[ مقاله ] كــف ســازي " و معرفي محصولات به كار برده شده در آن

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پرایمر چند منظوره MTOBOND 800پرایمر چند منظوره MTOBOND 800 پرایمر چند منظوره برپایه رزین های سنتزی .
MTOBOND 800
پرایمر چند منظوره برپایه رزین های سنتزیشرح کلی:MTOBOND 800 امولسیونی بر پایه رزین های استایرن اکریلات و آماده مصرف می باشد. این محصول به گونه ای فرموله شده که بسته به چگونگی استفاده از آن می تواند یکی از سه نقش عمده زیر را ایفا نماید:1- افزودنی بتن یا ملات: در این موارد موجب اتصال بهتر ذرات تشکیل دهنده بتن یا ملات می شود.2- سیستم های تکمیلی سازه های بتنی: در این موارد نقش پلیمر اصلاح کننده ملات های ویژه سیمانی را بر عهده دارد.3- پرایمر مخصوص مصالح ساختمانی: در این موارد به عنوان آماده کننده بستر زیرین شناخته می شود.کاربرد:MTOBOND 800برای موارد متعددی کاربرد دارد که از آن جمله می توان به کارکردهای مهم زیر اشاره نمود:- به عنوان لایه ارتباطی برای اتصال بتن تازه به بتن قدیمی- به عنوان رزین آب بند کننده تک جزیی برای سطوح گچی یا سیمانی- جز دوم در سیستم های تعمیری سیمانی – پلیمری- جز دوم در سیستم های آب بندی پایه سیمانی- جز دوم در سیستم های کف سازی سیمانی – رزینی- به عنوان ماده عمل آوری قابل اجرا بر روی بتن تازه- به عنوان ماده عمل آوری قابل اجرا بر روی ملات های تعمیری تازه اجرا شده- بسترسازی مناسب پیش از استفاده از چسب کاشی و سرامیک- ایجاد لایه ضد غبار بر روی کف های بتنیمشخصات فنی:شکل ظاهری: مایع شیری رنگوزن مخصوص: 1 گرم در سانتیمتر مکعب در 20 درجه سانتیگراددمای زمان اجرا : 10+ تا 40+ درجه سانتیگراددمای زمان بهره برداری: 10- تا 70+ درجه سانتیگرادمقادیر مصرف:به طور عمومی یک لیتر از برای اشباع و آماده سازی 2 متر مربع از سطح سیمانی یا گچی کافی است.انبارداری:قابل نگهداری تا یک سال مشروط بر این که در مکان سرپوشیده به دور از تابش آفتاب و در دمای مناسب حفظ شود.(بهترین دما بین 10+ تا 35+ درجه سانتیگراد می باشد)بسته بندی:در سطل های 4 و 20 لیتری بسته بندی مصرف می شود. كلنيك بتن ايران
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

سخت کننده بتن MTOTOP 900

خشکه پاشی سخت کننده سطح بتن متشکل از سنگدانه های مصنوعی معدنی و سیمان .


MTOTOP 900Premixed dry shake surface floor hardener



شرح:
محصولی آماده برای استفاده متشکل از سنگدانه دهای مصنوعی معدنی MTOTOP 900و سیمانی می باشد که به صورت خشکه پاشی بر روی سطوح تازه بتنی اجرا می شود.حفاظتی مداوم در برابر استفاده های متوالی، ضربه و سایش را برای MTOTOP 900
سطح بتنی ایجاد می کند. همچنین مقاومتی بالا دربرابر مواد شیمیایی صنعتی، چربی ها، روغن صنعتی، مواد شوینده و مایعات هیدرولیکی که در صنایع هوایی یافت می شوند از خود نشان می دهد.



موارد استفاده اولیه:
به گونه ای طراحی شده تا از بهینه کردن دوام در شرایطی که کف بتنی MTOTOP 900مورد تردد متوسط یا سنگین قرار می گیرد وهمچنین وقتی که ضد گرد و غبار بودن آن مدنظر است، اطمینان حاصل شود.




کاربردهای اولیه:
• کارگاه ها• نیروگاه ها• گاراژها• پارکینگ ها• انبارها• نواحی بارگیری• کارخانه ها• کارگاه های کشتی سازی• آشیانه های هواپیما• پارکینگ های طبقاتی• کارواش ها
• محل نشست هلیکوپترها



ترکیبات:
از سنگدانه های غیر فعال مصنوعی بسیار مرغوب غیر فلزی، MTOTOP 900مواد شیمیایی انحصاری، رنگدانه و سیمان تشکیل شده است.




امتیازات:
• از قبل مخلوط شده در کارخانه که تضمینی برای کیفیت است.• اجرای یک پارچه بر روی بتن تازه• اجرای سریع در نتیجه صرفه جویی در وقت• اجرای آسان• محافظت بهتر از محل درزها، با اعمال مواد بیشتر در انتهای قطعه• مقاومت آن در برابر فرسایش، سایش و ضربه از بتن معمولی بالاتر می باشد.• اکسیده نمی شود• سطح نهایی غیر لغزنده• نفوذ ناپذیری بالا در مقایسه با بتن در شرایط مساوی• MTOTOP 900 به بخشی از سازه بتنی تبدیل شده و بدین دلیل نه طبله کرده و نه جدا می شود.• گرد و غبار نمی گیرد• برای استفاده های داخلی و خارجی مناسب می باشد• نظافت آسان• مقرون به صرفه• بدون هیچ نیازی به نگهداری، عمل کردی با دوامبسته بندی:در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می گردد.MTOTOP 900




خواص فیزیکی معمول:
خواص درج شده در این ذیل فقط برای راهنمایی می باشند و ضمانتی برای عملکرد نیست.مقاومت شیمیایی: در صورت عمل آوری مناسب در برابر روغن های ماشین، معدنی، اسیدهای ضعیف، محلول های نمکی 10 درصد آب دریا، محلول های قلیایی تا 25 درصد مقاومت می کند.
مقاومت سایشی: در آزمایش مطابق با ASTM C1353 هنگامی که MTOTOP 900را 5 کیلوگرم در متر مربع اجرا کنیم تقریبا 240 درصد مقاومت سایشی بیشتری در مقایسه با بتن شاهد از خود نشان می دهد.


اجرا:
در پیروی از ACI 302-1 R-89 و ACI 201-2RR77 وجود بتنی با طرح اختلاط مناسب الزامیست.تولید کننده بتن بایستی مطمئن باشد که نسبت آب به سیمان، مقدار سیمان و میزان روانی مطابق با کمترین حد استاندارد و مطابق



مقادیر زیر می باشد:
سیمان (SRC or OPC): حداقل 320 کیلوگرم در متر مکعبنسبت آب به سیمان: حداکثر 0.5حداقل 0.4اسلامپ: مطلوب 75 میلیمترمقاومت: حداقل 31 نیوتن بر میلیمتر مربعبتن نباید جداشدگی و یا آب انداختگی داشته باشد و همچنین نباید بیشتر از 3 درصد در آن هوا موجود باشد. وقتی این محصول را بر روی بتنی دارای میکروسیلیکا اجرا می کنیم به زمان اجرا باید دقت حاصل نمود. برای کارایی هر چه بهتر استفاده از افزودنی های کاهنده آب مانند mtoplase یا mtocrete در بتن پیشنهاد می گردد.

لایه های بتنی که بر روی آن ها MTOTOP 900 اجرا می شود باید حداقل ضخامت 75 میلیمتر را داشته باشند. بعد از بتن ریزی، سطح بتن را با استفاده از شمشه باید تراز کرد و سپس آن را ویبره نمود.

سطح بتن را توسط ماله چوبی تراز کنید به گونه ای که از صیقلی شدن زیاد پرهیز گردد. آب انداختگی سطح را برطرف کنید.(از اسفنج استفاده نکنید) MTOTOP 900 را در کناره های قطعات اجرایی (همان جایی که درزهای اجرایی و انبساطی یافت می شوند) به پهنای تقریبا 80 میلیمتر بپاشید. با استفاده از ماله چوبی آن ها را در سطح پهن کنید.

MTOTOP 900 را به صورت ایده آل به سطحی می زنند که نه زیاد خشک و نه زیاد مرطوب باشد. دمای محیط عامل اصلی تعیین کننده این زمان است. به طور معمول در دماهای 35 تا 45 درجه سانتیگراد زمان 30 تا 40 دقیقه پس از بتن ریزی پیشنهاد می شود. این مدت در دمای کمتر از 35 درجه سانتیگراد طولانی تر خواهد شد.

با کمک زیر پایه ای بلند که به طول کل قطعه بتنی باشد، مواد راد با دست بر روی سطح بتن مرطوب بپاشید. اجرا در دو مرحله انجام می شود.

1. دو سوم مواد مورد نیاز را با اطمینان از پخش یکسان بر سطح بتن بپاشید.2. به مواد اجرا شده اجازه دهید تا رطوبت را از سطح جذب کند، رنگ تیره یکپارچه ای قابل رویت خواهد شد.3. با استفاده از ماله چوبی MTOTOP 900 را در سطح پخش کنید تا از یکی شدن آن با سطح بتنی اولیه اطمینان حاصل کنید.4. بقیه مواد را اجرا کرده و بعد از آن که رنگ مصالح تیره شد مجدد با ماله چوبی آن ها را در سطح پخش کنید.
5. وقتی که سطح آن قدر سخت شده تا بتواند وزن آدمی را بپذیرد و فقط در ردپای او فرورفتگی کمی پدید بیاید بایستی اجرای MTOTOP 900را با استفاده از ماله پروانه ای به اتمام رساند. سطحی صاف و غیر لغزنده به دست خواهد آمد ولی روی سطح نباید زیادی کار کرد.

6. اگر صاف کاری نهایی با استفاده از ابزار دستی چون ماله فلزی انجام شود، این عمل باید تا قبل از این که بتن در برابر تردد اشخاص سخت شود، صورت پذیرد.


عمل آوری:
عمل آوری را باید به سرعت بعد از انمجام آخرین ماله کشی آغاز کرد.این کار را می توان با پوشاندن سطح توسط ورق های پلاستیکی و یا با استفاده از مواد عمل آوری انجام داد. استفاده از mtocure به مقدار یک لیتر در 5 متر مربع پیشنهاد می شود. توصیه های بیشتر را در مورد مواد عمل آوری از کارشناسان کلینیک بتن ایران بدست آورید چرا که انتخاب مواد با توجه به کارهای احتمالی بعدی بر روی سطح می توانند متغیر باشند.



نکات مهم:
خشکه پاشی ها را نباید در معرض تابش دمستقیم آفتاب و یا در وزش بادهای گرم اجرا کرد. مراقبت فوق مانع ایجاد خشکی زود رس در عمق 5 تا 10 میلیمتری سطح مواد شده و از پوسته شدن و جدایی آن از بتن مرطوب زیرین جلوگیری می کند. اتفاق نا مطلوب فوق خود را هنگام ماله کشی نشان خواهد داد.

همچون دیگر سطوح بتنی، عمل آوری و زمان آن پس از اجرای سطوح بتنی بسیار مهم و اساسی بوده و باید سرعت بعد از اجرا انجام شود.

پوشش های یک رنگ نیز بر روی سطح تمام شده MTOTOP 900 می توانند اجرا گردند ولی پیش از انتخاب آن ها باید به موادی چون نوع عمل آوری صورت پذیرفته، شکل بافت سطحی ایجاد شده و موارد دیگر توجه گردد.



پوشش دهی:

میزان استففاده مصالح می تواند بین 3 تا 7 کیلو گرم در متر مربع باشد،ذ ولی در اکثر موارد صنعتی پوشش 5 کیلوگرم در متر مربع توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر با دفتر سرویس فنی کلینیک بتن ایران تماس حاصل کنید.



انبارداری:
زیر پوشش نگهداری شود. به دور از تابش مستقیم آفتاب و دمای زیاد انبار گردد. عمر مفید این محصول در شرایط انبارداری مناسب 12 ماه است. عدم رعایت روش انبارداری مناسب باعث صدمه دیدن محصول و یا بسته بندی آن می شود.



نکات ایمنی:
این محصول دارای مواد سیمانی بوده که می توانند باعث سوزش شوند. از تماس آن با چشم و تماس طولانی با پوست خودداری کنید. اگر آلودگی ایجاد شد با آب بشویید و دکتر را مطلع نمایید. از دسترسی کودکان به آن جلوگیری کنید.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

[h=1]پرایمر ASODUR-SG2[/h] پرایمر مناسب سطوح بتنی آلوده به روغن و مرطوب .


ASODUR-SG2
(INDUFLOOR-IB 1240)
پرایمر مناسب سطوح بتنی آلوده به روغن و مرطوب

تعریف:
رزین اپوکسی دوجزیی عاری ازحلال مقاوم دربرابررطوبت است.ASODUR-SG2


خواص و مزایا:
این محصول آب دوست بوده و با دانسیته بالایی که دارد قادر است جایگزین آب در منافذ بتن شده و از بالا آمدن روغن و سایر ترکیبات شیمیایی موجود در بتن جلوگیری نماید. در واقع لایه ای کاملا محافظ بر روی سطح بتن مرطوب ایجاد می کند.  مقاومت بسیار بالا در بابر مواد شیمیایی و PH قلیایی تا 13= PH دارد و بنابراین پس از بتن ریزی قابل اعمال است.
 این محصول پس از خشک شدن 8-7=PH دارد و بدلیل خنثی بودن جهت اعمال بر زمینه های مختلف مناسب است.  مقاوم در برابر رطوبت  چسبندگی خوب پس از سیکل های یخبندان  به سطوح بتنی مرطوب به خوبی می چسبد.  به راحتی و در یک مرحله اعمال می شود.  در برابر فشار منفی آب مقاوم بوده و به عنوان آب بند در جهت منفی قابل استفاده است.  زمینه ای مناسب برای اعمال لایه های بعدی سیستم پوششی فراهم می آورد.  بخار بند vapour barrier  کاهش میزان انتشار بخار آب Water Vapour TRANSMISSION تا(g/m5)

مصارف:
ASODUR-SG2 به عنوان پرایمر برای سطوح بتنی مرطوب و یا آغشته به روغن به کار می رود. در واقع بر سطح بتن تر به عنوان سیستم پوششی FLOORINGS و یا هر پوشش پلیمری دیگری اعمال می گردد.

قابل استفاده در رو و زیر زمین، همچنین در داخل و خارج از ساختمان می باشد. این محصول به ویژه در مواردی که سرویس دهی سریع سطح مورد نیاز باشد و زمان کافی برای خشک شدن بتن موجود نباشد، به کار می رود.


سیستم کامل کفپوش پرایمر ASODUR-SG2 شامل:
1. لایه نهایی پوشش پلیمری 2. ذرات ماسه کوارتز 3. لایه محافظ سطحی 4. ASODUR-SG2 محافظ سطح و نفوذ کننده در داخل بتن  دستورالعمل اعمال:

آماده سازی سطح:
جهت حصول سطح تمیز، جاذب، عاری از آلودگی یا پوشش های قبلی و ... از یکی از روش های شات بلاست، واتر بلاست، سند بلاست و ... و متعاقبا شستشو با آب تمیز استفاده نمایید. دقت شود که سطح پیش از اعمال ASODUR-SG2 مرطوب بوده اما خیس و مغروق نباشد.


اختلاط مواد:
جز A وB کاملا مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را یک لایه با میزان مصرف تقریبی m2/lit 8/2 توسط ولر یا لیسه بر روی سطح مرطوب اعمال نمایید. دت کلیه منافذ به ASODUR-SG2 آغشته شوند.

بر روی سطح ASODUR-SG2 مرطوب سیلیس با مش mm 1-5/0 را با فشار بسایید. 24 ساعت بعد سیلیس های اضافی و نچسبیده را جارو نمایید. سطح آماده پوشش به حدی خواهد بود.


نکات مهم:
سیستم های حفاظتی سطح باید تا 6 ساعت پس از اعمال ASODUR-SG2 از قرارگیری در معرض رطوبت (باران و شبنم) محافظت گردند. رطوبت موجب ایجاد سطحی سفید رنگ و یا چسبناک می شود. همچنین ممکن است موجب بروز مشکلاتی در فرایند سخت شدن گردد. در این موارد سطح باید ساییده شده و مجددا پوشش داده شود. وسایل وتجهیزات مورداستفاده باید بلافاصله پس از اعمال توسط حلال مناسب تمیز شوند. ASODUR-SG2 پس از سخت شدن از نظر فیزیکی صدمه ناپذیر است.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

[h=1]کفپوش پلی یورتان PolyFloor PU[/h] محصولی دو جزیی بر پایه پلی یورتان می باشد که به عنوان روکش یکپارچه سطوح بتنی طراحی شده است.


PolyFloor PU
کفپوش پلی یورتان

تعریف:
محصولی دو جزیی بر پایه پلی یورتان می باشد که به عنوان روکش یکپارچه سطوح بتنی طراحی شده است.


مصارف:
پوشش کف، دیواره و سقف نواحی بتنی تحت تنش، لرزش، ضربه و ...



خواص و مزایا:
مقاومت خوب در مقابل اسیدهای عالی و معدنی و محیط های بازی، حلال ها، روغن ها و چربی ها
دارای انعطاف پذیری مناسب
قابل اجرا به صورت یکپارچه و بدون درز
مقاومت خوب در برابر عوامل محیطی
مقاومت فشاری بسیار بالا
قابل شستشو
بدون نیاز به چسب
Self-level



مدت زمان و شرایط نگهداری:
جز A: 12 ماه جز B: 6 ماه محل نگهداری می بایستی خشک و به دور از تابش مستقیم خورشید و دارای دما35-5 درجه سانتیگراد باشد.



نکات مهم:
به هنگام اعمال پوشش رطوبت سطح باید کمتر از 4 % بوده و حداکثر رطوبت مجاز هوا 70 % می باشد.
دمای سطح باید 3-2 درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه شبنم باشد.
سطح بتن باید سالم و بدون تخلخل بوده و با استفاده از پرایمر مناسب سیل گردد تا خروج رطوبت بتن به مرور زمان به پوشش آسیب نرسد.
در صورت مرطوب بودن بتن می توان از پرایمر استفاده نمود.


دستورالعمل اعمال:
سطح باید تمیز و عاری از آلودگی، گرد و غبار و ذرات سست باشد. قبل از اعمال پوشش، سطح توسط دستگاه های ساب و اسکراچر آماده سازی و مضرس می گردد. باید دقت نمود کلیه ابزار و وسایل اعمال کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

پس از آماده سازی سطح جز A به صورت جداگانه با همزن مناسب همزده شود سپس جز A را با جز B به نسبت ترکیب این محصول، توسط همزن مناسب با سرعت500-300 rpm به خوبی مخلوط می نمائیم تا ترکیبی کاملا همگن و یکنواخت حاصل آید.

جهت اجرا از کاردک های دندانه دار استفاده شده و حباب گیری توسط غلتک های هواگیر انجام می شود.


توصیه می شود جهت بهبود چسبندگی قبل از اعمال کفپوش از پرايمر بتن استفاده شود.قبل از اعمال کفپوش بر روی پرایمر از خروج حلال های موجود در پرایمر اطمینان حاصل شود. این کار سبب افزایش عمر مفید سرویس دهی کفپوش می گردد.
ضمنا جهت تسطیح سطوح ناهموار و کاهش میزان مصرف کفپوش POLYFLOOR-PU می توان از بتونه اپوسكي بر روی پرایمر بتن استفاده نمود.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


کد مطلب : 141
بتونه اپوکسی PEEP-2235

این محصول عموما به منظور پر نمودن درزها، حره ها شکا ف ها و تسطیح سطوح ناهموار طراحی شده است.



بتونه اپوکسی
PEEP-2235


تعریف:
این محصول عموما به منظور پر نمودن درزها، حره ها شکا ف ها و تسطیح سطوح ناهموار طراحی شده است. بتونه اپوکسی PEEP-2235 سازگاری بسیار بالایی با سیستم های اپوکسسی داشته و پس از خشک شدن به عنوان قسمتی از سیستم یکپارچه پوششی در می آید. گرانروی بالای پوشش اعمال آن را به عنوان بتونه بسیار پر کاربرد کرده است.

مصارف:
سطوح بتنی، موزائیکی، آجری، سنگ های طبیعی
سرویس های حمام و آشپزخانه، استخرها
کف کارخانجات و ...
به عنوان لایه میانی در کفپوش های اپوکسی، پلی یورتان و پلی یوریا



خواص و مزایا:
مقاومت حرارتی تا 80 درجه سانتیگراد
مقاومت مکانیکی بسیار بالا
مقاومت شیمیایی بسیار بالا
مناسب جهت لیسه کشی در محل های مختلف
دستورالعمل اعمال:


آماده سازی سطوح:
پیش از پر نمودن خلل و فرج سطح با بتونه اپوکسی آن ها را از چربی، گردو غبار، مواد ناپایدار و سست و سایر آلودگی ها کاملا پاک نمایید. سپس پرایمر بتون اپوکسی را به عنوان لایه زیرین اعمال نمایید.


شرایط محیطی اعمال:
درجه حرارت محیط در طی مراحل رنگ آمیزی بین 10 تا 50 درجه سانتیگراد باشد.

مراحل اعمال:
پس از آماده سازی سطح، ابتدا جز A را به صورت جداگانه همزده و سپس اجزا رنگ را به نسبت اختلاط معین(مطابق بسته بندی و دستورالعمل) مخلوط نموده و با همزن مناسب کاملا هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت و یک دست حاصل شود.

سپس توسط ابزار مناسب (کاردک و لیسه مخصوص پخش بتونه) بر روی سطح توزیع نموده و شکاف ها و درزها را با کاردک کاملا پر کنید.پس از اتمام کار، بلافاصله کلیه تجهیزات را با تینر T-950 شستشو دهید.
 
آخرین ویرایش:

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

[h=1]پرایمر بتن اپوکسی PEEP-2168
[/h] این پرایمر بر پایه رزین اپوکسی پلی آمید بوده و به صورت لاک است.


پرایمر بتن اپوکسی
PEEP-2168

تعریف:
این پرایمر بر پایه رزین اپوکسی پلی آمید بوده و به صورت لاک است. این پرایمر به دلیل داشتن گرانروی بسیار پایین قدرت نفوذ بالایی دارد و تا عمق بسیار زیادی می تواند به درون بتن نفوذ کند. همچنین این پرایمر چسبندگی بسیار بالایی به سطح بتن و لایه های بعدی دارد و در برابر نفوذ رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.



مصارف:
به عنوان پرایمر روی سطوح سیمانی( سیمان کهنه و تازه)، سطوح بتنیسطوح گچی قبل از اعمال لایه بعدیبه عنوان پرایمر در سیستم کفپوش لپوکسی PEEP-2250 و کفپوش پلی یورتان POLYFLOOR-PU و کفپوش پلی یوریا NUKOTE-ST

خواص و مزایا:
گرانروی بسیار پایین
قابلیت نفوذ عالی در خلل و فرج بتن
بهبود اتصالات مکانیکی کفپوش و بتن و نیز اجزای بتن
بالا بردن چسبندگی در کل سیستم پوشش
انعطاف پذیری مناسب و سازگاری عالی با سیستم های مختلف
ایجاد سیستم مقاوم در برابر سایش، مواد شیمیایی و ضربه به همراه روکش اپوکسی
دستورالعمل اعمال:


آماده سازی سطوح:
برآمدگی های بتن با استفاده از دستگاه ساب بر طرف شده و جهت رسیدن به چسبندگی بیشتر سطح بتن با استفاده از دستگاه خراش داده می شود تا پروفایل مناسب روی سطح ایجاد گردد. سطح بایستی عاری از هرگونه آلودگی و مواد سست و ناپایدار باشد. آلودگی ها و مواد سست سبب افت شدید چسبندگی پرایمر به سطح و در نتیجه افت شدید چسبندگی سیستم کفپوش می گردند.

شرایط محیطی اعمال:
درجه حرارت محیط در طی مراحل رنگ آمیزی بین 10 تا 50 درجه سانتیگراد باشد.

مراحل اعمال:
پس از آماده سازی سطح، اجزا رنگ، به نسبت اختلاط معین( مطابق بسته بندی و دستورالعمل) مخلوط شده و با همزن مناسب کاملا همزده می شود تا یک ترکیب یکنواخت و یکدست حاصل شود.

این رنگ توسط قلم مو و غلتک قابل اعمال است. با توجه بت قابلیت جذب بتن توصیه می گردد که این پرایمر در دو لایه اعمال شود که لایه اول یک نفوذ ابتدایی انجام داده و لایه دوم باعث اشباع شدن سطح بتن گردد و ضریب اطمینان را بالا ببرد. در محیط های بسته تهویه هوا در خلال اعمال رنگ ضروری است.
پس ار اتمام کار، بلافاصله کلیه تجهیزات را با تینر T-950 شستشو دهید.
توجه شود که پرایمر PEEP-2168 فقط جهت اعمال بر روی سطوح بتنی خشک و عاری از روغن و چربی مناسب است.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



کفپوش اپوکسی PEEP-2250

کفپوش اپوکسی PEEP-2250 بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین بوده و صد در صد جامد می باشد.



کفپوش اپوکسی
PEEP-2250
تعریف:

کفپوش اپوکسی PEEP-2250 بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین بوده و صد در صد جامد می باشد. این پوشش با داشتن چسبندگی بسیار بالا به سطح بتنی و فلزی و همچنین سیستم هایی نظیر اپوکسی و پلی یورتان، مقاومت شیمیایی بسیار بالا در مقابل آب ، مواد شیمیایی، روغن ها، اسیدها، قلیاها و حلال های نتی و آروماتیک برای پوشش دهی کف بتنی و لزی سالن ها بسیار مناسب است. سازگاری آن با شرایط مختل آب و هوایی و حساسیت پایین آن به شرایط محیطی و قابلیت اعمال آسان آن کاربرد این پوشش را بسیار گسترده کرده است.



مصارف:

به عنوان کفپوش برای کف بتنی و فلزی:
کارگاره ها و کارخانه ها

بیمارستان ها، سالن های ورزشی، فرودگاه ها و ...




خواص و مزایا:

چسبندگی بسیار خوب به سطوح لزی و بتنی

مقاومت شیمیایی عالی در مقابل مواد شیمیایی، روغن ها، اسیدها، بازها و حلال های نتی و آروماتیک

مصون نمودن محیط از آلودگی و گرد و غبار ناشی از گرد و غبار بتن

حفاظت سطح در مقابل عوامل مخرب وارده از محیط

سازگاری عالی در مقابل تغییرات درجه حرارت، عوامل سایشی، شار و تنش های مکانیکی

استحکام بالا

مقاومت آبی خوب

قابل شستشو

بدون نیاز به چسب

دستورالعمل اعمال:



آماده سازی:

سطح زیر کار باید سخت و محکم باشد. به منظور چسبندگی بیشتر لایه آستری به سطح بتنی و حصول کیفیت بالاتر، با استاده از دستگاه ساب و اسکراچر سطح را خراش داده، سپس با جارو ذرات گرد و غبار را بزدایید.



در این مرحله می توان از سیستم باد و مکش استاده نمود. پس از خشکد شدن با استفاده از غلتک، سطح را با پرایمر بتن پوشش داده و بعد از این لایه کلیه خلل و رج سطح را با بتونه اپوکسی پر نمایید تا میزان مصر اپوکسی کاهش یابد. در صورتی که پرایمر بتن کاملا خشک شده باشد برای ازایش چسبندگی با استفاده از دستمال آغشته به استون، MEK و یا حلال.
 
بالا