مهم ترین اخبار فوتبال ایران

سروین

عضو جدید
پرسپولیس حریف راه آهن 10 نفره نشد.

پرسپولیس حریف راه آهن 10 نفره نشد.

بازی دیروز ساعت 5 بعد از ظهر بین پرسپولیس و راه آهن انجام شد. که در نیمه بازی یکی از بازیکنان راه آهن اخراج شد. با این تفاسیر بازی مساوی به پایان رسید.
که این آبروریزی بسیار بزرگی بود. اینها جز پول گرفتن کاری انجام نمیدن. و ما رو جلوی هر چی استقلالیه شرمنده کردن متاسفم براشون حیف چشمای ما که از دیدن این بازی خسته شدن.:mad:
 

khooshe

مدیر بازنشسته
واكنش سايت باشگاه ذوب‌آهن به شكست در دربي

واكنش سايت باشگاه ذوب‌آهن به شكست در دربي

واكنش سايت باشگاه ذوب‌آهن به شكست در دربي


سايت باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به باخت در دربي اصفهان نوشت: اگرچه پس از سال‌ها شکست خورديم، اما همچنان صدرنشين ليگ برتر هستيم.

تيم ذوب‌آهن که دربي اصفهان را پس از 1579 روز به سپاهان واگذار کرد. در واکنش به اين باخت سايت باشگاه ذوب آهن نوشت: در ادامه رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي کشور بيستمين شهر آورد اصفهان به ميزباني فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه بزرگ فولادشهر به انجام رسيد اين ديدار سنتي پس از سال‌ها با نتيجه 2 بر صفر به سود فولاد مبارکه به پايان رسيد، اما این تیم با وجود اين شکست همچنان در صدر جدول ليگ برتر قرار دارند وبه قهرماني مي‌انديشند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
هفته بیست و سوم لیگ برتر

هفته بیست و سوم لیگ برتر

مروري بر بازي هاي هفته بيست‌وسوم ليگ برتر فوتبال


در هفته بيست‌وسوم ليگ برتر فوتبال، تيم‌هاي نفت تهران و آبادان مي‌توانند سرنوشت صدرنشين ليگ را تعيين کنند.

هشت ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال براي اولين مرتبه پس از جام ملت‌هاي آسيا در روز جمعه برگزار مي‌شود و فقط ديدار شاهين بوشهر و پرسپوليس روز شنبه برگزار خواهد شد.نگاهي کوتاه به ديدارهاي اين هفته مي‌اندازيم
* فولاد خوزستان - مس کرمان؛ نبرد ديدني مرفاوي و جلالي
فولاد خوزستان هفته گذشته برابر صبا متوقف شد و اکنون بايد در خانه از تيمي پذيرايي کند که با 37 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد. فولاد حتي در صورت برتري برابر مس نمي‌تواند از رده هفتم بالاتر بيايد اما اين تيم چشم به هفته‌هاي آينده خواهد دوخت؛ روزهايي که تيم‌هاي بالانشين امتياز از دست بدهند. مس کرمان نيز مي‌خواهد همچنان در جمع 5 تيم بالاي جدول قرار داشته باشد. نبرد دو مربي کم حاشيه مي‌تواند ديدني از کار دربيايد. مرفاوي و جلالي شناخت کاملي از تفکرات فوتبالي يکديگر دارند.
* استيل آذين - پيکان قزوين؛ فينال بحران‌زده‌ها در انتهاي جدول
نبرد استيل آذين و پيکان قزوين فينال انتهاي جدول محسوب مي‌شود. تيم بازنده شايد وارد بحران شديدي شود. هر دو تيم دو شکست متوالي را در کارنامه دارند و مي‌خواهند از اين وضعيت رها شوند.
* پاس همدان - سپاهان اصفهان؛ يکي براي قهرماني، يکي براي بقا
پاس با محمود ياوري در رده شانزدهم جدول قرار گرفته و هفته گذشته نيز شکست سنگين و دور از انتظاري را برابر نفت تهران متحمل شد. ياوري روز جمعه کار سختي برابر سپاهان در پيش دارد تيمي که خط دفاع و درواز‌ه‌بان تيم ملي را در اختيار دارد.
نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري ديدني و جذاب خواهد بود. قلعه‌نويي براي باقي‌ماندن در کورس قهرماني نياز مبرم به اين سه امتياز دارد و پاس براي بقا و سقوط نکردن به برد نياز دارد. بايد ديد کدام تيم برنده اين مسابقه است. روي کاغذ سپاهان کار سختي را براي گرفتن سه امتياز ندارد ولي شايد پاس بعد از شکست پر گل برابر نفت متحول شده باشد.
سپاهان در صورتي که استقلال و ذوب‌آهن شکست بخورند، مي‌تواند به صدر جدول برسد.

* شهرداري تبريز - صباي قم
شهرداري در دو هفته اخير شکستي نداشته و در تعطيلات ليگ متحول شده است. صباي قم هم با مربي جوانش خوب نتيجه گرفته است. روز جمعه عبدالله ويسي کار سختي برابر حميد درخشان دارد.
* ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان؛ به دنبال خروج از بحران و حفظ صدرنشيني
تيم صدرنشين ليگ برتر اين روزها حال و روز خوشي ندارد و دو شکست پياپي فاصله چند امتيازي اين تيم را با تيم‌هاي دوم و سوم جدول به حداقل رسانده اما شاگردان منصور ابراهيم‌زاده بعيد است تن به سومين شکست متوالي بدهند. آنها حاشيه امن صدرنشيني ليگ را از دست داده‌اند و براي پيروزي و باقي‌ماندن در صدر جدول تمام تلاششان را خواهند کرد.
نفت آبادان نيز از گرفتن يک امتياز در اين ديدار بايد راضي باشد. دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌آيند. در اين هفته نفت تعيين کننده تيم صدرنشين ليگ خواهد بود زيرا استقلال نيز در بايد با نفت تهران بازي کند.

*ملوان انزلي - تراکتورسازي تبريز؛ در انتظار فوتبالي جذاب
ملوان هفته گذشته توانست يک امتياز برابر سايپا بگيرد و همچنان در حاشيه نسبتا امني در جدول قرار بگيرد. اين تيم مي‌خواهد از امتياز ميزباني‌اش نهايت استفاده را ببرد و با يک برد فاصله‌اش را با تيم‌هاي پايين جدولي بيشتر کند اما هدف تراکتورسازي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسياست و تراکتورسازان نيز برد مي‌خواهند. انتظار ديدن يک بازي جذاب از دو تيم انتظار زيادي نيست.
* راه آهن - سايپا
راه آهن هفته گذشته دست به کار بزرگي زد و 10 نفره توانست پرسپوليس را متوقف کند و يک امتياز بگيرد. بازيکنان راه آهن اکنون براي برد به ديدار سايپا مي‌روند. نارنجي‌پوشان اما در شرايط مطلوبي قرار دارند، هرچند بعد از شکست دادن صدرنشين ليگ نتوانستند ملوان را در خانه ببرند تا همچنان نوسان اين تيم ادامه داشته باشد. اين تيم 6 برد، 6 تساوي و 10 شکست در کارنامه‌اش دارد.
* استقلال - نفت تهران
در ديدار رفت دو تيم، نفت تهران فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست از استقلال يک امتياز بگيرد اما آبي‌پوشان تهراني اکنون يک تيم تقويت شد‌ه‌اند. يورگن گده آلماني به کادر فني استقلال اضافه شده و بازيکنان مصدوم استقلال نيز يکي يکي به ميدان برمي‌گردند. استقلال مترصد يک اشتباه ديگر از سوي ذوب آهن است تا به صدر جدول برسد و اميدوار است ذوب آهن برابر نفت شکست بخورد تا اين تيم بتواند نفت از نوع تهراني‌اش را شکست دهد و به صدر جدول برسد. البته حسين فرکي و بازيکنانش توانستند برد خوبي برابر پاس بياورند و با روحيه مضاعف به اين ديدار حساس قدم بگذارند ضمن اينکه ديدار با استقلال مي‌تواند انگيزه بازيکنان نفت را چند برابر کند.
* شاهين بوشهر - پرسپوليس؛ انگيزه استيلي براي شکست دايي
اين ديدار شنبه برگزار مي‌شود. شاهين فصل گذشته با سرمربيگري محمود ياوري توانست 4 گل به پرسپوليس بزند. آن زمان هم شاهين در شرايط خوبي قرار نداشت و در شرايط مشابهي نسبت به شاهين کنوني قرار داشت.اين مرتبه حميد استيلي که زماني با پرسپوليس قهرمان ليگ شده برابر علي دايي قرار مي‌گيرد. جدال اين دو مربي ديدني خواهد بود.
نام استيلي در مقاطعي از فصل نيز به عنوان جانشين علي دايي مطرح شد و انگيزه استيلي براي برد در اين ديدار فراتر از کسب سه امتياز و کمک به شاهين است. او مي‌خواهد برتري‌ فني‌اش را به رخ همبازي سابقش در تيم ملي بکشاند. پرسپوليس هم پس از نمايش پرانتقاد برابر راه آهن به چيزي جز پيروزي فکر نمي‌کند.

برنامه هفته بيست و سوم ليگ برتر و اسامي داوران به شرح زير است:
جمعه 29 بهمن -ساعت 15
راه آهن-سايپا- اکباتان
فرشيد افشار-مرتضي کريمي –عليرضا کناري-عليرضا شيخي-ناظر:حاتم بک پور

فولاد خوزستان-مس کرمان-تختي-اهواز
محسن ترکي-محسن فريماني-غلام آموزگار-محمد کماني-ناظر:فرج الله يثربي

استيل آذين-پيکان-شهيد دستگردي-تهران
يدالله جهانبازي-رضا سخندان-علي ميرزا بيگي-پيروز سيف الله پور-ناظر:حسين خوشخوان

پاس- سپاهان-قدس-همدان
محسن قهرماني-فرح نيا-علي موغلي-رسول رهبر فام-ناظر:محمدرضا فلاح

شهرداري تبريز-صباي قم-يادگار امام-قم
سيد مهدي سيد علي-حميد غمزه-سخاوت سليمان نژاد-ملکي--ناظر:جواد تقي پور

ذوب آهن-نفت آبادان-فولاد شهر-اصفهان
محمود رفيعي-عليرضا کهوري-محمدرضا غنو-عليرضا اکرمي-ناظر:نادر جعفري

ملوان-تراکتورسازي-تختي-انزلي
غلامرضا جباري-حيدر شکور-محمدرضا ابوالفضلي-رسول احمدي-ناظر:محمد علي فروغي

استقلال-نفت تهران-آزادي-ساعت 17:15
سعيد مظفري زاده-حسن کامراني فر-محمدرضا منصوري-حسين زرگر-ناظر:عبدالله باعزم

شنبه 30 بهمن - هفته بيست و سوم-ساعت 15
شاهين-پرسپوليس-شهيد بهشتي-بوشهر
هدايت ممبيني-داوود رفعتي-صادق نوري-عليرضا اکبريان-ناظر:بهرام مهرپيما

 

khooshe

مدیر بازنشسته
در اعتراض به تصميم مسوولان باشگاه، صمد مرفاوي از مس قهر كرد و به تهران آمد

در اعتراض به تصميم مسوولان باشگاه، صمد مرفاوي از مس قهر كرد و به تهران آمد

در اعتراض به تصميم مسوولان باشگاه، صمد مرفاوي از مس قهر كرد و به تهران آمد


صمد مرفاوي از کرمان قهر کرد و به تهران آمد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آنکه مرفاوي، نبي الله باقري‌ها و عادل کلاه‌کج را از تمرين‌هاي مس کرمان اخراج کرد و آنها را به کميته انضباطي باشگاه واگذار کرد، مسوولان اين باشگاه دراقدامي باقري‌ها را به تمرين‌هاي اين تيم بازگرداندند اما عادل کلاه‌کج را به کميته انضباطي باشگاه واگذار کردند تا در مورد او تصميم گيري شود.
اما صمد مرفاوي سرمربي مس که از بازگشتن باقري‌ها به تمرين‌هاي تيم ناراحت بود و عقيده داشت باشگاه اين بازيکن را به نادرست با وي آشتي داده است، به همين دليل سه شنبه شب از باشگاه مس قهر کرد و به تهران آمد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مخالفت باشگاه سپاهان با حضور قلعه‌نويي در تيم ملي فوتبال ايران

مخالفت باشگاه سپاهان با حضور قلعه‌نويي در تيم ملي فوتبال ايران

مخالفت باشگاه سپاهان با حضور قلعه‌نويي در تيم ملي فوتبال ايران


باشگاه سپاهان اعلام کرد با حضور سرمربي خود در تيم ملي فوتبال ايران مخالف است.

انصراف کارلوس کرش از حضور در ايران سبب شد بار ديگر نام مربيان ايراني براي حضور در راس تيم ملي مطرح شود.
در اين بين نام امير قلعه نويي بيش از سايرين به چشم مي آيد و اين درحالي است که چندي قبل هم نام او مطرح شد اما مديرعامل باشگاه سپاهان صراحتا اعلام کرد با حضور قلعه نويي در تيم ملي مخالف است.
در همين زمينه و با توجه به مطرح شدن دوباره نام قلعه نويي براي حضور در تيم ملي مرتضي رمضاني مدير روابط عمومي باشگاه سپاهان گفت: باشگاه همچنان مخالف حضور قلعه نويي در تيم ملي است.

وي عنوان کرد: در شرايط حساس مسابقات ليگ هستيم و از چند روز آينده نيز ليگ قهرمانان آسيا را در پيش خواهيم داشت. قلعه نويي به عنوان يکي از بزرگترين مربيان ايران دوست ندارد نيمکت تيم ملي را از دست بدهد اما باشگاه هم به ايشان نياز دارد.
مدير روابط عمومي باشگاه سپاهان تاکيد کرد: قلعه نويي اکنون بالاترين محبوبيت را در اصفهان دارد و جدايي ايشان از سپاهان باب ميل باشگاه نيست. کارنامه قلعه نويي اجازه نمي دهد بخواهيم با جدايي او موافقت کنيم.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
زندي:ديدار با پيكان حكم فينال را دارد


هافبک تيم فوتبال استيل آذين گفت: پاسخگويي به سوالات خبرنگاران سخت است.

فريدون زندي در مورد وضعيت تيم استيل آذين اظهار داشت: واقعا جواب دادن به سوالات متعدد خبرنگاران براي تمامي بازيکنان استيل آذين بسيار سخت و دشوار شده است چون هنوز خودمان هم اين ناکامي‌ها را باور نمي‌کنيم.
وي افزود: خيلي از عوامل هستند که دست به دست هم دادند تا ما نتوانيم به اهدافمان برسيم و موفق شويم. همه در ابتداي فصل به دنبال اين بودند که با استيل آذين رقابت کنند و ما را مدعي اصلي قهرماني مي‌دانستند اما ما به يکباره با اشتباه‌هاي خودمان از کورس قهرماني و حضور در بالاي جدول خارج شديم و در حال حاضر داريم براي بقا مي‌جنگيم.
زندي ادامه داد: به همين دليل من هم ترجيح مي‌دهم بيشتر سکوت کنم تا تمرکز و توانم را براي خدمت به استيل آذين در 12 هفته پيش رو بگذارم. ما هنوز هم فرصت داريم و ليگ براي ما به پايان نرسيده است. ما بايد با همه توان مان به مصاف پيکان برويم چراکه اين بازي در واقع براي ما حکم فينال را دارد. ما مي‌توانيم با دو يا سه برد به وضعيت مان سر و سامان بدهيم و از منطقه خطر فاصله بگيريم.
هافبک استيل آذين در مورد بازي روز جمعه با پيکان گفت: بازي رفت را در قزوين واگذار کرديم اما روز جمعه فرصت داريم که با جبران آن شکست ضمن کسب 3 امتياز اين بازي روند رو به رشد خودمان را آغاز کنيم و به رده‌هاي بالاتر جدول برسيم. آنها تيم خطرناکي هستند اما ما هم در اين بازي فقط به برد و کسب هر 3 امتياز مي‌انديشيم چراکه به امتيازات بازي‌هاي باقي مانده نياز مبرم داريم.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
باشگاه پيكان:‌ سوءتفاهم بود؛ رضايي مي‌تواند در تمرينات شركت كند


مشاور مديرعامل باشگاه پيکان قزوين از برطرف شدن سوءتفاهم بين کاپيتان تيم فوتبال و باشگاه و بازگشت وي به تمرينات خبر داد.


رضا رهقي گفت: پس از بررسي‌هايي که از سوي مسئولين باشگاه انجام شد، سوءتفاهمات پيش آمده بين باشگاه و رحمان رضايي برطرف شد و وي در تمرينات تيم پيکان شرکت خواهد کرد.
وي درباره ميرقرباني عنوان کرد: موضع باشگاه در مورد صابر ميرقرباني همچنان پابرجاست و وي حق حضور در تمرينات را ندارد و روز شنبه بايد در کميته انضباطي باشگاه پيکان حاضر شود.
رحمان رضايي و صابر ميرقرباني پس از شکست پيکان برابر استقلال از حضور در تمرينات تيم فوتبال پيکان منع شده بودند که دليل اين امر مصاحبه اين دو بازيکن عليه کادر فني اعلام شده بود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
فركي: براي شكست تيم بزرگ استقلال به ميدان مي‌رويم


سرمربي تيم فوتبال نفت تهران گفت: استقلال تيم بزرگي است اما ما بايد براي شکست آنها به ميدان مي‌رويم.

حسين فرکي در مورد وضعيت تيم نفت و برتري پرگل برابر پاس در هفته گذشته گفت: آن ديدار حساسيت زيادي براي ما داشت. بازيکنان ما به دليل وضعيت تيم در جدول ليگ احساس خطر کرده بودند و براي پيروزي در آن مسابقه وارد ميدان شدند. البته نفت در اکثر ديدارها براي برد به ميدان مي‌رود اما بدشانسي و نداشتن تمام کننده باعث مي‌شد يا بازي را مساوي کنيم يا بازنده باشيم. خوشبختانه در ديدار با پاس بازيکنان با يکدلي و رفاقت توانستند به برد برسند. رفاقت در فوتبال ما تاثيرش را هميشه دارد.
وي ادامه داد: از بدشانسي نفت همين قدر بگويم که در چهار مسابقه چهار پنالتي را از دست داديم. در مورد داوري هم من اظهار نظر نمي‌کنم اما کارشناسان داوري اعلام کردند پنالتي‌اي که براي شهرداري تبريز گرفته شد درست نبود يا در ديدار با فولاد که با پنالتي باختيم اين پنالتي صحيح نبوده است.

سرمربي تيم نفت تهران در مورد ديدار با استقلال در روز جمعه تصريح کرد: خوشحالم که قبل از اين ديدار مهم تيم نفت نتيجه خوبي کسب کرده و بازيکنان از نظر روحي در شرايط خوبي قرار دارند و با انگيزه زيادي به ديدار استقلال مي‌روند.البته نفت از چند جهت با استقلال تفاوت‌هاي زيادي دارد. استقلال تيم بزرگي است، تجربه 10 سال حضور در ليگ برتر و بازيکنان ملي‌پوش، بزرگ و مطرحي دارد و مهم‌تر از همه طرفداران فراواني است که دارد. همه اين موارد از اين حريف يک تيم بزرگ و قابل احترام مي‌سازد.
وي يادآور شد: در ديدار رفت با اين تيم مساوي کرديم و بازي خوب و قابل قبولي هم ارايه کرديم. اکنون استقلال و نفت از يکديگر شناخت بيشتري دارند و شايد آن زمان استقلال هم هنوز خوب جا نيفتاده بود اما اکنون اين تيم براي رسيدن به صدر جدول انگيزه زيادي دارد و مي‌خواهد تيم نفت و ساير حريفانش را شکست دهد اما ما هم براي شکست اين تيم به ميدان مي‌رويم و به دنبال گرفتن هر سه امتياز مسابقه هستيم. مساوي براي هر دو تيم نوعي ضرر است اما در مجموع بايد ديد شرايط بازي چگونه رقم خواهد خورد و نتيجه بازي چگونه خواهد شد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پورغلامي: براي گرفتن اين سه امتياز بايد بجنگيم


سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي گفت: براي گرفتن سه امتياز ديدار با تراکتورسازي بايد بجنگيم.

فرهاد پورغلامي در مورد ديدار روز جمعه برابر تراکتورسازي تبريز اظهار داشت: بازي سختي داريم. تراکتورسازي روند رو به رشدي در ليگ برتر داشته و نتايج خوبي کسب کرده است. البته ملوان هم در دو هفته اخير ليگ يک برد خانگي و يک تساوي خارج از خانه داشت. با اين شرايط مسابقه با تراکتورسازي جذاب و ديدني خواهد شد.
وي ادامه داد: ملوان مي‌خواهد از امتياز ميزباني خود نهايت استفاده را ببرد و با توجه به اينکه مسابقه روز جمعه برگزار مي‌شود انتظار داريم هواداران بیشتری از ملوان به ورزشگاه بيايند و با حمايت آنها به برتري برسيم. براي گرفتن سه امتياز ديدار با تراکتورسازي بايد بجنگيم و در ديداري جوانمردانه پيروز شويم.
سرمربي ملوان در مورد بازيکنان مصدوم و محروم گفت: محسن ابراهيمي و مهران جعفري به دليل مصدوميت در اين ديدار غايب خواهند بود اما محمد حيدري احتمال دارد برابر ملوان بازي کند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
ويسي: به سرمربي شهرداري بگوييد من دارم مي‌آيم


سرمربي تيم فوتبال صباي قم گفت: به درخشان بگوييد آماده باشد که من دارم مي‌آيم.

عبدالله ويسي در مورد ديدار روز جمعه برابر شهرداري تبريز عنوان کرد: بازي بسيار سختي داريم. البته تبريز زمين هموار مناسبي دارد و اين مي‌تواند به تيم ما کمک کند زيرا ما فوتبال را روي زمين دنبال مي‌کنيم. در قم زمين ناهموار است و نمي‌توانيم بازي خوبي ارائه دهيم به همين دليل در خارج از خانه پيروز مي‌شويم و در خانه مساوي مي‌کنيم.
وي ادامه داد: شهرداري تيم خوبي است و روند رو به رشدي را آغاز کرده و در ديدار با نفت آبادان هم توانست نتيجه خوبي بگيرد اما ما براي بردن به تبريز مي‌رويم.

سرمربي صباي قم با اشاره به نتيجه مسابقه با شهرداري گفت: چه ببازيم، چه پيروز شويم و چه بازي مساوي شود پس از اين مسابقه خواهم گفت که تيم صبا در چه رده‌اي از جدول در پايان ليگ برتر قرار خواهد گرفت. البته در ديدار با شهرداري 3 بازيکن خود را نداريم. احمد تقوي و مرتضي هاشمي‌زاده مصدوم هستند و فرزاد حاتمي محروم است.
ويسي با اشاره به شناختش از حميد درخشان گفت: سال 67 با تيم شاهين اهواز برابر پرسپوليس بازي کردم. آن زمان فقط 17 سال داشتم و توانستيم 3 بر يک پرسپوليس را شکست دهيم و قهرمان جام حذفي شويم. روز جمعه هم به درخشان بگوييد آماده باشد که من دارم مي‌آيم. من آن زمان درخشان را خيلي دوست داشتم و خوشحال بودم که مقابلش بازي کردم.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
داربي 10 فروردين برگزار مي‌شود

داربي 10 فروردين برگزار مي‌شود

داربي 10 فروردين برگزار مي‌شود


بازي شماره هفتاد تيمهاي استقلال و پرسپوليس تهران روز 10 فروردين ماه سال 90 برگزار مي‌شود.

رييس سازمان ليگ برتر با اعلام اين خبر،اظهار کرد: پيش از اين مقرر شده بود که داربي پايتخت با يکي، دو روز تاخير برگزار شود اما تصميم گرفتيم که اين بازي را در روز 10 فروردين ماه سال 1390 برگزار کنيم.
پيش از اين قرار بود بازي هفتادم داربي روز ششم فروردين برگزار شود.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
پرسپوليس از شاهين انتقام گرفت


تيم فوتبال پرسپوليس در هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال از سد ميزبان خود شاهين بوشهر گذشت.

در آخرين ديدار از هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال، ساعت 15 امروز (شنبه) تيم‌هاي فوتبال شاهين بوشهر و پرسپوليس در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر به مصاف هم رفتند که در پايان سرخ‌پوشان تهران با نتيجه 2 بر يک از سد ميزبان خود گذشتند.
در نيمه نخست پرسپوليسي‌ها بازي را بهتر آغاز کردند و خيلي زود به وسيله سپر حيدري (5) به گل رسيدند، اما پس از آن اين عماد رضا بود که با يک ضربه آزاد زيبا توانست گل تساوي شاهين را به ثمر برساند. پس از اين گل پرسپوليسي‌ها حملات زيادي به روي دروازه شاهين انجام دادند، اما نيمه اول در نهايت با همين نتيجه به پايان رسيد.
با آغاز نيمه دوم علي دايي با آوردن وحيد هاشميان به زمين بازي تعداد مهاجمان تيمش را به 3 نفر افزايش داد تا به گل پيروزي دست پيدا کند.
در دقيقه 64 بازي غلامرضا رضايي از سمت راست دروازه شاهين يک کرنر را ارسال کرد که اين توپ با ضربه سر محمد نوري به گل دوم پرسپوليس تبديل شد. بدين ترتيب پرسپوليس با اين پيروزي انتقام شکست 4 بر صفر فصل گذشته در بوشهر را از شاهين گرفتند.
شاگردان دايي با اين پيروزي 37 امتيازي شدند، اما همچنان در رده ششم جدول رده‌بندي قرار دارند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
هفته بیست و چهارم لیگ برتر

هفته بیست و چهارم لیگ برتر

حضور ماموران كنترل دوپينگ در بازي سپاهان و استقلال


قرار است در بازي دو تيم سپاهان و استقلال در ورزشگاه فولادشهر ماموران کنترل دوپينگ حضور داشته باشند.


ديدار تيم هاي سپاهان و استقلال از هفته بيست و چهارم ليگ برتر روز پنجشنبه در ورزشگاه فولاد شهر درحالي برگزار مي شود که قرار است با توجه به حساسيت بازي ماموران کنترل دوپينگ نيز در ورزشگاه حاضر باشند.
ماموران کميته دوپينگ در بازي رفت دو تيم نيز در ورزشگاه حضور داشتند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مظلومي: مثل قلعه‌نويي معتقد نيستم شانس سپاهان بيشتر است


سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: مثل قلعه‌نويي معتقد نيستم شانس سپاهان براي برد بيشتر است.

پرويز مظلومي پس از نشست جلسه دانش‌افزايي مربيان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست توجيه خوبي بود و اگر به گونه‌اي باشد که به جاي اينکه يک نفر براي بقيه حرف بزند، مربيان تبادل نظر کنند بهتر است. البته اين جلسه مطلب جديدي براي من نداشت زيرا محصص با فيفا در ارتباط است و قبلا اين مطالب را به من گفته بود.
سرمربي استقلال در مورد ديدار هفته آينده با سپاهان و اينکه قلعه‌نويي گفته شانس ما براي پيروزي در اين ديدار بيشتر است، اظهار داشت: حاشيه‌هاي اين مسابقه هميشه زياد است اما ما براي برد به اصفهان مي‌رويم. مثل قلعه‌نويي معتقد نيستم که شانس سپاهان براي برد در اين ديدار بيشتر است بلکه هر دو تيم شانس مساوي براي کسب برد دارند.

مظلومي در مورد تاريخ دقيق دربي 70 گفت: هنوز روز دقيق اين مسابقه به ما اعلام نشده اما مهم براي ما ديدار روز 29 اسفند است. 27 اسفند به ايران بازمي‌گرديم و دو روز بعد بايد در ليگ بازي کنيم. اميدوارم تاريخ اين مسابقه تغيير کند ولي روز دربي خيلي اهميتي ندارد.
وي در مورد حضور کرش در ايران تاکيد کرد: زماني که بحث حضور کرش در ايران مطرح شد به دليل کارنامه خوب و نام بزرگ اين مربي همه حمايت کرديم اما اگر قرار باشد يک مربي معمولي خارجي به ايران بيايد مربيان ايراني بهتر مي‌توانند به تيم ملي کمک کنند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
واكنش سرمربي پرسپوليس به سؤالي در نشست خبري


يک فرد نشست خبري سرمربي پرسپوليس را به هم زد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علي دايي پس از برتري دو بر يک برابر شاهين بوشهر به سالن نشست خبري رفت تا به سؤالات خبرنگاران پاسخ بدهد. او در ابتدا در مورد مسائل فني مسابقه صحبت کرد و پس از صحبت‌هاي دايي فردي خطاب به سرمربي پرسپوليس گفت: امروز شما خوب بازي نکرديد شاهين بوشهر بازي بدي انجام داد.
علي دايي در واکنش به اين فرد اظهار داشت: بهتر است شما به عنوان کارشناس نظرات خود را بر روي کاغذ بنويسيد و به من بدهيد تا از آن استفاده کنم.
با اين حرف دايي خبرنگاران خنديدند که دايي گفت شوخي نمي‌کنم و جدي مي‌گويم و خطاب به او گفت: مي‌دانم شما از کجا خط مي‌گيريد. به دليل آنکه سؤالات فني نمي‌پرسيد با اجازه شما سالن را ترک مي‌کنم و سپس از خبرنگاران خداحافظي کرد.
اين در حالي است که برخي خبرنگاران معتقدند آن فرد خبرنگار نبوده است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
استيلي: اين بدترين‌ بازي‌مان بود؛ مي‌توانستم 7 بازيكن را تعويض مي‌كردم


سرمربي شاهين بوشهر بازي برابر پرسپوليس را بدترين بازي اين تيم ناميد.

حميد استيلي پس از شکست خانگي دو بر يک برابر پرسپوليس در نشست خبري اظهار داشت: براي اولين بار است که از بازي بازيکنانم راضي نيستم. همواره دفاع مي‌کردم اما امروز آنها روز خوبي را پشت سر نگذاشتند و حتي نتوانستيم در 15 دقيقه اول بازي نيز بازي را خوب شروع کنيم. در نهايت روي دو ضربه ايستگاهي شکست خورديم.
وي ادامه داد: با وجود تلاش مسئولان هيات فوتبال بوشهر زمين مسابقه کيفيت لازم را نداشت و من امروز شرمنده مردم بوشهر شدم که از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه حاضر بودند. امروز بدترين بازي شاهين انجام شد.

سرمربي شاهين با اشاره به خطاي دقايق پاياني مسابقه گفت: پورخسرواني معتقد بود بازيکنان پرسپوليس بر روي او خطاي پنالتي انجام دادند اما بهتر است در اين مورد کارشناسان داوري حرف بزنند.
استيلي در مورد اينکه چرا با دو مهاجم برابر پرسپوليس بازي کرد، گفت: مي‌خواستم از امتياز بازي خانگي استفاده کنم اما مصدوميت عماد رضا دردسر ما را بيشتر کرد.
وي در مورد گل‌هاي خورده شاهين گفت: غلامي همواره بر روي توپ‌هاي هوايي واکنش‌هاي خوبي انجام مي‌دهد اما نمي‌دانم چرا او نيز امروز مانند ساير بازيکنان تمرکز لازم را نداشت. اگر مي‌توانستم 7 بازيکن شاهين را تعويض مي‌کردم.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
دايي: با از جان‌‌گذشتگي شاهين را شكست داديم


سرمربي پرسپوليس گفت: با از جان‌گذشتگي زياد بازيکنان،‌ شاهين را شکست داديم.

علي دايي پس از برتري 2 بر يک برابر شاهين بوشهر گفت: هر دو تيم براي برد و کسب 3 امتياز به ميدان آمده بودند. بازي بسيار زيبايي بود اما همان‌طور که استيلي سرمربي شاهين هم گفت کيفيت زمين مسابقه بسيار بد بود و دو تيم رو به بازي هوايي آوردند که البته شاهين بيشتر به بازي هوايي متکي بود.
وي ادامه داد: در نيمه اول موقعيت‌هاي گلزني زيادي بدست آورديم که آنها را از دست داديم. اگر بازيکنان ما دقت مي‌کردند در همان نيمه اول گل‌هاي بيشتري مي‌زديم که در نهايت با تساوي يک بر يک به رختکن رفتيم.

سرمربي پرسپوليس تصريح کرد: در نيمه دوم با صحبت‌هايي که با بازيکنان در رختکن کردم و تعويض‌هايي که انجام شد و دقت بيشتر بازيکنان پيروز شديم. اين پيروزي را مديون دوندگي، از جان‌گذشتگي و تلاش بازيکنان هستيم.
دايي با اشاره به تمرين بر روي ضربات ايستگاهي گفت: بر روي اين ضربات کار کرده بوديم و مي‌توانستيم بيش از 2 گل بزنيم. در اواخر مسابقه نيز شاهين به دليل رو آوردن به توپ‌هاي هوايي يکي دو موقعيت گلزني داشت که نتوانست از آن استفاده کند. من با آوردن مدافع بلندقد حربه شاهين را خنثي کردم.
دايي در مورد حضور هاشميان و سکو برت در اين ديدار گفت: اين دو بازيکن براي اولين بار در ترکيب پرسپوليس در ليگ برتر بازي و به ما خيلي کمک کردند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
غلامرضا رضايي: برخورد موبايل نقش زمينم كرد


غلامرضا رضايي مهاجم شماره 10 پرسپوليس اگرچه در بوشهر گل نزد اما با دوندگي فوق‌العاده و پاس گلي که داد يکي از بهترين‌هاي تيمش لقب گرفت.
رضايي درباره بازي و برد تيمش مي گويد: «به نظر من بازي کردن در بوشهر براي تمام تيم‌ها خيلي سخت است و به دشواري مي‌توان امتياز گرفت اما ما از اول هفته با برنامه کار کرديم. مي‌دانستيم اين بازي چقدر سخت است و سه امتياز آن هم اهميت دارد. خدا را شکر همه بازيکنانمان هم آماده و جنگنده بودند و درگيري‌ها را بردند. در اين جور بازي‌ها برنده شدن در درگيري‌ها و مصاف‌هاي يک به يک خيلي مهم است و تعيين‌کننده نتيجه خواهد بود.»
از آنجايي که همه به طرف رضايي رفتند خيلي ها تصور کردند رضايي زننده گل دوم تيمش بوده اما غلام مي گويد:«نه، محمد گل زد. يک حرکت خوب کرد و خدا را شکر که توپ رفت داخل دروازه. البته فرقي هم ندارد که چه کسي گل زد. خدا را شکر که برديم حتي اگر خودشان هم گل مي‌زدند فرقي نمي‌کرد.»
بعد از گل شماره 10 قرمز ها يکباره نقش زمين شد .خودش توضيح مي دهد:«واقعا شانس آوردم که به سرم نخورد. شدت درد برخورد آنقدر زياد بود که به زمين افتادم. واقعا اگر آن گوشي موبايل به سر من يا بازيکن ديگري مي‌خورد معلوم نبود چه اتفاقي بيفتد. اتفاقي که شايد قابل جبران نبود. آن گوشي به آرنج من برخورد کرد و آرنجم را سياه کرده اما خدا را شکر که چند لحظه بعد بلند شدم و به بازي ادامه دادم.»
به نظر مي رسيد رضايي با ستار زارع همشهري اش در تيم مقايبل کري دارد اما او مي گويد:« نه من با هيچ بازيکني کري ندارم. فقط با تمام وجودم بازي مي‌کنم تا تيم‌ام برنده باشد. خوشبختانه در تمام درگيري‌ها هم حاضر بودم اما با کسي کري نداشتم و کار خودم را انجام دادم.»
مهاجم ملي پوش پرسپوليس که نقابل راه آهن خسته نشان داد درباره بازي خوبش در بوشهر مي گويد:« اين هفته 2 روز ريکاوري کرديم اما در همين بازي هم درد داشتم. من مصدوم بودم و از دقيقه 70-60 با درد بازي کردم البته مي‌دانم در اين شرايط پرسپوليس به من نياز دارد. اما آن 2 روز ريکاوري باعث شده بود بدنمان سرحال شود و آن خستگي قبلي را از تن بيرون کنيم.»
وي درباره فراموشي خاطره تلخ شکست فصل قبل پرسپوليس در بوشهر هم مي گويد:« فکر مي‌کنم هوادارانمان از پارسال تا امروز منتظر بودند که ما اين بازي را ببريم که خدا را شکر اين اتفاق افتاد و ما هم اين پيروزي را تقديم آنها مي‌کنيم.»
گل دوم پرسپوليس روي حرکت رضايي و نوري که هميشه همه جا با هم هستند به دست آمد که در نوع خود جالب بود.رضايي در اين باره مي گويد:« همه بچه‌ها واقعا خوب کار کردند، در تيم ما همه با هم رفيق هستند و موفقيت و گل‌ها را نبايد به اسم شخص خاصي نوشت.»

 

khooshe

مدیر بازنشسته
كرار: با اين داوري‌ها ديگر در ايران بازي نمي‌كنم

كرار: با اين داوري‌ها ديگر در ايران بازي نمي‌كنم

كرار: با اين داوري‌ها ديگر در ايران بازي نمي‌كنم


بازيکن عراقي تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: پس از پايان قراردادم با تراکتورسازي و به دليل قضاوت داوران ديگر در ليگ ايران بازي نخواهم کرد.
جاسم کرار در مورد اتفاقات رخ داده در بازي با ملوان انزلي اظهار داشت: هيچ مشکلي در انزلي نداشتم. من با داوري مشکل دارم. داوران در ايران اصلا خطاهاي صورت گرفته روي من را نمي گيرند.
وي افزود: براي هواداران ملوان براي اينکه اسمم را صدا مي زدند دست زدم اما داور به من کارت زرد داد. از دست داوري ديگر نمي خواهم در ليگ ايران بازي کنم. قراردادم با تراکتورسازي تمام شود ديگر در فوتبال ايران بازي نمي کنم.

اين مهاجم عراقي درباره اينکه گفته مي شود هواداران ملوان عليه او شعار داده اند، گفت: اصلا مشکلي با هواداران نداشتم و هر چه گفتند ناراحت نشدم. از دست داوري خيلي ناراحتم. هر بازي بدن درد دارم. الان زانويم ورم کرده است. به داوران مي گويم رويم خطا کرده اند مي گويند الکي مي گويي.
وي با انتقاد از برنامه 90 و مجري آن تاکيد کرد: چرا بايد عادل فردوسي پور در برنامه خود فقط از من اسم ببرد. 40 دقيقه فقط گفت کرار، کرار. همه را روي من حساس کرد. آقاي فردوسي پور؛ اين برنامه فوتبالي است يا مواخذه من؟
کرار در خصوص باخت به ملوان نيز گفت: زمين انزلي خيس بود و نمي توانستيم روي زمين کار کنيم. داوري هم در اين بازي تاثير داشت.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
باشگاه فولاد خواستار تغيير زمان ديدار با پرسپوليس شد


باشگاه فولاد خوزستان خواستار تعويق بازي با پرسپوليس شد.
طبق برنامه سازمان ليگ برتر ديدار تيم هاي پرسپوليس و فولاد خوزستان در هفته بيست و چهارم بايد روز جمعه 6 اسفند برگزار شود اما باشگاه فولاد خوزستان به دليل حضور سه بازيکن خود (آرش افشين، بختيار رحماني و مهرداد جماعتي) در تيم اميد در نامه اي به سازمان ليگ خواسته است مسابقه با پرسپوليس 24 ساعت به تعويق بيفتد و روز شنبه برگزار شود.
ديدار تيم اميد با قرقيزستان روز چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود و به همين دليل باشگاه فولاد چنين درخواستي از سازمان ليگ کرده است.
مجيد جلالي سرمربي فولاد در گفت‌وگو با فارس اين خبر را تاييد کرد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مظلومي: با قلعه‌نويي رفيقم اما پنجشنبه رقيبيم


سرمربي استقلال گفت: با امير قلعه‌نويي رفيق هستم و روز پنجشنبه فقط در يک 90 دقيقه رقيب هستيم.
پرويز مظلومي در خصوص آخرين شرايط تيم استقلال،‌ صحبت‌هايش عليه عباس ترابيان و ديدار روز پنجشنبه با سپاهان صحبت‌هايي انجام داده که در زير مي‌خوانيد:

* وضعيت استقلال چطور است؟
خدا را شکر شرايط خوب است و پس از بازي با نفت تهران تيم در شرايط روحي خوبي به سر مي‌برد.

* ديدار دوستانه براي بازيکنان ذخيره را در نظر گرفته بوديد. دليلش چه بود؟
مي‌خواستيم بازيکناني که کمتر در ترکيب اصلي قرار گرفته‌اند از کورس مسابقات عقب نباشند. هدفمان سنجش آمادگي بازيکنان ذخيره بود.

‌* از عملکرد هوار ملا محمد رضايت داريد؟ او 2 گل در اين بازي دوستانه به ثمر رساند.
با توجه به اينکه هوار ملا محمد بعد از بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا تمرين نداشت به همين خاطر از او در يک مسابقه به مدت 10 دقيقه استفاده کرديم. در بازي دوستانه روز شنبه هم خوب کار کرد. هوار يک بازيکن حرفه‌اي است و مطمئنا از اين بازيکن استفاده خواهيم کرد.

* ظاهرا در نشست دانش افزايي فدراسيون فوتبال صحبت‌هايي را عليه ترابيان سرپرست کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال انجام داديد؟
متاسفانه از قول من اين مطالب عنوان شده در حالي که اتتصلا واقعيت نداشت. روز شنبه در کنار ديگر مربيان نشسته بوديم و در خصوص مربيان ايراني خارجي صحبت‌ مي‌کرديم، اصلا اسمي از شخص خاصي نياوردم و نمي‌دانم چطور از قول من اين صحبت‌ها مطرح شده که عليه آقاي ترابيان صحبت کردم. هيچ وقت جسارت نمي‌کنم عليه آقاي ترابيان صحبت کنم چون او دوست صميمي من است و سال‌ها است که اين دوستي پا برجا باقي مانده و اميدوارم همين گونه باقي بماند.

* با توجه به اينکه فدراسيون تصميم گرفته از مربي ايراني استفاده کند آيا اين مسئله مي‌تواند به ما کمک کند؟
اعتقاد من اين است که اگر نمي‌توانيم يک مربي درجه يک مثل کرش بياوريم از مربي ايراني استفاده کنيم. بايد مربيان امتحان پس داده در راس تيم ملي باشند. چون با شرايط آشنا هستند و مي‌توانند بهتر کار کنند.

* شايعاتي که پيرامون اخراج بيژن کوشکي به گوش مي‌رسد واقعيت دارد؟
اصلا چنين مسئله‌اي نيست و ما با او مشکلي نداريم و تمامي بچه‌ها نيز کوشکي را دوست دارند. او يک مشکل شخصي دارد که در حال حل شدن است ولي بسيار باانگيزه کار مي‌کند و از او رضايت دارم.

* بازي روز پنجشنبه با سپاهان را چطور مي‌بينيد؟
سپاهان تيم بسيار خوبي است و از کادر فني قوي و بازيکنان بزرگي برخوردار است اما ما براي برد به اصفهان مي‌رويم و اميدوارم به 3 امتياز مسابقه دست پيدا کنيم.

* اينکه مي‌گويند اين مسابقه جدال شما با قلعه نويي است قبول داريد؟
جدالي با قلعه نويي ندارم چون او دوست صميمي من است. با قلعه نويي رفيق هستم اما در مسابقه پنجشنبه و در طول 90 دقيقه با هم رقيب هستيم و در پايان مسابقه رفاقت‌مان پا بر جا خواهد بود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
جلالي: از فدراسيون بپرسيد چرا نام من را مطرح كردند


سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بايد از مسئولان فدراسيون دليل مطرح شدن نام من براي سرمربيگري تيم اميد را بپرسيد.
مجيد جلالي در مورد مطرح شدن نامش به عنوان سرمربي تيم اميد و سپس منتفي شدن اين موضوع از سوي کميته فني و شرايط فولاد صحبت هاي زير را مطرح کرد:

فارس: بعد از جلسه کميته فني مسئولان فدراسيون صحبتي با شما نداشتند؟
کسي با من در تماس نبود.

فارس: پس چرا نام شما را به عنوان گزينه اصلي سرمربيگري تيم اميد معرفي کردند؟
اين سوال را بايد از خودشان بپرسيد.

فارس: از اينکه بار ديگر نام شما را مطرح کردند اما انتخابي صورت نگرفت ناراحت نيستيد؟
تمام تمرکزم روي کارم است و به بازي با پرسپوليس فکر مي کنم. من هميشه دوست دارم تيم خوبي داشته باشم. در 30 سال کار مربيگري هميشه مي خواهم که فقط تمام تمرکزم روي کارم باشد.

فارس: اما عجيب بود که قاطعانه از انتخاب شما صحبت مي کردند؟
اصلا بحث ها را دنبال نمي کردم. فقط جوابگوي سوالات بودم. از طرف من هيچ اطلاعاتي وجود نداشت. حتي نمي دانم با باشگاه صحبت کردند يا خير. به خاطر تجربيات قبلي که داشتم توجهي به اين بحث هاي به وجود آمده نداشتم. من بايد ذهنم را معطوف کار خودم کنم.

فارس: براي بازي روز جمعه با پرسپوليس چه برنامه هايي داريد؟
تمرينات بسيار خوبي را پشت سر گذاشتيم. بچه ها واقعا با انگيزه هستند. اميدوارم مقابل اين تيم روز خوبي داشته باشيم. بازيکنان مصدوم ما يعني رضا نوروزي و مهدي چمن آرا هم تمرين کردند.

فارس: سه بازيکن تيم هم در اردوي اميد هستند.
بله. آنها بازيکنان اصلي هستند و به همين دليل از سازمان ليگ خواسته ايم که بازي با پرسپوليس را 24 ساعت به تعويق بيندازند. تاجايي که مي دانم احسان حاج صفي و حميد علي عسگر و کريم انصاري فرد در اين اردو حضور ندارند پس سازمان ليگ مي تواند با خواسته ما براي تعويق بازي موافقت کند.

فارس: اگر قرار باشد باشگاه ها با تيم اميد همکاري نکنند پس تيم اميد چطور مي تواند خود را آماده کند؟
بي دليل نيست که 40 سال است رنگ المپيک را نديده ايم. هر دوره مشکلات تکراري داشته ايم. اختلاف با کميته ملي المپيک، مشکلات خروجي و عدم همکاري باشگاه ها هميشه موانع موفقيت تيم اميد بوده است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اخبار کميته انضباطي

اخبار کميته انضباطي

اخبار کميته انضباطي


کميته انضباطي فدراسيون راي هاي خود را در خصوص تيم هاي متخلف صادر کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، عیسی ترائوره-بازیکن تیم صنعت نفت آبادان جهت ادای پاره ای از توضیحات روز سه شنبه 24/12/89 باید در محل کمیته انضباطی حاضر شود تا در خصوص تخلفاتی که از سوی وی رخ داده،مطالبی را به این کمیته ارائه کند.
احضار کرار و کمالوند به کمیته انضباطی
دیدار دو تیم ملوان بندر انزلی و تراکتور سازی تبریز در حالی برگزار شد که از سوی جاسم کرار و فراز کمالوند تخلفاتی صورت گرفت.بر همین اساس بازیکن و سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز روز یکشنبه 15/12/89 باید در کمیته انضباطی حضور داشته باشند.
جریمه نقدی برای تیم راه ساری
دیدار دو تیم فوتسال راه ساری و شهید منصوری قرچک از سری رقابتهای لیگ برتر در ساری در حالی برگزار شد که تماشاگران تیم راه ساری مرتکب تخلفاتی شدند.کمیته انضباطی طبق بند 4 ماده 22 و بند 9و10و11 در قسمت "الف " و بند 5 قسمت "ب "ماده 24 آئین نامه انضباطی،تیم راه ساری را پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده و به مسئولین تیم مربوطه ذکر می دهد که در صورت تکرار تخلفات،دیدارهای بعدی بدون تماشاگر و یا انتقال دیدار به استانهای دیگر،اقدام می کند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
اخبار لیگ برتر

اخبار لیگ برتر

مروري بر بازي هاي هفته بيست‌وپنجم ليگ برتر فوتبال


در روز اول از هفته بيست‌وپنجم ليگ برتر چهار مسابقه برگزار مي‌شود که دربي خوزستان مي‌تواند ديدني‌ترين مسابقه اين روز باشد.


هفته بيست و پنجم ليگ برتر در 4 روز متوالي برگزار مي‌شود که دليل اصلي اين اتفاق حضور چهار تيم ذوب آهن، پرسپوليس، سپاهان و استقلال در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا است.
نگاهي به 4 ديدار روز جمعه در ليگ برتر مي‌اندازيم:

*ملوان انزلي - راه آهن؛ ملوان بدون سرمربي و سه بازيکن اصلي روي ريل
ملوان قصد دارد شکست هفته قبل خود را برابر نفت آبادان جبران کند و به همين دليل مي‌خواهد از امتياز ميزباني نهايت استفاده را ببرد هر چند در ديدار پر برخورد آبادان 3 بازيکن ملوان محروم شدند و پژمان نوري، پويا نزهتي و مهرداد اولادي سه بازيکن اصلي و تاثيرگذار ملوان اين هفته برابر راه آهن غايب هستند، ضمن اينکه فرهاد پورغلامي سرمربي تيم هم بايد از روي سکوها بازي تيمش را نظاره کند و به دليل اخراج در هفته قبل حق نشستن روي نيمکت ملوان را ندارد.اين محروميت‌ها مشکلات را براي ملوان بيشتر مي‌کند و در آن سوي ميدان مهدي تارتار از اين اتفاق خرسند به نظر مي‌رسد با اين حال امتياز گرفتن از ملوانان آن هم در انزلي کار بسيار دشواري است.

*استيل آذين - صباي قم
استيل آذين در روز گذشته سومين سرمربي اين فصل خود را هم تغيير داد و محمد خاکپور هم مثل تومباکوويچ صربستاني و افشين پيرواني از اين تيم جدا شد تا بحران استيل آذين همچنان پابرجا باشد و تيمي که در ابتداي فصل براي قهرماني مقتدرانه به ليگ برتر آمده بود اکنون در انتهاي جدول قرار دارد و شانس اول سقوط به دسته اول است.
البته علي پروين در ديدار با صبا به طور نيمه رسمي همه کاره فني تيم شده است و بايد ديد از پس تيم صبا با سرمربيگري عبدالله ويسي بر بيايد يا نه؟ ويسي که خود را گوراديولاي ايران مي‌داند هفته گذشته بعد از باخت در لحظات آخر به ذوب آهن با بازيکنانش دچار چالش شد، اما ظاهرا اين تيم اکنون به آرامش رسيده است.بايد ديد تيم پرستاره و پرحاشيه استيل آذين مي‌تواند بعد از هفته‌ها به يک پيروزي برسد يا صبا با مربي جوان و آينده‌دار و بازيکنان بدون اسم و رسم اما پرتلاشش شکست سيزدهم را به تنها تيم خصوصي ايران تحميل مي‌کند.

*شاهين بوشهر - سايپا؛ تقابل دو مربي پرسپوليسي
شاهين بوشهر هفته گذشته در دقايق پاياني پيروزي بيرون از خانه برابر راه آهن را با تساوي عوض کرد تا همچنان در پايين جدول دغدغه ماندن در ليگ برتر را داشته باشد.شاهينی ها اميدوار هستند که از اين ديدار خانگي‌ حداکثر امتياز را بگيرد تا خيال طرفداران پرشمارش را بابت ماندن در ليگ برتر راحت شود.
در آن سوي ميدان هم بازيکنان محمد مايلي‌کهن قرار دارند که بعد از تعطيلات نيم فصل شکست نخورده‌اند. تقابل تاکتيکي حميد استيلي و مايلي‌کهن که هر دو سابقه مربيگري در پرسپوليس دارند نيز جالب توجه است.

* فولاد خوزستان - نفت آبادان؛ دربي خوزستان تماشايي‌ترين بازي روز اول
اين ديدار را مي‌توان دربي خوزستان دانست جايي که بازيکنان تکنيکي دو تيم مي‌خواهند شايستگي‌هايشان را به رخ همديگر و تماشاگران بکشانند.البته نفت آبادان هفته گذشته بدون سرمربي توانست ملوان انزلي را شکست دهد و از نظر روحي و رواني در شرايط بهتري نسبت به فولاد قرار دارد فولادي که هفته قبل برابر پرسپوليس سه بر يک شکست خورد تا آرزوي رسيدن به رتبه‌هاي بالاتر جدول کمي برايش دور از دسترس شود.دربي خوزستان مي‌تواند تماشايي‌ترين بازي روز اول اين هفته ليگ باشد.

*برنامه مسابقات و اسامي داوران هفته بيست و پنجم ليگ برتر به شرح زير است:
جمعه 13 اسفند-هفته بيست و پنجم-ساعت 15:30
ملوان-راه آهن-تختي-انزلي
بابک وسيله بر-رحيم شاهين-بهرام حسيني نقوي-اشکان خورشيدي-ناظر:ايرج نظري

استيل آذين-صباي قم-شهيد دستگردي-تهران
محمدرضا اکبريان-مسعود فرح نيا-محبت علي رضايي-حسين زرگر-ناظر:مسعود عنايت

شاهين-سايپا-شهيد بهشتي-بوشهر
محمود رفيعي-سجاد طوري-کيانوش داود زاده-رحيم مهر پيشه-ناظر:حاتم بک پور

فولاد خوزستان-نفت آبادان-تختي-اهواز
سعيد مظفري زاده-محمدرضا منصوري-حميد غمزه-سيد رسول احمدي-محمد علي فروغي

شنبه 14 اسفند-هفته بيست و پنجم
نفت تهران-پيکان-شهيد دستگردي-تهران-ساعت 15:30
غلامرضا جباري-مصطفي فراهاني-محمدرضا اميني-موسي الرضا ارغواني-ناظر:حسين عسگري
يکشنبه 15 اسفند -هفته بيست و پنجم
ذوب آهن-تراکتورسازي-فولاد شهر-ساعت 16:15
تورج حق وردي-عليرضا کهوري-مجيد ويشگاهي-محمدرضا فغاني-ناظر:محمد تولائي

استقلال-مس کرمان-آزادي-تهران-ساعت 17:30
عليرضا فغاني-حيدر شکور-داود رفعتي-نويد مظفري-ناظر:اسماعيل صفيري


دوشنبه 16 اسفند -هفته بيست و پنجم
شهرداري تبريز-سپاهان-يادگار امام (ره)-تبريز-ساعت 15
غلامرضا جباري-سعيد شمس-مجيد زارع-محمد کماني-ناظر:محمد رياحي

پاس-پرسپوليس-قدس-همدان-ساعت 16:15
احمد صالحي-حسن کامراني فر-رسول فروغي-محمد ملکي-ناظر:محمد فلاح


جدول ليگ برتر فوتبال:
1- ذوب آهن 48 امتياز
2- استقلال 44 امتياز
3- سپاهان 43 امتياز
4- تراکتورسازي 41 امتياز
5- پرسپوليس 40 امتياز
6- مس 38 امتياز
7- فولاد 33 امتياز
8- صباي قم 33 امتياز
9- نفت آبادان 32 امتياز
10- ملوان 30 امتياز
11- سايپا 28 امتياز
12- راه آهن 28 امتياز
13- پيکان 25 امتياز
14- شاهين 24 امتياز
15- نفت تهران 24 امتياز
16- شهرداري تبريز 24 امتياز
17- پاس 21 امتياز
18- استيل آذين 20 امتياز

 

khooshe

مدیر بازنشسته
مدير عامل باشگاه مس كرمان: تيم فوتبال مس توانايي شكست استقلال را دارد


مدير عامل باشگاه مس کرمان با اشاره به اينکه شرايط روحي و جسمي بازيکنان و ساير کادر تيم در آستانه ديدار مقابل استقلال تهران بسيار مناسب است،گفت: تيم فوتبال مس توانايي لازم را براي شکست استقلال در استاديوم آزادي دارد.

''فتح الله نژاد زماني'' گفت: مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران در چند روز گذشته ديدارهايي جداگانه اي با بازيکنان و کادر فني تيم مس کرمان داشته است و راجع به شرايط تيم براي ديدار مقابل استقلال صحبت هايي از سوي هر دو گروه مطرح شد.
وي ادامه داد: ما نيز بر انجام حداکثر تلاش کادر فني و بازيکنان تيم مس کرمان براي گرفتن امتياز کامل از استقلال تهران تاکيد داريم و اميدواريم اين مهم محقق شود.
نژاد زماني بيان کرد: اميدواريم بازيکنان تيم با تمرينات مضاعفي که انجام داده اند و با توجه به انگيزه و توانايي بالايي که دارند، روز شنبه هفته آينده در ديدار مقابل استقلال تهران مردم کرمان را خوشحال کنند.
مدير عامل باشگاه مس کرمان اظهار داشت: به کادر فني نيز اعلام کرده ايم که خواسته هاي خود را براي تقويت و ارتقا هر چه بيشتر تيم مطرح کنند تا با موافقت هيات مديره آنها را اجرايي کنيم.
وي با اشاره به اينکه مسوولان باشگاه مس کرمان پس از هر ديدار فارغ از نتيجه رقم خورده، عملکرد بازيکنان و کادر فني را تحليل و بررسي مي کنند، گفت: پس از رقم خوردن نتايجي نه چندان مناسب تيم مس کرمان در هفته هاي اخير برخلاف شايعه سازي عده اي، هيچ هشدار و فرصتي را براي کادر فني در نظر نگرفته ايم.
نژاد زماني افزود: ''صمد مرفاوي'' از مربيان خوب و با اخلاق کشور ماست و ما همچنان از او به عنوان سرمربي تيم مس کرمان حمايت خواهيم کرد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
ديدار استقلال و مس كرمان روز شنبه برگزار مي‌شود


سازمان ليگ از برگزاري ديدار استقلال و مس کرمان در روز شنبه خبر داد.


در حالي که برخي رسانه‌ها ديدار 2 تيم استقلال و مس کرمان از هفته بيست و پنجم ليگ برتر را روز يکشنبه اعلام کرده بود امروز روابط عمومي سازمان ليگ اعلام کرد ديدار اين 2 تيم روز شنبه ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مهدوي‌كيا: بايد براي سقوط نكردن بجنگيم


کاپيتان تيم فوتبال استيل آذين تهران گفت: بايد با تمام وجود بجنگيم تا تيم به دسته اول سقوط نکند.

مهدي مهدوي کيا در مورد ديدار روز جمعه با صباي قم اظهار داشت : متاسفانه علي رغم تلاش‌هايي که انجام مي‌دهيم نمي‌دانم چرا به اهداف‌مان نمي‌رسيم و هميشه با بدشانسي‌هاي عجيبي مواجه مي‌شويم. در بازي با تراکتورسازي هم فرصت‌هاي گلزني هر دو تيم تقريبا با هم برابر بود اما در کمال ناباوري 3 بر صفر باختيم.نمي‌خواهم از ارزش‌هاي تيم خوب تراکتورسازي کم کنم، اما پنالتي ما گل نشد، يک پنالتي برايمان نگرفتند و يک توپ هم به تير دروازه برخورد کرد.
وي افزود: در بازي برابر تراکتور توپ‌هاي ما از داخل 6 قدم به گل تبديل نمي‌شد يا ضرباتمان به تير دروازه مي‌خورد. اين تنها بازي‌اي نبود که ما با چنين بدشانسي‌هايي روبرو مي‌شديم. واقعا نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده است.
مهدوي کيا تاکيد کرد: در بازي برابر صباي قم به دنبال فرار از بحران هستيم و تحت هر شرايطي بايد 3 امتياز اين بازي خانگي را کسب کنيم.بايد با تمام وجود در 10 بازي باقي مانده تلاش کنيم و با همه توانمان بجنگيم تا سقوط نکنيم.
وي در پايان درباره اتفاقات اخير در استيل اذين و جدايي محمد خاکپور هم گفت: من يک بازيکن هستم و با تمام وجودم در زمين مسابقه تلاش مي‌کنم تا تيمم به هدفش برسد. بايد پذيرفت ناکامي‌ها هميشه اتفاقاتي را به دنبال دارد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مايلي‌كهن: سايپا از همكاري با تيم ملي و اميد لطمه خورد


سرمربي تيم فوتبال بزرگسالان سايپا گفت: از همکاري با تيم‌هاي ملي و اميد لطمه خورديم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مايلي کهن، سرمربي سايپا در مورد ديدار با شاهين بوشهر اظهار داشت: يکي از مواردي که به فوتبال زيبايي، جذابيت و شادابي مي‌بخشد حضور تماشاگران در محل برگزاري مسابقه است و به اعتقاد من ديدار بدون تماشاگر روح و زيبايي ندارد. حضور هواداران و تشويق‌هاي آنها بي‌ترديد باعث افزايش روحيه و انگيزه بازيکنان مي‌شود و جذابيت رقابت‌هاي فوتبال را دوچندان مي‌کند.هواداران سايپا نيز هميشه با حضور خود در ورزشگاه کرج از تيم خود حمايت کرده و در روند نتيجه‌گيري تيم تاثير گذار بودند.
وي افزود: به همين دليل در صورتي‌که ديدار مقابل شاهين بوشهر بدون تماشاگر برگزار شود به هيچ عنوان خوشحال نخواهم شد. حتي بازي با نفت آبادان نيز که نفت از داشتن تماشاگر محروم بود به تيم سايپا لطمه خورد اما به هر حال يک سري قوانين بر جريان فوتبال حکم فرماست و بايد بپذيريم که بعد از 90 دقيقه همه چيز تمام شده است.

سرمربي سايپا تاکيد کرد: تماشاگران و هواداران بايد همراه با ورزشکاران حاضر در زمين تمامي اين قوانين را رعايت کنند تا شاهد فوتبال زيباتري باشيم. اين اتفاقي است که در دنياي پيشرفته و صاحب فوتبال در حال وقوع است و با چنين راهکاري همه از فوتبال لذت مي‌برند.
وي در خصوص ديدار سايپا مقابل شاهين گفت: به اعتقاد من تمام ديدارها خصوصا در نيم فصل دوم به نوبه خود سخت هستند.خدا را شاکرم که با تلاش و کوششي که در مجموعه باشگاه انجام شد و حمايت بي‌دريغ مديرعامل اين شرکت و بازيکنان، امروز ورزشکاران به مرحله‌اي رسيدند که قادر به بروز توانايي‌هاي واقعي خود هستند. البته سايپا در ليگ با همکاري مستمري که با تيم ملي و اميد داشتيم صدمه ديد و اگر به روند نتايج اين تيم دقت کنيم، مي‌بينيم که در 4 بازي که انصاري فرد و زينالي را در ترکيب خود نداشتيم با عدم نتيجه گيري مواجه شديم.

مايلي‌کهن گفت: نتايج ما خوب نبود،‌اما خدا رو شکر مي‌کنم که روند کاري در نيم فصل دوم بهتر شد که اميدوارم اين روند ادامه پيدا کند. شاهين تيم ريشه دار و از خانواده بزرگ شاهين است. يک مربي ارزشمند بنام استيلي دارد که نه تنها فوتباليست خوب کشور بوده، بلکه از نظر فني و اخلاقي نيز الگوي بسيار مناسبي براي بازيکنان امروزي است. البته اين تيم علي رغم بازي‌هاي خوبي که انجام داده هنوز نتوانسته داشته‌هاي خود را ثابت کند و در جدول رده بندي به جايگاه مناسبي برسد.در اين ديدار هر دو تيم سايپا و شاهين بوشهربه کسب امتياز نياز دارند و به شخصه اميدوارم سايپا ارايه‌گر بازي خوبي براي اين ديدار باشد و بتواند امتياز مناسبي از اين بازي کسب کند.
سرمربي سايپا در خصوص وضعيت تيمش در جدول رده بندي ليگ برتر خاطر نشان کرد: اگر سايپا در رقابت‌هاي دور رفت ليگ برتر از حضور تمامي بازيکنان خود بهره مي‌برد بي ترديد امتياز سايپا حداقل معادل 35 امتياز بود و اين همان موردي بود که پيش از شروع فصل براي اين تيم هدف گذاري شد. اين تيم در چند بازي حساس بازيکنان ارزنده خود را نداشت که واقعا بر روند نتيجه گيري تاثير گذار بودند. اما خوشبختانه امروز به وضعيت بهتري رسيده‌ايم و قطعا اين جريان به صعود در جدول رده بندي منجر مي‌شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پور غلامي: پيروزي برابر راه آهن بسيار مهم است


سرمربي تيم فوتبال ملوان بندرانزلي ديدار با راه‌آهن شهرري را مسابقه‌اي حساس براي تيمش دانست و گفت: پيروزي در اين ديدار براي ما بسيار اهميت دارد.

فرهاد پورغلامی در مورد دیدار تیمش با تیم راه آهن شهرری ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به شرایط جدول رده‌بندی لیگ نتیجه این دیدار برای هر دو تیم بسیار مهم است اما ما میزبان این مسابقه هستیم و می‌خواهیم این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذاریم.
وی حضور پرشور هواداران و حمایت آنها از ملوان را یکی از عواملی دانست که به موفقیت تیمش در این دیدار کمک می‌کند و افزود: نوری، اولادی و نزهتی را به دلیل محرومیت و مهران جعفری و حسین ابراهیمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما نگران غیبت این بازیکنان اصلی نبوده زیرا جوانان شایسته ای را در اختیار داریم که می توانند جایگزینان خوبی برای این نفرات در این دیدار باشند.
سرمربی تیم ملوان با تاکید بر اینکه این بازی فرصت مناسبی برای بازیکنان جوانش است تا بتوانند توانایی‌های‌شان را به اثبات برسانند، خاطرنشان کرد: راه‌آهن شهرری تیم سرسختی است اما باید با یک بازی هجومی در این دیدار به پیروزی دست یابیم.
وی شرایط زمین تختی انزلی را برای برگزاری این دیدار مطلوب دانست و افزود: هدف ما این است تا پایان لیگ بتوانیم خود را به رده های بالاتر جدول رسانده و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه یک رقمی مسابقات امسال را به پایان برسانیم.
پورغلامی در پایان گفت: در شرایط فعلی کارهای اجرایی توسط بهمنی رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان انجام می شود و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.
دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و راه‌آهن شهرری در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه تختی انزلی برگزار می‌شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
استيل‌‌آذين تنها تيم برنده نيمه اول در سه ديدار همزمان


سه ديدار همزمان در شهرهاي بوشهر، تهران و اهواز برگزار شد که تيم انتهاي جدولي استيل آذين تنها تيم پيروز بود.
سه ديدار همزمان از هفته بيست و پنجم ليگ برتر از ساعت 16:15 در شهرهاي تهران، بوشهر و اهواز آغاز شده که نتيجه نيمه اول اين ديدارها به شرح زير است:

استيل آذين 2 - صباي قم صفر
گل: ميلاد زنيد‌پور دقايق 20 و 45

شاهين صفر - سايپا صفر

فولاد خوزستان يک -نفت آبادان يک
گل‌ها: رضا نوروزي دقيقه 30 براي فولاد و علي ممبيني دقيقه 40 براي نفت از روي نقطه پنالتي

يک ديدار هم بين ملوان و راه آهن از ساعت 15:30 در انزلي آغاز شده که تا دقيقه 65 يک بر صفر به سود ملوان در جريان است.
شنبه نيز نفت تهران با پيکان ديدار مي‌کند و استقلال در تهران به مصاف مس کرمان خواهد رفت. پرسپوليس روز دوشنبه ميهمان پاس همدان است و سپاهان نيز در تبريز به ديدار شهرداري مي‌رود.
تيم صدرنشين ذوب آهن نيز روز يکشنبه در اصفهان ميزبان تراکتورسازي تبريز است.
 

Similar threads

بالا