره. من خودم مغناطیس و آمار و یه سری از مباحث مثل گراف از مدار یا جبرانسازا از کنترل یا پخش بار از بررسی رو حدف کردم و هیچوقت سراغشون نرفتم. البته اینها رو تا حدی خونده بودم، اما آبان و آذر ماه به این نتیجه رسیدم که با اون تسلطی که داشتم، خالی گذاشتنشون بهتر از جواب دادن هست. چیزی رو هم از دست ندادم، چون وقت این سوالات رو روی درسای دیگه گذاشتم. من اگر میخواستم آمار رو هم بزنم شاید مدار رو به جای اینکه 60% بزنم، 40% میزدم.
یه سری مباحث دیگه مثل معادلات بسل و لژاندر و فضای حالت و ... رو هم حذف کرده بودم که اونها رو تونستم در دوره جمع بندی بخونم.
اگر فقط یک مبحث رو مشکل دارید، شاید بتونید در دوران جمع‌بندی اون رو جمع کنید. تصمیمش برمیگرده به خودتون که چقدر قبلاً روی اون مبحث کار کردید و یا پتانسیلش رو دارید.

5-راجب ازمون های ازمایشی که شرکت میکنیم اگه توصیه خاصی دارید بفرمایید(راجب نحوه ی ازمون دادن و درس هایی که باید ازش بگیریم).. بعد ازمون چقدر به بررسی دقیق سوالا بپردازیم نپردازیم و کلا نظر شما چیه؟
آزمون رو به خاطر دیدن رتبه و تراز ندید، فقط جهت آشنایی با محیط امتحان، اینکه چقدر تحمل نشستن پشت نیمکت در یه محیط احتمالاً با دمای نامناسب یا سروصدا و ... رو دارید محک بزنید.
یکی از اشتباهات سال اولی که کنکور دادم این بود که به رتبه ای که میاوردم بیش از حد توجه میکردم. رتبه من در آزمون اول 600 شد در حالی که انتظار زیر 300 رو داشتم. آزمون‌های بعد هم به 900 رسید و آخرین آزمون‌ها به بالای 1000. من با دیدن این رتبه‌ها روحیم خیلی خراب می‌شد و یه ماه آخر رو هم دقیقاً به همین دلیل از خوندن منصرف شدم. این اشتباه رو خیلی از بچه‌ها انجام میدن، اگر نمیتونید به رتبه ای که میارید بی‌اعتنا باشید، شاید بهتر باشه در یه آزمونی که جامعه آماری پایین داره شرکت کنید.
حقیقت اینه که دونستن رتبه شما حتی اگه واقعاً همون رو در کنکور بیارید هیچ فایده‌ای نداره. چون قرار با تمام انرژی به خوندن ادامه بدید و بهترین رتبه ای که میتونید رو بیارید.
من شخصاً سوالای آزمونای آزمایشی رو فقط سر آزمون حل میکردم و دیگه نگاهشون نمیکردم، مگر اینکه سوال رو میدونستم مشابهش در کنکور اومده باشه. مثلاً من آزمونای نصیر رو میدادم، سوالای آزمون جامع مدار یا ماشین مشابه با کنکور بود و اونها رو حل میکردم، اما سوالای ریاضی هیچ شباهتی به کنکور نداشت و میانگین هم پایین بود، انگار که طراح فقط هدفش خودنمایی بوده! یادمه یکی از آزمونا درصد ریاضی تک رقمی و یکی دیگه از آزمونا منفی شدم! ولی ریاضی کنکور رو اگه اشتباه نکنم 37% زدم. مثالای این شکلی زیاد میتونم بزنم که ثابت کنم سوالای آزمونای آزمایشی واقعاً قابل مقایسه با کنکور نیستن.


6-راجب استراتژی کنکور چه توصیه ای دارید ؟ من به اسم یادم نیست ولی توی صحبت های دوستان به وضوح دیدم خیلی ها توی چاله سوال های سخت کنترل گیر کرده بودند و سبب شده به درس های دیگه که اسون تر بوده نرسند..اگه شما تجربه ی اینو دارید لطفا با ما به اشتراک بگزارید چطوری اگه یه درسی سخت شد ما به خودمون بیایم و اسیر این اشتباه نشیم؟
این رو باید با خودتون تمرین کنید. برای هر درس یه تایم اختصاص بدید و برای هر سوال هم یه تایم.
مثلاً من دفترچه اول رو اینطور تقسیم میکردم که 20 دقیقه برای زبان میذاشتم و 10 دقیقه هم به عنوان ذخیره که اگر وقت اضافه اومدم دوباره برگردم برای زبان.
برای ریاضی و مدار هم به همین ترتیب 20 دقیقه برای هر کدوم میذاشتم.
در واقع سه تا 20 دقیقه سوالای دفترچه اول رو حل میکردم، حالا ممکن خیلی از سوالا رو نرسم حل کنم.
اما با این روش برای هر درس میانگین 10 دقیقه اضافه میومد. قبل از اینکه از این 10 دقیقه ها استفاده کنم، سوالات رو دیده بودم و دیگه میدونستم مثلاً ریاضی سخت هست و مدار آسون، و من اگر از این تایم باقیمونده بیشتر برای مدار استفاده میکردم درصد بهتری میاوردم. واضحه که مدار 60% و ریاضی 30% میتونه تراز بهتری از ریاضی40% و مدار 40% داشته باشه.
در مورد سوالای سخت، یاد این ضرب‌المثل بیافتید که جلوی ضرر رو هر زمان بگیری منفعته. شما ممکنه 5 دقیقه زمان روی یک سوال گذاشته باشید و حیفتون بیاد که ازش بگذرید، شاید 10 دقیقه وقت بذارید و بازم به جواب نرسید. در نظر داشته باشید که شما توی چکنویس راه حل ها رو میبینید و میتونید بعداً دوباره به اونها مراجعه کنید، در هر صورت باید به خودتون عادت بدید که به یه سوال بیشتر از مثلاً 3 دقیقه وقت نذارید.

7-راجب نزدن یا زدن بین سوالات شک دار چه توصیه ای دارید... یادمه یکی از دوستان پیارسالی که الان ترم 3 ارشد هستند..فقط سه تا سوال کنترل برق 92 رو درست زده بودند و تاکیید داشتند صحیح بزنید و میگفتن همون غلط نزدن توی کنترل باعث شده بود رتبشون 100 بشه و دانشگاهای که میخوان قبول بشند؟ و میگفت الکی نگید کم زدم و الکی همه رو غلط بزنید..بلکه مطمئن بزنید ..نظر شما چیه؟


به نظر من به هیچ وجه تا زمانی که روی یک سوال اطمینان ندارید جواب ندید. چون تعداد سوالات هر درس خیلی پایین هست و هر سوال منفی میتونه تراز رو خیلی پایین بیاره، مشابه مثالی که زدید من هم توی کنکور فقط 3 تا کنترل زدم و درصدم 28 شد. دوستی داشتم که 5 تا کنترل زده بود و فقط 3تاش صحیح بود، درصد اون 19 شد. خودتون حساب کنید کنترلی که در سال 92 طرح شد چقدر این 9% میتونست کمک کنه به بالا بردن تراز یه شخص. یه سوال غلط میتونه دانشگاه شما رو جابجا کنه، سر جلسه هم به همین فکر کنید، اصلاً نگران این نباشید که به سوالای کمی جواب دادید، با 3 یا 4 سوال صحیح در هر درس میتونید در یه دانشگاه خوب قبول بشید، با فکر کردن به همین جمله آخر اهمیت جواب ندادن به سوالایی که ممکنه غلط بزنید رو میشه درک کرد.

8-راجب این که ماه های اخر چقدر باشگاه بیایم یا نیایم و تاپیک های رفع اشکال بیش تر مفیده یا وقت گیره چه توصیه ای دارید؟
این دیگه بستگی به خود شما داره. ممکنه اومدن اینجا به روحیتون کمک زیادی کنه، ممکنه هم وقتتون رو بگیره و برعکس روحیتون رو هم خراب کنه. جواب این سوال رو به خودتون واگذار میکنم.

9-با توجه به این که احتمالا دور اخر باشه این دور ... لطفا در نهایت هر تجربه ی مفیدی که فکر می کنید توی این دو ماه پیش رو تا کنکور تا خود کنکور به ما خیلی میتونه کمک کنه رو بیان کنید...حتی تا خود شب کنکور و روز ازمون و.... هر پی که از نظر شما مهم و کلیدی هستش (حتی از بردن خوراکی سر جلسه !!) ولی پرسیده نشد و دوست دارید حتما بگید.
در جواب این سوال، در پست بعدی که مینوستم چند تا از پستایی که قبلاً نوشتم رو نقل قول میکنم. نکات خیلی خوبی توی این پست‌ها هست، امیدوارم مفید باشن.
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام به همگی،
امیدوارم خوب و سلامت باشید
خیلی وقت بود درست و حسابی سر نزده بودم و دلم واسه خیلی از دوستان تنگ شده بود
مستقیم برم سر اصل مطلب.
با توجه به اینکه کنکور ساعت 2.30 برگزار میشه، چند تا نکته باید بهتون بگم که اینها رو یکی از دوستای باتجربم بهم گفت و امیدوارم مفید باشن:

1- از اونجاییکه آزمون ساعت 2:30 هستش و معمولا این تایم استراحت و یا ناهاره، اکیدا توصیه میشه از فردا ناهارتونو همون زمانی بخورید که 5شنبه قراره بخورید و ترجیحاً غذای سبک انتخاب کنید.

2- به هیچ وجه از ساعت 2تا 6:30 نخوابید ،و سعی کنید ساعات اصلی درس خوندنتون تو این تایم باشه، این نکته خیلی مهمه چون بدن نمیتونه واسه یک روز برنامشو عوض کنه، مثلا اگه همیشه ساعت 3 میخوابید ناخودآگاه ساعت 3 ذهنتون کند میشه، انگار تو خواب هستین. پس این چند روز رو جسمتونو واسه روز 5شنبه آماده کنین.

3- شبا بعد از مسواک آب نمک قرقره کنید چون استرس پنهان میتونه مریضتون کنه و با این کار از مریضی پیشگیری میکنید و همچنین مرکباتی مثل لیمو شیرین و نارنگی و ... رو زیاد بخورین

4- سرجلسه حتما بطری آب ببرید ،چرا؟ چون دانشمندا به این نتیجه رسیدن که آرام بخش ترین ماده ی دنیا آب هستش و حتی از داروها هم اثرش بیشتره، قبل شروع آزمون چند قلوب میل کنین،و احتمال بعدی اینه که شاید محیط آزمون گرم باشه و باعث حواس پرتی بشه و با نوشیدن آب دمای بدنتونو تنظیم میکنید

5- شکلات های کاکویی سر جلسه نبرید چون تحقیقات نشون داده اینجور چیزا استرس میارن و آرامشو بهم میزنن. بهتره چند دونه خرما ببرین

برای همگی آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم بعد از جلسه کنکور همه اینجا حاضر شیم و به سئوالای آسون کنکور بخندیم
پیروز باشید

کمتر از 24 ساعت بیشتر به کنکور نمونده، من جای شما لحظه شماری میکنم!!
:)
خوب این یه هفته آوانسی هم که ایجاد شده بود فرصت خوبی بود تا کسایی که عقب بودن و آرزو میکردن چند روز بیشتر واسه خوندن وقت داشتن ازش استفاده کنن.
آخرین چیزایی که به ذهنم میرسه رو مینویسم:
* قبل از هر چیز اکیداً توصیه میکنم سوالای مکانیک رو بگیرید و ریاضیش رو حل کنید. من پارسال سه ساعت قبل از کنکور این کار رو کردم و 17 درصد از ریاضیم رو مدیون سوالای مکانیک هستم!

* وقتی سوالای یه درس رو شروع کردید به حل کردن، ممکنه دو سه سوال اول مشکل یا غیرقابل حل باشه، و ممکنه اینطور بیاد توی ذهنتون که امسال مثلاً کنترل هم مثل سالای قبل سخت اومده، یا مثلاً ماشین برخلاف سالای قبل امسال اصلاً حل نمیشه! اما توجه کنید اون قاعده ای که همیشه گفتم واسه همه درسا چه سخت و چه آسون صادقه و اون اینکه شما حداقل 2 3 تا سوال که بلد هستید رو از سخت ترین درس هم میتونید پیدا کنید و همون 2 3 هم کارتون رو راه میندازه.
پس اگه دیدید دو سه تا سوال اول سخت بوده و بلدشون نیستید، جا نخورید و با همون روال قبل به سوالات نگاه کنید. ممکنه سوال چهارم پنجم آسون باشه، اما چون این ذهنیت در شما به وجود اومده که سوالای کنترل سخت هستن پس فکر میکنید چهارمی یا پنجمی هم سخت هستن. بعضیا ذهنشون این جور مواقع قفل میکنه و دیگه آسونترین سوالا رو هم نمیتونن حل کنن، شما جزء اون دسته نباشید و همیشه توی ذهنتون باشه که چند تا از سوالای هر درسی آسون هست.

* ترتیب درسایی که از دفترچه میزنید از آسون به سخت باشه. البته توی این مدت احتمالاً تمرین کردید که کدوم درس رو اول بزنید یا آخر. اما اگه تمرین نکردید، معمولاً درسای آسون رو اول میزنن، مثلاً اگه مدارتون بهتر از ریاضی هست، اول سراغ مدار برید. اینطوری توی وقتتون خیلی صرفه جویی میشه.

* سر جلسه حتماً آب ببرید. دلیلش رو قبلاً گفتم، آب خیلی سریع درجه حرارت بدن شما رو با دمای محیط تطبیق میده. وقتی از هوای سرد بیرون میخواید وارد جلسه بشید به خاطر تغییر آب و هوایی خستگی زیادی میاد سراغتون، مخصوصاً وقتی که پشت نمیکت بشینید. این خستگی استرس هم میاره. نوشیدن آب به کاهش استرس و خستگی خیلی کمک میکنه، پس سعی کنید از همون لحظه ای که پشت نیمکت نشستید یه کم آب بخورید. (البته در حدی که کار به WC نکشه!)

* و در ادامه مورد قبل، کاکائو و شکلات و چیزای مصنوعی نبرید که اینها مغز رو کند میکنن و خستگی میارن. اینی که میگم رو خودتون متوجه نمیشید و ممکنه بگید قبلاً خوردم و مشکلی نبوده، اما بدونید تاثیرش رو میذاره. بجاش از خرما یا توت خشک استفاده کنید که قند طبیعی هستن و راحت تر کالری رو واسه سوزوندن آماده میکنن. آجیل و بسکویت ساده هم خوبه. میتونید یه خلال دندون توی خرما فرو کنید که دیگه دستتون نوچ(!) نشه. گردو بذارید داخلش و حالش رو ببرید.
;)

* هیچ سوالی رو با شک نزنید. حیفتون نیاد که روی یه سوال 10 دقیقه وقت گذاشتید و به دو تا گزینه رسیدید و آخرش شانسی بزنید و همه چیز خراب بشه!
این منفی ها بدجوری تراز رو میکشن پایین. شعار من همیشه این بوده:
سه سوال درست در هر درس = رتبه زیر 300

* توی سوالا گیر نکنید، اگه میبینید یه سوالی وقت زیادی ازتون گرفته و 90% جواب رو پیش بردید، دیگه توی اون 10% گیر نکنید. گاهی اوقات نکته سوال توی همون 10% آخر حلش هست. پس حیفتون نیاد که 10 دقیقه رو سوال وقت گذاشتید، به محض اینکه حس کردید سوال غیر قابل حل هست رهاش کنید. جلو ضرر رو هر وقت بگیرید منفعت هست.

* اینم که دیگه همه میدونید، سوال رو اگه بلد نیستید که ولش کنید، اگه نمیدونید بلد هستید یا نه، شروع به حل کنید و اگه وسط حل دیدید که وقت گیره یا ممکنه بلدش نباشید دورش یه خط بکشید و برید سوال بعد. این سوال میمونه واسه دوره بعدی. معمولاً 30 40 ثانیه ممکنه طول بکشه تا بفهمید سوال سخته یا نه، و 5 دقیقه واسه هر سوال میتونه منطقی باشه.

سعی میکنم بازم سر بزنم و اگه شد سوالای ریاضی مکانیک رو حل کنیم با هم.
اگر هم نشد بیام که از همین جا واسه همه آرزوی موفقیت میکنم:gol:

با آرزوی پایندگی.:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا