معماری داخلی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ali_join

عضو جدید
یک نمونه از عکسها

یک نمونه از عکسها

حتما نگاش کنید
 

پیوست ها

  • image001.jpg
    image001.jpg
    31.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ادمک تنها

عضو جدید
طراحی داخلی از نوع احیای یک مجموعه تاریخی

طراحی داخلی از نوع احیای یک مجموعه تاریخی

در کشور های اروپایی که نگرانیهای حفاظتی در آنها مطرح است، برای هر کالبد باقی مانده از گذشته ، یک کاربری جدید تعریف شده‌است یا به عبارت دیگر احیاء یا «Conversion» در مورد آنها انجام گرفته‌است. کلیساهایی وجود دارند که به خانه، هتل، رستوران و حتی به نجاری تبدیل شده‌اند. در کتاب (New uses for old buildings) کاربریهای جدید برای بناهای قدیمی، مثالهای بسیار جالبی برای حفاظت از کالبد ها وجود دارد. قلعه هایی که تبدیل به گالری شده اند یا انبار بارزدن کشتی در کنار دریا که تبدیل به موزه شده است. در استفاده مجدد بهترین استفاده استفاده ساز گار است یعنی استفاده ای که کمترین دخالت فیزیکی را در کالبد بنا شامل شود. به طور کلی کاربری تعیین شده در احیا باید دارای کمترین دخالت، قابلیت برگشت پذیری و معرف ارزش بنا باشد. این تغییرات بیشتر در فضای داخلی بنا انجام می شود و شاخه ای از طراحی داخلی به حساب می آید که با طراحی داخلی یک بنای مدرن و در دست ساخت معاصر کاملا متفاوت خواهد بود.




احیا و تغییر کاربری یک کلیسا و صومعه مربوط به قرن پانزدهم، به هتل در هلند توسط «هنک ووس» و «اینگو مارر»
در احیای کلیسای « کروشیرن» یک کاربری غیر مذهبی جایگزین کاربری مذهبی می شود. در سال 1797 لشگر ناپلئون بنا پارت پس از حمله به « ماستریخ» یک کلیسا و صومعه گوتیک را برای استفاده به عنوان پادگان و زراد خانه تصرف کرد. در سال 1908، این سایت به عنوان آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت . و این کاربری تا زمان تعطیل شدن آن در سال 1981 ادامه داشت. یک شرکت بزرگ صاحب چندین هتل و رستوران در شمال هلند، این مجموعه تاریخی به جا مانده از سال 1438 را از دولت خرید. این شرکت با استفاده از این نوع ساختمانهای تاریخی و متروک، از پیشینه تاریخی و مقیاس خاص آنها برای ایجاد محیط های داخلی جذاب استفاده می کند. به طوری که در این نمونه، ظاهر بنا کاملا گوتیک است اما افراد با ورود به آن با فضایی کاملا متفاوت و جذاب مواجه می شوند.
زمانی که این شرکت، « هنک ووس» را به عنوان طراح داخلی این پروژه با مساحت 3200 فوت مربع انتخاب کرد چند دستور العمل دور از انتظار داشت که باید در پروسه طراحی رعایت می شد. بنا به خواست کارفرما:« مهمانان نباید احساس کنند که در داخل یک کلیسا هستند». تحقق این دستور العمل در ورودی جدید بنا کاملا مشخص است. این ورودی یکی از چندین پروژه ای است که ووس با طراح نور پردازی، « اینگو مارر» همکاری داشته است. این دو با همکاری هم یک تونل ترومپت شکل دراماتیک، پوشیده با صفحات مسی طراحی کرده اند و مارر با استفاده از باریکه های فلوروسنت نصب شده در مسیر حرکتی ورودی، آن را نور پردازی کرده است. به این ترتیب کل ساختار ورودی دارای یک درخشش انعکاسی پر حرارت و سرخ فام است.
در محراب مرتفعی که قبلا به عنوان محور اصلی بود و اکنون به صورت لابی طراحی شده است، کاربریهایی شامل : یک فضای باز و طویل به عنوان پذیرش، یک محفظه شیشه ای آسانسور، یک محدوده بیضی شکل برای بخش اداری و یک بخش مربع شکل برای اتاق کنفرانس وجود دارند. ووس با تبدیل نمازخانه های کناری، فضا هایی از جمله یک اتاق کنفرانس دیگر، محل استراحت زنان و مردان، و سه اتاق انتظار شامل صندلیهای بزرگ چرمی ، طراحی کرد. او می گوید:« شما در اینجا احساس نمی کنید که باید با صدای آرام صحبت کنید، مردم اینجا می خندند، اینجا صدای موسیقی شنیده می شود و زندگی جریان دارد». همین روند برای طراحی رستوران در نیم طبقه بالا دنبال می شود. این بخش در داخل یک مکعب شیشه ای الکترو کروماتیک محصور شده است که با یک کلید خود کار، رنگ سفید آن از حالت شفاف به حالت مات و کدر تغییر می کند. در حالی که این فضا های عمومی در داخل صحن کلیسا قرار می گیرند، 60 اتاق هتل در بخش صومعه قرار دارند و اتاقهای راهبان تارک دنیا ، از لحاظ فرمی تغییر کرده اند اما عملکرد سکونتی خود را دارند و تبدیل به اتاق مهمانان شده اند.
در دیوار یکی از اتاقها یک نوشته بد خط در مورد تدارکات نظامی در پشت یک شیشه محافظ، دیده می شود که احتمالا یک سرباز فرانسوی حدود 2 قرن پیش آن را نوشته است. برای طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد هر اتاق، ووس نقاشیها و عکسهای قدیمی و کلاسیک را به صورت دیجیتالی روی پلاستیک بزرگ کرده و روی دیواره ها نصب کرده است. مبلمان داخلی اتاقها نیز به همین صورت متنوع است.
باغ مرکزی صومعه یکی از خاص ترین محل های پروژه است که ووس زندگی جدیدی را در آنجا به تصویر کشیده است. در کف سازی این قسمت از قطعات بزرگ بتنی استفاده شده است و نیمکت های بتنی تعبیه شده از زیر دارای نور پردازی هستند و در شب فضای خاصی در این حیاط مرکزی ایجاد می کنند. جالب تر از این، مخزن آب به ارتفاع 10فوت در مرکز فضا است که 660 گالن آب را با استفاده از پروانه کشتی که در بالای آن نصب شده است به حالت گرداب مانند می چرخاند. این جذابیت و خیره کنندگی خاص که توسط جریان آب ایجاد می‌شود، حس مدیتیشن را در فضا القاء می کند.
از آنجائیکه قوانین هلند هر گونه دخل و تصرف در کالبد اصلی بناهای تاریخی را که مورد باز سازی یا احیاء قرار می گیرند، ممنوع کرده است، مخزن آب یا نیمکتها و ... طوری طراحی شده اند که به راحتی می توان آنها را برداشت بدون اینکه اثری از آنها باقی بماند. در داخل بنا تنها سنگهای سیاه استفاده شده در کف سازی حالت دائمی دارند. ووس اظهار می کند:« در اینجا می‌توان همه چیز را جا به جا کرد» . او معتقد است طراحی هتل نمونه کاربری نهایی برای این مجموعه تاریخی نیست و شاید در آینده دوباره به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گیرد. زیرا طراحی به نحوی انجام شده است که برگشت پذیری به حالت اولیه به راحتی در آن ممکن است.
www.kolbehhhh.com

 

zoha22

عضو جدید
اصلاًطراحی داخلی چیست؟(حتما بخونید)

اصلاًطراحی داخلی چیست؟(حتما بخونید)

طراحی داخلی (به انگلیسی: Interior design) :
به مجموعه اعمالی که جهت بهینه‌سازی و یا ایجاد تغییر در فضای داخلی بناها از لحاظ ساختار، چیدمان عناصر، نور و رنگ انجام می‌شوند، گفته‌می‌شود. طراحی داخلی به‌منظور ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای سهولت در استفاده‌ی ساکنان و پدیدآوردن فضایی مناسب، بسته به نوع کاربری بنا انجام می‌شود. طراحی داخلی یک حرفه چند تزئینی است که محیط داخلی ساخته شده در یک سازه در هر خلاقیت و راه حل تکنیکی، کاربردش را به دست آورد. این راه حل ها کاربردی هستند، بالا بردن کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنین، به شکل زیبا طلبی جذاب هستند. طرح ها به منظور پاسخ به نیازمندی های منظم و هماهنگ با آن خلق شده اند، و اصول قابلیت محیطی را تشویق می کنند روند طراحی داخلی یک روش شناسی قاعده دار و هماهنگ را دنبال می کند. شامل تحقیق، تحلیل و انضمام دانستنی در روند خلاقیت که به وسیله آن احتیاجات و منابع مشتری را به ارضا می رساند و به تولید یک فضای داخلی که هدف پروژه را ایجاد می کند می رسد. یک طراح داخلی کارش را فراتر از خیلی از انضباط ها، از جمله روانشناسی محیطی، معماری، طراحی تولیدی و دکوراسیون تجاری (از نظر زیباشناسی و فضایی) ترسیم می کند. آنها فضا هایی تقریبا از هر نوع ساختمان شامل هتل ها - فضاهای اداری – مدارس – بیمارستانها – فضاهای مسکونی – خصوصی – فروشگاهها – رستوران ها – تئاترها و ترمینالهای فرودگاه را طرح می دهند. امروزه طراحان داخلی باید با جزییات معماری مانند طرح های کف، تعمیرات خانه و دستورالعمل های ساختمان هماهنگ باشند. بعضی از طراحان داخلی واقعا معمار خوبی هستند.

منبع:fa.wikipedia.org

طراحی داخلی مناسب طراحی داخلی به ناچار از تعريف معماری فضا پا فراتر می نهد.يك طراح داخلی بايد هنگام برنامه ريزی جهت نظم دادن به فضا،مبله كردن و آرايش آن،هم از خصوصيات بالقوهء بنا در زمينهء اصلاح و آرايش آگاه باشد و هم بر ويژگيهای معمارانهء آن وقوف كاملی داشته باشد.
روی اين اصل طراحی فضای داخلی،نياز به درك نحوهء شكل گيری فضا توسط نظام ساختمانی بنا و تعريف آن دارد.با چنين نگرشی طراح قادر خواهد بود تا عملاً با يك فضا كار كند،به همان شكل آن را ادامه دهد و تركيبی را كه در مقابل ويژگيهای ضروری يك فضای معماری قرار مي گيرد،ارائه دهد.پس می توان به اين صورت عنوان نمود كه طراحی داخلی فصلی است بين معماری و دكوراسيون داخلی. طراحی فضاهای داخلی در صورتی كه بدون در نظر گرفتن هدف و عملكرد فضاها و چگونگی ارتباط و تركيب آنها با يكديگر انجام پذيرد،تنها يك چهار ديواری و يا مجسمه ای را به وجود می آورد كه از حيث فضاهای داخلی،اصولی و قابل قبول نمی باشد.
طراحی موفق دارای فضاهای داخلی مطلوب بوده و چگونگی و تركيب عناصر دو بعدی و سطوح افقی و عمودی آن فضاهای مطلوب را تشكيل داده و موجب زيبائی و قابل استفاده شدن هر چه بهتر ساختمان خواهد گرديد.
هدف طراحی داخلی نيز،بهبود عملكرد فيزيكی و روانی و دستيابی به اصول زيبايی شناسانهء فضای داخلی است.پس وظيفهء طراح اين است كه از لحاظ مادی و معنوی محيطی به وجود آورد كه مطلوب زندگی فردی و اجتماعی كارفرما باشد.اوست كه تصميم می گيرد از چه عناصری استفاده كند و چگونه آنها را در طی روند طراحی مرتب كند. تغييرات دائم و پيچيده در زمينهء اين رشته،طراحی داخلی را با حرفه های در ارتباط با آن تطابق و آميخته نموده است.در رتبهء اول معماری به طور ويژه و در مراتب ديگر،طراحی صنعتی،طراحی نمايشگاهی،طراحی صحنه و رشته های مرتبط،با اين رشته در ارتباط هستند.
طراحی داخلی،شامل برنامه ريزی،نقشه كشی و طراحی فضاهای داخلی يك بناست.اين محيط های فيزيكی،جوابگوی نيازهای اساسی ما نظير سرپناه و حفاظ بوده،زمينه را برای انجام فعاليتهايمان آماده كرده و نحوهء انجام آنها را تحت الشعاع قرار می دهند.
منبع:http://mixing-co.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ادمک تنها

عضو جدید
فضای زندگی . انسان .زیبایی

فضای زندگی . انسان .زیبایی

فضای زندگی . انسان .زیبایی
كلمه وسيله ايست براي شاعر تا احساسات و نقطه نظرهاي خود را بيان كند , صوت ابزاري است براي تحليل هيجانات روحي و الهامات آهنگ ساز و بلاخره خط , شكل , فضا , بافت , نور و رنگ عواملي هستند براي عينيت بخشيدن به درون مايه نقاشان , پيكر تراشان و معماران.نقاش در صفحه دو بعدي , پيكرتراش بر حجم سه بعدي و بلاخره معمار داخلي در فضاي دروني ساختمان با بكارگيري همين عوامل در معنا دادن به فضا و كار خود ميكوشد

از معماري رحم تا گور , انسان پيوسته خود را در فضا ها مي يابد , اما كمتر فضائي را مي يابد , كه از شان بالقوه انساني نشات گرفته باشد.پس از انقلاب صنعتي معماري در شكل كلي و شهري جلوه خود را از دست داد ; معماري شكل سطحي و غير كالبدي به خود گرفت و روح بلند فضاهاي داخلي به حس غريبي بدل شد.كه حتي نياز هاي اوليه براي انجام فعاليت هاي روزمره را نيز بر آورده نمي ساخت.بي گمان معماري داخلي , ماهيت خود را از ارتباط با دروني انسان به دست مي آورد.
از اين رو , با روحيه انسان رابطه مستقيمي دارد و توان تاثيرات عميق تري را نيز ميتواند دارا باشد.پس امروزه بايد با نگاهي تازه تر به اطراف نگريست انسان فقط يك وجود فيزيكي ساده كه به جا و مكان نياز داشته باشد نيست , بلكه پاسخهاي احساسي وي نيز از اهميت فراواني برخوردارند.همچنانكه كه دانش انسان نسبت به خود و محيط اطرافش گسترش مي يابد , حوزه ديد او از زندگي و امكانات آن نيز وسيع تر ميگردد و به دنبال ايجاد نظم در دنياي اطراف خود ميگردد و آنگونه نظمي , منظور و مطلوب خواهد بود كه بتواند بيشترين سازگاري را با طبع و روح انسان برقرار كند.روابط زيبا ترين اجزاء گوناگون هميشه به روح انسان اثري ذلپذير مي گذارد , وجوه زيبائي نظم فع الواقع در هنر فشرده گرديده , واجد معني ويژه اي مي گردند و اين تجمع عناصر زيبائي شناسي و انساني است كه به فضا شخصيتي ويژه اعطاء مي كند

انسان در طول تاريخ اشيائي را با استفاده از تناسبات مرتبط با بدن خود خلق نمود تا مورد استفاده قرار دهد و اين مسئله باعث پيدايش علم طراحي شد گسترش و پيشرفت سريع تكنولوژي و شهر نشيني موجب شد تا علم طراحي نيز دائمآ در حال تغيير و تحول باشد.اگر مدل و يا طرحي در يك دوره مورد توجه قرار گيرد به اين دليل است كه بر اساس نيازهاي زمان خود طراحي شده است از اين رو طرحهاي دكوراسيون و الگو هاي آن همواره با تغييراتي كلي و جزئي هموار هستند بايد به گونه اي طراحي شود كه منطبق با خواسته هاي دروني انسان باشد , هدف اصلي از انجام دكوراسيون , بالا بردن زيبا سازي فيزيكي و هماهنگي آن با احساسات دروني انسان ميباشد كه جز با تاكيد بر روابطي چون عامليت و عملكرد با فرم و... و همچنين به وسيله عناصر متعلقه و مرتبطي چون رنگ , بافت و....
ميسر و مقدور نمي باشد.طراحي داخلي با بكار كيري عناصر فوق سعي در بهينه سازي فضا ها و دست يابي به كار آيي و كاركرد مناسب در كنار زيبائي و معاني و معنا ها مي باشد.طراحي داخلي با ايجاد مجموعه اي از بايدها و نبايدها , كثرت ها و كاستي ها , و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا , هندسه در برابر طبيعت , داخل در برابر خارج و همچنين قدرت و منطق مردانه از يك سو و احساسات زنانه از سوي ديگر مي كوشد ارتباط معنائي و فرمال ( formal )را مفهوم بخشد..در واقع طراحي داخلي به وسيله اين تركيب مي خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحي فضا دست يابد. طراحي داخلي در ايجاد فضايي مطلوب و دلنشين براي افراد جامعه نقش موثردارد.محيط مناسب يعني فضايي كه بشر در آن بتواند فارغ از فشارهاي ناخواسته رواني رشد كرده و شكوفا شود و اين از خواسته هاي عقلاني و منطقي هر جامعه است.بنابراين , هدف طراحي داخلي بهبود عملكرد فيزيكي و رواني و دست يابي به اصول زيبا شناسي فضاي داخلي است.

در اين ميان , اصولي كه در طراحي با هدف ايجاد فضائي معمارانه در نظر گرفته مي شود , در ۹عنوان زير تقسيم بندي مي شوند:

۱. فرم:
بافت و فرم مهمترين نقش را در آذين و دكوراسيون بر عهده دارند آنها زيبائي و عملكرد را به برنامه خود مي افزايند.انتخاب بافت و فرم از سبك معماري و محدوديتهاي محيطي و همچنين اولويتهاي شخصي متاثر خواهد شد.بدون شك گزينه هاي امكانپذير زيادي وجود دارد كه وظيفه تعيين فرم را دارند اگر به نقش اين قواعد توجه كنيم آنگاه ميتوانيم انتخابي آگاهانه و هوشمندانه داشته باشيم و بدين گونه خطا هاي بصري را ميتوان شناسائي كرد.فرم ها مي توانند در نگاه ما به تناسب اثر بگذارند.به وسيله دنباله اين قواعد خردمندانه خواهيم توانست فرم مناسب را براي افزايش فضا انتخاب كنيم

۲.رنگ:
يكي از ملاحظات روانشناختي رنگ كه در كاربرد هنري رنگ اهميت دارد ، بررسي تأثير متقابل رنگ ها است . جلوه يا اثر هر رنگ در جوار رنگ ديگر تغيير مي كند هر رنگ نسبت به ديگري ميزان تيرگي يا روشني ذاتي اش را مي نماياند . معكوس كردن اين ترتيب طبيعي ، ناسازگاري رنگي به بار مي آورد. رنگ هاي سرد ، مختصر كاهش در دماي بدن نگرنده ايجاد مي كنند و رنگ هاي گرم باعث مختصر افزايش دماي بدن مي شوند . به لحاظ بصري ، رنگ گرم پيش مي آيد و رنگ سرد پس مي نشيند.رنگهاي درخشان به تنهايي جذاب هستند اما اگر در يك الگو يا رديفي منظم قرارگيرند از نظر بصري تاثير بيشتري خواهند داشت. اين نوع آرايش يك ساختار ساده را بر اين رنگها حاكم ميكند و در نتيجه يك مفهوم و يا نوعي نظم را، وراي حضور محض رنگها، منتقل خواهد كرد.همچنين رنگها ميتوانند به نگاه ما نسبت به بافت ها تاثير بگذارند.بافت هائي با كنتراست بالا يك احساس فعال و پر انرژي ايجاد مي كنند و رنگها را براي ايجاد محيطي آرام محصور ميكنند

۳.بافت:
كليه مواد و اجسام داراي نوعي بافت داخلي و ساختماني هستند.بافت را توسط دو حس لامسه و بينايي ميتوان تشخيص داد .در كارهاي هنري بافت هاي ملموس و بصري ممكن است با هم تلفيق شوند و يا از يكديگر متمايز گردند.نياز به بافت در محيط اطراف احتياجي براي انسان است.طبيعت , مملو از اثرات بافتي زيبا است.اماكن پر بافت موجب فشار ذهني و آشفتگي خاطر ميگردند و متقابلآ محيط هاي يكنواخت اثرات بدي و كسالت باري بر انسان باقي مي گذارند.بكارگيري طبيعي مواد , لذت بصري بيشتري دارد.پاره اي بافت ها , ظريف و زيبا و برخي ديگر خشن و ناهنجار بنظر ميرسند.تضاد , بر ميزان زبري يا ظريف , به نظر آمدن يك بافت , اثر مي گذارد.بافتي كه در برابر يك پس زمينه صاف ديده ميشود , شفاف تر از هنگامي است كه در مجاورت بافتي مشابه قرار داده مي شود ; كما اينكه هنگام ديده شدن در برابر يك پس زمينه زبر تر , نرم تر و با مقياسي كوچكتر به نظر خواهد رسيد

۴.نور:
نور اصلي ترين عامل پويايي يك فضاي داخلي است.بدون نور , فرم , رنگ , يا بافت قابل ديدني وجود نخواهد داشت.و نه هيچگونه حصار مريي جهت فضاي داخلي.بنابراين , نخستين عملكرد طراحي نور , روشن كردن فرم ها و فضاي يك محيط داخلي و نيز اجازه به كاربردهاي فضا است تا فعاليت ها و وظايف خود را با سرعت , دقت و راحتي در خود انجام دهند.نور بر ادراك ما از بافت تاثير ميگذارد و در عوض و خود هم توسط بافتي كه آن را روشن مي كند , تحت تاثير قرار مي گيرد.نور مستقيم كه روي سطحي با بافت فيزيكي مي تابد , بافت ديداري آن را افزايش ميدهد ; در حالي كه نور پراكنده , بافت فيزيكي را تشديد كرده و حتمآ مي تواند ساختار سه بعدي آن را مبهم نمايد.نحوه چيمان منابع نوري و الگوهاي روشنايي ساطع شده توسط آنها بايستي با جنبه هاي معمارانه ي يك فضا و الگو هاي كاربردي آن , هماهنگي داشته باشند.از آنجا كه چشمان ما همواره در جستجوي درخشنده ترين اشياء و پرتحركترين تضادهاي سايه و روشن در ميدان ديدشان مي باشد , اين هماهنگي در طراحي نورپردازي متمركز سطح كار , اهميت ويژه اي مي يابد

۵.بازشوها:
بازشوها , سطوح را از نظر بصري مجزا مي كنند و آنها را به طور انفرادي تفكيك مينمايند.هر چه بر اندازه و تعداد اين بازشوها افزوده شود , بسته بودن فضا كمتر احساس مي گردد , فضا بازتر مي شود و شروع با ادغام با فضاي مجاور مي كند.تاكيد بصري بيشتر روي سطوح محصور كننده است تا حجم تعريف شده توسط اين سطوح.و از آنجا كه شدت تابش نور خورشيد براي ما تقريبآ و جهت آن قابل پيش بيني مي باشد , چگونگي تاثير آن بر وجوه , فرم ها و فضا هاي يك اتاق از نظر بصري به وسيله اندازه , محل قرار گيري , و جهت پنجره ها و نور گيري آن اطاق تعيين ميشود.براي تعيين نوع نور طبيعي اي كه يك اتاق ميگيرد و جهت پنجره يا نورگيري ميتواند مهمتر از اندازه آن باشد


۶.خط ديد در فضا:
آسمان در روز توسط خط افق از زمين جدا مي گردد.در شب اشكال سماوي و ستارگان وجه تمايز آسمان از زمين هستند.فضاي داخلي نيز توسط ديوار ها و سقف شكل گرفته , از فضاي بيرون مجزا مي شود.فضا و شكل دو عنصر جدا ناشدني اند , زيرا تمام اشكال در فضا تحقق مي يابند و در همان حال فضا را اشكال , شكل مي دهند.در معماري , تفاوت هاي ناگهاني شكل ها در جهات بالا و پايين و يا در عرض و طول , فضايي پر هياهو و فعال بوجود مي آورند.به وسيله دكور و مبلماني كه بر ارتفاع خاصي تاكيد ندارند و با تعادل و نظم و وحدتي بديع در ميان كف و سقف مي توان تحرك بيشتري در فضا ايجاد كرد و از كسالت فضائي كاست و همچنين اثرات بياني انها نيز وسيع تر خواهد شد .آنها چشم و روح را به سرعت و به طريقه الهام بخشي به بالا هدايت مي نمايند و بر راسي استوار ميگردند.وضع بي دوام يافته و كسالت آور را پايان مي بخشد و گوياي كنشي مستمر خواهند بود.اشكال اگر بزرگ و منظم و يكسان باشند فشار قابل توجهي به وجود مي آورند , اگر كوچك و نا منظم باشندممكن است قدرت خود را با دفع شدن نيروهاي شيي بلند تر ازدست بدهند.بهمين سبب مقياس و تناسب در رابطه با مبلمان از اهميت ويژه اي برخوردار است

۷.مبلمان:
از اين رو با مبلمان و رنگي متناسب خواهيم توانست تركيب بندي با ثبات داشته باشيم. هر تركيب بندي را ميتوان كارآمد دانست به شرط اين كه عناصر صحنه به طور موثر با بينندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار كند. در اغلب موارد، نكته اساسي در شناسايي عناصر كليدي صحنه نهفته است تا با نظم مبلمان و ميزان نور ، آنها را از دل ساير عناصر تصويري متفرقه، بيرون بكشيد. همين اشياء مزاحم، صحنه ها را مخدوش ميكنند و همچنين،بهتر است به جاي تمركز زياد روي جزييات خيلي خاص، تنها روي ساختار كلي صحنه تمركز كنيد. چرا كه تاثير آنها در مقابل تركيب بندي عمومي، بسيار سطحي است.منظور از مبلمان كارآمد مبلماني است كه نه تنها فضا را تزئين كرده و آن را از لحاظ زيباشناختي ميارايد , بلكه داراي كارايي و عمكرد مناسب و متناسب باشد.اين عناصر مي توانند از لحاظ ديداري براي چشمان ما لذت بخش , براي قوه لامسه ما جالب و يا محركي براي ذهن باشد

۸.عملكرد فضائي و محدوديت ها:
عنصري كه در شروع بايد مدنظر قرار گيرد عملكرد و نحوه استفاده از فضاي داخلي است.يك چهار ديواري ميتواند به عنوان اطاق خواب "نشيمن " اطاق بچه " اشپزخانه" يا دفتر كار شخص معين براي فعاليت مشخص قرار گيرد ضروري است با استفاده از عواملي چون نورپردازي و چيدن مبلمان تقسيم گردد تا عملكرد هر يك دقيقآ مشخص گردد.شكل و نظم اثاثيه مي تواند همچون ديوارها در يك فضاي بزرگ ايجاد نوعي محصوريت كرده و الگو هاي خاصي را به نمايش بگذارد.حتي يك عنصر تنها قادر است از طريق فرم , اندازه و شكل خود , فضاي را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فضايي را نظم بخشد.همچنين نور و الگو هاي تاريك و روشن آن باعث مي شود تا قسمتي از فضا جلب نظر كرده و در عوض از اهميت ساير قسمت ها كاسته شود و در نتيجه , فضا از اين طريق تقسيم بندي مي شود.بنابراين با افزايش عناصر يك طرح , روابط فضايي نيز تنوع مي يابند.اين عناصر , درون مجموعه ها و دسته هايي قرار ميگيرند كه هر كدام نه تنها فضا را اشغال ميكنند بلكه بيانگر يا مشخص كننده فرم فضايي نيز هستند. در نهايت شكل گيري فضا به نحوه ي استفاده ما از آن فضا بستگي قاطع دارد.ماهيت فعاليت هاي ما و نحوه انجام آنها بر طرح , نظم و سازمان دهي فضاي داخلي تاثير ميگذارد

۹.مقياس در فضا :
به سايز و مقياس در فضا توجه نمائيد.امكانات و حس فضائي بزرگ در فضائي كوچك به ما احساس عظمت ميدهد.مقياس انساني , به حس بزرگي اطلاق ميشود كه يك شي به ما ميدهد.اگر ابعاد يك فضاي داخلي يا اندازه ي عناصر داخلآن براي ما حس كوچكي القاء كنند , مي توانيم بگوييم آنها فاقد مقياس انساني هستند.از طرف ديگر , در صورتي كه عناصر يك فضا از طريق نيازهاي ابعادي مربوط به دسترسي و فواصل ايمن يا حركت , تناسب راحتي را براي ما فراهم كرده يا به نظر كوتاه نيايند , ميتوانيم بگوييم داراي مقياس انساني است
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

yasi

عضو جدید
تكنيك دکوپاژ در دکوراسیون و آموزش

تكنيك دکوپاژ در دکوراسیون و آموزش

تكنيك دکوپاژ در دکوراسیون


[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دکوپاژ، صنعتي قديمي است که در قرن‌های 12 و 13 گسترش یافت. در ابتدا تنها نوعي از هنر محسوب مي‌شد اما پس از مدتی، در قرن هفدهم، در شهر ونیز ایتالیا گسترش یافت و توسط مردم شناخته شد. در آن زمان از دکوپاژ برای تزیین وسایل براق استفاده می‌كردند به اين ترتيب كه ورق‌های آلومینیومی را با اشکال مختلف بر روی وسایل براق مي‌چسباندند و مردم تصور مي‌كردند که این کار نوعی نقاشی است. این تکنیک به دلیل سادگی و قیمت پایین از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفت. اوج موفقیت این تکنیک ساده ولی زیبا در قرن 18 در فرانسه بود و‌ صنعتگران و آهنگران فرانسوی بیش از همه این کار را رواج دادند. به همین علت لغت دکوپاژ کلمه‌ای فرانسوی به معنای دوباره تراشیدن و دوباره بریدن است. از میان افراد معروفی که هنر دکوپاژ را ياد گرفتند و به آن علاقه داشتند، می‌توانیم از ملکه "ماریا آنتونیتا " و اعضای خانواده او را یاد کنیم. دکوپاژ در انگلیس همزمان با دوره "ویکتوریا" معرفی شد. از آنجا که خانواده "ویکتوریا" علاقه زیادی به دکوراسیون داشتند، از این روش ارزان ولی زیبا استقبال و کتاب‌هایی نیز در خصوص این هنر منتشر کردند. امروزه دکوپاژ به عنوان نوعی تکنیک برای تزیین شناخته می‌شود که می‌توان این هنر را بر روی انواع مختلفی از وسایل به تصویر کشید. اين تكنيك شامل بریدن و چسباندن چيزهاي مختلف بر روی وسیله انتخابی است. دکوپاژ را می‌توان بر روی وسایل مختلفی مانند شیشه، آهن، سفال و سرامیک، پارچه، چوپ، گچ و... اجرا كرد. خصوصا شکلی از دکوپاژ وجود دارد که با ورقه‌هاي طلا اجرا مي‌شود[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مراحل هنر دکوپاژ[/FONT]


[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]1. انتخاب و آماده‌سازی وسایل مورد نیاز [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] 2. بریدن تصاویر انتخابی و ترکیب آنها[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] 3. چسباندن تصاویر بر روی وسیله مورد نظر [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] 4. عملیات ترکیب (فلز کاری)[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]وسایلی که انتخاب شده‌اند، بايد از قبل به دقت تمیز شده باشند؛ حتی اگر این وسایل نو باشند هم حتما به یک گردگیری دقيق احتیاج دارند. اگر وسیله انتخابی از جنس شيشه باشد، بهتر است از قبل آن را با مواد شوینده و مخصوص شیشه بشویيد و اگر از جنس آهن است، قبل از شروع کار، حتما به آن ضد زنگ بزنید. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]براي پيدا كردن تصاویر دلخواه خود برای چسباندن بر روی وسیله مورد نظر، مي‌توانيد از کارت‌های موجود در فروشگاه‌ها یا دستمال سفره، کارت پستال، گل‌های خشک یا حتی از تصاویر بریده شده از روزنامه‌ها استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که تصاویر باید به گونه‌ای هماهنگ بر روی وسیله موردنظر چسبانده شود.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دکوپاژ با ورقه طلا: نوع دیگری از دکوپاژ وجود دارد که در آن از ورقه‌های طلا و نقره استفاده می‌شود؛ اين هنر به شما اجازه تزیین حاشیه وسایل مختلف را می‌دهد[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تکنیک دکوپاژ [/FONT]


[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]1. انتخاب و آماده‌سازی وسایل مورد نیاز [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2. بریدن تصاویر انتخابی و ترکیب آنها[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] 3. چسباندن تصاویر بر روی وسیله مورد نظر [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]4. عملیات ترکیب (فلز کاری)[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]وسایلی که انتخاب شده‌اند، بايد از قبل به دقت تمیز شده باشند؛ حتی اگر این وسایل نو باشند هم حتما به یک گردگیری دقيق احتیاج دارند. اگر وسیله انتخابی از جنس شيشه باشد، بهتر است از قبل آن را با مواد شوینده و مخصوص شیشه بشویيد و اگر از جنس آهن است، قبل از شروع کار، حتما به آن ضد زنگ بزنید. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]براي پيدا كردن تصاویر دلخواه خود برای چسباندن بر روی وسیله مورد نظر، مي‌توانيد از کارت‌های موجود در فروشگاه‌ها یا دستمال سفره، کارت پستال، گل‌های خشک یا حتی از تصاویر بریده شده از روزنامه‌ها استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که تصاویر باید به گونه‌ای هماهنگ بر روی وسیله موردنظر چسبانده شود.

[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دکوپاژ با ورقه طلا: نوع دیگری از دکوپاژ وجود دارد که در آن از ورقه‌های طلا و نقره استفاده می‌شود؛ اين هنر به شما اجازه تزیین حاشیه وسایل مختلف را می‌دهد[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]براي پيدا كردن تصاویر دلخواه خود برای چسباندن بر روی وسیله مورد نظر، مي‌توانيد از کارت‌های موجود در فروشگاه‌ها یا دستمال سفره، کارت پستال، گل‌های خشک یا حتی از تصاویر بریده شده از روزنامه‌ها استفاده کنيد.

[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]منبع : [/FONT]مجموعه سلامت منزل


 

yasi

عضو جدید
آموزش دكوپاژ

آموزش دكوپاژ

آموزش دکوپاژ
در انتخاب تصوير مورد نظر حتما به رنگهاي به كار رفته در آن توجه كنيد. چون بعدا در اطراف آن بايد از رنگهايي شبيه به رنگهاي تصوير استفاده كنيد و مرز تصور را از بين ببريد. پس از انتخاب تصوير دور آن را از بقيه صفحه جدا ميكنيم . سپس آن را با چسبي مثل چسب چوب روي سطح بچسبانيد. دقت كنيد كه تصوير بايد كاملا به سطح بچسبد و اگر حباب و برجستگي زير تصوير بوجود آمده، آن را رد ميكنيم و با دست روي آن كشيده و سطح را صاف مينماييم.


خوب مهمترین کار بعد از چسباندن تصویر ،رنگ آمیزی اطراف آن می باشد .
براي اجراي تكنيك دكوپاژ چيزي كه اهميت بسيار دارد اين است كه حتما بايد تصوير مورد نظر شما روي كاغذي به ضخامت كاغذ A4 و حتي كمتر از آن باشد . درضمن شما حتما بايد اطراف تصويرتان را بسيار نازك كنيد، بار روش ها يي نظير:
1 – پوستاب كردن
2 – دندان موشي كردن
3 – سمباده زدن
4 – به وسيله تيغ جراحي از پشت تصوير، كاغذ را تراشيدن
و روشهاي منحصر به فرد ديگر.


ميتوانيد از عكسهاي خودتان هم استفاده كنيد. براي اين كار حتما بايد تا جايي كه ممكن است از ضخامت آن را كم كنيد. يعني كاغذ پشت عكس را جدا كنيد و تا حد ممكن آن را نازك كنيد. طوري كه لايه پلاستيكي روي آن باقي بماند كه شامل تصويرتان ميباشد.
حتي شما مي توانيد از دستمال سفره هاي كاغذي استفاده كنيد . دستمال سفره ها دارای طرح های فانتزی وزیبایی هستند که دربازار یافت می شوند طرح هایی نظیر گل وگیاه - میوه ها - طرح زیبای پیچکها وحتی حاشیه های زیبا.
ولي يادتان باشد كه دستمال سفره ها سه-چهار لايه دارند وشما فقط لايه اي راكه رويش طرح چاپ شده لازم داريد.

به هر حال بايد پس از چسباندن عكس و رنگ آميزي آن نبايد مرز عكس مشخص باشد و بايد با زمينه يكي شود.

نكته ديگر اينكه حتما براي يك كار دكوپاژ خوب آنرا باتكنيكهاي ديگر پتينه تلفيق كنيد تا دكوپاژتان خيلي از زمينه جدا نباشد.

پس از اتمام كار و خشك شدن آن 2 - 3 مرتبه روي كل سطح را اسپري براق كننده بزنيد. با اينكار رنگ تثبيت مي شود و تصوير هم سالم ميماند. هر مرتبه كه اسپري زديد صبر كنيد تا خوب خشك شود و بعد دوباره اسپري بزنيد.

منبع:سايت هنر دستي
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
از قانون دو سوم در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید!

از قانون دو سوم در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید!


تنها چیزی که در اطمینان از صحت دکوراسیون به آن نیاز دارید ریاضیات پایه است.فقط یک کسر ساده را به خاطر داشته باشید...
شايد يادتان نيايد چند مرتبه سعی کرده‌ايد چیدمان یک میز قهوه را عوض کنيد یا تعدادی وسیله جانبی به اتاق بيافزاييد ولی هر بار یک چیز درست از آب در نمی‌آمده است. ممكن است شما از نفیس‌ترین وسایل تزیینی در خانه خود استفاده کنید ولی اگر جای آنها درست نباشد یا تناسب كافی نسبت به هم نداشته باشند، طراحی شما هرگز درست و تاثیرگذار نخواهد بود.
تنها چیزی که در اطمینان از صحت دکوراسیون به آن نیاز دارید ریاضیات پایه است.فقط یک کسر ساده را به خاطر داشته باشید. این قانون در مورد همه چیز، از تقسیم پرده‌ها تا حجم مبلمان در یک اتاق، پوشش شومینه، کاغذ دیواری، یا حتی تعداد وسایل میز قهوه صدق می‌کند.
هنگام بررسی پرده‌ها، فاصله لبه‌های پنجره تا ديوار، باید یک‌سوم پنجره باشد. شومینه و پوشش آن باید یک‌سوم اندازه دیوار باشد. آیینه يا وسايل تزیینی که بالای تختخواب یا مبل قرار دارند، باید در حدود دوسوم پهنای مبل یا تختخواب باشد.
بیشتر مردم، کاناپه‌های بسیار بزرگ و قالیچه‌های بسیار کوچک برای منازل خود می‌خرند. در حالی كه مبلمان شما باید دوسوم فضای خانه را اشغال کرده و یک سوم را برای رفت و آمد خالی بگذارد.
یک میز آرایش بزرگ در یک اتاق کوچک چندان بد نیست، البته اگر رنگ تیره‌ای برای دیوار و وسایل گرانقیمت تزیینی و وسایل بزرگ برای اطراف آن انتخاب کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهات دکوراسیون، آویختن یک چلچراغ کوچک در اتاقی بزرگ است. قطر اتاق را با دو برابر کردن عرض آن به دست آورید. اندازه قطر اتاق در واحد متر هر چقدر بود، چلچراغ باید همان قطر را در واحد سانتی‌متر داشته باشد.
شما می‌توانید از قانون دوسوم برای گل‌آرایی نیز استفاده کنید. اندازه گلدان باید یک سوم ارتفاع فضای در دسترس باشد.
هنگامی که قصد چسباندن حاشیه‌های کاغذ دیواری را دارید، ارتفاع دیوارها را اندازه گرفته و تقسیم بر سه کنید. حاشیه را در فاصله یک‌سوم از بالا یا دو سوم از پایین نصب کنید.
من به شما قول نمی‌دهم که همیشه دکوراسیون‌تان موفق ار آب درآید ولی حداقل از قانون دو سوم برای رعایت تناسب استفاده کنید.


گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
دكوراسیون كمینه‌گرا(Minimalist)

دكوراسیون كمینه‌گرا(Minimalist)



در دنیایی كه همه فریاد زیاده خواهی سر داده و طرفدار تجملات شده اند و هر روز شعار "بیشتر، بیشتر، بیشتر" به گوش می رسد، مینیمالیست قد علم می كند و شعار سادگی سر می دهد. شما چطور؟ آیا فكر می كنید "كمتر" می تواند "بیشتر" جدید باشد؟ اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه می شوید كه حداقل 50% وسایلی كه در اطرافتان وجود دارند، هیچ مورد استفاده ای ندارند. این مقاله تور جالبی است كه ارزش سفر كردن را دارد پس با ما همراه باشید.

من عاشق سادگی هستم
یك انسان به چه میزان فضا نیاز دارد كه بتواند در آن شاد زندگی كند؟ در عصر اخیر انتخاب های زیادی پیش روی ما قرار گرفته است و گاهی اتفاق می افتد كه باید تصمیم بگیریم از كدام سرویس بهداشتی استفاده كنیم، در كدام اتاق خواب بخوابیم، سر كدام میز شام بخوریم و انتخاب ها همینطور افزایش می یابند.
آیا در یك خانه به چیزی بیش از موارد زیر نیاز داریم؟

تخت
میز
صندلی
سرویس بهداشتی
حمام
آشپزخانه
محفظه نگهداری ملزومات ضروری

به راستی معنای به كاگیری این همه وسیله اضافی چیست؟ بد نیست بدانید خانه ای كه بر اساس اصول مینیمالسیت چیده می شود حس رضایت، آسایش، آزادی و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.


فواید دكوراسیون مینیمالیست
1- استرس كمتر شلوغی و درهم ریختگی یكی از دلایل ایجاد گیجی بصری است. هر چیزی كه جلوی روی ما قرار دارد و با چشمان خود آنرا مشاهده می كنیم، تا حدی تمركز ذهنی را برهم زده و حواس ما را به خودش مشغول می سازد. هر چقدر شلوغی و درهم ریختگی كمتر باشد، میزان استرس بصری نیز كاهش پیدا می كند. علاوه بر این یك خانه با دكوراسیون كمینه گرا تسكین دهنده و آرام بخش نیز هست.




2- جذابیت بیشتر تصاویری كه از خانه های معمولی دیده اید را با تصاویر خانه های مینیمالیست مقایسه كنید. خانه های كمینه گرا كه در آنها هیچ چیز جز یك دست مبل و یك وسیله دكوری وجود ندارد، خیلی بیشتر نظر ما را به خود جلب می كنند تا یك خانه پر از وسایل مختلف و متنوع. با بكارگیری دكوراسیون مینمالسیت خانه شما زیباتر و خوش آیند تر می شود.



3- سهولت در تمیزی تمیز كردن خانه ای كه پر از وسایل گوناگون، چند دست مبلمان متفاوت، و انواع فرش و موكت باشد به مراتب سخت است. هر چقدر تعدد وسایل اضافی كمتر باشد، بیشتر و سریعتر باید آنها را تمیز كنید. خودتان قضاوت كنید: تمیز كردن یك اتاق با 5 وسیله راحت تر است یا 50 وسیله؟! البته 50 وسیله شاید قدری اغراق آمیز باشد، اما هدف تنها توصیف تفاوت موجود میان این دو شیوه چیدمان بود.



یك خانه كمینه گرا چه شكلی است؟ این مسئله متفاوت و كاملاً سلیقه ای است؛ اما در این بخش خصوصیات اولیه یك دكوراسیون مینیمالیست را توضیح می دهیم:




مبلمان: یك اتاق با رعایت قواعد مینیمالیست تنها در حد نیاز مبلمان در خود جای می دهد. به عنوان مثال كافی است در نشیمن كه یك لاو ست، میز، تلویزیون، یك فرش، و چند لامپ تزئینی داشته باشید. اتاق خواب هم می تواند شامل یك تخت ساده، كمد، و كتابخانه باشد.


سطوح: كلیه سطوح صاف هستند و میزها، زمین، و سایر سطوح افقی كاملاً تمیز است واثری از شلوغی و درهم ریختگی نیست. میزها پر نشده اند از كاغذ های باطله، خودكار، و كتاب و اینجور چیزها و شاید فقط یك گلدان تزئینی روی آنها قرار گرفته شده باشد.


ظرافت: خانه ای كه فقط شامل آیتم های مورد نیاز اولیه باشد، شاید تا حدی خسته كننده به نظر برسد، بنابراین وسایل زینتی در دكوراسیون مینیمالیست از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. مثلاً می توانید روی میز نشمین یك گلدان با دو سه شاخه گل قرار دهید. روی میزهای اتاق های دیگر هم یك عكس خانوادگی قرار دهید و روی دیوارهای خالی یك اثر هنری نصب كنید.


برتری كیفیت بر كمیت مینمالیست ها به جای آنكه اسباب زیادی در خانه خود داشته باشند، چند آیتم محدود اما با كیفیت انتخاب می كنند. مطمئناً یك میز شیك و كمی گرانقیمت بهتر از چند میز تخته سه لایی پرس شده است.



چگونه دكوراسیون كیمنه گرا را در منزل خود به كار گیریم هیچ گونه قرارداد از پیش تعیین شده ای به این منظور وجود ندارد جز اینكه باید درك فلسفی خود را نسبت به چیدمان و دكوراسیون تغییر بدهید؛ اما نكاتی وجود دارند كه با كمك آنها می توانید اشل كلی مینیمالیست را وارد خانه خود كنید.



اتاق به اتاق – تغییر یكباره دكوراسیون كل خانه كار سختی است، مگر اینكه تازه به منزل جدید نقل مكان كرده باشید. در هر زمان روی یك اتاق تمركز نموده و آنرا به مركز انتشار آرامش تبدیل كنید، و بعد به اتاق دیگر بروید. در نهایت وقتی كارتان با فضای داخلی خانه تمام شد، روی محوطه خارجی كار كنید.


شروع كار با مبلمان – عموماً بزرگترین وسیله ای كه در هر اتاق وجود دارد مبلمان است. برای اینكه اتاق ساده به نظر برسد، همیشه می توانید مبلمان را ساده انتخاب كنید. هر چقدر تعدد مبلمان كمتر باشد بهتر است. ببینید كدام قسمت از مبلمان را می توانید بدون قربانی كردن راحتی و حس زندگی حذف كنید. همیشه در مبلمان به دنبال سادگی و در عین حال زیبایی باشید.


فقط ملزومات ضروری – زمانیكه به اتاق نگاه می كنید، از خودتان بپرسید آیا وجود این آیتم در این اتاق ضروری است؟ اگر می توانستید بدون آن وسیله هم زندگی كنید، از شر آن خلاص شوید. بعداً بجز موارد ضروری می توانید چند آیتم دكوراتیو هم به اتاق اضافه كنید.


پاكسازی كف و سطوح – بجز مبلمان، كف و سایر سطوح نیز می بایست پاكسازی شوند. هیچ چیز نباید بیهوده روی زمین باشد. وسایل اضافی را به مراكز خیریه ببخشید، دور بیندازید، در انباری نگه دارید، و یا بفروشید.


پاكسازی دیوارها – برخی از افراد تمایل زیادی به شلوغ كردن دیوارهای خانه شان دارند و هر چیزی كه به ذهنشان برسد را به دیوار خانه خود آویزان می كنند. در یك خانه با دكوراسیون مینیمالیست انجام این كار ایده خوبی به شمار نمی رود. كل دیوارها را پاكسازی كرده و تنها یك یا دو تابلو یا اثر نقاشی به آن وصل كنید.


محفظه های غیر قابل رویت – كلیه لوازم و سایل دیگر خود را در كمد، دراور، و كابینت ها جای دهید. در كتابخانه هم فقط كتاب و چند آیتم زینتی قرار بدهید. سعی كنید این محفظه ها را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید تا شاهد بهم ریختگی در داخل این فضاها نباشید.


پرده های ساده – بهتر است برای پوشاندن پنجره ها از پرده هایی بدون طرح و با رنگ های یكنواخت استفاده كنید. استفاده از والان و پرده هایی با آذین بندی زیاد فضا را شلوغ می كند و حس سادگی را از بین می برند.


انتخاب رنگ – بد نیست یك جهش رنگی در اتاق داشته باشید. از وسیله ای استفاده كنید كه رنگ آن كاملاً متفاوت و ضد رنگ های دیگر باشد. توجه داشته باشید كه به طور كلی همه رنگ ها باید ساده و در عین حال نافذ باشند و استرس بصری به چشم ها وارد نكنند. به این منظور رنگ های طبیعی موجود در طبیعت مانند: آبی، قهوه ای، برنز، و سبز مناسب هستند.


ریلكس تكیه دهید و لذت ببرید زمانیكه دكوراسیون یك اتاق را با تكنیك های مینیمالیست ساده كردید، یك دقیقه به خودتان وقت بدهید و همه جا را بررسی كنید. مطمئناً فضا نسبت به گذشته خیلی بیشتر صمیمی، مسالمت آمیز، امن، آرام، و رضایت بخش به نظر می رسد و این پاداش تلاش شماست. فقط یادتان باشد كه در حین كار برای كلیه وسایل خود جای مناسبی پیدا كنید و این مسئله شامل همه وسایل از جمله كلیدها، گلدان، قابلمه، كراوات، مسواك و... نیز می شود. از تمام چیزهایی كه دارید لذت ببرید؛ خود را از تعلق خاطر به وسایل اضافی رها كنید و از وحدت آیتم های محدودی كه دارید لذت ببرید و خوشحال باشید، چراكه شما یك مینیمالیست هستید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle

 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
به افزایش رنگ اهمیت دهید

به افزایش رنگ اهمیت دهید


رنگ به یك فضای بی رنگ روح و طراوت خاصی می‌دهد، با لوازم رنگارنگ نیازی به رنگ كردن دیوار‌ها و خرید وسایل جدید نیست.

رنگ به یك فضای بی رنگ روح و طراوت خاصی می‌دهد، با لوازم رنگارنگ نیازی به رنگ كردن دیوار‌ها و خرید وسایل جدید نیست.


مرحله 1: بی رنگ مثل كویر
رنگ قهوه ای روشن دیوار‌ها ، و لوازم سفید رنگ این آپارتمان را كمی بی روح می‌سازد. در این اتاق نشیمن ظاهر لوازم كرم رنگ است، صندلی‌ها زیبا، مبل تركیه ای بی دسته دو نفره دارای پارچه‌های درجه یك هستند اما باید به این پارچه‌ها طرح اضافه شود.


مرحله 1: استفاده از ساخت اصلی

این اتاق دارای یك ساخت مناسب است، گنجه ی باریك با چوب‌های محكم و یك كنار میزی چوبی طرحی زیبا است.


مرحله 1: لوازم ساده
اتاق نهار خوری دارای میز و صندلی‌هایی است كه محیطی گرم و صمیمی را ایجاد می‌كند. كف چوبی این اتاق بدون روكش است. پارچه‌های روی تشك‌های صنلی‌ها نرم وملایم است. در ساخت این محل آینه ی بزرگ با قاب چوبی و لوستر نیز به كار رفته است.


مرحله 1: افزایش طرح
در اتاق بی رنگ باید به یك طرح توجه نظر داشت. در این جا پارچه‌ها باید جنسی نرم داشته باشند و باید یك میز نیز در این طرح باشد.

مرحله 1: طراحی طبیعی

میزی كه از چوب كاج ساخته شده و بی رنگ است ممكن است در هنگام غذا خوردن از آن به عنوان یك قفسه استفاده شود.


مرحله 1 : اتاق خواب
رو‌انداز ، پرده‌های دارای طرح خط دار راه راه و این بالش‌ها محیط را ویران كننده كرده است،‌ در نتیجه باید یك پارچه عالی و اضافه كردن پرده كه خصوصیت خاصی به محیط می‌دهد تزیین شود.


مرحله ی 1: صندلی سبدی كنار تخت
برای درست كردن یك اتاق خواب یك صندلی سبدی در كنار اتاق كه با بالش تزیین شده باشد بسیار جالب است. در كنار این صندلی یك آباژور را بدنه ای سبدی دارد و كلاهكی كه از پارچه كتان درست شده است و سایه ی زیبایی در كنار تخت خواب می‌اندازد.


مرحله 2: ارتباط رنگ
با تاكید بر افزایش رنگ و تلاش‌اندك می‌شود این اتاق تازه به نظر برسد. این اتاق نشیمن حالا با رنگ‌های قرمز و نارنجی سرگرم كننده تر شده است. در زیر پا قالیچه ای با طرح جالب و رنگ قرمز و سفید كف پوشی جالب درست كرده است. پارچه كتان بالش‌ها و رو‌انداز قرمز رنگ ریش ریش بسیار جالب است.


مرحله 2: اضافه كردن رنگ با طبیعت

با گل‌ها به رنگ‌های اتاق اضافه كنید. گلدان شیشه ای بی رنگ با دكور ما تناسب خوبی دارد.


مرحله 2: اهمیت به یك میز رنگارنگ
یك میز مكعبی كه دارای رنگ نانجی لاكی است همراه با وسایل سفید رنگ قدیمی و هنر كاری چوبی جلوه ای زیبا دارد.


مرحله 2: تاكید بر بالش‌های رنگارنگ
با یك بالش می‌توانید به راحتی به یك صندلی رنگ دهید. بالش‌ها راه مهمی در اضافه كردن رنگ به یك محیط هستند، شما می‌توانید با تغییر فصل رنگ بالش‌ها را هم تغییر دهید.


مرحله 2: با فرش كردن شروع كنید
با ضافه كردن یك پارچه راه راه نخی سبز رنگ به سرعت می‌توانید به این اتاق نهار خوری رنگ دهید. آباژور‌های مشكی رنگ بلند كه روی زمین قرار دارند و یك پرده می‌توانید در بازتاب نور لوستر كمك زیادی كند.


مرحله 2: اهمیت به برگزیدن یك رنگ
اتاق خواب با یك رنگ نارنجی موج دار و گذاشتن بالش‌های مكعبی نارنجی و رواندازی كه دارای یك طرح مدرن است نمایی بسیار جالب پیدا می‌كند.


مرحله 3: تكمیل هدف
در اتاق نشیمن، سطح انرژی به وسیله ی رنگ‌های قرمز و نارنجی بالا می‌رود. اضافه شدن یك پارچه قرمز و سفید روی رومبلی سفید طرحی است كه سرگرم كنندگی اتاق را افزایش می‌دهد. اضافه شدن یك آباژور ایتالیایی و قاب عكس‌های نارنجی رنگ در تزیین این اتاق بی تاثیر نبوده است.


مرحله 3: اهمیت به رنگارنگ كردن
رنگ قرمز میز كنار مبل راحتی بی دسته دو نفره بسیار جالب است. لوازم این اتاق باید مثل یك جعبه رنگ باشد و باید تعداد رنگ‌ها بیشتر شود.


مرحله 3: اضافه كردن یك ویرانگر
یك ویرانگر نه تنها به صندلی رنگ می‌دهد بلكه برای داشتن شبی آرام نیز كمك می‌كند.


مرحله 3: اتاق نهار خوری سبز و خرم
در این اتاق نهار خوری سبز از رنگ‌های صورتی و سرخ نیز استفاده شده است. بالش‌هایی را روكش‌های سبز طرح دار، پرده سبز گیاه كاشته شده ی زیبا و پرده نقاشی سبز و صورتی جلوه ای زیبا به این اتاق داده است.


مرحله 3: اهمیت به میوه‌ها

در مقابل پنجره ویترینی وجود دارد كه با میوه‌هایی مثل لیمو ترش و پرتقال در ظرف‌های شیشه ای جلوه ای تازه به این میز داده است.


مرحله 3: تشدید رنگ‌ها
اضافه شدن كمی رنگ سبز لیمویی به نارجی نقشه ای جالب برای اتاق خواب است. تركیب بالش‌ها و طرح لحاف بسیار مؤثر است. تخته ی نارنجی رنگی كه بالای تخت خواب نصب شده است تناسب مناسبی بین رنگ‌ها در این اتاق ایجاد كرده.


مرحله 3: ایجاد یك جعبه رنگ
طرح پارچه نخی روی بالش كه شكوفه‌های زیبایی است روی یك صندلی سبدی بسیار جالب است. ایجاد یك جعبه رنگ در اتاق خواب بسیار آرامش بخش است.

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ www.seemorgh.com/lifestyle


 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
تزین منزل با رنگ بنفش !

تزین منزل با رنگ بنفش !


از رنگ بادمجانی عمیق به بنفش كمرنگ، بنفش رنگ‌های متنوع و مختلط دارد كه در بسیاری از اتاق‌های بزرگ كاربرد دارد. و آز آن رنگ برای دراماتیك كردن رنگ بندی در یك محل استفاده می‌شود.

* بنفش دلربا

رنگ بنفش باعث ایجاد احساس تجمل ، رفاه و گرمی می‌شود. این ویژگی‌های عالی برای یك اتاق ناهار خوری رسمی است. برای نگهداری اتاق از لحاظ نور و درخشش قاب پنجره‌ها با رنگ روغنی رنگ شده است. میز و صندلی‌های مجلل كه دارای رنگ قهوه ای مایل به زرد است احساس لوكس بودن را به ما می‌دهد و فرش یك رنگ اتاق را پوشانده.


* نور متوازن

رنگ دیوار به قدری غنی است كه آن را تقریبا قهوه ای نشان می‌دهد. در این قالب گیری‌ها آثار هنری و تفكیك رنگ وجود دارد، به صورتی كه هم قرمز است و هم ته رنگ آن از قرمز خارج است. ایلین گرفین یك طراح دكور است كه توصیه می‌كند برای ایجاد یك نور طبیعی در اتاق باید اشباع رنگ‌ها متعادل باشد.


* رنگ بنفش به عنوان یك رنگ بی طرف

ایلین گریفین، برای زمین اتاق به جای رنگ آلویی از رنگ بژ قهوه ای تیره استفاده می‌كند. او این اتاق نشیمن را با رنگ قرمز ، صورتی، بادمجانی و خاكی متحد كرده است.


* اهمیت به یك انتخاب درست

ایلین گریفین با رنگ‌های بنفش، سبز، فیروزه ای ، طلایی و نارنجی یك هنر جالبی نشان داده. این رنگ‌ها می‌تواند از نور به تاریكی در سایه ای از رنگ بنفش متغییر باشد. در این اتاق خواب دیوار‌ها بنفش كم رنگ، بالش‌ها سبز روشن، زرد كره ای و زرد آلویی است كه كاملا با هم دیگر در تضاد بسیار خوب هستند.


* اتاق خواب دنج

قرمز مایل به ارغوانی در ایجاد یك اتاق خواب دنج كمك زیادی می‌كند. این جا به نظر می‌رسد كه در وسایل این تخت خواب علاوه بر رنگ‌های مختلف به رنگ سفید هم توجه خاص شده است. قاب‌هایی كه در بالای تخت خواب است و به نظر می‌رسد هر كدام قسمت‌هایی از یك طرح كارخانه ای است كه در كنار هم بسیار جذاب اند و به ادامه رنگ‌های اتاق كمك زیادی می‌كند.


* دیوار‌های تاریك، اهمیت به روشنی

رنگ زرشكی عمیق دیوار‌ها رنگی مطلوب، در عین حال مجلل برای اتاق است. آلو رنگی است كه بیشتر قرمز و آبی را با هم تركیب می‌سازد، بنابراین هر رنگی كه این دو را در بر داشته باشد بسیار زیبا هستند و رنگ سبز بالش‌ها و رنگ طلایی پرده‌ها متمم رنگ دیوار است.


* رنگ شجاعانه دیوار

رنگ ارغوانی تیره دیوار‌ها همراه با وسایل روشن این اتاق خواب مثل رنگ سبز و نارنجی برای ملافه‌ها، همچنین صورتی گرم در كنار هم به خوبی قرار گرفته اند و از همان رنگ آلو الگو گرفته اند.


* كاملا مدرن

سیاه و سفید نقطه ی شروع ایده آل برای یك پالت رنگ ساده و دراماتیك است. بنفش یك حس فریبنده قابل لمس را به رنگ خنثی می‌افزاید. این رنگ برای ایجاد یك اتاق نهار خوری دنج و مدرن نه بیش از حد تیره است و نه نور بنفش ایجاد سایه كرده است. صندلی‌های بافته شده با مواد طبیعی گرمای خاصی به فضا می‌دهد.


* رنگ آرام دیوار دستشویی و حمام

الهام رنگ دیوار می‌تواند از هر كجا آمده باشد. در این حمام، پرده ی دوش از گل‌های بنفش رنگ الهام گرفته شده و دیوار هم بنفش كم رنگ است. سبد بافته شده در كنار وان یك سبك كلبه ای را به این حمام اضافه كرده.


* اهمیت به بالش‌ها

در این جا یك درس در مورد اهمیت به رنگ وجود دارد. كجای این عكس چشم شما را گرفته است؟ احتمالا درخشان ترین رنگ، رنگ بنفش بالش روی مبل‌های سفید است.


* تاكیدی هوشمندانه

تاكید بر رنگ آلوچه ای آسایش و زیبایی را گاه به گاه به این اتاق نشیمن می‌دهد. دیوار‌های سفید ، یك فرش كم رنگ و یك میز چوب پیك نیك در كنار رنگ آلوچه ای تركیبی جالب است. قرار دادن بالش‌ها به طرق مختلف راه هوشمندانه ای برای ایجاد علاقه به نیمكت چوبی است.


* اهمیت به دیوار

یك موضوع توصیف پذیر با اهمیت به دیوار ایجاد كنید. با كاشی‌های ارغوانی یك حمام مجلل را قابل لمس كنید. دست شویی سفید و براق و نزدیك به دیوار یك نقطه كانونی ایجاد می‌كند.


تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنگهای جوانی در دنياى دكوراتورهای برتر دنیا!

رنگهای جوانی در دنياى دكوراتورهای برتر دنیا!


براى اينكه احساس شادابى و جوانى كنيد پيشنهاد ما استفاده از جوانى بخش ترين رنگهاى دكوراتور هاى بزرگ دنياست . پس با ما همراه شويد .
بنجامین مور دکوراتور برجسته دنیا در این مطلب به شما توصیه هایی را در مورد رنگها ارائه می‌دهد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد


صورتی ها:

شاید شما هرگز فكر نمی كردید كه كه این رنگ اینقدر قوی ظاهر بشود اما می‌بینید كه بسیار چشم گیر است . اما سعی كنید تمام خانه را با این رنگ رنگ آمیزی نكنید – فقط یك دیوار كافی است. این رنگ تركیبی از رنگ كل صد تومانی (شقایق) و تمشك است. تن بسیار زیبای ان اصلا آنقدر شیرین نیست كه دل شما را بزند در عین حال بسیار شاد و جوان كننده است.

تشعشع طلوع خورشيد:

به خانم‌هایی نگاه كنید كه همزمان با افزایش سنشان موهایشان را بلوند و بلوندتر می‌كنند. این روشن كردن مو بی علت نیست زیرا تلالو این روشنی صورترا هم در بر می‌گیرد. این رنگ زرد بسیار گرم و گیرا با مخلوطی از اكر در ان بسیار فرح بخش است . واقعا هر كس به این فضا وارد شود لبخند خواهد زد چرا كه احساس شادابی اول صبح را تداعی می‌كند.


اتاق خوابی كنار دریای كارائیب:


فقط با رنگ امیزی اتاقتان با این رنگ آبی می‌توانید آرامش یك تعطیلات بیا ماندنی كنار دریای كارائیب را به خود القا كنید و بدون هیچ استرسی بخواب روید .



سبز بسیار شیك :

این رنگ سبز تازه و نو و با دكوراسیون‌های مدرن تطابق عجیبی دارد شاید بتوان گفت 50% یك دكور مدرن هماهنگ با این رنگ ، جذابیتش از رنگ سبزی است كه گفته شد .


رنگ بال فرشتگان :


این آبی بسیار شفاف به شما عمیقا احساس شادابی و تازگی می‌بخشد ، احساس مى كنيد بر بال فرشته اى سواريد .



اتاق نشیمنی با صورتی كشميری:


آیا شما تا به حال رنگ صورتی را بعد از جوانی تجربه كرده اید ؟ با این رنگ صورتی هنوز می‌توانید به همه بگوید جواند و شاداب و این احساس را در مهما نانتان هم زنده كنید .



قرمز پر انرژی:



قرمز همیشه رنگی پر انرژی و شاد است این قرمز تركیبی متعادل از نارنجی و قرمز و كمی ابی است و برای اتاق‌ها یی كه كاملا نور گیر و یا تیره است مناسب است



یك حمام با طراوت :


حس پاشیدن آب یك چشمه گورا و زلال روی صورتتان را دارید وقتی این رنگ را می‌بینید . این رنگ بسیار تازه و فیروزه مانند به شما احساس تازگی می‌بخشد.


نارنجی روشن:


یك اتاق نشیمن كلاسیك را می‌توان با این رنگ مدرن كرد.اما فقط یك دیوار را با این رنگ آغشته كنید .


رنگی براى دو سليقه:

اگر نمی توانید بین صورتی و بنفش رنگی را انتخاب كنید ما به شما رنگی مابین اینها پیشنهاد میدهیم .
یك آشپز خانه شاد :


این رنگ زرد بسیار پر انرژی هم برای آشپز خانه مناسب است و هم برای اتاق ناهار خوری شما و به هر دوی اینها انژی مضاعف می‌دهد و اشتها را تحریك می‌كند .


صورتی و صورتی و باز هم صورتی :



این اتاق عمیقا احساس یك دختر جوان با قلبی پر شور را تداعی می‌كند .
تهيه وترجمه:گروه سبك زندگى سيمرغ

 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
توصیه های چند دکوراتور برای دکور کردن منزل!

توصیه های چند دکوراتور برای دکور کردن منزل!


هر کدام از این ایده ها توسط طراحان داخلی نیویورک داده شده است. پس راه کارهایی که آنها در خانه های خودشان هم به کار بردند را امتحان کنید.
این راه کارهای هوشمندانه را به کار بگیرید تا نشیمنی زیبا خلق کنید.

ایده هایی برای بازسازی اتاق نشیمن
هر کدام از این ایده ها توسط طراحان داخلی نیویورک داده شده است. پس راه کارهایی که آنها در خانه های خودشان هم به کار بردند را امتحان کنید.

تکنیک: رنگ ها را خلاقانه به کار ببرید

رنگ های شاد می تواند هر فضایی را به محیطی شاد و پرطراوت تبدیل کند

با یک رنگ پررنگ شروع کنید


کارتر رنگ زرد روشن را برای کتابخانه اش به کار برد. رنگ زرد، هر اتاقی را به محیطی شاد تبدیل می کند. او می گوید: من این قسمت را انتخاب کردم سپس برای فضاهای دیگر رنگ ملایمتر به کار می برم.
از کاغذ دیواری و رنگ، به جا استفاده کنید. آنچه که کارتر انجام داد این بود که یک چهارگوش را روی دیوار رنگ کرد. و به جای اینکه چهار طرف آن را کاغذ دیواری کند، از کاغذ دیواری برای چرخ های صندلی ها استفاده کرد.



یک فضای زیبا ایجاد کنید


پارچه ای را دور تخته ای می پیچیم و آن را زیر شیشه میز قرار می دهیم.



تکنیک: رنگ آمیزی پلت نقاشی





از رنگهای خاکی استفاده کنید


برای اینکه یک منظره ای با رنگهای ترکیبی ایجاد کنید، از رنگ های قهوه ای روشن مایل به زرد، مشکی، کرم و سفید استفاده کنید. اسکلاروف رنگ خاکستری ، سفید پرز دار به عنوان فرش، قهوه ای روشن برای مبل ، میز 6 ضلعی مشکی، آباژور سفید برای روی میز، و گلدان شطرنجی سیاه و سفید انتخاب کرده است. او همچنین چند عکس سیاه و سفید را روی دیوار نصب کرده و 12 خانه را در سمت چپ دیوار ایجاد کرده است.



یک قطعه رنگی را در قسمت مرکزی اتاق نمایان کنید

برای اینکه فضا چشمگیرتر نشان داده شود، اسکلاروف نشیمن را با قطعه رنگ های ترکیبی و نقاشی اکریلیک جذابتر کرده است.


فضا را با اشیاء شاد و پرطراوت تزئین کنید

اسکلاروف رنگهای اصلی را با رنگ زرد روشن کوسن های مبل، لامپ سرامیکی زرد ملایم، و چارچوب قرمز رنگ میز که از چوب اقاقیا ساخته شده است ترکیب کرده است.


تقارن را در ذهنتان بسپارید اما بیش از اندازه از آن استفاده نکنید

اگرچه میزهای اطراف مبل، صندلی ها و آباژورها کاملا متوازن ست شده بودند اما اسکلاروف یک لامپ از جنس نیکل را به سقف آویزان کرده زیرا او می گوید: تقارن فوق العاده است . این فضا بسیار منظم به نظر می رسد.


تکنیک: سیاه و سفید را با هم به کار ببرید

اگر شما بدانید که چگونه این دو رنگ را با هم به کار ببرید، ترکیب این دو رنگ به طور باور نکردنی زیبا و کلاسیک است.



طرح های گرافیکی را انتخاب کنید

ناتان می گوید: برای اینکه در دکوراسیون با رنگهای سفید و سیاه موفق شوید، نیاز است که با کمک مقیاس و اندازه عمق یک جسم را نشان دهید. در اینجا شکل های سه گوش روی دودکش اجاق(شومینه)، را مشاهده می کنیم که به خاطر اینکه تا سقف امتداد پیدا کرده اتاق را بلندتر نشان می دهد. بالش بزرگی که روی زمین افتاده است هم در طراحی اتاق موثر است.


از یک رنگی که متضاد سیاه و سفید است استفاده کنید

بودن یک رنگ متضاد برای جلوه دادن به رنگهای سیاه و سفید از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از به وجود آمدن خستگی جلوگیری می کند. در اینجا، نقطه مرکزی اتاق شومینه یا اجاق است که ساده می باشد بنابراین ناتان و کارول آن را با موزائیک های سرامیکی طلایی رنگ تزئین کرده اند. طراحان دو میز کوچک انتخاب کرده اند تا توجه بیشتری به شومینه جلب شود.


فضایی گرم و صمیمی و مدرن ایجاد کنیم


سیاه و سفید به تنهایی جالب نیست بنابراین می توانیم فضا را آماده پذیرایی کنیم. طراحان این کار را با فرش کردن اتاق با قالیچه پوستی انجام دادند. کاشی های سرامیکی طلایی رنگ با کف پوشی از جنس بلوط در تضاد است درحالی که خطوط تیز میز شیشه ای با قالیچه پوستی هم در تضاد است. استفاده از عناصر طبیعی در محیط به طراحی یک محیط اماده پذیرایی و گرم و صمیمی کمک می کند.
طراحان از شکوفه های سفید، شاخه های گل، ساقه درخت خرما و چمن استفاده کردند. هر دوی صندلی ها با پوست حیوان پوشانده شده است. بالشی که روی زمین است نشاندهنده این است که از مهمانان دعوت می کند تا بنشینند و لحظه ای استراحت کنند. آباژور مشکی که بین دو صندلی قرار گرفته نیز یک محیط صمیمی و خودمانی ایجاد کرده است.



تکنیک: با دکوراسیونی که خلق می کنید محیط شاد، و دور از هرگونه استرسی را ایجاد کنید.


از رنگ های هم خانواده استفاده کنید
از سایه روشن یک رنگ برای ایجاد محیطی شاد و منظره ای زیبا استفاده کنید. همینوی می گوید: من به مشتری هایم می گویم: رنگ هایی که دراتاق هایتان به کار می برید را زیاد با هم ست نکنید. وقتی همه چیز مثل هم باشد، فضا را بی حس و بی روح می کند. در اینجا طراحان از رنگ آبی در فرش، روی دیوار، و ... به کار بردند.


دیوار را با روشهای غیرمنتظره تزئین کنید

همینوی و کلمبو با استفاده از چند قاب یک کار اختراعی انجام دادند. کلمبو می گوید: ما دیوار را تفکیک کردیم زیرا دیوار بسیار بزرگ و ساده بود. آنها دورتا دور دیوار را با فاصله، یک چارچوب آبی رنگ ایجاد کردند و داخل آن را با چهار قاب نقاشی زیبا و گرافیکی تزئین کردند.

از اسپری های رنگ استفاده کنید
شما می توانید هر وسیله ای از قاب عکس گرفته تا صندلی های کهنه را با یک اسپری رنگ نو کنید. طراحان یک آباژور گچ کاری شده که رنگ کدر و ماتی داشت تهیه کردند. سپس با اسپری نقره ای آن را رنگ کردند. آنها همچنین تنه درخت را هم با اسپری رنگ کردند و از آن به عنوان میز آباژور استفاده کردند.


تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
 

elahe84

عضو جدید
استفاده از طرح طبيعي چوب در طراحي لوازم زندگي

استفاده از طرح طبيعي چوب در طراحي لوازم زندگي





















هر تكه چوب بافت ، شكل ، وداستان مخصوص به خود را دارد و استفاده از چوب با بافت طبيعي در محيط زندگي فضاي ملموسي ايجاد ميكند .
تصاويري از استوديو ilan dei كه با استفاده از چوب هاي دور ريز درخت ماموت و تلفيق آنها با عناصر صنعتي تركيب زيبايي بوجود آورده :










 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فنجون

عضو جدید
خلق یک فضای مجازی به عنوان دکور

خلق یک فضای مجازی به عنوان دکور

یکی از شیوههای دیوارنگاری در روم باستان، شامل نقاشیهایی بود که به فضای اتاق میافزودند. این شیوه به نام "دیوارنگاری فضادار" در چندین اسلوب مختلف و با هدف القای پیوستگی میان فضای درون اتاق با خارج از آن اجرا میشد. ایجاد توهم بُعد، به عنوان دغدغهای همیشگی، در ذهن معماران داخلی از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و هست. خصوصا هنگامی که به عنوان راه حلی مناسب برای بزرگ جلوه دادن یک فضای کوچک مورد استفاده قرار گیرد.


امروزهایجاد یک فضای مجازی که در برخی موارد با غافلگیرکردن بیننده نیز همراهاست، شیوه‌های مدرن خود را پیدا کرده؛ برچسبهای دیواری به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون مدرن در میان طراحان، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این محصول عضوی متفاوت از خانواده کاغذدیواری است که با مادهای به نام وینیل ساخته میشود. از این جهت به راحتی میتوان آن را روی دیوار چسباند و در صورت تمایل بدون بجای ماندن هرگونه اثر و آسیب‏دیدگی دیوار، از شر آن خلاص شد!
برچسبهای دیواری تنوع زیادی دارند؛ شاید مشکل بتوان نوع باکیفیت و شیک آن را پیدا کرد؛ ولی در عوض با بکاربردن آن می‏توانید محیط آشپزخانه، نشیمن،حمام و یا اتاق خواب خود را به فضایی کاملا جدید و جالب توجه نسبت به گذشته تبدیل کنید.

آشپزخانه یکی از مکانها مورد علاقه ماست. برچسبهای زیادی برای این بخش از خانه وجود دارد که چشم انداز بی نظیری خلق خواهند کرد؛شامل اشکال و تصاویری چون لیوان، بشقاب، کاسه، قفسه فنجانها و ... که در رنگهای مختلفی مثل سیاه، قرمز، سبز و... موجود است.

سعی کنید برچسبی را برگزینید که در عین سادگی و شیک بودن، با رنگ و روحیه حاکم بر آشپزخانه شما هماهنگ باشد. شاید بخواهید از آنها در فضای بین کابینت ها، روی کانتر، بالای اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی استفاده کنید. اما جلوهاصلی بعضی برچسبها فقط با چسباندن آنها در نقاط خاصی از دیوار نمایان می شود. مانند این برچسب سقفی که می تواند تصویر بسیا جالبی از مفهوم "سایه" را در هر اتاقی بیافریند.



فقط باید آن را کاملا در امتداد سیم لامپ نصب کنید تا توهمی از سایه یک لوستر تجملی و گرانبها ایجاد شود. برای برخی، این تصویر ممکن است هولناک بهنظر برسد؛ در حالی که بعضی دیگر از آن به عنوان یک شوخی برای تحت تاثیر گذاشتن دوستانشان استفاده می‏کنند!
نمونه‌های دیگری از خلق فضای مجازی توسط برچسبها را ببینید:




 

mirror_life2006

عضو جدید
طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی چیست ؟


طراحی داخلی چیست ؟
طراحی داخلی (Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است.
بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است.
فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.
طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست. طراحی داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد.
اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.
از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد. از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.
طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.
طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد. از این­رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.
اگرچه طراحی داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می­شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می­گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می­باشد، شناخت الفبای طراحی داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه­دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت. از این­رو بنا داریم طی یادداشت­هایی به مباحث مختلف طراحی داخلی بپردازیم و با بهره­گیری از اصول طراحی تجسمی و سواد بصری و نیز با استناد به نمونه­های موفق طراحی داخلی خانه در سطح جهان، دانش و آگاهی افراد خانواده را در این خصوص افزایش دهیم. در این یادداشت­ها سعی خواهیم نمود با ذکر نکات کلیدی و کاربردی در مورد کیفیت فضاهای داخلی خانه، شما را نسبت به محیط و فضای اطرافتان و عناصر موجود در آن حساس­تر کنیم و توانایی­های علمی و کاربردی شما را در زیباسازی محیط خانه و بهبود کیفیت فضاهای آن افزایش دهیم
مباحث زیاده بستگیم داره به استقباله شما عزیزان من واقعن میخام به عنوان یک معمار اطلاعاته ارزندهای به شما دوستانه عزیز برسونم.......
 

فنجون

عضو جدید
ایرانی! ایرانی طراحی کن!

ایرانی! ایرانی طراحی کن!

در خانه‌های سنتی ایران، شاهنشین، اتاقی با ارتفاع نسبتا بلند (معمولا دوبرابر دیگر اتاق‌های خانه) بود که بزرگتر و با اهمیت‌تر ساخته می‌شد. در دو طرف این اتاق، دو اتاق گوشواره با دو منظور ایجاد می‌شد؛ یکی اینکه از رانش گنبد جلوگیری کنند و دیگر اینکه اگر تعداد میهمانها در اتاق شاهنشین زیاد شد، برای پذیرایی بهتر، تیغه ها یا سردریها را باز کنند تا اتاق به سالنی بزرگ تبدیل شود.
خانه‌ها هر قدر بزرگ یا کوچک، یک اتاق مهمان‌خانه داشت که در ایام مسافرت می‌شد اتاق مهمان.
حالا خانه‌ها کوچک‌تر شده و خلق‌ها تنگ‌تر و مهمان‌ها کمتر!
خانه سنتی یک فضای واحد داشت که مثل صحنه تئاتر تغییر نقش میداد. زمانی غذاخوری و زمانی در آن از مهمان پذیرایی میشد و سپس به محل خواب تبدیل میشد. اما خانه ایرانی امروزی، بخشبندیهایی نزدیک به خانه‌های اروپایی دارد.
مبلهای بزرگ و پهناوری که هرکدام به فرهنگ خاصی تعلق دارند و در آن فرهنگ کاربرد خاصی یافته اند، بخش قابل توجهی از این متراژهای کوچک و گرانبها را به بهانه میهمان (که ماه تا سال نمی آید!) در تصرف خود درآورده اند؛ تا آنجا که جای زیادی برای نشستن و بازی بچه ها نمانده است.
فضای اندک باقیمانده در سالن نیز به تصرف سفرهای چوبین و دراز درآمده که آن هم در انتظار میهمان در بسیاری از موارد کفن پوش است. می‌شد میانه سالن خالی باشد تا بچه ها بازی کنند یا اهالی خانه در فضایی بازتر بنشینند.حالا از سالن چه باقی مانده؟
زندگی روزمره ما، سفره ما، رختخواب و حتی دستشویی ما نیز میان تنگنای سنت و مدرنیته دست و پا می زنند.
اهمیتی را که ایرانیان به جایگاه میهمان و حفظ آبروی خود در برابر مهمان می دهند به صورتهای مختلف میتوان دید. مثلا اختصاص دادن یک اتاق صرفا برای پذیرائی از مهمان، برداشتن روکش از روی مبلها و کاناپه تنها برای وقتی مهمان به خانه میآید.میوه خوب برای مهمان،بهترین اتاق بزای مهمان،غذای خوب برای مهمان و.... :wallbash: :wallbash: :wallbash:

اصلاً فلسفه وجودی تختواب چیست ؟نگاه کنید! شما اگر رختخواب را شب پهن کنید بعد روز بالش و پتو را در کمد یا گوشه اطاق بگذارید عملاً کلی در فضا صرفهجویی کردهاید. پس اصلا برای چی تختواب خریده‏اید، وقتی می توانید در روز در فواصلی که احتیاج به رختخواب نیست آنها را جمع کرده سپس بلافاصله در وقت نیاز پهن کنید؟
متوجه فرق واژه های رختخواب و تختخواب که شدید؟ تختواب دو جا به درد می خورد: یکی اینکه زیرزمین نداشته باشید! چون زمینی که لوله کشی فاضلاب ندارد، نم دار و مرطوب است. شما هم زیر زمین دارید هم در طبقه چندم زندگی می کنید پس مشکل نم کشیدن و رطوبت را اصلا ندارید. دوم اینکه جانور و حشرات در خواب سراغ انسان بیایند! که بازهم شما در طبقه چندم ساختمان مشکل سوسک و حشرات موذی ندارید که شب سر وقت شما بیایند. پس شما اصلا به تختخواب احتیاجی ندارید! رختخواب پهن کنید، وقتی نمیخوابید سریع جمع کنید گوشه اطاق و از فضای باقی مانده استفاده کنید. والاّ بلاّ تختخواب لازم ندارید! :w00:
پس تکلیف مهمان و اتاق پذیرایی که سالی چند بار استفاده می شود ولی سی درصد خانه را می گیرد چه می شود؟
متاسفانه بیشتر طراحان داخلی ما، به جای پرداختن به فرهنگ ایرانی، به تقلیدی كوركورانه پرداختند كه حتی نتوانستند این تقلید را هم به طور كامل در چیدمان فضا به اجرا درآورند.!اكنون كاریكاتوری از معماری غرب در خانه‏هایمان به چشم می‏خورد كه هیچ سنخیتی با معماری اصیل ایرانی ندارد...
 

pooran.mehr

عضو جدید
کاربر ممتاز
می دونم خیلی مبتکرانه نیست ولی بالاخره دیگه

2-می دونم خیلی مبتکرانه نیست ولی بالاخره دیگه

3-می دونم خیلی مبتکرانه نیست ولی بالاخره دیگه
 

پیوست ها

  • Seven (195).jpg
    Seven (195).jpg
    60.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Seven (162).jpg
    Seven (162).jpg
    44.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Seven (135).jpg
    Seven (135).jpg
    41.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Seven (134).jpg
    Seven (134).jpg
    51.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Seven (84).jpg
    Seven (84).jpg
    53.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Seven (52).jpg
    Seven (52).jpg
    55 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فنجون

عضو جدید
نیم نگاهی به طراحان مطرح جهان

نیم نگاهی به طراحان مطرح جهان

نیم نگاهی به طراحان مطرح جهان


قرن بیستم، دوره‏ای بود که طراحان مشهور، از سوی مردم به رسمیت شناخته شدند. درحقیقت، حرفه طراحی داخلی، در اواخر قرن شروع به پیشرفت کرد. تا قبل از آن طراحی داخلی تقریبا یک صنعت/هنر ناشناخته بود؛ هرچند امروزه نمی‏توان انکار کرد که دنیای طراحی داخلی نیز به زرق و برق دنیای مُد است. به هر حال افراد خلاق و متهور بسیاری وجود دارند که به عنوان طراحان داخلی حرفه‏ای و با‏نفوذ، شناخته شده‏اند. به طوریکه تعدادی از آنها فقط برای رده ثروتمند و نخبه مشتری‏ها طراحی می‏کنند.
شماری از طراحان داخلی مشهور، در بخش‏های متفاوتی از این کره خاکی، بوسیله سبک بی‏نظیرشان خود را ممتاز کرده‏اند. یکی از این طراحان، نینا کمپبل است.





وقتی نینا دوازده ساله بود، بعضی شب‏ها،مبلمان را بعد از خوردن شام جابه‏جا می‏کرد. این عادت غیر قابل کنترل، شاید در استعداد وی، در آراستن و تزئین، سهیم بود. تخصص نینا در زمینه طراحی داخلی، زمانی متجلی شد که برای جان فوولر کار می کرد - نامی مربوط به شرکت مشهور طراحی کاغذدیواری و پارچه: "کله فکس و فوولر". سبک نینا، بعلاوه‏ی درک او از بافت و رنگ، به پیش برد او در تخصصش به چند پله جلوتر، کمک کرد. اخیرا، نینا یکی از بهترین طراحان داخلی جهان است و حیطه کاری او شامل پارچه، تزئینات، کاغذدیواری و همچنین زمینه‏های دیگر مثل مبلمان، دستمال سفره و بسته بندی هدایا است.






مارو لیپارینی ایتالیایی، یکی دیگر از طراحان داخلی برجسته است. او احتمالا بیشتر، به خاطر سبک "کمینه گرایی"اش معروف شده است.





استفاده او از رنگ‏های جسورانه و ایده‏های بصری نو، فضاهای هنرمندانه‏ای را به نمایش می‏گذارد. وی همچنین چند ارائه ستودنی در هنر طراحی صنعتی داشته است و در توسعه محصولات برای شرکت‏های مشهور ژاپنی و اروپایی نقش مهمی ایفا کرده؛ تحسین برانگیز آنکه، او جوایز بین المللی مربوط به تخصص خود، از جمله دو پونت آوارد کلن و یانگ اند دیزاینر میلانو را برده است.











دیگر طراح خوشنام، راشل اشول _ موسس سبک شابی شیک_ و همچنین میزبان برنامه تلویزیونی، با همین نام است."شابی شیک" اصطلاحی است که گرایشهای تزئینی اشول را منعکس می کند. این سبک شامل تدارک دیدن خانه با هر چیزی، از مبلمان عتیقه گرفته تا میز، کاناپه، قالی و چراقهای جدید است.





او به حس دنج بودن خانه و همچنین بکاربردن گل‏ها اهمیت می‏دهد. اشول در بیشتر موارد، دست به ترکیبی از رنگ کرم، سفید، صورتی روشن، سبز کف دریایی و آبی می‏زند. چندین چهره مشهور، از استعدادهای استثنایی طراحی اشول سود می‏بردند، از جمله جنیفر لوپز، مادونا، آنتونی هاپکینز و جولیا رابرتز که از ستاره‏های طرفدار او هستند.






یک نام درخشان از خاورمیانه، که دنیای طراحی داخلی را زینت بخشیده است و نیازهای ثروتمندان و مشهوران را برآورده کرده است، رن آراد اسرائیلی تبار است.





وی در سال 1980 به عنوان یک سازنده خودآموخته و طراح مبلمان پیکره‏نما، محبوبیت پیدا کرد. او موسس هنرکده رن آراد در شهر کومو، درایتالیا است و آثارش در بسیاری از نشریه‏های طراحی و معماری سراسر جهان به چشم می‏خورد. او همچنین در شماری از گالری ها و موزه‏های مهم، نمایشگاه داشته است.






نوشته شده توسط : اینیس دسبرو
 

فنجون

عضو جدید
برترین سایتهای طراحی داخلی

برترین سایتهای طراحی داخلی

سلام دوستان من!:heart:
اگه مثل من غیر حرفه‏ای باشین، واسه پیدا کردن مطالب مورد نظرتون توی اینترنت، عباراتی این‏چنینی رو سرچ خواهید کرد: « طراحی داخلی»، «دکوراسیون» و... جز این‏ها. سایتهای زیادی رو هم ممکنه از این طریق پیدا کنید؛ ولی من این راهو رفتم :confused: و از بین اون همه عنوان گیج کننده، شماری از پرطرفدارترین این سایتها رو براتون گلچین کردم. حداقل فایده‏ای که داره اینه که می‏دونین کجا، باید دنبال چی بگردین! گرچه دیدنشون از سر تفنن هم خالی از لطف نخواهد بود:


www.ain'tnodisco.com

این سایت از آژانس‏های سرتاسر دنیا دعوت می کنه که حریم داخلی خودشون رو به نمایش بذارن.
بعضی آژانسها، هزینه گزافی، از درآمدی که به سختی کسب می‏کنن رو خرج تبدیل کردن فضاهای مُرده‏ی تجاری به سنگرهای خلاقیت می‏کنن! با این امید که چنین فضایی معرف وسعت و عمق اجرایی خدماتشون باشه.
فضاهای داخلی که این سایت نشون می‏ده، از مشهورترین تا گمنام‏ترین آژانسهای دنیا رو در برمی‏گیره. اما چیزی که همه اونا درش مشترکن، اینه که محیطی سرشار از خلاقیت، زیبایی طبیعی، سرگرمی و نشاط رو ارائه می‏دن.



www.wallpaper.com

مطالب این مجله گران بها، با همون زیبایی، به صفحات وب تبدیل شده. با این تفاوت که قالب اینترنتی، یه مشارکت رسانه‏ای غنی رو ممکن می‏کنه..




www.dezeen.com

ماموریت این سایت، ساده‏اس: دادن اخبار پروژه‏های بزرگ شما، قبل از هرکس دیگری!
این سایت در پایان نوامبر 2006 شروع به کار و به سرعت رشد کرد تا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و متنفذترین وبلاگ‏های طراحی و معماری در اینترنت شد. امروزه هر ماه بالغ‏بر یک میلیون بازدیدکننده منحصربه فرد داره و این تردد، به سرعت رو به رشد هستش...




www.apartmenttheraphy.com

محیطی بسیار صمیمی و دوست داشتنی که توسط متصل کردن افراد به ایده‏ها، منابع و انجمنای آنلاین پرقدرت به اونا کمک میکنه تا خونه‏هاشونو زیبا، منظم و سالم بسازن.
این سایت بر این باوره که یه خونه آروم، سالم و زیبا، اصلی ضروری برای خوشنودی و موفقیت افراد هست، و دیگه اینکه ایجاد چنین خونه‏ای به پول یا فضای زیادی نیاز نداره!. بلکه نیازمند، اتصال به منابع، گرفتن الهام و داشتن محرک برای انجام بعضی کارهای مربوط به اونه و می‏شه عناصر اصلی طراحی خوب رو یادگرفت و به تمام اونا دسترسی پیدا کرد.




www.getdecorating.com

هدف، عرضه بهترین طرحها و ایده‏های دکوراتیو، از زیباترین خونه‏ها تو امریکای شمالیه. بطوریکه می‏تونید جزئیات رو با دقت ببنید و مناسب ترین‏ها، با توجه به سلیقه شخصی تون رو انتخاب کنید. همراه با ایده‏های ویژه‏ای که تو ساخت خونه دلخواهتون، به شما کمک خواهند کرد.




www.interiordesign.net

مجله‏ای برای بازار حرفه‏ای طراحی داخلی که ماهیانه منتشر می‏شه؛ ( البته به جز آوریل(برای راهنمای خریداران)، می(برای چکیده بازار بهاره) و اکتبر(برای چکیده بازار پائیزه) که دو هفته یکبار منتشر می‏شه). این سایت در واقع، مقالات هر نشریه‏ای در این زمینه رو ارائه می‏ده و یه منبع بی‏نظیر، برای خوانندگان تشنه‏ی اطلاعات دست اول بازاره.




www.architonic.com

این سایت برای مراجعه مستقیم کاربران به کیفیت محصولات معماری و طراحی داخلیه. مهندسین معمار این سایت، در سراسر دنیا جستجو میکنن تا مبلمان، مبلمان اداری، وسایل روشنایی، آشپزخانه و غیره رو از بهترین طراحان، معرفی کنن. مواد و مصالح نو و طرح‏های منتخب رو تو این محیط پیدا خواهید کرد.




www.mydeco.com

جایی که توی اون میتونید هر آنچه لازم دارید- از باکلاس‏ترین فروشگاها گرفته تا خرده فروشیها- متناسب با بودجه‏تون پیدا کرده و اونا رو قبل از اینکه بخرید امتحان کنین(!)، با متخصصان طراحی مشورت کرده و ابزارهای سه بعدی رو برای طرح ریزی خونه‏ی دلخواهتون در اختیار داشته باشید.


موفق باشید:)
 

فنجون

عضو جدید
پنج خطای رایج دکوراسیون

پنج خطای رایج دکوراسیون

پنج خطای رایج دکوراسیون



برای هر یک از شما حداقل یکبار پیش آمده که اتاقی را بچینید. ممکن است زحمت زیادی بکشید و کلی عرق بریزید (گذشته از پولی که خرج می کنید) ، تا بهترین ترکیب رنگی، شیک‏ترین مبلمان و یا زیباترین پرده ها را فراهم کنید. با این حال فقدان چیز خاصی شما را آزار می دهد. علت می‏تواند یکی از خطاهای رایج در دکوراسیون باشد. اما نا امید نشوید! برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.
در ادامه به شماری از این اشتباهات و راه حلهای مناسب در رابطه با آنها اشاره می‏کنم.



1. نورپردازی بد
شاید بلوف باشد اگر بگوییم، در صورت بی‏توجهی به مقوله نورپردازی، تمام نقشه‏هایی که برای ترکیب رنگها، نوع مبلمان و اثاثیه کشیده‏اید، ارزشی ندارد؛ زیرا نمی‏توانید با نورپردازی درست، به ارزش طراحی خود بیفزایید.

راه حل چیست؟
اول از همه مطمئن شوید که منبع نور رایگان شما (خورشید) به فضای داخل راه دارد. پرده‏ای که شیک بودن و کارایی را یکجا داشته باشد، کلید حل مسئله است. یک آفتابگیر یا هر چیز دیگری که به شما اجازه کنترل نور ورودی را بدهد، نیز موثر خواهد بود. پرده‏های حریر یا نوعی که بتوان پره‏های آنها را به صورت عمودی یا افقی تنظیم کرد، یک راه حل دیگر است. پرده‏های کرکره‏ای علاوه بر دادن ظاهری کلاسیک، برای کنترل نور، بسیار مناسب اند.
دیگر اینکه سعی نکنید اتاق را به تنها یک منبع نوری محدود کنید. از آباژورهای زمینی و رومیزی، حتی هنگامی که منبع نور سقفی وجود دارد، استفاده کنید. این کار نه تنها منابع بیشتری برای روشنایی موضعی فضا به شما میدهد، بلکه امکان تغییرات اساسی در روحیه کلی اتاق را نیز فراهم می‏آورد. می‏توانید با شماری از وسایل روشنایی مختلف در یک اتاق، چشم اندازهای متفاوتی ایجاد کنید.


2. تزئینات بیجا
بسیاری از افراد سعی می‏کنند، با نصب تابلوهای هنری بالای سر مبلمانشان، نوعی تعادل در فضا ایجاد کنند. هرچند که به جای تعادل، این حس بوجود می‏آید که اسباب و اثاثیه در فضا شناور‏اند! در واقع به جای نظم، نوعی بهم ریختگی بوجود می‏آید.

راه حل چیست؟
تزئین یک دیوار باید در ارتباط با مبلمان و سایر اثاثیه پیرامون آن صورت گیرد. بعضی طراحان پیشنهاد می‏کنند که فاصله تابلوها و آثار هنری، از کف زمین بین 66 تا 72 اینچ باشد. البته استثناءهایی در مورد تابلوهای بزرگتر وجود دارد. اما این، قاعده کلی خوبی است که به شما کمک می‏کند تا تزئینات دیوارهایتان را از خطر شناور بودن نجات دهید!


3. همه چیز باید با هم جور باشد!
با اینکه به کار بردن مبلمان و رنگهای کاملا متضاد با هم را، در یکجا توصیه نمی‏کنیم، اما جور کردن بیش از حد هم می‏تواند برای طراحی، به منزله یک کابوس باشد!
وقتی همه چیز دقیقا با هم جور باشد، چشم بیننده دیگر به طور ویژه به سوی چیزی کشیده نمی شود؛ که این باعث کسل‏کننده شدن فضا می شود. به دلیل یکنواختی زیاد، اگر کوچکترین چیزی سر جای خود نباشد، آشفتگی، بسیار زودتر احساس می‏گردد.

راه حل چیست؟
از هماهنگی دوتایی اجسام بپرهیزید (هماهنگ کنید ولی نه دوتا دوتا). هنگام انتخاب اثاثیه، مبلمان و رنگ‏ها مواردی را برگزینید که با هم هماهنگ باشند، نه تکرار یکدیگر. اگر مبلمانتان را بیش از حد با هم مچ کرده‏اید و امکان تعویض یا تغییر ندارید، نگران نباشید! با انتخاب رنگهای متفاوت برای دیوارها این یکنواختی را تعدیل کنید.


4. ترجیح دادن کمیت بر کیفیت
این، یکی از رایجترین خطاهای دکوراسیون است که اغلب نتیجه ترجیح دادن «آراستگی» بر «کارایی» است. این روش، که با پرداختن بیش از حد به لوازم تزئینی کوچک همراه است، بر علیه ایجاد ظاهری یکپارچه در اتاق شما کار می‏کند. استفاده مفرط از این لوازم، ظاهری شلوغ، تنگ، محدود و از هم گسیخته ایجاد می‏کند.

راه حل چیست؟
اگر از چیزی خوشتان می‏آید، ولی نمی‏توانید از عهده خریدنش برآیید، اجناس ارزان‏تر را ترجیح ندهید. منتطر شوید و پول جمع کنید. دکور خانه‏تان بابت این کار از شما ممنون خواهد شد!
فرض کنید مجموعه‏ای از اشیاء کوچک تزئینی دارید که آنها را می‏پرستید و واقعا شما را اسیر خود کرده‏اند؛ اما باز هم کیفیت و کمیت را به خاطر آورید! اشیاء و لوازم مورد علاقه‏تان را جمع کرده و به دسته‏های کوچکتر تقسیم نمایید و فراموش نکنید که مجبور نیستید همه را در آن واحد در تزئین خانه‏تان بکار برید. هر دسته را در مدت زمان خاصی به نمایش بگذارید. اینگونه می توانید روش‏های فراوانی برای تازه کردن دکور خانه تان طی فصول مختلف سال داشته باشید.


5. می خواهم فقط این کار انجام شود!
طراحی دکوراسیون، وقت، کاوش و تحقیقات زیادی می‏برد. اما افراد، اغلب خیلی زود تصمیم می‏گیرند، بدون اینکه امکانات و روشهای متفاوت را امتحان کنند. عجله در انتخاب رنگ دیوار یکی از همین اشتباهات است. زیرا در اغلب موارد، این رنگها در نور طبیعی، متفاوت به نظر می‏رسند یا در حالتی بدتر، با روحیات شخصی شما همخوانی ندارند.

راه حل چیست؟
بیازمائید، بکاوید و تحقیق کنید. سپس به درون خود مراجعه کنید!
مجلات طراحی منزل، منابع مهمی برای شروع تحقیقات شماست. چرا که در آنجا می توانید تصمیم بگیرید چه چشم اندازی مناسب خانه شماست. همچنین ابزارهای آنلاین زیادی در دنیای مجازی وجود دارند که می‏توانند سبکهای مختلف دکوراسیون را با روحیات شخصی شما مطابقت دهند.
این آخرین اشتباه، مرا به یاد مهمترین چیزی می‏اندازد که باید درباره دکوراسیون خانه‏تان به خاطر بسپارید: به قضاوت خود ایمان داشته باشید.
با این که موضوعات تخصصی مطرح شده، قواعد معتبری هستند، هنگام طراحی دکور منزلتان، ثابت و غیر قابل تغییر نخواهند بود و ممکن است برای همه یکسان کار نکنند. اما هنگامی که آنها را به عنوان یک راهنمایی به کار ببرید، و در منابع متفاوتی مورد تحقیق قرار دهید، مطمئن باشید که ظاهر مورد نظرتان را پیدا می کنید.



نویسنده: stacey wiktorek


(بخشی از مقاله)
 

نسیم معمار

عضو جدید
سلام بروبچ :smile:
به نظرم این آبنماها از نظر ظاهر خیلی زیباند ولی به نظرتون بهتر نیست به خود ابنما بیشتر توجه بشه اینا بیشتر بازی با آبه تنظیم فواره ها و زمانبندیشون ولی آبنمای واقعی اونیه که واقعا طراحی شده باشه با سنگ، چوب، ترکیب با برکه و آبشاروگل و بوته
منظورم اینه که برای آبنما هم میشه طراحی کرد و طرح داد مثل 1مجسمه;)
نظرتون چیه؟
:cool:

 

پیوست ها

  • 24783_1225311356.jpg
    24783_1225311356.jpg
    27.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • sculpture-fountain.jpg
    sculpture-fountain.jpg
    48 کیلوبایت · بازدیدها: 0

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
توصیه ها و نمونه کار 7 دکوراتور برتر در طراحی 7 فضای مختلف منزل!

توصیه ها و نمونه کار 7 دکوراتور برتر در طراحی 7 فضای مختلف منزل!


آیا می خواهید زندگی جدیدی را به خانه تان بدمید؟ توصیه هایی از هفت طراح برتر را اینجا برای شما ارائه می کنیم.7 طراح، 7 اتاق
نوشته ی الیزابت آرنولد
آیا می خواهید زندگی جدیدی را به خانه تان بدمید؟ توصیه هایی از هفت طراح برتر را اینجا برای شما ارائه می کنیم.


1.یک دفتر خودمانی

ظاهر طرح
اتاق اول را طراحان گروه Real Simple طراحی کرده اند . آنها فضایی راحت و چند منظوره را ایجاد کردند که پرداختن به کار را بسیار کمتر خسته کننده می کند. مبلمان راحتی از شرکت Pottery Barn برای یک نشست غیرمنتظره و هم برای یک چرت کوتاه به قدر کافی راحت می باشند.


عقاید
یک قالیچه از شرکت Madline Weinrib دیوارهای رنگ آمیزی شده با رنگ آبی گل ادریس طرح بنجامین مور را تکمیل می کند، وی تمام رنگ های به کار رفته برای این طرح را آماده کرد. یک صندلی با رنگ سبز لیمویی به این طرح رنگ ترزیق می کند در حالی که قفسه های فلزی مشبک با ظاهر طرحی خوب وسابل اضافی دفتر را پنهان می کنند.



2. گوشه ای دنج
ظاهر طرح
سوزان کاسلر طرحی ویژه دارد. برای ایجاد این فضا، وی دیوارها را به رنگ خاکی رنگ آمیزی کرده و آنها را با تصاویری از دهنه ی اسب ها پوشاند که وی خود دست به طراحی شان زده بود.


عقاید
کاسلر اظهار می کند:«هنر الگوهای فراوانی دارد، بنابراین من هر چیز دیگر را خنثی حفظ کردم». وی صندلی را به همان رنگ ملایم دیوارها رنگ امیزی و میز و صندلی را با کرباس ارزان قیمت مفروش کرده است. سینی(سمت چپ میز روی زمین) دارای یک تصویر می باشد در حالی که آیینه ی گرد از گوشه های این کار هنری می کاهد. یک پشتی، یک پارچه ی بلند و یک گوی سرامیکی ترئینی به رنگ نارنجی به این طرح خارق العادگی می بخشند.


سه سئوال از ... سوزان کاسلر
1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ من عاشق ترکیب سفید کلاسیک و آبی فرانسوی هستم. آبی به خوبی جواب می دهد چون رگه ای خاکستری در خود دارد و بدین جهت این رنگ می تواند فاخر باشد یا می تواند نشاط آور و با روح باشد.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ استفاده از رنگی خشن در سقف. من این کار را انجام می دهم زمانی که می خواهم به اتاق انرژی و شادابی ترزیق کنم اما ترجیح می دهم از رنگ روشن برای چهار دیوار استفاده نکنم.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ رنگ آمیزی یک اتاق کوچک با یک رنگ تیره. کار هنری خود را در مقابل یک دیوار با رنگ تیره نشان می دهد. کار هنری می تواند به این طراحی بعد اضافه کند و بدل به نقطه ی کانونی این اتاق شود.
سوزان کاسلر، طراح داخلی آتلانتایی الاصل، اخیراً از تولیدات لوازم منزل برای کمپانی تولیدکننده ی اسباب و اثاثیه خانه بنام Hickory Chair پرده برداری کرد.



3. منظره ای از یک جزیره

ظاهر طرح
شارلوت ماس درباره ی این فضای تابستانی و خنک می گوید:«من این طرح را زمان اقامتم در جامائیکا دیدم». این طراح مواد طبیعی – اثاثیه ی ساخته شده از چوب بامبو، یک قالیچه ی کشی- را برای این بافت انتخاب کرده و آن را با رنگ آبی مثلاً برای اینه و قفسه همراه کرده است، چون« آبی یاداور دریاست».


عقاید
برای اینکه اتاق جای مطبوعی برای زندگی به نظر برسد، ماس گنجه ی خودش را گشت و پوشش هایی ابریشمی برای انداختن روی صندلی ها پیدا کرد. و رنگامیزی راه راه دیوار جلوه خاصی بخشیده است


سه سئوال از ... شارلوت ماس
1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ رنگ عاجی و آبی(aqua) کم رنگ- درست کردن ترکیب از این رنگ ها آسان است. شما می توانید بوم را با افزودن یک رنگ نرم مثل زرد کره ای ملایم نگهدارید یا آن را با افزودن قرمز شرابی تیره تشدید نمایید.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ شما می توانید بهره ی بسیاری از تغییر کارایی یک ملحفه ببرید. شما می توانید آن را به عنوان روکش میز در اتاق ناهارخوری به کار ببرید یا بخشی از یک ملحفه ی طرح دار را ببرید و آن را به عنوان سایبان آباژور به کار ببرید.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ با ارائه کردن قطعه ی بسیار بزرگی از اثاثیه شما می توانید کل منظره ی اتاق را عوض کنید. شما بعض مواقع مجبورید کمی ماجراجویی کنید.
شارلوت ماس، طراح داخلی، مالک فروشگاه لوازم خانگی در نیویرک می باشد.



4. یک حمام شبیه چشمه های آب معدنی

ماری فولی می گوید:« سفید پاک و آرامش بخش است». وی همراه با همکارش مایکل کاکس فضایی آرام، رنگ آمیزی شده با Gradenia، را فقط با چند رگه رنگ سبز برگی ایجاد کرده اند.

عقاید
یک پالت تک رنگی می تواند باعث شود اتاق بزرگ تر به نظر بیاید چون چشم شما به جای اینکه در الگوها و رنگ ها متوقف شود، به حرکت ادامه می دهد. این تیم پرداخت های مات و بی جلا را با رنگ و روغن جلادار مخلوط، صندلی و آباژور را با رنگ سفید براق رنگ امیزی، وسایل جانبی و اثاثیه ی ثابت مثل کاسه ی چوبی و سینک مرمری صاف را اضافه و تنوعی از منسوجات شامل پشتی حوله ای روی صندلی و قالیچه ی علف دریایی را ترکیب کردند. پارچه های کتان ساده به عنوان «دیواری نرم» عمل می کند تا فضای جعبه مانند را آرامش ببخشد.


سه سئوال از ... فولی و کاکس
1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ آبی سیر(کبود) و ابی فرانسوی. ابن ترکیبی کلاسیک محسوب می شود و پس زمینه ای عالی برای رگه هایی از زرد قناری، ارغوانی روشن یا قرمز آتشی فراهم می کند.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ ما تصاویری خیالی از کتاب های کودکان در حال برداشت محصول پیدا کردیم و آنها را در چهارچوب های مدرن سفید قرار دادیم. آنها به اتاق بازی، اتاق کودک یا حمام جلوه خاصی میدهند.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ شما مجبور نمی باشید منظره ی واقعی اثاثیه را حفظ کنید. در عوض آنرا دوباره طراحی کنید. نوارهای روی میز آرایش را رنگ آمیزی کنید و آنرا با رنگی تیره تر رنگ آمیزی کنید تا زندگی جدیدی به آن بدهید.
ماری فولی و مایکل کاکس یک شرکت طراحی در شهر نیویورک را مدیریت می کنند و مالک یک فروشگاه مبلمان در هادسون، نیویورک می باشد.



5. یک واحه ی شهری

ظاهر طرح
فیلیپ گوریوان این فضا را جمع و جور کرده است، که وی آن را به صورت اتاقی در یک آپارتمان امروزی با وسایل مدرن مثل قالیچه ی موی اسبی و صندلی های کروم جلوه داده است.


عقاید
دیوارهای تیره و جوهری رنگ آمیزی شده با Witching Hour «باعث می شوند اتاق دنج و غارمانند به نظر بیاید». وی رنگ های پرانرژی را ترزیق، صندلی را با سبز روشن رنگ آمیزی، دو پشتی با تصویرهای دو نقطه ای فراهم و گل پیچ را روی سینی فیروزه در مرکز قرار می دهد. روی میز، شمع ها را جلوی آیینه قرار می دهد تا نور را بازتاب دهد. گوریوان، یک باغبان مشتاق، بسیار به تزئین با گیاهان باور دارد. وی می گوید:« شما می توانید سایه های بسیاری از رنگ سبز را کنار همدیگر قرار دهید و این شبیه زندگی در یک جنگل می باشد».


سه سئوال از ... فیلیپ گوریوان
1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ من عاشق جفت کردن رنگی خنثی با رگه ای غیرمنتظره از رنگ مثل قهوه ای با زرد اسیدی می باشم. این ترکیب شما را بلند کرده و در همان زمان شما را به زمین می نشاند.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ نصب پارچه یا کاغذ دیواری روی سقف عمق اضافه می کند و از مزیت سطحی بزرگ بهره می گیرد که در غیر این صورت نادیده باقی می ماند.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ ارائه ی الگوهای زیاد در فضایی کوچک، زمانی که شما الگوها را ترکیب و با هم جور می کنید، آنها همیشه همدیگر را خنثی می کنند.
فیلیپ گوریوان نیویورکی الاصل همه چیز از آپارتمان گرفته تا خانه های ساحلی را طراحی می کند.



6. یک گوشه ی تنهایی روستایی

ظاهر طرح
الهام گرفته از تخت خواب های کتان با تصویر سوسن که در فروشگاه مبلمانش در نیویورک به فروش می رساند، سوزان هابل اسمیت فضایی بیرون از خانه را خلق کرده است. وی می گوید: «من همواره کارهایی را دوست داشته ام که بی ملال آور بودن عملی می باشند».


عقاید
هابل اسمیت از عناصر « اردوگاه مانند» بهره می گیرد، تشک های بسته شده با طناب را روی تخت خواب ها قرار می دهد، طرح کیسه ی خواب را به کار می گیرد و آباژور را روی چهارپایه ی کرباس قرار می دهد. برای ارائه ی حسی از طبیعت، این طراح رنگ های سبز را مخلوط می کند واین رنگ ها را از دیوارهای به صورت هوشمندانه رنگ آمیزی کرده است.


سه سئوال از ... سوزان هابل اسمیت

1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ در حال حاضر من عاشق ترکیب تمام دسته های سبز و بنفش هستم. این کار جفت کردن طبیعی می باشد- این ها رنگ هایی هستند که من اغلب هنگام باغبانی کنار همدیگر می بینم.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ استفاده از نشاسته ی مایع به عنوان چسب دیوار اجازه می دهد شما پارچه را به کار بگیرید- در الگویی استادانه یا برای پوشش فضایی بزرگ- و به اسانی آن را بدون آسیب به دیوار پایین بیاورید.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ استفاده از رنگ های متضاد کنار همدیگر در یک مکان یا ترکیب کردن رنگ های گرم و سرد که واقعاً ویژگی مشترکی ندارند.
سوزان هابل اسمیت مالک شرکت Hable Construction، یک شرکت نساجی و فروشگاه خرده فروشی، به همراه خواهرش کاترین هابل سوینی می باشد.



7. یک نشیمن دراماتیک

ظاهر طرح
جیمی دریک یک اتاق تئاتری با دیوارهای رنگ آمیزی شده با رنگ Amethyst Cream (ارغوانی) را آفریده است. این طراح، طرفدار رنگ های خشن، می گوید:« باور کنید یا نه، من آن را یک نقاشی با مداد رنگی تلقی می کنم». پرده های ابریشمی طرح دار و به صورت آشکاری مزین شده «شبیه آنهایی هستند که شما در یک اوپرا دیده اید».


عقاید
کار هنری با رنگ جواهر و گلدان بلند « با پرده های شلوغ صحبت می کنند» . این طراح رنگ های روشن را با صندلی راحتی و صندلی سفید رنگ مخلوط می کند و وی پشتی و بالش با رنگ بنفش تیره تر را کنار هم آورده است


سه سئوال ... از جیمی دریک
1. چه رنگ هایی هم نشینی عالی ای دارند؟ هم اکنون من عاشق سیاه و سفید هستم. این دو رنگ یک پرده ی نقاشی عالی برای هر رنگ از رنگین کمان می باشند.


2. فوت وفن تزئینی مورد علاقه ی شما چیست؟ اثاثیه چوبی خسته کننده تان را روکشی از رنگی با درخشندگی بالا بزنید. سفید می تواند درخشنده و ترد باشد یا از رنگی پر طراوت استفاده کنید تا واقعاً ادعایی داشته باشید.


3. آیا موردی وجود دارد که در دکوراسیون منفی تلقی شود اما در اصل عالی به نظر بیاید؟ اضافه کردن چیزی خارج ار عادت، نادرست و دیوانه کننده به یک اتاق. قرار دادن یک تابلوی روستایی در فضایی رسمی یا آویختن یک سرپیچ باروک در یک اتاق فوق مدرن با خطوط روشن را آزمایش کنید. در صورتی که نگاهتان به سوی مد یک خانه ی روستایی می باشد، یک صندلی را رنگی احساسی بزنید.
جیمی دریک منتهنی الاصل در هیات مدیره ی شرکت Alpha Workshops خدمت می کند که افراد دارای HIV و AIDS را در هنرهای تزئینی استخدام می کند.



تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
 

bachememar

عضو جدید
ايده هايي براي دکوراسيون منزل

ايده هايي براي دکوراسيون منزل

اتاق نشيمن جايگاه ويژه اي را در همه منازل به خود اختصاص مي دهد. افراد خانه پس از سپري كردن يك روز شلوغ كاري، آخر وقت در اتاق نشيمن دور هم جمع مي شوند و به استراحت مي پردازند. از اينرو همه دوست دارند كه فضاي نشيمن آنها گرم و صميمي باشد و جو آرامبخشي در آن حكمفرما باشد. هر كسي كه قصد ديدن شما را دارد و بهتر است بگوييم هر كسي كه به خانه شما وارد مي شود، اولين جايي را كه مي بيند، همين محوطه نشيمن است. بنابراين بهتر است اتاق نشيمن خود را طوري دكوراسيون كنيد كه به واسطه چيدمان محيط صميمي و جذابي را ايجاد نماييد كه نيازهاي ساكنين را مرتفع سازد.دكوراسيون اتاق به گونه اي نباشد كه ارتباط افرادي كه در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امكان گفتگو با هم را از دست بدهند



اتاق بزرگ

اگر فضايي كه به اتاق نشيمن خود اختصاص داده ايد خيلي بزرگ است، مي توانيد آنرا را به بخش هاي مختلفي تقسيم كنيد و از هر بخش براي انجام كارهاي مختلف استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد يك طرف را به بخش سرگرمي اختصاص دهيد و در آن يك صفحه نمايش LCD بگذاريد. در قسمت ديگر اتاق نشيمن مي توانيد شومينه داشته باشيد و از آن به عنوان هسته مركزي اتاق بهره بگيريد و صندلي ها را به گونه اي دور آن بچينيد كه همه رو به شومينه باشند و از گرما و زيبايي شعله هاي شومينه لذت ببرند. فقط بايد دقت داشته باشيد كه نحوه چيدمان بايد از يك انسجام كلي برخوردار باشد. به عبارت ديگر دكوراسيون اتاق به گونه اي نباشد كه ارتباط افرادي كه در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امكان گفتگو با هم را از دست بدهند.
اتاق كوچك
اگر فضايي كه به نشيمن خود اختصاص داده ايد خيلي كوچك است، اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه تمام چيزهايي را كه نمي خواهيد دور بيندازيد. اين كار فضاي كافي براي چيدمان مناسب مبلمان را در اختيار شما قرار مي دهد. علاوه بر اين مطمئن باشيد كه يك اتاق نشيمن در هم و شلوغ براي هيچ كس راحت نيست و هيچ كس در آن احساس آرامش نخواهد كرد. اگر وسايل زينتي زيادي داريد و نسبت به آنها دلبستگي شديدي احساس مي كنيد، با قراردادن آنها در قفسه هاي ديواري هم به زيباتر شدن محيط كمك كرده ايد و هم فضاي زميني بيشتري در اختيارتان قرار مي گيرد. با اين روش به نحو احسن پتانسيل هاي دكوراتيو ديواري را نيز به كار مي گيريد.
. پنجره هاي بزرگ
كار زيادي با يك پنجره بزرگ نمي توانيد انجام دهيد، جز اينكه آنرا از محل خود جدا كرده و جاي آنرا ديوار بكشيد. عده اي هم هستند كه تصور مي كنند با قرار دادن يك كتابخانه بزرگ مي توانند جلوي ديد پنجره را محصور كنند. راه حل ديوار كشي بد نيست، اما هزينه زيادي در بر دارد، از طرفي قرار دادن كتابخانه در جلوي پنجره نامناسب ترين راهكار موجود به حساب مي آيد. هوشمندانه ترين گزينه آن است كه نقطه ضعف را به نقطه قوت تبديل كنيد. چرا از اين پنجره بزرگ به عنوان هسته مركزي استفاده نكنيم؟ آنرا با زيباترين پرده اي كه فكرش را مي كنيد بياراييد و مبلمان زيبايي گرداگرد آن بچينيد. روي ميز از گلدان ها و وسايل زينتي شيشه اي استفاده كنيد تا هر زمان كه پرده ها را كنار مي كشيد، نور خورشيد روي شيشه تابيده شده، منعكس شود، و جلوه و درخشندگي بيشتري به محيط بدهد. اگر قدري با سليقه تر باشيد يك مبل تكي راحتي نيز در كنار پنجره قرار مي دهيد تا منطقه بي نظيري براي مطالعه بوجود آيد


 

آرانوس

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آسمان را به خانه بياوريد

آسمان را به خانه بياوريد

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]آسمان را به خانه بياوريد[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رنگ به عنوان عنصري نمادين، معاني عميق و دروني هر اثر و اجزاي آن
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]را به نمايش [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]مي‌گذارد؛ استفاده از رنگ براي به نمايش گذاشتن ارزش‌هاي دروني و
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]زيبائي‌ها باعث [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]شده است امروزه ارزش‌هاي بصري رنگ‌ها بيش از زمان‌هاي ديگر مورد
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]توجه قرار [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]گيرد. بر همين اساس، استفاده خلاقانه از رنگ در طراحي مبلمان و
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]تزئينات داخلي [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]فضاي زندگي روزانه، مي‌تواند به ريتم زندگي ما معناي عميق‌تري بدهد.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]رنگ‌ها در محيط و در مجاورت با يکديگر، نمودهاي متفاوتي از خود نشان مي‌دهند زيرا تاثير هر رنگ بر رنگ‌هاي ديگر، متفاوت است. بنابراين توصيف شخصيت و حالت رنگ‌ها در مجاورت يکديگر و با توجه به زمينه‌اي که روي آن قرار گرفته‌اند معنا پيدا مي‌كند و خاصيت و اثر واقعي هر رنگ، در يک ترکيب رنگي نمود مي‌يابد.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]در اين مقاله سعي داريم شما را با دو رنگ مكمل آبي و نارنجي و تاثير[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] آنها بر روي يكديگر آشنا كنيم.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رنگ آبي جزء يکي از رنگ‌هاي اصلي است و وقتي در کنار نارنجي که از ترکيب دو رنگ اصلي (زرد و قرمز) تشکيل شده قرار مي‌گيرد، يک ترکيب مکمل زيبا به وجود مي‌آورد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رنگ آبي يک رنگ سرد است که به تنهائي احساس سردي را به محيط القا مي‌كند اما زماني كه در کنار رنگ نارنجي (يک رنگ ترکيبي داغ و گرم) قرار مي‌گيرد، ترکيب زيبا و خيره‌کننده‌اي خلق مي‌کند. در واقع اين سردي و گرمي در کنار هم آرامش خاصي را در ذهن شما باقي مي‌گذارند. آبي داراي تناليته‌هاي مختلفي از جمله: آبي اطلسي، آبي اقيانوسي، آبي مايل به خاکستري، آبي سورمه‌اي و... است؛ همچنانكه نارنجي نيز داراي رنگ‌مايه‌هاي متفاوتي از جمله: نارنجي مايل به زرد،‌ نارنجي مايل به قرمز، نارنجي پرتقالي و... است كه تمام اين تناليته‌ها اگر به درستي در كنار يكديگر تركيب شوند، مي‌توانند منظره چشم‌نوازي به وجود آورند.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]اگر محيطي که شما قصد داريد از اين دو رنگ در آن استفاده کنيد بزرگ است، مي‌توانيد از تناليته‌هاي سير (پررنگ) هريك از اين دو رنگ بهره گيريد و در غير اين صورت، زمينه‌هاي روشن‌تر آنها را به کار بريد تا محيطي بازتر برايتان مهيا شود.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]بر روي آن کوسن‌هاي آبي اقيانوسي قرار گرفته است. براي چنين اتاقي بهتر است فرش كرم رنگ انتخاب كنيد و براي پرده پارچه‌هائي به رنگ راه‌راه نارنجي و آبي بياويزيد. حال مي‌توانيد گرما و صميميت را در اين محيط تجربه کنيد. اگر مي‌خواهيد بر گرماي اين محيط بيافزاييد، مي‌توانيد کاسه‌اي چوبي را که داخل آن هلو، شليل و زردآلو قرار دارد بر روي ميز پذيرائي بگذاريد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رنگ آبي يک رنگ سرد است که به تنهائي احساس سردي را به محيط القا مي‌كند اما زماني كه در کنار رنگ نارنجي (يک رنگ ترکيبي داغ و گرم) قرار مي‌گيرد، ترکيب زيبا و خيره‌کننده‌اي خلق مي‌کند.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]نارنجي، جزء رنگ‌هاي اشتها آور است كه مي‌توانيد از اين رنگ در محيط آشپزخانه منزل‌تان استفاده کنيد؛ اگر آشپزخانه شما کوچک و فاقد نور کافي است و در فصل زمستان براي شما مکاني سرد تلقي مي‌شود، با به کارگيري رنگ نارنجي در لوازم و اثاثيه آشپزخانه، اين سردي را به گرمائي سوزان تبديل کنيد.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]پرده‌هاي چهارخانه نارنجي و زرد آشپزخانه را به همراه ديوارهاي سفيد رنگ و سقف نارنجي پرتقالي که لوستري سورمه‌اي در وسط آن نصب شده تصور كنيد تا آرامش توام با گرمي را در اين محيط به خوبي احساس كنيد. وقتي بشقاب‌هاي آبي رنگ روي ميز به همراه ليوانها و زيربشقابيهاي نارنجي را در روي اين ميز بچينيد بيشتر جذب اين فضا مي‌شويد و تمايل داريد تمام وسائل اين آشپزخانه (دستمال آشپزخانه،‌ دستکش و...) را به رنگ نارنجي در آوريد. براي اينكه زيبايي آشپزخانه‌تان را تكميل كنيد مي‌توانيد با شيشه‌اي كردن درِ يکي از کابينتها، ويتريني براي نمايش اشياء سورمه‌اي و نارنجي پرتقالي تهيه كنيد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]بازي با رنگ‌ها را در ساير فضاهاي منزل نيز به كار بريد و هراسي از كاربرد رنگ‌هاي جديد نداشته باشيد. به عنوان مثال، اتاق نشيمن فضائي خصوصي و خودماني است كه بايد تا حد ممکن گرم و صميمي باشد تا افراد خانواده را در کنار هم جمع کند. اتاق نشيمني را تصور کنيد که پرده‌هاي آن راه راه آبي و سبز باشد، ديوارهاي اتاق به رنگ سفيد، سقف آن به رنگ آبي روشن رنگ‌آميزي شده و لوستر اتاق حصيري به رنگ قهوه‌اي روشن باشد، مبلماني با پارچه‌هاي نارنجي در داخل اتاق و فرش تزئيني به رنگ تلفيقي نارنجي و آبي، بهترين انتخاب براي مبله كردن اتاق است كه علاوه بر ايجاد صميميت، آرامش را نيز به شما هديه مي‌دهد و مي‌توانيد ساعت‌ها بدون دغدغه و نگراني به تماشاي تلويزيون در يک محيط کاملا خصوصي بپردازيد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا