ناگفته ها و تجربه های طلایی موفق های ارشد برق 93 ( دور اول ویژه داوطلبین کنکور 94 )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
به نام خدا

هر شروعی را پایانی است , پس در هنگام سختی ها مایوس نخواهیم شد و صبر تلاش خواهیم کرد تا نعمت های از دست رفته را دوباره بدست اوریم

اری هر شروعی را پایانی است , پس در هنگام خوشی ها مغرور نخواهیم شد و خداوند را شکر می کنیم تا پایدار بماند نعمت هایی را که خدا به ما داده است.


خب دوستان پیرو تاپیک فرصتی برای رتبه برتر شدن


که اون جا کامل توضیح داده شد موعد مقرر دور اول تاپیک فرا رسید و در این دور طبق توضیحات گفته شده قبلی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه این هفته (15 الی 17 مرداد ماه 93)

اقایان و خانم ها:

:M a t i n و hamedmirsaeedi وnavidba و juvefans و msani69 و melodi88 و dadash masoud و علی121 و monajo و spatula و freddy-elec و kavosh90 و armincoobilas

بدین صورت که اگه انشالله شرایط به درستی پیش رود هر روز چهار عزیز در چهار پست
پاسخ گوی سوالات از قبل طراحی شده ما خواهند بود.

و سپس تاپیک قفل می شود

انشالله دور دوم تاپیک در هفته ی دوم یا سوم مهر ماه با رویکرد جواب به سوالات و دغدغه های ما در اون بازه مجددا باز میشه و به همین منوال دوستان لطف می کنند و جواب گوی سوالات ما خواهند بود.

(( ضمنا تاکیید میکنیم که راه موفقیت یکتا نیست و دوستان راهی رو که رفتند و نتیجش هم مشخص هستش رو بیان می کنند و قطعا نظرات این دوستان کارگشا خواهد بود.اگر حتی احیانا هستند کسانی که هنوز منابع خود را انتخاب نکردند این جا پاسخ به سوالات خود را خواهند گرفت. و همچنین کسانی که میخواهند تازه شروع کنند و هم عزیزانی که شروع کرده اند))

اگه در پاسخ به سوالی دچار ابهام شدید(با توجه به این که دوراول هست) یا توضیحات بیش تر خواستید می توانید به صورت خصوصی از اون بزرگواری که سوال دارید به صورت خصوصی پیام بدید و بپرسید و انشالله اگه دوستان وقت داشته باشند حتما جواب گوی شما خواهند بود.انشالله در دور های بعدی این موارد به صفر میرسه تا جایی که همه چی توی تاپیک گفته بشه تا هم به صورت خصوصی وقت دوستان رو نگیریم و هم سایر داوطلبین از راهنمایی این عزیزان استفاده کنند.

لطفا نظرات و توصیه های این بزرگواران رو با دقت مطالعه کنید و توجه ویژه به مواردی مثل نقاط قوت و ضعفی که قبل خوندن دروس کنکور داشتند و درصدی که بعد کنکور کسب کردند و .... داشته باشید تا نهایت استفاده رو ببرید.چرا که سوالا طوری هستش که هر بار با خوندن نظرات مطالب جدید یاد بگیریم و بهشون عمل کنیم تا انشالله نتیجه ی بهتری کسب کنیم.

در این تاپیک فقط بزرگوارانی که اسمشون در بالا اورده شد پست میزارند.(چون که میخوایم تاپیک خلاصه باشه و سایر نظرات و سوال های شما داوطلین در تاپیک فرصتی برای رتبه برتر شدن گذاشته خواهد شد)

و در انتها از وقتی که دوستان در اختیار ما گذاشتند مجددا کمال تشکر رو داریم.و انشالله در دورهای بعدی در صورت استقبال و مثمر ثمر واقع شدن این تاپیک از همین جا از این عزیزان خواستار این هستیم مجددا دعوت ما رو بپذیرند.:gol:
 

dadash masoud

عضو جدید
1.لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
قبل از هر چیزی نکاتی بود که باید ابتدا بهشون اشاره کرد. به دلیل زیاد بودن سوالات و پاسخاشون مواظب باشید سردرگم نشید. حرفای هم گرایشی یاتونو در رنک یک بزارین.و و این که بیشتر به خودتون فکر کنید تا بقیه.کار من روحیه دادن به شما نیست این کارو خودتون کنید پس دلواپسی بیخود نگیرین بعد از حرفم
و حالا سوالا...
249 قدرت شدم(کارنامه) .روزانه دانشگاه گرید 2 کشور خوندم. معدلم 14.5. استادام متوسط بودن. از طراحان کنکور با دکتر الفی کلاس داشتم.درس خوندن سری و نسبت به موازی خوندن درس ها ترجیح میدم(اگر نیاز بود دلیلاشو میگم بعدن)

2.تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
خوب ادمی میل به پیشرفت داره،شرایط کاری واسه فوق لیسانسیا بهتره،قدرت تو ارشد تازه قشنگ میشه و راستش یک سری اجبار عمدتا درونی رو من بود که باید دانشگاه خوبو(شریف)تجربه کنم رتبه مورد انتظارم زیر 50 بود.پیشنهاد عزیزانم.

3.قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
زبان ،ماشین یک و مغناطیس ضعیف بودم . کنترل و بررسی قوی بودم(درصد بالای یک درس تسلط طرفو نشون میده ولی برعکسش درست نیست)

4.بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
بار دومم بود.بار اول خیییییییییلی بیشتر خونده بودم ولی عوامل بیرونی سد شدن.سال اول از اول تیر شروع کردم و تا 10 روز به کنکور میخوندم.سال دوم از 15 آبان شروع کردم.
بچه هاکنکور ارشد فرسایشیه اگر یه سال خوب بخونین سال بعد دوباره شروع کردن خیلی سخته. دلیل دیر شروع کردنم همینه. اگر دوستان کمک نمیکردن که هیچ.

5.از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
نحوه مطالعه افراد یک مورد شخصیه که وابسته به شرایطه.اما به طور کلی یادتون باشه مهم نیست چه جوری شروع می کنید ولی مهمه برنامه ریزیتون واسه شروع چه جوری باشه(اگر سوالی بود بیشتر توضیح میدم).به این فکر نکنید که در چند روز به کنکور چند ساعت باید خوند به این گوش کنید که برنامه تون چی میگه!
6.ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
واحد نداشتم ولی بیشتر از اون درگیر پروژه ام بودم.نحوه مطالعه افراد یک مورد شخصیه(2) به طور کلی خونه در اولویته ولی کتابخونه امتیازات خوبی هم داره.ولی بازم بستگی به خودتون داره اگر فکر میکنید بهشت زهرا! بهترین جا واسه درس خوندنه حتمن همونجارو واسه درس خوندن انتخاب کنید.
7.در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟
از اولش تا روز قبل از کنکور زیر 50 تو فکرم بود
با توجه به رتبه ازمایشی هام میگفتن 500 میشم.بعد کنکور با توجه به درصدام میگفتم 500 میشم ولی ...
تو این قسمت اشتباه کردم نه در پیش بینی کردن بلکه در داشتن این نوع طرزفکر. واقع نگری چیز خوبیه که برای رسیدن به اون باید به نتیجه نگاه کرد نه ارزوها.
و اینکه رشته برق تقریبن خوبای اون ورودی هستن و بچه ها با استعدادن. رتبه تون خیال پردازی نباشه چون وقتی شما درس میخونین بقیه بیکار نمیشینن و شمارو تشویق کنن.
8.خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟
این کاملا اشتباهه از الان به طور دقیق به نتیجه فکر کرد. اما در هر جایی از این مسیر باید یک کارنامه فرضی از خودتون داشته باشید که نه علاقه سازنده ش باشه نه رقبا. فقط برای تعیین درصد هر درس به مقداری از درسی که خوندین باید فکر کرد.یعنی مثلن تا 5 مهر وضعتون تو تک تک درسا چه جوریه. این کارنامه ی فرضیو به خصوص روز قبل از کنکور ازمایشی تهیه کنید اگر کنکور ازمایشی اختلاف زیادی باهاش داشت(به هر دلیلی) واقع نگر نبودید و باید درصدای پیش بینی شده رو کم کنید. این جوری انتظارات واقعی تر میشه.

9.ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
کلن از تعطیلی هایی که بخواد خستگیتونو از بین ببره دوری کنید(یه هفته رفتن مسافرت مثلا)
روز تعطیل نداشته باشین ولی در هر روز از کاری که میکنین لذت ببرین و خودتونو عذاب ندین
هر چیزی که تمرکزتونو از بین میبره(اینترنت،تلویزیون،فیلم،کتاب و حتی عشقتون) رو برای چند ماه روی سایلنت بزارین!!
ورزشی که انرژی زیادی نمیگیره. مخصوصن تیمیهارو کنار نزارین

10.برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
واسه ارشد خوندن حتی آذر هم دیر نیست پس الکی استرس وقت کم میارمو نگیرین.
تو تابستون سه تا درسو بخونین.عمدتن درسای وقت گیر مثل ریاضی و مدار درسایی که پایه شو مشکل دارین مثل مغناطیس
موفق باشین
 
آخرین ویرایش:

dadash masoud

عضو جدید
پست 2

پست 2

11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
من با ریاضی،مدار و مغناطیس شروع کردم و کم کم ماشین بررسی و کنترل اضافه شد.درسایی که مسلطین و علاقه بیشتری دارین دیرتر شروع کنید که از دلواپسیتون کم بشه.اصلن نگران زمان زیادی که دور اول ازتون گرفته میشه نباشید.
12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
نحوه مطالعه افراد یک مورد شخصیه(3)
برای تمامی دروس یه بازه ی چند روزه یکسان تعیین میشه(در ابتدا 10 روزه خوبه)سعی کنید در هر بازه درسو کامل بخونید مثل زمان امتحانات پایان ترم. اگر نتونستید درسیو تموم کنید نباید زمان دیگر درسارو بزارید برای اون درس(تو دوره های بعد جبران میشه). نکته بسیار مهم جهت برنامه ریزی اینه که طبق فانتزیتون برنامه ریزی نکنید چون احتمال پیاده سازیش خیلی کمه.مثل انتگرال گیر عمل کنید یعنی اگر هفته پیش تونستید 40 ساعت بخونید حالا 50 کنید نه چون دوست دارید به 55 برسید پس این هفته رو بزارید55!
مورد بعدی اینه که سرفصلا بیشتر پیوستگی دارند پس باید از یک شروع کنید برین تا اخر.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
اگر وقت زیاد اوردین اخر دوره کتاب دانشگاه تهرانو برای تست زدن استفاده کنید ولی در ابتدا زیاد به فکر تست زدن نباشید به خصوص اگر پایه تون ضعیفه

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟
4سال اخرو گداشتم واسه 4 روز به کنکور. ریاضی و مغناطیس قدیما که فایده ای نداره. ترجیح داره خوندن جلد3 دانشگاه تهران ولی اگه وقت داشتید قدیمیا رو بخونید.

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
کلن هر وقت به کنترل میرسیدم حالم خوب میشد ولی درسیو نبود که حالمو خراب کنه.
16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
ازمایشی ها و وضعیت دوستام کمک میکرد.
17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
میشه گفت هر کاری با تمرکز قابل انجامه. نکته ی مهمیه. از تمرکز زداها دوری کنید.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
یواش یواش درست میشه.
19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
خلاصه نویسی موضوع مهمیه که من هیچ وقت نتونستم باهاش کنار بیام حرف زیادی ندارم فقط باید انجامش بدین.
20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
من که هیچ شاگرد اولا و رتبه های برتر ندیدم تا به حال کسیو اخر تابستون که تموم کنه اگر این طور بشه فک کنم خیلی خسته بشه طرف چون باید 5 ماه مطالب تکراری بخونه

​موفق باشین
 

dadash masoud

عضو جدید
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
مدرسان رفتم.میانگین 150 میشدم.ازش راضی بودم. مدارش بهترین درس بود. به کنکور نزدیک بود.سه تا جامع داشت.
دو سال قبل سنجش بودم اونم خوب بود اما بعضی اوقات سوالات از سرفصل های اعلامی جلوتر بود!!
در کل اگر معیار سال قبل باشه یه جمله میگم:اصلن پارسه شرکت نکنید. دو تا جامع افتضاح.ماشین سخت و غیر استاندارد
جامع نصیروبینش و خوندم.کنترلای خوبی داشتند که مشابه ش تو کنکور اومد.
جامعه اماری پارسه و مدرسان قابل قبوله بقیه نه! سوالت استاندارد مدرسان و سنجش قابل قبوله،پارسه نه!!
به رتبه نباید زیاد فکر کرد از اون مهم تر درصداس
22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
خب هزینه ش خیلی مهمه.سنجش پول کمی میگرفت ولی فقط مراکز استاناس. مدرسان یه طرحی داشت که 50درصد تخفیف میداد که از اون استفاده کردیم.ازمایشی لازم وتنها بحث هزینه شه که باید بهش فکر کرد ولی اگر نشد مهم نیست میشه سوالارو گیر اوردو و برا خودت بزنی و موفق بشی.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
مهمترین چیزی که ازمایشی به ادم میگه اینه که از اون کارنامه ای که انتظار داشتی(روز قبل) چقدر فاصله داریو وضعیتت چه جوریه.

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
کیفیت بهتره،ولی فکر میکنم سنجش به نسبت کمک بیشتری میتونه کنه(در جریان تغییرات قرار میگیری) ولی اگر نصیر یا مدرسانو انتخاب کردین میتونید بقیه رو یه نگاه بندازین مخصوصن جامع هارو

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟

من و دوستم که پارسه بود روز بعد از ازمون سوالارو با هم حل میکردیم. دو سه مرحله انجام دادیم خیلی خوب بود.
اساس برنامه ی مطالعاتی خودتونه. برده ازمایشی نباشید. تنها روز قبل از ازمون یه ریویو از سرفصلای اعلامی داشته باشید اسمشو هم بزارید ریویوی ازمون ازمایشی. در یک روز به همه ی درسا بدون تست زدن یه نگاه بندازین
​موفق باشین
 

dadash masoud

عضو جدید
پست 4

پست 4

26- زبان:
با توجه به درصدی که در این درس کسب کردید ایا صرفا تست های درک مطلب را زدید یا خیر تست های لغت یا گرامر را هم زدید؟ایا خواندن گرامر را به داوطلبان توصیه می کنید؟یا صرفا روی درک مطلب و لغات کار کنند؟کلا چه توصیه ای در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس در رابطه با داوطلبانی که دارای پایه ی ضعیف یا متوسط در این درس هستند دارید؟
​من زبانم صفر بود. گرامر اصلن نخوندم و نزدم. لغات و درک مطلب زدم. برای لغات از لینک زیر دو کتاب بخرین یواش یواش بخونید. برای درک مطلب ماه اخر زبان تخصصی پارسه رو بخونید همین.http://www.rahpub.com/shopping.php

27-1- ریاضی مهندسی:
کریمی خوندم ،مشتقات جزیی مومن زاده
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
امار و معادلات نخوندم،با جایگداری یکی زدم
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
از جایگزاری برای معادلات و امار استفاده کنید.

28-مدار:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
درصدم خوب نشد چون مدار اسون بود و یازده تا زده بودم سر جلسه.کاروزرگرو خوندم و جلد 2 تقوی ولی به شما پیشنهاد میکنم جبه دار نصیرو بخونید

29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
الفی و تقوی و ... خوندم.60درصد
اگر برگردم سه تا تست بیشتر نمیزنم.یازده تا زدم!!
حرفی ندارم دیگه

30- بررسی سیستم های قدرت
با توجه به کسب درصد فوف العاده خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
بررسی اسون بود این دلیل اصلیش بود. خلاقیت سر جلسه تاثیر داشت
کتاب اقای قاسمی خیلی خوب بود و کتاب اقای عیدیانی برای دوره جمع بندی.

31- ماشین های الکتریکی:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

35درصد.کتاب اقای لسانی انتشارات گاج.
من اول بررسی زدم. بعد رفتم کنترل 70 دقیقه وقت گذاشتم واسه ماشین و مغناطیس وقت کم اوردم
توصیه:برای کنترل وقت کم بزارین!!

32-الکترومغناطیس:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
اول چنگو کامل بخونید تا مسلط شین بعد برید رهیافت دیانی بخونید و این مسیرو تکرار کنید.
توصیه:مغناطیسو باهاش کنکوری برخورد نکنید.

33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
خوب کتاب جدید فضا رو عوص میکنه ولی توصیه من اینه بهترین منبعو جند بار باید خوند اگر منظورتون کنترله که اگر یک کتاب مثل الفیو هم چند بار بخونی به لایه های عمیق تری میرسی که تکراری نیست. ولی سوالات کنکور ازمایشی بقیه موسسات خیلی جالبن.

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
خدا،خودم و عزیزانم(امضام مهمه)
35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
من پول کلاس رفتنو نداشتم واز این که یه نفر به خاطر پولش میتونه علمو بخره بدم میاد ولی شرایطی که هست میشه ازش استفاده کرد. ولی اگر کلاس نرفتید حتمن تست های سر کلاس مطرح شده رو بزنید شنیدم که چند تست پارسال سر کلاس حل شده به خصوص کنترل که سوالات هر سال غافل گیر کننده اس.
در سیر مطالعه ترتیب درسا مهمه چون بعضی درسا اساس بعدی برای من اینجوری بود:ریاضی،مغناطیس،ماشین،کنترل،مدار،بررسی
درسی رو سفید نزارین
و این که از داشته هاتون کامل استفاده کنید. یکی از مهمتریناش گزینه هان!!


;) ;) ;) ;) موفق باشین
 
آخرین ویرایش:

navidba

عضو جدید
رتبه ی( 61 قدرت) کارنامه(لینک اپلود کارنامه) و دانشگاه محل قبولی(... )
.1لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
سلام ، چون سوالا زیاده هم نوشتنش و هم خوندنش راحت تر باشه خلاصه و مفید جواب می دم ، رتبه 61 قدرت ، از دانشگاه اراک ،معدلم هم 17.4 بود ، درسها هم کلا موازی بخونید خوبه.
.2تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
از اولش برای زیر 100 می خوندم و دلیل خاصی نداشتم!!
3.قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
من زبانم داغون بود ، ریاضی و مدار و کنترل و بررسیم خوب بود ، ماشین و مغناطیسم هم متوسط بود ،
4.بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
من ترم پنجم که بودم یه بار به صورت کاملا آزمایشی شرکت کردم که ببینم جو کنکور چطوره ، خیلی کمکم کرد .
5.از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
دقیقا 27 خرداد شروع کردم ، از اوایل تقریبا 4 ساعت بود ولی چون بعدا دانشگاه هم اضافه شد ساعت کلم اومد پایین ولی میانگین 4 تا 5 ساعت .
6.ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
12 واحد داشتم که تقریبا دانشگاه نمی رفتم فقط واسه امتحانا چند روزی از کنکور خوندن غقب افتادم ، کلا خونه بودم و کتاب خونه نرفتم.
.7در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟
اوایل به 300 400 راضی بودم ، یواش یواش به 600 700 راضی شدم ، وقتیم داشت نتایج میومد خودم فکر می کردم 200 بیارم. کلا طبیعیه که آدم یه ذره استرس و ناامید باشه و تو همه هستش.
8.خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟
کلا درصد که دست شما نیست ، تنها کاری که می تونید بکنید درس خوندن واسه درصد بالا زدنه ، کارنامه ها هم سال با سال فرق داره ، تخمین درصد واسه من رو زده بود 240 !!!...یعنی با درصدا من سال 92 رتبه میشد خدود 200 ...پس کارنامه هر سال مختص همون ساله..
9.ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
جمعه تعطیله دیگه!!!...کلا همیشه نخونیدو استراحتم داشته باشین ، من تو 8 ماه کنکور تقریبا 20 روز کلا مسافرت بودم...
10.برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
فقط ریلکس باشین ، چند بارم گفتم قرار نیست همه رو 100 بزنین ، اگه یه درسو مشکل دارین مثلا زبان و نیمه دوم مغناطیس خودم با خیال راحت کلا بزارید کنار. ارشد مثل کنکور کارشناسی نیست که همه بشینن روزی 20 ساعت بخونن ، خیلیا کمتر می خونن و زیاد رقابتی نیست مثل اون.
 

navidba

عضو جدید
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
از درسی که خیلی دوست داشتم !..ریاضی رو گذاشتم واسه شنبه ها ، مدار یک شنبه ها ، کنترل دو شنبه ها ، ماشین سه شنبه ها ، بررسی چهار شنبه و مغناطیس 5شنبه ،...سعی کنین درسیو که دوست داریدو بزارید شنبه...همه دروسم تو هفته یه بار بخونین
12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
تو سوال قبل گفتم ، من کلا دو تا اشتباه داشتم که اگه این اشتباهها نبود زیر 50 بودم ، یکی اینکه چون مدارم خوب بود مغرور شدم و چندتا سوال الکی غلط زدم ، دوم اینکه آمار خوندم که هم وقت گیره و هم سوالاش رو سخت میشه زد. هر ماه 25 درصد تمام دروس و 2 دور می خودنم که تا آخر مهر کل درسا رو دو دور خونده بودم ، از آبان به بعد رفتم واسه دوره سوم و چهارم با تستای زیاد ، تو دور اول و دوم تست کمتر می زدم . در حد نصف تستای موجود.
13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
اگه وقت می کردم آره ، چون بعضی درسا مثل ریاضی و مدار و کنترل و ماشین همه تستا رو زدن خیلی زمان می بره و باید سه چهار دور تستا رو فول زد تا آویزه گوش آدم بشه.
14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟
تا آخر دی از 71 تا 88 رو زدم، از اول دی به بعد 88 تا 92 روزدم به علاوه تستای مهمی که قبلا علامت زده بودم.
15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
اوایل مدار و دوست داشتم ولی بعدا ازش زده شدم!!...کنترل و ریاضی رو دوست داشتم
16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
کلا که نا امید می شدم ، ولی کنکور آزمایشیا خوب بود واسم
17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
همه همینجورین ، چون واسه همه هست کاریش نمیشه کرد!
18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
نهایتا تا ماه اول اینجوریه ولی بعدش درست میشه. اگه خوابشونم میاد قهوه خوبه!!..زیاد می خوردم ، قبل از شروع کنکور هم کلی قهوه خوردم که خوب بود.
19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
خلاسه نویسی اصل قضیست که خیلی خوب بود ، تقریبا کل درسا 60 صفحه خلاصه هام شد و خلاصه هرکس فقط واسه خودشه و باید از زبون خود طرف نوشته شه و کاملا عامیانه باشه و جوری باشه که تا طرف نگاه کرد یادش بیاد یه فصل رو ، مثلا کل فصل اول بررسی رو تو یه صفحه نوشتم و تا نگاه می کردم کله درسو نکات تستا میومد تو ذهنم.
20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
گفتم که تا آخر مهر همه دروس رو تموم کنن بهتره ، یه سری درسم که کلا گذاشته بودم کنار .
 

navidba

عضو جدید
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
پارسه بودم که خوب بودش ، سوالا همه آزمونا آزمایشیا بیخود و الکین ولی به نظرم پارسه از بقیه جاها یه ذره بهتر بود ، رتبه هام هم به ترتیب تقریبا اینا بودن چون الان دقیق یادم نیست 5،4،3 ،9،12،25،15،36 .که رتبه هم خوب میشد یه ذره واسم فورس ایجاد می کرد واسه بیشتر خوندن.
22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
به نظرم نبودش خیلی بده ، سعی کنین یه جا برین ولی اگه هم نشد سوالا رو گیر بیارین با درصد بقیه یه چکی کنین.
23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
اولا آدم میفهمه کجای کارش می لنگه ، دوما آدم سطحه خودش رو با بقیه می سنجه
24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
جامعه آماری بهتره ، چون سوالا خود کنکورم کیفیت لازم رو نداره چه برسه به آزمون آزمایشی
25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
دو سه باری نگاه کردم ولی بعدش کمبود وقت نذاشت بررسی کنم. آزمونا هم دقیقا اون چیزی که تو سرفصلا میومد و مطابق با اونا بودم
 

navidba

عضو جدید
26.زبان
اگه پایتون ضعیفه و با ریاضی و مدار می تونین نزدن زبان و جبران کنین حذف کنین ، هم وقت کم نمیارین هم موقع خوندن وقتشو میزارین رو ریاضی و مدار. من که از اولش تصمیم به حذف داشتم با توجه به اینکه رتبه ها زیر 100 معمولا زبان رو نمی زنن ، از رتبه یک بگیر تا بالا ترا...
27.ریاضیات
ریاضی مهندسی و معادلات رو باید عمیق فهمید ، خلاصه نویسی خیلی خیلی مهمه ، واسه اعداد مختلط هم اولش از رو معتقدی می خوندم که خیلی خفظی پیش رفته بود ولی بعدش اعداد مختلط رو از نیکوکار خوندم که عالی بود ، کلاسم کلا نرفتم ، تست زیاد زدن خوبه و تست هم واسه این دروس زیاده هرچقدر تست بزنین بازم تت موجود هستش ، آمار هم اشتاباه کردم خوندم ، دو تا تست اومد جفتشم غلط زدم!!!!...
28.مدار
مدارم خوب بود ولی مغرور شدم 2 تا تست رو الکی غلط زدم ، مدار هم توصیه خاصی نمیشه کرد همش به نظرم به پایه طرف بستگی داره.
29. کنترل
کنترل کتاب فقط تقوی کنی ، کنترل از اون درساست که باید مفهومی خوند و باید قشنگ فهمید که مثلا نایکویست چیه ، حفظ کردن فایده نداره ، تست هم زیاد بزنین چون تکراری زیاد میاد،
30.بررسی
بررسی پوران حلم زاده ، بررسی هم با دید قدرت برید جلو ، 20 درصد و میشه با رد گزینه جواب داد ، پس رو دیمانسیون و رد گزینه کار کنین که 20 درصد راحت می تونین اضافه بزنین.
31.مغناطیس
مغناطیس هم نیمه دومش رو کلا گذاشتم کنار چون که می دونستم زیاد نمی تونم بالا بزنم و وقت کم میارم
32.ماشین
ماشین هم زیاد بالا نزدم که توضیح بدم.
33. بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
منابعتون اگه خیلی پرت بوده عوض کنین ، شاید اون سالی که کنکور دادین برحسب بدشانسی سوالا از اون قسمتایی بوده که کم خونده بودین.
34. در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
سعی کنین 6 ماه باقی مونده رو قشنگ درس بخونین که دیگه فرصتی بهتر از این گیرتون نمیاد ، درسا هم بر حسب علاقه بخونین یعنی میخونین لذت ببرین ، بعضی درسا عذاب آوره واسه آدم خوندنشون ولی بعضیا هم لذت بخش ، اگه حوصله نداشتین درسا مورد علاقتون رو بخونین.آهنگ هم خوبه ، بعضی مواقع آهنگ گوش می کردم و درس می خوندم .
 

msani69

عضو جدید
*1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید
بسم الله الرحمن الرحیم
مصطفی . دانشگاه شهید بهشتی(پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور) معدل لیسانس 14.57 و رتبه هم 178 قدرت ! ان شاالله. امسال فارغ التحصیل میشم.
*2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
فک کنم هدف اصلی عنوان مناسب تری باشه... هدفم از ادامه تحصیل کشف دنیای جدیدتر و بزرگتری از علم بوده و هست. لذت می برم از اینکه بدونم خیلی چیزها رو بلد نیستم و این می شه موتور محرکه ای برای تلاش کردن بیشتر. همون طور که از معدلم میشه فهمید من بچه درسخونی نبودم تو دانشکاه.( تا ترم 5) ترم 5 که شروع شد و چندتا درس تخصصی برداشتم تازه فهمیدم چه دنیای گسترده ای روبه روم قرار داره... مشتاق تر شدم واسه فهمیدن. یکی از راه های فهمیدن بیشتر هم تحصیلات تکمیلی هست.(فقط یکی از راه ها و البته راحت ترین راه!)

*3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟*
به ترتیب میگم:
زبان متوسط. من واسه درس سیستم 1 و 2 و ماشین 2 خیلی کج دار و مریض از روی کتاب مرجع زبون اصلی می خوندم(به توصیه ی استاد معادلات دیفرانسیلم ... خیلی مرده! یکی از الگوهام شد...)
ریاضی مهندسی که ما تو عباسپور نداشتیم. بی هیچ حرف و حدیثی رفتم کلاس! ولی معادلاتم خوب بود( حالا انگار معادلات چی داره! 4 تا فرموله دیگه!!) آمار هم بدون تلف کردن وقت گذاشتمش کنار.(به نظرم نمی ارزه...)
مدارم افتضاح...juvefans میدونه...
کنترل تو دانشگاه 18 شده بودم(نمره ی 1 کلاس)
ماشین که عشق خودمه. با سخت گیرترین استاد دانشگاه برداشتمش ولی همه ی ماشین ها رو نمره ی 2 کلاس شدم!
مغناطیس یه چیز اونورتر از صفر... فرق شدت میدان و چگالی میدان رو نمی دونستم...
بررسی سیستم های قدرت هم جزو 3 نفر اول بودم... چه بررسی 1 چه بررسی 2
*4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
بار اول بود...
5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
از 5 تیر 1392... هنوز برگه ی برنامه ریزی اولم رو دارم که زیرش هدفم رو هم نوشته بودم!تا قبل از ماه مبارک که روزی 6 ساعت می خوندم(نه مفید... میخوندم) ماه رمضون افت شدید... رسید روزی 3، 4 ساعت ولی دوباره بعدش درست شد. از شهریور تا آذر زیر 9 ساعت نخوندم.بعدش که رسید به دوره ی تست زنی و جمع بندی اومدم رو 8 ساعت... بعضی روزا 7 ساعت و نیم... هفته ی قبل از کنکور هم کلا با آرامش می خوندم... شاید روزی 6، 7 ساعت.
*6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
مرخصی گرفته بودم... فرقی نمی کنه 9 ترمه تموم کنید یا 10 ترمه... مدال نمیدن که! در کتابخانه مطالعه می کردم... ساکت بود. خونه اصلا نمی تونستم.
کلا توصیه ام اینه که هرجایی که راحتی درس بخون. شاید با یه کتابخونه حال نکنی و با یه کتابخونه ی دیگه چرا...(مثل خود من.) یه نکته واسه آقایون: واسه من خیلی مهم بود که موقع درس خوندن شلوار راحتی(کُردی!) پام باشه... اون کتابخونه دومی این امکان رو فراهم می کرد واسم.

*7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟*
نمی دونم چرا، ولی من دوست داشتم رتبه ام بشه 106! آخه با این رتبه شبانه دانشگاه تهران ماشین قبول میشدم... باورتون می شه تو شبای قدر از خدا همین رتبه را خواستم؟!
انتظارم هم همین حدودا بود ولی دعام تا برسه بالا فرشته ها 72 تا گذاشتن روش و شد 178... قسمت بود دیگه. ولی شما واسه رتبه 1 تلاش و دعا کنید. شدنیه.
رتبه ام رو که دیدم ناراحت شدم(چون یعنی خداحافظی با دانشگاه تهران) ولی خدا رو شکر کردم. دمش گرم.

*8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟*
من چون خودم این کار رو می کردم منع نمی کنم! خیلی هم خوبه به شرطی که زیاده روی نشه. نشید مثل بعضی از رفیقام که فقط درصد حساب می کردن و تخمین می زدن رتبشون رو، و نه مثل یکی دو تا از رفقام که اصلا نمی دونستن فلان درس چندتا سواله و هر پاسخ درست چند درصد مثبته. اصولا دیدن کارنامه ها و رشته محل های قبولی به من انگیزه میداد.

9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
اصولا مگه میشه انسان تعطیلی نداشته باشه؟ یه خاطره از عروس امام خمینی خوندم که خیلی متحولم کرد، نقل به مضمون می کنم:
یه روز جمعه عروس امام خمینی(فک کنم درس دین می خونده) مشغول مطالعه میشه. امام میان بهش می گن داری چی کار می کنی؟ این بنده خدا هم که کلی انتظار تشویق و جایزه داشته با لحن خاصّی می گه" دارم درس می خونم آقا" ... امام هم نه میذاره نه بر میداره بر میگرده می گه " تو هیچی نمی شی!!!" این بنده خدا هم که کلی بادش خوابیده بوده می گه" چرا آقا؟" امام هم می گه چون هر چیزی جایی داره... روز جمعه روز استراحته. تفریحه. یه بند نباید و نمی شه درس خوند- شادی روح امام صلوات-
*10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
اگه انگیزه باشه دیگه با انرژی شروع کردن یا نکردن مفهومی نداره. من خودم خیلی با انرژی شروع کردم و چون جمعه ها خالی بودم و بیشتر پنج شنبه ها(یه قرار خانوادگی) اصلا احساس خستگی نکردم تو پائیز. من تا حالا هرکی ازم پرسیده که کنکور ارشد چجوریه بهش اینو گفتم" ارشد خیلی راحت تر از لیسانسه! فقط باید به خودت بقبولونی که در سن 23 سالگی(یا بیشتر) باید میانگین روزی 7-8 ساعت به مدت 8 ماه بشینی پای درس. این کار رو کردی پس 80% راه رو رفتی" من خودم به جز مغناطیس همه ی درس ها رو یه بار تو تابستون خوندم... توصیه هم میکنم بکنید این کار رو... تو پائیز آرامش خاصی بهتون میده. خلاصه برداری هم بکنید، گرچه مطمئنا تو پائیز که یه بار دیگه می خونید خلاصه هاتون دقیق تر خواهد شد.
و اصولا مگه از درس خوندن واسه ارشد لذت نمی برید؟ اینجا دیگه مثل لیسانس نیست که بگیم وای عربی حال به هم زنه یا شیمی مزخرفه... این درس هایی که واسه ارشد می خونیم قراره باهاشون یه عمر زندگی کنیم، تحقیق کنیم، بسازیم و پول دربیاریم.
 

msani69

عضو جدید
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
من خودم تو مدار و ریاضی و مغناطیس پایه ام ضعیف بود. ولی اگه ضعیف هم نبود باز هم همین مدلی که می گم درس رو شروع می کردم.
من اولش مغناطیس رو گذاشتم کنار. پس موند 6 تا درس. این 6 تا درس رو به دو گروه تقسیم کردم. ریاضی و مدار رو گذاشتم سر دسته هر گروه. بعدش کنترل و ماشین رو بردم تو گروه ریاضی و سیستم و معادلات هم بردم تو گروه مدار.(بعدها معادلات رو حذف کردم و کنترل و ماشین رو جایگزین کردم.) و به صورت زوج و فرد ادامه دادم.
یه خوبی که داشت این بود که درسا با هم می رفت جلو. یه بدی(واسه اونایی که مدار ر ریاضی رو کلاس نمیرن) که می تونه داشته باشه حجم بالای مدار و ریاضیه که می تونه آسیب بزنه. به گره بخورید و نا امید بشید. ولی من چون کلاس می رفتم خیالم راحت بود که تا آخر تابستون تموم می کنم پس با روحیه ی بهتری درس های دیگه رو می خوندم. من توصیه ام با هم خوندنه ولی رفیق داشتم که تا یه درس رو تموم نمی کرد سراغ درس دیگه نمی رفت. رتبه اش هم خوب شد(شاگرد یک ورودی 87 بود)

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
یه جور برنامه ریزی بکنید که تو تابستون یه دور بخونید. از نظر روحی خیلی مهمه. من همواره یه چشمم به 31 شهریور بود که تا برسه تموم کنم درس ها رو. چون یه سه ما تو پائیز هم وقت دارید واسه یه دور خوندن دیگه پس زیاد نگران نباشید. پائیز که یه دور بخونید همش تثیت می شه تو ذهنتون.
13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
من همه تست ها رو میزدم بعد از آخر هر فصل. گذاشتن علامت اختصاری کنار هر تست هم یادتون نره. تو پائیز و دوران جمع بندی خیلی به درد می خوره. من حتی اونایی رو که درست حل می کردم کنارش یه تیک میزدم و بعد با دیدنشون کلی روحیه می گرفتم. به قولی اگر یه کتاب تست رو چندبار بزنید خیلی خوبه. من مدار و ریاضی و سیستم رو این کار رو کردم. کنترل چون تست خوب کمه توصیه نمی کنم اینجوری بزنید. کلا کنترل فقط برید به سمت تسلط روی مفاهیم تو تابستون و حل کردن کنکورها و تمرین های "نایس"

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟
به جز مدار و ریاضی ( و ماه آخر مغناطیس) که از تمام سال ها می زدم، بقیه رو دیگه زیر 82-83 نزدم. لزومی هم نداره فک کنم... ایده ها توی کنترل و ماشین جدیدتر و مفهومی تر شده. سیستم هم که از سال 84 وارد کنکور شده. ولی تست سال 92 رو نزدم تا ماه آخر.

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
من عاشق ماشین بودم( و هستم الان. اصولا تو انتخاب رشته ارشد هم فقط گرایش ماشین رو زدم) و مدار اوایلش واسم مثل کابوس بود. چون نمی تونستم تست بزنم. من اولین هفته هایی که مدار می خوندم، تو هر یه ساعت شاید 2 یا 3 تا تست می تونستم حل کنم ولی این باعث نشد پا پس بکشم. روی مسائل ساده هم کلی وقت می ذاشتم و فکر می کردم. خودم رو با مشکل رو به رو می کردم.عیبی هم نداشت که مثلا از 10 تا تست خیلی ها رو حتی غلط می زدم. کار به جایی رسید که تو ماه دی هر وقت از درس خوندن خسته می شدم می رفتم مدار میزدم! جالبه بدونید تنها درس بی غلط هم تو کنکور همین مدار بود. سه تا زدم و سه تاش هم درست بود.
16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
خیلی کم نا امید شدم. اونوقت هایی که نا امید می شدم به هدفم فک می کردم. به اینکه مثلا سال دیگه این موقع تو دانشگاه تهران نشستم دارم با دکتر فیض کار تحقیقاتی می کنم(حیف که نشد!) کلا هدف مهمه. اینجاست که سره از ناسره جدا میشه.
اگر هم سر تنبلی یا پیش اومدن کاری از برنامه عقب میفتادم، خیلی شیک و مجلسی مینداختمش واسه هفته بعد. ولی انصافا هفته ی بعد حتما انجامش می دادم. برنامه ی اون هفته رو به هم نمی زدم.

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
یاد بگیرید که به افکارتون "نه" بگید. حتی اگه فکر منفی اومد تو سرتون بهش بگید: " آره، تو راس میگی ولی الان نگو. بذار واسه آخر شب." آخر شب هم انقدر درس خوندید که خسته اید و فرامشتون میشه. من خودم این کار رو می کردم.
18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
توصیه خاصی ندارم. ساعت خوابتون رو تنظیم کنید دیگه! صبح رو از دست ندید.

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟

به شدت توصیه می کنم جدا باشه. قراره هفته آخر کنکور دست شما 20 – 30 تا برگه بیشتر نباشه. من از همون روز اول شروع کردم. اگه نکته ای تو تست بود می نوشتم. نکته یا فرمولی تو درسنامه بود هم همینطور. واسه دور بعدی مطالعه همین خلاصه هاتون رو به روز می کنید.
من درس مدار1 رو خلاصه نویسی نمی کردم چون باید کل کتاب رو بنویسی دوباره. اما مدار 2 حفظی زیاد داره. با خلاصه نوشتن موقع درس خوندن چشم و گوشتون بازتر می شه و دقیق تر به درس توجه می کنید و این باعث افزایش تمرکز هم میشه.
20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
2 تا توصیه:

  1. سعی کنید عادت به پشت کتاب و دفتر نشستن کنید. ساعت مطالعه تون اینجوری میره بالا. ساعت مطالعه ی بالا لازمه واسه رتبه ی خوب تو ارشد.(اما کافی نیست)
  2. سعی کنید همه ی درس ها رو یه دور بخونید. اگر همه اش نشد دیگه ریاضی و مدار رو حتما یه دور بخونید. مهمه
من همه رو خونده بودم جز مغناطیس. اگه همون موقع کنکور می دادم رتبم همین حول و حوش می شد.
 

msani69

عضو جدید
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
آزمون آزمایشی همواره محل اختلاف بین بچه هاست. بی خیال اختلافات. من آزمون هم می دادم. شما هم حتما بدید. پارسه شرکت می کردم. راضی ام از پارسه. اعصاب داغون کن بود ولی الان که نگاه می کنم به عقب خوب بود. البته سوالای کنترلش خیلی بد بود(کلا به جز آزمون بینش جایی کنترل رو خوب نمی ده). رتبه هام هم اونایی که یادمه: 91 و 350 و 160 و 61و 90و105 بود.

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
شرکت در آزمون خیلی مهمه. شما هر دوهفته یک بار تمرین می کنید که 4:30 سر جلسه باشید. و از همین اول هم برید. چرا؟ شما تو تابستون یه دور درس ها رو خوندید، درسته؟ سر آزمون های 25% هم یه دور دیگه میخونید میشه 2 دور. واسه آزمون 50% هم چاله چوله هاتون رو رفع می کنید میشه 3 دور. 2 تا جمع بندی هم واسه 2 تا 100 % دارید میشه 5 دور. میبینید؟ به همین راحتی 5 دور خوندید.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
چندتا هدف داشته باشید:

  1. عادت کنید که 4:30 فکر کنید به صورت مستمر
  2. به درس خوندنتون برنامه می ده
  3. رتبه ای که میاد وضعیت کلی تون رو نشون می ده. بالاخره نمیشه که یکی همه ی آزمون ها رو از بین 1900 نفر بشه 1200 بعد تو کنکور بخواد بشه 106!


24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
جفتش تو هیچ موسسه ای نیست. مطمئن باشید.(البته بینش داره یه کارایی می کنه ولی من اونقدر مطمئن نیستم که بگم برید یا نه.) ولی سطح علمی شرکت کنندگان مهمه...
25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
همیشه دوست داشتم این کار رو بکنم ولی هیچ وقت نکردم!(به جز سوالات کنترل بینش. اصلا کنترل یه پروسه ی جداست. )
من چون تابستون یه دور خونده بودم به همین خاطر سرفصل هایی که قرار بود بیاد رو هفته ی اول می خوندم.( جمعه شب برنامه ی آزمون 2 هفته بعد رو میذاشتم جلو و سرفصل ها رو مشخص می کردم واسه اینکه تو 1 هفته بخونم. و هفته ی دوم تست می زدم.)طبق همون سرفصل ها تست میزدم. ولی مدار و کنترل رو همچنان جدای از آزمون هم می خوندم.
 

msani69

عضو جدید
26- زبان:
* *
با توجه به درصدی که ** در این درس کسب کردید ایا صرفا تست های درک مطلب را زدید یا خیر تست های لغت یا گرامر را هم زدید؟ایا خواندن گرامر را به داوطلبان توصیه می کنید؟یا صرفا روی درک مطلب و لغات کار کنند؟کلا چه توصیه ای در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس در رابطه با داوطلبانی که دارای پایه ی ضعیف یا متوسط در این درس هستند دارید؟ *
*

درصد 12.22. فقط درک مطلب+ 1 دونه کلوزتست...گرامر پیش دانشگاهی کفایت میکنه. اصلا حذفش نکنید. 2-3 تا تست درک مطلب میدن در حدّ گلابی... باور کنید.
27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
*با توجه به کسب درصد نسبتا خوبی در این درس نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
درصدم 44 بود. اگه یه اشتباه مسخره(سینوس رو نوشتم کسینوس!) نمی کردم به 55 هم می رسید. کلاس رفتم واسه ریاضی مهندسی(مهندس کریمی) و تست های دو جلد کتاب رو همه اش رو زدم. میخوام یه مژده به همه ی شما بدم!
دست طراحان در طرح سوالات ریاضی به شدت بسته است. قالب ها یکیه و فقط از سال ها و رشته های دیگه میارن واسه برق. البته همچنان ریاضیات برق سخت تر از دروس دیگه اس(حتی مکانیک)
خلاصه نویسی هم به شدت مهمه... لازم نیست که هر نکته ی هر سوال خاص رو بنویسید. نکات ضمن درس کافیه تو این درس وگرنه خلاصه هاتون می شه یه کتاب.
برای معادلات هم همون کتاب مهندس کریمی رو خوندم. 2 هفته ی آخر تابستون جمع بندی کردمش. پس از اون فقط تست می زدم. بازهم همه ی تست های معادلات کتاب رو زدم. با این کار هم ساعت مطالعه ام رو بالا می بردم و به خودم روحیه می دادم. به شدت توصیه میکنم سوالات سال های اخیر رشته ریاضی رو واسه این درس بزنید.
آمار هم نخوندم. یادم رفته بود و بدون ذره ای نگرانی گذاشتمش کنار.
28-مدار:*
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟**ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
کتاب کارو زرگر رو خوندم و همه تست هاش رو حل کردم و کلاسش رو رفتم. مدار من یه چیز در حد دانشجوی ترم 3 بود... انقد ضعیف.
توصیه می کنم حتما تو تابستون تمومش کنید و پس از اون تست بزنید. از سال 68 تا 92.
یه نکته که ای کاش بهش عمل کرده بودم... جزوه 300 تست کهن رو بزنید. بچه ها! زرگر تا پارسال جواب میداد. امسال اصلا طرز مطرح کردن سوالات فرق کرده بود . من آماده ی این سوالات نبودم!!! 2 بار سوالات رو از اول تا آخر خوندم و هیچی نتونستم بزنم.

29-کنترل:*
**
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟**لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟**ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
39 زدم این درس رو...
متاسفانه یا خوشبختانه این درس منبع مشخصی نداره( پس دست خرخونا بسته اس...) و هیچ کتاب کنکوری درست نگفته این درس رو. چرا؟ چون یه امیرکبیری پشت قضیه اس. دکتر طالبی!
کتاب هم که اگه می خواید بخونید کنترل"نایس" رو بخونید. مورد داشتیم با خوندن این کتاب رفته زده 70! پس نا امید نباشید.
بعدش هم این درس فقط فهم بالای مهندسی میخواد... اینجاس که میفهمن مهندسی یا نه.
30- بررسی سیتم های قدرت
**با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟*لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟**ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
39 زدم این درس رو. سوالای روتینی داشت.(برخلاف 2 سال گذشته) من تو دانشگاه هم این درس رو بالا گرفتم. سخت نیست. واسه کنکور پیشنهادم اینه که از روی یه مرجع(ترجیحا تابستون) مطالعه کنید. بهترین کتاب مرجع هم یه دونه هادی سعادته... یکی هم گلوور. با دومی من بیشتر حال کردم. خلاصه نویسی به شدّت جواب میده. من خودم کتاب "جهش" رو خوندم و تست هاش رو 3 بار زدم. کلا تست کمه تو این درس. تالیفی هم زدید اشکالی نداره.
31- ماشین های الکتریکی:
***
با توجه به کسب درصد بسیار خوبی نقطه ی قوت خود در این درس را چه می دانید؟**لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟*ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
ماشین 33 زدم. بد زدم. غلط الکی زیاد داشتم. غرور کنترل منو گرفته بود(بعد از کنترل زدم) انتظارم حد اقل 50 بود. سوالات رو سخت کرده بودن. کلاس نرفتم.
تابستون کتاب دکتر حلم زاده رو خوندم( من به شخصه پشیمونم!) 1 ماه قبله کنکور مدرسان رو گرفتم و این درصد رو مدیون مدرسانم. شاید دکتر حلم زاده کلاسشون خوب باشه ولی کتابشون واسه من اصلا خوب نبود.
تمام غلط هام سر اشتباه محاسباتی بود. نامردا همه ی سناریوهایی که یه دانشجو میتونه غلط بزنه رو هم تو گزینه ها آورده بودن.
*32-الکترومغناطیس:*
*
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟**ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟*
درصدم شد 14... مطمئنم طراح اشتباه کرده بود... من باید 25 میشد درصدم.
واسه الکتریسیته پارسه خوندم. دکتر عبدالعالی. یه کلاس جمع بندی رفتم(2 روزه) مهندس شفیعی.
مغناطیس سوالاش عوض می شه اما فرمولایی که توش استفاده میشه ثابته! چطور؟! خودم درآوردم ... همه ی فرمول هایی که سوالات باهاشون حل می شه(از 76 به اینور) شد 2 تا برگه A[SUB]4[/SUB] یه رو!!!! باورش سخته ولی شد. اصلا تست غیر کنکوری نزنید. اکثرا سوالو بیخودی سخت میکنن. تو مغناطیس ساده فکر کنید.(اینو مهندس شفیعی 3 هفته قبل کنکور یادم داد و ممنونشم. این درس رو من تا آذر کنار گذاشته بودم ولی با تیپ شناسی سوال ها تونستم این درصد رو بزنم.
این درس به شدت تاثیر گذاره...
*33-*بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
باید دلیل درصد پائینشون در بیاد. امسال ماشین سخت بود. انصافا. من خودم رو درصد 50-60 حساب کرده بودم. اما سخت بود. درس خوندن من مشکل نداشت. یعنی اگه میرفتم سال دوم باز هم مدل درس خوندن ماشینم همین بود و فرقی نمی کرد(به جز منبع) اما اگه نه، همه بالا زدن و شما پائین، اولین کاری که می کنید سریع می رین منبع رو عوض می کنید.
34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
خدا، خدا، خدا ... هرچه هست اوست. ما همه هیچیم...
بی تعارف گفتم. شما بخونید اون خودش می دونه چطور زندگیتون رو واستون رقم بزنه.
"عسی ان تحبوا شیء و هو شرّ لکم. عسی ان تُکرهوا شیءٌ و هو خیرً لکم"
35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
یه جمله کلیشه ای:
کنکور ارشد پایان راه نیست. آغازشه... آغاز یه راه سخت. مردش هستی بیا تو گود... و گرنه برو دنبال کار... تو ارشد حلوا پخش نمی کنن. بدون کی هستی(خودشناسی)، کجای دنیایی(جهان شناسی)، اونوقته که خدا رو خواهی شناخت(خداشناسی). و هدف خلقت مگر جز اینه؟
 

monajo

عضو جدید
(538) کارنامه(لینک)دانشگاه محل قبولی(...)
1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید
از دانشگاه آزاد قزوین فارغ التحصیل شدم حدود2 سال پیش معدل 13/67
درس سری خووندن رو ترجیح میدم


2_تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
در وهله اول هدف پیدا کردن کاری با شرایط بهتر بود اما اینکه لیسانس ام الکترونیک بود و در طی دوران تحصیل قدرت برام جذابیت بالاتری پیدا کرده بود در تصمیم ام برای ادامه تحصیل و تغییر رشته تاثیر گذار بود

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟(
من در درس ریاضیات خیلی خیلی خیلی ضعیف بودم و این ضعف از دوران دبیرستان با من همراه بود و در درس کنترل متوسط بودم هرچند که سیگنال درصدهام منفی بود ولی دلیل ضعف نبود و جابه جا شدن یه گزینه این فضاحت رو به بار آورد :\
مغناطیس رو هم همیشه فکر میکردم بلدم اما امتحانات و کنکور چیز دیگه رو نشون داد :\

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
سال دوم. سال قبل به دلیل داشتن ترم بهمن اصلا توجهی به کنکور نداشتم صرفا از روی وظیفه در کنکور شرکت کردم

5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
با جواب دادن به این سوال یه الگوریتم کلی به دست نمیاد چون هرکسی براساس توانایی های خودش درس میخونه
اما خب من از مرداد شروع به درس خوندن کردم اوایل مغزم به طور جدی باهام مقابله می کرد نهایت شاید روزی 2 ساعت درس می خوندم اما از شهریور و مهر نهایتا به روزی 4 ساعت و گاها 5 ساعت میرسید ضمن اینکه من تا اوایل دی ماه درس خوندم

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
خیر ترم نداشتم
برای من مطالعه در کتابخوونه اصلا قابل قبول نبود (این برمیگرده به ذات آدمی)من تو کتابخوونه خیلی بیشتر حواس پرتی دارم تا تو خوونه.قطعا خیلی از دوستان نظرشون با من فرق کنه


7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟
حتی یک بار هم به اینکه چه رتبه ای میخوام بیارم فکر نکردم
نگاه کردن به نیمه خالی لیوان برای من حکم یه عامل تشویق کننده رو داشت که بیشتر تلاش کنم
دلیلش هم این بود که در دوره لیسانس دوست من رتبه 1 کنکور سراسری شد و با به یاد اوردن اینکه اون چقدر تلاش میکرد و چقدر امثال اون زیاد هستند ترجیح میدادم به رتبه ام فکر نکنم که از درس خووندن زده بشم
و فقط درس بخوونم و درس بخوونم...


8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟
من فکر میکنم تا حدی این کار درستی هست البته به این صورت که با توجه به توانایی های خودتون و احیانا نمونه کارنامه آزمون های آزمایشی اتون می توونید یه کارنامه از درصد های خودتون داشته باشید و اون رو با کارنامه های واقعی مقایسه کنید این مساله یه خط مشی به شما می ده ولی نه اینکه همه فکر و ذکرتون کارنامه و درصد و گپ موجود بین شما و اونا باشه چون تجربه ثابت کرده که درصدها و رتبه های سالانه تفاوت فاحشی با هم دارند


9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟(خیلی از دوستان تا کم درس می خونند تا سراغ چیزی غیر درس میرند و.. دچار عذاب وحدان میشند الان عقب افتادم لذا میان از همین اول کاری تمام برنامه ها و تفریح های خوی رو قطع می کنند میخوایم شما اشاره کنید ایا این کار درسته یا نه اگه درسته از همین ابتدا باشه یا نه از ماه خاصی و
من روز تعطیل داشتم ولی نه برای استراحت به خاطر زندگی شخصی خودم مجبور بودم دو روز در هفته درس نخوونم اما در باقی روزها هم اصلا چیزی رو به خودم حروم نمی کردم البته به جز مسائل خیلی واضحی که باعث به هم خوردن تمرکز میشه مثلا دنبال کردن یه سریال خیلی طولانی اصلا توصیه نمیشه یا مسافرت رفتنه حتی 4 روزه به نظرم اصلا جایز نیس چون همه این ها تمرکز رو در دراز مدت از بین میبره

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
این بستگی به روحیه داوطلب داره گاهی یکی از مهرو ابان شرو میکنه نتیجه میگیره یکی از اسفند سال قبل شرو میکنه موفق نمیشه
برنامه ریزی من این بود که هر دو ماه 3 درس بخونم و دی و بهمن جمعش کنم
من از مرداد شرو کردم مهرو ابان و اذر خیلی درس خوندم نتیجه این شد دی ماه داشتم به دانشگاه آزاد فکر میکردم
 

monajo

عضو جدید
پست دوم

پست دوم

11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
من اول سراغ مدار و ریاضی و کنترل رفتم چون کنترل خووندن برام لذت بخش بود و از ریاضی متنفر سعی میکردم قبل از کنترل ریاضی بخوونم که یه روند نرمی رو طی کرده باشم
پیشنهاد من به دوستان همین هست که درسی که دوست دارند رو بذارند درست بعد از درسی که دوست ندارند خیلی به ادم امید میده حداقل در مورد من اثر داشت


12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
من همش یه چشم ام تو تابستون به سرفصل ها بود ولی هیچ وقت به برنامه ام نمی رسیدم فقط باعث میشد استرس بگیرم به نظر م نباید خیلی ریز برنامه ریزی میکردم فقط اینکه مثلا 3 فصل در یه هفته تمومش میکردم کافی بود
13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
من تا فصل رو تموم نمی کردم اصا سراغ تست نمی رفتم کلا تست کم زدم (احتمالا واسه همین رتبه ام زیاد خوب نشد)اما هرچی زدم تا اخرین روزی که درس خووندم چند بار دوره اش کردم

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟
من از کتاب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق چاپ دانشگاه تهران از جلد دومش زدم یعنی از سال 75 به بعد اما گاهی حتی از 75 تا 78 رو هم توصیه نمیشد
این توصیه استادم دکتر فرزاد رضوی بود
اشتباه ام این بود که تست 92 رو شهریور زدم L


15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟

من از ریاضی متنفر بودم و هروقت میشستم سرش رسما تو یه ساعت 2 صفحه میخوندم اما سعی کردم هرجوریه درس رو بخونم و امید به اینکه بعدش کنترل و مدار میخونم راضی ام میکرد


16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
خیلی خیلی زیاد مخصوصا اولاش
اما به خودم روحیه می دادم و آینده رو واسه خودم ترسیم میکردم و خودم رو آروم میکردم یه جورایی..


17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟(
راستش اگه من در مورد تمرکز یه خوصوصیا مثبت داشته باشم همینه
میتونم افکارم رو جم و جور کنم یعنی خیلی پیش میومد که به کلی مسائل غیر درسی فکر میکردم اما خب می دونستم چه طوری دکمه خاموشی اش رو فعال کنم

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
منم این مشکل رو داشتم ولی چون تقریبا از تابستون شروع کرده بودم فرصت این رو داشتم که خوابم رو تنظیم کنم صب درس خووندن خیلی بهتر از شب درس خووندنه به نظرم ..


19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
به نظر من باید جدا باشه نزدیکای کنکور مث من ندووید دنبال جزوه ها من یه سری تو کاغذ نوشته بودم یه سریشو تو دفتر کتابام اصا مصیبتی بود پیدا کردنشون


20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
پیشنهاد من اینه که سعی کنید خیلی زود با حس مقاومت در مقابل دفتر کتاب مقابله کنید
برای من که فقط میخواستم کنترل ماشین ریاضی مدار سیگنال بررسی بخونم دوماه برای هر 3 درس گذاشتن کفایت میکرد من تا اخر تابستوون تقریبا دفتر ریاضی مدار کنترل رو بستم
 

monajo

عضو جدید
21-آیا در ازمایشی شرکت می کردید?
متاسفانه خیر فقط و فقط سوالای ازمون بینش و دو سه تا نصیر رو از عزیزی میگرفتم اگه الان به عقب برگردم حتما در ازموناش شرکت میکنم

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید?
من پیشنهادم اینه که از اولش شرکت کنید 25%ای جلو برید بهترین نتیجه رو در نوع خودتون میگیرید

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
من پیشنهادم به دوستان شرکت در آزمونیه که سوالاش مقبول باشه و اگر فکر میکنند باید در محیط قرار بگیرند یه ازمون جامع شرکت کنند
چون من نسبت به خود فرآیند کنکور استرس نداشتم خصوصا ماه اخر خیلی ریلکس ببی خیال همه چی شده بودم رو من آزمون 50 نفره یا 2000نفره اثر چندانی نداشت سوالا واسم مهمتر بود که سطح علمی رو بسنجم نه سطح عاطفی ام رو

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی
با توجه به جوابی که بالا دادم بازم تاکید میکنم نظر من اینه که جامعه اماری مهم هست اما نه به اندازه کیفیت سوالات این فقط و فقط نظر من هست ممکنه عزیزی نظر عکس داشته باشه

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
من فقط سوالای بینش و چند تایی نصیر رو بررسی کردم خودم تو خونه از خودم ازمون میگرفتم که البته توصیه نمی کنم این کار رو برای کسی بهتره که خودتون تو ازمون شرکت کنید
درسایی رو هم که سخت بود رو اول میخوندم و اونایی که تابستون خونده بودم دو روز مونده به ازمونی که قرار بود دستم برسه
 

monajo

عضو جدید
26- زبان:


من زبان اصلا نخوندم هرچی که تست زدم هم درک مطلب و گرامر بود یعنی به طور کلی اگه درست یادم باشه 5 یا 6 تا تست زدم دوتاش فقط لغت بود بقیه اش رو از درک مطلب زدم


27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
من امار رو یه هفته خوندم فهمیدم که باید حذفش کنم اما سر کنکور یه تست زدم که فک کنم درست بود
اما بیشتر از معادلات رو ریاضی مهندسی مانور دادم جزوه اقای کریمی دستم بود و تست از کتاب های ایشون زدم ضمن اینکه خلاصه نویسی عزیزی دستم بود پیشنهاد میکنم اگر براتون مقدوره کلاسای ایشوون رو تشریف ببرید معرکه س



28-مدار:
من جزوه دکتر ملک محمد رو فکر میکنم داشتم و از روی تست کهن چندتایی زدم اما نه خیلی که اشتباهم همین بود اصلا کاروزرگر نخوندم



29-کنترل:
کنترل رو با دکتر شیرین ابادی پاس کردم که استادش دکتر طالبی بود
فک کنم خیلی اثر داشت
جزوه کنکوری ایشون رو هم داشتم همچنین ویس کلاسشون رو که واقعا موثر بود
این نکته رو هم یاد اور بشم که درس سیگنال ایشون خوب و قوی هس اما نه اونقدر که کلاس ش رو برید


30- بررسی سیستم های قدرت
من این درس رو با دکتر نبوی پاس کرده بودم جزوه اش و کتاب هادی سعادت برام کافی بود
31- ماشین های الکتریکی:
من این درس هم با دکتر نبوی داشتم که از جزوه ایشون و کتاب دکتر عابدینی استفاده کردم


32-الکترومغناطیس:
جواب کنکور به من ثابت کرد که من از این درس هیچی نفهمیدم
خدا رو شکر میکنم که زیادم براش وقت نذاشتم چون همون دو مبحثی رو هم خونده بودم گویا جواب اشتبا در آورده بودم


33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
خب در مورد این سوال من فکر میکنم اگر قرار بود دوباره درس بخوونم دقیقا همین روند رو ی میکردم فقط دیگه دی ماه افسرده نمیشدم و حتما آزمون شرکت میکردم و اگر میشد حتما کلاسای بینش رو میرفتم جو کلاس با ویس پشت پی سی خیلی فرق داره به نظر من همه این مسائل در رتبه بهتر گرفتن موثره

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟


من فقط از خدا ممنونم چون خوب یادمه که اوایل دی ماه تموم دفتر کتابامو جم کردم حتی میخواستم کنکور ندم ضمن اینکه اون دوستی که جزوه ها و کتاباش رو در اختیارم گذاشت و من رو با موسسه بینش اشنا کرد
35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟

فقط امیدوارم هرکسی راه خودشو پیدا کنه و بتونه بهترین مسیر رو انتخاب کنه
امیدوارم همگی موفق باشید
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟رتبه 215 قدرت.دانشگاه دولتی شهرستان بودم.دانشگاه سطح بالایی نبود.معدل 15(کارنامه)
2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟راستش اولش نمیخاستم بخونم گفتم برم دبال کار بعد با خدم گفتم من میخونمبعدش اگه موقعیت خوبی واسه کار پیش اومد همزمان ادامه میدم چون تا بیای یه کار خوب پیدا کنی شاید یکی دوسال وقت ببره از طرف دیگه هم گفتم الان انرژی ادامه تحصیل دارم 4 سال دیگه دیگه حس و حالش نیس پس باید این انرژی رو غنیمت دونست و ازش استفاده کرد.
3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟من درس بررسی خیلی قوی بودم یعنی بعد دوسال وقتی خوندمش تمامی فرمولا یادم بود انتظار بالای 70 داشتم ولی 50 درصد زدم آخه واقعن دوساله سبک سوالا بررسی مث کنترل عوض شده بود و آسون نبود دو سال.ماشین متوسط بودم.کنترل ضعیف.مدار هم تعریفی نبود با 11 ، 12 پاس کردم

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
سال دوم بود.سال اول اصلن نخونده بودم
5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
من چون دیر شروع کردم اوایل (ماه اول)6 ساعت بعدش دیگه 8 ساعت و ماه قبل کنکور 10،11 ساعت.از 15آبان

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
نه مهر درسی نداشتم.پروژه داشتم فقط.متاسفانه کتابخونه نزدیک نداشتم که برم تو خونه بودم واسه همین خیلی ساعت مطالعه ام کم بود.آخه ما همیشه خونمون شلوغه و مهمون داریم


7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟من اولش فقط واسه زیر 1000 شروع کردم .فقط میخاستم روزانه یه جا قبول شم مهم نبود کجا خسته شده بودم از پشت کنکور موندن نزدیکا کنکور حس میکردم 600 میشم و وقتی یکی دوستام خبر قبولیمو داد اصلن باورم نشد یعنی هیشکی باورش نشد چون اصلن انتظار 215 نداشتم


8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟منم خدمو درگیر کارنامه زیاد میکردم ولی فقط استرس به ادم میداد و به نظر من سودی نداشت بذارید این کارا رو بعد کنکور واسه تخمین رتبه تون


9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
من هروقت وقت میشد درس میخوندم ولی خب شبا مهمونی جایی میرفتم(البته شرایطم خاص بود باید میرفتم)و کلی عذاب وجدان داشتم بابتش آخه هفته ای دو سه شبو مهمون یا بیرون بودیم یا مهمون داشتیم .ولی بنظرم هفته ای یه شب بیرون رفتن خوبه.که نه عذاب وجدان بگیرید و اصاب خوردی و نه عقب بمونید

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟به نظر من اوایل که ادم وقت بیشتری داره درسایی رو بخونه که واسش سختره و بعد بره دنبال درسایی که قوی هست چون اخرش اگه استرس پیدا کنی که نمیرسم حداقل این تو ذهنت هس که واسه این درسا که قویم وقت کم هس خودمو میتونم بروسونم
 
آخرین ویرایش:

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
من خدم چون دیر شروع کردم(15 ابان)استرس داشتم نرسم تموم کنم همه درسا رو با هم شروع کردم.روزهای فرد مدار برسی و کنترل. و روزهای زوج ریاضی مهندسی معادلات ماشین شبا هم دو ساعت زبان که دیگه کم کم زبان حذف شد
ولی دوستانی که از تابستون میخونن بنظرم مدار ریاضی و مغناطیسو تابستون تموم کنن

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟جوابم مث قبلی میشه.من خدم مثلن خسته میشدم بخام چند روز پشت سر هم یه درسو بخونم اینجوری بیشتر دوس داشتم که هر 2 ،3 ساعت یه درسو تموم کنم
بستگی به خود فرد داره مثلن بضی بچه ها میگن ما قاطی میکنیم همه را با هم بخونیم یا تا بیایم گرم درس شیم یکی دیگه را باید شروع کنیم .بنظرم اینو هرکس خودش ببینه چطور راحت تره
13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟من خودم میزدم حس میکردم واسه تثبیت فرمولا و نکات مهم تست راه خوبیه.اینجور میفهمیدم کجا ها رو خوب نخوندم دوباره میخوندمش


14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟ من از 80 میزدم تا 89 .دو سه سال اخرم گذاشتم واسه روزای قبل کنکور.با زدن تستا میفهمیدیم که کجا مهمتره بیشتر روش باید وقت گذاشت


15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟من بررسی رو خیلی دوس داشتم و کمتر خوندم چون قوی بودم 50 زدم ولی کاش بیشتر میخوندم که حداقل از قوی بودنم تو این درس استفاده میکردم و میتونستم بیشتر بخونم.
من ماشینو اصن دوس نداشتم مخصوصن کتاب مدرسان که میخوندم خیلی متن سخت و حجم زیادی داشت منو میترسوند خسته ام کرده بود ولی زیاد بهش گیر ندادم مبحثی رو میخوندم نمیفهمیدم نگاه تستا ده سال گذشته میکردم میدیدم مثلن تا حالا تست کنکور نداشته این مبحث ازش میگذشتم

16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟آره خیلی با اینکه دیر شروع کردم و محیط خیلی ارومی نداشتم همش پر استرس بودم ولی با خدم میگفتم فوق فوق قبول نمیشم سال دیگه مثلن پارسال که قبول نشدم اتفاق خاصی نیوفتاد امسال هم مث پارسال
از طرفی هم سعی میکردم واسه کاهش استرس ساعات مطالعه مو زیاد کنم و از برنامه ها جانبی کم کنم


17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟سعی کنید جا خلوت بخونید درس.گوشیتون خاموش باشه از نت دور باشید.من خیلی از وقتم صرف این چیزا شد

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟من خودم صبحا زودتر از 8 و نیم نمیشد پاشم قبل کنکور نمیتونستم از خابم بزنم استرس میگرفتم بچه ها 6 پا میشن .یروز 6 پاشدم تا دو روز سرم درد میکرد نمیتونستم بخونم:d
سعی میکردم بجاش شبا جبران کنم تا 12 ،1 میخوندم بجاش صبحا میخابیدم


19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟بنظر من مهمترین قسمت خلاصه نویسی است.آخه قبل کنکور اصلن ادم حوصله نداره که بخاد کتاب بخونه ولی اگه تو یه دفترچه باشه سریع بهش یه نگاه میکنه.من خدم تو دفترچه کوچیک مینوشتم که جایی میرفتم میبردم راحت که اگه وقت شه بخونم.فرمولا رو مینوشتم بیشتر ونکات مهم تستا.بنظر من دوره دوم نوشته بشه بهتره اخه دور اول اصن نمیدونم چی مهمه چی مهم نیس.دفه دوم میفهمیم چی باید تو ذهن بمونه همونو مینوشتم

20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟[/QUOTE]متاسفانه من نمیتونم تو این زمینه کمک کنم چون تابستون نخوندم
ولی توصیه میکنم تابستونو از دست ندید بخونید که خیلی مهمه
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟نه شرکت نکردم.میخاستم فقط ازمون جامعا رو شرکت کنم ولی میترسیدم رتبم بد بشه استرسو بشم


22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟بنظر من انگیزه درس خوندن میده به آدم البته بنظرم از اول شروع بشه بهتره

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟بنظر من باید ازمونی باشه که سوالاش استاندارد باشه نه خیلی سخت که استرس ایجاد بشه نه اسون که اعتماد بنفس کاذب

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟راستش من خیلی اطلاعات دقیقی ندارم از موسسات

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟من شرکت نکردم ولی بچه ها لطف میکردن میذاشتن اینجا بضی وقتا میخوندمشون.بنظرم خیلی خوب بود با سبک مختلف سوال اشنا میشدیم
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
26- زبان:
با توجه به این که شما این درس را سفید گذاشته اید در رابطه با دوستانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند مبنی بر حذف این درس چه توصیه ای دارید ؟
من اولش شبی دو ساعت شروع کردم به خوندن ولی خوب چون هم پایم ضعیف بود هم دیر شروع کردم بعد گذاشتمش کنار.بنظرم بچه ها بخونن چون اکثرن سفید میذارن برگ برنده با کسیه که زبانشو خونده باشه

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من خدم معادلات کامل خوندم و ریاضی مهندسی یه فصل نرسیدم همشو بخونم.20 درصد زدم.میدونستم خوب نزدم چون کم خوندم.پارسه خوندم معادلاتش خوب بود راضی بودم ولی ریاضی فقط یه فصل خوندم نظری ندارم
28-مدار:
با توجه به کسب درصد بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانیدلطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟
ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من پوران خوندم.کلاس نرفتم.بضی بچه ها میگن حجمش زیاده من خدم همین طور بودم دفه اول که خوندم سوالات مهمو علامت گذاشتم نکات مهمشو مینوشتم کنار هرسوال واسه با دوم همه سوالا رو نخوندم فقط مهما رو خوندم.شبا قبل کنکور استاد کهن ساعت 10 آزمون انلاین میذاشت روو سایتش بنظرم خیلی خوب بودن.من فکر میکردم مدارمو 35 یزنم ولی موفقیتم تو مدار بنظرم حل کردن سوالات کهن بود

29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟
ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من کنترل ضعیف بودم و تاآخر نایکویست خوندم.من تقوی خوندم.25 درصد زدم.بنظرم کتاب تقوی واسه ماه اخر کنکور به جای خلاصه خوندنه اصلن واسه درسنامه مناسب نیس.اشتباه من تو کنترل خوندن این کتاب از اول با توجه به پایه ی ضعیفم بود .باید اول یه کتاب درسنامه قوی میخوندم بعد ماه اخر این کتابو
30- بررسی سیستم های قدرت
با توجه به کسب درصدی بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
مدرسان خوندم.راضی بودم ازش.البته انتظار بیشتر داشتم بزنم ولی خب کم کاری خودم بود.کتاب احد کاظمی هم تو دانشگاه خونده بودم که اونم کتاب خوبی واسه شروع هس
31- ماشین های الکتریکی:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
من مدرسان خوندم .کتاب خوب و پر محتوایی هس ولی بضی چیزای الکی رو خیلی توضیح داده ادمو خسته میکنه.من از قسمتای غیر مهمش گذشتم و خلاصه نویسی هم کردم مخصوصن تو قسمت ترانس ها.انتظار همین درصدو داشتم تقریبن.سوالای آزمون دکترای دو سه سال قبل هم خوندم بنظرم خیلی خوب و تاثیر گذار بود 32-الکترومغناطیس:
با توجه به این که شما این درس را سفید گذاشته اید در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس برای کسانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند چه توصیه ای دارید؟
من خیلی ضعیف بودم تو مغناطیس .میخاستم تابستون بخونمش که نشد و خیلی دیر میشد که بخام از ابان تازه شروع کنم از صفر مغناطیسو.اگه کسی پایه متوسطی داره بنظرم نذاره کنار این درسو بخونش شاید یکی دوتا سوال اسون بیاد بتونه حل کنه از بقیه خیلی جلو میوفته
33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
بنظرم این درسا رو به موازات بقیه درسا بخونن.مثلن روزی یکی دوساعت.تستای تالیفی هم بنظرم فکر خوبیه /یا تستای ازمون ازمایشی ها

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
نا امید نشدن تا لحظه اخر/سخت نگرفتن زیاد به خدم/نداشتن چند منبع که بخام سر درگم بشم.(از هر درس یه کتاب داشتم).واسم مهم نبود کل کتابو بخونم مهم بود که همین مقدارو که خوندم فهمیدم یا نه



در نهایت بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید از شما کمال نهایت و تشکر را داریم.
خواهش میکنم کار خاصی نکردم.از شما و از همه بچه های سال گذشته که تو تاپیکا رفع اشکال کمک میکردن واقعن ممنونم واقعن خیلی تاثیر گذار بودن.راستی سوالا خیلی زیاد بود حداقل یه چایی میدادید دهنمون خشک نشه:d
موفق باشید
راستی بچه های اینجا رو یادتون نره هرشب با هم مشکلاتتونو تو تاپیک حل کنید من که خیلی چیزا از بچه های باشگاه یاد گرفتم
 

علی121

عضو جدید
کاربر ممتاز
رتبه ی 318 قدرت ، کارنامه ، دانشگاه محل قبولی(...)

1- لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
با سلام.در ابتدا بابت طولانی شدن پاسخها پوزش میطلبم.اما سعی کردم هر نکته ای به ذهنم خطور میکند، و امکان دارد به شما عزیزان کمک بیشتری بکند را در پاسخهایم قرار دهم.در تاریخ 24/6/92 در رشته مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاهی دولتی با معدل 14/16 فارغ التحصیل شدم.و در کنکور کارشناسی ارشد سال 93 ، رتبه 318 قدرت را کسب کردم.

2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
مسلما برای هر کاری باید هدفی از پیش تعیین شده داشت،هدفی که آنقدر برای هر کس ارزش داشته باشد تا سبب شود او برای رسیدن به آن ،هر کاری بکند.هر فرد با توجه به زندگی شخصی و فردی خود میتواند اهداف متفاوتی داشته باشد،حتی امکان دارد برخی از اهداف ما برای دیگران خنده دار باشند اما اینها مهم نیست و از همه مهمتر این است که هدف تعیین شده ، برای خود فرد ارزش و جایگاه بالایی داشته باشد نه برای دیگران.شاید یک شخص هدفش فرار از سربازی باشد که در صورتی که واقعا این امر برایش مهم باشد و برای رسیدن به آن هر کاری که میتواند انجام دهد باید بگویم هدف بسیار خوبی انتخاب کرده.اما میخواهم کلی تر بگویم.شما اگر هدف نداشته باشید مطمئنا در ادامه کار کم میاورید و شاید کاملا درس را رها کنید.پس اینجا باید هدفی داشته باشید.اما چه هدفی ؟هدفی که رسیدن به آن ، آنقدر برایتان مهم باشد که آن هدف مسیرتان را هموار کرده و بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.بنده اهدافی نظیر کسب جایگاه اجتماعی بهتر و یا شغل مناسبتر و همینطور به تعویق انداختن خدمت سربازی داشتم اما از همه مهمتر این بود که میخواستم خودم را به خودم ثابت کنم ..به عبارتی هدف اصلیه من رسیدن به صحت جمله " تو میتوانی " بود.که تا حدودی در آن موفق بودم.

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
مدار و بررسی سیستمهای قدرت: مدار یکی از دروسی بود که من برای درصد بسیار بالا آماده میشدم حتی تو این درس انقدر اعتماد به نفس ذاشتم که تقریبا 2 ماه آخر کنکور سراغشم نمیرفتم ،البته این اعتماد به نفس هم به صورت توهمی به وجود نیامده بود، من تو آزمونهای آزمایشی اکثرا درصد مدارم بالای 80 % بود .اما درسی که فکر میکردم از همه بیشتر بزنم رو تقریبا بین کمترین درصدهام دیدم..درصد من تو این درس شد 25% .همینطور من در بررسی سیستمهای قدرت با توجه به پایه خوبم، انتظار بسیار بیشتر از 50% داشتم اما اینگونه نشد..این میتونه یک نکته برای شما داوطلبین باشه که اگر در درسی احساس میکنید بسیار قوی هستید ، این دلیل بر آن نیست که حتما بیشترین درصدتون مربوط به اون درس بشه و نباید از خودتون انتظار درصد بالا داشته باشید چرا که خدایی نکرده درصورتی که سر جلسه نتونید انتظارتون رو برآورده کنید سبب از دست دادن روحیتون میشه و میتونه منجر به کسب نتیجه نامطلوب در سایر دروس بشه.پس توقع بیش از حد= ممنوع
ماشین های الکتریکی: من در این درس بر خلاف مدار پایه بسیار ضعیفی داشتم چرا که به دلایل مختلف ، در طول دوران تحصیل نتوانستم این درس رو اونطوری که باید مطالعه کنم و همین باعث ایجاد پایه ضعیف شده بود برای من.و خیلی از این درس هراس داشتم.اما اگر نیم نگاهی به کارنامه من بکنید مشخص است که بیشترین درصد من مربوط به این درس است ،حتی من انتظار درصد 100 از این درس را پیدا کرده بودم. پس نکته دیگر آنکه اگر از درسی ترس و واهمه داشتید هیچ نگران نباشید.چه بسا آن درس بالاترین درصد کنکورتان را به خود اختصاص دهد و حتی به فکر 100 زدن آن باشید.
در دروس ریاضیات پایه نسبتا خوب و در کنترل پایه متوسط داشتم.(البته برای دوستان عزیز که پایه ضعیفی در کنترل دارن یک وقت سوتفاهم نشه که با دیدن درصد کنترل من بگید این که پایه متوسط داشته اینجوری شده پس ما چی؟ باید بگم بنده به دلیل اشتباهات بچگانه این درصد رو بدست اوردم پس شما نگران نباشید)

4-بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
بنده زمانی که دانشجوی دوره کارشناسی بودم ،کنکور بهمن ماه 92 رو هم شرکت کردم ، در ابتدا قصد داشتم به صورت جدی بخونم اما رفته رفته با توجه به مشکلاتی که برام پیش اومد ،همینطور شرایط نامطلوب خوابگاهی و پروژه دوره لیسانس و امتحانات پایان ترم و ...سبب شد تا کم کمک به صورت کامل از پروسه کنکور خارج شده و فقط به دید یک کنکور آزمایشی به این کنکور نگاه کنم و خب نتیجه خوبی هم کسب نکردم. لازم به ذکر است که داشتن چنین شرایطی به طور قطع منجر به نتیجه نامطلوب نخواهد شد،چه بسا افراد بسیار کوشایی که با داشتن چنین شرایطی باز هم نتیجه خوبی گرفته باشند.

5-از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
با توجه به واحد کارآموزی و همینطور به اتمام نرسیدن پروژه دوره لیسانس ،و اینکه دانشگاه من در محل سکونتم نبود و باید مرتبا رفت و آمد داشتم، زمان شروع پروسه کنکور برای بنده از اول مهرماه بود.(نکته اینکه باز هم اگر دیر شروع کردید نگران و ناامید نباشید) در ابتدا با توجه به اینکه کمی دیرتر از معمول شروع کرده بودم ، ماه اول تقریبا روزی 7 ساعت بود .و هر ماه یک ساعت به اون اضافه میکردم، و در نهایت (ماه آخر)به 10 تا 11 ساعت در روز رسید.و بیشتر از این تایم ،مطالعه نداشتم

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید ؟
خیر،طبق جواب سوالهای قبلی در شهریور ماه فارغ التحصیل شدم و از مهر ماه شروع کردم.بله من هم شرایط مناسبی برای مطالعه در منزل نداشتم.به همین خاطر در این 5 ماه مطالعه شاید حدودا 7 روز را در منزل مطالعه کردم اون هم برای ایجاد تنوع بود.چرا که بعضی مواقع حضور در کتابخانه در ساعتی خاص و یا نشستن بر روی یک صندلی که مکان مخصوصم شده بود ، برایم کسل کننده و تکراری میشد و سعی مکردم در ماه یک یا دو روز را برای تنوع در منزل مطالعه کنم ولی بقیه روزها در کتابخانه بودم.داشتن آرامش و تمرکز حواس یکی از شروط اصلی برای موفقیت محسوب میشود پس دوستان هر جا که احساس آرامش و تمرکز بیشتری میکنند رو انتخاب کنند.ممکن است یک شخص مطالعه در منزل را ترجیح دهدواین یک مسئله فردی است و باید خود داوطلب بهترین مکان برای مطالعه رو انتخاب کند.اگر احساس میکنید کتابخانه بهتر است اما در آنجا خسته میشوید نگران نباشید.اولا که برای رسیدن به هر موفقیتی باید سختی کشید ثانیا به زودی عادت میکنید به مکان کتابخانه.سعی کنید نزدیکترین کتابخانه به منزل رو انتخاب کنید.بنده صبح کتابخانه بودم و حتی ناهار هم با خودم میبردم که مجبور نشم تا خونه برگردم و وقتم تلف شه.

7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟
در ابتدا فکر و ذهن خودم رو درگیر رتبه نمیکردم و فقط تلاشم بر این بود که بتونم تهران قبول شم.نزدیکای کنکور هم همچنان بر این باور بودم که بتونم در تهران بمونم.با این رتبه ای که اوردم احتمال تهران قبول شدنم هست و نسبتا راضی هستم و تا حدودی با آنچه انتظار داشتم هماهنگی دارد.
من بیشتر از درصدهام راضی نیستم همانطور که در سوال 3 توضیح دادم خدمتتون.من در همه دروس انتظار درصد بالاتری داشتم.مخصوصا مدار و کنترل.

8-خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟
من انجام این عمل رو در زمان قبل از شروع کنکور و به مدت بسیار کوتاه (نهایتا چند ساعت) توصیه میکنم.چراکه دیدن کارنامه ها دلیلی بر موفقیت نیست، برای موفقیت باید تلاش کرد نه اینکه گوشه ای نشست و موفقیت یا عدم موفقیت دیگران را مشاهده کرد.نگاه به کارنامه های سال گذشته دو مزیت دارد : 1-انکه دیگر استرس شما از بین خواهد رفت ،چرا که ممکنه مدام در این فکر باشید که باید برم و کارنامه هارو ببینم ،پس با یک بار دیدن آنها دیگر از فکر کارنامه ها بیرون میاید.2-به شما یک دید میدهد در ارتباط با میزان تلاشتون، به این صورت که برای اینکه تهران قبول شم باید چه درصدهایی رو بزنم یا مثلا یک فرد فلان درس رو سفید گذاشته پس اگر من هم بخواهم سفید بگذارم ، میتوانم اما باید در یک درس دیگر جبران کنم و...اما باید به سرعت و در همان چند ساعت ،از این مسائل به یک دید کلی برسید و نتیجه تان را برداشت کنید و دیگر سراغ کارنامه و درصد و رتبه نروید و ذهن و فکر خودتون را بی خود و بی جهت وارد حواشی کنکور نکنید.

9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟
خیر بنده تفریح هم داشتم .تقریبا ماهی دو دفعه پس از اتمام ساعات مطالعم (در ماههای اول تقریبا تا حدود ساعت 8 شب) به تفریح میپرداختم چرا که داشتن روحیه ای شاد هم یکی از شروط موفقیت در کنکور هست. اما در ماه سوم به بعد کمتر شد تا اینکه در ماه پایانی دیگر هیچ روز تعطیلی نداشتم

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
بله گام اول بسیار مهم هست.برای اینکه با انرژی شروع کنید بهترین راهکار میتونه همون هدف از پیش تعیین شده که در موردش صحبت کردیم باشه.هدفتون رو تعیین کنید و همین باعث میشه تا انگیزتون برای رسیدن بهش بالا رفته و با انرژی بالایی شروع کنید. اما برای اینکه وسط راه یک وقت کم نیارید، باید ابتدا ساعات مطالعتون رو منطقی انتخاب کنید که این یک مسئله شخصیه و هر کسی با توجه به شناختی که از خودش داره باید این تایم رو انتخاب کنه ،نباید اونقدر زیاد باشه که باعث خستگیتون بشه.بهترین مدت زمان مطالعه ای که میتونید برای خودتون انتخاب کنید ، مدت زمانیست که در اون تایم بهترین بازده و کیفیت رو از مطالعتون داشته باشید.حالا یک نفر میگه من بیشتر از 4 ساعت نمیتونم و یا خسته میشم و یا هیچی نمیفهمم، این مشکلی نداره با همون 4 ساعت شروع کنه و رفته رفته تایم رو زیاد کنه مثلا 45 دقیقه یا یک ساعت بهش اضافه کنه.مهم اینجاست که باید بازدهی و کیفیت بالا باشه.حالا اگر یک نفر هم کیفیت و هم کمیت بالایی داشته باشه که دیگه عالی هستش.بحث دیگر این هستش که برای خودتون حتما تایم استراحت و تفریح بگذارید.تا به صورت یکنواخت فقط درس نخونید بلکه تفریح هم داشته باشید.که این کار مستلزم یک برنامه ریزی دقیق هستش.اگر خدایی نکرده یک وقت از برنامتون عقب افتادید اصلا نگران نشید یا عذاب وجدان نگیرید چرا که به راحتی میتونید جبران کنید.مثلا اگه یک روز 3 ساعت کم درس خوندید ،این سه ساعتو بین روزهای دیگه پخش کنید مثلا با روزی یک ساعت اضافه کردن ، در سه روز جبران میشه.تفریح رو هم فراموش نکنید.
 

علی121

عضو جدید
کاربر ممتاز
11-در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟
بنده با توجه به اینکه کمی دیر شروع به خواندن کرده بودم ،تصمیم گرفتم تمامی دروس انتخابی را با برنامه و به صورت موازی مطالعه کنم.اما راه حل پیشنهادی بنده به دوستان گرامی به این صورت هست:در ابتدا برای کسانی که سال اولشان هست که کنکور میدهند،و از تابستان شروع کرده اند،بهتر است حداقل دو درس رو مطالعه بفرمایند.اما نحوه انتخاب این دو درس باید به صورتی باشد که یکی از این دروس ویژگی مورد شماره یک و دیگری ویژگی مورد شماره دو را دربرگیرد که به آنها اشاره میشود.1-میزان توانایی شما در درس مربوطه:یعنی اینکه اگر در درسی از همه بیشتر احساس ضعف میکنید ابتدا به سراغ آن بروید و با آن درس شروع کنید تا هم خیالتان راحت تر باشد و هم اینکه وقت کافی برای خواندن عمیق آن را داشته باشید 2- علاقه به دروس انتخابی:در این فاکتور شما باید کمی علاقه را هم چاشنی کار بکنید،چرا که باتوجه به اینکه شما سال اولی هست که میخواهید کنکور دهید و در مرحله شروع کار هم هستید پس نباید زیاد به خودتان فشار بیاورید که خدایی نکرده سبب شود شما از ادامه راه باز بمانید پس در این قسمت درس دوم را درسی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و از خواندن آن لذت میبرید.اما برای دوستانی که سال دوم کنکور میدهند و سال گذشته واقعا تلاش کردند اما به دلایلی به نتیجه نرسیدند بهتر است در تابستان حداقل چهار درس را مطالعه فرمایند.البته برای هر دو گروه نیز پس از اتمام تابستان ، مطالعه موازی همه دروس پیشنهاد میشود.

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
نحوه کلی برنامه ریزی به این صورت بود که جوری برنامه ریزی کرده بودم که از پنج ماه مطالعه ای که داشتم تقریبا در سه ماه کل مطالب رو همراه با تست به اتمام برسونم و یک ماه رو به برطرف کردن نقاط ضعف و مباحثی که حالا به دلیلی مطالعه نشده بودن یا آنطور که باید مطلوب خوانده نشده بودن و یا تستهای مهم زده نشده بودند، بپردازم و ماه پایانی را به مرور خلاصه ها و نکات و جمع بندی و تستهای ده سال اخیر اختصاص دهم.اما پیشنهاد بنده به دوستان عزیز: بهتر است دوستان گرامی ابتدا طبق پاسخ سوال قبلی دروس خود برای مطالعه در تابستان را انتخاب کرده و با برنامه ریزیه مدون تا پایان تابستان به صورت کاملا دقیق و عمیق مطالب رو مطالعه کرده و به پایان برسانند.این نحوه برنامه ریزی برای هر فرد یک مسئله کاملا شخصی میباشد.چرا که برنامه ریزی بر مبنای فاکتورهای زیر انجام میپذیرد:1.توانایی 2.استعداد 3.مسائل روحی و روانی شخص 4.زمان شروع به مطالعه برای پروسه ارشد و...که این فاکتورها برای هر فرد خاص بوده و با دیگران متفاوت است.اما مسئله مهم ،مطالعه مفید و با کیفیت است به صورتی که با برنامه ریزی ای همراه باشد که زمان به اتمام رسیدن دروس انتخابی برای مطالعه در تابستان ،تا پایان تابستان به اتمام برسد.و با شروع پاییز برنامه ای دیگر که حاوی مطالعه دروس خوانده نشده در تابستان و مرور مطالب تابستان است اجرا شود.
13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟
بنده تا مطلب یک فصل برایم کامل جا نمی افتاد هرگز به سراغ تستهای پایان فصل نمیرفتم.تستها بایستی به صورتی زده شوند که اینگونه نباشد که مثلا تستهای فصل اول که تمام شد ، آنوقت مرور آن برود برای چند ماه آینده.خیر اینگونه درست نیست.شما دوستان عزیز باید از تستها به عنوان یک مطالعه و مرور درس و فصل مربوطه استفاده نمایید.برای مثال شما فصل 1 را تمام کردید.طبق برنامه ریزی خودتان ،آن زمان که میخواهید دوباره آن درس را مطالعه فرمایید،قبل از شروع فصل دوم بین بیست تا سی دقیقه زمان بگذارید و تستهای فصل 1 را که قبلا مطالعه کردید بزنید.و این کار را تکرار کرده تا وقتی تمام شود.حال اگر فصل 2 هم تمام شد اما تستهای فصل 1 همچنان به پایان نرسیده ، تایم را نصف کنید و 15 دقیقه به تستهای فصل 1 و 15 دقیقه به تستهای فصل 2 بپردازید. و پس از اینکه تستهای فصل 1 به پایان رسید دوباره برای فصل 2 همان نیم ساعت تست را در نظر گرفته و بقیه تایم را اختصاص به فصل 3 دهید.پس از پایان هر دو فصل ،یک تایم قرار دهید و کلیه تستهای پایان فصل کنکور سراسری هر دو فصل را بزنید و به همین ترتیب ادامه دهید.و در کل بایستی تستها به صورت مرتب یادآوری شوند.نکات تستهای بسیار مهم را در دفترچه ای به عنوان نکات تستهای مهم ، یادداشت کرده و مرتب مطالعه کنید تا فصل مربوطه به آن تست نیز خود به خود دوره شود.

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟
خیر.بنده تستهای تا سال 90 رو زدم و بقیه را برای روزهای پایانی گذاشتم و در شرایطی کاملا متناسب با جو کنکور از خودم آزمون گرفتم. و البته در ماه پایانی کتاب ده سال اخیر کنکور ارشد رو هم زدم ولی کنکور 91 و 92 جزء آخرین آزمونهایی بود که از خودم گرفتم.
15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟
همانطور که قبلا اشاره کردم ، درس ماشین درسی بود که در ابتدا با توجه به پایه ضعیفی که داشتم با آن ارتباط خوبی نداشتم اما رفته رفته به عنوان یک درس بسیار خوشایند و مورد علاقه برایم تبدیل شد.اما کاری که برای رفع این مشکل کردم و به شما دوستان هم توصیه میکنم آن است که با درس های ناخوشایند کلنجار میرفتم یعنی آنقدر روی آن فکر میکردم و عمیق میشدم تا مسئله برایم جا بیفتد و همین بود که باعث میشد تا با متوجه شدن مطلب ، خود به خود درس نیز برایم خوشایند شود.دروس ریاضیات نیز برایم خوشایند بود.پس کلنجار رفتن و درگیر شدن با دروسی که برایتان ناخوشایند است فراموش نشود.درس های ناخوشایند را شکست دهید.
اگر مطلبی را متوجه نشدید ساده رهایش نکنید ، شکستش دهید
16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟

بله گاه گداری این گونه میشدباید عرض کنم که این یک مسئله طبیعیست و دوستان نباید نگران شوند.این امر ناشی از خستگی از مطالعه میباشد به همین جهت دوستان باید برای خود تایم تفریح و تعطیل نیز قرار دهند تا بر این خستگی و در نتیجه یاس و ناامیدی غلبه کنند.گاهی از برنامه عقب هم می افتادم اما به سرعت مدت زمانی که عقب می افتادم را جبران میکردم.مثلا اگر 3 ساعت از برنامه یک روز به هر دلیلی عقب می افتادم ، روزی یک ساعت بیشتر به مطالعه میپرداختم و طی سه روز جبران میکردم.دوستان باید به خود انگیزه بدهند مثلا به خود بگویید اگر تا فلان موقع مبحث رو خوب تموم کردم ،یک ساعت میرم پارک یا تفریح یا....
17-بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
بله این افکار در اکثر داوطلبان وجود دارد، برای اینکه تمرکز بالایی داشته باشید تا این افکار نتوانند بر شما غلبه کنند ، شما باید در ابتدا مکان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید ، بی شک مکانی شلوغ و پر سر و صدا و یا پر رفت و آمد ،بر روی شما تاثیر منفی گذاشته و سبب میشود افکار منفی به شما هجوم آورده و تمرکز خود را از دست بدهید.یکی از این مکانها کتابخانه است زیرا نه تنها مکانی آرام و مثبت است بلکه با توجه به جو درسی حاکم بر آن ،سبب بالا رفتن انگیزه شما برای مطالعه میگردد.همچنین به خود بگویید من میتوانم تمامی این افکار مزاحم را حداقل برای 7 ماه کنار بگذارم.وقت برای فکر کردن به این مسائل منفی بسیار زیاد است .کنکور میتواند سرنوشت مرا تغییر دهد پس نباید به خاطر یکسری افکار پوچ و منفی با سرنوشت خودم بازی کنم.سعی کنید با این صحبت ها مسائل و افکار منفی را از خود دور سازید و تمرکز خود را تنها بر روی هدف خود معطوف کنید.

18-یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
افزایش ساعت مطالعه باید به صورت تدریجی باشد یعنی از کم شروع کرده و رفته رفته سیر صعودی ساعت مطالعه را پیش بگیرید.این دغدغه ها با یک برنامه ریزی مناسب به راحتی قابل حل است.بنده در مورد ساعت مطالعه که در پاسخ های قبلی خدمت دوستان توضیح دادم.اما در مورد ساعت خواب لازم به ذکر است که شما باید در بزنامه خود یک نقطه شروع و یک نقطه پایان داشته باشید .این نقاط برای هر کس متفاوت است ،مطمئنا با چند روز اجرا کردن برنامه ،خود به خود عادت کرده و میتوانید شرایط بدنی خود را با ساعات برنامه تنظیم نمایید.نقطه شروع بنده 8 صبح و نقطه پایان 11 شب بود.و معمولا بین 7 تا 8 ساعت خواب مفید داشتم.فراموش نکنند دوستان که خواب مفید و اینکه برای روز بعد سر حال به ادامه درس و مطالعه بپردازید بسیار مفید است.

19- در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
مزیت خلاصه نویسی:خلاصه نویسی یک مزیت خیلی خوب دارد که ذکر میکنم.دوستان عنایت داشته باشند که اکثر داوطلبان کنکور پس از مدتی که از مطالعه برخی فصول ،مدت زمان زیادی طی شده ،کمی از این لحاظ که امکان دارد مطالب را فراموش کرده باشند یا حداقل تسلط آنها کم شده باشند نگران هستند ، شما با خلاصه نویسی میتوانید این نگرانی را برطرف کنید.چرا که با این کار همیشه اعتماد به نفس خود را از لحاظ مرور پیوسته فصلها بالا برده و دیگر دغدغه فراموشی مطالب و نکات ریز آنها را ندارید.
اما برای اینکه دقیقا این خلاصه نویسی کجا نوشته شود ، این بستگی به خود دوستان دارد و هر جا که راحت ترند میتوانند این کار را انجام دهند.ولی بهتر است بر روی دفترچه های کوچک جیبی نوشته شوند که همیشه در دسترس داوطلبین باشد .برای هر درس دفترچه جدایی تهیه فرمایید و در آنها خلاصه نویسی کنید.
اما زمان خلاصه نویسی: یکی از فاکتورهایی که قبل از خلاصه نویسی لازم است رعایت شود ، آن است که شما بر مطلب مورد نظر کاملا مسلط بوده و حال برای آنکه این تسلط خود را حفظ کنید میخواهید تمام تسلط آن لحظه خود را روی برگه ای یادداشت کنید تا از بین نرود.پس ابتدا به مطلب کاملا مسلط شوید و تستهای مربوط به آن را هم بزنید و نکات تستها را هم پیدا کرده و روی برگه خلاصه نویسی خود وارد نمایید.
20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟
سعی کنند در این دو ماه دروس انتخابی خود برای تابستان را با برنامه از پیش تعیین شده به اتمام برسانند و در این درسها به تسلط خوبی برسند .سپس برای پاییز درسهایی که نخوانده اند را استارت بزنند و همینطور به مرور نکات و خلاصه های درسهای به اتمام رسیده تابستان بپردازند .در مورد قسمتهای بعدی سوال قبلا پاسخ داده شده است.
 

علی121

عضو جدید
کاربر ممتاز
21- ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
بله بنده فقط سه آزمون پایانی (جامع) سنجش را شرکت کردم.و از سطح سوالاتش هم نسبتا راضی بودم.

22- برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
از مزایای آزمونهای آزمایشی : 1- کاهش استرس از نظر آشنا شدن با جوی مشابه کنکور 2- تخمین وضعیت پیشرفت خود با توجه به رتبه ای که حاصل میشه 3-آشنایی با سوالات تالیفی دیگر که سبب آرامش خیال شما میشود چرا که احساس میکنید دیگر تمامی تستها (حتی تستهای موسسات ) را هم زدید و اعتماد به نفستون هم بالاتر میرود.بنابراین شرکت در آزمونهای آزمایشی بسیار مهم میباشد و تا جایی که امکان دارد (و مشکل مالی ندارید) در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید. ابتدا سعی کنید مدت زمان کوتاهی را اختصاص به یافتن موسسه مناسب جهت آزمونهای آزمایشی دهید سپس مهمتر آنکه پس از هر آزمون با دقت به بررسی سوالات آن آزمون پرداخته و نکات آن را استخراج نمایید.اما اینکه تنها در سه آزمون پایانی شرکت کردم و آزمونهای ابتدایی را ثبت نام نکردم دلایلی به صورت زیر داشت:
1- احساس میکردم امکان دارد کمی از لحاظ رساندن سرفصلها برای هر آزمون استرس بگیرم و این باعث پایین آمدن راندمانم شود. 2-با توجه به اینکه هدف آزمونهای ابتدایی ، بیشتر به اتمام رسانیدن سرفصلها است ، دیدم خودم میتونم خیلی راحت این کار رو انجام بدم و نخواستم وقتم یک روز کامل (با رفت وآمد و خستگی)گرفته بشه. و تنها هر دو هفته یکبار خودم از خودم آزمونهای آزمایشی سال قبل مربوط به موسسه مدرسان شریف را میگرفتم و بعد به تحلیل آن میپرداختم.در صورتی که دوستان دلایل بنده را قبول ندارند پس میتوانند در تمامی آزمونها شرکت کنند و در غیر این صورت آزمونهای 50 % و یا 100% مطالب را شرکت نمایند. اما در صورتی که داوطلبی احساس میکند اگر تمامی آزمونها را شرکت کند برایش مفیدتر بوده و سبب میشود بیشتر به درس و مطالعه و تمام کردن دروس اهمیت بدهد که حتما آزمونهای 25% را هم ثبت نام کند.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
هدف اصلی از شرکت در آزمونهای آزمایشی ، آشنایی با جوی مشابه کنکور اصلی است.تا شما از هر گونه استرس که امکان دارد در سر جلسه کنکور اصلی بر شما وارد شود ، رهایی یابید.اما چنین ویژگی ای را اکثر موسسات برای داوطلبین فراهم میکنند و برای داوطلبان شرایطی مشابه کنکور را تداعی میکنند.پس باید برای انتخاب یکی از این موسسات ، کیفیت مطلوب سوالات و بالا بودن سطح سوالات نیز در نظر گرفته شود.چرا که بیشترین چیزی که باید از آزمونها عاید شما شود ، همان نکات ریز و مثبتی است که تنها در سوالات خوب و با کیفیت یافت میشود.

24- در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
در درجه اول کیفیت سوالات.سپس جامعه آماری
25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
بله علاوه بر سه آزمون پایانی سنجش آزمونهای 25 % و 50% سال 91 مدرسان را هم بررسی میکردم.بررسی سوالات سایر موسسات نیز خوب است ولی در صورتی که شما اولا سر خودتان رو شلوغ نکنید که سبب برهم ریختن آرامشتان شود ثانیا در ابتدا تمام تستهای سراسری و تالیفیه با ارزش و نکته دار را زده باشید و در نهایت برای تستهای بیشتر به سراغ تستهای موسسات بروید .همانطور که عرض کردم آزمونهای ابتدایی را شرکت نکردم و خودم از خودم امتحان میگرفتم و شرایطی متناسب با کنکور به وجود می آوردم.ولی تمام سعیم را میکردم که در آن دو هفته تماما بر روی سر فصلهای مختص همان دو هفته متمرکز شده و سعی کنم به خوبی آنها را به اتمام برسانم.در صورتی که زودتر از دوهفته و با شرایطی مطلوب سرفصلهای آزمون موردنظر را تمام میکردم و از آن رضایت داشتم ، بله به سراغ سرفصلهای آزمون بعدی هم میرفتم.
 

علی121

عضو جدید
کاربر ممتاز
26- زبان:
با توجه به این که شما این درس را سفید گذاشته اید در رابطه با دوستانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند مبنی بر حذف این درس چه توصیه ای دارید ؟
بنده این درس را حذف کردم چرا که چندان پایه خوبی از این درس نداشتم. ولی به دوستان پیشنهاد میکنم که این درس را حذف نکنند حتی اگر پایه ضعیفی دارند، و از دوستان عزیز دیگر که درصدهای خوبی در زبان کسب کرده اند کمک بگیرند.


27-1. ریاضی مهندسی :
27-2.معادلات دیفرانسیل و امار

با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟ لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

ریاضیات مهندسی: کتاب محمود کریمی.کلاس نرفتم.این درس یک درس تست محور است.یعنی باید فوق العاده زیاد از آن تست حل شود .اعم از سراسری و تالیفی.قبل از کنکور انتظار درصد بالای 50 داشتم اما متاسفانه با یکسری اشتباهات این درصد را از دست دادم.به نظرم نیازی به کتاب مرجع نیست و کتاب کریمی کتاب خوب و روانی است.برای این درس نیز خلاصه نویسی داشتم و سعی بفرمایید تمامی نکات و دستورالعملهای حل مسائل را در دفترچه ای کوچک وارد نموده و مرتبا مطالعه فرمایید.
معادلات و آمار: برای معادلات دیفرانسیل کتاب مهندس کلاهدوز از انتشارات گاج را خواندم.کتابی است که در حالی که حجم کمی دارد اما بسیار مفید و جامع است.کتاب پیشنهادی بنده که از آن تعریف شنیدم کتاب معادلات دیفرانسیل آقاسی است.نیازی به مرجع خاصی ندارد.با توجه به حفظی بودن برخی از قسمتها اکیدا توصیه میشود تمامی مطالب به طور دقیق خلاصه برداری شود.

28-مدار
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
منبع من کتاب مدرسان شریف بود اما پیشنهاد من به دوستان کتاب کارو زرگر انتشارات پوران پژوهش و کتاب دکتر هدتنی میباشد.همانطور که در سوالات ابتدایی عرض کردم تصور داشتم بیشترین درصدم به مدار اختصاص پیدا کند اما شاید همین اعتماد به نفس بیش از حد در این درس سبب شد تا با بدون پاسخ گذاشتن چند سوال اولیه ،روحیه خود را از دست داده و نتوانم درصد مطلوبی کسب کنم.پس اعتماد به نفس و به عبارتی توقع بیش از حد معمول از خود نداشته باشید و واقع گرایانه عمل کنید.این درس هم خالی از نکات مفهومی و جالب نیست که باید حتما در خلاصه نویسی رعایت شود.در این درس هم کلاس نرفتم.

29-کنترل
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

بنده در هیچ درسی به کلاس نرفتم.اما در این درس به دوستان پیشنهاد میکنم تا جایی که براشون مقدور هست به کلاس بروند یا اگر از لحاظ مالی هم مشکل دارند ، حداقل جزوات کلاسی آنها را پیدا کرده و مسائل این درس را که سر کلاسهای کنکور حل میشده ،با دقت مطالعه فرمایند.من از این درس انتظار درصد25 یا نهایتا 30 را داشتم اما از شانس بد درگیر با سوالاتی که همه هم در جریان هستید شدیم که در نهایت هم اعتراض دوستان مورد قبول طراح بسیار محترم قرار نگرفت.منبع من در این درس کتاب محمدرضا متدین انتشارات جهش و آریاز برادرانی بود که به نظرم منابع خوبی هستند.

30-بررسی سیستم های قدرت
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟
منبع من در این درس ، دکتر حلم زاده پوران پژوهش / دکتر احد کاظمی مدرسان شریف. نیازی به کتاب مرجع نیست ، کتاب دکتر حلمزاده برای فصول ابتدایی و کتاب دکتر کاظمی برای فصول انتهایی مناسبند.اگر هر دو کتاب با هم مطالعه شوند میتواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد.درصدی که کسب کردم با درصد مورد انتظارم نسبتا هماهنگی داشت.نقطه قوت حل تستهای فراوان و بررسی عمیق سوالات و نکات بود.

31- ماشین های الکتریکی
با توجه به کسب درصد بسیارخوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

منابع من: حلم زاده (ماشین 1 و 2) / پوران پژوهش مهندس پژمانفر- نقطه قوت من درگیری با مسائل بود ، یعنی بایستی با مسائل کلنجار رفت تا به طور کامل براتون جا بیفته نه اینکه به راحتی رهاش کنید.منبع اصلی من کتاب دکتر حلمزاده بود و درصورت نیاز به کتاب پژمانفر مراجعه میکردم.با این کتاب نیازی به کتاب مرجع نخواهید داشت.تمامی نکات ریز درون تستها را در خلاصه نویسی وارد نمایید و با مسائل درگیر شوید و تا میتوانید تست بزنید و تمام تستها را درک کنید یعنی کاملا متوجه شوید که مفهوم و معنیه تست چیست نه آنکه فقط اعداد را داخل فرمول قرار دهید و نتیجه بگیرید.در این درس حداقل درصدی بالای 80 انتظار داشتم اما با توجه به شرایط بدی که در درس کنترل سر جلسه پیدا کردم ، بیشتر وقت خود را روی کنترل گذاشتم تا شاید درصدم بهتر شود اما نشد و در درس ماشین کم آوردم البته ناگفته نماند که سوالات درس ماشین نیز نسبت به سالهای قبل اندکی پیچیده تر شده بود.

32-الکترومغناطیس
با توجه به این که شما این درس را سفید گذاشته اید در رابطه با حذف یا عدم حذف این درس برای کسانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند چه توصیه ای دارید؟

بنده پایه خوبی در این درس نداشتم و ترجیح دادم تا سعی کنم در درسهای دیگر جبران کنم و کاملا این درس را کنار گذاشتم.اگر دوستان پایه ضعیفی در این درس دارند پیشنهاد میکنم این درس را کنار بگذارند اما اگر احساس میکنند پایه خوبی دارند به هیچ عنوان این درس را کنار نگذاشته و از دوستانی که موفق به کسب رتبه خوب شدند کمک بگیرند.البته دقت شود کنار گذاشتن درسی مشروط بر آن است که مطمئن باشید که میتوانید در درسی دیگر جبران کنید.و چون این اطمینان به راحتی برای کسی به وجود نمی آید سعی کنید تا جایی که امکان دارد درسی را حذف نکرده و نهایتا بیش از یک درس را حذف نکنید.

33- بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
در ابتدا به آنها توصیه میکنم شرایط سال قبل و یا نتایج منفی آن را فراموش کنند و امید به آینده داشته باشند، توصیه میکنم دلایل عدم موفقیت خود در سال گذشته را بر روی کاغذی یادداشت کرده و سعی در برطرف کردن آن داشته باشید نه آنکه شکست سال قبل علی رغم تلاش زیاد، موجب یاس و نا امیدی آنها شود ، اگر علت عدم موفقیت خود در یک درس را منبع نامناسب یافتید ، بله حتما منبع را تغییر دهید و یا اگر در شیوه نامناسب مطالعه یافتید که منبع را عوض نکنید بلکه شیوه را تغییر دهید. خلاصه به هیچ وجه ناامید نباشید و از شکست خود درس گرفته و با اشتیاق به مطالعه دروس بپردازید.
34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
کمک خداوند، کمک خانواده از جهت ایجاد شرایط مناسب مطالعه ، تلاش و پشتکار فردی ، ایمان به توانایی خود
35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
من هم از شما تشکر میکنم بابت دعوت از بنده.امیدوارم تونسته باشم به دوستان و داوطلبین عزیزمون کمک کرده باشم.سوالات بسیار خوب و جامع بود .از دوستان هم تشکر میکنم که پاسخ های بنده رو مطالعه میفرمایند. تنها مطلبی که دوست داشتم عرض کنم در مورد کلاسهای کنکور بود. خب خود کنکور به اندازه کافی ناعادلانه هست اما یک سری موسساتی هم هستند که خیلی از سوالات کنکور و مشابه آن را با دوستانی که در آن کلاسها ثبت نام کرده اند،در میان میگذارند و این میتواند ظلم بزرگی به سایر عزیزانی باشد که شرایط ثبت نام در کلاسها را به هر دلیلی ندارند.ای کاش در جامعه ما به جای آن که این همه به پول و تبلیغات و جذب دانش آموز و دانشجو توجه شود ، کمی هم به ارزشهای انسانی و عدالت توجه شود.امیدوارم حداقل این خواسته بیشتر از این به یک آرزو و رویا تبدیل نشود.
مطمئن باشید هیچ کار غیر ممکنی وجود ندارد و مسلما شما هم میتوانید بهترین نتیجه ها را در تمامی زمینه ها کسب کنید.
موفق و پیروز و سربلند باشید..
 

freddy-elec

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
رتبه(495)کارنامه(لینک)دانشگاه محل قبولی(...)

1-لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟

دوره ی کارشناسی رو دانشگاه آزاد کرج بودم و معدلم هم 13.82 بود.تو کنکور سال 93 هم رتبه ی 495 مخابرات رو کسب کردم.

2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟

من از همون اول علم و کسب علم رو دوست داشتم اما هیچ وقت نتونستم به اونچه می خوام برسم.نه تو دوران مدرسه و نه تو دوران کارشناسی هیچ کاری از لحاظ علمی انجام ندادم و همین باعث شد تا یه محرکی داشته باشم واسه ادامه تحصیل.وهم اینکه احساس می کردم با ادامه تحصیل به آرامش می رسم.دلیل دیگه هم اپلای کردن واسه دکترا و آشنا شدن با علم روز بود.

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟


من تو هیچ کدوم از درسا هیچ زمینه ای نداشتم.
زبانم که کلا داغون بود.
ریاضی فقط انتگرال.
مدار فقط فصل اولش رو بلد بودم و دیگر هیچ.
کنترل واقعا هیچی.
سیگنال هیچی.
الکترونیک فقط بی جی تی.
مغناطیس هیچی.
اینکه می گم هیچ واقعا هیچی بلد نبودم و همه رو شب امتحان ناپلئونی پاس می کردم که معدلم گویای همه چیز هست.

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟

بار اولی بود که کنکور می دادم.

5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟

از هفته ی دوم تیر شروع به خوندن کردم تا اوایل ماه رمضون.دیگه نخوندم تا بعد ماه رمضون.از روزی 2-3 ساعت شروع کردم تا ماکزیمم 7 ساعت مفید.البته بعضی روزا به 8-9 ساعت هم می رسید.
اگر از قبل ماه رمضون فاکتور بگیریم سیر صعودی خوندنم به این صورت بود که هفته ی اول روزی 1 درس خوندم و هفته ی دوم 2 درس،دو هفته ادامه دادم و هفته ی چهارم روزی 3 درس و تا آخر هم به همین شکل پیش رفتم.

6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟

ترم مهر رو مرخصی گرفتم و تمام حواسم رو به کنکور معطوف کردم.اگر شما هم امکان مرخصی گرفتن رو دارید بهتون پیشنهاد می کنم حتما این کار رو انجام بدید.چون اگر با مرخصی گرفتم بتونید حتی رتبه اتون رو 100 نفر جا به جا کنید ارزش داره چون یه دانشگاه بهتر قبول می شید.دانشگاه ارشد هم خیلی مهمه چون اگر بخواید دکترا رو هم ادامه بدید احتمال 90 درصد همون دانشگاه ارشد باید برید.پس شما با یه کنکور تکلیف دو مقطع تحصیلی رو مشخص می کنید.
به خاطر جو و نظمی که تو کتابخونه حاکم بود کتابخونه می خوندم.و همین هم به نظم من خیلی کمک کرد.

7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟


اوایل که واسه رتبه برتر شدن می خوندم اما وقتی رسیدم به نزدیکای کنکور به رتبه ی زیر 200 فکر می کردم.
با آزمونایی که از خودم می گرفتم فکر می کردم که احتمال زیاد زیر 100 می شم اما شرایط کنکور به نفع من نبود و رتبه ام اونی که می خواستم نشد

8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟

به نظر من این اوایل اصلا به درصد فکر نکنید و همه ی درسارو واسه 80 به بالا بخونید.درصد ها کاملا نسبیه و اصلا نمی شه پیش بینی کرد که امسال قراره سطح سوالا به چه شکل باشه.سال 92 با درصدای من رتبه ی حدود 700 می آوردی.پس خیلی خودتون رو درگیر اینجور مسائل نکنید.
فقط یه بار این اوایل و یه بار هم یکی دو ماه مونده به کنکور یه بررسی اجمالی از کارنامه های سه سال اخیر داشته باشید.هم سطح سوالای این چند سال دستتون میاد هم استرستون کمتر میشه.اما این بین دیگه بیخیال درصد و رتبه شید.

9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟

من هیچ کدوم از روزای تعطیل رو درس نخوندم که خودش یه اشتباه بود.تقریبا یک هفتم زمانم رو درس نخوندم.به نظرم اگر در هفته یک روز رو سبک بخونید و به خودتون جایزه بدید بد نیست.می تونید صبح تا عصر رو خلاصه هاتون رو مرور کنید و عصر به بعد برید تفریح کنید.البته 40 روز آخر بحثش جداس و هرروز باید بخونید.
تو دوران کنکور من هر روز تا 9 اینا می خوندم و تا 11 بیرون می رفتم یه دوری میزدم.شاید همین باعث شد که تا روز کنکور احساس خستگی نکنم

10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟

اگر می خواید از ابتداخوب پیش برید و تا آخر انرژی داشته باشید سعی کنید انگیزه تون رو هی رفرش کنید.شبا به دانشگاه دلخواهتون فکر کنید.به این فکر کنید که سال بعد همه دارن بهتون تبریک می گن.به این فکر کنید که یه دور درسارو خوندید و دور دوم رو با علاقه شروع می کنید.تو تاپیک های رفع اشکال شرکت می کنید و تو بحثا نکته های مهم رو یاد می گیرید و یاد می دید.
یه خودتون قول بدید که این یه کار رو تا آخر درست انجام بدید و بهش عمل کنید.از همین اول کار یه برنامه ی منطقی بریزید و با عشق انجامش بدید.خستگی فقط و فقط ناشی از بی انگیزگیه.اگر انگیزه داشته باشید تا روز آخر با همون شوق اول درس می خونید.

 
آخرین ویرایش:

freddy-elec

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید و کلا راجب نحوه ی شروع خوندن درس ها چه توصیه ای دارید؟

من همه ی درسارو با هم خوندم.چون تقریبا از اواسط شهریور با جمع های کنکوری برق و اساتید آشنا شدم و قبل از اون شناخت زیادی از برنامه ریزی واسه کنکور برق و اینکه اول کدوم درسارو تابستون بخونم و کدوما رو پاییز نداشتم.اما اگر برگردم عقب تو تابستون مدار ریاضی و سیگنال رو خودم می خوندم و مغناطیس رو کلاس می رفتم و تو پاییز الکترونیک رو خودم می خوندم و کنترل رو کلاس می رفتم.اما به دوستایی که تازه می خوان شروع کنن پیشنهاد می کنم الان همه ی درسارو موازی هم پیش ببرید.

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟

برنامه ی کلی من این بود که یه روز درمیون برنامه ام تکرار می شد.روز اول 2 ساعت مغناطیس 2.5 ساعت مدار 2.5 ساعت کنترل.روز دوم 1.5 ساعت ریاضی مهندسی 1 ساعت معادلات 2.5 سات الکترونیک 2.5 ساعت سیگنال.زبان رو هم کلا حذف کرده بودم.
بهتره که دور اول درسا تا آخر مهر تموم شه.سعی کنید تو دور اول کمیت و کیفیت رو با هم داشته باشید و یکی رو فدای اونیکی نکنید.اگر تو دور اول اطلاعاتتون راضیتون نکرد اصلا نگران نباشید.تو دور های بعدی معلومات شما مثل پازل به هم می پسبه.دور اول شاید 3 ماه طول بکشه.اما دور دوم 1 ماه و دور سوم 2 هفته طول می کشه.40 روز آخر هم هر سه روز یه دور درسارو می خونید.

13-این که ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان بخش را می زدید یا خیر؟

یه سری فصلا هستن که تستاشون کمه همه رو می زدم اما بعضی فصلا خیلی بود تو دور اول فقط زوج هارو می زدم و دور دوم فقط فرد ها.اما درسی مثل الک تستای کنکور واسش کمه و باید تستای بیشتری پبدا کرد و زد.که من کوئیزای سایت مهندس کهن رو پیشنهاد می کنم.

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 92 رو می زدید یا خیر ؟

معمولا از سال 73-74 تا 92 رو می زدم.چون سبک سوالا قبل از اون کلا چیز دیگه بود.توصیه می کنم حتما تستای چند سال اخیر رو خوب تحلیل کنید.یه عده می گن می ذاریم هفته ی آخر کنکور دو سه سال اخیر رو از خودمون آزمون می گیریم.این کار اشتباهه چون ارزش نکاتی که تو کنکورای این چند سال هست خیلی خیلی بیشتر از فقط یه آزمونه..


15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟

من همه ی درسارو دوست داشتم اما برخلاف علاقه ی زیادم به مغناطیس نتونستم باهاش ارتباط کنکوری برقرار کنم.اونم به خاطر پایه ی خیلی ضعیف و سنگینی این درس بود.در کل بیشترین علاقه رو به مدار و سیگنال داشتم.الک رو هم یجور بازی می دیدیم.همین دید هم باعث شد کمترین وقت رو برای الک بذارم و نتونم تو کنکور درصد خوبی بزنم.

16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟

نا امید که نمی شدم چون همیشه سعی می کردم واسه خودم انگیزه سازی کنم اما تو دو برهه خیلی عصبی شدم.یکی تو ماه رمضون که نمی تونستم درس بخونم یکی هم آخرای کنکور که نتونسته بودم به تسلط تو مغناطیس برسم.
برنامه ریزی من وحی منزل نبود که مثلا حتما تا آخر مهر دور اول تموم شه یا حتما تا آخر هفته فلان درس رو تا فلان صفحه بخونم.من سعی می کردم کار خودم رو خوب انجام بدم و یه نیم نگاهی هم به زمان داشتم.تا اواسط ابان هم دور اول تموم شد و تخته گاز رفتم تا کنکور.

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟

به نظر من شما باید هر کاری رو سر جای خودش انجام بدی.زمان درس خوندن شما حق فکر کردن به نتیجه رو نداری.شما موظفی کارت رو خوب انجام بدی و باید فقط به خوب خوندن فکر کنی.افکار منفی خودش مانع بزرگی واسه پیشرفته.یعنی شما با فکر خودت داری به خودت ضرر می زنی.فکر رو بذار شب قبل خواب،اونم فکرای مثبت که بهت انگیزه بده.اگر وسط درس خوندن افکار منفی باعث شد نتونی بخونی به این فکر کن که الان هستن کسایی که دارن با انگیزه می خونن و شما داری ازشون عقب میوفتی.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟

اوایل که کم بودن ساعت مطالعه طبیعیه اما بعد از 1 ماه شما باید به حداقل 6 ساعت مفید برسی.خیلی هم بابت خواب خودتون رو اذیت نکنید.شما کلا می خوای 7-8 ساعت مفید بخونی که حدود 11 ساعت با استراحت های بین خوندن زمان می بره.حالا کسی 10 بیدار شد و از 11 شروع کرد هم خیلی اتفاق بدی نیوفتاده.اما اینم در نظر بگیرید که اگر صبح حدود 8 شروع به خوندن کنید هم بازدهی بالاتری دارید و هم زودتر برنامه تون تموم می شه و می تونید غروب یکم تفریح کنید.
اگر می خواید ساعت خوابتون رو تنظیم کنید روزی 10 دقیقه زودتر بیدار شید و شب هم 10 دقیقه زودتر بخوابید.اینجوری بدون اینکه بهتون فشار بیاد تو دو هفته یا حداکثر یه ماه برنامه خوابتون تنظیم شده.
نیم ساعت خواب ظهر هم خیلی می تونه به تمرکز و عدم خستگی عصر کمک کنه

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟

کاری که من می کردم این بود که دو تا سررسید داشتم که تو اون خلاصه هام رو می نوشتم.خوبی سررسید اینه که می شه خیلی مرتب تر خلاصه نوشت.معمولا هم کنار نکاتی که بهشون خودم می رسیدم صفحه ی یه نمونه سوال تو کتاب رو می نوشتم.
تو دور اول خلاصه هاتون خیلی گسترده اس.اما تو دور دوم خلاصه هاتون کمتر میشه.یادمه واسه سیگنال یه هفته قبل کنکور کل خلاصه های من 4 تا برگه بود اما شدیدا کامل بود.همه چی بهم وصل بود و تو ذهن باعث انسجام میشد.
اگر تو دفتر خلاصه می نویسید توصیه می کنم بعد از هر فصل چند برگ خالی بذارید چون تو دورای بعدی به نکات جدیدتر میرسید.

20- با توجه به این که دوستان از الان به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کرده اند در این دو ماه پیش رو و احیانا تا دوره بعدی که انشالله در مهر ماه در خدمت شما باشیم چه توصیه ای دارید؟و این که شما پارسال بعد از اتمام تابستان در دروس مختلف چه وضعیتی داشتید؟ایا درسی بود که کامل تمام کرده باشید؟یا درسی داشتید که هنوز اصلا نخوانده باشید؟

به دوستای گلم توصیه می کنم که حتما یاد بگیرن منظم پیش برنن.تابستون دوره ی قلق گیریه.تو تابستون قلق خودتون و درسارو پیدا کنید.خود من اواخر شهریور تازه فهمیدم چجوری باید بخونم.آخر تابستون درسارو به نصف هم نرسونده بودم اما 1.5 ماه بعدش دور اولم تموم شد.سعی کنید تو دور اول درسارو درک کنید.لازم نیست همه ی نکات رو از بر باشید و همه ی تستارو بتونید بزنید.تو درو اول به درک برسید و تو دور دوم به تسلط.لازمه ی تسلط درکه.
 
آخرین ویرایش:

freddy-elec

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟

من تمام آزمونای نصیر رو شرکت کردم.رتبه هام معمولا بین 10 تا 20 می شد اما آزمون آخر یادمه 100 اینا شدم.اما نه تنها نا امید نشدم بلکه به دوستم گفتم من مثال نقض نصیر می شم.که تقریبا شد.
آزمون آزمایشی تنها چیز مفیدی که برام داشت این بود که سر کنکور اصلا خسته نشدم.البته تا حدودی اشکال از خودم بود چون آزمونا رو جدی نمی گرفتم.جز سیگنال و الکترونیکش بقیه ی درسا به نظرم فاصله ی زیادی با کنکور داشت.
اگر برگردم عقب 3 تا آزمون جامع آخر سنجش یا 50 درصدها و جامع های پارسه رو ثبت نام می کنم.اونم فقط به خاطر جامعه ی آماریش.

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟

آزمون خیلی مهمه.یکی از دوستای من هیچ آزمونی نداده بود بعد کنکور می گفت یک ساعت آخر به خاطر گردن درد اصلا تمرکز نداشته و دو تا درسش رو خراب کرده.ولی من اصلا خسته نشدم.یکی هم اینکه با جو کنکور و زمان بندی ها اشنا می شید.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟

به نظر من هدف اصلی آشنا شدن با جو کنکوره.آزمون ها بار علمی منو زیاد نکرد.باز هم می گم شاید ایراد از من بوده باشه.

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟


فکر می کنم جامعه ی آماری مهمتر باشه.سوالات آزمون های مختلف تو این سایت قرار می گیره و هر آزمونی که فکر می کنید سوالات با کیفیت تری دارن رو دانلود و بررسی کنید.

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟

نه سوالات آزون های مختلف رو بررسی نمی کردم اما به شما توصیه می کنم کنترل بینش و سیگنال و الکترونیک نصیر رو حتما بررسی کنید.اول هدف من این بود که تا قبل از 25 درصد اول یه دور درسارو تموم کنم و دور دوم رو با آزمون ها شروع کنم.اما نتونستم تا 26 مهر یه دور رو تموم کنم و تصمیم رفتم درس خودم رو بخونم و به برنامه ی آزمون ها خیلی توجه نمی کردم.
 

freddy-elec

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
26- زبان:
با توجه به این که شما این درس را سفید گذاشته اید در رابطه با دوستانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند مبنی بر حذف این درس چه توصیه ای دارید ؟

پایه ی زبان من واقعا ضعیفه.یه ماه زبان رو خوندم و بعد متوجه شدم که مشکل جدی تر از این حرفاس که بشه تو 6-7 ماه به سطح کنکور ارشد رسید.بعد با مشورت بعضی از اساتید این درس رو با خیال راحت حذف کردم.اما تاثیر این درس رو دست کم نگیرید.یکی از دوستای من که رتبه اش 13 شد یه تا از درساش رو از من کمتر زده بود و سه تای دیگه از درسا ش هم با اختلاف کم از من بیشتر بود اما زبان رو 64 درصد زده بود و باعث این همه اختلاف رتبه شد.

27-1- ریاضی مهندسی:
27-2- معادلات دیفرانسیل و امار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

معادلات گاج و ریاضی مهندسی مومن زاده خوندم و آمار رو هم حذف کردم.وقتی سوالای سال 92 رو دیدم فکر می کردم بتونم تو کنکور 60 به بالا بزنم اما هم اشتباهاتم سر کنکور و هم تغییر تقریبی سبک باعث شد 33.33 بزنم.

28-مدار:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟
ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

همونطور که تو تاپیک منابع توضیح دادم به نظرم بهتره یه دور درسنامه ی کارو زرگر رو خوند و مسائل داخل فصل رو حل کرد و بعد یه دور دوباره درسنامه ی تقوی رو خوند و تست رو از روی تقوی زد.
کاری که من کردم این بود که تقوی رو اول خوندم و بعد مدار 2 رو از روی زرگر خوندم که اشتباه بود.انتظارم از مدار هم حدود 60 بود اما اشتباهم زیاد بود سر کنکور

29-کنترل:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟
ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟


از کنترل یکم بیشتر از بقیه درسا می ترسیدم و به 30 راضی بودم.
کنترل تقوی رو یه دور خوندم و بعد بعضی مبحث های رضایی رو خوندم.اگر برگردم به سال قبل حتما کلاس شیرین آبادی رو می رم.

30- تجزیه و تحلیل سیستم ها
با توجه به کسب بسیار خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

قبل کنکور فکر می کردم 70-80 بزنم چن کنکور دو سه سال قبل به نظرم ساده اومده بود.امسالم ساده بود اما غلط و نامردی زیاد داشت.
من تا اواخر آذر از روی کهن خوندم که راضی کننده نبود.بعد از یکی از آزمون های نصیر مهندس تقدسی کتابشون رو به من یه مدت امانت دادن که بعد از خوندن اوایل کتاب از شیوه ی درسی اون خوشم اومد و رفتم کتاب رو خریدم.از دی تا کنکور هم سه دور کنتاب تقدسی رو خوندم.اگر امسال اون دو تا سوال غلط نبود و یکم حواسم رو جمع می کردم خیلی راحت می شد سیگنال رو 100 بزنم.

31- الکترونیک:
با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس نقطه ی قوت خود در این درصد را چه می دانید؟با توجه به کسب درصد نسبتا خوب در این درس لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟


از اوایل مهر کتاب اسلامپناه روگرفتم که خیلی راضی کننده بود.چند تا از کوئیز های کهن رو هم زدم که معمولا 70 یا 80 درصد می زدم.تو کنکور اشتباه محاسباتی داشتم و درصدم رو خراب کرد.

32-الکترومغناطیس:
لطفا منابع خود در این درس اعم از کتاب جزوه سوال تالیفی و.. را بیان کنید؟در صورت رفتن به کلاس کنکور لطفا تاثیر ان کلاس در درصد خود را شرح دهید؟ قبل از کنکور انتظار چه درصدی از این درس داشتید و در صورت مغایرت لطفا دلیل خود را شرح دهید؟در رابطه با مطالعه این درس و نحوه ی خلاصه نویسی و منابع مختلفی که هست لطفا توصیه های خود را بیان کنید؟ایا در این درس توصیه ی خاصی در رابطه با خواندت کتاب مرجعی خاص دارید؟

اوایل رهیافت دیانی رو خوندم و بعد پارسه رو.هر فصل هم که از رو پارسه تموم میشد یه دور هم جهش رو می خوندم.اما نتونستم خوب جمعش کنم.اگر پایه تون ضعیفه حتما کلاس برید.یکی از دوستان درصداش خیلی شبیه من بود اما مغناطیس نزده بود رتبه اش شده بود 750.همین مغناطیس شاید منو 3 تا دانشگاه جا به جا کرد.

33-بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟

کسایی که برای سال دوم می خونن باید کلا یه آدم دیگه بشن چون با آدم فعلی نتیجه نگرفتن.به نظر من باید نکات مثبت و نقاط قوت سال قبل رو محکم بچسبید و نقاط منفی رو رها کنید اما ازش درس بگیرید.شما الان تجربه ای دارید که بچه های سال اولی ندارن.خود من اگر یه سال دیگه بخونم مطمئنم که نتیجه ی خیلی بهتری می گیرم.بگردید ببینید ایرادتون تو چی بوده که نتیجه نگرفتید.اگر توی درسی قوی بودید و نتیجه نگرفتید به این معنی نیست که دیگه نمی شه تو اون درس نتیجه گرفت.کنکور کلا 4 ساعته و شاید اون روز،روز شما نبوده.اگر تو درسی قوی بودید سعی کنید این نقطه قوت رو به نحو احسن تبدیل کنید و ازش یه نرده بون واسه اهدافتون بسازید.حیفه بیخیال همچین تجربه ای شد.
ببخشید اینجوری می گم ولی ببینید که آیا شما سوار درس شده بودید یا درس سوار شما؟شما تو درس حل شده بودید یا درس توی شما؟آیا اون اعتماد به نفس لازم رو داشتید؟خودتون رو باور داشتید؟یا برعکس رقیباتون رو دست کم گرفته بدید؟تواضع داشتید؟تلاش داشتید؟
یکی از دوستای من خیلی خوند اما رتبه اش شد 5000.اما الان داره با جون و دل وقت می ذاره و زحمت می کشه.حتما هم نتیجه می گره چون هم انگیزه داره هم تجربه.

34- اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟

من از لحاظ رتبه خودم رو موفق نمی دونم اما از لحاظ تلاش واقعا به موفقیت رسیدم.چون فارغ از نتیجه کاری که می خواستم رو به نحو احسن انجام دادم و از خودم راضیم.مهمترین دلیل موفقیتم برای انجام چنین کاری رو فقط و فقط انگیزه می دونم.

35-در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟


برای همه ی دوستان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم سال بعد خبرای خیلی خوبی راجع به تون بشنوم.
من نیمی از موفقیتم رو مدیون این جمع و این تاپیک ها می دونم.من تا شهریور ماه نه منابع درست حسابی داشتم نه درست می دونستم که چی بخونم و چجوری به خونم و وقتی با ان جمع آشنا شدم همه چیز تغییر کرد.امیدوارم بتونم دینی که اینجا به گردن من داره رو روزی ادا کنم و از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کنم.
در آخر بگم که من یه قولی به خودم داده بودم که تا حدودی عملی شد.شما هم همچین قولی به خودتون بدید بد نیست.

قول بدیم یه پایان شیرین رو رقم بزنیم ... !!!

امید و انگیزه داشته باشید.فعلا
 

spatula

عضو جدید

1-
لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید
با سلام ، من در دانشگاه صنعتی اصفهان رشته ی برق گرایش مخابرات درس خوندم و شهریور فارغ التحصیل می شم معدلم 17.3 هست و رتبه ی کنکورم 78
درصدهایم هم به این صورت است : زبان 17 ریاضی و مدار 47 سیگنال 57 الکترونیک 21 کنترل 8 الکترومغناطیس 44
2-تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و کسب این رتبه چی بود؟
خب قطعا هدف از ادامه ی تحصیل تقریبا همون هدفی می تونه باشه که کنکور لیسانس رو دادیم و وارد دانشگاه شدیم ولی در کل هدف من رسیدن به جایگاهی بود که بتونم کار های بزرگی انجام بدم

3-قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 93 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
من در درس سیگنال قوی بودم و در درس مدار 2 و ریاضی مهندسی وضعیت خوبی نداشتم.

4- بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
من سال قبل به صورت آزمایشی شرکت کرده بودم.
5- از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 93 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟
از اواسط تیر ماه شروع کردم
ابتدا با روزی 1 تا 2 ساعت و پس از گذشت یک ماه به روزی 5تا 6 ساعت رسید و در همین حد ماند
6- ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا نه تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟و ایا در کتاب خانه مطالعه می کردید؟
بله من 15 واحد داشتم(3واحدش پروژه بود که برای تابستان است) که 3 واحد آنها مهم بود و مجبور بودم جدی بخوانم ولی بقیه ی درسها دروسی بود که می شد با مطالعه ی خیلی کم نمره ی لازم را گرفت و به کسانی که مثل من می خواهند در طول تحصیل کنکور بدهند توصیه ی اکید دارم که این ترم دروسی که باید بردارند دروس ساده ای باشند و دغدغه ی نمره و معدل را نداشته باشند
من در اکثر مواقع در خانه درس می خوندم و خیلی کم به کتابخانه می رفتم

7-در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتیدو رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت و لطفا شرح دهید؟

خب اولین آشناییهای من رنج رتبه های کنکور ، رتبه هایی بود که سال بالاتری های ما آورده بودند که یکی از دوستان من ربته ی 100 شده بود و به دانشگاه تهران رفتم و من هم دوست داشتم به یکی از دانشگاه های خوب ایران بروم به همین دلیل هدفم رتبه ای زیر 100 را در هدف داشتم و در راهی که تا کنکور داشتم هم به این رتبه امید داشتم ولی بعد کنکور و قبل از اعلام نتایج اصلا!!!
من در آزمون های آزمایشی رتبه های نسبتا خوبی می آوردم هر چند معتقدم رتبه های آزمون های آزمایشی اصلا ملاک نیست.
فکر می کنم خدا را شکر ،رتبه ای که آوردم مطابق تلاشم بود هر چند به دلیل سخت بودن کنکور فکر می کردم حدود 150 شوم.
8- خیلی از دواطلبان که تازه شروع به مطالعه می کنند هنوز هیچی نشده سراغ درصد ها و کارنامه ها و این طور موارد می روند در رابطه با این موارد چه توصیه ای دارید تا دوستان درگیر حاشیه نشند و چقدر این کار رو الزامی یا غیر الزامی می دونید؟

بد نیست که بدانند که در کنکور ارشد درصد های بالا یعنی درصد 50 و اینکه هر سوال در کنکور تقریبا 8 درصد دارد پس این خیلی مهمه که تمام مطالب را خوب بلد باشیم چرا که اگر سوال ساده ای از قسمتی بیاید که شما نخوانده بودید 8 دصد از دست داده ایدو این هم مهم است که بدانند مدیریت در طول دوران مطالعه و همچنین سر جلسه ی آزمون بسیار مهم است .این که بدانید برای همان 50 درصد زدن هم بسیار باید زحمت کشید ،چرا که باید متوسط به 6 سوال درست جواب دهید و سوالی را غلط نزنید این خیلی مهمه که از 12 سوال بتوانید 6 سوال را کنار بگذارید .
9- ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا نه روز تعطیل هم داشتید؟(خیلی از دوستان تا کم درس می خونند تا سراغ چیزی غیر درس میرند و.. دچار عذاب وحدان میشند الان عقب افتادم لذا میان از همین اول کاری تمام برنامه ها و تفریح های خوی رو قطع می کنند میخوایم شما اشاره کنید ایا این کار درسته یا نه اگه درسته از همین ابتدا باشه یا نه از ماه خاصی و ...)
من تمام روز ها درگیر دروس کنکور بودم ولی بعضی روزها ممکن بود خیلی کم بشه ولی سعی می کردم ارتباطم با دروس کنکور قطع نشه .
10- برای هر کار موفقی باید گام اول رو محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید و این که با چه انرژی شروع کنند تا اخر راه بتونند ادامه بدند؟
هر بازه ی زمانی ویژگی های خودش را داره ، باید سعی کنید قبل از شروع آزمون های آزمایشی دروس (به خصوص دروسی که برای شما نیاز به مطالعه ی عمیق دارند) را یک دور بخوانید و خلاصه نویسی کنید و در بازه های مربوط به آزمون ها بیشتر به تست زدن بپردازید و در تمام راه هم با یک انرژی متوسط پیش بروید . برای من کنکور ارشد از کنکور لیسانس فشار خیلی کمتری داشت.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا