[معماری آفریقا] بالی

marybel

عضو جدید
درباره بالی :

بالي جزيره اي در اندونزي يكي از محبوبترين مقاصد گردشگري در جهان مي باشد. اين جزيره سالها به عنوان بهترين جزيره از طرف مجله بين المللي مسافرت انتخاب گرديده است.
جزیرهٔ بالی جزو یک رشته‌جزایر است که جزیرهٔ جاوه در غرب آن و جزیرهٔ لومبوک در شرق آن قرار گرفته است. هنرهای گوناگون همچون تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاری و بویژه موسیقی سبک گاملان در این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
جاذبه هاي توريستي بالی :

موزه بالی كه یکی از بهترین ها در اندونزی است و مجموعه ای با‌شکوه از حکاکی های مزین ، ماسک‌های نقاشی شده ، عروسک‌های خیمه شب بازی ، ظروف سفالی و منسوجات هنرمندان را در خود جاي داده و همگی در یک مجموعه از محوطه ای محصور که به خوبی نگهداری می‌شود قرار گرفته اند.
موزه معبد يا پوري پمكوتان (Puri Pemecutan) با قدمت صد ساله حاوی یکی از مجموعه‌های ارزشمند خنجرهای بومی باستانی و دیگر سلاح‌ها، ابزار‌های موسیقی و تندیس‌های هندو است.
مركز هنر يا تامان وردي بودايا (Taman Werdi Budaya) مجموعه اي از ساختمان‌های چوبی در سبک سنتی شامل آثار هنری اهالی بالی در عصر معاصر، ماسک‌های چوبی، حکاکی‌ها و نقاشی‌ها است و همچنین دارای تعدادی فروشگاه‌های سوغاتی است که در آنجا، کارهای هنرمندان بومی با قیمت ثابت به فروش می‌رسند.
موسیقی و تئاتر سنتی كه هیچ بازدید کننده‌ای نباید حركات موزون بسیار سنتی آهسته و سرگرم کننده بالی را که با نوعی شمشیر به نمایش در می‌آید، یا رامايانا (Ramayana) که همان صحنه های برگزیده از حركات موزون هندوی بزرگ است، از دست بدهد. اکثر هتل های بزرگ نمایش های شبانه را برگزار می‌کنند.
مكانهاي ديدني اين جزيره بر اساس مناطق به اين صورت است :
آباد كه مرکز هنري بالي است.
کوتا كه مرکز رستورانها و مغازه هاي خوب جزيره است.
معبد تانا لات كه به معني معبد زمين و دريا است.
آمد كه ساکت ترين مکان جزيره است.
لوينا كه يک شهر ساحلي جذاب است.
دنپاسار كه بازارهاي رنگارنگ محل است.

مرکز هنری بالی
این مجموعه از ساختمان‌های چوبی در سبک سنتی شامل آثار هنری اهالی بالی در عصر معاصر، ماسک‌های چوبی، حکاکی‌ها و نقاشی‌ها است و همچنین دارای تعدادی فروشگاه‌های سوغاتی است که در آنجا، کارهای هنرمندان بومی با قیمت ثابت به فروش می‌رسند....

موزه شراین
کنار موزه Pemecutan Palace، این معبد با قدمت صد ساله حاوی یکی از مجموعه‌های ارزشمند خنجرهای بومی باستانی و دیگر سلاح‌ها، ابزار‌های موسیقی و تندیس‌های هندو است....

موزه بالی
این موزه یکی از بهترین‌ها در اندونزی است و مجموعه‌ای با‌شکوه از حکاکی‌های مزین، ماسک‌های نقاشی شده، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، ظروف سفالی و منسوجاتی برای برخی هنرمندان اهل بالی که مشهور هستند دارد و همگی در یک مجموعه از محوطه‌ای محصور که به خوبی نگهداری می‌شود قرار گرفته اند....

مراکز خرید بالی :

صنايع دستي، نقاشيهاي زيبا، مجسمه بودا و ديگر مجسمه هاي هندو، پارچه هاي تزئيني و زيبا از جمله وسايلي است كه توريست ها را وادار به خريد مي كند.
يكي از بهترين مكانها براي خريد در منطقه كوتا، فروشگاه ديسكاوري در ميدان كرتيكا مي باشد كه انتهاي اين فروشگاه به ساحل ختم مي شود.
درفاصله چند دقيقه اي، مركز خريد ماتاهاري (Matahari) با فروشگاه و رستورانهاي متنوع و شيك قرار دارد.
برخي از مركز خريد در دنپاسار واقع شده اند و يكي از آنها پاسار بادونگ (Pasar Badung) است که مرکزی عظیم در کنار رودخانه ميباشد و این مكان یک مجموعه پر از تکاپو با ساختار چند طبقه از فروشگاه ها و دکه هایی است که هر چیزی از ماهی های تازه ، آب میوه ها و سبزیجات معطر گرفته تا تندیس ها و صنایع دستی اهالی بالی و جاوه در آن به فروش می‌رسد. در ساحل مقابل رودخانه، مجموعه كومباساري(Kumbasari) ، منزل گاه بسیاری از فروشگاه های کوچک است که لباس های طرح دار ارزان قیمت، جواهرات، نقره جات و عتیقه جات مشکوک و ناچیز را به فروش می‌رسانند.
دنپاسار همچنین چندین فروشگاه زنجیره ای مدرن و مجهز به تهویه مطبوع مثل نيو دواتا آيو (New Dewata Ayu) وماتاهاري (Matahari) دارد. خارج از شهر، صنایع دستی گيريا سانگاهارا (Kriya Sanggraha) در شرقی‌ترین حومه توپاتي (Topathi) درهشت کیلومتری مرکز شهر، مجموعه عظیمی از تمام محصولات صنایع دستی بالی را در خود جای داده است، و البته قیمت‌ها همگی ثابت هستند.

تاريخچه بالی :

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل‌ تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قارهٔ آسیا در حدود 2500 پيش از ميلاد به مجمع‌الجزایر اندونزی کوچ كردند. با رسیدن هندوها دوره ماقبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال 100 پيش از ميلاد بوسیله سفال نوشته‌های براهمی که بدست آمده اند تائید شده است.
شاهنشاهی ماجاپاهیت كه در سالهاي 1293 تا 1520 ميلادي در جاوه شرقی مستقر شده بوده اند در سال 1343 یک کوچ نشین هم در جزیره بالی برپا کردند. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از 1500 میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده به بالي شد.
اقتصاد بالی :

تا سه دهه پيش اقتصاد بالي بر پايه كشاورزي و ماهيگيري بوده است. بيشتر مردم بومي اين جزيره در گذشته كشاورز و يا ماهيگير بوده اند و در كنار اين مشاغل به صنايع دستي ، طراحي روي پارچه و لباس ، كنده كاري چوبي و سنگي و نقاشهاي هنري مي پرداختند و امروزه نيز اين كارها مرسوم باقي مانده است.
از محصولات كشاورزي اين منطقه برنج ، ميوه و سبزيجات مي باشد و قهوه توليد شده در مناطق كوهستاني كينتاماني به قهوه باليايي معروف است.
امروزه به دليل صنعت گردشگري ، جزيره بالي يكي از ثروتمند ترين مناطق كشور اندونزي محسوب مي شود و 80 درصد اقتصاد اين جزيره از اين صنعت تامين مي گردد.
ساختار بالی :

دنپاسار (Denpasar) ، مرکز شلوغ بالی و راه ارتباطی تجاری و اداری آن است که به صورت زیرکانه ای با معابر آرام هندو، زمین‌های پلکانی سبز برنج و سواحل شنی عالی آن در تقابل است. دنپاسار یک شهر مدرن بین‌المللی است که طی 3 دهه به سرعت رشد نموده است و از راه‌های بسیاری با سایر مراکز نواحی اندونزی در ارتباط است.
اين شهر، یک مرکز عمده تجاری و اداری است و منزل گاه ترکیبی از جمعیت‌های بالی‌ شین، جاوا نشین و سایر مهاجرین از مجمع‌الجزایر دیگر است. اکثر بازدیدکنندگان مستقیماً به تفریح‌گاه‌هایی نظیر سانور(Sanur) ، كوتا (Kuta) و نوسادوآ (Nusa Dua) عزيمت می‌کنند، جایی که اکثر هتل‌ های جزیره، رستوران‌ها و امکانات خرید در آنجا واقع شده است.
شهر ديگر در اين جزيره كوتا (Kuta) است.اولین و بزرگ ‌ترین تفریح ‌گاه بالی، در چند کیلومتری جنوب مرکز قرار گرفته است و از هسته اصلی اش به طول تقریبی 20 کیلومتر در طول ساحل توسعه یافته است تا به همسایگی‌های خود ملحق شود. اینجا تعدادی هتل گران قیمت وجود دارد، اما بیشتر برای مسافرین کم خرج و یا با خرج متوسط محبوب تر است. جاذبه اصلی آن، ساحل با‌شکوه آن است که به دلیل قابلیت موج سواری در آنجا معروف است.

منبع:www.chehoteli.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا