.........::::::::مولود کعبه::::::::...........[ ویژه نامه ی ولادت ]

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز




حضرت اميرالمومنين (ع): «با توجه به این همه خطرات، روش‌های گمراه کننده، شما را به کجا می‌کشاند؟ تاریکی‌ها و ظلمت‌ها، تا کی شما را متحیر می‌سازد؟ دروغ‌پردازی‌ها تا چه زمانی شما را می‌فریبد؟ از کجا دشمن در شما نفوذ کرده و به اینجا آورده و به کجا باز می گرداند؟ آگاه باشید که هر سرآمدی را پرونده‌ای و هر غیبتی را بازگشت دوباره‌ای است. مردم، به سخن عالم خداشناس خود گوش فرا دهید. دل‌های خود را در پیش‌گاه او حاضر کنید و با فریادهای او بیدار شوید.» (فرازی از خطبه‌ی 108)
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حضرت اميرالمومنين (ع): «مردم سه دسته‌اند: دانشمند الهی، آموزنده‌ی راه رستگاری و گروهی که مثل پشه‌ها، دست‌خوش باد و طوفان هستند و همیشه سرگردانند. به دنبال هر صدایی می‌روند، با وزش هر بادی حرکت می‌کنند، نه از روشنایی دانش نور گرفتند و نه به پناهگاه استواری پناه.» (قسمتی از حکمت 147)


 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز




حضرت اميرالمومنين (ع): «همانا خدای سبحان روزی فقرا را در اموال سرمایه‌داران قرار داده است. پس فقیری نمی‌ماند جز به کامیابی توانگران و خداوند از آنان درباره‌ی گرسنگی گرسنگان خواهد پرسید.» (حکمت 328)
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حضرت اميرالمومنين (ع): «دل‌ها را روی آوردن و پشت کردن است. پس دل‌ها را آنگاه به کار وا دارید که خواهشی دارند و روی آوردنی. زیرا اگر دل را به اجبار به کار وا داری، کور می‌گردد.» (حکمت 193)


 

Similar threads

بالا